LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS 2004 M. LIEPOS 16 D. ĮSAKYMO NR. 1V-230 „DĖL ŠENGENO PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 1V-344
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymą Nr. 1V-230 „Dėl Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 115-4313; 2005, Nr. 114-4177):
1. Išdėstau 2 punktą taip:
2. Išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintas Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje taisykles nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2004 m. liepos 16 d.
įsakymu Nr. 1V-230
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2006 m. rugpjūčio 29 d.
įsakymo Nr. 1V-344 redakcija)
ŠENGENO PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje taisyklės (toliau – Taisyklės), parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 5 d. nutarimo Nr. 549 „Dėl Šengeno priemonės administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2004, Nr. 77-2679) (toliau – Vyriausybės nutarimas), 2004 m. vasario 5 d. Europos Bendrijų Komisijos sprendimo Nr. C(2004)248 dėl Šengeno priemonės valdymo ir stebėsenos (toliau – Europos Bendrijų Komisijos sprendimas) bei 2006 m. kovo 8 d. Europos Bendrijų Komisijos sprendimo Nr. C(2006)684, iš dalies keičiančiame 2004 m. vasario 5 d. Europos Bendrijų Komisijos sprendimą Nr. C(2004)248 dėl Šengeno priemonės valdymo ir stebėsenos, nuostatomis, nustato Lietuvos Respublikai skiriamų lėšų pagal Šengeno priemonę, numatytą Akto dėl Čekijos Respublikos, Estijos Respublikos, Kipro Respublikos, Latvijos Respublikos, Lietuvos Respublikos, Vengrijos Respublikos, Maltos Respublikos, Lenkijos Respublikos, Slovėnijos Respublikos ir Slovakijos Respublikos stojimo sąlygų ir sutarčių, kuriomis yra grindžiama Europos Sąjunga, pritaikomųjų pataisų (Žin., 2004, Nr. 1-1) (toliau – Stojimo sutarties aktas) 35 straipsnyje, naudojimo tvarką, t. y. projektų, finansuojamų Šengeno priemonės lėšomis, atranką, jų įgyvendinimą, jų įgyvendinimo kontrolę, Šengeno priemonės lėšų panaudojimą, jų panaudojimo priežiūrą, ir auditą.
2. Taisyklėse vartojamos šios sąvokos:
Mokėjimo paraiška – atsakingosios institucijos mokėjimo institucijai pateiktas užpildytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytos formos dokumentas, kuriuo prašoma šiame dokumente nurodytas lėšas pervesti į jame nurodyto gavėjo sąskaitą banke.
Projekto paraiškos teikėjas – valstybės institucija, įstaiga arba kitas juridinis asmuo, teikiantis atsakingajai institucijai projekto paraišką ir siekiantis gauti Šengeno priemonės programos lėšų projektui įgyvendinti.
Projekto paraiška – Taisyklių 1 priede nustatytos formos dokumentas, kurį pildo ir teikia atsakingajai institucijai projekto paraiškos teikėjas.
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.
Šengeno priemonės programa – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta programa, kurioje nustatyti Šengeno priemonės įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje tikslai ir uždaviniai, įgyvendinimo priemonės, jų finansavimas, numatomi pasiekti rezultatai ir Šengeno priemonės programos lėšų paskirstymas pagal uždavinius, paramos gavėjus ir projektus.
Šengeno priemonės programos lėšos – Šengeno priemonės programoje numatytos Šengeno priemonės lėšos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos pridėtinės vertės mokesčiui sumokėti įgyvendinant Šengeno priemonės programą.
II. BENDROSIOS PROJEKTU FINANSAVIMO ŠENGENO PRIEMONĖS PROGRAMOS LĖŠOMIS SĄLYGOS
3. Projektai, finansuojami iš Šengeno priemonės programos lėšų, turi būti:
3.1. skirti stiprinti ir gerinti išorinės Europos Sąjungos sienos apsaugą ir įgyvendinti Šengeno acquis reikalavimus;
4. Šengeno priemonės programos lėšomis gali būti finansuojami tik tie projektai, kuriuose:
4.1. numatytos investicijos į išorinės Europos Sąjungos sienos perėjimo infrastruktūros ir su ja susijusių pastatų statybą, rekonstravimą arba modernizavimą;
4.2. numatytos investicijos į bet kokios rūšies veiklos, susijusios su išorinės Europos Sąjungos sienos apsauga, priemones (laboratorijos įrangą, paieškos priemones, Šengeno informacinės sistemos SIS II kompiuterinę ir programinę įrangą, transporto priemones ir kita);
4.3. numatytos lėšos Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pareigūnų mokymui;
5. Šengeno priemonės programos lėšomis apmokamos tik tos projekto įgyvendinimo išlaidos, kurios patirtos tinkamu periodu, nustatytu Europos Bendrijų Komisijos 2006 m. kovo 8 d. sprendime Nr. C(2006)684, iš dalies keičiančiame 2004 m. vasario 5 d. Europos Bendrijų Komisijos sprendimą Nr. C(2004)248 dėl Šengeno priemonės valdymo ir stebėsenos.
6. Projekto įgyvendinimo išlaidos apmokamos iš Šengeno priemonės lėšų iki Europos Bendrijų Komisijos sprendime nurodytos sumos, kuri įtvirtinama finansavimo sutartyje.
7. Apmokant tinkamas projekto išlaidas, apmokama ir šioms išlaidoms tenkanti pridėtinės vertės mokesčio suma.
III. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS IR ATRANKA
9. Atsakingoji institucija raštu informuoja projektų paraiškų teikėjus apie projektų paraiškų pateikimo terminą. Projektų paraiškų pateikimo terminas visiems paraiškų teikėjams turi būti vienodas.
10. Projekto paraiškos teikėjas, siekdamas gauti Šengeno priemonės programos lėšų projektui finansuoti, turi atsakingajai institucijai per jos nurodytą terminą pateikti lydraštį, pasirašytą projekto paraiškos teikėjo vadovo, ir užpildytą projekto paraišką su projektu (toliau – projekto paraiška).
11. Vienas projekto paraiškos teikėjas gali teikti projekto paraiškas keliems projektams finansuoti.
12. Atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projekto paraiškos gavimo dienos išnagrinėja projekto paraišką ir, jeigu:
12.1. ji tinkamai parengta (tinkamai užpildytos visos jos dalys, projektas atitinka Taisyklių II skyriaus sąlygas), teikia projekto paraišką svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui;
12.2. joje nustatoma neesminių trūkumų (neužpildytos arba netiksliai užpildytos kai kurios projekto paraiškos dalys, turi būti patikslinta ar papildyta neesminė informacija kai kuriose projekto dalyse ir kita), grąžina projekto paraiškos teikėjui projekto paraišką patikslinti, raštu nurodžiusi projekto paraiškos trūkumus; projekto paraiškos teikėjas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo pranešimo apie trūkumus gavimo dienos patikslina projekto paraišką ir ją pateikia atsakingajai institucijai, kuri ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo projekto paraiškos gavimo dienos pakartotinai ją patikrina ir, jeigu nurodyti trūkumai buvo pašalinti, teikia projekto paraišką svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui;
12.3. ji iš dalies neatitinka Taisyklių II skyriuje nustatytų reikalavimų (ne visa projekte numatoma įsigyti įranga, numatomi statyti, rekonstruoti objektai, numatoma vykdyti kita veikla atitinka Taisyklių II skyriuje nustatytas sąlygas, numatytas netinkamas projekto įgyvendinimo išlaidų patyrimo laikotarpis ir kita), grąžina projekto paraiškos teikėjui projekto paraišką patikslinti, raštu nurodydama projekto paraiškos trūkumus, ir nustato projekto paraiškos taisymo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 7 darbo dienos nuo projekto paraiškos gavimo dienos; gavusi pataisytą projekto paraišką, atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo projekto paraiškos gavimo dienos pakartotinai ją patikrina ir, jeigu nurodyti trūkumai pašalinti ir pataisyta projekto paraiška yra tinkamai parengta, teikia projekto paraišką svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui;
12.4. ji visiškai arba didžioji jos dalis neatitinka Taisyklių II skyriuje nustatytų sąlygų ar projekto paraiškos trūkumai Taisyklių 12.2 ir 12.3 punktuose nustatyta tvarka nebuvo pašalinti, parengia išvadą dėl projekto paraiškos netinkamumo, kurią kartu su projekto paraiška teikia svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui.
13. Atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo atsakingosios institucijos nustatyto projektų paraiškų pateikimo termino pabaigos Šengeno priemonės priežiūros komiteto darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2004 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. 1V-282 (Žin., 2004, Nr. 137-5005), nustatyta tvarka organizuoja Šengeno priemonės priežiūros komiteto posėdį.
14. Šengeno priemonės priežiūros komitetas nagrinėja atsakingosios institucijos pateiktas projektų paraiškas bei išvadas dėl projektų paraiškų netinkamumo ir teikia atsakingajai institucijai išvadas ir rekomendacijas dėl projektų įtraukimo į Šengeno priemonės programos projektą.
15. Atsakingoji institucija, gavusi iš Šengeno priemonės priežiūros komiteto išvadas ir rekomendacijas, kuriomis siūloma:
15.1. įtraukti projektus į Šengeno priemonės programos projektą, per Europos Bendrijos Komisijos nustatytą terminą teikia informaciją Europos Bendrijų Komisijai apie planuojamus įgyvendinti projektus, o įgyvendinančiajai institucijai pateikia 2006 metais planuojamų įgyvendinti projektų paraiškų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas;
16. Atsakingoji institucija, gavusi iš Europos Bendrijų Komisijos sprendimą dėl Šengeno priemonės finansinio įnašo Lietuvos Respublikai 2004 ir 2005 metų projektams, o dėl 2006 m. projektų – gavusi Šengeno priemonės priežiūros komiteto išvadas ir rekomendacijas, kuriomis siūloma įtraukti 2006 metų projektus į Šengeno priemonės programą, įtraukia juos į Šengeno priemonės programos projektą, o gavusi Europos Bendrijų Komisijos nepritarimą 2004 ir 2005 metų projektams ar Šengeno priemonės priežiūros komiteto išvadas ir rekomendacijas, kuriomis siūloma neįtraukti 2006 metų projektų į Šengeno priemonės programą – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu informuoja apie tai projektų paraiškų teikėjus.
IV. ŠENGENO PRIEMONĖS PROGRAMOS RENGIMAS IR FINANSAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
17. Kiekvienais metais Europos Bendrijų Komisijai priėmus sprendimą dėl Šengeno priemonės finansinio įnašo Lietuvos Respublikai, atsakingoji institucija rengia Šengeno priemonės programos arba, jei Šengeno priemonės programa buvo patvirtinta, jos pakeitimo projektą ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei (toliau – Vyriausybė) tvirtinti.
Europos Bendrijų Komisijai priėmus sprendimą dėl Šengeno priemonės finansinio įnašo Lietuvos Respublikai 2006 metų projektams, atsakingoji institucija privalo nedelsdama peržiūrėti Šengeno priemonės programą ir, esant Šengeno priemonės programos ir Europos Bendrijų Komisijos sprendimų neatitikimams, parengti Šengeno priemonės programos pakeitimo projektą ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka teikti Vyriausybei tvirtinti.
18. Vyriausybei patvirtinus Šengeno priemonės programą, atsakingoji institucija perduoda įgyvendinančiajai institucijai per įgyvendinimo sutartyje nustatytus terminus į Šengeno priemonės programą įtrauktų 2004 ir 2005 metų projektų paraiškų kopijas.
19. Ne vėliau kaip per 21 dieną nuo Šengeno priemonės programos patvirtinimo dienos atsakingoji ir įgyvendinančioji institucijos parengia ir suderina su paramos gavėju einamaisiais metais numatomo pradėti įgyvendinti projekto finansavimo sutarties projektą, parengtą pagal Tipinę finansavimo sutartį, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. 1V-148. Įgyvendinančiosios ir atsakingosios institucijos pasirašyta finansavimo sutartis teikiama pasirašyti paramos gavėjui ir nurodomas sutarties pasirašymo terminas.
V. Į ŠENGENO PRIEMONĖS PROGRAMĄ ĮTRAUKTŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMUI REIKALINGŲ PIRKIMŲ ATLIKIMAS IR SUTARČIŲ TARP PARAMOS GAVĖJO IR PREKIŲ TIEKĖJO, PASLAUGŲ TEIKĖJO AR DARBŲ RANGOVO SUDARYMAS
20. Visi prekių, paslaugų ar darbų pirkimai, reikalingi projektui įgyvendinti, turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais pirkimus.
21. Projektui įgyvendinti reikalingus pirkimus atlieka paramos gavėjai, išskyrus Taisyklių 23 punkte nurodytą atvejį.
22. Vyriausybei patvirtinus Šengeno priemonės programą ir atsakingajai institucijai, įgyvendinančiajai institucijai ir paramos gavėjui pasirašius finansavimo sutartį, paramos gavėjai į Šengeno priemonės programą įtrauktų projektų įgyvendinimui reikalingiems atlikti prekių, paslaugų ar darbų pirkimams Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka sudaro pirkimo komisijas. Komisijos, išskyrus komisiją, sudaromą viešajam pirkimui taikant įprastą komercinę praktiką atlikti, sudėtyje turi būti ne mažiau kaip po vieną įgyvendinančiosios ir atsakingosios institucijos atstovą.
23. Šengeno priemonės priežiūros komitetas gali teikti siūlymus atsakingajai institucijai didelės apimties ir sudėtingam projektui įgyvendinti reikalingiems pirkimams atlikti sudaryti tarpžinybinę pirkimo komisiją. Atsakingoji institucija, gavusi Šengeno priemonės priežiūros komiteto siūlymą sudaryti tarpžinybinę pirkimo komisiją, priima sprendimą dėl šios komisijos sudarymo ir apie tai raštu informuoja paramos gavėją ir įgyvendinančiąją instituciją per 3 darbo dienas nuo Šengeno priemonės priežiūros komiteto siūlymo gavimo dienos.
24. Paramos gavėjas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo atsakingosios institucijos sprendimo sudaryti tarpžinybinę pirkimo komisiją gavimo dienos nustato atsakingajai institucijai užduotį organizuoti ir atlikti prekių, paslaugų ar darbų pirkimą, suteikia įgaliojimą tai užduočiai atlikti bei skiria atstovą (atstovus) į atsakingosios institucijos sudaromą tarpžinybinę pirkimo komisiją.
25. Įgyvendinančioji institucija skiria atstovus į sudaromas paramos gavėjo pirkimų ir atsakingosios institucijos tarpžinybines pirkimų komisijas įgyvendinimo ir finansavimo sutartyse nustatyta tvarka.
26. Atsakingoji institucija, gavusi iš paramos gavėjo įgaliojimus organizuoti ir atlikti pirkimo procedūras ir informaciją apie į tarpžinybinę pirkimo komisiją paskirtus atstovus, įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka priima sprendimą dėl tarpžinybinės pirkimo komisijos sudėties, užduoties nustatymo ir visų šiai komisijai reikalingų įgaliojimų atlikti nustatytą užduotį suteikimo. Tarpžinybinėje pirkimo komisijoje turi būti ne mažiau kaip po vieną paramos gavėjo ir įgyvendinančiosios institucijos atstovą.
27. Paramos gavėjai, vadovaudamiesi tipiniais pirkimo dokumentais (tipiniai pirkimo dokumentai nerengiami pirkimams, kurie atliekami taikant įprastą komercinę praktiką, ir pirkimams, susijusiems su valstybės ar tarnybos paslaptimi), rengia pirkimo dokumentų projektus ir teikia juos derinti įgyvendinančiajai institucijai, o jei paramos gavėjas yra įgyvendinančioji institucija arba pirkimo dokumentų projektai yra susiję su valstybės ar tarnybos paslaptimi – atsakingajai institucijai. Kartu turi būti parengtas ir pateiktas pirkimo sutarties tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo projektas. Paramos gavėjas, atlikdamas pirkimą taikydamas įprastą komercinę praktiką, pirkimo dokumentų projektų su atsakingąja ir įgyvendinančiąja institucijomis nederina. Jeigu paramos gavėjas perka ginklus, šaudmenis, sprogmenis ar specialiąsias priemones, sudarydamas pavedimo sutartį su Lietuvos Respublikos ginklų fondu prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Lietuvos ginklų fondas), su atsakingąja institucija derinama tik paraiška dėl ginklų, šaudmenų, sprogmenų ar specialiųjų priemonių įsigijimo.
28. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pirkimo dokumentų projektų gavimo iš paramos gavėjo dienos išnagrinėja juos, teikia paramos gavėjui dėl jų pastabas ir pasiūlymus bei nustato terminą trūkumams pašalinti (pirkimo dokumentų ir įgyvendinančiosios institucijos pastabų ir pasiūlymų dėl jų kopijos pateikiamos atsakingajai institucijai) arba, jeigu pirkimo dokumentų projektai parengti tinkamai, teikia juos atsakingajai institucijai kartu su išvada dėl paramos gavėjo parengtų pirkimo dokumentų projektų tinkamumo. Paramos gavėjas, gavęs iš įgyvendinančiosios institucijos pastabų ir pasiūlymų dėl pirkimo dokumentų projektų, pataiso pirkimo dokumentų projektus ir pakartotinai teikia įgyvendinančiajai institucijai. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pataisytų pirkimo dokumentų projektų gavimo iš paramos gavėjo dienos pakartotinai išnagrinėja juos ir teikia paramos gavėjui pastabas ir pasiūlymus dėl jų keitimo (pirkimo dokumentų ir įgyvendinančiosios institucijos pastabų ir pasiūlymų dėl jų kopijos pateikiamos atsakingajai institucijai) arba teikia juos atsakingajai institucijai kartu su išvada dėl paramos gavėjo parengtų pirkimo dokumentų projektų tinkamumo.
29. Atsakingoji institucija, išnagrinėjusi įgyvendinančiosios institucijos pateiktus pirkimo dokumentų projektus su išvadomis dėl jų tinkamumo arba įgyvendinančiosios institucijos, kaip paramos gavėjo, pateiktus pirkimo dokumentų projektus, arba paramos gavėjo pateiktus pirkimo, susijusio su valstybės ar tarnybos paslaptimi, dokumentų projektus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pirkimo dokumentų projektų gavimo dienos, jei:
29.1. neturi dėl pirkimo dokumentų projektų pastabų, priima sprendimą dėl pritarimo pradėti prekių, paslaugų ar darbų pirkimų procedūras ir raštu informuoja apie jį paramos gavėją ir įgyvendinančiąją instituciją;
29.2. turi dėl pirkimo dokumentų projektų pastabų, raštu pateikia paramos gavėjui pastabas (rašto kopiją pateikia įgyvendinančiajai institucijai); paramos gavėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pastabų gavimo dienos pataiso pirkimo dokumentų projektus ir pakartotinai teikia juos atsakingajai institucijai, kuri juos išnagrinėja finansavimo sutartyje nustatyta tvarka.
30. Paramos gavėjas, suderinęs su įgyvendinančiąja ir atsakingąja institucijomis pirkimo dokumentų projektus ir gavęs atsakingosios institucijos pranešimą apie priimtą sprendimą dėl pritarimo pradėti pirkimų procedūras, Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių pirkimus, nustatyta tvarka ir terminais organizuoja ir atlieka prekių, paslaugų ar darbų pirkimų procedūras.
31. Tarpžinybinė pirkimo komisija:
31.1. gavusi su įgyvendinančiąja ir atsakingąja institucijomis suderintus ir paramos gavėjo patvirtintus pirkimo dokumentus, atlieka prekių, paslaugų ar darbų pirkimų procedūras;
31.2. pasitelkia atitinkamos srities specialistus (ekspertus), prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo pasiūlymams įvertinti, atsižvelgdama į įgyvendinančiosios ir atsakingosios institucijų siūlymus;
31.3. priėmusi sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos perduoda paramos gavėjui visus pirkimo ir kitus su juo susijusius dokumentus pirkimo sutarčiai tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, rengti.
32. Paramos gavėjo pirkimo komisijai, o Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytais atvejais viešajam pirkimui taikant įprastą komercinę praktiką – paramos gavėjo valstybės tarnautojams ar darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, arba tarpžinybinei pirkimo komisijai atlikus pirkimą ir priėmus sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, paramos gavėjas rengia pirkimo sutarties tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, projektą ir teikia jį kartu su teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta pirkimo dokumentų kopija bei laimėjusiu pasiūlymu ar prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ar darbų rangovų apklausos pažyma įgyvendinančiajai institucijai derinti, išskyrus atvejus, kai paramos gavėjas perka ginklus, šaudmenis, sprogmenis ar specialiąsias priemones, sudaręs pavedimo sutartį su Lietuvos ginklų fondu, arba kai paramos gavėjas yra įgyvendinančioji institucija. Pavedimo sutarties projektą ir pirkimo sutarties projektą paramos gavėjas derina su atsakingąja institucija Taisyklių 34-36 punktuose nustatyta tvarka.
33. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pirkimo sutarties tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, projekto gavimo dienos jį išnagrinėja ir išvadas dėl jo pateikia atsakingajai institucijai.
34. Atsakingoji institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos pirkimo sutarties tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, projektą ir išvadas dėl jo, arba, kai paramos gavėjas yra įgyvendinančioji institucija, iš jos gavusi pirkimo sutarties projektą, arba iš paramos gavėjo gavusi pirkimo, susijusio su valstybės ar tarnybos paslaptimi, sutarties projektą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pirkimo sutarties tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, projekto gavimo dienos juos išnagrinėja ir:
34.1. jeigu pirkimo sutarties projektui turi pastabų, raštu teikia paramos gavėjui savo ir įgyvendinančiosios institucijos apibendrintas pastabas ir pasiūlymus dėl jo, o jei pirkimo sutarties projektas yra pateiktas įgyvendinančiosios institucijos, kaip paramos gavėjo, arba susijęs su valstybės ar tarnybos paslaptimi – tik savo pastabas ir pasiūlymus dėl jo;
34.2. jeigu pirkimo sutarties projektui neturi pastabų, teikia paramos gavėjui raštą dėl pritarimo pirkimo sutarties tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, projektui ir jo kopiją išsiunčia įgyvendinančiajai institucijai; rašto kopija įgyvendinančiajai institucijai nesiunčiama dėl pirkimo sutarties, susijusios su valstybės ar tarnybos paslaptimi, projekto.
35. Paramos gavėjas, gavęs apibendrintas atsakingosios ir įgyvendinančiosios institucijų pastabas ir pasiūlymus dėl pirkimo sutarties tarp paramos gavėjo ir prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo ar darbų rangovo, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, projekto, o jei pirkimo sutarties projektas yra pateiktas įgyvendinančiosios institucijos, kaip paramos gavėjo, arba susijęs su valstybės ar tarnybos paslaptimi – atsakingosios institucijos pastabas ir pasiūlymus dėl jo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pastabų ir pasiūlymų gavimo dienos pataiso pirkimo sutarties projektą ir teikia jį atsakingajai institucijai.
36. Paramos gavėjas, gavęs atsakingosios institucijos pritarimą, pasirašo pirkimo sutartį su prekių tiekėju, paslaugų teikėju ar darbų rangovu, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, trimis egzemplioriais, iš kurių vieną paramos gavėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pirkimo sutarties pasirašymo dienos pateikia atsakingajai institucijai, o teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą pirkimo sutarties kopiją – įgyvendinančiajai institucijai.
37. Atsakingoji institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos išvadas apie galimus Viešųjų pirkimų įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, pažeidimus ar kitaip šiuos pažeidimus nustačiusi ir įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka išnagrinėjusi pirkimo dokumentus, turi teisę siūlyti paramos gavėjui ar tarpžinybinei pirkimo komisijai pakeisti Viešųjų pirkimų įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, neatitinkančius sprendimus.
VI. ATSAKINGAJAI INSTITUCIJAI SKIRTŲ LOGISTIKOS IR VEIKLOS IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS IŠ ŠENGENO PRIEMONĖS PROGRAMOS LĖŠŲ IR ŠIŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ
38. Šengeno priemonės programos lėšomis apmokamos tik tos Vyriausybės nutarime nurodytos atsakingosios institucijos tinkamos logistikos ir veiklos išlaidos, kurios patirtos tinkamu periodu, nustatytu Europos Bendrijų Komisijos 2006 m. kovo 8 d. sprendime Nr. C(2006)684, iš dalies keičiančiame 2004 m. vasario 5 d. Europos Bendrijų Komisijos sprendimą Nr. C(2004)248 dėl Šengeno priemonės valdymo ir stebėsenos.
39. Mokėjimo paraiškos dėl darbo užmokesčio, valstybinio socialinio draudimo įmokų, komandiruočių, mokymosi ir kitų išlaidų apmokėjimo rengiamos, teikiamos ir apmokamos Taisyklių 49 ir 50 punktuose nustatyta tvarka.
40. Atsakingoji institucija pasibaigus ketvirčiui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos teikia įgyvendinančiajai institucijai per ataskaitinį ketvirtį patirtų logistikos ir veiklos išlaidų, finansuojamų Šengeno priemonės programos lėšomis, deklaracijas (toliau – deklaracijos), kurių formas tvirtina įgyvendinančioji institucija, ir šiuos dokumentus:
40.1. per ataskaitinį ketvirtį sudarytų darbo sutarčių su darbuotojais, kurie tiesiogiai administruos Šengeno priemonę (toliau – darbuotojai), bei jų pareigybės aprašymų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas;
40.2. dokumentų, susijusių su darbuotojų darbo užmokesčio, valstybinio socialinio draudimo įmokų priskaitymu ir sumokėjimu iš Šengeno priemonės lėšų per ataskaitinį ketvirtį, teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas (darbo laiko apskaitos žiniaraščio, pažymos apie darbo užmokesčio, valstybinio socialinio draudimo įmokų ir kitų su darbo užmokesčiu susijusių mokesčių priskaitymu ir atskaitymu teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas);
40.3. dokumentų, susijusių su darbuotojų ir valstybės tarnautojų komandiruočių ir mokymosi išlaidomis, patirtomis per ataskaitinį ketvirtį įgyvendinant Šengeno priemonę, teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas (atsakingosios institucijos sprendimų dėl siuntimo į komandiruotes, mokymosi kursus, komandiruotes ir mokymus pateisinančių dokumentų (sąskaitų, čekių, kvitų, bilietų, kasos išlaidų orderių, mokymosi kursų programų, mokymosi kursų baigimo pažymėjimų ir kt.) kopijas);
41. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 40.2-40.4 punktuose nurodytų dokumentų gavimo iš atsakingosios institucijos dienos šiuos dokumentus išnagrinėja ir teikia atsakingajai institucijai raštu savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo arba netinkamumo.
42. Atsakingoji institucija, gavusi įgyvendinančiosios institucijos išvadą, patvirtinančią išlaidų tinkamumą, įtraukia jas į apskaitą kaip tinkamas išlaidas.
43. Atsakingoji institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos išvadą, patvirtinančią išlaidų netinkamumą, nedelsdama sprendžia dėl pritarimo šiai išvadai. Atsakingoji institucija, priėmusi sprendimą pritarti įgyvendinančiosios institucijos išvadai dėl išlaidų netinkamumo, privalo grąžinti šioms išlaidoms skirtas Šengeno priemonės programos lėšas ir patirtas išlaidas, kurias įgyvendinančioji institucija pripažino netinkamomis, padengti iš jai atitinkamiems metams skirtų valstybės biudžeto asignavimų.
VII. ŠENGENO PRIEMONĖS PROGRAMOS PROJEKTŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS IR LĖŠŲ NAUDOJIMO PRIEŽIŪRA
44. Projekto išlaidų apmokėjimas pagal teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas programos sąmatas atliekamas vadovaujantis įgyvendinimo, finansavimo ir su prekių tiekėjais, paslaugų teikėjais ar darbų rangovais sudarytomis pirkimo sutartimis.
45. Įgyvendinančiosios institucijos, kaip paramos gavėjo, darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų, komandiruočių, mokymo ir kitos išlaidos, išskyrus kompiuterių su programine įranga įsigijimo išlaidos, pripažįstamos tinkamomis Taisyklių 40–41 punktuose nustatyta tvarka. Atsakingajai institucijai pateikus įgyvendinančiajai institucijai išvadą dėl šių išlaidų pripažinimo tinkamomis, mokėjimo paraiškos dėl jų rengiamos, teikiamos ir apmokamos Taisyklių 49 ir 50 punktuose nustatyta tvarka. Jei atsakingoji institucija pateikia įgyvendinančiajai institucijai išvadą dėl šių išlaidų netinkamumo, įgyvendinančiosios institucijos išlaidos, kurias atsakingoji institucija pripažino netinkamomis, neapmokamos Šengeno priemonės programos lėšomis, o padengiamos iš įgyvendinančiosios institucijos lėšų. Įgyvendinančiosios institucijos, kaip paramos gavėjo, kompiuterių su programine įranga įsigijimo išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą, apmokamos ir šioms išlaidoms padengti skirtų Šengeno priemonės programos lėšų panaudojimo priežiūra įgyvendinama šiame Taisyklių skyriuje nustatyta tvarka.
46. Paramos gavėjas, įgyvendindamas projektą, ne dažniau kaip kartą per 2 savaites teikia įgyvendinančiajai institucijai, o jei projektą įgyvendinant būtina atlikti pirkimą, susijusį su valstybės ar tarnybos paslaptimi, arba įgyvendinančiajai institucijai, kaip paramos gavėjui, įgyvendinant projektą būtina atlikti kompiuterių su programine įranga pirkimą – atsakingajai institucijai įgyvendinančiosios institucijos nustatytos formos prašymus apmokėti projekto išlaidas, kurie skelbiami įgyvendinančiosios institucijos tinklalapyje. Paramos gavėjas, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka atsiranda prievolė apskaičiuoti ir sumokėti pridėtinės vertės mokestį, iš Europos Sąjungos valstybių narių įsigytų prekių importo pridėtinės vertės mokesčiui pildo atskirą prašymą apmokėti išlaidas. Prie prašymų apmokėti projekto išlaidas paramos gavėjas prideda teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas: pirkimo sutartis, sudarytas su prekių tiekėju, paslaugų teikėju ar darbų rangovu, jei jos nebuvo pateiktos su ankstesniais dokumentais, sąskaitas, dokumentus, patvirtinančius prekių pristatymą, paslaugų suteikimą ar darbų atlikimą (perdavimo-priėmimo aktus ir pan.), avansinio mokėjimo sąskaitas, jei toks mokėjimas numatytas pirkimo sutartyje; kitus dokumentus (ataskaitas ir pan.). Įgyvendinančioji ir atsakingoji institucijos turi teisę prašyti pateikti ir šiame punkte nurodytų dokumentų originalus.
47. Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 46 punkte nurodytų dokumentų gavimo iš paramos gavėjo dienos patikrina juos ir:
47.1. jeigu jie tinkamai parengti ir patirtos projekto išlaidos yra tinkamos, įgyvendinančioji institucija parengia ir pateikia atsakingajai institucijai mokėjimo prašymą kartu su Taisyklių 46 punkte nurodytais dokumentais, kurių pagrindu rengiama mokėjimo paraiška;
48. Ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo mokėjimo prašymų iš įgyvendinančiosios institucijos gavimo dienos arba nuo atsakingosios institucijos pripažinimo, kad paramos gavėjo pateikti projekto, kurį įgyvendinant būtina atlikti pirkimą, susijusį su valstybės ar tarnybos paslaptimi, arba įgyvendinančiosios institucijos kaip paramos gavėjo pateikti įgyvendinamo projekto, kuriam būtina atlikti kompiuterių su programine įranga pirkimą, Taisyklių 46 punkte nurodyti dokumentai tinkamai parengti ir pagal juos patirtos išlaidos yra tinkamos, dienos atsakingoji institucija parengia ir pateikia mokėjimo institucijai mokėjimo paraiškas.
49. Mokėjimo paraiškas rengia atsakingoji institucija ir teikia mokėjimo institucijai Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2004, Nr. 17-513) (toliau – valstybės iždo procedūrų taisyklės), nustatyta tvarka naudodama kompiuterizuotą Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą (toliau – VBAM sistema).
50. Šengeno priemonės programos lėšas pagal atsakingosios institucijos pateiktas mokėjimo paraiškas perveda mokėjimo institucija ir apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą informuoja atsakingąją instituciją vadovaudamasi valstybės iždo procedūrų taisyklėmis naudodama VBAM sistemą.
51. Atsakingoji institucija kasdien per VBAM sistemą gauna iš mokėjimo institucijos informaciją apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą ir kiekvienos savaitės penktadienį elektroniniu paštu, o pasibaigus einamajam mėnesiui – iki kito mėnesio 5 dienos oficialiai finansavimo sutartyje nustatyta forma teikia informaciją apie Šengeno priemonės programos lėšų finansavimo eigą įgyvendinančiajai institucijai ir paramos gavėjams arba, jei projektą įgyvendinant atliktas pirkimas, susijęs su valstybės ar tarnybos paslaptimi, tik paramos gavėjams.
52. Įgyvendinančioji institucija, prieš teikdama atsakingajai institucijai paskutinį mokėjimo prašymą apmokėti išlaidas, patirtas pagal sudarytą pirkimo sutartį, vietoje atlieka projekto įgyvendinimo patikrinimą ir apie jo rezultatus raštu informuoja atsakingąją instituciją ir paramos gavėją. Projekto, kurį įgyvendinant būtina atlikti pirkimą, susijusį su valstybės ar tarnybos paslaptimi, arba įgyvendinančiosios institucijos, kaip paramos gavėjo, įgyvendinamo projekto, kuriam būtina atlikti kompiuterių su programine įranga pirkimą, įgyvendinimo patikrinimus vietoje atlieka atsakingoji institucija prieš teikdama mokėjimo institucijai paskutinę mokėjimo paraišką ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto įgyvendinimo patikrinimo vietoje atlikimo dienos apie patikrinimo rezultatus informuoja paramos gavėją.
53. Įgyvendinančioji institucija projekto įgyvendinimo patikrinimo vietoje metu:
53.1. nenustačiusi Šengeno priemonės programos lėšų panaudojimo pažeidimų, teikia atsakingajai institucijai paskutinį mokėjimo prašymą apmokėti išlaidas;
54. Atsakingoji institucija, nustačiusi Šengeno priemonės programos lėšų panaudojimo pažeidimų arba gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos ar kitų šaltinių informacijos apie tai, analizuoja nustatytų pažeidimų priežastis, informuoja apie pažeidimus Šengeno priemonės priežiūros komitetą.
55. Iš informacijos apie Šengeno priemonės programos lėšų panaudojimo pažeidimus, gautos iš įgyvendinančiosios institucijos ar kitų šaltinių, paaiškėjus, kad padarytoje veikoje yra nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių, atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokios informacijos gavimo dienos raštu pateikia pranešimą Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba). Pranešime nurodoma:
55.2. atsakingosios institucijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, vardas, pavardė, pareigos;
56. Atsakingoji institucija, gavusi Šengeno priemonės priežiūros komiteto išvadą arba Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos informaciją apie pradėtą arba atsisakytą pradėti ikiteisminį tyrimą, atsižvelgdama į šią informaciją gali priimti sprendimą dėl projekto finansavimo sustabdymo, nustato terminą pažeidimams pašalinti ir apie tai praneša paramos gavėjui, įgyvendinančiajai ir mokėjimo institucijoms, o apie pradėtą ikiteisminį tyrimą informuoja ir Šengeno priemonės priežiūros komitetą.
57. Jeigu per nustatytą laiką pažeidimai nepašalinami, atsakingoji institucija priima sprendimą dėl projekto finansavimo nutraukimo ir pažeidimų šalinimo, apie tai informuoja mokėjimo ir įgyvendinančiąją institucijas, paramos gavėją ir imasi veiksmų, kad Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susigrąžintų neteisėtai panaudotas lėšas.
VIII. ŠENGENO PRIEMONĖS PROGRAMOS LĖŠŲ APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ
58. Atsakingoji institucija už Šengeno priemonės programos lėšų panaudojimą atsiskaito vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką. Iš valstybės iždo sąskaitos pagal mokėjimo paraiškas tiesiogiai į prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ir darbų rangovų bei paramos gavėjų (importo pridėtinės vertės mokesčiui sumokėti) sąskaitas pervestos lėšos yra atsakingosios institucijos (asignavimų valdytojo) gauti ir panaudoti valstybės biudžeto asignavimai (kasinės išlaidos). Taip pat gauti ir panaudoti valstybės biudžeto asignavimai (kasinės išlaidos) yra atsakingosios institucijos sumokėtas darbo užmokestis darbuotojams ir su tuo susijusios valstybinio socialinio draudimo įmokos, apmokėtos atsakingosios institucijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų komandiruočių, mokymosi ir kitos tinkamos išlaidos, atitinkančios Šengeno priemonės reikalavimus. Atsakingosios institucijos (asignavimų valdytojo) iš mokėjimo institucijos per VBAM sistemą gauta informacija apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą tiesiogiai prekių tiekėjams, paslaugų teikėjams, darbų rangovams ir paramos gavėjams (importo pridėtinės vertės mokesčiui sumokėti) yra pagrindas tvarkyti Šengeno priemonės programos finansavimo ir kasinių išlaidų apskaitą.
59. Atsakingoji institucija pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų sumas įtraukia į specialiosios programos vykdymo faktines išlaidas kas mėnesį:
59.1. atsakingosios institucijos logistikos ir veiklos išlaidas – pagal dokumentus, atsakingosios institucijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atlyginimams ir su juo susijusioms darbdavio socialinio draudimo įmokoms apskaičiuoti, ir kitus dokumentus, pagrindžiančius jų mokymo, komandiruočių ir kitas tinkamas finansuoti išlaidas;
60. Už Šengeno priemonės programos lėšas įsigytą turtą, vadovaudamiesi sudarytomis finansavimo sutartimis, paramos gavėjai įtraukia į savo apskaitą.
61. Įsiskolinimus prekių tiekėjui, paslaugų teikėjui ir darbų rangovui už gautas prekes, suteiktas paslaugas ir atliktus darbus savo buhalterinėje apskaitoje registruoja paramos gavėjas pagal jam pateiktas sąskaitas faktūras. Paramos gavėjas, Taisyklių 51 punkte nustatyta tvarka gavęs iš atsakingosios institucijos informaciją apie sąskaitos faktūros apmokėjimą, nurašo įsiskolinimą.
62. Paramos gavėjas teikia atsakingajai ir įgyvendinančiajai institucijoms, o jei paramos gavėjas yra įgyvendinančioji institucija arba projektą įgyvendinant buvo atliktas pirkimas, susijęs su valstybės ar tarnybos paslaptimi, – atsakingajai institucijai užpildytas finansavimo sutartyje nustatytas ketvirtines ataskaitas pasibaigus einamajam ketvirčiui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos, metinę ataskaitą už praėjusius metus – iki kitų metų pirmo mėnesio 15 dienos ir galutinę ataskaitą – ne vėliau kaip per 15 dienų pasibaigus projekto įgyvendinimui (toliau – ataskaitos).
63. Atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ataskaitų gavimo dienos jas išnagrinėja. Ataskaitų nagrinėjimo metu kilus neaiškumų, atsakingoji institucija turi teisę pasitelkti specialistus arba ekspertus.
64. Atsakingoji institucija, nustačiusi, kad duomenys ataskaitose netikslūs ar ne visi pateikti, raštu informuoja apie šiuos trūkumus paramos gavėją.
65. Paramos gavėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo rašto, kuriame išdėstyti trūkumai, gavimo dienos pateikia atsakingajai ir įgyvendinančiajai institucijoms patikslintas ataskaitas.
66. Atsakingoji institucija gali paprašyti paramos gavėjo pateikti kitą informaciją apie projektų įgyvendinimo eigą, o paramos gavėjas privalo ją pateikti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.
67. Įgyvendinančioji institucija teikia atsakingajai institucijai įgyvendinančiosios institucijos nustatytos formos ataskaitas apie lėšų, skirtų paramos gavėjų projektams įgyvendinti, panaudojimą: ketvirtines ataskaitas – iki kito ketvirčio 20 dienos, metinę ataskaitą už praėjusius metus – iki kitų metų pirmo mėnesio 20 dienos ir galutinę ataskaitą – ne vėliau kaip per 20 dienų pasibaigus projekto įgyvendinimui.
68. Atsakingoji institucija pasibaigus ketvirčiui paramos gavėjų ir įgyvendinančiosios institucijos ataskaitų pagrindu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ataskaitų gavimo dienos parengia suvestinę ataskaitą ir teikia ją svarstyti Šengeno priemonės priežiūros komitetui.
IX. VIDAUS AUDITAS
70. Atsakingosios institucijos Vidaus audito skyrius (toliau – Vidaus audito skyrius) atlieka Šengeno priemonės programos lėšų administravimo ir panaudojimo vidaus auditą, skirtą patikrinti:
71. Vidaus audito skyrius Šengeno priemonės programos lėšų administravimo ir panaudojimo vidaus auditą atlieka vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu (Žin., 2002, Nr. 123-5540), Vidaus audito skyriaus vidaus audito metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. 1V- 281, Taisyklėmis ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.
72. Vidaus audito skyrius turi teisę tikrinti atsakingosios institucijos administracijos padalinių, įstaigų prie atsakingosios institucijos, įgyvendinančiosios institucijos ir paramos gavėjų veiklą, susijusią su Šengeno priemonės programos lėšų administravimu ir naudojimu.
73. Vidaus audito skyrius turi patikrinti ne mažiau kaip 10 procentų visų Šengeno priemonės programos lėšų panaudojimą.
74. Vidaus audito skyrius Šengeno priemonės vidaus auditą atlieka atrankos būdu. Audituotini projektai ar jų dalys atrenkami remiantis rizikos analize, atsižvelgiant į:
75. Atrinktų audituoti projektų ar jų dalių sąrašas tvirtinamas Vidaus audito skyriaus vadovo. Atsižvelgiant į vidaus auditų metu nustatytas riziką didinančias aplinkybes, atrinktų audituoti projektų ar jų dalių sąrašas gali būti papildytas.
76. Atrinktų audituoti projektų ar jų dalių tikrinimai tolygiai paskirstomi per visą tikrinimo laikotarpį. Kiekvienais metais planuojami atlikti Šengeno priemonės vidaus auditai įtraukiami į Vidaus audito skyriaus metinį veiklos planą, raštu suderintą su vidaus reikalų ministru.
77. Atlikdamas vidaus auditą, Vidaus audito skyrius tikrina:
77.1. praktinį Šengeno priemonės programos lėšų valdymo ir kontrolės sistemų taikymą ir jų veiksmingumą;
77.3. vidaus audito sekos pakankamumą (pakankamos vidaus audito sekos informacijai keliamų reikalavimų aprašymas pateikiamas Europos Bendrijų Komisijos sprendimo 2 priede);
77.4. ar faktinė projekto paskirtis ir atliekami veiksmai atitinka Taisyklių II skyriuje nustatytas sąlygas;
77.5. ar faktinis išlaidų patyrimo laikas atitinka tinkamumo apmokėti periodą, nustatytą Taisyklių 5 ir 38 punktuose;
78. Tikrinimo metu siekiama nustatyti, ar Šengeno priemonės programos lėšų administravimo ir naudojimo trūkumai yra sisteminiai, nustatomos jų priežastys.
79. Atliktų vidaus auditų rezultatai įforminami vidaus audito ataskaitomis. Kai norima informuoti apie faktus, dėl kurių reikia imtis neatidėliotinų veiksmų, taip pat kai daroma vidaus audito darbo masto pakeitimų, rašomos pažymos.
80. Parengtos vidaus audito ataskaitos ir pažymos teikiamos vidaus reikalų ministrui. Vidaus reikalų ministrui susipažinus su audito ataskaitomis ir pažymomis, jų kopijos pateikiamos audituoto subjekto vadovui, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos paramos administravimo skyriui, Šengeno priemonės priežiūros komitetui ir įgyvendinančiajai institucijai.
81. Šengeno priemonės priežiūros komitetas nagrinėja atliktų Šengeno priemonės įgyvendinimo vidaus auditų ataskaitas ir priima sprendimus dėl vidaus audito rekomendacijų įgyvendinimo.
82. Vidaus audito skyrius atlieka Šengeno priemonės vidaus auditų ataskaitose pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo stebėjimą. Atlikto pažangos stebėjimo rezultatai įforminami pažangos stebėjimo pažyma, kuri teikiama vidaus reikalų ministrui, o jam susipažinus, pažymos kopija teikiama Šengeno priemonės priežiūros komitetui.
83. Paramos gavėjų įgyvendinamų projektų ar jų dalių vidaus auditą atlieka paramos gavėjų vidaus audito tarnybos:
83.1. paramos gavėjo vidaus audito tarnyba audituotinus projektus ar jų dalis atrenka Taisyklių 73 ir 74 punktuose nustatyta tvarka, atrinktų projektų ar jų dalių sąrašą patvirtina paramos gavėjo vidaus audito tarnybos vadovas ir jo kopiją pateikia Vidaus audito skyriui; atsižvelgiant į vidaus auditų metu nustatytas riziką didinančias aplinkybes, atrinktų audituoti projektų ar jų dalių sąrašas gali būti papildytas;
83.2. paramos gavėjo vidaus audito tarnyba audituotinų projektų ar jų dalių vidaus auditą atlieka Taisyklių 77 ir 78 punktuose nustatyta tvarka;
83.3. paramos gavėjo vidaus audito tarnybos atliktų vidaus auditų rezultatai įforminami Taisyklių 79 punkte nustatyta tvarka; su parengtomis vidaus audito ataskaitomis ir pažymomis supažindinamas paramos gavėjo vadovas; atliktų vidaus auditų ataskaitų ir pažymų kopijos teikiamos Vidaus audito skyriui.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
85. Vadovaudamiesi Europos Bendrijų Komisijos sprendimu ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) atsakingoji, mokėjimo bei įgyvendinančioji institucijos ir paramos gavėjai pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Šengeno priemonės programos lėšų administravimu ir reikalingus pakankamai audito sekai (Taisyklių 3 priedas) užtikrinti, ir užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims.
Šengeno priemonės administravimo
Lietuvoje taisyklių
1 priedas
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2006 m. rugpjūčio 29 d.
įsakymo Nr. 1V-344 redakcija)
PROJEKTO PARAIŠKA
(PROJEKTO PAVADINIMAS)
PILDO VALSTYBĖS INSTITUCIJA ARBA ĮSTAIGA (PROJEKTO PARAIŠKOS TEIKĖJAS)
1. Duomenys apie projekto paraiškos (toliau – paraiška) teikimą
□ Pirmas paraiškos teikimas
|
Data, kada paraiška teikiama pirmą kartą |
□ Pakartotinai teikiama patikslinta arba papildyta paraiška |
Paraiška teikta pirmą kartą (data) – Pateikta patikslinta paraiška (data) – |
2. Duomenys apie valstybės instituciją arba įstaigą
Paraiškos teikėjas |
paraišką teikiančios valstybės institucijos arba įstaigos pavadinimas pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą |
|
Paraiškos teikėjo teisinė forma |
pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą |
|
Paraiškos teikėjo rekvizitai |
subjekto kodas |
pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą |
adresas |
adresas, kuriuo yra registruotas paraiškos teikėjas |
|
telefonai |
|
|
faksas |
|
|
el. pašto adresas |
|
|
paraiškos teikėjo bankas |
nurodomas banko pavadinimas, kuriame paraiškos teikėjas yra atidaręs sąskaitą |
|
banko kodas |
|
|
paraiškos teikėjo atsiskaitomosios sąskaitos numeris |
|
|
PVM mokėjimas |
□ taip
PVM mokėtojo kodas |
|
□ ne
PVM nemokėjimo teisinis pagrindas |
3. Duomenys apie kitą valstybės instituciją arba įstaigą, dalyvausiančią įgyvendinant projektą
Valstybės institucija arba įstaiga, dalyvausianti įgyvendinant projektą |
valstybės institucijos arba įstaigos pavadinimas pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą |
|
Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios įgyvendinant projektą teisinė forma |
pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą |
|
Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios įgyvendinant projektą rekvizitai |
subjekto kodas |
pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą |
adresas |
adresas, kuriuo yra registruota valstybės institucija arba įstaiga, dalyvausianti įgyvendinant projektą |
|
telefonai |
|
|
faksas |
|
|
el. pašto adresas |
|
4. Duomenys apie projektą, kuriam prašoma Šengeno priemonės lėšų:
Pagal Šengeno priemonę finansuojamas projektas |
□ investicijos į sienos perėjimo infrastruktūros ir susijusių pastatų statybą atnaujinimą arba modernizavimą □ investicijos į bet kokios rūšies veiklos priemones (pvz., laboratorijos įrangą paieškos priemones, Šengeno informacinės sistemos SIS 2 kompiuterinę ir programinę įrangą transporto priemones) □ pasieniečių mokymas □ parama, skirta logistikos ir veiklos išlaidoms padengti |
Projekto pavadinimas |
projekto, kurio įgyvendinimui finansuoti teikiama paraiška, pavadinimas |
Bendra projekto vertė (tūkst. Lt) |
|
Iš jos: |
|
1. Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios įgyvendinant projektą numatoma panaudoti lėšų suma (tūkst. Lt) |
nurodoma valstybės institucija arba įstaiga ir lėšų suma, kurią ji numato panaudoti įgyvendindama projektą |
2. Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios įgyvendinant projektą numatoma panaudoti lėšų suma (tūkst. Lt) |
nurodoma valstybės institucija arba įstaiga ir lėšų suma, kurią ji numato panaudoti įgyvendindama projektą |
Prašoma Šengeno priemonės lėšų (tūkst. Lt) |
nurodoma Šengeno priemonės lėšų suma, kurios prašote projekto įgyvendinimui finansuoti; prašoma Šengeno lėšų suma turi atitikti detalioje finansinėje lentelėje pateiktą projekto biudžeto sumą |
Iš jų: |
|
1. Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios įgyvendinant projektą prašoma lėšų suma (tūkst. Lt) |
nurodoma valstybės institucija arba įstaiga ir Šengeno priemonės lėšų suma, kurios ji prašo projektui įgyvendinti |
2. Valstybės institucijos arba įstaigos, dalyvausiančios įgyvendinant projektą, prašoma lėšų suma (tūkst. Lt) |
nurodoma valstybės institucija arba įstaiga ir Šengeno priemonės lėšų suma, kurios ji prašo projektui įgyvendinti |
Projekto tipas |
□ savarankiškas projektas □ vienas iš projekto etapų (pvz., statinio arba techninis projektas) □ vienas iš grupės projektų |
Atlikti projekto darbai iki projekto pradžios ir jų kaina |
nurodoma, kokie projekto darbai atlikti (planavimas, projekto dokumentacijos rengimas, galimybių studijų rengimas ir kt.) iki projekto pradžios, ir jų kaina (tūkst. Lt) |
Projekto įgyvendinimo vieta |
nurodoma fizinė projekto įgyvendinimo vieta |
Projekto įgyvendinimo trukmė (mėn.) |
nurodoma planuojama projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais |
Projekto pradžia |
nurodoma planuojama išlaidų patyrimo pradžia |
Projekto pabaiga |
nurodoma planuojama išlaidų patyrimo pabaiga |
Paraiškos teikėjo projekto vadovas |
(vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel., faks., el. paštas) |
Vyr. finansininkas |
(vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel., faks., el. paštas) |
Asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą |
nurodomas asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimo ataskaitų rengimą (vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel., faks., el. paštas) |
5. Duomenys apie gautą / gaunamą kitą paramą iš ES, kitų šaltinių lėšų šiam projektui arba duomenys apie pateiktas paraiškas tokiai paramai gauti:
Projekto pavadinimas |
Kitos paramos šaltinis |
Paramos statusas ir paramos suma (tūkst. Lt) |
Sąsaja su projektu, kuriam pildoma ši paraiška |
|
|
□ patvirtinta □ prašoma |
|
|
|
□ patvirtinta □ prašoma |
|
6. Projekto santrauka:
6.1. Trumpas projekto poreikio aprašymas (iki 1 psl.) Trumpai paaiškinkite, kodėl šis projektas reikalingas, kaip jis susijęs su paraiškos teikėjo funkcijomis, dabartinė būklė (nepradėjus projekto), kokias problemas padės išspręsti.
6.2. Nuorodos į Lietuvos stojimo į ES sutarties akto 35 straipsnį Kokias priemones įgyvendina projektas? Aprašykite, kaip projektas susijęs su Šengeno AQUIS ir kaip jis toliau stiprina ir gerina išorės sienos kontrolę (iki 1 psl).
6.3. Projekto tikslai: Tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami, aiškiai susiję su Lietuvos stojimo į ES sutarties akto 35 straipsnyje numatytomis įgyvendinti priemonėmis.
|
||||
6.4. Projekto veiklos: Kokiomis veiklomis (pvz., mokymo, įrangos įsigijimo ir montavimo, statybos darbų ir kt.) projektą planuojama įgyvendinti? Kodėl pasirinktos tokios veiklos? Kokia planuojamų veiklų seka?
6.5. Projekto uždaviniai ir jų įgyvendinimo rodikliai (nurodyti kiekybine išraiška): Projekto uždaviniai turi būti aiškiai nustatyti, sudarant galimybę juos įvertinti, kad būtų galima stebėti ir vertinti projekto pažangą. Pasinaudodami šia lentele, nurodykite projekto rezultatus (ko tikimasi iš veiklos per projekto įgyvendinimo laikotarpį, pvz., kompiuterizuotų darbo vietų skaičiaus). Planuojami rezultatai turėtų būti realūs, nes pagal juos bus vertinama projekto sėkmė. Jeigu patvirtinus projektą nustatyti uždaviniai neįvykdomi, finansavimas gali būti nutrauktas arba išieškotos jau išmokėtos sumos. Uždaviniai turėtų būti nustatomi taip, kad galima būtų surinkti ir pateikti duomenis, patvirtinančius įgyvendinant projektą padarytą pažangą. |
||||
Projekto rezultatai: |
||||
|
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Laukiamas rezultatas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Projekto paraiškos teikėjo atstovo vardas ir pavardė, parašas, pareigos ir data
Projekto paraiškos privalomas priedas – projektas, atitinkantis nustatyto turinio reikalavimus (kartu su suvestine projekto biudžeto lentele ir viešųjų pirkimų vykdymo ir darbų atlikimo tvarkaraščiu).
Prie projekto paraiškos gali būti pridedami ir kiti dokumentai, pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją.
______________
Šengeno priemonės administravimo
Lietuvoje taisyklių
2 priedas
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2006 m. rugpjūčio 29 d.
įsakymo Nr. 1V-344 redakcija)
PROJEKTAS
(Nustatyti projekto turinio reikalavimai)
2. Projekto vykdytojai (valstybės institucijos arba įstaigos pavadinimas, kodas, adresas, banko pavadinimas, atsiskaitomoji sąskaita)
3. Tiesioginiai naudos gavėjai
Aprašyti institucinę struktūrą, kuri įgyvendins projektą, ir nurodyti vietą (vietas), kurioje bus įgyvendintas projektas.
5. Ryšys su Lietuvos stojimo į ES sutarties akto 35 straipsniu (kokias priemones įgyvendina projektas)
Įvardyti ir aprašyti prioritetus, susijusius su projektu, pagrįsti vykdymo būtinumą ir įvardyti bei aprašyti Šengeno priemonės reikalavimų ir Lietuvos Respublikos poreikių atitikimą.
6. Pagrindimas
• Paaiškinti projekto kilmę ir nusakyti, kodėl jis yra pradedamas.
• Aptarti problemas, kurias projektas padėtų spręsti.
• Parodant sąsajas (pvz., ankstesnių projektų duomenų prijungimas), apibendrinti ankstesnes veiklas ir projektus šioje srityje, įvardyti ir apibendrinti esamas ir susijusias veiklas.
7. Projekto valdymas
Patirtis panašiuose projektuose, žmogiškieji, materialiniai ir finansiniai ištekliai.
Projekto valdymo ir administravimo schema, įgyvendinimas, atskaitomybė ir įgyvendinimo
priežiūra.
8. Pagrindinės veiklos ir priemonės
Apibrėžti veiklas, kurios bus atliktos, ir priemones – specifines sutartis (pvz., mokymai, tiekimas ir t. t.), kurių reikės, kad būtų pasiektas rezultatas. Priemonės turėtų atitikti komponentus projekto biudžete.
9. Numatomo vykdyti projekto atskiri etapai
Detalus numatomo vykdyti projekto atskirų etapų (projektavimo, techninės dokumentacijos rengimo, viešieji pirkimai ir sutarčių sudarymas, rekonstravimo ar statybos darbų, įrangos įsigijimo ir montavimo ir t. t.) aprašymas, jų įgyvendinimo grafikas.
Detalus projekto įgyvendinimo grafikas
Metai |
2004 |
2005 |
2006 |
|||||||||||||||||||||||||||
Mėnesiai |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Mokymai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Įranga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Statybos darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kita (išvardyti konkrečiai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projektavimas, techninės dokumentacijos rengimas ir pan. |
|
Viešieji pirkimai, sutarčių pasirašymas |
|
Įgyvendinimas |
10. Projekto biudžetas
Nurodyti bendrą projekto vertę, pageidaujamą gauti iš Šengeno priemonės lėšų paramos sumą, kitas lėšas, būtinas projektui įgyvendinti.
Detalus biudžetas
Projekto komponentai |
Šengeno priemonės parama (tūkst. Lt) |
Kitos projektui įgyvendinti skiriamos lėšos (tūkst. Lt) |
Iš viso (tūkst. Lt) |
||||
Asignavimai išlaidoms |
Asignavimai turtui Įsigyti |
Iš viso |
Asignavimai išlaidoms |
Asignavimai turtui Įsigyti |
Iš viso |
||
Mokymai |
|
|
|
|
|
|
|
Įrangos įsigijimas |
|
|
|
|
|
|
|
Statybos darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
Projekto investicijų sudėtis
|
Šengeno priemonės lėšos (tūkst. Lt) |
Kitos lėšos (tūkst. Lt) |
Bendras biudžetas (tūkst. Lt) |
Investicijos: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
SUTARČIŲ SUDARYMO IR LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO GRAFIKAS
|
DATA |
||||||||||
|
2004 |
2005 |
2006 |
||||||||
|
30/06 |
30/09 |
31/12 |
31/03 |
30/06 |
30/09 |
31/12 |
31/03 |
30/06 |
30/09 |
31/12 |
Sutarčių pasirašymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
• Mokymai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
• Įrangos tiekimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Statybos darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kita (išvardyti konkrečiai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso sudaryta sutarčių (tūkst. Lt) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lėšų išmokėjimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
• Mokymai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
• Įrangos tiekimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
• Statybos darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
• Kita (išvardyti konkrečiai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso išmokėta lėšų (tūkst. Lt) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Laukiami rezultatai įgyvendinus projektą
Apibrėžti, kas bus pasiekta įgyvendinus projektą dalyvaujant Jūsų institucijai ir kaip tai prisidės prie tiesioginių tikslų. Pateikti finansinės ir ekonominės analizės rezultatus, galimą investicijų grįžimą įgyvendinus projektą.
Nustatyti projekto rezultatus (ko tikimasi iš veiklos per projekto įgyvendinimo laikotarpį, pvz., kompiuterizuotų darbo vietų skaičiaus). Planuojami rezultatai turėtų būti realūs, nes pagal juos bus vertinama projekto sėkmė. Jeigu patvirtinus projektą nustatyti uždaviniai neįvykdomi, finansavimas gali būti nutrauktas arba išieškotos jau išmokėtos sumos. Uždaviniai turėtų būti nustatomi taip, kad galima būtų surinkti ir pateikti duomenis, patvirtinančius įgyvendinant projektą padarytą pažangą.
Projekto rezultatai:
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Laukiamas rezultatas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateikti nacionalinio biudžeto lėšų papildomą poreikį (ekonomiją) įgyvendinus projektą siekiant užtikrinti jo tęstinumą.
Nurodyti galutinį tikslą, pasiektą rezultatą gerai įgyvendinus projektą.
12. Kita svarbi informacija apie projektą
Detaliau aptarti atskirus svarbius projekto elementus (pvz., poveikis sienos apsaugai ir pan.).
Numatant vykdyti statybos, rekonstravimo darbus, privaloma pridėti papildomus priedus, atitinkančius Lietuvos Respublikos statybos įstatymo nuostatas, o numatant įsigyti programinę, kompiuterinę ir kitą įrangą – priedus, kuriuose turi būti išdėstyta šios įrangos specifikacija.
13. Projekto rengėjai
Pateikti valstybės tarnautojų arba darbuotojų, parengusių projektą, pareigas, vardus ir pavardes, telefono, fakso numerius ir el. pašto adresus.
Šengeno priemonės administravimo
Lietuvoje taisyklių
3 priedas
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2006 m. rugpjūčio 29 d.
įsakymo Nr. 1V-344 redakcija)
Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Institucija, atsakinga už dokumento saugojimą |
1. |
Nacionalinė programa ir paraiška Europos Komisijai, kuria siekiama gauti paramą |
Atsakingoji institucija |
2. |
Europos Komisijos sprendimas dėl bendro finansavimo |
Atsakingoji institucija |
3. |
Įgyvendinimo sutartis |
Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija, Mokėjimo institucija |
4. |
Paskelbti kvietimai teikti pasiūlymus |
Paramos gavėjas |
5. |
Prekių tiekėjų (paslaugų teikėjų) ar darbų rangovų pateikti pasiūlymai |
Paramos gavėjas |
6. |
Pateiktų pasiūlymų kvalifikacinis, techninis ir finansinis vertinimas ir vertinimo išvados |
Paramos gavėjas |
7. |
Sprendimai dėl laimėjusių ir atmestų pasiūlymų |
Paramos gavėjas |
8. |
Pirkimo sutartys |
Atsakingoji institucija, Paramos gavėjas |
9. |
Finansavimo sutartis |
Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija, Paramos gavėjas, |
10. |
Finansuojamų projektų pažangos ir galutinės ataskaitos |
Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija |
11. |
Finansuojamų projektų finansinės ataskaitos ir mokėjimo prašymai |
Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija |
12. |
Finansuojamų projektų išlaidas patvirtinantys dokumentai |
Įgyvendinančioji institucija, Paramos gavėjas |
13. |
Prašomų apmokėti išlaidų tinkamumo ir projekto faktinio įgyvendinimo tikrinimo ataskaitos |
Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija |
14. |
Projektų mokėtinos / grąžintinos sumos patvirtinimai (patikros lapai) |
Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija |
15. |
Mokėjimo paraiškos ir grąžinamos sumos pavedimai |
Atsakingoji institucija, Mokėjimo institucija |
16. |
Sprendimus grąžinti lėšas lydintys dokumentai (įskaitant teisminius veiksmus) |
Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija |
17. |
Projektų nepriklausomų tikrinimų ataskaitos |
Atsakingoji institucija, Įgyvendinančioji institucija, Paramos gavėjas |
18. |
Valdymo ir kontrolės sistemų nepriklausomų tikrinimų nacionaliniu lygiu ataskaitos |
Atsakingoji institucija, Paramos gavėjas |
19. |
Išlaidų deklaracijos, išsiųstos Europos Komisijai |
Mokėjimo institucija (kopija) |
20. |
Ataskaitos, išsiųstos Europos Komisijai |
Atsakingoji institucija (kopija) |
21. |
Galutinė ataskaita, išsiųsta Europos Komisijai |
Atsakingoji institucija (kopija) |
22. |
Iš Europos Komisijos gautus mokėjimus patvirtinantys dokumentai |
Atsakingoji institucija |
______________