LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL SĄLYGINĖS PRIEIGOS PRIEMONIŲ GAMYBOS, LAIKYMO, IMPORTO, EKSPORTO, PARDAVIMO AR KITOKIO PERLEIDIMO, PAKEITIMO, INSTALIAVIMO, NAUDOJIMO IR REKLAMAVIMO KOMERCINIAIS TIKSLAIS PRIEŽIŪROS TVARKOS PATVIRTINIMO
2003 m. sausio 28 d. Nr. 111
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215) 27 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Sąlyginės prieigos priemonių gamybos, laikymo, importo, eksporto, pardavimo ar kitokio perleidimo, pakeitimo, instaliavimo, naudojimo ir reklamavimo komerciniais tikslais priežiūros tvarką (pridedama).
2. Įgalioti Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos vykdyti funkcijas, numatytas Sąlyginės prieigos priemonių gamybos, laikymo, importo, eksporto, pardavimo ar kitokio perleidimo, pakeitimo, instaliavimo, naudojimo ir reklamavimo komerciniais tikslais priežiūros tvarkoje, patvirtintoje šiuo nutarimu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. sausio 28 d. nutarimu
Nr. 111
SĄLYGINĖS PRIEIGOS PRIEMONIŲ GAMYBOS, LAIKYMO, IMPORTO, EKSPORTO,
PARDAVIMO AR KITOKIO PERLEIDIMO, PAKEITIMO, INSTALIAVIMO, NAUDOJIMO IR REKLAMAVIMO KOMERCINIAIS TIKSLAIS PRIEŽIŪROS TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sąlyginės prieigos priemonių gamybos, laikymo, importo, eksporto, pardavimo ar kitokio perleidimo, pakeitimo, instaliavimo, naudojimo ir reklamavimo komerciniais tikslais priežiūros tvarka (toliau vadinama – Tvarka) nustato sąlyginės prieigos priemonių gamybos, laikymo, importo, eksporto, pardavimo ar kitokio perleidimo, pakeitimo, instaliavimo, naudojimo ir reklamavimo komerciniais tikslais priežiūros (toliau vadinama – priežiūra), kurią vykdo Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos (toliau vadinama – Inspekcija), uždavinius ir organizavimą.
2. Atlikdama priežiūros funkcijas, Inspekcija vadovaujasi Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymu (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215), Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 745 (Žin., 2000, Nr. 53-1538), ir kitais teisės aktais.
3. Šioje Tvarkoje vartojama sąvoka „sąlyginės prieigos neteisėtos priemonės“ – tai dekoderiai, kiti dekoduojantys įrenginiai ir programinė įranga, sukurti ar pritaikyti tam, kad be individualaus apsaugotųjų paslaugų teikėjo sutikimo būtų galima suprantama forma gauti apsaugotąją paslaugą.
II. PRIEŽIŪROS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
5. Priežiūros tikslas – apsaugoti sąlyginės prieigos pagrindu paprastai už užmokestį teikiamas apsaugotąsias paslaugas, užkirsti kelią sąlyginės prieigos neteisėtoms priemonėms patekti į Lietuvos rinką.
6. Priežiūros uždaviniai yra šie:
6.1. Nustatyti asmenis, kurie komerciniais tikslais gamina, laiko, importuoja, eksportuoja, parduoda ar kitaip perleidžia, pakeičia, instaliuoja, naudoja ir reklamuoja sąlyginės prieigos neteisėtas priemones.
III. PRIEŽIŪROS VYKDYMAS
8. Priežiūra vykdoma šiais būdais:
8.2. Atliekami tikrinimai pagal valstybės, savivaldybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų, fizinių asmenų pranešimus, kuriuose yra duomenų, jog asmenys komerciniais tikslais gamina, laiko, importuoja, eksportuoja, parduoda ar kitaip perleidžia, pakeičia, instaliuoja, naudoja ir reklamuoja sąlyginės prieigos neteisėtas priemones.
9. Vykdydami priežiūrą, Inspekcijos pareigūnai turi teisę:
9.1. pateikę Inspekcijos viršininko arba jo įgalioto asmens pavedimą ir tarnybinį pažymėjimą, teisės aktų nustatyta tvarka nekliudomai patekti į ūkio subjektų patalpas Lietuvos Respublikos teritorijoje;
9.2. pagrįstai įtarę, kad asmenys komerciniais tikslais gamina, laiko, importuoja, eksportuoja, parduoda ar kitaip perleidžia, pakeičia, instaliuoja, naudoja ir reklamuoja sąlyginės prieigos neteisėtas priemones, gauti visą informaciją ir dokumentus, kurių reikia galimam teisės aktų pažeidimui tirti;
10. Atlikdama jai pavestas priežiūros funkcijas, Inspekcija gali pasitelkti Ryšių reguliavimo tarnybą ir kitas institucijas.
11. Tais atvejais, kai Inspekcija, vykdydama priežiūrą, negali pati įvertinti, ar dekoderis, kitas dekoduojantis įrenginys ar programinė įranga gali būti laikomi sąlyginės prieigos neteisėta priemone, ji užsako ekspertizę (įvertinimą), kurios išlaidos padengiamos taip:
11.1. Jeigu ekspertizės (įvertinimo) išvados patvirtina, kad dekoderis, kitas dekoduojantis įrenginys ar programinė įranga gali būti naudojami ir (arba) yra naudojami neteisėtai prieigai prie apsaugotųjų paslaugų, šios ekspertizės (įvertinimo) išlaidas padengia fizinis arba juridinis asmuo, iš kurio dekoderis, kitas dekoduojantis įrenginys ar programinė įranga buvo paimti ekspertizei (įvertinimui).
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13. Tie sąlyginės prieigos paslaugų teikėjai ir (arba) apsaugotųjų paslaugų teikėjai, kurie nesinaudoja kitų teikiamomis paslaugomis, bet patys naudoja sąlyginės prieigos priemones, Inspekcijos reikalavimu turi teikti informaciją apie teisėtai naudojamas sąlyginės prieigos priemones, taip pat kitą su šia paslauga susijusią informaciją.