LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL TEISĖS AKTŲ, BŪTINŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINIŲ ĮMONIŲ ĮSTATYMUI ĮGYVENDINTI, PATVIRTINIMO
2004 m. rugsėjo 29 d. Nr. A1-225
Vilnius
Vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 7 d. nutarimo Nr. 852 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymą“ (Žin., 2004, Nr. 107-3991) 1.1, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 ir 1.9 punktus, tvirtinu pridedamus:
2. Tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų dalies nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarkos aprašą;
3. Socialinės įmonės veiklos (verslo) plano struktūros aprašą ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašą;
4. Tikslinėms grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano struktūros aprašą ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašą;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo
ministro 2004 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. A1-225
socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašas
I. BendrosIOS nuostatos
1. Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato prašymų suteikti socialinės įmonės statusą pateikimą, jų nagrinėjimą, sprendimo dėl socialinės įmonės statuso/neįgaliųjų socialinės įmonės statuso suteikimo priėmimą bei jo panaikinimą.
2. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96- 3519) (toliau – Įstatymas) sąvokas.
3. Socialinės įmonės statusas gali būti suteiktas visų teisinių formų juridiniams asmenims, įsteigtiems Lietuvos Respublikoje. Juridinis asmuo, kuriam suteiktas socialinės įmonės statusas, turi atitikti visas šias sąlygas:
3.1. atitikti smulkaus ir vidutinio verslo subjektams Smulkaus ir vidutinio verslo įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109- 2993; 2001, Nr. 105-4689) nustatytas sąlygas;
3.2. darbuotojai, priklausantys Įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms, turi sudaryti ne mažiau kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus, bet tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičius turi būti ne mažesnis kaip keturi. Tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų dalis nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus apskaičiuojama socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka. Tuo atveju, jeigu juridinis asmuo prašymo suteikti socialinės įmonės statusą pateikimo metu neatitinka šiame punkte nustatytos sąlygos, jo veiklos (verslo) plane turi būti numatyta įdarbinti šiame punkte nurodytą tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų skaičių. Jeigu socialinė įmonė nevykdo veiklos (verslo) plano ir neįdarbina šiame punkte nurodyto tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų skaičiaus, Lietuvos darbo birža priima sprendimą dėl socialinės įmonės statuso panaikinimo šio tvarkos aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka;
3.3. steigimo dokumentuose (įstatuose, steigimo sandoryje ar bendruosiuose nuostatuose) nurodyti šio juridinio asmens veiklos tikslai, susiję su tikslinėms grupėms priklausančių asmenų įdarbinimu, jų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimu bei socialine integracija;
3.4. nevykdyti veiklos, įtrauktos į Socialinių įmonių neremtinos veiklos rūšių sąrašą, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro, arba iš tokios veiklos gautos pajamos turi sudaryti ne daugiau kaip 20 procentų šio juridinio asmens pajamų, kurios pagal Pelno mokesčio įstatymą (Žin., 2001, Nr. 110-3992) yra jo mokesčio bazė.
II. prašymų suteikti socialinės įmonės statusą pateikimas
4. Juridinis asmuo, siekiantis įgyti socialinės įmonės statusą (toliau – pareiškėjas), pateikia teritorinei darbo biržai tiesiogiai arba registruotu paštu užpildytą nustatytos formos prašymą (1 priedas) suteikti socialinės įmonės statusą bei šiuos dokumentus:
4.4. tikslinėms grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių planą;
4.6. paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (4 forma) kopiją;
4.7. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą apie atsiskaitymus su valstybės ir savivaldybių biudžetais (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);
4.8. jeigu buvo atliktas paskutinių finansinių metų auditas, jo ataskaitų ir išvadų dėl įmonės veiklos tęstinumo kopijas;
5. Šio tvarkos aprašo 4.5–4.8. punktuose nurodyti dokumentai pateikiami tik tuo atveju, jeigu iki kreipimosi suteikti socialinės įmonės statusą pareiškėjas jau vykdė ūkinę veiklą. Juridinio asmens atitikimas šio tvarkos aprašo 3.2 punkte nurodytai sąlygai nustatomas pagal pareiškėjo užpildytą ir kartu su šio tvarkos aprašo 4 punkte nurodytais dokumentais pateiktą pažymą apie darbuotojų skaičių (2 priedas) arba pateiktą veiklos (verslo) planą.
6. Veiklos (verslo) planas (toliau – verslo planas) turi būti sudarytas ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui ir atitikti socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytą veiklos (verslo) plano struktūrą.
7. Tikslinėms grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių planas turi būti parengtas pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytą socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano struktūrą ir suderintas su teritorine darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnyba, teritorine darbo birža ir savivaldybės administracijos direktoriumi pagal šį planą pateikusio pareiškėjo buveinės vietą.
III. prašymų suteikti socialinės įmonės statusą nagrinėjimas ir sprendimų dėl šio statuso suteikimo priėmimas
8. Teritorinė darbo birža, gavusi pareiškėjo prašymą, nustato ar:
9. Jeigu teritorinė darbo birža nustato, kad pateikti visi šio tvarkos aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai, juose pateikta visa reikalinga informacija ir ši informacija pagal teritorinės darbo biržos turimus duomenis yra teisinga, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo visų dokumentų gavimo dienos juos perduoda Lietuvos darbo biržai. Jeigu teritorinė darbo birža nustato, kad pateikti ne visi šio tvarkos aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai arba juose pateikta ne visa reikalinga informacija ar informacija pagal teritorinės darbo biržos turimus duomenis nėra teisinga, ji kreipiasi į pareiškėją nurodydama, kokius trūkstamus dokumentus bei informaciją jis privalo pateikti per jos nustatytą terminą.
10. Lietuvos darbo birža gautą prašymą ir kitus dokumentus perduoda Socialinių įmonių reikalų komisijai (toliau – komisija) rekomendacijai dėl socialinės įmonės statuso suteikimo pareiškėjui gauti. Jeigu Lietuvos darbo biržos tam paskirti darbuotojai nusprendžia, kad informacijos svarstymui dėl socialinės įmonės statuso suteikimo nepakanka, Lietuvos darbo birža kreipiasi į pareiškėją raštu nurodydama, kokią informaciją ir iki kada pareiškėjas privalo pateikti (patikslinti). Negavusi nurodytos informacijos, Lietuvos darbo birža prašymo ir kitų gautų dokumentų komisijai svarstyti neteikia.
11. Komisijos sudėtį iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių, atstovaujančių darbuotojų interesus ginančias organizacijas (profesines sąjungas, susivienijimus, asociacijas ar kitas organizacijas), darbdavių interesus atstovaujančias organizacijas (susivienijimus, asociacijas ir kitas organizacijas) bei valstybės institucijų (Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos darbo biržos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, Valstybinės darbo inspekcijos, savivaldybių ir kitų institucijų atstovai), tvirtina ir jos darbo reglamentą nustato Lietuvos darbo biržos direktorius. Lietuvos darbo biržos direktorius negali būti komisijos narys.
12. Komisija per ne ilgesnį kaip 15 dienų laikotarpį išnagrinėja pateiktus dokumentus, nustato, ar pareiškėjas atitinka socialinei įmonei keliamas sąlygas, ir pateikia Lietuvos darbo biržos direktoriui motyvuotą rekomendaciją suteikti/nesuteikti pareiškėjui socialinės įmonės statusą. Esant reikalui, komisija turi teisę kviestis ekspertus dokumentų vertinimui atlikti. Socialinės įmonės (veiklos) verslo planą komisija vertina pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytus socialinės įmonės veiklos (verslo) plano vertinimo kriterijus, o tikslinėms grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių planą – pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytus tikslinėms grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano vertinimo kriterijus.
13. Laikoma, kad pareiškėjas neatitinka socialinėms įmonėms nustatytų sąlygų ir jam socialinės įmonės statusas nesuteikiamas, jeigu:
13.4. pateiktas veiklos (verslo) planas neatitinka socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytų veiklos (verslo) plano vertinimo kriterijų;
13.5. tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių planas neatitinka socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytų tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano vertinimo kriterijų;
13.6. pareiškėjas yra įsiskolinęs savo darbuotojams, turi neatidėtų įsiskolinimų valstybės biudžetui ar Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;
14. Lietuvos darbo biržos direktorius, remdamasis komisijos pateikta rekomendacija, ne vėliau kaip per 5 dienas nuo jos rekomendacijos gavimo dienos, priima sprendimą suteikti arba nesuteikti pareiškėjui socialinės įmonės statusą. Lietuvos darbo biržos direktoriaus sprendimas suteikti socialinės įmonės statusą įforminamas Lietuvos darbo biržos direktoriaus įsakymu. Pareiškėjams socialinės įmonės statusas suteikiamas nuo kito mėnesio 1 dienos.
15. Sprendimas dėl socialinės įmonės statuso suteikimo ar nesuteikimo turi būti priimamas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo visų dokumentų pateikimo teritorinei darbo biržai dienos.
16. Apie priimtą sprendimą dėl socialinės įmonės statuso suteikimo arba nesuteikimo Lietuvos darbo birža ne vėliau kaip per 3 dienas nuo sprendimo priėmimo praneša pareiškėjui. Jei atsisakoma suteikti socialinės įmonės statusą, sprendime išdėstomi atsisakymo motyvai.
17. Atsisakius suteikti socialinės įmonės statusą, tas pats pareiškėjas gali iš naujo kreiptis dėl jo suteikimo ne anksčiau kaip po šešių mėnesių nuo sprendimo nesuteikti socialinės įmonės statuso priėmimo dienos, išskyrus šio tvarkos aprašo 13.1 punkte nurodytą atvejį. Šio tvarkos aprašo 13.1 punkte nurodytu atveju pareiškėjas iš naujo gali kreiptis su prašymu suteikti socialinės įmonės statusą, pateikdamas visus reikalingus dokumentus.
18. Socialinės įmonės statusas paprastai suteikiamas neterminuotam laikui, kol pareiškėjas atitinka šio tvarkos aprašo 3 punkte nustatytas sąlygas. Tuo atveju, kai pareiškėjas prašo suteikti socialinės įmonės statusą terminuotai arba pateiktas veiklos (verslo) planas neužtikrina pareiškėjo veiklos tęstinumo, Lietuvos darbo biržos direktorius, motyvuotu sprendimu gali suteikti socialinės įmonės statusą terminuotam laikotarpiui, bet ne trumpesniam kaip 3 metai. Pasibaigus šiam laikotarpiui socialinės įmonės statusas pareiškėjui gali būti suteikiamas Įstatymo nustatyta tvarka.
19. Priėmus sprendimą suteikti socialinės įmonės statusą, Lietuvos darbo birža pareiškėjui išduoda socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos Socialinės įmonės pažymėjimą. Taip pat Lietuvos darbo birža ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo suteikti socialinės įmonės statusą priėmimo dienos apie tai praneša Juridinių asmenų registrui.
20. Tuo atveju, kai socialinės įmonės pažymėjimas sugadinamas, pametamas ar kitaip prarandamas, socialinė įmonė, savo lėšomis paskelbusi pasirinktame dienraštyje apie prarasto pažymėjimo negaliojimą, pateikia Lietuvos darbo biržai prašymą išduoti dublikatą, nurodydama turėto socialinės įmonės pažymėjimo išdavimo datą ir numerį bei pateikdama dienraštį su nurodytu skelbimu.
IV. socialinės įmonės statuso panaikinimas
21. Socialinės įmonės statusas juridiniams asmenims, turintiems šį statusą, gali būti panaikinamas esant bent vienam iš šių pagrindų:
21.3. daugiau kaip šešis mėnesius per praėjusių kalendorinių metų laikotarpį neatitiko šio tvarkos aprašo 3 punkte nustatytų sąlygų;
21.4. socialinė įmonė nesilaikė sutartinių įsipareigojimų pagal sutartį dėl subsidijų išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos;
22. Teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi socialinės įmonės pateiktus dokumentus (ataskaitas, pažymas) arba socialinės įmonės patikrinimų metu, arba iš socialinės įmonės pranešimų, nurodytų šio tvarkos aprašo 24 punkte, nustačiusi, kad yra rimtas pagrindas manyti, kad yra šio tvarkos aprašo 21.3–21.5 punktuose nurodyti socialinės įmonės statuso panaikinimo pagrindai arba gavusi juridinio asmens prašymą dėl socialinės įmonės statuso panaikinimo ar pranešimą apie priimtą sprendimą jį pertvarkyti ar reorganizuoti, perduoda visus turimus dokumentus Lietuvos darbo biržai.
23. Tuo atveju, jei nustatoma, kad socialinė įmonė neatitiko šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytų sąlygų mažiau nei 6 mėnesius, teritorinė darbo birža turi teisę pareikalauti iš socialinės įmonės motyvuotų paaiškinimų, kodėl nėra laikomasi šių sąlygų ir kokių veiksmų bus imtasi, siekiant atitikti šias sąlygas.
24. Socialinė įmonė privalo raštu pranešti teritorinei darbo biržai apie visų pagrindų, kuriems atsiradus gali būti panaikinamas socialinės įmonės statusas, atsiradimą ne vėliau kaip per 15 dienų nuo jų atsiradimo dienos.
25. Socialinės įmonės valdymo organas apie įmonės reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti teritorinei darbo biržai ne vėliau kaip per 3 dienas nuo sprendimo dėl jos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo priėmimo dienos.
26. Lietuvos darbo birža įvertina teritorinės darbo biržos pateiktus dokumentus ir:
26.1. priima motyvuotą sprendimą panaikinti socialinės įmonės statusą šio tvarkos aprašo 21.1 ar 21.2 punktuose nurodytais pagrindais; arba
27. Komisija išnagrinėja jai pateiktus dokumentus ir nustato, ar yra šio tvarkos aprašo 21.3–21.5 punktuose nurodyti pagrindai panaikinti socialinės įmonės statusą. Esant reikalui, komisija turi teisę kviestis ekspertus dokumentų vertinimui atlikti. Jeigu komisija nustato, kad yra pagrindas naikinti socialinės įmonės statusą arba pagrindo panaikinti socialinės įmonės statusą nėra, ji pateikia Lietuvos darbo biržos direktoriui motyvuotą rekomendaciją panaikinti/nenaikinti socialinės įmonės statusą.
28. Sprendimas panaikinti/nenaikinti socialinės įmonės statusą turi būti priimtas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo pagrindo panaikinti šį statusą nustatymo dienos. Įvertinus objektyvias aplinkybes, komisija savo sprendimu gali šį terminą pratęsti. Sprendimas įforminamas Lietuvos darbo biržos direktoriaus įsakymu.
29. Apie priimtą sprendimą panaikinti/nenaikinti socialinės įmonės statuso Lietuvos darbo birža ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo praneša socialinei įmonei ir Juridinių asmenų registrui.
V. NEĮGALIŲJŲ SOCIALINĖS ĮMONĖS STATUSO SUTEIKIMAS IR PANAIKINIMAS
31. Socialinė įmonė, kurioje darbuotojai, priklausantys neįgaliųjų tikslinei grupei, sudaro ne mažiau kaip 50 procentų jos metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus, iš jų I ir II grupės invalidai – ne mažiau kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus, pageidaujanti gauti neįgaliųjų socialinės įmonės statusą, tiesiogiai arba registruotu paštu pateikia teritorinei darbo biržai nustatytos formos užpildytą prašymą (1 priedas) pripažinti ją neįgaliųjų socialine įmone. Prie prašymo pridedama pažyma apie juridinio asmens darbuotojų skaičių (2 priedas).
32. Teritorinė darbo birža, gavusi pareiškėjo prašymą bei jo priedus, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių dokumentų gavimo dienos, perduoda juos Lietuvos darbo biržai sprendimui dėl neįgaliųjų socialinės įmonės statuso suteikimo priimti. Jeigu su prašymu pateikti ne visi šio tvarkos aprašo 31 punkte nurodyti dokumentai, teritorinė darbo birža nustato terminą, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamus dokumentus.
33. Lietuvos darbo birža įvertina teritorinės darbo biržos pateiktus dokumentus ir nustačiusi, kad socialinė įmonė atitinka šio tvarkos aprašo 30 punkte nurodytas sąlygas, priima sprendimą pripažinti ją neįgaliųjų socialine įmone. Sprendimas dėl neįgaliųjų socialinės įmonės statuso suteikimo ar nesuteikimo turi būti priimtas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Sprendimas suteikti socialinei įmonei neįgaliųjų socialinės įmonės statusą įforminamas Lietuvos darbo biržos direktoriaus įsakymu. Neįgaliųjų socialinės įmonės statusas suteikiamas nuo kito mėnesio 1 dienos.
34. Priėmus sprendimą pripažinti socialinę įmonę neįgaliųjų socialine įmone, jai išduodamas socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos Neįgaliųjų socialinės įmonės pažymėjimas.
35. Tuo atveju, kai neįgaliųjų socialinės įmonės pažymėjimas sugadinamas, pametamas ar kitaip prarandamas, pažymėjimo dublikatas išduodamas šio tvarkos aprašo 20 punkte nustatyta tvarka.
36. Neįgaliųjų socialinė įmonė turi visas socialinės įmonės teises ir pareigas, be to, gali gauti ir papildomą Įstatyme bei kituose įstatymuose nustatytą valstybės pagalbą.
37. Neįgaliųjų socialinė įmonė privalo pranešti teritorinei darbo biržai apie visus pagrindus, kuriems atsiradus gali būti panaikintas neįgaliųjų socialinės įmonės statusas, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo jų atsiradimo dienos.
38. Neįgaliųjų socialinės įmonės statusas juridiniams asmenims, turintiems šį statusą, gali būti panaikinamas:
39. Teritorinė darbo birža, gavusi neįgaliųjų socialinės įmonės prašymą panaikinti jai neįgaliųjų socialinės įmonės statusą arba išnagrinėjusi socialinės įmonės pateiktus dokumentus (ataskaitas, pažymas) arba patikrinimų metu, arba iš socialinės įmonės pranešimų, nurodytų šio tvarkos aprašo 37 punkte, nustačiusi, kad yra pagrindas spręsti klausimą dėl statuso panaikinimo šio tvarkos aprašo 38.2 punkte nurodytu pagrindu, perduoda visus turimus dokumentus Lietuvos darbo biržai.
40. Lietuvos darbo birža įvertina teritorinės darbo biržos pateiktus dokumentus ir priima sprendimą dėl šio statuso panaikinimo per šio tvarkos aprašo 33 punkte nustatytą terminą. Sprendimas panaikinti neįgaliųjų socialinės įmonės statusą įforminamas Lietuvos darbo biržos direktoriaus įsakymu.
41. Panaikinus neįgaliųjų socialinės įmonės statusą, socialinės įmonės statusą jis išlaiko. Priėmus sprendimą panaikinti socialinės įmonės statusą, turėtas neįgaliųjų socialinės įmonės statusas panaikinamas automatiškai. Panaikinus neįgaliųjų socialinės įmonės statusą, Lietuvos darbo biržai turi būti grąžintas tik neįgaliųjų socialinės įmonės pažymėjimas.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
42. Teritorinė darbo birža kontroliuoja, ar socialinės įmonės atitinka joms keliamus šio tvarkos aprašo 3 punkte nustatytus reikalavimus.
43. Socialinė įmonė privalo teritorinei darbo biržai teikti:
43.1. kas mėnesį iki kito mėnesio 15 dienos:
43.1.1. ataskaitas apie tikslinėms grupėms priklausančių asmenų priėmimą į darbą bei atleidimą iš darbo (3 priedas) ir apie tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų skaičių, jų dalį tarp visų socialinės įmonės darbuotojų (2 priedas);
43.2. kas ketvirtį iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 25 dienos – ataskaitą apie iš visų šaltinių gautą ir panaudotą valstybės pagalbą socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta teikimo tvarka;
43.3. kasmet:
43.3.1. metinę ataskaitą apie iš visų šaltinių gautą ir panaudotą valstybės pagalbą socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta teikimo tvarka;
43.3.2. įmonės finansinės atskaitomybės dokumentus (balansą, pelno (nuostolių) ataskaitą, pinigų srautų ataskaitą, nuosavo kapitalo pokyčių ataskaitą, aiškinamąjį raštą), ne vėliau kaip per 30 dienų nuo jos patvirtinimo;
44. Išnagrinėjusi ir įvertinusi pateiktus dokumentus, teritorinė darbo birža turi teisę nurodyti socialinei įmonei per nustatytą terminą pateikti papildomą informaciją ir/arba nuspręsti atlikti socialinės įmonės patikrinimą.
46. Teritorinė darbo birža teikia Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais duomenis apie jos teritorijoje esančias socialines įmones.
Socialinės įmonės statuso
suteikimo juridiniams asmenims tvarkos
aprašo 1 priedas
(Prašymo suteikti įmonės statusą pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas)
_____________________________________
(teritorinės darbo biržos pavadiniams)
PRAŠYMAS
Dėl SOCIALINĖS ĮMONĖS STATUSO suteikimo
____________________ Nr. ____________
(data)
Prašome suteikti _________________________________________________ įmonės statusą
(įrašyti „socialinės“ arba „neįgaliųjų socialinės“)
neterminuotam laikui / terminuotam laikui iki ________________ m. __________________ ____ d.
(nereikalingą išbrauti)
________________________________________________________________________________
(prašant suteikti statusą terminuotam laikai, rašomas paaiškinimas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Juridinio asmens pavadinimas |
|
Juridinio asmens teisinė forma |
|
Juridinio asmens buveinė, tel., faksas, el. pašto adresas |
|
Juridinio asmens kodas |
|
Juridinio asmens registracijos numeris ir kodas (iš registracijos pažymėjimo) |
|
PVM mokėtojo kodas (jei yra PVM mokėtojas) |
|
Juridinio asmens vadovo pareigos, vardas, pavardė |
|
Juridinio asmens kontaktams vardas, pavardė, tel., el. pašto adresas |
|
PRIDEDAMA:
1. (nurodyti visus pridedamus dokumentus pagal Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašo 4 punktą arba šios tvarkos aprašo 31 punktą)
___________________________ ___________________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
________________
Socialinės įmonės statuso
suteikimo juridiniams asmenims tvarkos
aprašo 2 priedas
(Pažymos apie darbuotojų skaičių pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas ir kodas)
______________________________________
(adresatas)
pažyma apie darbuotojų skaičių UŽ 20___m. _______________mėn.
____________________ Nr. ____________
(data)
|
Vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius nuo metų pradžios iki ataskaitinio mėn. |
Dalis nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus nuo metų pradžios iki ataskaitinio mėn., proc. |
Mėnesio vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius * |
Dalis nuo mėnesio vidutinio sąrašuose esančių visų darbuotojų skaičiaus, proc.* |
Darbuotojų skaičius iš viso: |
|
|
|
|
Darbuotojų, priklausančių tikslinėms grupėms, skaičius, iš jų: |
|
|
|
|
I ir II invalidumo gr. neįgalieji |
|
|
|
|
III invalidumo gr. neįgalieji |
|
|
|
|
kiti tikslinėms grupėms priklausantys darbuotojai |
|
|
|
|
Darbuotojų, nepriklausančių tikslinėms grupėms, skaičius |
|
|
|
|
___________________________ ___________________ ____________________
(vadovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
___________________________ ___________________ ____________________
(pažymą užpildžiusio darbuotojo (parašas) (vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas)
*- pildoma įgijus socialinės įmonės statusą
_________________
Socialinės įmonės statuso
suteikimo juridiniams asmenims tvarkos
aprašo 3 priedas
(Ataskaitos apie tikslinėms grupėms priklausančių asmenų priėmimą į darbą bei atleidimą iš darbo pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas ir kodas)
20____m.___________________MĖN. ataskaita
apie tikslinėms grupėms priklausančių asmenų priėmimą į darbą bei atleidimą iš darbo
____________________ Nr. ____________
(data)
|
Vardas ir pavardė |
Asmens kodas |
Socialinio draudimo pažymėjimo Nr. |
Priėmimo į darbą /atleidimo iš darbo data |
Pastabos (pvz., atleidimo iš darbo priežastys) |
|
I. Priimti per ataskaitinį laikotarpį darbuotojai |
1. 2. 3. … |
|
|
|
|
|
II. Atleisti per ataskaitinį laikotarpį darbuotojai |
1. 2. 3. … |
|
|
|
|
|
__________________________ ___________________ ______________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
__________________________ ____________________ ____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
_________________
Socialinės įmonės statuso
suteikimo juridiniams asmenims
tvarkos aprašo 4 priedas
(Pažymos apie gaunamas pajamas pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas ir kodas)
______________________________________
(adresatas)
PAŽYMA
APIE GAUNAMAS PAJAMAS Už 20____m. _________________ mėn.
__________________ Nr. ____________
(data)
|
Veiklos rūšis pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK) |
Kodas pagal EVRK |
Gautos pajamos per ataskaitinį mėnesį, Lt |
Gautos pajamos nuo metų pradžios, Lt |
Remtina veikla |
||||
1. 2. … |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
||
Neremtina veikla |
||||
1. 2. … |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
||
Visos gautos pajamos per laikotarpį: |
|
|
||
Pajamų iš neremtinos veiklos dalis proc. nuo visų gautų pajamų per laikotarpį: |
|
|
________________________________ ____
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
________________________________ ____
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
________________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2004 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. A1-225
tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų dalies nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarkos aprašas
1. Tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų dalies nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96–3519) (toliau – Įstatymas) 4 straipsnio 1 dalyje nurodytoms tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų sąrašo sudarymo, jų skaičiaus ir dalies nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus socialinėje įmonėje apskaičiavimo tvarką.
2. Socialinėje įmonėje esančių tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų vardinį sąrašą sudaro darbdavys. Į šį sąrašą įtraukiami asmenys, kurie pateikia darbdaviui vieną iš šių dokumentų:
2.1. neįgalumo faktą ir nustatytą invalidumo grupę patvirtinantį dokumentą tais atvejais, kai jis priklauso Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytai tikslinei grupei; arba
3. Asmuo, kreipdamasis į teritorinę darbo biržą dėl pažymos išdavimo, jai papildomai pateikia:
3.2. seniūno išduotą pažymą apie šeimos sudėtį (taikoma Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytos tikslinės grupės asmenims);
3.3. pataisos įstaigos išduotą pažymėjimą apie paleidimą (taikoma Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodytos tikslinės grupės asmenims);
4. Teritorinės darbo biržos išduotoje pažymoje nurodomi šie duomenys:
4.3. tikslinė grupė, kuriai priklauso asmuo (jei asmuo gali būti priskiriamas kelioms tikslinėms grupėms, įrašoma šio asmens pasirinktoji tikslinė grupė);
5. Asmuo turi pateikti darbdaviui teritorinės darbo biržos išduotą pažymą ne vėliau kaip per 15 dienų nuo jos išdavimo dienos, o neįgalumo faktą ir nustatytą invalidumo grupę patvirtinantį dokumentą – priėmimo į darbą dieną arba per 15 dienų nuo jo išdavimo (pratęsimo) dienos.
6. Neįgalumo faktą ir nustatytą invalidumo grupę patvirtinančių dokumentų kopijos ir teritorinės darbo biržos išduotos pažymos nustatyta tvarka saugomos įmonėje kartu su darbo sutartimis.
7. Asmuo įtraukiamas į tikslinėms grupėms priklausančių asmenų sąrašą tik toje socialinėje įmonėje, kuri yra jo pagrindinė darbovietė. Pagrindine darboviete laikoma ta, kurioje darbuotojui yra taikomas neapmokestinamasis pajamų dydis.
8. Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodyti asmenys gali būti priskiriami šiai tikslinei grupei visą jų neįgalumo laikotarpį. Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2–5 punktuose nurodyti asmenys priskiriami atitinkamoms tikslinėms grupėms ir jų įdarbinimas remiamas valstybės dar vienerius metus nuo tos dienos, kai jie, priklausydami bent vienai šių tikslinių grupių, pirmą kartą įsidarbina, neatsižvelgiant į tai, ar jie po to buvo bent vieną kartą atleisti iš darbo, ar ne.
9. Apskaičiuojant vidutinį atitinkamo laikotarpio sąrašuose esančių darbuotojų skaičių, neturi reikšmės tai, ar šie darbuotojai socialinėje įmonėje dirba visą darbo laiką, sutrumpintą ar ne visą darbo laiką, išskyrus atvejus, nurodytus šio aprašo 10.5 punkte.
10. Apskaičiuojant vidutinį sąrašuose esančių darbuotojų skaičių, į darbuotojų skaičių neįskaitomi šie asmenys:
10.2. darbuotojai, kuriems suteiktos atostogos vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai ir jei jų trukmė ilgesnė negu 14 dienų;
10.4. asmenys, atliekantys privalomąją pradinę karo tarnybą arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą;
11. Socialinės įmonės mėnesio vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius apskaičiuojamas darbuotojų, buvusių kiekvieną ataskaitinio mėnesio kalendorinę dieną, skaičių padalijant iš to mėnesio kalendorinių dienų skaičiaus. Švenčių ir poilsio dienomis imamas darbuotojų, buvusių paskutinę darbo dieną prieš švenčių ar poilsio dienas, skaičius. Įmonės, kuriose darbo savaitė yra trumpesnė nei 5 ar 6 dienos, likusiomis nustatytos darbo savaitės dienomis pakartoja per jos paskutinę darbo dieną buvusių darbuotojų skaičių. Kai darbuotojas nedirbo dėl ligos ar socialinės įmonės (jos padalinio) prastovos, ar kai buvo išėjęs nemokamų, mokymosi, kūrybinių, valstybinėms ar visuomeninėms pareigoms atlikti atostogų ir jų trukmė ne ilgesnė kaip 14 dienų, tas dienas šis darbuotojas laikomas esančiu įmonėje.
12. Socialinės įmonės metinis vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius apskaičiuojamas sudedant visų metų mėnesių vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius ir gautą sumą dalijant iš 12. Jei teisės aktuose reikalaujama apskaičiuoti vidutinį sąrašuose esančių darbuotojų skaičių už trumpesnį nei vieneri metai laikotarpį, tai vidutinis to laikotarpio sąrašuose esančių darbuotojų skaičius apskaičiuojamas sudedant to laikotarpio kiekvieno mėnesio vidutinius sąrašuose esančių darbuotojų skaičius ir gautą sumą dalijant iš tų mėnesių skaičiaus.
13. Tikslinei grupei priklausančių darbuotojų dalis nuo visų sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus nustatoma vidutinį sąrašuose esančių tikslinei grupei priklausančių darbuotojų skaičių dalijant iš vidutinio sąrašuose esančių visų darbuotojų skaičiaus.
14. Jeigu asmuo socialinėje įmonėje įdarbinamas (ar jau dirbančiam asmeniui nustatoma invalidumo grupė) iki atitinkamo mėnesio 15 dienos imtinai, toks darbuotojas įtraukiamas į tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų sąrašą nuo to mėnesio. Jeigu asmuo socialinėje įmonėje įdarbinamas (arba jau dirbančiam asmeniui nustatoma invalidumo grupė) po atitinkamo mėnesio penkioliktos dienos, toks darbuotojas įtraukiamas į tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų sąrašą nuo kito mėnesio.
15. Jeigu pasibaigia tikslinei grupei priklausiusio asmens įdarbinimo rėmimo vienerių metų laikotarpis (šio aprašo 8 punktas) arba panaikinama invalidumo grupė iki atitinkamo mėnesio penkioliktos dienos imtinai, toks darbuotojas išbraukiamas iš tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų sąrašo nuo to mėnesio. Jeigu pasibaigia tikslinei grupei priklausiusio asmens įdarbinimo rėmimo laikotarpis arba panaikinama invalidumo grupė po atitinkamo mėnesio penkioliktos dienos, toks darbuotojas išbraukiamas iš tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų sąrašo nuo kito mėnesio.
16. Jei asmeniui, kuriam buvo nustatyta invalidumo grupė, nustatoma kita invalidumo grupė (turėjusiam III invalidumo grupę nustatoma I arba II grupė; turėjusiam I arba II invalidumo grupę nustatoma III grupė) arba jis netenka vienai tikslinei grupei nustatytų požymių ir įgyja kitai tikslinei grupei nustatytus požymius, į šį pasikeitimą atsižvelgiama nuo kito mėnesio pirmos dienos.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2004 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. A1-225
Socialinės įmonės veiklos (verslo) plano struktūros aprašas ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašas
I. Socialinės įmonės veiklos (verslo) PLANO STRUKTŪRA
1. Socialinės įmonės veiklos (verslo) planas (toliau – planas) turi būti sudarytas pagal šią struktūrą:
1.2. Duomenys apie juridinį asmenį:
1.2.1. pavadinimas, teisinė forma, buveinė (adresas, telefonas, faksas, el. pašto adresas), juridinio asmens kodas, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį, vadovas (vardas, pavardė), asmens kontaktams vardas, pavardė, telefonas, el. pašto adresas;
1.2.3. juridinio asmens dalyviai (akcininkų, narių, dalininkų ir pan. bendras skaičius, dalyvių pavadinimai, vardai, pavardės);
1.3. Veiklos (verslo) aprašymas:
1.3.1. veiklos tikslas (pagal pareiškėjo įstatus ir ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, atskirai nurodant veiklą, susijusią su tikslinėms grupėms priklausančių asmenų įdarbinimu, jų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimu bei socialine integracija);
1.3.2. veiklos (verslo) uždaviniai (verslo plėtros sumanymas, jo įgyvendinimo strategija, veiklos sritis ir investavimo prioritetai, jų pagrindimas);
1.4. Valdymas ir personalas:
1.4.1. įmonės personalas (valdymo organai, darbuotojų skaičius, tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų skaičius (atskirai pagal kiekvieną grupę), vidutinis darbuotojų amžius, darbuotojų išsilavinimas (bendra charakteristika), darbo patirtis, kvalifikacija ir jos kėlimas, darbo funkcijos įmonėje, narystė asociacijose (profsąjungose, nevyriausybinėse organizacijose);
1.4.2. darbo organizavimas įmonėje (įmonės darbo organizavimas, pamainų skaičius, mažesnių darbo normų nustatymas tikslinėms grupėms priklausantiems asmenims, darbų sezoniškumas, naujų darbo vietų sukūrimo pagrindimas);
1.5. Rinkodaros ir marketingo planas:
1.5.1. rinkos analizė (rinkos įvertinimas, pardavimo apimčių prognozė ir numatomi klientai, pirkėjai);
1.5.3. rinkodaros tikslai ir strategija (prognozuojamo laikotarpio produktų (paslaugų) pardavimo kainų pokyčių pagrindimas, kainodaros strategija);
1.6. Produkcijos gamyba (paslaugų teikimas):
1.6.2. produkcijos gamybos (paslaugų) apimtys (gamybos ir paslaugų didinimo prielaidos ir jų pagrindimas);
1.6.4. technologijos (produkcijos gamybos (paslaugų teikimo) technologinė schema, turima ir reikalinga įsigyti įranga, modernizavimo galimybės, energetinių išteklių poreikis ir tiekimas, reikalavimai infrastruktūrai, logistikos organizavimas);
1.7. Finansinės prognozės:
1.7.2. pajamos ir įplaukos (produktų, paslaugų pardavimo pajamų, kitų pajamų pokytis, jų pagrindimas, pajamų ir įplaukų santykis, pajamų palaikymo priemonės);
1.7.4. išlaidos ir sąnaudos (išlaidos žaliavoms, medžiagoms, darbo sąnaudos ir kt.) išlaidų pokyčių analizė ir pagrindimas;
II. plano vertinimo kriterijai
2. Planas vertinamas remiantis šiais vertinimo kriterijais:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2004 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. A1-225
Tikslinėms grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano struktūros aprašas ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašas
I. Tikslinėms grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių PLANO STRUKTŪRA
1. Tikslinėms grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių planas (toliau – planas) turi būti sudarytas pagal šią struktūrą:
1.1. antraštinis lapas (juridinio asmens pavadinimas, plano parengimo data, vieta, derinimo su savivaldybės administracijos direktoriumi, teritorine darbo birža, teritorine darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnyba žymos);
1.2. juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, buveinė (adresas, telefonas, faksas, el. pašto adresas), juridinio asmens kodas, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį, juridinio asmens vadovas (vardas, pavardė), asmuo kontaktams (vardas, pavardė, telefonas, el. pašto adresas) atsiskaitomoji sąskaita;
1.3. darbuotojų, priklausančių tikslinėms asmenų grupėms, kuriems taikomos plane numatytos priemonės, bendra charakteristika;
1.4. darbuotojų, priklausančių tikslinėms grupėms, socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos poreikio apibūdinimas (profesinė kvalifikacija, darbo patirtis, motyvacija dirbti ir įsijungti į bendruomenės gyvenimą ir pan.);
1.5. tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų socialinių įgūdžių lavinimo priemonės (bendrųjų gebėjimų ugdymas, motyvacijos darbui didinimas, darbo ir asmeninio gyvenimo derinimas, laisvalaikio organizavimas ir pan.), jų parinkimo būdas (siūlomos priemonės aptartos su specialistais, partneriais, tikslinėms asmenų grupėms priklausančiais asmenimis ir pan.);
1.6. tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų socialinės integracijos priemonės (darbo paieškos gebėjimų ugdymas, profesinių gebėjimų suteikimas, atkūrimas arba perkvalifikavimas, darbo kultūros ir disciplinos mokymas ir pan.);
1.7. priemonės, kurių įgyvendinimui reikalinga Socialinių įmonių įstatyme numatyta valstybės pagalba;
1.11. personalas (jo kvalifikacija), kuris bus panaudotas darbui su tikslinėms grupėms priklausančiais darbuotojais;
II. plano VERTINIMO KRITERIJAI
2. Planas vertinamas remiantis šiais kriterijais:
2.2. tinkamumas (įvertinama, ar socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonės tinkamai parinktos tikslinėms grupėms priklausantiems asmenims);
2.3. tikslingumas ir adekvatumas (nustatoma, ar plane nurodytų priemonių įgyvendinimas atitinka tikslinėms grupėms priklausančių asmenų poreikius, įvertinamas laukiamas tų priemonių efektyvumas);
2.4. realumas (nustatoma, ar planas gali būti įgyvendintas pagal socialinės įmonės turimus techninius ir kitus išteklius bei personalą);
2.5. valstybės subsidijuojamų priemonių tikslinėms asmenų grupėms priklausantiems darbuotojams planavimo vertinimas;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2004 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. A1-225
socialinių įmonių patikrinimo tvarkos aprašas
1. Socialinių įmonių patikrinimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato socialinių įmonių patikrinimo tvarką, siekiant nustatyti socialinėms įmonėms keliamų Socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96- 3519) reikalavimų laikymąsi, valstybės pagalbos naudojimo teisėtumą bei padėti socialinėms įmonėms efektyviai naudotis savo teisėmis ir tinkamai vykdyti joms teisės aktuose nustatytas pareigas.
2. Pagal šį tvarkos aprašą socialinių įmonių patikrinimą atlieka Lietuvos darbo birža prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau Lietuvos darbo birža ir teritorinės darbo biržos bendrai vadinama – darbo birža). Sprendimą atlikti konkrečios socialinės įmonės patikrinimą priima darbo biržos direktorius.
3. Teritorinė darbo birža, atlikdama socialinių įmonių patikrinimą, bendradarbiauja, keičiasi informacija ir, esant reikalui, suderinę su Lietuvos darbo biržos Audito tarnyba, atlieka bendrus patikrinimus su kontrolės institucijomis (Valstybine mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos, Valstybine darbo inspekcija ir kitomis).
4. Atlikdami patikrinimą darbo biržos valstybės tarnautojai turi teisę:
4.1. gauti paaiškinimus žodžiu ar raštu iš tikrinamų asmenų, reikalauti, kad jie ar jų atstovai atvyktų į patikrinimą atliekančio valstybės tarnautojo tarnybines patalpas duoti paaiškinimų;
4.2. pateikę tarnybinį pažymėjimą ir darbo biržos direktoriaus sprendimą atlikti patikrinimą, laisvai įeiti į tikrinamų socialinių įmonių patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus, apskaitos registrus bei kitus patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius ir pagal tikrinimo medžiagą iš ekspertizės įstaigų ar ekspertų gauti išvadas;
4.3. išreikalauti ar pasidaryti tikrinamų socialinių įmonių apskaitos dokumentų, sutarčių, įsakymų bei kitų dokumentų ir turimos informacijos kopijas;
4.4. laikinai, ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, paimti tikrinamų socialinių įmonių dokumentų originalus, kurie gali būti panaudojami kaip pažeidimo įrodymai, palikdami motyvuotą sprendimą dėl dokumentų paėmimo bei dokumentų paėmimo aktą. Tokiu atveju įmonėje paliekamos paimamų dokumentų originalų kopijos.
5. Atlikdami patikrinimą, darbo biržos valstybės tarnautojai privalo:
5.3. prieš atvykdami į socialinę įmonę jos tikrinimui tinkamai tam pasirengti (išanalizuoti visą darbo biržos turimą informaciją apie planuojamą patikrinti socialinę įmonę), kad atlikdami savo funkcijas kuo mažiau trikdytų socialinės įmonės darbą;
6. Darbo birža atlieka planuotus ir neplanuotus patikrinimus. Planuoti patikrinimai atliekami ne mažiau kaip vieną kartą per metus pagal Lietuvos darbo biržos direktoriaus patvirtintą metų patikrinimų planą. Neplanuotus patikrinimus darbo birža atlieka, kai kyla pagrįsti įtarimai, kad informacija socialinės įmonės pateiktuose dokumentuose yra netiksli, joje yra pateikti neteisingi duomenys, gaunama kita tikrintina informacija apie socialinės įmonės veiklą. Siekiant išvengti dvigubų patikrinimų, teritorinė darbo birža neplanuotus patikrinimus derina su Lietuvos darbo birža.
7. Darbo birža gali tikrinti juridinio asmens ūkinę veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su socialinės įmonės veikla.
8. Patikrinimą atlieka vienas arba keli darbo biržos valstybės tarnautojai. Darbo biržos sprendime turi būti nurodyta:
9. Jei patikrinimą atliekantiems darbo biržos valstybės tarnautojams dėl objektyvių priežasčių nepavyksta atlikti patikrinimo per darbo biržos direktoriaus nustatytą patikrinimo laiką, patikrinimą atliekantis valstybės tarnautojas turi kreiptis į darbo biržos direktorių, pateikdamas jam argumentuotą prašymą pratęsti patikrinimo atlikimo terminą ir/arba skirti papildomų valstybės tarnautojų patikrinimui atlikti.
10. Apie patikrinimą darbo birža turi raštu (faksu arba paštu) informuoti socialinę įmonę likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki patikrinimo atlikimo. Jei išankstinis socialinės įmonės informavimas apie planuojamą patikrinimą gali neigiamai paveikti patikrinimo rezultatus, darbo birža patikrinimą gali atlikti prieš tai iš anksto neinformavusi socialinės įmonės. Socialinei įmonei siunčiamame rašte nurodoma šio tvarkos aprašo 8 punkte nurodyta informacija.
11. Patikrinimo metu tikrinama:
11.1. socialinės įmonės darbo biržai pateikiamuose dokumentuose (paraiškoje, mokėjimo prašymuose, ataskaitose, pažymose ir kt.) nurodytos informacijos teisingumas;
11.3. socialinės įmonės jai teisės aktuose nustatytų pareigų (ataskaitų, pažymų, kitų dokumentų teikimas ir pan.) vykdymas;
11.6. ES ir nacionalinių teisės aktų reikalavimų socialinei įmonei vykdymas naudojant valstybės pagalbos lėšas;
12. Socialinei įmonei pareikalavus, patikrinimą atliekantis valstybės tarnautojas privalo pasirašyti socialinės įmonės pildomame laisvos formos valstybinių kontrolės institucijų atliekamų patikrinimų registravimo žurnale ar kitame dokumente, kuriame žymimas patikrinimą atliekančio valstybės tarnautojo atvykimas ir išvykimas. Pasirašydamas patikrinimą, atliekantis valstybės tarnautojas turi nurodyti darbo biržos pavadinimą, savo pareigas, vardą ir pavardę bei patikrinimo datą.
13. Atlikęs patikrinimą, darbo biržos valstybės tarnautojas parengia socialinės įmonės patikrinimo aktą. Šiame patikrinimo akte:
14. Darbo biržos valstybės tarnautojai, atlikę patikrinimą, socialinės įmonės atstovą supažindina su socialinės įmonės patikrinimo aktu pasirašytinai.
15. Darbo biržos direktorius, susipažinęs su jam pateiktu socialinės įmonės patikrinimo aktu, prireikus, raštu pasiūlo socialinei įmonei per nustatytą terminą ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus). Apie šių nurodytų pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą socialinė įmonė privalo pranešti darbo biržai, pateikdama ataskaitas, pažymas, kitus dokumentus.
16. Nustačius Socialinių įmonių įstatymo, kitų socialinių įmonių veiklą reglamentuojančių teisės aktų, sutarties pažeidimus arba kai socialinė įmonė neįvykdo šio tvarkos aprašo 15 punkte nurodyto pasiūlymo ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus) per nustatytą terminą, teritorinė darbo birža turi teisę sustabdyti valstybės pagalbos mokėjimą socialinei įmonei ir nedelsiant perduoti visus turimus dokumentus Lietuvos darbo biržai spręsti valstybės pagalbos mokėjimo socialinei įmonei nutraukimo, išmokėtų lėšų grąžinimo bei socialinės įmonės statuso panaikinimo klausimus.
17. Jei darbo birža, atlikusi patikrinimą, įtaria, kad socialinės įmonės pažeidimai turi nusikalstamos veikos požymių, apie tai per 5 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos.
18. Darbo biržos valstybės tarnautojo veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos darbo biržos direktoriui. Lietuvos darbo biržos direktoriaus sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13- 308; 2000, Nr. 85- 2566) nustatyta tvarka.
Forma patvirtinta Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2004 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. A1-225
Lietuvos darbo birŽA prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Socialinės įmonės PAŽYMĖJIMAS
Nr. _______
_________________________________________________ (juridinio asmens pavadinimas) ___________________________________________ (juridinio asmens kodas)
Statusas suteikiamas nuo 20____ m. __________________ ____d. iki __________________________ (termino pabaigos data arba „Neterminuotai“)
Pažymėjimas išduotas Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 20___ m. _______________ ___ d. įsakymu Nr._______.
Direktorius _____________________ _____________________________ (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
|
3. Pažymėjime nurodoma:
3.5. Lietuvos darbo biržos direktoriaus įsakymo dėl neįgaliųjų socialinės įmonės statuso suteikimo data ir numeris;
Forma patvirtinta Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2004 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. A1-225
Lietuvos darbo birŽA prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Neįgaliųjų Socialinės įmonės PAŽYMĖJIMAS
Nr. _______
________________________________________________ (juridinio asmens pavadinimas) __________________________________________ (juridinio asmens kodas)
Statusas suteikiamas nuo 20____ m. __________________ ____d. iki __________________________ (termino pabaigos data arba „Neterminuotai“)
Pažymėjimas išduotas Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 20___ m. _______________ ___ d. įsakymu Nr._______.
Direktorius _______________________ ______________________________ (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
(Pažymėjimas galioja tik kartu su Socialinės įmonės pažymėjimu) |
6. Pažymėjime nurodoma:
6.5. Lietuvos darbo biržos direktoriaus įsakymo dėl neįgaliųjų socialinės įmonės statuso suteikimo data ir numeris;