LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS DĖL PRIVALOMO ANKSTYVOJO UŽSIENIO KALBŲ MOKYMO ĮGYVENDINIMO PATVIRTINIMO

 

2007 m. liepos 19 d. Nr. ISAK-1506

Vilnius

 

Įgyvendindama Privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. ISAK-1519 (Žin., 2006, Nr. 81-3214; 2007, Nr. 47-1829), priedo 3.1 priemonę,

tvirtinu Kvalifikacijos tobulinimo programą dėl privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo (pridedama).

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRĖ                                                            ROMA ŽAKAITIENĖ

______________

 

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2007 m. liepos 19 d. įsakymu

Nr. ISAK-1506

 

KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMA DĖL PRIVALOMO ANKSTYVOJO UŽSIENIO KALBŲ MOKYMO ĮGYVENDINIMO

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kvalifikacijos tobulinimo programa dėl privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo (toliau vadinama – Programa) skirta užsienio kalbų mokytojo kvalifikaciją turintiems mokytojams, ketinantiems dirbti pradinėse klasėse ir vykdyti ankstyvojo užsienio kalbų mokymo programą.

2. Programos paskirtis – suteikti užsienio kalbų mokytojo kvalifikaciją turintiems mokytojams specialiųjų kompetencijų, būtinų vykdyti ankstyvojo užsienio kalbų mokymo programą.

3. Programos trukmė – 48 akademinės valandos. 30 akademinių valandų (5 dienos po 6 akademines valandas) skiriama teorijai ir praktinėms užduotims, 18 akademinių valandų – savarankiškam praktinių užduočių namuose atlikimui. Programą sudaro 3 sesijos: I sesija – 2 dienos, II sesija – 2 dienos, III sesija – 1 diena.

4. Tarp I ir II sesijų numatomas ne mažesnis kaip 1 savaitės trukmės laikas, tarp II ir III sesijos – ne mažesnis kaip 3 savaičių trukmės laikas savarankiško darbo užduotims atlikti.

5. Programos kvalifikacijos tobulinimo forma: kursai.

 

II. PROGRAMOS TURINYS

 

6. I sesija: Įvadas į programą. Pagrindinės Europos Tarybos ir Lietuvos švietimo strateginės kalbų politikos nuostatos – 1 akademinė valanda. Užsienio kalbų mokytojo, dirbančio pradinėse klasėse, profesinės kompetencijos – 2 akademinės valandos. Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų kognityvinė ir psichosocialinė raida ir mokymosi ypatumai. Mokiniai, turintys specialiųjų poreikių, – 3 akademinės valandos. Šiuolaikiniai efektyvūs užsienio kalbos mokymo(si) metodai pradinėse klasėse – 4 akademinės valandos. Reikalavimai mokymo(si) aplinkai. Vadovėlių ir kitų mokymo(si) priemonių pasirinkimas – 2 akademinės valandos. Užduotis namuose: parengti ugdymo priemonę ir jos aprašymą, pasirengti priemonės pristatymui.

7. II sesija: I sesijos namų užduočių pristatymas ir aptarimas – 1 akademinė valanda. Ankstyvojo užsienio kalbų mokymo bendroji programa – 1 akademinė valanda. Ugdymo proceso planavimas. Dalykų integracija. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas – 3 akademinės valandos. Užsienio kalbos, pradinių klasių mokytojų ir šeimos bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės – 1 akademinė valanda. Informacinių komunikacinių technologijų naudojimo galimybės mokant užsienio kalbos pradinėse klasėse – 2 akademinės valandos. Individualios ir grupinės veiklos organizavimo būdai – 4 akademinės valandos. Užduotis namuose: parengti ankstyvojo užsienio kalbų mokymo išplėstinį (6 pamokų) planą.

8. III sesija: II sesijos namų užduočių pristatymas ir aptarimas – 4 akademinės valandos. Mokytojo saviugda ir savęs vertinimas – 1 akademinė valanda. Baigiamasis atsiskaitymas – 1 akademinė valanda.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

9. Programos dalyvių pažangai ir įgytoms kompetencijoms vertinti taikomas kaupiamasis vertinimas.

10. Kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai išduodami, jeigu Programos dalyvis dalyvavo visuose Programos kursuose, atliko visas praktines kaupiamojo vertinimo užduotis. Kvalifikacijos pažymėjime įrašoma „Dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo programoje dėl privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo: išklausė teorinę programos dalį, atliko praktines ir savarankiškas užduotis (48 akademinės valandos.)“.

11. Programos vykdymą koordinuoja Pedagogų profesinės raidos centras.

12. Kursus pagal šią Programą vykdo Pedagogų profesinės raidos centro mokymuose dalyvavę lektoriai, nurodyti Programos priede.

______________

 

 


Kvalifikacijos tobulinimo programos

dėl privalomo ankstyvojo užsienio kalbų

mokymo įgyvendinimo

priedas

 

LEKTORIŲ, KURIE VYKDO KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMĄ DĖL PRIVALOMO ANKSTYVOJO UŽSIENIO KALBŲ MOKYMO ĮGYVENDINIMO, SĄRAŠAS

 

1. Asta Antulienė, Vilniaus Simono Daukanto vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja;

2. Gintarė Baltrūnienė, Marijampolės Šaltinio vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja;

3. Beata Baskakovienė, Marijampolės Šaltinio vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja;

4. Nilojia Buinovskaja, Getės instituto Vokiečių kalbos programų koordinatorė;

5. Nida Burneikaitė, Vilniaus universiteto Anglų filologijos katedros doktorantė;

6. Jurgita Gerybienė, Tarptautinės Amerikos mokyklos prancūzų kalbos mokytoja;

7. Nijolė Jurgelėnienė, Šiaulių Stasio Šalkauskio vidurinės mokyklos vokiečių kalbos mokytoja;

8. Lionė Galinienė, Marijampolės kolegijos užsienio kalbų katedros vedėja, lektorė;

9. Violeta Karnišauskaitė, Vilniaus Jono Basanavičiaus vidurinės mokyklos prancūzų kalbos mokytoja;

10. Snieguolė Kavoliūnienė, Prancūzų kultūros centro asistentė;

11. Jurgita Kimbirauskienė, Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos prancūzų kalbos mokytoja;

12. Tatjana Kriliuvienė, Šiaulių rajono Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos anglų kalbos mokytoja;

13. Lina Milkintienė, Kauno Jono Basanavičiaus vidurinės mokyklos vokiečių kalbos mokytoja;

14. Gilma Plūkienė, Mažeikių rajono Viekšnių gimnazijos vokiečių kalbos mokytoja;

15. Margarita Repečkienė, Vilniaus Mikalojaus Daukšos vidurinės mokyklos vokiečių kalbos mokytoja;

16. Virginija Rupainienė, Kauno Panemunės pradinės mokyklos direktorė, anglų kalbos mokytoja;

17. Oksana Smirnova, Vilniaus Abraomo Kulviečio vidurinės mokyklos prancūzų kalbos mokytoja;

18. Milda Survilienė, Vilniaus Prancūzų pradinės mokyklos mokytoja;

19. Audra Elena Šalomskienė, Kauno Panemunės pradinės mokyklos anglų kalbos mokytoja;

20. Irma Šneiderienė, Prienų Žiburio gimnazijos anglų kalbos mokytoja;

21. Asta Turskienė, Pedagogų profesinės raidos centro Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja;

22. Odeta Žakienė, Vilniaus Petro Vileišio pagrindinės mokyklos vokiečių kalbos mokytoja;

23. Ramutė Žemionienė, Vilniaus Versmės vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja;

24. Jolanta Žygienė, Kauno Panemunės mokyklos anglų kalbos mokytoja.

______________