LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL PARAIŠKŲ PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ PAGALBA“ 5.2 PRIEMONĘ „PROGRAMOS VIEŠINIMAS IR VERTINIMAS (ESF)“ TEIKIMO, VERTINIMO IR SUTARTIES PASIRAŠYMO INSTRUKCIJOS PATVIRTINIMO
2004 m. birželio 18 d. Nr. 1K-236
Vilnius
Vadovaudamasis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 5.18 punktu,
1. Tvirtinu pridedamus:
1.1. Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukciją.
1.2. Paramos teikimo projektams, įgyvendinantiems Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“, pavyzdinės sutarties formą.
2. Pavedu Finansų ministerijos Europos Sąjungos programų valdymo departamentui priimti ir vertinti viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros teikiamas paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“.
3. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gegužės 31 d. įsakymą Nr. 1K-202 „Dėl paraiškos pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ specialiosios (B) dalies formos patvirtinimo.“
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 1K-236
PARAIŠKŲ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ pagalba“ 5.2 PRIEMONĘ „PROGRAMOS VIEŠINIMAS IR VERTINIMAS (ESF)“ teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo INSTRUKCIJA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcija (toliau vadinama – instrukcija) nustato gaires pareiškėjams, siekiantiems gauti paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento, kuriam pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609) (toliau vadinama – BPD arba programa), 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“.
2. Ši instrukcija parengta vadovaujantis Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamentu Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiančiu reglamentą Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą Nr. 1260/1999 dėl veiklų, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo, ir panaikinančiu reglamentą Nr. 1145/2003 (visų pirma – šio reglamento priedo 11 taisyklės 3 dalimi), Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamentu (EB) Nr. 1260/1999, nustatančiu struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas, Tarybos 1999 m. liepos 12 d. reglamentu (EB) Nr. 1784/1999 dėl Europos socialinio fondo nuostatų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), bei Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421).
3. Instrukcijoje vartojamos sąvokos:
Techninė pagalba – programai įgyvendinti numatytas (penktasis) prioritetas, kuris yra skirtas užtikrinti efektyviam programos administravimui, pasitelkiant dvi BPD priemones: BPD 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“. Techninės pagalbos priemonių tarpinės institucijos funkcijas atlieka Finansų ministerija, įgyvendinančiosios institucijos funkcijas – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau vadinama – CPVA).
Kitos instrukcijoje vartojamos sąvokos atitinka Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių ir Projektų, finansuojamų įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemones, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklių sąvokas.
II. TECHNINĖS PAGALBOS SKYRIMO PAGAL BPD 5.2 PRIEMONĘ REIKALAVIMAI
I. Bpd 5.2 PriemonėS tikslas, uždaviniai ir finansavimo šaltiniai
4. Bendras BPD 5.2 priemonės „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ (toliau vadinama – BPD 5.2 priemonė) tikslas – geriau informuoti visuomenę apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą, įtraukti kuo daugiau partnerių į Europos Sąjungos paramos planavimo ir priežiūros procesus bei užtikrinti veiksmingą būsimų investicijų planavimą.
5. Pagrindiniai BPD 5.2 priemonės uždaviniai:
5.2. teikti informaciją apie programą ir užtikrinti, kad struktūriniais fondais galėtų pasinaudoti kuo didesnis kuo įvairesnių partnerių skaičius;
5.3. vertinti paramos programą, rengti studijas, organizuoti seminarus, įskaitant seminarus, kurių tikslas – visais lygiais pagerinti administracinius gebėjimus;
5.4. teikti paramą tyrimams ir studijoms (įskaitant teritorinių planavimo dokumentų rengimą), kurie pagerins ir sutelks dėmesį į dabartines ir būsimas struktūrinių fondų paramos sritis, taip pat parengti dokumentaciją, kuri būtų darnios plėtros pagrindas;
5.5. teikti aiškias konsultacijas bei informaciją apie programos administravimą ir strategiškai pagrįstą, kompetentingą lėšų valdymą;
6. BPD 5.2 priemonė finansuojama atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos parengtą ir Europos Komisijos patvirtintą BPD, kuriame pateikiamas Lietuvos nacionalinis strateginis socialinės ir ekonominės plėtros 2004–2006 m. planas. Šiam strateginiam plėtros planui įgyvendinti skirti 5 prioritetai: socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtros, žmogiškųjų išteklių plėtros, gamybos sektoriaus plėtros, kaimo plėtros, žuvininkystės bei techninės pagalbos, kurių siekiama įgyvendinant atitinkamas kiekvienam prioritetui priskirtas BPD priemones.
7. BPD 5.2 priemonė finansuojama iš:
7.1. Europos socialinio fondo (toliau vadinama – ESF) lėšų. ESF – finansinė Europos Sąjungos struktūrinės politikos įgyvendinimo priemonė, kurios pagrindiniai uždaviniai ir taikymo sritys apibrėžti Tarybos 1999 m. liepos 12 d. reglamente (EB) Nr. 1784/1999. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų skyrimą techninei pagalbai taip pat reglamentuoja Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamentas (EB) Nr. 1260/1999 (visų pirma – šio reglamento 23 straipsnis);
7.2. Lėšų, numatytų valstybės biudžete kaip asignavimai Finansų ministerijai specialiajai Europos socialinio fondo programai (BPD įgyvendinti) (programos kodas 60.3), kuriuos Finansų ministerija, priimdama instrukcijos 41 punkte nurodytą sprendimą, paskirsto asignavimų valdytojams – projektų vykdytojams, o tais atvejais, kai projektų vykdytojai nėra savarankiški valstybės biudžeto asignavimų valdytojai – jų asignavimų valdytojams, atsižvelgdama į paraiškų pagal BPD 5.2 priemonę vertinimo rezultatus.
II. REMtini PROJEKTAI
8. Parama teikiama tik tiems projektams, kurie atitinka BPD 5.2 priemonės tikslus, uždavinius ir remiamas veiklos sritis.
9. Visi projektai privalo atitikti šiuos reikalavimus:
III. REMIAMOS VEIKLOS SRITYS
10. Pagal BPD 5.2 priemonę parama gali būti teikiama instrukcijos 13 punkte nurodytiems pareiškėjams šioms veiklos sritims finansuoti:
10.1. studijoms ir tyrimams atlikti. Pagal BPD 5.2 priemonę remiamos tik tos studijos ir tyrimai, kurie prisideda prie visos programos, programos prioritetų ir/arba priemonių tikslų įgyvendinimo. Studijos ir tyrimai, skirti pavieniams projektams, pagal BPD 5.2 priemonę neremiami. Tokios studijos ir tyrimai gali būti atliekami pagal atitinkamas BPD priemones, remiančias veiklos sritis, kurioms yra priskirtina tokia studija ar tyrimas;
10.2. seminarams ir konferencijoms, susijusioms su BPD įgyvendinimu, organizuoti. Remiami tik tie paraiškoje nurodyti seminarai ir konferencijos, kurių tikslinės grupės nėra pareiškėjo ir/arba pareiškėjo partnerių institucijų darbuotojai. Dėl paramos seminarams ir konferencijoms, kurių tikslinė grupė yra BPD administravimo funkcijas vykdančios institucijos, gali kreiptis tik Finansų ministerija;
10.3. viešinimui organizuoti: informuoti apie programos tikslus ir strategiją, parengti informavimo strategijos ir veiksmų planams, informacinei medžiagai leisti, informaciniams renginiams organizuoti, skatinti partnerystės plėtrai;
10.4. kompiuterinei informacinei struktūrinių fondų paramos valdymo, priežiūros ir vertinimo sistemai instaliuoti ir paruošti darbui. Dėl paramos šiai veiklos sričiai gali kreiptis tik Finansų ministerija;
IV. PAREIŠKĖJAI
13. Projekto paraiškas skirti paramą pagal BPD 5.2 priemonę (toliau vadinama – paraiška) gali teikti tik šios institucijos:
13.1. Finansų ministerija, atliekanti programos vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijų funkcijas;
13.2. Aplinkos ministerija, Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Susisiekimo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Ūkio ministerija, Žemės ūkio ministerija, atliekančios programos tarpinių institucijų funkcijas;
13.3. Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos, CPVA, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, Transporto investicijų direkcija, Žmonių išteklių plėtros programų paramos fondas, atliekantys programos įgyvendinančiųjų institucijų funkcijas.
V. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
15. Pagal BPD 5.2 priemonę gali būti finansuojamos tik tos išlaidos, kurios atitinka Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamento Nr. 448/2004 (visų pirma – šio reglamento priedo 11 taisyklės 3 dalyje) apibrėžtas išlaidų kategorijas, BPD ir BPD priedo nuostatas.
16. Visos išlaidos turi būti aiškiai identifikuojamos, jas turi būti įmanoma pagrįsti ir įrodyti atitinkamais dokumentais, jos turi būti tiesiogiai susijusios su instrukcijos 10 punkte nurodytomis remiamomis veiklos sritimis.
17. Pagal BPD 5.2 priemonę tinkamomis gali būti pripažįstamos ir remiamos išlaidos, patirtos nuo 2004 m. sausio 1 d.
18. Vadovaujantis instrukcijoje nustatyta tvarka, paskirstoma dalis 2004 m. BPD 5.2 priemonės biudžeto lėšų (iš viso 3 585 600 Lt).
20. Nefinansuojamos šios išlaidos:
20.1. pareiškėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su instrukcijos 10 punkte išvardintomis remiamomis veiklos sritimis, arba nepakankamai pagal instrukcijos 15 punkto reikalavimus pagrįstos išlaidos;
20.2. darbo užmokestis ir kitos su darbo santykiais susijusios išmokos pareiškėjų (ir pareiškėjų partnerių) darbuotojams;
20.3. išlaidos ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti, išskyrus kompiuterinę informacinę struktūrinių fondų paramos valdymo, priežiūros ir vertinimo sistemą, nurodytą instrukcijos 10.4 punkte;
VI. PARAIŠKŲ PILDYMAS IR PATEIKIMAS
21. Paraiškų skaičius, kurį gali pateikti kiekvienas iš instrukcijos 13 punkte nurodytų pareiškėjų, neribojamas.
22. Paraiškoje nurodyta projekto pradžios data negali būti ankstesnė kaip 2004 m. sausio 1 d. Projekto pabaigos data negali būti vėlesnė kaip 2005 m. gruodžio 31 d.
24. Kiekvienas pareiškėjas privalo užpildyti ir CPVA pateikti paraišką: bendrąją (A) dalį, kurios forma yra patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-204, ir šiuo įsakymu patvirtintos formos specialiąją (B) dalį su priedais. CPVA savo paraišką teikia Finansų ministerijai.
25. Kiekvienas pareiškėjas privalo pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, ir tris paraiškų kopijas, ant kurių turi būti nurodyta „KOPIJA“. Kiekvienas paraiškos originalo lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo įgalioto atstovo parašu. Pareiškėjas taip pat turi pateikti elektroninę paraiškos kopiją, įrašytą į kompiuterinę laikmeną. Visi vienos paraiškos lapai turi būti susegti ir sunumeruoti iš eilės.
26. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Visos paraiškos turi būti išspausdintos. Ranka rašytos paraiškos nebus vertinamos.
27. Klausimai dėl paraiškų pildymo gali būti siunčiami elektroniniu paštu adresu sf@cpva.lt. Elektroniniu paštu siunčiamame paklausime turi būti nurodytas klausiančiojo vardas, pavardė, pareigos, institucijos pavadinimas ir telefono numeris.
28. Visos paraiškos, išskyrus CPVA paraišką, turi būti pateiktos CPVA (J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2, LT-01108 Vilnius, Lietuva) užklijuotame ir užantspauduotame voke vienu iš trijų nurodytų būdų:
29. Kai pareiškėjas yra CPVA, paraiška užklijuotame ir užantspauduotame voke yra pristatoma Finansų ministerijos Korespondencijos, kontrolės ir vertimų skyriui adresu:
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
J. Tumo-Vaižganto g. 8a/2
LT-01108 Vilnius
Lietuva
30. Ant voko turi būti užrašytas kvietimo teikti paraiškas pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.
31. Kitais nei instrukcijos 28 ir 29 punktuose nurodytais būdais (faksu arba elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos paraiškos nebus nagrinėjamos ir vertinamos.
32. Visos paraiškos gali būti teikiamos CPVA (tuo atveju, jeigu pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijai) nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos iki 2004 m. gruodžio 31 d.
34. Visas pateiktas paraiškas registruoja CPVA (tuo atveju, jeigu pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerija). Kiekvienai paraiškai suteikiamas atskiras registracijos numeris. Įteikusiam ar atsiuntusiam paraišką pareiškėjui išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimo lapas. Jei pareiškėjas įteikė paraišką asmeniškai, paraiškos registravimo lapas gali būti išduodamas iš karto.
VII. PARAIŠKŲ VERTINIMAS
35. Gautas paraiškas CPVA ir Finansų ministerija vertina trimis etapais: CPVA atlieka paraiškų administracinės atitikties, projektų tinkamumo finansuoti vertinimą, o Finansų ministerija – projektų techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą. Jeigu pareiškėjas yra CPVA, Finansų ministerija taip pat atlieka CPVA paraiškos administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą. Visoms paraiškoms taikomi vienodi vertinimo kriterijai.
36. Administracinės atitikties vertinimo metu:
36.1. tikrinama, ar pareiškėjas tinkamai ir laiku pateikė instrukcijos 24 ir 25 punktuose nurodytus dokumentus;
36.3. CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerija) turi teisę prašyti pareiškėjų pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus. Terminas, per kurį trūkstama informacija arba dokumentai turi būti pristatyti CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijai), nurodomas CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijos) rašte pareiškėjui. Trūkstamai informacijai arba dokumentams pristatyti CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijai) gali būti nustatytas 1–5 dienų terminas priklausomai nuo trūkstamos informacijos ir dokumentų pobūdžio. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, paraiška atmetama.
37. Paraiška toliau vertinama tik tokiu atveju, jeigu pagal visus administracinės atitikties vertinimo punktus yra įvertinama teigiamai.
38. Projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metu:
38.1. CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerija) vertina, ar pareiškėjo siūlomas projektas atitinka instrukcijos 8–20 punktuose nustatytus reikalavimus;
38.3. CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA,– Finansų ministerija) gali prašyti pareiškėjų pateikti papildomos informacijos arba paraišką patikslinti, jeigu to reikia sprendimui dėl projekto tinkamumo finansuoti priimti;
39. Paraiška toliau vertinama tik tokiu atveju, jeigu pagal visus projekto tinkamumo finansuoti vertinimo punktus yra įvertinama teigiamai.
VIII. SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR SUTARTIES SUDARYMAS
41. Sprendimą dėl remtinų projektų ir paramos sumos bei Finansų ministerijos asignavimų pagal specialiąją Europos socialinio fondo programą (BPD įgyvendinti) paskirstymo priima Finansų ministerija, kuriai yra priskirta administruoti techninės pagalbos priemonių įgyvendinimą, atsižvelgdama į paraiškos vertinimo išvadas. Finansų ministerija gali prašyti pareiškėjo pateikti papildomos informacijos, kurios reikia sprendimui dėl pateiktos paraiškos priimti.
42. Paraiška įvertinama ir sprendimas dėl paramos skyrimo arba paraiškos atmetimo priimamas instrukcijos 35–40 punktuose nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paraiškos pateikimo CPVA (tuo atveju jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijai) dienos.
43. Finansų ministerijai priėmus sprendimą skirti paramą, pasirašoma šiuo įsakymu patvirtintos formos paramos teikimo projektams, įgyvendinantiems Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“, sutartis.
44. Sutartis sudaroma tarp Finansų ministerijos, CPVA ir pareiškėjo. Kai parama yra suteikiama Finansų ministerijai ar CPVA, pasirašoma dvišalė sutartis tarp Finansų ministerijos ir CPVA.
45. CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja kiekvieną pareiškėją apie sprendimą jam skirti paramą. Rašte kartu pateikiamas pasiūlymas pasirašyti sutartį, nurodomas pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminas, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų, pridedamas sutarties projektas, pateikiama kita sutarčiai pasirašyti reikalinga informacija.
46. Pareiškėjas per CPVA rašte nurodytą terminą gali pateikti CPVA savo pasiūlymus dėl tam tikrų sutarties nuostatų keitimo arba papildymo. Į pareiškėjo pastabas CPVA gali atsižvelgti, jeigu pareiškėjo pastabos ir pasiūlymai yra pagrįsti, neprieštarauja paraiškai, projekto tikslams, teisės aktų nuostatoms.
47. Tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, informaciją apie sprendimą jam skirti paramą ir visą instrukcijos 45 punkte nurodytą informaciją, reikalingą sutarčiai pasirašyti, CPVA pateikia Finansų ministerija. Pasiūlymus dėl tam tikrų sutarties nuostatų keitimo arba papildymo bei kitus klausimus, susijusius su sutarties pasirašymu, CPVA derina su Finansų ministerija.
48. Tuo atveju, jei pareiškėjas yra Finansų ministerija, visi klausimai dėl sutarties pasirašymo derinami tarp CPVA ir Finansų ministerijos.
49. Pareiškėjui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir parama projektui nesuteikiama.
iII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
51. CPVA ir Finansų ministerija įsipareigoja užtikrinti pareiškėjo pateiktos informacijos ir duomenų konfidencialumą ir juos naudoti tik paraiškai įvertinti ir sprendimui dėl paramos skyrimo priimti. Tokie duomenys negali būti atskleisti jokiems tretiesiems asmenims be pareiškėjo sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus.
______________
Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m.
bendrojo programavimo dokumento
5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę
„Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“
teikimo, vertinimo ir sutarties
pasirašymo instrukcijos
1 priedas
(Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atliekančios institucijos pavadinimas)
PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
Paraiškos gavimo data: Paraiškos Nr.:
|
Pareiškėjo pavadinimas:
|
|||
|
|
Taip |
Ne |
|
1. |
Ar paraiška yra nustatytos formos, ar ji tinkamai užpildyta, ar atitinka jai nustatytus reikalavimus ir yra pasirašyta pareiškėjo įgalioto atstovo? |
|
|
|
2. |
Ar pateiktas paraiškos originalas ir trys kopijos? |
|
|
|
3. |
Ar pateikta paraiška elektroninėje laikmenoje? |
|
|
|
4. |
Ar paraiška užpildyta lietuvių kalba ir yra išspausdinta? |
|
|
|
5. |
Ar biudžeto lentelė atitinka nustatytą formą ir yra pasirašyta pareiškėjo įgalioto atstovo? |
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS. (ar trūksta dokumentų ir kokių)
|
||||
Užpildė: ___________________ ____________ _________ ______________
(Data) (Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Patikrino: ___________________ ____________ _________ ______________
(Data) (Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m.
Bendrojo programavimo dokumento
5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę
„Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“
teikimo, vertinimo ir sutarties
pasirašymo instrukcijos
2 priedas
(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą atliekančios institucijos pavadinimas)
PROJEKTO TINKAMUMO finansuoti vertinimo lentelė
Paraiškos gavimo data: Paraiškos Nr.:
|
Pareiškėjo pavadinimas:
|
|||
|
|
Taip |
Ne |
|
1. |
Pareiškėjo (ir partnerio) tinkamumas |
|
|
|
1.1. |
Ar pareiškėjas tinkamas? |
|
|
|
1.2. |
Ar pareiškėjo partneris tinkamas ? |
|
|
|
2. |
Projekto veiklos sričių tinkamumas finansuoti |
|
|
|
2.1. |
Ar projektas prisideda prie BPD priemonės „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ tikslo (tikslų) įgyvendinimo? |
|
|
|
2.2. |
Ar projektas prisideda prie vieno ar daugiau BPD priemonės „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ uždavinių įgyvendinimo? |
|
|
|
2.3. |
Ar projektas atitinka bent vieną iš BPD priemonėje „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ išvardytų remtinų veiklos sričių? |
|
|
|
2.4. |
Ar projektas neprieštarauja BPD nurodytiems horizontalaus lygio Europos Sąjungos strategijai ir prioritetams? |
|
|
|
2.5. |
Ar numatytos projekto veiklos sritys atitinka tinkamam pareiškėjui (arba partneriui) priskirtas (vadovaujančiosios, tarpinės, mokėjimo, įgyvendinančiosios institucijų) programos viešinimo ir vertinimo funkcijas? |
|
|
|
3. |
Projekto išlaidų tinkamumas finansuoti |
|
|
|
3.1. |
Ar projekto išlaidos yra finansuotinos pagal BPD 5.2 priemonę? |
|
|
|
3.2 |
Ar tinkamos projekto išlaidos atitinka remiamas projekto veiklos sritis? |
|
|
|
4. |
Projekto įgyvendinimo laikotarpio tinkamumas |
|
|
|
4.1. |
Ar projekto pradžios data atitinka instrukcijoje nustatytus reikalavimus? |
|
|
|
4.2. |
Ar projekto pabaigos data atitinka instrukcijoje nustatytus reikalavimus? |
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS. (ar trūksta informacijos arba dokumentų ir kokių) |
||||
Užpildė: ___________________ ____________ _________ ______________
(Data) (Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Patikrino: ___________________ ____________ _________ ______________
(Data) (Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m.
bendrojo programavimo dokumento
5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę
„Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“
teikimo, vertinimo ir sutarties
pasirašymo instrukcijos
3 priedas
(Projekto techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo lentelės formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(Projekto techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą atliekančios institucijos pavadinimas)
PROJEKTO techninio, finansinio IR ekonominio vertinimo lentelė
Pareiškėjo Nr.: Pareiškėjo pavadinimas: Prašoma paramos suma:
|
Projekto pavadinimas: Projekto įgyvendinimo vieta: Projekto trukmė:
|
||||
|
|
Aukščiausias galimas balas |
Įvertinimo balas |
Nuoroda į paraiškos formą |
|
1. |
Projekto svarba (aktualumas) ir pagrindimas
|
|
|||
|
Kiek projektas atitinka BPD 5.2 priemonės tikslus ir uždavinius? Kiek pagrįstas projekto poreikis? Ar aiški problema, ar nurodytos tikslinės grupės ir pagrįstos jų pasirinkimo priežastys? Ar projekto uždaviniai ir tikslai atitinka nurodytą problemą? |
20 |
|
Bendrosios (A) dalies 6 punktas. Specialiosios (B) dalies 1 punktas |
|
2. |
Projekto metodika |
||||
|
Ar suplanuota projekto veikla sprendžia nurodytą problemą ir yra būtina projekto tikslams pasiekti? Ar siūlomas efektyvus problemos sprendimo būdas, atsižvelgiant į pareiškėjo bei pareiškėjo partnerių atliekamas BPD administravimo funkcijas (ar pasirinktas tinkamas administracinis problemos sprendimo lygmuo)? Ar projekto rezultatai yra aiškūs, pasiekiami ir išmatuojami? Ar projekto įgyvendinimo planas yra aiškus, nuoseklus ir įgyvendinamas? Ar įvertinti išoriniai projekto įgyvendinimo veiksniai (rizika, prielaidos)? Ar pareiškėjo ir partnerio (-ių) vaidmuo (funkcijų, darbo indėlio, teisių ir kt. pasidalijimas) projekte yra aiškus? |
40 |
|
Specialiosios (B) dalies 2 ir 3 punktai |
|
3. |
Projekto tęstinumas (išliekamoji vertė) |
||||
|
Kiek projekto rezultatų tęstinumas yra pagrįstas ir bus užtikrintas? Ar aiškiai nurodyta atsakomybė už projekto tęstinumą, pasibaigus projektui/ paramai? |
10 |
|
Specialiosios (B) dalies 4 punktas |
|
4. |
Projekto biudžeto ir išlaidų efektyvumas |
||||
|
Ar visos projekto išlaidos yra būtinos projekto veiklai įgyvendinti ir tikslams pasiekti? Ar projekto išlaidų dydis yra pagrįstas? |
30 |
|
Specialiosios (B) dalies 1 priedas |
|
Iš viso: |
100 balų |
||||
VERTINTOJO REKOMENDACIJA
|
|||||
Užpildė: ___________________ ____________ _________ ______________
(Data) (Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Patikrino: ___________________ ____________ _________ ______________
(Data) (Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos
finansų ministro 2004 m. birželio 18 d.
įsakymu Nr.1K-236
____________________________________________________________________________
(Pareiškėjo pavadinimas)
PARAIŠKOS pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ specialioji (B) dalis
1. PROJEKTO SVARBA
1.1. Probleminės situacijos aprašymas
1.1.1. Problema |
|
1.1.1.1. Problemos pagrindimas |
|
1.1.1.2. Tikslinės grupės, jų pasirinkimo priežastys |
|
1.1.1.3. Tikslinių grupių poreikiai |
|
1.1.1.4. Siūlomas problemos sprendimo būdas |
|
Pastaba: jei problemų yra daugiau nei viena, kiekviena problema aprašoma atskiroje lentelėje.
1.2. Projekto rezultatai ir jų rodikliai
1.2.1. Rezultatų rodikliai |
Kiekybinė išraiška |
Kaip rezultatai atitinka tikslinių grupių poreikius, kokios numatomos šių rezultatų pasekmės |
|
|
|
|
|
|
1.2.2. Pasekmių rodikliai |
Kiekybinė išraiška |
Kaip pasekmės tenkina tikslinių grupių poreikius ir sprendžia 1.1 punkte nurodytą (nurodytas) problemą (problemas) |
|
|
|
|
|
|
2. duomenys apie partnerį (partnerius)
2.1. Partnerio pavadinimas
|
|
2.2. Partnerio vaidmuo projekte
|
|
3. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO METODIKA
3.1. Projekto valdymas
Pareigos |
Atsakingo asmens v., pavardė |
Trumpas funkcijų aprašymas |
3.1.1. Projekto vadovas (koordinatorius) |
|
|
3.1.2. Projekto finansininkas |
|
|
3.1.3. Kiti projekto įgyvendinime dalyvaujantys asmenys |
|
|
3.2. Viešųjų pirkimų (sutarčių sudarymo) grafikas
Pirkimo objektas |
Pirkimo būdas |
Sutarties suma, Lt |
3.2.1. Detalus paslaugų sąrašas |
|
|
3.2.2. Detalus prekių sąrašas |
|
|
Iš viso: |
|
|
Pastaba: jei PVM yra tinkamos finansuoti išlaidos, sutarties sumos stulpelyje nurodomos sumos su PVM, jei netinkamos finansuoti, – be PVM.
3.3. Detalus projekto veiklos sričių aprašymas
3.4. Detalus projekto prielaidų ir galimos rizikos aprašymas
3.5. Projekto įgyvendinimo planas
Veikla |
Projekto trukmė |
|||||||||||||||||||||||
pirmieji metai |
antrieji metai |
|||||||||||||||||||||||
1 ketv. |
2 ketv. |
3 ketv. |
4 ketv. |
1 ketv. |
2 ketv. |
3 ketv. |
4 ketv. |
|||||||||||||||||
Veiklos (veiklos sričių) pavadinimas (pavadinimai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(detalizuoti)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prekių/ paslaugų pirkimas (detalizuoti): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tech. užduoties/specifikacijų parengimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pirkimo konkurso dokumentų parengimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pirkimo konkurso skelbimas
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pirkimo sutarties pasirašymas
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sutarties vykdymas
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekto rezultatų viešinimas
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projektų ataskaitų rengimas ir teikimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. PROJEKTO TĘSTINUMAS
4.1. Projekto tęstinumas
Projekto tęstinumas |
Veiksmai tęstinumui užtikrinti |
4.1.1. Atsakomybė už projekto tęstinumą, pasibaigus projektui/ paramai |
|
4.1.2. Projekto rezultatų naudos tęstinumas |
|
4.1.3. Kita |
|
_______________________ _________________ ____________________________
(Pareiškėjo įgalioto asmens (Parašas) (Vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas) (A.V.)
______________
Paraiškos pagal Lietuvos 2004–2006 m.
bendrojo programavimo dokumento
5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę
„Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“
specialiosios (B) dalies
2 priedas
______________________________________________________________________________
(Pareiškėjo pavadinimas)
pareiškėjo deklaracija
________________________
(Sudarymo data ir vieta)
1. Patvirtinu, kad:
1.1. šioje paraiškoje pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ ir jos prieduose (toliau vadinama – paraiška) pateikta informacija yra teisinga;
2. Neprieštarauju, kad:
2.1. paraiška būtų atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (tarp jų – ši deklaracija);
2.2. paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Europos Sąjungos struktūrinių fondų kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje.
_______________________ _________________ ____________________________
(Pareiškėjo įgalioto asmens (Parašas) (Vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas) (A.V.)
______________
Paraiškos pagal Lietuvos 2004–2006 m.
bendrojo programavimo dokumento
5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę
„Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“
specialiosios (B) dalies
3 priedas
______________________________________________________________________________
(Partnerio pavadinimas)
PARTNERIO deklaracija
________________________
(Sudarymo data ir vieta)
1. Patvirtinu, kad:
1.1. visa su manimi susijusi informacija, pateikta paraiškos pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ A ir B dalyse ir visuose jos prieduose (toliau vadinama – paraiška), yra teisinga;
1.2. prieš pateikdamas paraišką, susipažinau su visomis paramos teikimo sąlygomis ir apribojimais ir atsakomybe už šių sąlygų nesilaikymą;
1.3. susipažinau su paraiškoje pateiktu projekto aprašymu ir jo įgyvendinimo tvarka, jiems pritariu ir prisidėsiu prie paraiškoje nurodyto projekto įgyvendinimo taip, kaip nurodyta paraiškoje;
1.4. nesu pažeidęs jokios sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;
1.5. tinkamai informuosiu pareiškėją ir viešąją įstaigą Centrinę projektų valdymo agentūrą apie visus duomenų, veiklos pasikeitimus, vykdant projektą, ir visus kitus nukrypimus nuo paraiškoje numatyto projekto įgyvendinimo;
1.6. nebandysiu gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą arba atranką atliekančiai institucijai dabartinio ar vėlesnių konkursų paraiškų vertinimo metu.
2. Sutinku, kad:
2.1. projektas būtų reguliariai stebimas ir tikrinamas ir kad Europos Komisija, Europos Auditorių rūmai, CPVA ir Finansų ministerija ir bet kurie minėtų institucijų įgalioti asmenys atliktų reikalingus patikrinimus ir patikras;
2.2. paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi ES struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje.
3. Įsipareigoju saugoti visus su projektu susijusius dokumentus sutartyje nustatyta tvarka.
_______________________ _________________ ____________________________
(Pareiškėjo įgalioto asmens (Parašas) (Vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas) (A.V.)
______________
Forma patvirtinta Lietuvos Respublikos
finansų ministro 2004 m. birželio 18 d.
įsakymu Nr. 1K-236
PARAMOS TEIKIMO PROJEKTAMS, ĮGYVENDINANTIEMS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ PAVYZDINĖ SUTARTIS
_____________Nr. ____________
(data)
_______________
(sudarymo vieta)
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, atstovaujama ____________________________________ (toliau vadinama – Finansų ministerija),
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, atstovaujama ____________________________ (toliau vadinama – CPVA),
ir ______________________________________________________________________________ ,
atstovaujama(-as) _________________________________________________________________ ,
(toliau vadinama – projekto vykdytojas),
toliau bendrai vadinamos „Šalimis“,
sudarė šią paramos teikimo projektui ____________________________________________ ,
registracijos Nr. _______ (toliau vadinama – projektas) vykdyti sutartį (toliau vadinama – Sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Pagal šią Sutartį:
1.1. Finansų ministerija, vadovaudamasi finansų ministro 200_ m. ________________ d. įsakymu Nr. ________ „Dėl …“, įsipareigoja projekto vykdytojui šioje Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis kompensuoti Sutartyje nurodytą tinkamų finansuoti išlaidų sumą iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, numatytų Finansų ministerijos specialiojoje programoje „Europos socialinio fondo programa (BPD įgyvendinti)“ (programos kodas 60.3) (toliau vadinama – parama);
1.2 CPVA įsipareigoja pagal savo kompetenciją administruoti projektą ir vykdyti jo įgyvendinimo priežiūrą;
II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS
2. Sutarties 1.1 punkte nurodytos paramos lėšos projekto vykdytojui suteikiamos finansuoti tik toms projekto išlaidoms, kurios:
2.2. atitinka gairių pareiškėjams reikalavimus ir yra pripažintos tinkamomis finansuoti šios Sutarties 3 skyriuje nustatyta tvarka;
3. Projekto vykdytojas be CPVA raštiško sutikimo negali perleisti, įkeisti turto, kuris įsigytas iš paramos lėšų, arba kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į šį turtą 5 (penkerius) metus nuo šio turto įsigijimo nuosavybės teisėmis dienos.
4. Projekto vykdytojas įsipareigoja be CPVA raštiško sutikimo nekeisti savo veiklos, kuriai yra suteikiama parama, ir nuosavybės pobūdžio 5 (penkerius) metus nuo paskutinio paramos lėšų išmokėjimo. Apie visas priežastis, dėl kurių projekto vykdytojas negali vykdyti veiklos, kuriai suteikiama parama, projekto vykdytojas įsipareigoja nedelsdamas pranešti CPVA.
III. PARAMOS IŠMOKĖJIMO ir naudojimo TVARKA
6. Pasirašius Sutartį, Finansų ministerija skiria projekto vykdytojui asignavimus 50 procentų Sutartyje numatytos sumos. Projekto vykdytojui panaudojus 40 procentų Sutarties 1.4 punkte nurodytos paramos lėšų ir CPVA šią panaudotą projekto vykdytojo paramos dalį pripažinus tinkamomis finansuoti išlaidomis, projekto vykdytojas gali kreiptis į Finansų ministeriją, kad jam būtų skirta likusi paramos pagal pasirašytą Sutartį dalis.
7. Įsigaliojus Finansų ministerijos sprendimui dėl Finansų ministerijos asignavimų pagal specialiąją Europos socialinio fondo programą (BPD įgyvendinti) paskirstymo, projekto vykdytojas per 3 darbo dienas pateikia Finansų ministerijai asignavimų valdytojo patvirtintą paramos sąmatą.
8. Projekto vykdytojas visus mokėjimus privalo atlikti iš dviejų specialiųjų programų (Specialiosios Europos socialinio fondo programos (BPD įgyvendinti) (ES lėšos) bei Specialiosios Europos socialinio fondo programos (BPD įgyvendinti) (bendrojo finansavimo lėšos), programų kodai atitinkamai 60.31 ir 60.32), išlaikydamas 75:25 procentų santykį tarp Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto lėšų.
9. Projekto vykdytojas kas du mėnesius teikia CPVA išlaidų deklaracijas bei dokumentus, pagrindžiančius įgyvendinant projektą patirtas išlaidas (sąskaitų, išrašytų pagal viešųjų pirkimų-pardavimų sutartis, jeigu tokios sutartys yra sudaromos, patvirtintas kopijas, patvirtintus sąskaitų išrašus, įrodančius, kad išlaidos apmokėtos iš atitinkamų specialiųjų programų, dokumentus, įrodančius patirtų išlaidų atitiktį programos reikalavimams, ir kitų).
10. CPVA per 20 dienų nuo 10 punkte nurodytos išlaidų deklaracijos bei išlaidas pagrindžiančių dokumentų gavimo dienos patikrina minėtuose dokumentuose nurodytų išlaidų tinkamumą, rengia ir teikia Finansų ministerijai bei projekto vykdytojui informaciją apie išlaidų pripažinimą tinkamomis finansuoti.
11. Jei projekto vykdytojo išlaidų deklaracijoje nurodytų išlaidų dalis negali būti pripažinta tinkama finansuoti dėl tam tikrų priežasčių, apie tai informuojamas projekto vykdytojas. Tokios išlaidos, pašalinus trūkumus, gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti pateikus kitas išlaidų deklaracijas.
12. Išlaidų deklaracijas projekto vykdytojas gali teikti CPVA nuo Sutarties pasirašymo dienos iki 2005 m. liepos 1 d.
13. Projekto vykdytojas įsipareigoja iš paramos lėšų apmokėtas projekto išlaidas, kurios pagal projekto vykdytojo pateiktas išlaidų deklaracijas CPVA nebuvo pripažintos tinkamomis, atlyginti iš kitų nei Sutarties 6 punkte nurodytų projekto vykdytojui skirtų asignavimų.
IV. PROJEKTO VYKDYTOJO TEISĖS IR PAREIGOS
16. Projekto vykdytojas privalo:
16.1. paramą naudoti Sutartyje nurodyta tvarka, laikantis gairėse pareiškėjams nustatytų paramos naudojimo sąlygų. Skirtos paramos lėšos gali būti naudojamos tik paraiškoje ES struktūrinių fondų finansinei paramai gauti nurodytoms išlaidoms finansuoti;
16.2. nedelsdamas pranešti CPVA apie visus galimus nukrypimus nuo projekto. Jokie su CPVA raštu nesuderinti nukrypimai nuo projekto, sumažinantys Projekto apimtį, sumažinantys Projekto išlaidas, pratęsiantys Projekto įgyvendinimo laiką ar kitaip keičiantys Projektą, nėra leidžiami, išskyrus nukrypimus nuo Projekto biudžeto, nekeičiančius ar sumažinančius Projekto tinkamas finansuoti išlaidas iki 10 proc. pagal atskiras Projekto biudžeto išlaidų kategorijas (išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimą, atsiradusį vykdant viešuosius pirkimus) ar pratęsiančius Projekto įgyvendinimo laiką daugiau kaip _______ mėn.;
16.3. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų, jei projekto vykdytojui ar tam tikriems pirkimams šio įstatymo nuostatos yra taikomos;
16.4. laikytis visuomenės informavimo reikalavimų, nustatytų Komisijos 2000 m. gegužės 30 d. reglamente (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos;
16.5. vesti atskirą projekto išlaidų buhalterinę apskaitą, laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų. Projekto vykdytojas taip pat turi užtikrinti, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;
16.6. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžinti Finansų ministerijai dėl klaidos gautą didesnę paramos sumą, nei numatyta šioje Sutartyje;
16.7. fiksuoti visas ūkines bei kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu, ir saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir prireikus pateikti šiuos dokumentus Sutarties 20 punkte nurodytoms institucijoms;
16.8. kas du mėnesius kartu su išlaidų deklaracijomis teikti CPVA projekto įgyvendinimo ataskaitas: reguliarias veiklos ataskaitas kas ____ mėnesių – ne vėliau kaip per 15 dienų nuo paskutinės ataskaitinio laikotarpio kalendorinės dienos, metines ataskaitas – ne vėliau kaip per 30 dienų nuo paskutinės ataskaitinių metų kalendorinės dienos ir galutinę projekto ataskaitą – ne vėliau kaip per 30 dienų nuo projekto įvykdymo;
16.9. bendradarbiauti su šios Sutarties 19 punkte nurodytomis institucijomis, laiku teikti joms visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas vietoje tikrinti, kaip įgyvendinamas projektas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto ir sutarties vykdymu;
16.10. gavęs sprendimą dėl paramos sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo atlyginti paramos lėšas iš kitų asignavimų, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime nurodytus reikalavimus;
16.11. kaip galima greičiau, bet ne vėliau nei per 14 dienų, pranešti CPVA apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pasikeitimus;
16.12. CPVA nustatyta tvarka teikti jai papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti išlaidų deklaracijų trūkumus;
16.13. Sutarties III skyriuje nustatyta tvarka Finansų ministerijai grąžinti nepanaudotas paramos lėšas ir tas lėšas, kurios CPVA nebuvo pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidomis;
V. CPVA TEISĖS IR PAREIGOS
17. CPVA privalo:
17.1. Sutarties III skyriuje nustatyta tvarka tikrinti projekto vykdytojo išlaidų deklaracijas ir kartu su šiomis deklaracijomis pateikiamus dokumentus, patvirtinančius tinkamas finansuoti išlaidas, ir informuoti projekto vykdytoją ir Finansų ministeriją apie išlaidų pripažinimą tinkamomis finansuoti. Jei išlaidų deklaracijoje pateiktos informacijos ir dokumentų nepakanka, CPVA gali prašyti, kad projekto vykdytojas pateiktų papildomos informacijos arba dokumentų bei atlikti patikras vietoje. Tokiu atveju išlaidų deklaracijos tikrinimo terminas gali būti pratęsiamas tol, kol bus gauta visa reikalinga informacija;
17.4. stebėti, kaip įgyvendinamas projektas ir planuoti uždaviniai, tikrinti ir analizuoti projekto vykdytojo teikiamas ataskaitas, prireikus prašyti, kad projekto vykdytojas pateiktų papildomos informacijos, jei pateiktos informacijos nepakako ataskaitai patvirtinti;
17.5. organizuoti patikras projekto vykdymo vietoje (mažiausiai vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį), registruoti šias patikras, imtis būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoti Finansų ministeriją apie patikrų rezultatus;
17.6. saugoti visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir prireikus pateikti šiuos dokumentus Sutarties 19 punkte nurodytoms institucijoms;
17.7. nustačius, kad projekto vykdytojas, naudodamas paramą, padarė pažeidimų, arba gavus pagrįstos informacijos apie tokius pažeidimus, apie tai pranešti Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, imtis būtinų priemonių netinkamai panaudotoms paramos lėšoms susigrąžinti ir informuoti apie tai Finansų ministeriją.
VI. FINANSŲ MINISTERIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
18. Finansų ministerija:
18.2. turi teisę inicijuoti paramos sustabdymą arba nutraukimą ir reikalauti grąžinti jau išmokėtą paramos dalį sutarties VIII skyriuje nustatyta tvarka;
18.3. turi teisę papildomai tikrinti išlaidų deklaracijose pateiktą informaciją ir prašyti, kad CPVA ir projekto vykdytojas pateiktų papildomą informaciją arba dokumentus;
VII. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ
19. Europos Audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, CPVA turi teisę atlikti projekto auditą ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas, taip pat turi teisę atlikti projekto vykdytojo veiklos, susijusios su projekto įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią projekto vykdytojo veiklą, taip pat tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projekto vykdymu ir šia Sutartimi, ____ metų nuo paramos suteikimo.
20. Projekto vykdytojas privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis Sutarties 19 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projekto įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas projekto vykdytojo patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.
VIII. PARAMOS SUSTABDYMAS, NUTRAUKIMAS, GRĄŽINIMAS
21. CPVA turi teisę inicijuoti paramos sustabdymą arba nutraukimą ir/arba reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jei projekto vykdytojas:
21.2. teikdamas išlaidų deklaracijas arba vykdydamas šią Sutartį, pateikė neteisingą informaciją arba nuslėpė informaciją, turėjusią reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo, išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti arba tinkamai Sutarties vykdymo kontrolei;
21.4. vykdydamas projektą, pažeidė Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;
21.5. paramą naudojo nesilaikydamas šioje Sutartyje bei gairėse pareiškėjams nurodytų paramos naudojimo sąlygų, paramą naudojo kitoms išlaidoms finansuoti, nei nurodyta paraiškoje, nustojo vykdyti projektą arba negali įgyvendinti visos paraiškoje numatytos projekto apimties;
21.6. per penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos pakeičia pagal šią Sutartį remiamos veiklos ar nuosavybės pobūdį arba, negavus CPVA pritarimo, pasikeičia projekto vykdytojas;
22. CPVA privalo nedelsdama informuoti projekto vykdytoją ir Finansų ministeriją apie aplinkybių, nurodytų Sutarties 21 punkte, atsiradimą ir Finansų ministerijai pateikti pasiūlymą sustabdyti arba nutraukti paramą.
23. Finansų ministerija per 20 dienų nuo CPVA pasiūlymo, nurodyto Sutarties 22 punkte, gavimo dienos išnagrinėja šį pasiūlymą ir priima sprendimą:
25. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl paramos sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo gražinti paramos lėšas, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime nurodytus reikalavimus. Šis terminas negali būti trumpesnis nei 10 dienų paramos sustabdymo atveju ir 1 mėnuo, jei reikalaujama grąžinti sumokėtas lėšas.
26. Per 5 dienas po Sutarties 23 punkte nurodytų Finansų ministerijos sprendimų gavimo dienos projekto vykdytojas gali pateikti Finansų ministerijai motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus. Gautą informaciją, kuria grindžiami paaiškinimai dėl priimto sprendimo, Finansų ministerija išnagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 dienas priima sprendimą dėl tolesnio Sutarties įgyvendinimo ir/arba nutraukimo. Apie priimtą sprendimą Finansų ministerija informuoja projekto vykdytoją ir CPVA.
IX. KONFIDENCIALUMAS
28. Projekto vykdytojas sutinka, kad informacija apie jį ir jo veiklą, būtina sprendimui dėl paramos suteikimo priimti, būtų tikrinama projekto paraiškos vertinimo metu ir tvarkoma Struktūrinių fondų valdymo ir priežiūros informacinėje sistemoje.
29. CPVA ir Finansų ministerija įsipareigoja saugoti ir neviešinti su Sutarties sudarymu ir vykdymu gautos informacijos, susijusios su projekto vykdytojo veikla, išskyrus informaciją, numatytą Komisijos 2000 m. gegužės 30 d. reglamente (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos.
X. SUTARTIES PAKEITIMAS, ATSISAKYMAS NUO SUTARTIES
31. Sutartis keičiama, jeigu projekto vykdytojas dėl objektyvių aplinkybių turi pakeisti dalį projekto uždavinių arba projekto tvarkaraštį. Sutartis keičiama projekto vykdytojui pateikus motyvuotą prašymą (siūlymą) ir nurodžius faktus, pagrindžiančias aplinkybes kitoms šios Sutarties šalims. Apie sutikimą (atsisakymą) keisti Sutartį projekto vykdytojas informuojamas per 1 mėnesį nuo pasiūlymo gavimo dienos, jei su juo buvo pateikti visi įrodymai, pagrindžiantys prašymą.
XI. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
XII. PRANEŠIMAI
35. Pranešimai šalims turi būti siunčiami šiais adresais:
Finansų ministerijai:
J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2
LT-01108 Vilnius
Lietuva
CPVA:
J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2
LT-01108 Vilnius
Lietuva
Paramos gavėjui:
________________________________.
37. Pranešimas gali būti išsiųstas faksu šiais numeriais:
Finansų ministerijai: (370 5) 279 14 81
CPVA: (370 5) 251 44 01
Paramos gavėjui: ________________.
38. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu tą pačią dieną, jeigu jis išsiųstas iki 12 valandos. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu kitą dieną, jeigu jis išsiųstas po 12 valandos. Pranešimo išsiuntimą patvirtina siuntėjo fakso aparato spausdinama ataskaita. Negavęs pranešimo asmuo privalo įrodyti, kad jo fakso aparatas nepriėmė pranešimo.
39. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso ar fakso numerio pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus adreso duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos adreso duomenis.
XIII. KITOS SĄLYGOS
41. Šalys yra atleidžiamos nuo atsakomybės už Sutarties vykdymą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996-07-15 nutarimą Nr. 840 „Dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės taisyklių patvirtinimo“.
42. Sutartis įsigalioja nuo to momento, kai ją pasirašo visos Sutarties šalys, ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo.
XIV. ŠALIŲ PARAŠAI:
(Finansų ministerijai atstovaujančio
asmens pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
(CPVA atstovaujančio
asmens pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
(Projekto vykdytojui atstovaujančio
asmens pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
PASTABA. Sutartis gali būti pildoma ir tikslinama. Negali būti keičiamos tik pagrindinės šalių pareigos ir teisės. Tais atvejais, kai projekto vykdytojas yra CPVA arba Finansų ministerija, pasirašoma dvišalė Finansų ministerijos ir CPVA sutartis. Pasirašant sutartį, prie sutarties pridedamos finansų ministro patvirtintos išlaidų deklaracijos ir ataskaitos formos. Paraiškos forma ir gairės pareiškėjams pridedamos prie sutarties yra neatskiriama jos dalis.
______________