LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS DĖL PRIVALOMO ANKSTYVOJO UŽSIENIO KALBŲ MOKYMO ĮGYVENDINIMO PATVIRTINIMO
2007 m. liepos 19 d. Nr. ISAK-1506
Vilnius
Įgyvendindama Privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. ISAK-1519 (Žin., 2006, Nr. 81-3214; 2007, Nr. 47-1829), priedo 3.1 priemonę,
tvirtinu Kvalifikacijos tobulinimo programą dėl privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2007 m. liepos 19 d. įsakymu
Nr. ISAK-1506
KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMA DĖL PRIVALOMO ANKSTYVOJO UŽSIENIO KALBŲ MOKYMO ĮGYVENDINIMO
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kvalifikacijos tobulinimo programa dėl privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo (toliau vadinama – Programa) skirta užsienio kalbų mokytojo kvalifikaciją turintiems mokytojams, ketinantiems dirbti pradinėse klasėse ir vykdyti ankstyvojo užsienio kalbų mokymo programą.
2. Programos paskirtis – suteikti užsienio kalbų mokytojo kvalifikaciją turintiems mokytojams specialiųjų kompetencijų, būtinų vykdyti ankstyvojo užsienio kalbų mokymo programą.
3. Programos trukmė – 48 akademinės valandos. 30 akademinių valandų (5 dienos po 6 akademines valandas) skiriama teorijai ir praktinėms užduotims, 18 akademinių valandų – savarankiškam praktinių užduočių namuose atlikimui. Programą sudaro 3 sesijos: I sesija – 2 dienos, II sesija – 2 dienos, III sesija – 1 diena.
4. Tarp I ir II sesijų numatomas ne mažesnis kaip 1 savaitės trukmės laikas, tarp II ir III sesijos – ne mažesnis kaip 3 savaičių trukmės laikas savarankiško darbo užduotims atlikti.
II. PROGRAMOS TURINYS
6. I sesija: Įvadas į programą. Pagrindinės Europos Tarybos ir Lietuvos švietimo strateginės kalbų politikos nuostatos – 1 akademinė valanda. Užsienio kalbų mokytojo, dirbančio pradinėse klasėse, profesinės kompetencijos – 2 akademinės valandos. Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų kognityvinė ir psichosocialinė raida ir mokymosi ypatumai. Mokiniai, turintys specialiųjų poreikių, – 3 akademinės valandos. Šiuolaikiniai efektyvūs užsienio kalbos mokymo(si) metodai pradinėse klasėse – 4 akademinės valandos. Reikalavimai mokymo(si) aplinkai. Vadovėlių ir kitų mokymo(si) priemonių pasirinkimas – 2 akademinės valandos. Užduotis namuose: parengti ugdymo priemonę ir jos aprašymą, pasirengti priemonės pristatymui.
7. II sesija: I sesijos namų užduočių pristatymas ir aptarimas – 1 akademinė valanda. Ankstyvojo užsienio kalbų mokymo bendroji programa – 1 akademinė valanda. Ugdymo proceso planavimas. Dalykų integracija. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas – 3 akademinės valandos. Užsienio kalbos, pradinių klasių mokytojų ir šeimos bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės – 1 akademinė valanda. Informacinių komunikacinių technologijų naudojimo galimybės mokant užsienio kalbos pradinėse klasėse – 2 akademinės valandos. Individualios ir grupinės veiklos organizavimo būdai – 4 akademinės valandos. Užduotis namuose: parengti ankstyvojo užsienio kalbų mokymo išplėstinį (6 pamokų) planą.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
10. Kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai išduodami, jeigu Programos dalyvis dalyvavo visuose Programos kursuose, atliko visas praktines kaupiamojo vertinimo užduotis. Kvalifikacijos pažymėjime įrašoma „Dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo programoje dėl privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo: išklausė teorinę programos dalį, atliko praktines ir savarankiškas užduotis (48 akademinės valandos.)“.
Kvalifikacijos tobulinimo programos
dėl privalomo ankstyvojo užsienio kalbų
mokymo įgyvendinimo
priedas
LEKTORIŲ, KURIE VYKDO KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMĄ DĖL PRIVALOMO ANKSTYVOJO UŽSIENIO KALBŲ MOKYMO ĮGYVENDINIMO, SĄRAŠAS
11. Jurgita Kimbirauskienė, Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos prancūzų kalbos mokytoja;
21. Asta Turskienė, Pedagogų profesinės raidos centro Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja;