VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. rugsėjo 26 d. Nr. 1S-93

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 1 punktu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102):

1. Tvirtinu Perkančiųjų organizacijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje, 18 straipsnio 8 dalyje, 39 straipsnio 3 dalyje bei 94 straipsnio 3 dalyje, pateikimo ir nagrinėjimo taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad šiuo įsakymu patvirtintos Perkančiųjų organizacijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje, 18 straipsnio 8 dalyje, 39 straipsnio 3 dalyje bei 94 straipsnio 3 dalyje, pateikimo ir nagrinėjimo taisyklės galioja pirkimams, pradėtiems nuo 2008 m. rugsėjo 15 d.

 

 

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS                                                VAIDOTAS JAKŠTAS

 

_________________


PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos

Respublikos Vyriausybės direktoriaus

2008 m. rugsėjo 26 d.

įsakymu Nr. 1S-93

 

PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMŲ DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS SUTIKIMŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO 3 DALYJE, 18 STRAIPSNIO 8 DALYJE, 39 STRAIPSNIO 3 DALYJE BEI 94 STRAIPSNIO 3 DALYJE, PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Perkančiųjų organizacijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje, 18 straipsnio 8 dalyje, 39 straipsnio 3 dalyje bei 94 straipsnio 3 dalyje, pateikimo ir nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja perkančiųjų organizacijų prašymų, susijusių su viešaisiais pirkimais, vykdomais pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179) (toliau – Įstatymas), (toliau – pirkimai) pateikimą ir nagrinėjimą.

2. Nagrinėdama prašymus, Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Tarnyba) vadovaujasi Įstatymu, kitais teisės aktais, susijusiais su jo įgyvendinimu, Tarnybos nuostatais, taip pat šiomis Taisyklėmis.

3. Tarnyba nenagrinėja perkančiųjų organizacijų prašymų sutikti, kad būtų nutrauktos pirkimo procedūros ar atmesti visi pasiūlymai, kai pirkimai atliekami Įstatymo IV skyriuje nustatyta tvarka.

4. Tarnybos išvados dėl perkančiųjų organizacijų prašymų sutikti, kad būtų nutrauktos pirkimo procedūros, atmesti visi pasiūlymai, nestabdomos pirkimo procedūros pretenzijų nagrinėjimo metu ar būtų pakeistos pirkimo sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu, teikiamos remiantis perkančiosios organizacijos pateiktais dokumentais.

5. Šiose Taisyklėse vartojamų sąvokų reikšmė tokia kaip Įstatyme.

 

II. TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS, NAGRINĖJANT PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMUS

 

6. Tarnyba turi teisę:

6.1. išnagrinėjusi prašymą, jo nepatenkinti ir atmesti arba prašymą patenkinti ir sutikti su perkančiosios organizacijos prašyme nurodytais veiksmais ar sprendimais;

6.2. gauti iš perkančiosios organizacijos papildomus prašymo nagrinėjimui reikalingus dokumentus ir informaciją;

6.3. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių ir pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų veiksmų ir sprendimų, susijusių su pirkimu, paaiškinimus;

6.4. nustačius įstatymų pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, panaikinti arba pakeisti Įstatymo reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus.

7. Tarnyba privalo:

7.1. išnagrinėti prašymą bei priimti sprendimą nešališkai, objektyviai, laikydamasi šiose Taisyklėse nustatytų terminų;

7.2. neatskleisti prašymo nagrinėjimo metu sukauptos konfidencialios informacijos, kurios konfidencialumą nurodė perkančioji organizacija.

 

III. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

8. Prašymai registruojami Tarnybos sekretoriate. Prašymas laikomas pateiktu tą dieną, kai jį gauna Tarnyba.

9. Prašymai dėl sutikimų, numatytų Įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje, 39 straipsnio 3 dalyje, išnagrinėjami per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo. Tarnybos direktorius prašymo nagrinėjimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.

10. Prašymai dėl sutikimų, numatytų Įstatymo 18 straipsnio 8 dalyje, išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo. Tarnybos direktorius prašymo nagrinėjimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

11. Prašymai dėl sutikimų, numatytų Įstatymo 94 straipsnio 3 dalyje, išnagrinėjami per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo. Tarnybos direktorius prašymo nagrinėjimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 1 darbo dienai.

12. Sprendimas išdėstomas raštu Tarnybos blanke ir pasirašomas Tarnybos direktoriaus arba direktoriaus pavaduotojo. Tarnybos raštas, kuriuo įformintas sprendimas, turi būti patvirtintas Tarnybos antspaudu.

13. Sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo pasirašymo išsiunčiamas prašymą pateikusiai perkančiajai organizacijai.

 

IV. PRAŠYMO FORMA IR TURINYS

 

14. Prašymas pateikiamas raštu. Prašyme turi būti nurodyta:

14.1. pirkimo būdas, pirkimo objekto pavadinimas, nuoroda į pirkimo skelbimą ir pirkimo numeris;

14.2. perkančiosios organizacijos arba Viešojo pirkimo komisijos sprendimai, dėl kurių prašoma Tarnybos sutikimo;

14.3. perkančiosios organizacijos arba Viešojo pirkimo komisijos sprendimus pagrindžiantys teisės aktai bei faktinės aplinkybės.

15. Prašymas turi būti pasirašytas perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens. Jei prašymą pasirašo įgaliotas asmuo, Tarnyba turi teisę pareikalauti, kad būtų pateiktas įgaliojimas arba lygiavertis dokumentas, įrodantis, kad asmuo turi teisę pasirašyti Tarnybai teikiamus prašymus.

16. Prie prašymo pridedami jį pagrindžiantys dokumentai:

16.1. teikiant prašymą dėl sutikimo nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsiranda aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (Įstatymo 7 straipsnio 3 dalis):

16.1.1. prašoma sutikimo, kai pirkimui apmokėti nėra lėšų, perkančioji organizacija Tarnybai turi pateikti perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens ir vyriausiojo finansininko pasirašytą raštą, kuriame nurodytos planuotos lėšos ir finansavimo šaltinis bei aplinkybės, kurioms susidarius perkančioji organizacija negali vykdyti pirkimo, bei tokias aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas;

16.1.2. esant kitoms nenumatytoms aplinkybėms, perkančioji organizacija Tarnybai turi pateikti perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą raštą, kuriame nurodomos aplinkybės, turėjusios įtakos minėtos padėties susidarymui, bei dokumentų, patvirtinančių, kad šių aplinkybių nebuvo galima numatyti skelbiant pirkimą, kopijas;

16.2. teikiant prašymą dėl sutikimo pakeisti pirkimo sutarties sąlygas sutarties galiojimo laikotarpiu (Įstatymo 18 straipsnio 8 dalis) perkančioji organizacija Tarnybai turi pateikti perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą raštą, kuriame nurodytos konkrečios pirkimo sutarties sąlygos, kurias būtina keisti, aplinkybės, kurioms susidarius perkančiajai organizacijai iškilo būtinybė pakeisti pirkimo sutarties sąlygas, tokias aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas, pirkimo sutarties kopiją bei įrodymus, kad, pakeitus pirkimo sutarties sąlygas, nebus pažeisti Įstatymo 3 straipsnyje nustatyti principai ir tikslai;

16.3. teikiant prašymą dėl sutikimo atmesti visus pasiūlymus (Įstatymo 39 straipsnio 3 dalis):

16.3.1. kai dalyviai neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacinių reikalavimų arba pasiūlymai neatitinka pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų, perkančioji organizacija Tarnybai turi pateikti:

16.3.1.1. pirkimo dokumentų, šių dokumentų paaiškinimų ir papildymų kopijas;

16.3.1.2. Viešojo pirkimo komisijos sprendimus;

16.3.1.3. pasiūlymų nagrinėjimo, vertinimo, palyginimo aprašymo kopiją;

16.3.1.4. vokų atplėšimo protokolų kopiją;

16.3.2. kai visų dalyvių, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės, perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos, perkančioji organizacija Tarnybai turi pateikti:

16.3.2.1. perkančiosios organizacijos vadovo ir vyriausiojo finansininko pasirašytą aiškinamąjį raštą, kuriame išdėstoma susidariusi padėtis, nurodomos pasiūlymų kainos bei skirtos (numatytos) lėšos;

16.3.2.2. pirkimui (jei pirkimas suskirstytas į dalis – atskirai pirkimo objekto daliai) skirtas (numatytas) lėšas patvirtinančių dokumentų (teisės aktų, Viešojo pirkimo komisijos posėdžių protokolų ir kt.) kopijas arba perkamų prekių, paslaugų ar darbų rinkos kainas;

16.3.2.3. vokų atplėšimo protokolo kopijas;

16.3.2.4. konkurso dalyvių pasiūlymų vertinimo bei palyginimo aprašymo kopiją;

16.3.2.5. Viešojo pirkimo komisijos sprendimų ir kitų su pirkimu susijusių dokumentų, pagrindžiančių būtinybę atmesti visus pasiūlymus, kopijas;

16.3.3. kai pasiūlyta neįprastai maža kaina ir dalyvis jos nepagrindė, perkančioji organizacija Tarnybai turi pateikti:

16.3.3.1. aiškinamąjį raštą, kuriame nurodomos pasiūlymų kainos, skaičiavimai, lyginamieji duomenys ar kt., leidžiantys teigti, kad pasiūlymo kaina yra neįprastai maža;

16.3.3.2. vokų atplėšimo protokolo kopiją, Viešojo pirkimo komisijos sprendimus;

16.3.3.3. perkančiosios organizacijos reikalavimų dalyviams pagrįsti savo kainas dokumentų kopijas;

16.3.3.4. dalyvių pateiktų kainų pagrindimo dokumentų kopijas;

16.3.4. kai dalyvis per perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaisė aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškino pasiūlymo, perkančioji organizacija Tarnybai turi pateikti:

16.3.4.1. aiškinamąjį raštą, kuriame nurodomos pasiūlymų kainos, skaičiavimai, leidžiantys nustatyti, kokios konkrečios pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidos buvo nustatytos;

16.3.4.2. vokų atplėšimo protokolo kopiją, Viešojo pirkimo komisijos sprendimus;

16.3.4.3. perkančiosios organizacijos reikalavimų dalyviams pagrįsti savo kainas dokumentų ir dalyvių atsakymų kopijas;

16.3.4.4. dalyvių pasiūlymų dalies, kurioje nurodytos kainos ir jos sudėtinės dalys, kopijas;

16.3.5. kai perkančioji organizacija atmeta gautus pasiūlymus dėl skirtingų priežasčių, Tarnybai kartu su prašymu turi būti pateikti Taisyklių 16.3.1–16.3.4 papunkčiuose nurodyti dokumentai, pagrindžiantys kiekvieno pasiūlymo atmetimą;

16.4. teikiant prašymą dėl sutikimo nestabdyti pirkimo procedūrų tiekėjo pretenzijos nagrinėjimo metu (Įstatymo 94 straipsnio 3 dalis), perkančioji organizacija Tarnybai turi pateikti skaičiavimus, lyginamuosius duomenis ar kt., įrodančius, kad sustabdžius pirkimo procedūras perkančioji organizacija ar tiekėjas patirtų daug didesnių nuostolių už tuos, kuriuos galėtų patirti pretenziją pateikęs tiekėjas.

17. Prie prašymo pridedamų jį pagrindžiančių dokumentų kopijos, nuorašai ar išrašai turi būti įforminti Lietuvos archyvų departamento nustatyta tvarka.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Perkančiųjų organizacijų pateikti prašymai bei su jais susiję dokumentai (pirkimo dokumentų kopijos, aiškinamieji raštai bei juos pagrindžiantys dokumentai ir kt.) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________