LIETUVOS RESPUBLIKOS
SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL SVEIKATOS SPECIALISTŲ TOBULINIMO PROGRAMŲ DERINIMO TAISYKLIŲ IR TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2011 m. birželio 28 d. Nr. V-645
Vilnius
Vadovaudamasis Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 132 „Dėl Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos“ (Žin., 2002, Nr. 31-1180; 2008, Nr. 146-5892), 18 punktu:
1. Tvirtinu pridedamas:
2. Įgalioju:
2.1. Slaugos darbuotojų tobulinimosi ir specializacijos centrą organizuoti tobulinimo programų asmens sveikatos ir farmacijos tematika derinimą;
3. Nustatau, kad:
3.1. tobulinimo programų derinimas ir sveikatos specialistų tobulinimasis administruojami Privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ asmens sveikatos priežiūros, odontologijos praktikos ir farmacijos specialistų bei spaudų, asmens sveikatos priežiūros, odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigų ir vaistinių licencijų administravimo bei apskaitos posistemėje (toliau – METAS) (http://kvp.vlk.lt/METAS/);
3.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos suderintos su Sveikatos apsaugos ministerija tobulinimo programos:
3.3. suderintų su Sveikatos apsaugos ministerija ir į METAS įtrauktinų tobulinimo programų duomenis tobulinimo organizatoriai patikslina per 20 kalendorinių dienų nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos;
3.4. tobulinimo organizatoriai, nurodyti Taisyklių 54 punkte, informaciją, nurodytą Taisyklių 16 ir 17 punktuose, Įgaliotajai institucijai pateikia per 45 kalendorines dienas nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos;
3.5. organizuojant tobulinimo programų derinimą, pirmumo teisė teikiama tobulinimo programoms, kurios finansuojamos (ar jas numatoma finansuoti) Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis;
3.6. tobulinimo programų, kurios finansuojamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, tačiau yra nesuderintos su Sveikatos apsaugos ministerija, vykdytojai per 90 kalendorinių dienų nuo įsakymo įsigaliojimo dienos šio įsakymo nustatyta tvarka turi pateikti Įgaliotajai institucijai dokumentus pagal taisyklių 15, 16 ar 17 punktų reikalavimus. Jei tokios programos įvertinimas yra „Tobulinimo programa tinkama“ ir Komisija siūlo sprendimą „Tobulinimo programą įtraukti į sąvadą ir derinti 5 metams“, laikoma, kad tokia programa yra suderinta su Ministerija nuo jos vykdymo pradžios. Jei programa Įgaliotajai institucijai pateikiama vėliau nei per 90 kalendorinių dienų nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, laikoma, kad tokia programa yra suderinta su Ministerija nuo jos suderinimo dienos;
4. Pavedu:
4.1 Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos suteikti atsakingoms institucijoms, tobulinimo organizatoriams kodus prisijungti prie METAS; teikti suinteresuotiems fiziniams ir juridiniams asmenims informaciją ir konsultacijas šios posistemės naudojimo klausimais, prireikus inicijuoti, rengti teisės aktų projektus minėtais klausimais;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2011 m. birželio 28 d. įsakymu
Nr. V-645
SVEIKATOS SPECIALISTŲ Tobulinimo programų DERINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Lietuvos Respublikos įmonių, įstaigų, organizacijų, organizuojančių ir vykdančių sveikatos specialistų neformalųjį švietimą, profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo tikslus, vertinimo sritis ir kriterijus, derinimo su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) eigą, nustato tobulinimo programų teikimo bei tobulinimo programų sąvado sudarymo tvarką.
2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Įgaliotoji institucija – sveikatos apsaugos ministro įgaliota įstaiga, organizuojanti ir atliekanti tobulinimo programų derinimą.
Sveikatos specialistai – sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistai.
Tobulinimas – sveikatos specialistų neformalus švietimas, apimantis sveikatos specialisto profesinės kvalifikacijos tobulinimą.
Tobulinimo organizatorius – juridinis asmuo, organizuojantis tobulinimo renginį ir vykdantis sveikatos specialistų tobulinimą.
Tobulinimo programa – tam tikros krypties tobulinimo turinio, metodų ir materialiųjų priemonių, tobulinimui pasitelkiamo akademinio ar profesinio personalo visuma ir jos aprašymas.
Tobulinimo programos derinimas – procesas, kurio metu vertinama programa, nagrinėjamos vertintojų parengtos vertinimo rekomendacijos ir Tobulinimo programų vertinimo komisijos pasiūlytas sprendimas dėl tobulinimo programos suderinimo ir tobulinimo programos įtraukimo ar išbraukimo iš Tobulinimo programų sąvado (toliau – Sąvadas).
Tobulinimo programų derinimo komisija (toliau – Komisija) – sveikatos apsaugos ministro įsakymu sudaryta komisija, kuri svarsto rekomendacijas, siūlo sprendimą dėl tobulinimo programos derinimo su Ministerija, dėl tobulinimo programų įtraukimo į Sąvadą bei teikia siūlymus tobulinimo klausimais.
Tobulinimo programų sąvadas – su Ministerija suderintų privalomo kvalifikacijos tobulinimo reikalavimus atitinkančių tobulinimo programų sąrašas, kuris skelbiamas Privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ asmens sveikatos priežiūros, odontologijos praktikos ir farmacijos specialistų bei spaudų, asmens sveikatos priežiūros, odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigų ir vaistinių licencijų administravimo bei apskaitos posistemėje (toliau – METAS) (http://kvp.vlk.lt/METAS/).
Tobulinimo programos vertinimas – procesas, kurio metu nustatoma, ar Tobulinimo programos aprašas atitinka teisės aktus, sveikatos specialistų tobulinimo poreikius, ar atspindi naujausius mokslo laimėjimus ir ar tobulinimo programą pateikęs derinti tobulinimo organizatorius turi galimybių ją vykdyti.
Vertintojas – tobulinimo programą vertinantis asmuo, atitinkantis nustatytus kvalifikacinius reikalavimus.
Vertinimo rekomendacijos – vertintojo pateikta tobulinimo programos analizė ir galutinis įvertinimas.
Kitos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakyme Nr. 132 „Dėl Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos“ (Žin., 2002, Nr. 31-1180) vartojamas sąvokas.
3. Tobulinimo programos vertinimo paskirtis – nustatyti, ar programa atitinka sveikatos specialistų tobulinimo poreikius ir tikslus, sudaryti prielaidas sprendimui dėl tobulinimo programos derinimo.
4. Tobulinimo programa gali būti skirta tos pačios arba skirtingų profesijų sveikatos specialistų žinioms, gebėjimams tobulinti.
5. Įgaliotoji institucija rengia tobulinimo programų vertinimo planus, organizuoja tobulinimo programų aprašų ir vertinimo rekomendacijų vertinimą, nustato vertintojų kvalifikacinius reikalavimus ir jų atrankos tvarką, organizuoja Komisijos posėdžius, teikia posėdžiams medžiagą, veda tobulinimo programų sąvadą, prižiūri sveikatos specialistų METAS tobulinimo komponentę, atsako už veiklą, susijusią su tobulinimo programų derinimu.
6. Sprendimus, susijusius su tobulinimo programos derinimu, atsižvelgdama į Komisijos siūlymą, priima Ministerija.
8. Suderintos tobulinimo programos pakartotinis vertinimas vyksta ne rečiau kaip kartą per penkerius metus.
9. Įgaliotoji institucija rengia naujai pateiktų ir jau suderintų tobulinimo programų vertinimo planą ir teikia Ministerijai iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Tobulinimo programų vertinimo planas skelbiamas Įgaliotosios institucijos tinklalapyje.
10. Atsižvelgdama į besitobulinančių asmenų nuomonę, Komisija gali siūlyti Įgaliotajai institucijai inicijuoti tobulinimo programos neeilinį vertinimą.
II. TOBULINIMO PROGRAMOS TEIKIMAS
13. Šių Taisyklių 12 punkto nuostatos netaikomos tobulinimo programoms, kurias numatoma finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.
14. Tobulinimo organizatorius teikia Įgaliotajai institucijai tobulinimo programą derinti arba, atsižvelgdamas į paskelbtą Vertinimo planą, vertinti šių Taisyklių 15 punkte nustatyta tvarka.
15. Tobulinimo organizatorius turi pateikti Paraišką ir Tobulinimo programos aprašą (toliau – programos aprašas) pagal šių Taisyklių 1 priede nurodytą struktūrą bei tobulinimo programos vertinimo rekomendacijas. Išsamus programos aprašas parengiamas pagal 22–29 punktų reikalavimus.
17. Taisyklių 54.2 ir 54.3 punktuose nurodytais atvejais kartu su Paraiška ir programos aprašu turi būti pateikiami dokumentai, patvirtinantys sąlygas, dėl kurių tobulinimo programa nevertinama.
19. Įgaliota institucija įvertina, ar pateikti dokumentai atitinka nustatytus reikalavimus, ir per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos informuoja tobulinimo organizatorių apie nustatytus netikslumus ir reikalingus patikslinimus.
III. TOBULINIMO PROGRAMOS APRAŠAS
21. Programos aprašo sudėtinės dalys yra šios: tobulinimo programos tikslai ir tobulinimo rezultatai, tobulinimo programos poreikio pagrindimas, tobulinimo programos paskirtis, pobūdis ir sandara, kvalifikaciniai reikalavimai dėstytojams, materialieji ištekliai, tobulinimo eiga, vidinio tobulinimo kokybės užtikrinimo tvarka.
22. Tobulinimo programos tikslų ir tobulinimo rezultatų dalyje pateikiama ši informacija:
22.1. tobulinimo programos tikslai, kurie turi būti pagrįsti tobulinamų sveikatos specialistų veiklai keliamais reikalavimais;
22.2. tobulinimo rezultatai, kuriuos formuluojant įvardijamos žinios ir supratimas, jų taikymo sritys ir sąlygos bei specialieji gebėjimai;
23. Tobulinimo programos poreikiui pagrįsti tobulinimo organizatorius pateikia tobulinimo programos rengėjų, darbdavių ir kitų socialinių partnerių ar kitų institucijų atliktų tyrimų, apklausų apibendrintus rezultatus ar kitą specialistų tobulinimo poreikį įrodančią informaciją. Nurodomas ir pagrindžiamas tobulinimo programos pobūdis, paaiškinama, kokios srities sveikatos specialistams skirta tobulinimo programa.
24. Aprašant tobulinimo programos sandarą pateikiamas tobulinimo planas. Tobulinimo plane išdėstomi dalykai, nurodoma jų apimtis valandomis. Išskiriami praktiniai užsiėmimai, jų apimtis.
25. Pateikiami tobulinimo dalykų aprašai, kuriuose nurodoma ši būtina informacija: dalyko pavadinimas, dalyko apimtis valandomis (nurodant teorinio ir praktinio darbo apimtį valandomis), dalyko tikslai, dalyko rezultatų ir šios programos tobulinimo rezultatų bei tobulinimo metodų sąsajos, vertinimo kriterijai, dalyko turinys, pagrindinė ir papildoma literatūra.
27. Kvalifikacinių reikalavimų dėstytojams dalyje aprašomi keliami reikalavimai (kvalifikacinis ar mokslo laipsnis, dėstytojo mokslinės veiklos kryptis, per pastaruosius penkerius metus įgyta dėstytojo profesinės veiklos, susijusios su tobulinimo dalyku (dalykais) patirtis arba dėstomo dalyko srities praktinio darbo patirtis ir kt.) dalykų dėstytojams.
28. Aprašant tobulinimo programai vykdyti numatytus materialiuosius išteklius, pateikiama informacija apie turimas auditorijas, laboratorijas, kompiuterius ir specialiąją programinę įrangą, medicininę įrangą ir pan.), taip pat metodinę medžiagą (vadovėlius, knygas, periodiką, duomenų bazes).
IV. TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMAS
30. Tobulinimo programų vertinimas atliekamas vadovaujantis Įgaliotosios institucijos patvirtintu ir su Ministerija suderintu vertinimo procedūrų aprašu. Atsižvelgiant į tobulinimo programos tematiką, vieną tobulinimo programą vertina mažiausiai 2 vertintojai, atitinkantys keliamus kvalifikacinius reikalavimus ir atrinkti Įgaliotosios institucijos nustatyta ir su Ministerija suderinta tvarka. Jei tobulinimo programa skirta skirtingų profesijų sveikatos specialistams, tokiu atveju programą vertina po vieną arba du šios profesijos vertintojus.
31. Vertintojas privalo laikytis Rekomendacijų dėl vertintojo prievolės vengti interesų konflikto ir pareigos nusišalinti (2 priedas) ir užpildyti bei pasirašyti Vertintojo interesų deklaraciją ir pasižadėjimą neviešinti informacijos (3 priedas).
32. Tobulinimo programa vertinama vadovaujantis šiose Taisyklėse reglamentuojamomis vertinimo sritimis ir jų vertinimo kriterijais.
33. Įvertinus kiekvieną vertinimo sritį pagal nurodytus vertinimo kriterijus, nurodoma kiekvienos iš jų stiprybės ir silpnybės. Taip pat įvertinamos Tobulinimo organizatoriaus naudojamos priemonės tobulinimo programos kokybei gerinti.
34. Vertinant tobulinimo programos tikslų ir numatomų rezultatų sritį nustatoma, ar tobulinimo programos poreikis, tikslai ir rezultatai yra pagrįsti ir tinkami.
35. Vertinant tobulinimo programos sandaros sritį nustatoma, ar tobulinimo planas ir turinys yra tinkamai sudaryti.
36. Vertinant kvalifikacinių reikalavimų dėstytojams sritį nustatoma, ar dėstytojai, atitinkantys tuos reikalavimus, bus tinkami, kad tobulinimo programa būtų vykdoma sėkmingai.
37. Vertinant materialiųjų išteklių sritį nustatoma, ar tobulinimo programoje naudojami materialieji ištekliai yra tinkami ir pakankami, kad tobulinimo programa būtų vykdoma sėkmingai.
38. Vertinant tobulinimo programos vidinės tobulinimo kokybės užtikrinimo sritį nustatoma, ar tobulinimo programa administruojama tinkamai, ar užtikrinama vidinė programos kokybė.
39. Kiekviena vertinimo sritis pagal šiose Taisyklėse nurodytus kriterijus įvertinama – „tinkama“ arba „netinkama“. Įvertinimas įrašomas į vertinimo formą (4 priedas); parengiamos Tobulinimo programos vertinimo rekomendacijos (toliau – Vertinimo rekomendacijos) pagal 5 priede pateiktą struktūrą. Jeigu vertinimo sritis pagal kriterijus įvertinama kaip „netinkama“, toks įvertinimas turi būti išsamiai pagrindžiamas Vertinimo rekomendacijose. Vertinimo forma ir Vertinimo rekomendacijos pateikiamos METAS.
40. Tobulinimo programa galutinai įvertinama vienu iš šių įvertinimų:
41. Įvertinimas, nurodytas 40.1 punkte, duodamas tobulinimo programai, jei ši neturi esminių trūkumų ir nei viena vertinimo sritis pagal kriterijus nėra įvertinta kaip „netinkama“. Įvertinimas, nurodytas 40.2 punkte, duodamas tobulinimo programai, jei ji turi esminių trūkumų, kuriuos būtina pašalinti, ir nors viena vertinimo sritis pagal kriterijus buvo įvertinta „netinkama“.
V. VERTINIMO SRITYS IR KRITERIJAI
42. Tobulinimo programos vertinimas pagrįstas 5 sričių – programos tikslų ir numatomų tobulinimo rezultatų, programos sandaros, kvalifikacinių reikalavimų dėstytojams, materialiųjų išteklių, programos vidinės tobulinimo kokybės užtikrinimo – analize.
43. Kiekviena vertinimo sritis išanalizuojama pagal nustatytus vertinimo kriterijus – požymius, kuriais remiantis nustatoma tobulinimo programos kokybė.
44. Tobulinimo programos tikslų ir numatomų tobulinimo rezultatų sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
44.2. tobulinimo programos tikslai ir numatomi tobulinimo rezultatai pagrįsti profesiniais reikalavimais, visuomenės ir darbo rinkos poreikiais;
45. Tobulinimo programos sandaros sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
46. Kvalifikacinių reikalavimų dėstytojams sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
47. Materialiųjų išteklių sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
48. Vidinės tobulinimo kokybės užtikrinimo sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
48.1. periodiškai renkami ir analizuojami duomenys bei kita informacija apie programos įgyvendinimą;
VI. Tobulinimo programų derinimO EIGA
50. Įgaliotoji institucija ne rečiau kaip kartą per ketvirtį teikia Komisijai įvertintas tobulinimo programas ir vertinimo rekomendacijas.
51. Išnagrinėjusi vertinimo rekomendacijas ir išklausiusi posėdžio dalyvių argumentus, Komisija siūlo vieną iš sprendimų, numatytų Tobulinimo programų derinimo komisijos nuostatuose, ir teikia siūlymą sveikatos apsaugos ministrui.
52. Įgaliotoji institucija apie Komisijos siūlomą sprendimą per 5 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja tobulinimo organizatorių.
53. Įgaliotoji institucija per 10 darbo dienų, atsižvelgdama į Komisijos siūlomą sprendimą, parengia ministro įsakymo projektą dėl tobulinimo programų suderinimo ir jų įtraukimo į Sąvadą.
54. Tobulinimo programa laikoma suderinta ir (įsigaliojus ministro įsakymui) paskelbiama METAS be vertinimo, kai tobulinimo programa atitinka vieną iš šių sąlygų:
54.1. tobulinimą pagal šią tobulinimo programą vykdo atitinkamus sveikatos specialistus rengianti ir atitinkamą kvalifikaciją suteikianti švietimo institucija arba šių specialistų profesinę veiklą kontroliuojanti institucija;
54.2. tobulinimą pagal šią tobulinimo programą vykdo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė viešoji įstaiga Kauno klinikos, Viešoji įstaiga Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos arba ligoninė, kurioje įsteigtos Lietuvos sveikatos mokslų universiteto klinikos, arba ligoninė, kurioje įsteigtos Vilniaus universiteto klinikos;
VII. Tobulinimo programų sąvadas
55. Įgaliotoji institucija, sveikatos apsaugos ministrui priėmus sprendimą dėl tobulinimo programos derinimo, per 3 darbo dienas pataiso įrašus Sąvade, kuris yra skelbiamas METAS (arba ir Ministerijos tinklalapyje).
56. Tobulinimas pagal į Sąvadą įtrauktą tobulinimo programą nuo jos įtraukimo į Sąvadą datos yra įskaitomas kaip atitinkamos profesijos sveikatos specialistų privalomas kvalifikacijos tobulinimas, jei nenurodyta kitaip.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Komisijos siūlomas sprendimas gali būti skundžiamas sveikatos apsaugos ministrui per 5 darbo dienas nuo siūlomo sprendimo išsiuntimo tobulinimo organizatoriui dienos.
60. Įgaliotoji institucija kiekvienų metų vasario mėnesį ataskaitą apie tobulinimo programų vertinimą per praeitus kalendorinius metus teikia Ministerijos struktūriniam padaliniui, atsakingam už sveikatos specialistų tobulinimą.
Tobulinimo programų derinimo taisyklių
1 priedas
TOBULINIMO PROGRAMOS DERINIMO PARAIŠKOS IR APRAŠO STRUKTŪRA
Tobulinimo programos derinimo paraiškos struktūra
6. Tikslinė klausytojų grupė (kokių profesinių grupių / profesinių kvalifikacijų / specializacijų asmenims yra skirta programa).
Tobulinimo programos aprašo struktūra
1. Tobulinimo programos tikslai ir tobulinimo rezultatai:
2. Tobulinimo programos sandara:
Tobulinimo programų derinimo taisyklių
2 priedas
REKOMENDACIJOS DĖL VERTINTOJO PRIEVOLĖS VENGTI INTERESŲ KONFLIKTO IR PAREIGOS NUSIŠALINTI
2. Nusišalinti nuo visų interesų konfliktą sukeliančių sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo stadijų, kad ir kaip jos būtų įvardijamos (pasitarimas, neformali konsultacija, klausimo pristatymas ar pan.).
3. Nusišalinti nuo rengimo, svarstymo ir sprendimų, susijusių su tiesioginės naudos gavimu sau ir (ar) artimiesiems, priėmimo.
4. Nusišalinti, kai sprendimai susiję su asmenimis, iš kurių vertintojas (ar jo artimieji) gauna bet kokios naudos ar su kuriais jį sieja sutartiniai ar kiti įsipareigojimai.
5. Nusišalinti, kai sprendimai priimami dėl įmonių ar organizacijų, su kuriomis vertintojas (jo artimieji) yra susijęs akcijomis (kad ir koks būtų jų kiekis ir vertė), naryste, einamomis pareigomis ar kitais ryšiais.
6. Tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:
6.1. nedelsiant papildyti Vertintojo interesų deklaraciją, nurodyti interesų konfliktą keliančias aplinkybes;
6.2. apie interesų konfliktą pranešti Įgaliotajai institucijai ir kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims;
8. Užtikrinti, kad nusišalinimo faktas, jei svarstoma kolegialiai, būtų tinkamai pažymėtas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole nurodyta, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę).
Tobulinimo programų derinimo taisyklių
3 priedas
VERTINTOJO INTERESŲ DEKLARACIJA
IR PASIŽADĖJIMAS NEVIEŠINTI INFORMACIJOS
(data)
(vieta)
Aš, ................................., siekdamas (-a) vertinimo skaidrumo ir nešališkumo, suprasdamas (-a) elgesio reikalavimus vertintojui, užpildau ir pasirašau šią deklaraciją.
Pasižadu dirbti tik kaip asmuo, neatstovauti jokiai įstaigai ar organizacijai, laikytis etinių principų ir neviešinti informacijos.
Pareiškiu, kad man vertinant ..............................................................................................
(tobulinimo organizatorius; programos pavadinimas)
pateiktą tobulinimo programą gali būti įžvelgta privačių mano interesų ar galima konkurencija:
Aš |
dirbu (-au) |
tobulinuosi (-ausi) |
|||||
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Kai kas iš mano artimųjų* |
dirba (-o) |
tobulinasi (-osi) |
|||||
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* artimieji – tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai, sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat sutuoktinio, sugyventinio, partnerio, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai. |
|||||||
Kiti galimi mano interesai: |
|||||||
|
|||||||
Pastabos: |
|||||||
Sutinku, kad deklaruotieji interesai būtų žinomi kitiems vertintojams, Įgaliotosios institucijos darbuotojams, Komisijos nariams.
Jei vertindamas tobulinimo programą ir atitinkamai jos vykdytojus, kaip nurodžiau šioje deklaracijoje, galėčiau turėti savo interesų, nedalyvausiu priimant sprendimus ir savo nuomonę dėl jų veiklos kokybės reikšiu tik tada, kai to reikalaus Komisija.
Kilus interesų konfliktui, nedelsdamas (-a) apie tai informuosiu Įgaliotąją instituciją.
Būdamas (-a) vertintoju (-a), pasižadu:
1) saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti su vertinimu susijusią informaciją;
2) saugoti man patikėtus dokumentus, kuriuose pateikiama konfidenciali (neviešintina) informacija, taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;
3) naudoti visą informaciją apie vertinimą, pateiktą medžiagą tik vertinimo tikslais ir neskleisti nei tobulinimo organizatoriaus atstovams, nei kitiems suinteresuotiems asmenims.
Man išaiškinta, kad konfidencialią (neviešintiną) informaciją sudaro vertintojų, dalyvaujančių atliekant vertinimą, duomenys; tobulinimo organizatoriaus ir kitų institucijų vertinimo metu man pateikti dokumentai; vertinimo metu aptariami klausimai ir priimti sprendimai ir jų argumentai; kita, susijusi su vertinimo klausimais, informacija.
...........................................................................
(parašas)
Tobulinimo programų derinimo taisyklių
4 priedas
TOBULINIMO PROGRAMOS ĮVERTINIMO PAGAL KRITERIJUS FORMA
__________________________________________________________________________
(tobulinimo organizatorius, tobulinimo programos pavadinimas)
Vertinama sritis |
Kriterijai |
Įvertinimas1 |
|||||
Netinkama |
Tinkama |
||||||
1. Tobulinimo programos tikslų ir tobulinimo rezultatų sritis |
|||||||
|
1.1. Tobulinimo programos tikslai ir numatomi tobulinimo rezultatai yra apibrėžti, aiškūs |
|
|
||||
|
1.2. Tobulinimo programos tikslai ir numatomi tobulinimo rezultatai pagrįsti profesiniais reikalavimais, visuomenės ir darbo rinkos poreikiais |
|
|
||||
|
1.3. Tobulinimo programos tikslai ir numatomi tobulinimo rezultatai atitinka profesinės kvalifikacijos lygį |
|
|
||||
|
1.4. Tobulinimo programos pavadinimas, numatomi tobulinimo rezultatai, programos turinys dera tarpusavyje |
|
|
||||
2. Programos sandaros sritis |
|||||||
|
2.1. Tobulinimo programos plane tobulinimo dalykai išdėstyti nuosekliai, jų temos nesikartoja |
|
|
||||
|
2.2. Tobulinimo dalykų turinys atitinka tobulinimo kryptį ir lygį |
|
|
||||
|
2.3. Tobulinimo dalykų turinys ir metodai leidžia pasiekti numatomus tobulinimo rezultatus |
|
|
||||
|
2.4. Tobulinimo programos apimtis yra pakankama tobulinimo rezultatams pasiekti |
|
|
||||
3. Kvalifikacinių reikalavimų dėstytojams sritis |
|||||||
|
3.1. Dėstytojų kvalifikacija yra tinkama numatomiems tobulinimo rezultatams pasiekti |
|
|
||||
|
3.2. Dėstytojų skaičius yra pakankamas numatomiems tobulinimo rezultatams pasiekti |
|
|
||||
4. Materialiųjų išteklių sritis |
|||||||
|
4.1. Numatytos patalpos tobulinimo renginiui yra tinkamos ir jų pakanka |
|
|
||||
|
4.2. Naudojama įranga (laboratorinė, kompiuterinė, medicininė, reikmenys) tinkama ir jos pakanka |
|
|
||||
|
4.3. Tobulinimo organizatorius turi tinkamą bazę praktiniams užsiėmimams |
|
|
||||
|
4.4. Metodiniai ištekliai (vadovėliai, knygos, periodika, duomenų bazės) yra tinkami, pakankami ir prieinami |
|
|
||||
5. Vidinės tobulinimo kokybės užtikrinimo sritis |
|||||||
|
5.1. Periodiškai renkami ir analizuojami duomenys bei kita informacija apie tobulinimo programos įgyvendinimą |
|
|
||||
|
5.2. Tobulinimo programos vertinimo rezultatai veiksmingai panaudojami tobulinant programą |
|
|
||||
|
5.3. Socialiniai dalininkai įtraukiami į tobulinimo programos vertinimo ir tobulinimo procesus |
|
|
||||
|
5.4. Naudojamos vidinio kokybės užtikrinimo priemonės yra veiksmingos |
|
|
||||
6. Galutinis įvertinimas |
|
|
|||||
|
|
|
|||||
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
|
|||||
___________________
1 Įvertinimo reikšmės:
Netinkama – pagal šį kriterijų programa vertinama nepatenkinamai, nes yra esminių trūkumų.
Tinkama – pagal šį kriterijų programa vertinama patenkinamai, jei yra trūkumų, juos tobulinimo organizatorius pajėgus pašalinti atsižvelgdamas į vertintojo rekomendacijas.
Tobulinimo programų derinimo taisyklių
5 priedas
TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMO REKOMENDACIJŲ STRUKTŪRA
Įžanga
1. Tobulinimo programos duomenys:
2. Programos analizė:
2.1. programos tikslų ir tobulinimo rezultatų sritis:
6. Rekomendacijos tobulinimo organizatoriui:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2011 m. birželio 28 d. įsakymu
Nr. V-645
TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMO KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Tobulinimo programų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, teises, pareigas, sudarymo tvarką ir darbo organizavimą.
2. Komisija teikia siūlymus sveikatos apsaugos ministrui dėl sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) ir jų įtraukimo į Tobulinimo programų sąvadą.
3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
4. Komisija bendradarbiauja su švietimo įstaigomis, sveikatos specialistams tobulinimo srityje atstovaujančiomis asociacijomis, tobulinimo organizatoriais.
II. FUNKCIJOS, TEISĖS, PAREIGOS
6. Komisija vykdo šias funkcijas:
6.2. svarsto, ar vertintojų Įgaliotajai institucijai pateiktos tobulinimo programos vertinimo rekomendacijos yra objektyvios, išsamios, pagrįstos;
6.3. teikia siūlymus Įgaliotajai institucijai dėl Tobulinimo organizatoriaus dokumentų pateikimo bei tobulinimo programos derinimo organizavimo tvarkos gerinimo;
6.4. teikia siūlymus Ministerijai dėl teisės aktų, reglamentuojančių sveikatos specialistų tobulinimą ir jo organizavimą, programų vertinimo ir derinimo bei programų kokybės gerinimo;
7. Išnagrinėjusi naujos tobulinimo programos paraišką, aprašą bei vertintojų parengtas vertinimo rekomendacijas (Taisyklių 16 ir 17 punktuose numatytais atvejais vertinimo rekomendacijos nenagrinėjamos), Komisija siūlo vieną iš šių sprendimų:
8. Išnagrinėjusi vykdomos tobulinimosi programos vertintojų rekomendacijas, siūlo vieną iš šių sprendimų:
8.1. po tobulinimo programos eilinio vertinimo:
9. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
10. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose, laiku ir tinkamai atlikti pavestus darbus, laikytis etikos ir kitų reikalavimų (posėdžiuose išsakomą nuomonę grįsti faktais, neviešinti su vertinimu susijusios informacijos – vertinimo rekomendacijų, atskirų posėdyje dalyvavusių asmenų išsakytos nuomonės, siūlymų ar komentarų ir pan., viešai nekomentuoti atskirų Komisijos narių balsavimo).
III. KOMISIJOS SUDARYMO TVARKA
12. Komisijos narius, pirmininką, pirmininko pavaduotoją įsakymu, kuriuo sudaroma Komisija, skiria sveikatos apsaugos ministras.
13. Komisiją sudaro:
13.2. po vieną licencijas išduodančių ar sveikatos specialisto spaudui numerį suteikiančių institucijų atstovą;
13.3. ne daugiau kaip šeši sveikatos specialistus rengiančių ir atitinkamą kvalifikaciją suteikiančių švietimo institucijų atstovai;
14. Komisijos narys privalo laikytis Rekomendacijų dėl komisijos nario prievolės vengti interesų konflikto ir pareigos nusišalinti (toliau – rekomendacijos) (1 priedas) ir, prieš pradėdamas darbą Komisijoje, privalo užpildyti ir pasirašyti Komisijos nario interesų deklaraciją ir pasižadėjimą neviešinti informacijos (toliau – deklaracija) (2 priedas). Jei Komisijos narys atsisako pasirašyti deklaraciją, jis privalo pasišalinti iš posėdžio. Komisijos narys, kuris yra valstybės tarnautojas, taip pat privalo laikytis valstybės tarnyboje dirbančiam asmeniui taikomų rekomendacijų (toliau – rekomendacijos), patvirtintų Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2009 m. gegužės 11 d. rezoliucija Nr. KS-41 „Dėl prievolės vengti interesų konflikto ir pareigos nusišalinti“ (Žin., 2009, Nr. 74-3061).
15. Komisijos narys, atsisakęs pasirašyti ar nepasirašęs deklaracijos, laiku ir tinkamai neatliekantis savo pareigų (neatvyksta į posėdžius, neatlieka Komisijos pirmininko pavestų darbų ar nevykdo kitų šiuose Nuostatuose nustatytų pareigų), sveikatos apsaugos ministro įsakymu atšaukiamas iš Komisijos ir vietoj jo paskiriamas kitas asmuo.
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
17. Komisijos darbą techniškai aptarnauja Įgaliotoji institucija. Jei yra paskirtos kelios Įgaliotosios institucijos, jos paeiliui organizuoja Komisijos posėdžius.
18. Komisija renkasi ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdžius šaukia Komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba Įgaliotosios institucijos teikimu.
19. Posėdžio medžiaga Komisijos nariams elektroniniu paštu pateikiama prieš 5 darbo dienas iki posėdžio, tačiau ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną, jei teikiama svarstyti ne daugiau kaip 10 tobulinimo programų arba jei pateiktos tobulinimo programos atitinka Tobulinimo programų derinimo taisyklių 54 punkto nuostatas.
20. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos pasiūlytas sprendimas priimamas atviru balsavimu, kai už jo priėmimą balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių. Komisijos nariai, balsuodami dėl sprendimo priėmimo, gali balsuoti „už“ arba „prieš“. Komisijos narys, nesutikdamas su sprendimu, gali pareikšti atskirąją nuomonę raštu.
21. Komisijos pirmininkas atlieka šias funkcijas:
22. Nesant Komisijos pirmininko (ligos, komandiruotės, atostogų metu), jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas.
23. Visi Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos siūlomi sprendimai dėl tobulinimo programų derinimo ir skundų priimami vadovaujantis šiais Nuostatais, sveikatos apsaugos ministro patvirtintomis Tobulinimo programų derinimo taisyklėmis.
24. Negalintys dalyvauti posėdyje Komisijos nariai savo nuomonę svarstomais klausimais teikia elektroniniu paštu. Jų pateikta nuomonė skelbiama posėdyje.
25. Kai svarstomas ar sprendžiamas klausimas, dėl kurio gali kilti Komisijos nario viešųjų ir privačių interesų konfliktas, vadovaujamasi rekomendacijomis. Nustatant pagal šių Nuostatų 20 punkto nuostatas klausimo svarstymo teisėtumą ir siūlomo sprendimo priėmimo faktą, laikoma, kad šis narys posėdyje svarstomu klausimu nedalyvauja, ir tai pažymima protokole.
26. Tais atvejais, kai į posėdį susirenka mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, posėdžio darbotvarkės klausimai yra svarstomi ir parengiamas siūlomo sprendimo projektas, tačiau tokio posėdžio metu negali būti siūlomas galutinis sprendimas.
27. Po posėdžio, vykusio šių Nuostatų 26 punkte nurodytomis sąlygomis, parengiamas siūlomo sprendimo projektas ir elektroniniu būdu organizuojamas posėdis (toliau – e. posėdis):
27.1. visiems Komisijos nariams elektroniniu paštu išsiunčiama posėdžio medžiaga ir protokolas kartu su siūlomo sprendimo projektu;
27.2. nariai, susipažinę su protokolu ir siūlomo sprendimo projektu, elektroniniu paštu balsuoja „už“ arba „prieš“;
27.3. e. posėdyje dalyvavusiu nariu laikomas Komisijos narys, balsavęs ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo posėdžio protokolo išsiuntimo;
29. Komisijos sekretorius atlieka šias funkcijas:
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Tobulinimo programų kokybės vertinimo komisijos nuostatų
1 priedas
REKOMENDACIJOS DĖL KOMISIJOS NARIO PRIEVOLĖS VENGTI INTERESŲ KONFLIKTO IR PAREIGOS NUSIŠALINTI
2. Nusišalinti nuo visų interesų konfliktą sukeliančių sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo stadijų, kad ir kaip jos būtų įvardijamos (pasitarimas, neformali konsultacija, klausimo pristatymas ar pan.).
3. Nusišalinti nuo rengimo, svarstymo ir sprendimų, susijusių su tiesioginės naudos gavimu sau ir (ar) artimiesiems priėmimo.
4. Nusišalinti, kai sprendimai susiję su asmenimis, iš kurių Komisijos narys (ar jo artimieji) gauna bet kokios naudos ar su kuriais jį sieja sutartiniai ar kiti įsipareigojimai.
5. Nusišalinti, kai sprendimai priimami dėl įmonių ar organizacijų, su kuriomis Komisijos narys (jo artimieji) yra susijęs akcijomis (kad ir koks būtų jų kiekis ir vertė), naryste, einamomis pareigomis ar kitais ryšiais.
6. Tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:
6.1. nedelsiant papildyti Komisijos nario interesų deklaraciją, nurodyti interesų konfliktą keliančias aplinkybes;
6.2. apie interesų konfliktą pranešti Įgaliotajai institucijai ir kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims;
8. Užtikrinti, kad nusišalinimo faktas, jei svarstoma kolegialiai, būtų tinkamai pažymėtas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole nurodyta, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę).
Tobulinimo programų kokybės vertinimo komisijos nuostatų
2 priedas
KOMISIJOS NARIO INTERESŲ DEKLARACIJA
IR PASIŽADĖJIMAS NEVIEŠINTI INFORMACIJOS
(data)
(vieta)
Aš, ..............................................., būdamas (-a) Komisijos narys (-ė) ir siekdamas skaidrumo ir nešališkumo, suprasdamas (-a) elgesio reikalavimus, užpildau ir pasirašau šią deklaraciją.
Pasižadu dirbti tik kaip asmuo, neatstovauti jokiai įstaigai ar organizacijai laikytis etinių principų ir neviešinti informacijos.
Pareiškiu, kad, man būnant Komisijos nariu (-e), gali būti įžvelgta privačių mano interesų ar galima konkurencija
Aš |
dirbu (-au) |
tobulinuosi (-ausi) |
|||||
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Kai kas iš mano artimųjų * |
dirba (-o) |
tobulinasi (-osi) |
|||||
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
20... |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* artimieji – tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai, sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat sutuoktinio, sugyventinio, partnerio, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai. |
|||||||
Kiti galimi mano interesai: |
|||||||
|
|||||||
Pastabos: |
|||||||
|
|||||||
Sutinku, kad deklaruotieji interesai būtų žinomi kitiems Komisijos nariams ir Įgaliotosios institucijos darbuotojams.
Jei būdamas (-a) Komisijos nariu (-e), galėčiau turėti savo interesų, nedalyvausiu priimant siūlymus dėl sprendimų ir savo nuomonę dėl jų veiklos kokybės reikšiu tik tada, kai to reikalaus Komisija.
Kilus interesų konfliktui, nedelsdamas (-a) apie tai informuosiu Įgaliotąją instituciją.
Būdamas (-a) Komisijos nariu (-e), pasižadu:
1) saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti būnant Komisijos nariu (-e) gautą informaciją; 2) saugoti man patikėtus dokumentus, kuriuose pateikiama konfidenciali (neviešintina) informacija, taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti; 3) naudoti visą informaciją apie Komisijos darbą, Komisijos turimą medžiagą tik Komisijai nustatytoms funkcijoms atlikti ir neskleisti nei tobulinimo organizatoriaus atstovams, nei kitiems suinteresuotiems asmenims.
Man išaiškinta, kad konfidencialią (neviešintiną) informaciją sudaro Komisijos narių duomenys; Komisijai pateikti dokumentai; Komisijos posėdžio metu metu aptariami klausimai ir priimti sprendimai ir jų argumentai; kita, su Komisijos darbu susijusi informacija.
...........................................................................
(parašas)