VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS TAISYKLIŲ
2005 m. balandžio 20 d. Nr. VA-39
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105) bei siekdama pagerinti Lietuvos Respublikos piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą, jų prašymų ir skundų nagrinėjimą Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Inspekcija):
1. Tvirtinu pridedamas Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos taisykles (toliau – taisyklės).
2. Įsakau:
2.1. Inspekcijos Paslaugų mokesčių mokėtojams departamento Aptarnavimo metodikos skyriui, vadovaujantis šiomis taisyklėmis, Inspekcijos interneto svetainėje paskelbti informaciją apie piliečių ir kitų asmenų (toliau – pareiškėjų) priėmimą Inspekcijoje ir jų aptarnavimą telefonu;
2.2. Inspekcijos Bendrųjų reikalų departamento Sistemos aptarnavimo ir dokumentų tvarkymo skyriui organizuoti į Inspekciją atvykusių pareiškėjų aptarnavimą, užtikrinti jų prašymų bei skundų registravimą ir perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją;
2.3. Apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų (toliau – AVMI) viršininkams užtikrinti, kad, remiantis šiuo įsakymu patvirtintomis taisyklėmis, per mėnesį nuo šio įsakymo įsigaliojimo būtų parengtos ir patvirtintos kiekvienos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos analogiškos taisyklės (toliau – taisyklės) ir kad visa su taisyklėmis susijusi informacija būtų laisvai prieinama pareiškėjams;
3. Pripažįstu netekusiu galios Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2000 m. birželio 30 d. įsakymą Nr. 138 „Dėl Valstybinėje mokesčių inspekcijoje gaunamų prašymų, pasiūlymų ir skundų nagrinėjimo bei atsakymų ir informacijos interesantams teikimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 67-2043; 2003, Nr. 42-1960).
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko 2005 m. balandžio 20 d.
įsakymu Nr. VA-39
PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos taisyklės (toliau – taisyklės) nustato piliečių ir kitų asmenų (toliau – pareiškėjų) aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Inspekcija), taip pat jų prašymų ir skundų registravimo, nagrinėjimo ir atsakymų rengimo tvarką.
2. Pareiškėjo prašymai ir skundai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945), Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243), Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2000, Nr. 75-2272), Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566), Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymu (Žin., 1998, Nr. 110-3024), Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdine tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 (Žin., 2002, Nr. 95-4105), kitais teisės aktais ir šiomis taisyklėmis.
3. Už tinkamą darbo su pareiškėjo prašymais ir skundais, už tai, kad prašymai ir skundai būtų nagrinėjami kokybiškai ir laiku, atsako atitinkamų Inspekcijos struktūrinių padalinių vadovai ir valstybės tarnautojai (darbuotojai), kuriems pavesta nagrinėti šiuos prašymus ir skundus.
4. Šių taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek atitinkamų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.
5. Šios taisyklės nesusijusios su pareiškėjų prašymais ir skundais dėl:
5.1. oficialios informacijos apie mokesčių administravimo sistemą teikimo žiniasklaidos atstovams ir visuomenei (tai reglamentuota Oficialios informacijos apie mokesčių administravimo sistemą teikimo žiniasklaidos atstovams ir visuomenei tvarkoje, patvirtintoje Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 1999 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 241 (Žin., 1999, Nr. 103-2973);
5.2. individualių paaiškinimų, susijusių su mokamų (numatomų mokėti) mokesčių apskaičiavimu, deklaravimu, sumokėjimu, kitų mokestinių procedūrų taikymu, rengimo (tai reglamentuoja Individualių paaiškinimų rengimo ir teikimo taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2003 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. V-119 (Žin., 2003, Nr. 42-1960; 2004, Nr. 51-1708);
5.3. pasitikėjimo telefonu gautos informacijos nagrinėjimo ir atitinkamu klausimu priimto sprendimo;
6. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Pareiškėjas – tai asmuo, raštu ar žodžiu pateikęs Inspekcijai (jos vadovui) prašymą ir/ar skundą.
Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimas – tai veikla, apimanti į Inspekciją su prašymais, skundais atvykusių asmenų aptarnavimą, jų priėmimo, išklausymo, konsultavimo, tiesiogiai pristatytų ir/ar atsiųstų klasikiniu ir/ar elektroniniu paštu prašymų ir skundų nagrinėjimą, su tuo susijusių priimtų sprendimų įforminimą ir perdavimą asmenims.
Prašymas – tai raštu, žodžiu, elektroniniu paštu pareiškėjo išdėstytas kreipimasis į Inspekcijos vadovybę, į valstybės tarnautoją (darbuotoją), nesusijęs su pareiškėjo teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą ar atlikti kitus administracinius veiksmus; išdėstant asmens norą, pageidavimą, nuostatą tam tikru klausimu; pranešant apie Inspekcijos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų (darbuotojų) piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, kurie susiję su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens interesų ir teisių pažeidimu; pateikiant pasiūlymus ką nors pagerinti viešojo administravimo srityje; atkreipiant dėmesį į tam tikrą padėtį ir siūlant ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos.
Privati informacija – tai informacija apie žmogaus asmeninį ir jo šeimos gyvenimą, jo sveikatą, tikėjimą, rasę, partiškumą, teistumą, kita su jo garbe ir orumu susijusi ir pagal teisės aktus neskelbtina informacija apie žmogaus privatų gyvenimą.
Skundas – tai pareiškėjo kreipimasis į Inspekciją dėl pažeistų jo teisių ir/ar teisėtų interesų (išskyrus mokestinius ginčus) ir prašymas juos apginti.
Sprendimas – tai Inspekcijos vadovybės ar jos įgalioto asmens priimtas dokumentas dėl pareiškėjo prašymo ar skundo.
Viešoji informacija – tai visokia informacija, išskyrus privačią ir valstybės, tarnybos bei profesinę paslaptį sudarančią informaciją.
7. Inspekcijos tarnautojai (darbuotojai), aptarnaudami pareiškėjus, nagrinėdami prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat įstatymo viršenybės, objektyvumo, nešališkumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia ir tarnybinio bendradarbiavimo principais, įtvirtintais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431), Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybės įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236), Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.
8. Draudžiama atsisakyti aptarnauti pareiškėjus, nagrinėti prašymus ir skundus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio tarnautojo (darbuotojo). Inspekcijos viršininkas ar jo įgaliotas asmuo privalo užtikrinti, kad šių tarnautojų (darbuotojų) komandiruočių, seminarų, atostogų ar ligos metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais būtų paskirti valstybės tarnautojai (darbuotojai), turintys tokius pat įgaliojimus. Inspekcijos tarnautojai (darbuotojai) turi užtikrinti, kad pareiškėjai, norintys prašymą ar skundą pateikti asmeniškai, galėtų tai padaryti per Inspekcijos visą darbo dienos laiką. Priėmimo metu, įspėjus pareiškėją, pokalbis gali būti įrašomas, naudojama kita vaizdo, garso įrašymo technika. Esant reikalui, pareiškėjai priimami tam skirtoje atskiroje patalpoje.
9. Tarnautojas (darbuotojas) nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo arba skundo nagrinėjimo, jeigu:
9.1. tarnautojas (darbuotojas) yra artimas pareiškėjo giminė, šeimos narys (pagal baudžiamuosiuose ir civiliniuose įstatymuose apibrėžtas sąvokas) ar svainis (sutuoktinio giminaitis), gali tikėtis gauti asmeninės naudos arba kai svarstomu klausimu veikia kaip šalies atstovas. Sutuoktiniui prilyginamas ir asmuo, su kuriuo tarnautojas (darbuotojas) kartu gyvena neįregistravęs santuokos ar partnerystės arba su kuriuo yra susižadėjęs (padavęs pareiškimą santuokai įregistruoti), taip pat buvęs sutuoktinis. Vaikams ir tėvams prilyginami įvaikiai ir įtėviai, taip pat buvę įvaikiai ir įtėviai;
9.3. tarnautojo (darbuotojo) bešališkumu pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą;
10. Sprendimą dėl tarnautojo (darbuotojo) nušalinimo nuo pareiškėjo prašymo ar skundo nagrinėjimo turi priimti Inspekcijos viršininkas, o sprendimą dėl Inspekcijos viršininko nušalinimo (nusišalinimo) privalo priimti jis pats arba jį turi nušalinti Lietuvos Respublikos finansų ministras Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka.
11. Inspekcijoje turi būti nagrinėjami tokie pareiškėjo rašytiniai prašymai ir skundai, kurie yra tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine lietuvių kalba, išskyrus 15 punkte nurodytus atvejus, yra jo pasirašyti (išskyrus gautus elektroniniu paštu), nurodyti jo vardas, pavardė ir tikslūs adresai, kuriais jis pageidautų gauti atsakymą, taip pat telefono numeris (kai pareiškėjas jį turi).
12. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjams, nurodžius grąžinimo priežastis.
13. Rašytiniai pareiškėjo prašymai ir/ar skundai, kuriuose nenurodyti jo vardas ir pavardė, nenurodytas adresas arba pareiškėjo nepasirašyti (išskyrus gautus elektroniniu paštu), Inspekcijos viršininko arba jo įgalioto asmens sprendimu paliekami nenagrinėti.
14. Nevalstybine kalba gauti parašymai ir/ar skundai nagrinėjami bendra tvarka. Į lietuvių kalbą gautą prašymą ir/ar skundą išverčia institucija, kuriai pagal kompetenciją priklauso nagrinėti šiuos dokumentus. Pareiškėjui atsakoma valstybine lietuvių kalba.
15. Kai pareiškėjas nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį aptarnaujant individualiai privalo dalyvauti Inspekcijos pakviestas vertėjas arba atitinkamas specialistas.
16. Pareiškėjui negali būti teikiama kitų asmenų privati informacija, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pateikia tų asmenų, apie kuriuos nori gauti informaciją, įgaliojimus gauti tokią informaciją.
17. Inspekcijos Bendrųjų reikalų departamento Sistemos aptarnavimo ir dokumentų tvarkymo skyrius privalo parengti pareiškėjų priėmimo Inspekcijoje tvarkaraštį, pareiškėjų priėmėjų ir aptarnautojų telefonu vardus ir pavardes, pareigas, telefonų numerius, taip pat šių taisyklių priedą – Anoniminę pareiškėjų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kokybės vertinimo apklausos anketą (toliau – anketa) ir patalpinti Inspekcijos patalpose pareiškėjui prieinamoje vietoje, o Inspekcijos Paslaugų mokesčių mokėtojams departamento Aptarnavimo metodikos skyrius Inspekcijos interneto svetainėje privalo paskelbti šias taisykles, pareiškėjų priėmimo Inspekcijoje tvarkaraštį, pareiškėjų priėmėjų ir aptarnautojų telefonu vardus ir pavardes, pareigas, telefonų numerius, taip pat anketą.
II. Į INSPEKCIJĄ ATVYKUSIŲ PAREIŠKĖJŲ APTARNAVIMAS
18. Atvykę į Inspekciją pareiškėjai prašymus ir skundus gali pateikti ir raštu, ir žodžiu. Žodiniai prašymai turi būti priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti nedelsiant, neįforminant atitinkamus dokumentų, jei dėl to nenukenčia nei pareiškėjo, nei valstybės, nei Inspekcijos interesai. Pareiškėjai Inspekcijoje turi būti aptarnaujami Inspekcijos darbo laiku.
19. Pareiškėjo aptarnavimo klausimas jo pageidavimu gali būti iš anksto derinamas telefonu ar kitokiomis ryšių priemonėmis.
20. Iškilus nenumatytoms aplinkybėms, trukdančioms sutartu laiku aptarnauti pareiškėją, atitinkami Inspekcijos tarnautojai (darbuotojai) apie tai turi įspėti pareiškėją ir susitarti dėl kito laiko.
21. Inspekcijos viršininkas asmeniškai priima tik tuos pareiškėjus, kurie buvo priėmime pas Inspekcijos tarnautoją (darbuotoją), Inspekcijos viršininko pavaduotoją, kuruojantį pareiškėjui rūpimą klausimą, ir pareiškėjas tarnautojo (darbuotojo), viršininko pavaduotojo priimtu sprendimu liko nepatenkintas. Atskirais atvejais, iš anksto susitarus, Inspekcijos viršininkas pareiškėją asmeniškai gali priimti iš karto. Inspekcijos viršininkas, asmeniškai priimdamas pareiškėjus, operatyviam pareiškėjo prašymo ar skundo sprendimui priimti gali kviesti Inspekcijos struktūrinių padalinių vadovus, jų pavaduotojus, taip pat kitus tarnautojus (darbuotojus).
22. Inspekcijoje visiems matomoje ir pareiškėjui prieinamoje vietoje privalo būti patalpintas Inspekcijos tarnautojų (darbuotojų) sąrašas su jų telefonų numeriais, tai pat ir anketa, kurioje pareiškėjai gali pareikšti savo nuomonę apie jų aptarnavimo Inspekcijoje kokybę. Pareiškėjai gali savo pageidavimus, pasiūlymus ir nuomonę apie jų aptarnavimo Inspekcijoje kokybę pareikšti taip pat elektroniniu paštu adresu: vmi@vmi.lt, telefonu, raštu ar kitokia ryšio priemone.
III. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS IR PERDAVIMAS NAGRINĖTI
23. Prašymų, skundų registravimą ir perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją nustatyta tvarka organizuoja Bendrųjų reikalų departamento Sistemos aptarnavimo ir dokumentų tvarkymo skyrius.
24. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš pareiškėjo arba atsiųsti klasikiniu ar elektroniniu paštu ir gauti telefonu tą pačią dieną, turi būti registruojami atitinkamoje kompiuterinėje programoje. Ant prašymo arba skundo turi būti dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo arba skundo gavimo data ir registravimo numeris.
25. Pareiškėjui, įteikusiam prašymą ar skundą, tokio prašymo ar skundo kopijoje pažymima gavimo data ir įrašomas registracijos numeris.
26. Priimant rašytinį prašymą arba skundą tiesiogiai iš pareiškėjo, turi būti patikslinama prašymo esmė, patikrinama, ar pateikti visi dokumentai, kurių reikės sprendimui priimti, ar prašymą, skundą pareiškėjas pasirašė, o prireikus prašoma pateikti papildomus dokumentus, kurių reikės sprendimui priimti (šį veiksmą turi atlikti prašymą nagrinėjantis padalinys). Papildomos informacijos ar komentarų reikalavimas iš pareiškėjo turi būti pagrįstas, motyvuotas ir atitinkamai informacijai pateikti turi būti nustatytas atitinkamas terminas. Iš pareiškėjo galima reikalauti tik tokios papildomos informacijos, kurios nėra atitinkamose viešojo administravimo institucijose, valstybės registruose ir kitose valstybinėse informacinėse sistemose.
27. Jeigu prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas pareiškėjui gali trukti ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo prašymo arba skundo gavimo dienos, Inspekcija, gavusi prašymą arba skundą paštu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos apie nagrinėjimo uždelsimą turi informuoti pareiškėją raštu. Tokiame pranešime pareiškėjui turi būti nurodoma prašymo arba skundo gavimo data, registracijos numeris, prašymą nagrinėjančio Inspekcijos tarnautojo (darbuotojo) pareigos, vardas, pavardė ir telefono numeris.
28. Prašymai ir skundai, kuriuos nagrinėti privalo Inspekcijai pavaldžios institucijos, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi būti persiunčiami nagrinėti toms institucijoms, o lydraštyje turi būti nurodyta, kad pastarosios apie priimtą sprendimą informuotų Inspekciją. Apie prašymo ar skundo persiuntimą nagrinėti pavaldžioms institucijoms turi būti pranešama pareiškėjui. Prašymai ir skundai, kuriuose yra privačios informacijos, turi būti persiunčiami nagrinėti pavaldžioms institucijoms tik atsiklausus pareiškėjo. Tokiu atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo sutikimo persiųsti prašymą gavimo dienos. Jeigu per 10 darbo dienų iš pareiškėjo sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas pareiškėjui ir turi būti nurodoma grąžinimo priežastis.
29. Jeigu Inspekcija nėra įgaliota spręsti prašyme arba skunde išdėstytų klausimų, prašymas arba skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos turi būti persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai turi būti pranešama pareiškėjui. Kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą arba skundą, jis per 5 darbo dienas grąžinamas pareiškėjui nurodžius grąžinimo priežastis. Persiunčiant prašymus arba skundus, kuriuose yra privačios informacijos, turi būti laikomasi šių taisyklių 28 punkto nuostatų.
30. Draudžiama Inspekcijoje gautus prašymus ir skundus perduoti nagrinėti institucijoms, tarnautojams (darbuotojams), kurių veiksmai skundžiami.
IV. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
32. Pareiškėjų prašymai ir skundai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatyta administracine tvarka.
33. Pareiškėjo prašymas arba skundas turi būti išnagrinėtas ir atsakymas pateiktas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo jo gavimo Inspekcijoje dienos, išskyrus šių taisyklių 27 punkte išvardytus atvejus.
34. Tuo atveju, kai prašymas ar skundas adresuotas kelioms institucijoms ir jo nagrinėjimas priklauso kelių institucijų kompetencijai, o Inspekcija yra pirmasis adresatas, nagrinėjimą privalo organizuoti ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priimti Inspekcija. Tuo atveju, kai kitos institucijos pagal savo kompetenciją Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 (Žin., 2002, Nr. 95-4105) per 31 punkte nustatytą 10 dienų terminą Inspekcijai nepateikia savo pasiūlymų dėl prašymo ar skundo sprendimo, ji toms institucijoms gali nusiųsti priminimą pateikti pasiūlymus.
35. Pareiškėjų prašymai ir skundai, kuriuos Inspekcijai persiunčia Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir valstybės politikai, turi būti išnagrinėti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo jų gavimo Inspekcijoje dienos, jeigu pavedime nenurodyta kitaip. Valstybės politikai ir minėtos įstaigos turi būti informuojamos apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.
36. Pakartotiniai prašymai ir skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad Inspekcijos sprendimas dėl ankstesnio prašymo ar skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Sprendimą dėl susirašinėjimo nutraukimo turi priimti ir atsakymą pareiškėjui pasirašyti Inspekcijos viršininkas arba jo įgaliotas tarnautojas (darbuotojas). Apie tokio susirašinėjimo nutraukimą, jo priežastis ir motyvus pareiškėjui turi būti pranešama per 5 darbo dienas nuo jo pakartotinio prašymo ar skundo gavimo dienos ir turi būti nurodama tokio veiksmo apskundimo tvarka.
V. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ ĮFORMINIMAS
37. Sprendimai dėl išnagrinėtų pareiškėjų prašymų priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, ar atlikti kitus administracinius veiksmus turi būti įforminami Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens įsakymu, potvarkiu, raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę.
38. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų, kuriuose išdėstytos pareiškėjo nuostatos tam tikru klausimu ir kuriais pranešama apie Inspekcijos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, susijusius su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens interesų ir teisių pažeidimu, taip pat sprendimai dėl prašymų, kuriuose pateikiami pasiūlymai ką nors gerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą būklę ir siūloma ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos, įforminami laisvos formos raštais, kuriuose turi būti motyvuotai atsakyta į visus pareiškėjo keliamus klausimus, nurodyta, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą.
39. Sprendimai dėl išnagrinėtų skundų, kiti administraciniai veiksmai turi būti įforminami atsižvelgiant į administracinio veiksmo turinį.
40. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešama registruotu ar paprastu laišku (šiuo klausimu sprendimą turi priimti Inspekcijos atitinkamo struktūrinio padalinio vadovas), arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui turi būti įteikiamas asmeniškai, arba, pareiškėjui pageidaujant, atsakymas gali būti pateikiamas elektroniniu paštu.
VI. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ APSKUNDIMAS
42. Pareiškėjas, nesutinkantis su dėl jo prašymo ar skundo priimtu sprendimu, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą Inspekcijos viršininkui, kuris privalo jį nagrinėti, laikydamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytų administracinės procedūros reikalavimų, arba paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka skundas dėl valdžios ir valdymo institucijų pareigūnų piktnaudžiavimo ir biurokratizmo gali būti paduotas Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams.
43. Pareiškėjas, nesutinkantis su sprendimu dėl jo skundo, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka turi teisę skundą paduoti Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui.
VII. PAREIŠKĖJO APTARNAVIMAS TELEFONU
45. Tarnautojas (darbuotojas), atsakingas už pareiškėjų aptarnavimą telefonu (telefono numeris skelbiamas interneto svetainėje), privalo:
45.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, – tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu ar kita ryšių priemone laiką;
46. tarnautojas (darbuotojas), atsakingas už pareiškėjų aptarnavimą telefonu, privalo trumpai ir išsamiai paaiškinti:
46.3. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip reikia pateikti, kad pareiškėjo klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;
47. Tarnautojas (darbuotojas), atsakingas už pareiškėjų aptarnavimą telefonu, esant galimybei, gali teikti ir kitą pareiškėjo pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Inspekcija ir kurią pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą pareiškėjas turi teisę gauti.
VIII. PAREIŠKĖJŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo
Valstybinėje mokesčių inspekcijoje
prie Lietuvos Respublikos finansų
ministerijos taisyklių
priedas
ANONIMINĖ VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS PAREIŠKĖJŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMO ANKETA
Gerbiamas pareiškėjau,
užpildęs šią anoniminę anketą, Jūs galite prisidėti prie abipusiškai naudingesnio mūsų bendradarbiavimo. Mums labai svarbi Jūsų nuomonė, nes siekiame iš esmės pagerinti savo darbą. Atsakymus prašome žymėti √.
Ar pareiškėjai pakankamai informuoti |
Taip |
|
apie Inspekcijos darbo laiką |
Ne |
|
|
|
|
Ar pareiškėjams tenka ilgai laukti |
Taip |
|
priėmimo Inspekcijoje |
Ne |
|
|
|
|
Ar mandagiai pareiškėjai buvo |
Taip |
|
aptarnaujami Inspekcijoje |
Ne |
|
|
|
|
Ar pareiškėjams rūpimi klausimai |
Labai kvalifikuotai |
|
išspręsti |
Pakankamai kvalifikuotai |
|
|
Nepakankamai kvalifikuotai |
|
|
Labai nekvalifikuotai |
|
|
Kita |
|
|
|
|
Ar pareiškėjus patenkino Inspekcijos |
Taip |
|
atsakymų į pareiškėjų prašymus |
Ne |
|
ir skundus terminai |
|
|
|
|
|
Ar pareiškėjai buvo informuoti apie |
Taip |
|
veiksmus, kurių Inspekcija ėmėsi jų |
Ne |
|
klausimams ir pasiūlymams spręsti |
|
|
Kiti pasiūlymai
Apklausos duomenys ir kiti Jūsų pasiūlymai turi būti panaudojami pareiškėjų aptarnavimo Inspekcijoje kokybei gerinti.
______________