LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2003 M. BALANDŽIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 3-241 „DĖL TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ NAUDOJAMOMS KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONĖMS“ PAKEITIMO
2006 m. gruodžio 22 d. Nr. 3-499
Vilnius
Pakeičiu Techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 3-241 „Dėl Techninių reikalavimų naudojamoms kelių transporto priemonėms“ (Žin., 2003, Nr. 43-1991, Nr. 106-4759; 2005, Nr. 61-2169; 2006, Nr. 93-3656), ir IV skyriuje „Techniniai reikalavimai ir techninės būklės vertinimo kriterijai“:
1. Išdėstau 106 kodą taip:
Kodas |
Pirmosios pagalbos rinkinys |
|||
106 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. M1, N1, L4e, L5e, L6e ir L7e klasės transporto priemonėse turi būti ne mažiau kaip vienas pirmosios pagalbos rinkinys. 2. M2, M3, N2 ir N3 klasės transporto priemonėse turi būti ne mažiau kaip du pirmosios pagalbos rinkiniai.
Kontrolė atliekama apžiūrint. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
nėra pirmosios pagalbos rinkinio (-ių) M1, Nl, L5e, L4e, L6e ir L7e klasių transporto priemonėse |
X |
|
|
|
nėra pirmosios pagalbos rinkinių M2, M3, N2 ir N3 klasių transporto priemonėse arba nepakankamas jų skaičius |
|
X |
|
|
2. Išdėstau 109 kodą taip:
Kodas |
Avarinio sustojimo ženklas |
|
|||
109 |
|
||||
Techniniai reikalavimai |
|||||
L4e, L5e, L6e, L7e, M1, M2, M3, N1, N2 ir N3 klasės transporto priemonėse turi būti avarinio sustojimo ženklas.
Kontrolė atliekama apžiūrint. |
|||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
||
nėra |
|
X |
|
||
3. Išdėstau 111 kodą taip:
Kodas |
Greičio ribojamasis prietaisas |
|||
111 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Greičio ribojamieji prietaisai privalo būti įrengti ir naudojami: 1.1. M3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t, ir N3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, pirmą kartą įregistruotose po 1988 m. sausio 1 d.; 1.2. M3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 5 t, bet ne didesnė kaip 10 t, ir N2 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 7,5 t, bet ne didesnė kaip 12 t, ne vėliau kaip: 1.2.1. nuo 2005 m. sausio 1 d. – pirmą kartą įregistruojamose motorinėse kelių transporto priemonėse; 1.2.2. nuo 2006 m. sausio 1 d. – motorinėse kelių transporto priemonėse, pirmą kartą įregistruotose po 2002 m. sausio 1 d., kai šiomis motorinėmis kelių transporto priemonėmis atliekami tarptautiniai ir vidaus vežimai; 1.2.3. nuo 2007 m. sausio 1 d. – motorinėse kelių transporto priemonėse, pirmą kartą įregistruotose po 2002 m. sausio 1 d., kai šiomis motorinėmis kelių transporto priemonėmis atliekami vidaus vežimai. 1.3. M2 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse ir N2 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, bet ne didesnė kaip 7,5 t, ne vėliau kaip: 1.3.1. nuo 2005 m. sausio 1 d. – pirmą kartą įregistruojamose motorinėse kelių transporto priemonėse; 1.3.2. nuo 2006 m. sausio 1 d. – motorinėse kelių transporto priemonėse, pirmą kartą įregistruotose po 2002 m. sausio 1 d., kai šiomis motorinėmis kelių transporto priemonėmis atliekami tarptautiniai ir vidaus vežimai; 1.3.3. nuo 2008 m. sausio 1 d. – motorinėse kelių transporto priemonėse, pirmą kartą įregistruotose po 2002 m. sausio 1 d., kai šiomis motorinėmis kelių transporto priemonėmis atliekami vidaus vežimai. 2. Vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje turi būti pritvirtinta plokštelė arba lipdukas, nurodantis autobusui ar automobiliui nustatytą ribojamą greitį. 3. Turi būti pateikta pažyma apie greičio ribojamojo prietaiso nustatymą, kai transporto priemonės tachografo patikra atlikta Lietuvoje. Pažymą išduoda įgaliotos įmonės, kurioms suteikta teisė rengti, remontuoti, reguliuoti ir aptarnauti tachografus. Šios pažymos galiojimo laikas – dveji metai.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
PASTABA. Greičio ribojamųjų prietaisų įrengimo išimtys nurodytos Greičio ribojamųjų prietaisų įrengimo ir naudojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3-417 (Žin., 2003, Nr. 74-3462). |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
neįrengtas |
|
X |
|
|
nėra nustatytą ribojamąjį greitį nurodančios plokštelės ar lipduko |
|
X |
|
|
nepateikta pažyma |
|
X |
|
|
4. Išdėstau 112 kodą taip:
Kodas |
Didžiausi leistini matmenys |
|||
112 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Maksimalūs ilgiai: 1.1. motorinės transporto priemonės, išskyrus autobusus 12,00 m; 1.2. priekabos 12,00 m; 1.3. sujungtos transporto priemonės (vilkikas su puspriekabe) 16,50 m; 1.4. autotraukinio (automobilio su priekaba) 18,75 m; 1.5. sujungto autobuso 18,75 m; 1.6. dviejų tiltų autobuso 13,50 m; 1.7. autobuso su daugiau nei dviem tiltais 15,00 m; 1.8 autobuso su priekaba 18,75 m; 1.9. pakrauto autovežio (automobilio su priekaba) 20,75 m. 2. Maksimalūs pločiai: 2.1. visų kelių transporto priemonių 2,55 m; 2.2. refrižeratoriaus su šilumą izoliuojančiomis sienelėmis 2,60 m. 3. Maksimalus visų kelių transporto priemonių aukštis 4,00 m.
Kontrolė atliekama matuojant*.
* – čia ir toliau šis kontrolės būdas taikomas tik esant akivaizdžiam nustatytų reikalavimų neatitikimui.
PASTABOS: 1. Kelių transporto priemonių, pagamintų iki 1992 m. sausio 1 d., ilgio ir aukščio parametrai gali skirtis nuo šių reikalavimų. 2. Ilgio, aukščio ir pločio reikalavimai netaikomi transporto priemonėms, specialiai pagamintoms vežti negabaritinius krovinius (negabaritinius statybinius mechanizmus, statybinę ratinę ir (ar) vikšrinę techniką, statybines konstrukcijas ir kt.), taip pat autokranams, autobokšteliams ir autokopėčioms. 3. Ilgio, aukščio ir pločio reikalavimai netaikomi transporto priemonėms, registruotoms po 2006 m. spalio 1 d., ir kurių registracijos dokumentuose įrašytas kėbulo tipo kodas BAR, BAS, SF, SH, SK, SR. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
viršija leistinus matmenis |
|
X |
|
|
5. Išdėstau 204 kodą taip:
Kodas |
Priekiniai rūko žibintai |
|||
204 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Jei priekiniai rūko žibintai įrengti, privalo įsijungti (išsijungti), įjungus (išjungus) atitinkamą jungiklį, tik esant įjungtiems gabaritiniams žibintams. Privalo išsijungti nepriklausomai nuo kitų žibintų. 2. Skaičius: 2.1. L kategorijos transporto priemonėse – 1 arba 2 žibintai; 2.2. M ir N kategorijų transporto priemonėse – tik 2 žibintai. 3. Turi būti įrengti ne žemiau kaip 250 mm nuo kelio paviršiaus, bet ne aukščiau kaip artimųjų šviesų žibintai. M ir N kategorijų transporto priemonėse turi būti vienodu atstumu nuo išilginės transporto priemonės ašies ir ne toliau kaip 400 mm nuo kraštinio gabarito. L kategorijos transporto priemonėse, kai įrengiamas vienas žibintas, priekinis rūko žibintas turi būti simetrijos plokštumoje, o kai yra du žibintai – simetriški vertikaliosios simetrijos plokštumos atžvilgiu. 4. Turi skleisti baltą arba selektyvinę geltoną šviesą. 5. Skleidžiamo šviesos srauto pokrypis turi būti nuo -1,5 iki -2,5 %. 6. Privalo atitikti nustatytus konstrukcijos ir techninės būklės reikalavimus (žr. 201 kodą).
Kontrolė atliekama apžiūrint, tikrinant ir bandant. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
netaisyklingai įsijungia (išsijungia), nešviečia |
|
X |
|
|
netinkamas įrengtų žibintų skaičius |
|
X |
|
|
netaisyklingai įrengti |
|
X |
|
|
netinkama skleidžiamos šviesos spalva |
|
X |
|
|
netinkamai sureguliuoti, šviesos srauto pokrypis mažesnis negu nustatyta (šviečia per aukštai) |
|
X |
|
|
6. Išdėstau 207 kodą taip:
Kodas |
Posūkių rodikliai |
|||
207 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Privalo įsijungti ir išsijungti nepriklausomai nuo kitų žibintų. Vienos pusės posūkių rodikliai privalo įsijungti, įjungus atitinkamą jungiklį. Privalo išsijungti perjungus jungiklį į vidurinę padėtį. 2. Skleidžiama šviesa turi būti: 2.1. geltonos spalvos – transporto priemonių, įregistruotų pirmą kartą Lietuvoje po 2004 m. gegužės 1 d. (išskyrus transporto priemones, pagamintas prieš 25 metus); 2.2. geltonos arba kitos gamintojo nustatytos spalvos – transporto priemonių, įregistruotų pirmą kartą Lietuvoje iki 2004 m. gegužės 1 d. 3. Privalo mirksėti 90 ± 30 mirksnių per minutę. 4. Sinchroniškai turi mirksėti kontrolinė posūkių rodiklių lemputė. 5. Privalo atitikti nustatytus konstrukcijos ir techninės būklės reikalavimus (žr. 201 kodą). 6. L klasės transporto priemonėse turi būti abiejuose šonuose po vieną priekyje ir gale.
Kontrolė atliekama apžiūrint, tikrinant ir matuojant*. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
netaisyklingai įsijungia (išsijungia), nešviečia |
|
X |
|
|
netinkama skleidžiamos šviesos spalva |
|
X |
|
|
netinkamas mirksėjimo dažnis |
|
X |
|
|
neveikia kontrolinė lemputė |
|
X |
|
|
nėra |
|
X |
|
|
7. Išdėstau 211 kodą taip:
Kodas |
Atbulinės eigos žibintas (-ai) |
|||
211 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Privalo įsijungti (išsijungti), įjungus (išjungus) atbulinės eigos pavarą, kai įtaisas varikliui paleisti (užgesinti) yra padėtyje, atitinkančioje variklio darbo režimą; jei bent viena iš sąlygų neįvykdyta, žibintas (-ai) turi neįsijungti. 2. Skaičius – 1 arba 2. 3. Skleidžiama spalva – balta. 4. Papildomai įrengti atbulinės eigos žibintai turi atitikti Pagrindinių techninių reikalavimų kelių transporto priemonėms I skyriaus 2.4 punkto reikalavimus. Papildomiems žibintams gali būti įrengtas atskiras jungiklis, kai įvykdomos 1 punkte paminėtos sąlygos. 5. Privalo atitikti nustatytus konstrukcijos ir techninės būklės reikalavimus (žr. 201 kodą).
Kontrolė atliekama apžiūrint ir tikrinant. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
netaisyklingas veikimas |
|
X |
|
|
nešviečia vienas iš dviejų žibintų M1 ir N1 klasių transporto priemonėse |
X |
|
|
|
nešviečia visi žibintai M1, N1 klasės transporto priemonėse arba bent vienas žibintas kitų klasių transporto priemonėse |
|
X |
|
|
netinkamas įrengtų žibintų skaičius |
|
X |
|
|
netinkama skleidžiamos šviesos spalva |
|
X |
|
|
netinkamai įrengti papildomi žibintai |
|
X |
|
|
8. Išdėstau 311 kodą taip:
Kodas |
Motociklo / mopedo vairas |
|||
311 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Turi būti patikimai pritvirtintas. 2. Neturi būti remontuotas mechaninio tiesinimo, suvirinimo ar kitais būdais.
Kontrolė atliekama apžiūrint. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
nepatikimai pritvirtintas |
|
|
X |
|
remontuotas mechaninio tiesinimo, suvirinimo ar kitais būdais |
|
X |
|
|
9. Išdėstau 409 kodą taip:
Kodas |
Motociklų / mopedų stabdžiai |
|||
409 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
Stabdymo efektyvumas (apskaičiuotas faktinei masei) turi būti ne mažesnis: motociklų – 50%; mopedų – 44 % arba stabdymo kelias, stabdant abiem stabdžiais, turi būti ne didesnis kaip: be šoninės priekabos – 7,5 m; su šonine priekaba – 8,2 m.
Kontrolė atliekama bandant ir skaičiuojant arba bandant ir matuojant. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
stabdymo efektyvumas / kelias neatitinka nustatytų reikalavimų |
|
X |
|
|
10. Išdėstau 503 kodą taip:
Kodas |
Padangų naudojimas |
|||
503 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Turi būti naudojamos transporto priemonės gamintojo numatytos padangos. Neturint šių duomenų padangos ir (ar) ratlankiai privalo: 1.1. neliesti kėbulo ar pakabos detalių; 1.2. neriboti ratų pasukimo kampų; 1.3. neišsikišti už kėbulo ribų. 2. Transporto priemonės vienos ašies ir sudvejinto tilto padangos turi būti vienodos, t. y.: 2.1. to paties gamintojo; 2.2. vienodo konstrukcinio tipo; 2.3. vienodų matmenų; 2.4. vienodos paskirties; 2.5. tos pačios keliamosios galios indekso; 2.6. vienodo leistino greičio indekso. 3. M1, M2 ir N1 klasių transporto priemonėse, jei galinės ašies ratai nesuporinti, draudžiama kartu naudoti ant priekinės ašies radialines, o ant galinės ašies – įstrižų juostų (diagonalines) padangas. 4. Automobiliuose ir jų priekabose, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. turi būti naudojamos padangos, skirtos važiuoti žiemą (žymimos ženklais „M+S“, „*“ arba užrašu „All seasons“). 5. Nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. draudžiama naudoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
PASTABA. Vienos ašies suporintų ratų padangos gali būti ne to paties gamintojo, tačiau šiuo atveju padangos turi būti sumontuotos simetriškai transporto priemonės išilginės simetrijos plokštumos atžvilgiu. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
naudojamos ne transporto priemonės gamintojo nurodytos padangos |
|
X |
|
|
padangos ir (ar) ratlankiai liečia kėbulo ir pakabos detales |
|
X |
|
|
padangos ir (ar) ratlankiai riboja ratų pasukimo kampą |
|
X |
|
|
padangos ir (ar) ratlankiai išsikiša už kėbulo ribų |
|
X |
|
|
naudojamos nevienodos padangos ant vienos ašies ir (ar) sudvejinto tilto |
|
X |
|
|
M1, M2 ir N1 klasių transporto priemonėse kartu panaudotos ant priekinės ašies radialinės, o ant galinės ašies – įstrižų juostų (diagonalinės) padangos |
|
X |
|
|
automobiliuose ir jų priekabose, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. naudojamos vasarinės padangos |
|
|
X |
|
nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. naudojamos dygliuotos padangos |
|
|
X |
|
11. Išdėstau 613 kodą taip:
Kodas |
Motociklų / mopedų aerodinaminiai gaubtai, šoniniai skydeliai, paminos, apsauginiai lankai, atramos, turėklai |
|||
613 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Turi būti patikimai pritvirtinti. 2. Nėra pažeidimų.
Kontrolė atliekama apžiūrint. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
nepatikimai pritvirtinti |
|
X |
|
|
yra pažeidimų |
|
X |
|
|
12. Išdėstau 619 kodą taip:
Kodas |
Galinio vaizdo veidrodžiai (vidinis, išoriniai) |
|||
619 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Turi būti be pažeidimų ir patikimai pritvirtinti. 2. Jei automobilyje įrengtas sukabinimo įtaisas, galinis langas uždengtas arba užtamsintas, iš abiejų automobilio pusių turi būti įrengti išoriniai galinio vaizdo veidrodžiai. 3. Mokomuosiuose automobiliuose papildomai turi būti įrengta: 3.1. M1 ir N1 klasių automobiliuose – išorinis veidrodis vairuotojui dešinėje pusėje, du išoriniai veidrodžiai instruktoriui iš abiejų pusių; 3.2. kitų klasių automobiliuose – du išoriniai veidrodžiai iš abiejų pusių instruktoriui. 4. L1e ir L2e klasės transporto priemonėse turi būti vienas veidrodis kairėje pusėje. 5. L3e, L4e, L5e, L6e ir L7e klasės transporto priemonėse turi būti veidrodžiai iš abiejų pusių.
Kontrolė atliekama apžiūrint. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
nėra, nepakankamas skaičius |
|
X |
|
|
turi pažeidimų, nepatikimai pritvirtinti |
|
X |
|
|
13. Išdėstau 621 kodą taip:
Kodas |
Saugos diržai |
|||
621 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Transporto priemonių saugos diržai ir jų tvirtinimo taškų skaičius turi atitikti Pagrindinių techninių reikalavimų kelių transporto priemonėms XX skyriaus reikalavimus. 2. Juostos privalo būti neįtrūkusios, užraktai – nesugedę. Kontrolė atliekama apžiūrint ir tikrinant. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
neatitinka reikalavimų |
|
X |
|
|
įtrūkę juostos ar sugedę užraktai |
|
X |
|
|
14. Išdėstau 701 kodą taip:
Kodas |
Išmetimo sistema |
|||
701 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Turi būti patikimai pritvirtinta. 2. Neturi būti išmetamųjų dujų nuotėkio. 3. Neturi būti konstrukcinių pakeitimų. 4. Neturi viršyti leistino transporto priemonės gamintojo reglamentuoto triukšmo lygio. 5. Neturint gamintojo duomenų, triukšmo lygis neturi viršyti 90 dB (A).
Kontrolė atliekama apžiūrint, tikrinant arba matuojant*.
PASTABA. Esant išmetamųjų dujų nuotėkiui, bandymas pagal 702, 703, 704, 1306 ir 1307 kodus neatliekamas arba bandymų rezultatai anuliuojami. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
nepatikimai pritvirtinta |
|
X |
|
|
yra dujų nuotėkis |
|
X |
|
|
yra konstrukcinių pakeitimų |
|
X |
|
|
viršytas triukšmo lygis |
|
X |
|
|
15. Išdėstau 712 kodą taip:
Kodas |
Motociklų / mopedų grandinės apsauginiai gaubtai |
|||
712 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Turi būti patikimai pritvirtinti. 2. Neturi būti pažeidimų.
Kontrolė atliekama apžiūrint. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
nėra, tačiau numatyti gamintojo |
|
X |
|
|
nepatikimai pritvirtinti |
|
X |
|
|
turi pažeidimų |
|
X |
|
|
16. Išdėstau 1012 kodą taip:
Kodas |
Greičio ribojamasis prietaisas |
|||
1012 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. M3 klasės autobusuose, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t, ir N3 klasės automobiliuose, kurie pirmą kartą įregistruoti po 1988 m. sausio 1 d., turi būti įrengti greičio ribojamieji prietaisai. 2. Vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje turi būti pritvirtinta plokštelė arba lipdukas, nurodantis automobiliui nustatytą ribojamą greitį. 3. Turi būti pateikta pažyma apie greičio ribojamojo prietaiso nustatymą, kai transporto priemonės tachografo patikra atlikta Lietuvoje. Pažymą išduoda įgaliotos įmonės, kurioms suteikta teisė rengti, remontuoti, reguliuoti ir aptarnauti tachografus. Šios pažymos galiojimo laikas – dveji metai.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
PASTABA. Greičio ribojamųjų prietaisų įrengimo išimtys nurodytos Greičio ribojamųjų prietaisų įrengimo ir naudojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3-417 (Žin., 2003, Nr. 74-3462). |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
neįrengtas |
|
X |
|
|
nėra nustatytą ribojamąjį greitį nurodančios plokštelės ar lipduko |
|
X |
|
|
nepateikta pažyma |
|
X |
|
|
17. Išdėstau 1301 kodą taip:
Kodas |
Įrašai dokumentuose |
|||
1301 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Automobilių registracijos liudijimo grafoje „degalai“ turi būti įrašas „benzinas / dujos“. 2. Transporto priemonės valdytojas turi pateikti dujų įrangos sumontavimo pažymą, kurioje turi būti nurodyta įmonės, sumontavusios dujų įrangą, rekvizitai, sumontuotų dujų baliono, multivožtuvo ir reduktoriaus gamintojas bei sertifikavimo numeriai ir sumontavimo data.
Kontrolė atliekama apžiūrint.
PASTABA. 1 punkto reikalavimas taikomas automobiliams, registruotiems Lietuvoje po 2006 m. lapkričio 1 d., kuriuose įrengta dujų įranga. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
registracijos liudijimo grafoje „degalai“ nėra įrašo „benzinas / dujos“ arba „dujos“ |
|
X |
|
|
nepateikta dujų įrangos sumontavimo pažyma |
|
X |
|
|
18. Išdėstau 1303 kodą taip:
Kodas |
Dujų balionas |
|||
1303 |
||||
Techniniai reikalavimai |
||||
1. Identifikacinė lentelė turi būti pritvirtinta matomoje vietoje. 2. Patikros data turi galioti transporto priemonės techninės apžiūros metu. 3. Turi būti patikimai pritvirtintas numatytais tvirtinimo elementais. 4. Neturi būti didesnių pažeidimų dėl korozijos ar mechaninio poveikio. 5. Apatinis žemiausias taškas negali būti žemiau kaip 200 mm nuo važiuojamosios dalies paviršiaus. 6. Negali būti sumontuotas variklio skyriuje. 7. Du ir daugiau dujų balionai vienoje transporto priemonėje turi būti sujungti lygiagrečiai.
Kontrolė atliekama apžiūrint ir matuojant*.
PASTABOS. 1. Jeigu nėra galimybės apžiūrėti identifikacinės lentelės, galima pateikti dujų baliono kilmės dokumentus, jeigu yra žymos ant dujų baliono. 2. Tuo atveju, kai baliono identifikavimo lentelėje yra nurodyta tik pagaminimo data, kita baliono patikra turi būti atlikta ne vėliau kaip po 10 metų nuo jo pagaminimo. 3. Tuo atveju, kai baliono techninė būklė patikrinta įgaliotos institucijos, žymenys apie kitą patikrinimo datą turi būti nurodyti identifikacinėje lentelėje ir patvirtinti patikrinimą atlikusios įmonės išduotu dokumentu. |
||||
Techninės būklės vertinimo kriterijai |
NT |
DT |
DE |
|
nematyti identifikacinės lentelės |
|
X |
|
|
pasibaigęs patikros terminas |
|
X |
|
|
nepatikimai / netinkamai pritvirtintas |
|
X |
|
|
yra didesnių pažeidimų dėl korozijos ar mechaninio poveikio |
|
X |
|
|
baliono apatinis žemiausias taškas yra žemiau kaip 200 mm nuo važiuojamosios dalies paviršiaus |
|
X |
|
|
sumontuotas variklio skyriuje |
|
X |
|
|
balionai sumontuoti nuosekliai |
|
X |
|
|