LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ INSTITUCIJŲ, DALYVAUJANČIŲ ĮGYVENDINANT LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS SOCIALINĖS REFORMOS PROGRAMĄ, SKATINIMO
1992 m. balandžio 2 d. Nr. 226
Vilnius
Įvertindama tai, kad įvairios nevyriausybinės (visuomeninės, personalinės ir kt.) institucijos prisideda prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės socialinės reformos programos įgyvendinimo, ir siekdama skatinti visuomenę padėti spręsti socialines ir kultūros plėtojimo problemas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Nustatyti, kad:
1.1. valstybė skatina ir iš dalies finansuoja nevyriausybinių institucijų (kurių pagrindinis tikslas labdara, kai kurių gyventojų grupių medicininė ir socialinė reabilitacija, kultūros tradicijų palaikymas, švietimo sistemos tobulinimas ir pan.) įgyvendinamas programas, jeigu šios programos atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės socialinės reformos programą ir yra suderintos su Lietuvos Respublikos Vyriausybe.
Jeigu nevyriausybines institucijas Lietuvos Respublikos Vyriausybė įgalioja vykdyti kai kurias socialinės apsaugos funkcijas, Vyriausybė joms teikia užsakymus darbams pagal šių institucijų parengtus projektus.
Finansinė parama neteikiama, jeigu nevyriausybinė institucija siekia savo politinių ir pan. tikslų;
1.2. nevyriausybinių institucijų programos, pristatomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės finansinei paramai, tvirtinamos atitinkamos ministerijos (departamento) ir pateikiamos Finansų ministerijai, kuri, rengdama Lietuvos valstybės biudžeto projektus, teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl finansinės paramos dydžio.
2. Numatyti, kad 1992 metais nevyriausybinių institucijų nurodytų programų finansinei paramai naudojamos Lietuvos valstybės biudžete numatytos lėšos.
3. Nustatyti, kad, skiriant finansinę paramą nevyriausybinių institucijų programoms, turi būti įvertintas:
3.1. prioritetas, kurį teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybė atitinkamai problemai, programos apimamų gyventojų (kontingento) dalis bendrame gyventojų skaičiuje, nevyriausybinės institucijos dalyvavimas atitinkamose tarptautinėse organizacijose ir programose.
Kai analogiškas programas pateikia kelios organizacijos, parama teikiama jų asociacijai arba tai organizacijai, kurios programa apima didesnį gyventojų kontingentą ir kuri priimta į tarptautines organizacijas;
3.2. nevyriausybinės institucijos veiklos efektyvumas gebėjimas dirbti su kitomis institucijomis (sveikatos apsaugos, socialinio aptarnavimo, švietimo, žemės ūkio ir kitomis), panaudoti vietinių savivaldybių išteklius, įtraukti žmones, nustatyti poreikius ir suteikti lengvai prieinamas paslaugas;
3.3. nevyriausybinės institucijos pajamų (pagal šaltinius) ir išlaidų apimtis bei struktūra, aktyviai veikiančių jos narių ir rėmėjų (sponsorių) skaičius, praėjusių (bazinių) metų veiklos rezultatai.
Į nevyriausybinės institucijos turimas lėšas, skiriant finansinę paramą, neįskaitomos išlaidos jos administracijai išlaikyti.
Nevyriausybinių institucijų programos finansuojamos proporcingai jų turimoms lėšoms. Tačiau parama yra didžiausia, kai vyriausybinės ir nevyriausybinės institucijos, įgyvendindamos šias programas, viena kitą papildo ir bendradarbiauja;
3.4. nevyriausybinei institucijai, vykdančiai su Lietuvos Respublikos Vyriausybe suderintą programą, iš Lietuvos valstybės biudžeto skiriama iki 30 procentų programos vykdymui šios institucijos naudojamų jos disponuojamų lėšų ir iki 15 procentų – jeigu nevyriausybinės institucijos savarankiškai vykdomos socialinės programos kai kurios įgyvendinimo kryptys nesutampa su Lietuvos Respublikos Vyriausybės socialine programa arba pasirenkamos su Lietuvos Respublikos Vyriausybe nesuderintos priemonės.
4. Leisti atitinkamą veiklos sritį kuruojančioms ministerijoms (departamentams) pagal savo kompetenciją savarankiškai arba suderinus su kitomis vyriausybinėmis institucijomis priklausomai nuo nevyriausybinių institucijų veiklos pobūdžio taikyti kitas paramos joms formas.