LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2004 M. RUGSĖJO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1K-321 „DĖL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ PARAMA“ PRIEMONIŲ IR PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT ŠIAS PRIEMONES, FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. spalio 27 d. Nr. 1K-359

Vilnius

 

Pakeičiu finansų ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymą Nr. 1K-321 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo“ (Žin., 2004, Nr. 148-5368; 2005, Nr. 49-1633, Nr. 92-3427, Nr. 110-4033):

1. Išdėstau 2 punkto pirmąją pastraipą taip:

„2. Pavedu Finansų ministerijos Europos Sąjungos programų valdymo departamento Techninės paramos skyriui:“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklėse:

2.1. išdėstau 2.1 punktą taip:

„2.1. 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1260/1999, nustatančiu struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas (OL 2004 m. specialusis leidimas, 14 skyrius, 1 tomas, p. 31);“;

2.2. išdėstau 2.2 punktą taip:

„2.2. 2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1159/2000 „Dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos“ (OL 2004 m. specialusis leidimas, 14 skyrius, 1 tomas, p. 115);“;

2.3. išdėstau 2.3 punktą taip:

„2.3. 2004 m. kovo 10 d. Komisijos reglamentu Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiančiu reglamentą Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą Nr. 1260/1999 dėl veiklų, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo, ir panaikinančiu reglamentą Nr. 1145/2003 (visų pirma – šio reglamento priedo 11 taisykle) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 14 skyrius, 2 tomas, p. 3);“;

2.4. išdėstau 14 punktą taip:

„14. Remtinus projektus iš pareiškėjų pateiktų paraiškų pagal BPD 5.1 ir 5.2 priemones atrenka Finansų ministerija, atsižvelgdama į CPVA rekomendacijas. Remtiniems projektams pagal BPD 5.2 priemonę atrinkti Finansų ministerija šių taisyklių 10.2.5 punkte nurodytu atveju sudaro projektų atrankos komitetą. Projektų atrankos komiteto darbas organizuojamas pagal finansų ministro patvirtintą projektų atrankos komiteto darbo reglamentą.“;

2.5. išdėstau 15 punktą taip:

„15. Sprendimą dėl remtinų projektų ir techninės paramos dydžio priima Finansų ministerija pagal vertinimo ataskaitą ir projektų atrankos komiteto (jeigu sudaromas) sprendimą. Prireikus Finansų ministerija gali prašyti CPVA ir/arba pareiškėjų pateikti papildomos informacijos. Priimdama sprendimą dėl remtinų projektų, Finansų ministerija kiekvienam projektui nustato maksimalų techninės paramos limitą, kuris nurodo didžiausią galimą techninės paramos sumą, kuri gali būti išmokėta projekto vykdytojui, jeigu jis įvykdys visus paramos sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir atsiskaitys už gautas paramos lėšas šių taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka.“;

2.6. papildau šiuo nauju 17.3 punktu (buvusius 17.3–17.9 punktus laikau 17.4–17.10 punktais):

„17.3. Finansų ministerija gali pavesti CPVA sudaryti su pareiškėjais dvišales arba trišales (kai parama skiriama BPD administruojančiai institucijai, kuri nėra savarankiškas asignavimų valdytojas) paramos sutartis dėl tų projektų, kurių finansavimas patvirtintas Finansų ministerijos sprendimu. Tokiais atvejais paramos sutarties projektas su Finansų ministerija nederinamas. Kai pareiškėjas yra CPVA, ji rengia paramos sutarties projektą, kurį derina su Finansų ministerija. Apie sudarytą dvišalę arba trišalę (kai parama skiriama BPD administruojančiai institucijai, kuri nėra savarankiškas asignavimų valdytojas) paramos sutartį CVPA ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuoja Finansų ministeriją, nurodydama projekto vykdytoją, su kuriuo sudaryta dvišalė arba trišalė paramos sutartis, paramos sutartyje numatytas paramos lėšų sumas ir kitą reikalingą informaciją.“;

2.7. išdėstau 21.6 punktą taip:

„21.6. CPVA per sutartyje nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų, patikrina projekto išlaidų deklaracijose bei išlaidas pateisinančiuose ir įrodančiuose dokumentuose nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti ir užpildo projekto išlaidų deklaracijos tikrinimo ir tvirtinimo lapą (5 priedas). Apie išlaidų pripažinimą tinkamomis finansuoti CPVA informuoja Finansų ministeriją ir projekto vykdytoją (6 priedas).

Kai projektą įgyvendina CPVA, ji taip pat teikia Finansų ministerijai projekto įgyvendinimo ataskaitą ir nepriklausomo auditoriaus išvadą. Finansų ministerija patikrina projekto įgyvendinimo ataskaitą ir užpildo nustatytos formos projekto išlaidų pripažinimo tinkamomis patikros lapą.“;

2.8. išdėstau 21.10 punktą taip:

„21.10. Projekto vykdytojas projekto išlaidų buhalterinę apskaitą privalo tvarkyti pagal teisės aktuose nustatytus buhalterinės apskaitos tvarkymo reikalavimus, taip pat privalo užtikrinti, kad apskaitos dokumentai ar jų kopijos bei kita informacija būtų tinkama ir objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams. Visi iš techninės paramos apmokėtas išlaidas pateisinantys ir įrodantys dokumentai arba jų kopijos privalo būti segami atskirai nuo kitų projekto vykdytojo atliekamų ūkinių operacijų dokumentų arba jų kopijų; tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų dokumentai ar jų kopijos – nuo tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų; vieno paramos projekto dokumentai ar jų kopijos – nuo kito paramos projekto.“;

2.9. papildau šiuo 21.13 punktu:

„21.13. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ilgalaikis materialusis turtas, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, nebus sunaikintas ar sugadintas projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Projekto vykdytojas už paramos lėšas įsigytą arba sukurtą ilgalaikį materialųjį turtą gali apdrausti maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų.“;

2.10. išdėstau 26 punktą taip:

„26. Tinkamomis finansuoti gali būti pripažįstamos ir finansuojamos išlaidos, patirtos ne anksčiau kaip nuo 2004 m. sausio 1 d. Projektų audito išlaidos gali būti patirtos per mėnesį po išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pabaigos. Tikslus išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti terminas nustatomas kvietimo teikti paraiškas dokumentuose ir paramos sutartyse.“;

2.11. išdėstau 28.1 punktą taip:

„28.1. darbo užmokestis valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių visas darbo laikas yra skiriamas darbui, susijusiam su BPD administravimu ir/arba pasirengimu įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią BPD, atlikti ir kurie neatlieka kitų funkcijų, nesusijusių su BPD administravimu ir/arba pasirengimu įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią BPD.

Jei projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, iš techninės paramos lėšų darbo užmokestis finansuojamas laikantis teisės aktų, nustatančių didžiausią leistiną darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto specialiųjų Europos Sąjungos finansinės paramos (Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo) programų lėšų, pareigybių skaičių, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės biudžeto lėšų naudojimą darbo užmokesčiui mokėti, reikalavimų;“;

2.12. išdėstau 28.2.1 punktą taip:

„28.2.1. konsultavimo, mokymų, audito, nuomos, turto draudimo, kitų paslaugų pirkimas;“;

2.13. išdėstau 28.4.1 punktą taip:

„28.4.1. patalpų nuomos, eksploatavimo ir kitos susijusios išlaidos;“;

2.14. išdėstau 30.2 punktą taip:

„30.2. įrangos, prekių ir paslaugų, reikalingų instaliuoti ir parengti darbui kompiuterizuotą valdymo stebėsenos ir vertinimo informacinę sistemą, išlaidos.“;

2.15. papildau šiais 33.6–33.7 punktais:

„33.6. projekto vykdytojas teikia CPVA pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtų ir Viešųjų pirkimų tarnybai pateiktų pirkimo procedūrų ataskaitų, pirkimų ataskaitų ir įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitų kopijas, atitinkamai patvirtintas projekto vykdytojo. Šių ataskaitų kopijos CPVA teikiamos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po to, kai atitinkama ataskaita pateikiama Viešųjų pirkimų tarnybai. CPVA turi teisę pareikalauti projekto vykdytojo pateikti ataskaitų paaiškinimus;

33.7. projekto vykdytojas nedelsdamas privalo informuoti CPVA apie bet kokias tiekėjų ar trečiųjų asmenų pretenzijas, pateiktas jam iki pirkimo sutarties sudarymo, taip pat apie bet kokius su vykdytais pirkimais ar sudarytų sutarčių įgyvendinimu susijusius teisminius procesus ir ginčus. Projekto vykdytojas, CPVA pareikalavus, turi teikti visą informaciją apie ginčų nagrinėjimo eigą.“;

2.16. išdėstau 36.2 punktą taip:

„36.2. Projekto vykdytojas kartu su projekto išlaidų deklaracijomis privalo pateikti patirtas ir iš techninės paramos apmokėtas išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus (patvirtintas kopijas), kitus dokumentus, įrodančius ir pagrindžiančius patirtų ir apmokėtų išlaidų ryšį su BPD administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijų vykdymu, laikydamasis šių reikalavimų:

36.2.1. Išlaidų darbo užmokesčiui pagrindimas. Projekto vykdytojas kartu su projekto išlaidų deklaracija privalo pateikti visus dokumentus, įrodančius, kad valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kuriems darbo užmokestis mokamas iš techninės paramos lėšų, atliekamos funkcijos yra tiesiogiai susijusios su BPD administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijų vykdymu, laikydamasis Reglamento Nr. 448/2004 priedo 11 taisyklės 2 dalies reikalavimų, ir darbo užmokestis šiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams mokamas tik už šias BPD administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijas, taip pat šių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus (darbuotojų pareigybių aprašymus, darbo sutartis, projekto vykdytojo institucijos vadovo įsakymus ir/arba kitus institucijos vidaus dokumentus, kuriuose darbuotojams yra pavedama atlikti BPD administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijas; darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus; įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondui ir garantijų fondui apskaičiavimo ir mokėjimo dokumentus ir/arba kitus patirtas išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus).

Iš techninės paramos lėšų darbo užmokestis gali būti mokamas tik tuo atveju, jei darbuotojas visą savo darbo laiką skiria darbui, susijusiam su BPD administravimu ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, atlikti ir neatlieka kitų funkcijų, nesusijusių su BPD administravimu ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD;

36.2.2. Išlaidų paslaugoms pirkti pagrindimas. Projekto vykdytojas privalo pateikti paslaugų sutartis, perdavimo-priėmimo aktus, sąskaitas, išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus;

36.2.3. Konferencijų, seminarų, kitų renginių, komandiruočių išlaidų pagrindimas. Projekto vykdytojas privalo pateikti sutartis, perdavimo-priėmimo aktus, sąskaitas, išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus. Projekto vykdytojas taip pat privalo pateikti kelionės bilietus, naudojimosi viešojo transporto paslaugomis kvitus, vadovo įsakymų, potvarkių dėl komandiruotės kopijas, į komandiruotę vykusių darbuotojų komandiruočių ataskaitas. Jei į komandiruotę vykstama automobiliu, projekto vykdytojas privalo pateikti automobilio panaudos sutartį, kelionės lapą, kuro pirkimo sąskaitas, kitus išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus. Jei renginį organizuoja projekto vykdytojas, jis taip pat privalo pateikti renginio dalyvių sąrašą;

36.2.4. Išlaidų prekėms, paslaugoms, įrangai įsigyti pagrindimas. Projekto vykdytojas privalo pateikti prekių ir/arba paslaugų ir/arba įrangos pirkimo sutartis, perdavimo-priėmimo aktus, sąskaitas, išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus;

36.2.5. Kitų išlaidų pagrindimas. Projekto vykdytojas privalo pateikti sutartis, perdavimo-priėmimo aktus, sąskaitas, kitus išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus;“;

2.17. papildau šiuo 36.3punktu:

„36.3. Jei iš skirtų techninės paramos lėšų apmokamos ne visos prekių ir/arba įrangos įsigijimo išlaidos, projekto vykdytojas privalo pateikti projekto vykdytojo patvirtintą metodiką dėl išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš techninės paramos lėšų.“;

2.18. išdėstau 38 punktą taip:

„38. Jokie su CPVA ir Finansų ministerija raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį (išskyrus atvejus, kai projekto įgyvendinimas pratęsiamas mažiau nei mėnesiui) ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje nustatytus projekto vykdytojo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti CPVA ir Finansų ministeriją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su paramos sutarties ir projekto įgyvendinimu. Jei paramos sutartis dvišalė arba trišalė (kai parama skiriama BPD administruojančiai institucijai, kuri nėra savarankiškas asignavimų valdytojas), apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su paramos sutarties ir projekto įgyvendinimu, informuojama tik CPVA (išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojas yra CPVA).“;

2.19. išdėstau 40 punktą taip:

„40. Kai projektai yra įgyvendinami pagal BPD 5.1 priemonę, projekto vykdytojas turi teisę projektui skirtas techninės paramos lėšas skirti nenumatytoms projekto paraiškoje veikloms tik tokiu atveju, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų bei maksimalios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas projekto vykdytojas privalo informuoti CPVA ir Finansų ministeriją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį projekto tikslams, uždaviniams ir atskiroms veiklos sritims. Jeigu, CPVA ir/arba Finansų ministerijos nuomone, toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, projekto vykdytojas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti gavimo dienos. Finansų ministerijai ir/arba CPVA nepateikus prieštaravimo, projekto vykdytojas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte. Jei paramos sutartis dvišalė arba trišalė (kai parama skiriama BPD administruojančiai institucijai, kuri nėra savarankiškas asignavimų valdytojas), apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas projekto vykdytojas privalo informuoti tik CPVA (išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojas CPVA).“;

2.20. papildau taisykles šiuo VI skyriumi:

 

VI. PROJEKTŲ PATIKRA VIETOJE

 

44. Projektų, įgyvendinamų pagal BPD 5 prioriteto „Techninė parama“ priemones, patikras vietose atlieka CPVA.

45. CPVA įgyvendinamų projektų pagal BPD 5 prioriteto „Techninė parama“ priemones patikras vietose atlieka Finansų ministerija.

46. Kiekvieno projekto patikra projekto įgyvendinimo vietoje turi būti atlikta ne mažiau nei vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį.

47. Patikros vietoje metu, atsižvelgiant į BPD 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonės specifiką ir patikros vietoje tikslą, tikrinama, ar:

47.1. projekto vykdytojo pateiktoje paraiškoje, išlaidų deklaracijose ir projekto ataskaitose nurodyta informacija yra teisinga;

47.2. projekto vykdytojo kartu su projekto išlaidų deklaracijomis teiktos išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijos atitinka šių dokumentų originalus;

47.3. atlikti darbai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias projekto vykdytojas atsiskaitė CPVA;

47.4. nepasikeitė duomenys, turintys įtakos paramos poreikio nustatymui;

47.5. nėra padaryta ES ir nacionalinių teisės aktų pažeidimų projekto vykdytojui naudojant paramos lėšas;

47.6. projekto vykdytojas įgyvendina projekto viešinimo ir informavimo priemones;

47.7. projekto vykdytojas atskirai tvarko projekto buhalterinę apskaitą;

47.8. projekto vykdytojas laikosi paramos sutarties specialiųjų sąlygų (jei jos yra nustatytos).

48. Atlikus patikrą vietoje, pildomas patikros vietoje atlikimo lapas.“.

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS