LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 2000 M. BALANDŽIO 11 D. ĮSAKYMO NR. 115 „DĖL POĮSTATYMINIŲ NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ, PRIIMTŲ IKI 1990 M. KOVO 11 D., GALIOJIMO PRATĘSIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

2000 m. gruodžio 6 d. Nr. 354

Vilnius

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 20 d. nutarimo Nr. 1439 (Žin., 1999, Nr. 108-3153) 1.5 punktą ir atsižvelgdamas į tai, kad:

1. 2000 m. balandžio 13 d. Lietuvos Respublika ratifikavo 1992 m. Tarptautinę konvenciją dėl civilinės atsakomybės už taršos nafta padarytą žalą. Tuo tarpu dar galioja 1973 m. Tarptautinė apsaugos nuo teršimo iš laivų konvencija (MARPOL)-73/78 ir 1974 m. Tarptautinė žmonių gyvybės apsaugos jūroje konvencija (SOLAS 74). Šie dokumentai reglamentuoja kenksmingų medžiagų išmetimo į jūrą ir atmosferą tvarką, taip pat pateikta kenksmingų medžiagų išmetimų skaičiavimo metodika. Jūrų uostų administracijos ir laivybos kompanijos vadovaujasi minėtais teisės aktais, todėl nacionalinis teisės aktas nereikalingas;

2. Lietuvos Respublikoje galiojanti 1974 m. Tarptautinė žmonių gyvybės apsaugos jūroje konvencija (SOLAS 74) ir jos priedas „Tarptautinis pavojingų krovinių vežimo jūra kodeksas“ (MOPOG), kurie nustato pavojingų krovinių laikymo uoste, krovimo į laivus ir vežimo laivais jūra tvarką, taip pat atsakomybę bei pranešimų pateikimo tvarką. Šiais tarptautiniais teisės aktais vadovaujasi jūrų uostų administracijos ir laivybos kompanijos, todėl nacionalinis teisės aktas nereikalingas;

3. Valstybės įmonės Civilinės aviacijos direkcija generalinio direktoriaus 1998 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 276 patvirtintos Kauno oro uosto, 1998 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 28 – Vilniaus oro uosto, 1998 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 286 – Palangos oro uosto, 1999 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 24 – Šiaulių oro uosto aviacijos degalų priėmimo, saugojimo, išdavimo ir kokybės kontrolės taisyklės;

4. pagal priimtą Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymą (Žin., 2000, Nr. 94-2918) meteorologinės informacijos rūšis, mastus ir teikimo tvarką nustato Civilinės aviacijos administracija ir kariuomenės vadas. Be to, pagal susisiekimo ministro bei statybos ir urbanistikos ministro 1997 m. gegužės 8 d. įsakymą Nr. 169/137, aviacijoje galioja Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) dokumentas DOC 9365-AN/910 „Skrydžių įvairiomis meteorologinėmis sąlygomis vadovas“ ir Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 3 priedas „Tarptautinės aeronavigacijos meteorologinis aprūpinimas“. Taip pat reikalavimai meteorologinės informacijos teikimui yra nustatyti susisiekimo ministro ir aplinkos ministro 2000 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 42/69 patvirtintame normatyviniame dokumente „Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialieji reikalavimai“ (7 sk.);

5. krašto apsaugos ministro 1999 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 757 patvirtintas Valstybinis žmonių paieškos ir gelbėjimo įvykus avarijoms Lietuvos Respublikos teritorijoje, oro erdvėje, teritoriniuose vandenyse ir išimtinėje ekonominėje zonoje Baltijos jūroje planas,

išbraukiu iš Sąrašo Susisiekimo ministerijos reguliavimo srityje – civilinėje aviacijoje, geležinkelių bei vandens transporte taikomų poįstatyminių norminių teisės aktų, priimtų iki 1990 m. kovo 11 d., kurių galiojimas pratęsiamas, patvirtintu susisiekimo ministro 2000 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 115 „Dėl poįstatyminių norminių teisės aktų, priimtų iki 1990 m. kovo 11 d. galiojimo pratęsimo“ (Informaciniai pranešimai, 2000, Nr. 16-235, Nr. 26-384, Nr. 35-511, Nr. 41-592, Nr. 42-606) 2, 3, 32, 35 ir 36 eilutes.

 

 

 

susisiekimo Ministras                                                                   Gintaras Striaukas