Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2009 M. GRUODŽIO 23 D. NUTARIMO NR. 1802 „DĖL NEATIDĖLIOTINŲ VEIKSMŲ, KURIUOS BŪTINA ATLIKTI ĮGYVENDINANT PROJEKTĄ „RAIL BALTICA“, PLANO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. gegužės 12 d. Nr. 541
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 23 d. nutarimą Nr. 1802 „Dėl Neatidėliotinų veiksmų, kuriuos būtina atlikti įgyvendinant projektą „Rail Baltica“, plano patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 158-7188):
2. Išdėstyti nauja redakcija nurodytu nutarimu patvirtintą Neatidėliotinų veiksmų, kuriuos būtina atlikti įgyvendinant projektą „Rail Baltica“, planą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1802
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2010 m. gegužės 12 d. nutarimo Nr. 541 redakcija)
NEATIDĖLIOTINŲ VEIKSMŲ, KURIUOS BŪTINA ATLIKTI ĮGYVENDINANT PROJEKTĄ „RAIL BALTICA“, PLANAS
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Įvykdymo terminas |
Lėšų poreikis, mln. litų* |
Finansavimo šaltiniai |
1. |
Parengti galimybių studijas, techninės pagalbos dokumentus ir poveikio aplinkai vertinimą, skirtus esamam 1435 mm ir sugretintam 1435 mm / 1520 mm vėžės pločio keliams rekonstruoti, sugretintam 1435 mm / 1520 mm vėžės pločio keliui įrengti arba papildomam 1435 mm vėžės pločio keliui palei esamą geležinkelio ruožą Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena–Marijampolė (arba pavieniuose ruožuose Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena–Mockava, Mockava–Šeštokai, Šeštokai–Marijampolė) tiesti |
2010 metų sausis–2011 metų birželis |
1,4 |
TEN-T fondo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto** (toliau – valstybės biudžetas) lėšos |
2. |
Rekonstruoti ir (arba) kapitališkai suremontuoti esamą geležinkelio ruožą Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena–Mockava (1435 mm vėžės pločio kelią) ir geležinkelio ruožą Mockava–Šeštokai (1435 mm / 1520 mm vėžės pločio sugretintą kelią): |
2011 metų birželis–2013 metų gruodis |
136,6 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
2.1. |
Atlikti geležinkelio ruožo Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena–Mockava (1435 mm vėžės pločio) projektavimo darbus, jį rekonstruoti ir (arba) kapitališkai suremontuoti |
2011 metų birželis–2013 metų gruodis |
89,5 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
2.2. |
Atlikti geležinkelio ruožo Mockava–Šeštokai (1435 mm / 1520 mm vėžės pločio sugretintas geležinkelio kelias) projektavimo darbus, jį rekonstruoti ir (arba) kapitališkai suremontuoti |
2011 metų birželis–2013 metų gruodis |
47,1 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
3. |
Atlikti geležinkelio ruožo Šeštokai–Kalvarija–Marijampolė projektavimo darbus ir jį rekonstruoti – įrengti sugretintą 1435 mm / 1520 mm vėžės pločio kelią arba tiesti papildomą 1435 mm vėžės pločio geležinkelio kelią palei esamą geležinkelio liniją; vykdant šią priemonę, reikės atlikti viešųjų pirkimų procedūras rangovui parinkti, parengti projektus ir rekonstruoti (ir / arba kapitališkai suremontuoti) esamą kelią, vykdyti techninę priežiūrą |
2011 metų birželis–2013 metų gruodis |
156,4 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
4. |
Rekonstruoti geležinkelio linijos Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena–Marijampolė–Kazlų Rūda signalizacijos, ryšių, elektros tiekimo, eismo valdymo sistemas ir geležinkelio stotis |
2011 metų birželis–2014 metų sausis |
140 |
2007–2013 metų laikotarpio Europos Sąjungos Sanglaudos fondo (toliau – Sanglaudos fondas), akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
5. |
Atlikti geležinkelio ruožo Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas poveikio aplinkai vertinimą, projektavimo darbus ir jį rekonstruoti – įrengti sugretintą 1435 mm / 1520 mm vėžės pločio geležinkelio kelią arba tiesti papildomą 1435 mm vėžės pločio kelią palei esamą geležinkelio liniją: |
2009 metų rugpjūtis–2013 metų gruodis |
418,2 |
TEN-T fondo, Sanglaudos fondo, valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
5.1. |
Parengti projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos rekonstravimo ir vėžių sujungimo ar tiesimo ruože Marijampolė (Baraginė)–Kazlų Rūda (Kaunas), vykdant pasirašytą sutartį, galimybių studiją |
2009 metų rugpjūtis–2010 metų gegužė |
1,2 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
5.2. |
Atlikti esamo geležinkelio ruožo Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas projektavimo darbus ir jį rekonstruoti – įrengti sugretintą 1435 mm / 1520 mm vėžės pločio kelią arba tiesti papildomą 1435 mm vėžės pločio kelią palei esamą geležinkelio liniją: |
2010 metų gegužė–2013 metų gruodis |
417 |
TEN-T fondo, Sanglaudos fondo, valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
5.2.1. |
Atlikti esamo geležinkelio ruožo Marijampolė–Kazlų Rūda projektavimo darbus ir jį rekonstruoti – įrengti sugretintą 1435 mm / 1520 mm vėžės pločio kelią arba tiesti papildomą 1435 mm vėžės pločio kelią palei esamą geležinkelio liniją |
2010 metų gegužė–2013 metų gruodis |
120 |
TEN-T fondo, Sanglaudos fondo, valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
5.2.2. |
Atlikti esamo geležinkelio ruožo Kazlų Rūda–Kaunas projektavimo darbus ir jį rekonstruoti – įrengti sugretintą 1435 mm / 1520 mm vėžės pločio kelią arba tiesti papildomą 1435 mm vėžės pločio kelią palei esamą geležinkelio liniją |
2010 metų gegužė–2013 metų gruodis |
177 |
TEN-T fondo, Sanglaudos fondo, valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
5.2.3. |
Patikslinti ir pakeisti (prireikus) projektą „Kaunas–Kybartai signalizacijos modernizavimo darbai (ruože Kazlų Rūda–Kaunas)“, atsižvelgiant į sugretinto 1435 mm / 1520 mm vėžės pločio kelio įrengimą arba papildomo 1435 mm vėžės pločio kelio tiesimą palei esamą 1520 mm vėžės pločio kelią |
2011 metų birželis–2014 metų sausis |
120 |
Sanglaudos fondo, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
6. |
Parengti su geležinkelio linija Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena–Marijampolė (0–40 km) susijusios infrastruktūros (viadukų, privažiuojamųjų kelių, jungiamųjų automobilių kelių ir kt.) specialųjį planą ir geležinkelio linijos Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena– Marijampolė (0–40 km) ir su ja susijusios infrastruktūros poveikio aplinkai ir „Natura 2000“ teritorijoms vertinimą |
2009 metų liepa– 2010 metų rugsėjis |
0,4 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
7. |
Atnaujinti galimybių studiją „Techninė pagalba IX koridoriaus ruožo Kaišiadorys–Radviliškis–Šiauliai–Klaipėda ir I koridoriaus ruožo Šiauliai–Joniškis–valstybių siena modernizacija“ G2 |
2009 metų rugpjūtis–2010 metų birželis |
0,7 |
Sanglaudos fondo, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
8. |
Rekonstruoti geležinkelio ruožą Kaunas (Palemonas)–Gaižiūnai |
2009 metų gruodis– 2014 metų kovas |
97,4 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto**, Sanglaudos fondo, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
9. |
Rekonstruoti geležinkelio ruožą Gaižiūnai–Jonava–Radviliškis–Šiauliai: |
2009 metų birželis–2016 metų gruodis |
687,7 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto**, Sanglaudos fondo, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
9.1. |
Atlikti antrųjų geležinkelio kelių tiesimo ruožuose Gaižiūnai–Jonava, Šilainiai–Kėdainiai projektavimo darbus |
2009 metų birželis– 2012 metų liepa |
11,6 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
9.2. |
Atlikti antrųjų geležinkelio kelių tiesimo ruožuose Gaižiūnai–Jonava, Šilainiai–Kėdainiai ir signalizacijos sistemos modernizavimo Jonavos ir Gaižiūnų geležinkelio stotyse darbus |
2014 metų sausis– 2016 metų sausis |
162,1 |
Sanglaudos fondo, valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
9.3. |
Atlikti antrųjų geležinkelio kelių tiesimo ruožuose Žeimiai–Lukšiai ir Gimbogala–Linkaičiai projektavimo darbus |
2009 metų birželis– 2011 metų liepa |
5,5 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
9.4. |
Atlikti antrųjų geležinkelio kelių tiesimo ruožuose Žeimiai–Lukšiai, Gimbogala–Linkaičiai darbus |
2011 metų liepa– 2013 metų rugsėjis |
92,7 |
Sanglaudos fondo, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
9.5. |
Atlikti geležinkelio ruožo Gaižiūnai–Jonava–Radviliškis–Šiauliai rekonstravimo projektavimo darbus |
2010 metų kovas– 2013 metų gruodis |
27,2 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
9.6. |
Atlikti geležinkelio ruožo Gaižiūnai–Jonava–Radviliškis–Šiauliai rekonstravimo darbus |
2014 metų sausis– 2016 metų gruodis |
388,6 |
Sanglaudos fondo, valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
10. |
Atlikti esamos geležinkelio linijos tarpvalstybinėje atkarpoje Šiauliai–Joniškis–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena rekonstravimo darbus |
2009 metų rugpjūtis–2014 metų spalis |
285,1 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
11. |
Atlikti atskiros europinės vėžės geležinkelio linijos Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje („Rail Baltica“ koridorius) galimybių studiją |
2008 metų liepa– 2010 metų gruodis |
1,2 |
TEN-T fondo, valstybės biudžeto** lėšos |
12. |
Parengti teritorijų planavimo dokumentus ir techninius projektus rangos darbams europinio standarto geležinkelio linijoje Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena atlikti |
2014 metų sausis– 2025 metų gruodis |
lėšų poreikis bus nustatomas atliekant studijas |
valstybės biudžeto**, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“, Sanglaudos fondo lėšos |
13. |
Parengti techninę dokumentaciją ir įsteigti Kauno viešąjį logistikos centrą |
2009 metų III ketvirtis–2015 metų I ketvirtis |
75,42 |
Sanglaudos fondo, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšos |
Pagal Europos Komisijai pateiktas paraiškas tyrimo ir projektavimo darbams atlikti iš TEN-T fondo skirta 50 procentų, valstybės biudžeto – 50 procentų lėšų, o statybos (rekonstravimo) darbams iš TEN-T fondo skirta 27 procentai, valstybės biudžeto – 73 procentai lėšų. Iš Sanglaudos fondo skirta 85 procentai lėšų, akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ arba valstybės biudžeto lėšos sudaro 15 procentų.
Atsakingos institucijos: už projekto koordinavimą – Susisiekimo ministerija, už projekto įgyvendinimą – akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.
* Projektų vertė nurodyta be pridėtinės vertės mokesčio.
** Būtina spręsti klausimą dėl valstybės bendrojo finansavimo galimybių.