LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2003 M. BALANDŽIO 14 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-496 „DĖL BRANDOS EGZAMINŲ PROGRAMŲ“ PAKEITIMO
2005 m. spalio 20 d. Nr. ISAK-2103
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. balandžio 14 d. įsakymą Nr. ISAK-496 „Dėl brandos egzaminų programų“ (Žin., 2003, Nr. 40-1870, Nr. 106-4770):
2. Išdėstau 1.4 punktą taip:
7. Išbraukiu nurodytuoju įsakymu patvirtintos Lietuvių gimtosios kalbos brandos egzaminų programos pavadinime žodžius „2004–2005 metų“.
8. Išbraukiu nurodytuoju įsakymu patvirtintos Gimtosios rusų, lenkų, baltarusių ir vokiečių kalbos brandos egzaminų programos pavadinime žodžius „2004–2005 metų“.
9. Išbraukiu nurodytuoju įsakymu patvirtintos Biologijos brandos egzaminų programos pavadinime žodžius „2004–2005 metų“.
10. Išbraukiu nurodytuoju įsakymu patvirtintos Chemijos brandos egzaminų programos pavadinime žodžius „2004–2005 metų“.
11. Nurodytuoju įsakymu patvirtintoje Fizikos brandos egzaminų programoje:
11.2. išdėstau 6 skyrių taip:
„6. EGZAMINO STRUKTŪRA
Egzamino užduotys pateikiamos kaip atskiras vientisas užduočių rinkinys atskirai valstybiniam ir atskirai mokykliniam brandos egzaminui. Egzamino užduočių rinkinį sudaro klausimai su pasirenkamaisiais atsakymais ir kompleksiniai uždaviniai. Kitos valstybinio egzamino (VBE) užduočių ir mokyklinio brandos egzamino (MBE) užduočių detalės pateikiamos lentelėje.
EGZAMINO UŽDUOTIES APIBŪDINIMAS |
VBE |
MBE |
Klausimai su pasirenkamaisiais atsakymais |
20 klausimų (40 taškų) |
30 klausimų (60 taškų) |
Kompleksiniai klausimai |
6–8 klausimai (apie 120 taškų) |
8–10 klausimų (140–160 taškų) |
Iš viso taškų |
Apie 160 taškų |
200–220 taškų |
Egzamino trukmė |
2 val. |
3 val. |
Papildomi fizikiniai dydžiai |
Visi sprendimams reikalingi fizikiniai dydžiai pateikiami kiekvienoje užduotyje |
Nurodymai:
Egzamino metu galima naudotis rašymo priemonėmis (parkeriu, tušinuku, pieštuku), trintuku, liniuote, skaičiuokliu be tekstinės atminties.
Atsakant į pirmos egzamino užduoties dalies klausimus, teisingus atsakymus (jų yra po vieną) reikia pažymėti (parašyti) rašikliu nurodant atitinkamą raidę.
Atsakant į antros egzamino užduoties dalies klausimus, kuriuose reikia rasti skaitines vertes, pirmiausia reikia išvesti galutinę formulę ir tik po to atlikti skaičiavimus.
Grafikus ir schemas egzamino užduočių sąsiuvinyje galima braižyti pieštuku.“;
11.3. išdėstau 7 skyrių taip:
„7. EGZAMINO VERTINIMAS
Vertinimo komisija moksleivių darbus vertina taškais vadovaudamasi vertinimo instrukcija. Už kiekvieną teisingai atsakytą klausimą su pasirenkamaisiais atsakymais moksleivis gauna 2 taškus. Kompleksiniuose klausimuose šalia kiekvieno smulkesnio klausimo nurodomas jo vertinimas taškais. Apskaičiavus fizikinių dydžių vertes, būtina nurodyti jų matavimo vienetus. Jei vertė teisingai apskaičiuota ir suapvalinta reikiamu tikslumu, vertinama 1 tašku, jei nurodytas matavimo vienetas, taip pat vertinama 1 tašku.
Mokyklinio brandos egzamino moksleivių darbų vertinimas yra kriterinis. Galutinis egzamino įvertinimas dešimtbalės skalės pažymiu 4–10 nustatomas pagal pateiktą taškų ir pažymių atitikties lentelę.
Valstybinį brandos egzaminą laikiusių moksleivių darbai koduojami ir vertinami centralizuotai: Valstybinio brandos egzamino vertinimas yra norminis, atliekamas lyginant tarp savęs visų egzaminą laikiusių moksleivių rezultatus. Vertintojai moksleivių darbus įvertina taškais, kuriuos Nacionalinis egzaminų centras perskaičiuoja į balus nuo 1 iki 100, Valstybinių brandos egzaminų vertinimo komitetui nustačius ir patvirtinus minimalią egzamino išlaikymo ribą taškais.“.
12. Nurodytuoju įsakymu patvirtintoje Geografijos brandos egzamino programoje:
12.2. išdėstau 3 skyrių taip:
„3. MOKSLEIVIŲ ŽINIOS IR GEBĖJIMAI
Moksleivių geografiniam raštingumui įvertinti tikrinami trejopi gebėjimai. Pirmoji gebėjimų grupė siejama su žiniomis ir supratimu, antroji – su praktiniu darbu, trečioji – su problemų sprendimu.
1. Tikrinant pirmosios grupės gebėjimus, moksleivis turi:
2. Tikrinant antrosios grupės gebėjimus, moksleivis turi:
12.3. išdėstau 4 skyriaus pirmąją pastraipą taip:
12.4. įrašau 4 skyriaus lentelės kurso srities pavadinime vietoje žodžių „ŠIUOLAIKINIS PASAULIS“ žodžius „REGIONINĖ GEOGRAFIJA“;
12.5. išdėstau 6 skyrių taip:
„6. EGZAMINO MATRICA
Egzamino matricos paskirtis – užtikrinti proporcingą egzamino turinio paskirstymą pagal dalyko temines sritis ir tikrinamus gebėjimus.
Matricoje nurodoma, kokia taškų dalis (proc.) tenka kiekvienai egzamino turinio teminei sričiai, žinioms ir supratimui, praktiniams gebėjimams bei problemų sprendimui. Egzamino turinys ir struktūra nusakoma šia matrica:
TEMINĖS SRITYS |
ŽINIOS IR SUPRATIMAS |
PRAKTINIAI GEBĖJIMAI |
PROBLEMŲ SPRENDIMAS |
(%) |
Geografijos pažinimas |
|
|
|
10 |
Gamtinė geografija |
|
|
|
20 |
Visuomeninė geografija |
|
|
|
30 |
Regioninė geografija |
|
|
|
40 |
(%) |
50 |
35 |
15 |
100 |
Matricoje pateikti skaičiai yra orientaciniai, todėl egzamino užduotyje galima tam tikra paklaida.“;
12.6. išdėstau 7 skyrių taip:
„7. VERTINIMAS
Geografijos mokyklinio brandos egzamino vertinimas yra kriterinis. Moksleivių darbai vertinami taškais vadovaujantis pateikta vertinimo instrukcija. Pirmoje dalyje už kiekvieną teisingai atsakytą testo klausimą skiriama po vieną tašką. Antroje dalyje kiekviena užduotis pagal sudėtingumą vertinama skirtingu taškų skaičiumi. Už kiekvieną teisingai atliktą struktūrinės dalies klausimą skiriamas vienas taškas. Galutinis egzamino įvertinimas – dešimtbalės skalės pažymys (4–10), kuris priklauso nuo abiejų egzamino užduoties dalių taškų sumos.“.