LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL RESTRUKTŪRIZUOJAMO CUKRAUS FABRIKO SOCIALINIO PLANO ĮVERTINIMO IR JO PRIEMONIŲ VYKDYMO KONTROLĖS PROCEDŪRŲ APRAŠO PATVIRTINIMO IR SOCIALINIO PLANO ĮVERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO

 

2008 m. sausio 7 d. Nr. A1-7

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 11 d. nutarimo Nr. 987 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio garantijų fondo priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2006, Nr. 110-4171) 3.8.1 punktu:

1. Tvirtinu Restruktūrizuojamo cukraus fabriko socialinio plano (toliau vadinama – Socialinis planas) įvertinimo ir jo priemonių vykdymo kontrolės procedūrų aprašą (pridedama).

2. Sudarau šią Socialinio plano įvertinimo komisiją:

Valdas Rupšys – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretorius (komisijos pirmininkas);

Diana Eyupoglu – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Teisės skyriaus vyriausioji specialistė;

Ramunė Guobaitė-Kirslienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo departamento Darbo santykių ir apmokėjimo skyriaus vedėjo pavaduotoja;

Antonas Pimpė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo departamento Darbo rinkos skyriaus vedėjo pavaduotojas;

Vita Safjan – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės politikos analizės ir prognozavimo departamento direktorė;

Virginija Vaišvilienė – Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo pasiūlos ir paklausos skyriaus vyriausioji specialistė;

Vanda Zabulionytė – Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Teisės skyriaus vedėja.

3. Pavedu Lietuvos darbo biržai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Valstybinei darbo inspekcijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos per 15 darbo dienų nuo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pavedimo pagal kompetenciją įvertinti, kaip įgyvendinamas Socialinis planas, ir pateikti ataskaitą Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai Socialinio plano įvertinimo ir jo priemonių vykdymo kontrolės procedūrų apraše nustatyta tvarka.

4. Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos valstybės sekretoriui Rimantui Kaireliui.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. A1-7

 

Restruktūrizuojamo CUKRAUS FABRIKO socialinio plano įvertinimo ir jo priemonių vykdymo kontrolės procedūrų aprašAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Restruktūrizuojamo cukraus fabriko socialinio plano įvertinimo ir jo priemonių vykdymo kontrolės procedūrų aprašas (toliau vadinama – Aprašas) parengtas įgyvendinant naujų cukraus sektoriaus reformą reguliuojančių Europos Sąjungos teisės aktų – 2006 m. vasario 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 320/2006, nustatančio laikiną Bendrijos cukraus pramonės restruktūrizavimo schemą ir iš dalies keičiančio Reglamentą (EB) Nr. 1290/2005 dėl bendrosios žemės ūkio politikos finansavimo (OL 2006 L 58, p. 42), su vėlesniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 26 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1264/2007 (OL 2007 L 283, p. 16), 2006 m. birželio 27 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 968/2006, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 320/2006, nustatančio laikiną Bendrijos cukraus pramonės restruktūrizavimo schemą, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 176, p. 32), su vėlesniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 26 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1264/2007, – nuostatas dėl cukrinių runkelių augintojams skiriamos restruktūrizavimo paramos, jiems savanoriškai nutraukus cukrinių runkelių pristatymą baltojo cukraus gamintojui pagal 2007–2008 metais turimos baltojo cukraus kvotos dydį. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. 987 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio garantijų fondo priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2006, Nr. 110-4171) Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir jos įgaliotos institucijos paskirtos atsakingomis už baltojo cukraus gamintojo parengto restruktūrizavimo plano socialinio plano (toliau vadinama – socialinis planas) įvertinimą, išvadų pateikimą Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau vadinama – Agentūra) ir šio plano priemonių vykdymo kontrolę restruktūrizavimo plano įgyvendinimo laikotarpiu.

2. Šis Aprašas nustato socialinio plano pateikimo, registravimo, tikrinimo, vertinimo ir jo priemonių vykdymo kontrolės procedūras

 

II. SOCIALINIO PLANO PATEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

3. Restruktūrizuojamas cukraus fabrikas, pageidaujantis nustatyta tvarka gauti restruktūrizavimo paramą (toliau vadinama – pareiškėjas), iki atitinkamų prekybos metų, kuriais pareiškėjas nori atsisakyti baltojo cukraus gamybos kvotos, sausio 1 d. parengia ir pateikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau vadinama – Ministerija) socialinį planą ir kitus su jo įgyvendinimu susijusius dokumentus. Socialinis planas siunčiamas registruotu laišku paštu arba pristatomas tiesiogiai į Ministerijos Dokumentų valdymo skyrių (105 kab., Vivulskio g. 11, Vilnius).

4. Ministerijos Dokumentų valdymo skyrius nustatyta tvarka užregistruoja gautą socialinį planą.

5. Užregistruotas socialinis planas Ministerijos vadovybės pavedimu perduodamas nagrinėti socialinės apsaugos ir darbo ministro sudarytai socialinio plano įvertinimo komisijai (toliau vadinama – komisija).

6. Kartu su socialiniu planu pareiškėjas gali pateikti kitus su socialinio plano įgyvendinimu susijusius dokumentus, kurie registruojami kaip priedai.

 

III. SOCIALINIO PLANO TIKRINIMAS IR VERTINIMAS. SOCIALINIO PLANO VERTINIMO KRITERIJAI

 

7. Komisija per 7 darbo dienas nuo socialinio plano užregistravimo dienos išanalizuoja ir jį įvertina.

8. Socialiniame plane turi būti pateikti išsamūs duomenys apie planuojamus įmonės ekonominius pertvarkymus ir jų poveikį darbuotojams bei darbo rinkai (pagrindiniai ekonominiai, socialiniai rodikliai); planuojami veiksmai galimoms neigiamoms pasekmėms sumažinti, svarstytos alternatyvos, laukiami rezultatai, įstatymuose nustatytos ir siūlomos papildomos garantijos darbuotojams ir pan.

9. Analizuodama socialinį planą, komisija nagrinėja, ar šio plano priemonės, nuostatos ir kiti duomenys atitinka darbo santykius, socialinę apsaugą bei darbo rinką reglamentuojančius teisės aktus (Darbo kodeksą (Žin., 2002, Nr. 64-2569), Užimtumo rėmimo įstatymą (Žin., 2006, Nr. 73-2762), Grupės darbuotojų atleidimo ir jo prevencijos tvarką, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 61 (Žin., 2000, Nr. 48-1398) ir kt.).

10. Atsižvelgdama į šio Aprašo 8–9 punktuose nurodytų duomenų išsamumą, pagrįstumą bei atitiktį minėtų teisės aktų nuostatoms, komisija socialinį planą pripažįsta tinkamu arba netinkamu. Komisijos sprendimas įforminamas protokolu. Protokolą pasirašo visi komisijos nariai.

11. Prireikus komisija gali organizuoti atskirų socialinio plano priemonių pagrįstumo ir tikslingumo įvertinimą pareiškėjo darbo vietoje. Vertinant socialinį planą pareiškėjo darbo vietoje rašomas protokolas, kuriame detaliai nurodomi tikrinant atliekami veiksmai ir fiksuojami faktai. Su protokolu pareiškėjas supažindinamas pasirašytinai. Protokolą pasirašo visi atliekant tikrinimą dalyvavę komisijos atstovai.

12. Apie socialinio plano vertinimo rezultatus pareiškėjas per tris darbo dienas informuojamas oficialiu komisijos pirmininko raštu. Jei socialinis planas komisijos pripažintas netinkamu, pareiškėjui turi būti nurodomos tokio komisijos sprendimo priežastys ir pateikiami motyvuoti reikalavimai ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas pataisyti ar papildyti socialinį planą. Pareiškėjui pateikus socialinio plano pataisas, per 3 darbo dienas komisija organizuoja pakartotinį socialinio plano svarstymą. Pakoreguotas socialinis planas registruojamas bei vertinamas šio Aprašo 4–6 ir 8–10 punktuose nustatyta tvarka.

13. Įvertinusi socialinį planą, Ministerija ne vėliau kaip iki atitinkamų prekybos metų, kuriais pareiškėjas nori atsisakyti baltojo cukraus gamybos kvotos, sausio 31 d. pateikia Agentūrai dokumentų, kuriais remiantis atliktas vertinimas ir tikrinimas, kopijas arba nuorodas į juos, jei jie viešai skelbiami, atliekant vertinimą ir tikrinimą pareiškėjo darbo vietoje (jei toks buvo atliktas) užpildytų dokumentų (protokolo) kopijas bei protokolo, kuriame įformintas komisijos sprendimas dėl socialinio plano tinkamumo, kopiją.

 

IV. SOCIALINIO PLANO PRIEMONIŲ VYKDYMO KONTROLĖ restruktūrizavimo plano įgyvendinimo laikotarpiu

 

14. Gavusi iš Agentūros restruktūrizavimo plano įgyvendinimo metinės pažangos / galutinės ataskaitos patvirtintą kopiją, Ministerija per vieną mėnesį nuo šios ataskaitos gavimo dienos organizuoja socialinio plano įgyvendinimo (jo priemonių įvykdymo) kontrolę. Tuo tikslu per 3 darbo dienas nuo šiame punkte nurodytos ataskaitos gavimo Ministerija parengia ir išsiunčia raštus-pavedimus Lietuvos darbo biržai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Lietuvos darbo birža) ir Valstybinei darbo inspekcijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Valstybinė darbo inspekcija) per 15 darbo dienų pagal kompetenciją patikrinti, kaip įgyvendinamas socialinis planas pareiškėjo darbo vietoje, ir pateikti ataskaitą Ministerijai. Prie Ministerijos raštų dėl socialinio plano įgyvendinimo vertinimo pridedamos socialinio plano dalių, susijusių su minėtų institucijų kompetencija, kopijos.

15. Kai dėl objektyvių priežasčių per nurodytąjį terminą pavedimas negali būti atliktas, jo terminas gali būti pratęsiamas, bet ne daugiau kaip 10 darbo dienų.

16. Lietuvos darbo birža ir Valstybinė darbo inspekcija, vertindamos socialinio plano priemonių įgyvendinimą, užpildo ataskaitas, kuriose tiksliai ir detaliai nurodo vertinant socialinį planą atliktus veiksmus. Šioje ataskaitoje turi būti priimtas sprendimas dėl socialinio plano atitinkamos dalies įgyvendinimo (neįgyvendinimo). Sprendimas dėl socialinio plano atitinkamos dalies įgyvendinimo gali būti priimtas tik tada, kai įgyvendintos visos atitinkamu laikotarpiu socialiniame plane numatytos atlikti priemonės. Ataskaitą pasirašo socialinio plano tikrinimą atlikęs(-ę) pareigūnas(-ai) ir ją peržiūrėjęs aukštesnes pareigas užimantis tarnautojas.

17. Gavusi ataskaitas iš Lietuvos darbo biržos ir Valstybinės darbo inspekcijos, Ministerijos vadovybė pateikia jas komisijai.

18. Vertindama socialinio plano priemonių vykdymą, komisija analizuoja ir vertina, kaip įgyvendintos visos socialinio plano priemonės. Komisija atsižvelgia į Lietuvos darbo biržos ir Valstybinės darbo inspekcijos socialinio plano dalių, susijusių su minėtų institucijų kompetencija, įgyvendinimo vertinimo ataskaitose nurodytus priimtus sprendimus.

19. Komisija pildo socialinio plano įgyvendinimo vertinimo ataskaitą. Ataskaitoje turi būti nurodyta, kokią įtaką darbo rinkai turėjo įvykę įmonės ekonominiai pertvarkymai, kokie veiksmai ir priemonės buvo įgyvendintos įmonėje siekiant maksimaliai sumažinti neigiamą pertvarkymų įtaką darbuotojų socialinei ekonominei padėčiai, ar numatytos priemonės pasiteisino (buvo veiksmingos) ir kt. Ataskaitos pabaigoje pateikiama išvada, ar socialinis planas restruktūrizuojamoje įmonėje įgyvendintas iki galo, ar ne. Ataskaitą pasirašo visi komisijos nariai.

20. Remdamasi socialinio plano įgyvendinimo vertinimo ataskaitoje užfiksuotais faktais ir socialinio plano įgyvendinimo neatitikimais ar nustačiusi socialinio plano priemonių neatitikimus ar jų pažeidimus, komisija raštu apie tai informuoja pareiškėją, nurodydama priemones bei terminus nustatytiems neatitikimams ir pažeidimams ištaisyti. Prireikus komisija gali pareikalauti, kad pareiškėjas skubiai pateiktų papildomą informaciją apie socialinio plano priemonių įgyvendinimą. Pareiškėjo pateiktą papildomą informaciją komisija nedelsdama įvertina ir užpildo socialinio plano įgyvendinimo vertinimo ataskaitą šio Aprašo 19 punkte nustatyta tvarka.

21. Per penkias darbo dienas nuo šio Aprašo 14 punkte nustatyto termino pabaigos Ministerija parengia ir pateikia Agentūrai socialinio plano įgyvendinimo vertinimo ataskaitą bei raštų pareiškėjui (jei tokių buvo) kopijas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Už socialiniame plane ir su juo susijusiuose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako pareiškėjas.

23. Komisijos ir kitų socialinio plano įgyvendinimą kontroliuojančių institucijų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami įstatymų nustatyta tvarka.

24. Socialiniai planai, komisijos protokolai ir kiti su socialinių planų nagrinėjimu susiję dokumentai saugomi nustatyta tvarka.

 

_________________