VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS 2006 M. BALANDŽIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 2B-143 „DĖL DVIRAČIŲ IR TRIRAČIŲ MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ TAM TIKRŲ SUDĖTINIŲ DALIŲ IR JŲ CHARAKTERISTIKŲ TIPO PATVIRTINIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO
2007 m. gegužės 18 d. Nr. 2B-192
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 17 d. nutarimo Nr. 44 „Dėl transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo“ (Žin., 2001, Nr. 7-194; 2004, Nr. 143-5231) 3.1 punktu bei įgyvendindamas 2006 m. rugpjūčio 18 d. Komisijos direktyvą 2006/72/EB, iš dalies keičiančią Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/24/EB dėl tam tikrų dviračių ir triračių motorinių transporto priemonių sudėtinių dalių ir charakteristikų, siekiant ją suderinti su technine pažanga (OL 2006 L 227, p. 43) ir 2006 m. lapkričio 27 d. Komisijos direktyvą 2006/120/EB, taisančią ir iš dalies keičiančią Direktyvą 2005/30/EB, kuri derindama su technikos pažanga iš dalies keičia Europos Parlamento ir Tarybos direktyvas 97/24/EB ir 2002/24/EB dėl dviračių arba triračių motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo (OL 2006 L 330, p. 16),
pakeičiu Dviračių ir triračių motorinių transporto priemonių tam tikrų sudėtinių dalių ir jų charakteristikų tipo patvirtinimo taisykles, patvirtintas Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2006 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 2B-143 (Žin., 2006, Nr. 52-1919):
1. Išdėstau 21 ir 22 punktus taip:
„21. Jei transporto priemonės tam tikros sudėtinės dalys ir jų charakteristikos atitinka šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių Direktyvą 97/24/EB su pakeitimais, padarytais 2006 m. lapkričio 27 d. Komisijos direktyva 2006/120/EB, taisančia ir iš dalies keičiančia Direktyvą 2005/30/EB, kuri derindama su technikos pažanga iš dalies keičia Europos Parlamento ir Tarybos direktyvas 97/24/EB ir 2002/24/EB dėl dviračių arba triračių motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo (toliau – Direktyva 2006/120/EB), reikalavimus:
21.1. nuo 2006 m. gegužės 18 d. naujiems keičiamiems kataliziniams konverteriams, skirtiems įmontuoti transporto priemonėse, suteikiamas EB tipo patvirtinimas;
22. Jei transporto priemonės tam tikros sudėtinės dalys ir jų charakteristikos neatitinka šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių Direktyvą 97/24/EB su pakeitimais, padarytais Direktyva 2005/30/EB ir Direktyva 2006/120/EB, reikalavimų:
22.1. nuo 2006 m. gegužės 18 d., atsižvelgiant į priemones, kurių turi būti imamasi dėl oro taršos, leistino garso lygio arba nuo klastojimo apsaugančių priemonių pagal Direktyvos 2002/24/EB 4 straipsnio 1 dalį, EB tipo patvirtinimas naujam keičiamam kataliziniam konverteriui nebesuteikiamas;
2. Išdėstau 4 priedo 5 punktą taip:
„5. I tipo bandymas (vidutinio išmetamųjų teršalų kiekio matavimas):
5.1. Bandomiems transporto priemonių tipams dėl išmetamųjų teršalų ribinių verčių, nurodytų šio priedo 5.7 punkto lentelės A eilutėje, atliekamas bandymas, sudarytas iš dviejų paprastų miesto ciklų išankstiniam kondicionavimui ir keturių paprastų miesto ciklų išmetamųjų teršalų mėginiams imti. Išmetamųjų teršalų mėginiai pradedami imti iškart po išankstinio kondicionavimo ciklų galutinio laisvosios eigos periodo ir po paskutinio paprastojo miesto ciklo galutinio laisvosios eigos periodo.
5.2. Bandomiems transporto priemonių tipams dėl išmetamųjų teršalų ribinių verčių, nurodytų šio priedo 5.7 punkto lentelės B eilutėje, kurių variklio darbinis tūris yra mažesnis negu 150 cm3, bandymas atliekamas atliekant šešis paprastuosius miesto ciklus. Išmetamųjų teršalų mėginiai pradedami imti pradėjus variklio užvedimo procedūrą arba prieš tai ir po paskutinio paprastojo miesto ciklo galutinio laisvosios eigos periodo.
Transporto priemonių tipų, kurių variklio darbinis tūris yra ne mažesnis kaip 150 cm3, bandymas atliekamas atliekant šešis paprastuosius miesto ciklus ir vieną ne miesto ciklą. Išmetamųjų teršalų mėginiai pradedami imti pradėjus variklio užvedimo procedūrą arba prieš tai ir po ne miesto ciklo galutinio laisvosios eigos periodo.
5.3. Gamintojui pasirinkus, motociklams gali būti taikoma JT/EEK Visuotinė techninė taisyklė Nr. 2 „Dviračiuose motocikluose įmontuoto priverstinio uždegimo arba slėginio uždegimo variklio išmetamųjų dujinių teršalų, CO2 išskyrimo ir degalų sunaudojimo matavimo tvarka“ (2005 m. rugpjūčio 30 d. ECE/TRANS/180/Add2) (toliau – VTT Nr. 2) kaip nurodytos bandymo tvarkos alternatyva. Taikant VTT Nr. 2 išdėstytą tvarką, laikomasi šio priedo 5.7 punkto lentelės C eilutėje nustatytų išmetamųjų teršalų ribinių verčių, išskyrus šio priedo 5.1–5.6 punktų, reikalavimų.
5.6. Atliekant bandymą, išmetamosios dujos atskiedžiamos, o proporcingas mėginys patalpinamas į vieną arba daugiau pakuočių. Bandomos transporto priemonės išmetamosios dujos atskiedžiamos, paimamas mėginys ir tyrimas atliekamas laikantis toliau aprašytos tvarkos, taip pat išmatuojamas visas atskiestų išmetamųjų teršalų kiekis.
5.7. Atsižvelgiant į šio priedo 5.10-5.12 punktų reikalavimus, bandymą reikia pakartoti tris kartus. Kiekvieno bandymo metu užfiksuotas išmetamųjų dujinių teršalų kiekis turi būti mažesnis už šioje lentelėje nurodytus leistinus dydžius (A eilutėje pateiktos 2003 m., o B eilutėje – 2006 m. galiojančios normos):
Metai |
Klasė |
Anglies viendeginio masė (CO) |
Angliavandenilių masė (HC) |
Azoto oksidų masė (NOX) |
L1(g/km) |
L2 (g/km) |
L3 (g/km) |
||
Dviračiams motociklams nustatytos ribinės vertės taikomos atliekant tipo patvirtinimą ir nustatant jų gamybos atitiktį |
||||
A (2003) |
I (< 150 cm3) |
5,5 |
1,2 |
0,3 |
II (≥150 cm3) |
5,5 |
1,0 |
0,3 |
|
B (2006) |
I (< 150 cm3) (UDC šalto uždegimo) (1) |
2,0 |
0,8 |
0,15 |
II (≥150 cm3) (UDC + EUD šalto uždegimo) (2) |
2,0 |
0,3 |
0,15 |
|
C (2006 – JT/EEK VTT Nr. 2) |
Didžiausias greitis Vmaks < 130 km/val. |
2,62 |
0,75 |
0,17 |
Didžiausias greitis Vmaks ≥ 130 km/val. |
2,62 |
0,33 |
0,22 |
|
Triračiams ir keturračiams motociklams nustatytos ribinės vertės taikomos atliekant tipo patvirtinimą ir nustatant jų gamybos atitiktį (priverstinis uždegimas) |
||||
A (2003) |
Visos |
7,0 |
1,5 |
0,4 |
Triračiams ir keturračiams motociklams nustatytos ribinės vertės, taikomos atliekant tipo patvirtinimą ir nustatant jų gamybos atitiktį (uždegimas suspaudimu) |
||||
A (2003) |
Visos |
2,0 |
1,0 |
0,65 |
(1) Bandymų ciklas: ECE R40 (išmetamieji teršalai matuojami dirbant visais 6 režimais – mėginius pradedama imti, kai T = 0) (2) Bandymų ciklas: ECE R40 + EUDC (išmetamųjų teršalų kiekis matuojamas dirbant visais režimais – mėginius pradedama imti, kai T = 0), didžiausias greitis – 120 km / val. |
5.8. Nepaisant šio priedo 5.7 punkte pateiktų reikalavimų, bet kurių teršalų arba teršalų derinio viena iš trijų užfiksuotų masės reikšmių gali būti didesnė už nurodytą ribą, bet ne daugiau kaip 10 proc., jei visų trijų užfiksuotų masės reikšmių aritmetinis vidurkis yra mažesnis už nustatytą ribą. Jei daugiau kaip vienos rūšies teršalai viršija nustatytas ribas – nesvarbu, ar tai užfiksuota to paties bandymo, ar skirtingų bandymų metu.
5.9. Atliekant motociklų, kurių didžiausias leistinas greitis yra 110 km / val., B eilutėse pateiktų nuo 2006 m. nustatytų ribinių verčių atitikties bandymus, didžiausias leistinas greitis važiuojant labai tankiai gyvenamuosiuose rajonuose apribojamas iki 90 km / val.
5.10. Bandymų skaičius, nurodytas šio priedo 5.7 punkte, mažinamas, jeigu įvykdomos toliau nurodytos sąlygos, kai V1 yra pirmojo bandymo rezultatas, o V2 – antrojo bandymo rezultatas.