LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS VALDOMŲ VALSTYBĖS REGISTRŲ IR INFORMACINIŲ SISTEMŲ VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ PERKĖLIMO Į ELEKTRONINĘ ERDVĘ PLĖTROS 2013–2019 METŲ VEIKSMŲ PLANO patvirtinimo

 

2012 m. lapkričio 28 d. Nr. 1R-297

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 301 (Žin., 2011, Nr. 33-1547), nuostatomis ir atsižvelgdamas į Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 (Žin., 2012, Nr. 61-3050), kryptis ir prioritetus,

tvirtinu Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę plėtros 2013–2019 metų veiksmų planą (pridedama).

 

 

 

L. e. teisingumo ministro pareigas                                 Remigijus Šimašius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2012 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1R-297

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS VALDOMŲ VALSTYBĖS REGISTRŲ IR INFORMACINIŲ SISTEMŲ VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ PERKĖLIMO Į ELEKTRONINĘ ERDVĘ PLĖTROS

2013–2019 METŲ VEIKSMŲ PLANAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę plėtra yra vienas iš Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 (Žin., 2012, Nr. 61-3050) (toliau – Strategija), prioritetų.

2. Viešasis sektorius, įskaitant valstybės registrų ir valstybės informacinių sistemų valdytojus, užtikrina aukštą paslaugų kokybę ir tenkina paslaugų vartotojų poreikius. Teikiamos bendru sutarimu pagrįstos, aukštos kokybės ir visuomenei aktualios viešosios paslaugos. Paslaugų kokybė yra nuolat vertinama, paslaugų vartotojai plačiai įtraukiami į jų tobulinimo procesus. Viešųjų paslaugų teikimo mastas atitinka visuomenės lūkesčius, jos lengvai prieinamos visiems Lietuvos žmonėms jiems patogiu būdu, atsižvelgiant į technologijų galimybių pokyčius.1

3. Sumanaus valdymo prioritetai – plačiai įtraukti piliečius į paslaugų teikimo būdo nustatymą ir tobulinimo procesus, nuolat atlikti piliečių pasitenkinimo teikiamomis paslaugomis vertinimus, pasiekti abipusį susitarimą dėl paslaugų teikimo standartų ir masto; viešąsias paslaugas teikti vadovaujantis subsidiarumo ir vieno langelio principais, užtikrinant, kad jos būtų teikiamos arčiausiai vartotojų esančiose institucijose, vartotojams priimtiniausiu būdu; veiksmingam paslaugų teikimui užtikrinti panaudoti naujausias technologijas, viešąsias paslaugas teikti elektroninėje erdvėje.2

4. Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę spartinimas turi būti pagrįstas ekonominiu ir antikorupciniu poveikiu. Šie kriterijai yra prioritetiniai apsisprendžiant dėl elektroninių paslaugų kūrimo ir tolesnės plėtros būtinybės ir prioritetų valstybės informacinių išteklių valdymo srityje.

5. Viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę įvertinimo kriterijai (vertės) Europos valstybių lygiu buvo nustatyti 1999 metais. Laikui bėgant jie buvo keičiami atsižvelgiant į Lisabonos strategijos tikslus, Europos Komisijos ir Europos Sąjungos valstybių narių siūlymus.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

Įžanga

 

6. Atsižvelgiant į Europos Sąjungos Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos 2009 m. gruodžio 17–18 d. išvadas ir ministrų, atsakingų už e. valdžią, 2009 m. lapkričio 18 d. Malmėje (Švedija)3 priimtą deklaraciją, darytina išvada, kad yra politinis pritarimas dėl tolesnės e. valdžios viešųjų paslaugų plėtros Europos lygiu.

7. Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Teisingumo ministerija) valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę plėtros 2013–2019 metų veiksmų planas (toliau – veiksmų planas) atitinka Europos Komisijos 2010 m. gegužės 19 d. komunikate Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir regionų komitetui „Europos skaitmeninė darbotvarkė“ (KOM (2010) 245 galutinis) išdėstytus tikslus ir yra suderinta su Europos Komisijos 2010 m. kovo 3 d. komunikatu „2020 metų Europa. Pažangaus, tvaraus ir integracinio augimo strategija“ (KOM (2010) 2020 galutinis).

8. Įvertinant Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 301 (Žin., 2011, Nr. 33-1547), ir Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. spalio 24 d. nutarimu Nr. 1281 (Žin., 2012, Nr. 125-6272), uždavinius, svarbu apsispręsti dėl tolesnės Teisingumo ministerijos valstybės registrų ir informacinių sistemų teikiamų viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę plėtros ir jos įgyvendinimo priemonių.

9. Teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir valstybės informacinių sistemų viešųjų paslaugų perkėlimą į elektroninę erdvę didele apimtimi taip pat įgyvendina Centrinė hipotekos įstaiga, kuri tvarko Lietuvos Respublikos hipotekos registrą (toliau – Hipotekos registras), Turto arešto aktų registrą, Testamentų registrą, Sutarčių registrą, Vedybų sutarčių registrą, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registrą, Notarine tvarka patvirtintų įgaliojimų registrą ir Politinių partijų narių sąrašų informacinę sistemą (kartu su Teisingumo ministerija), taip pat ir valstybės įmonė Registrų centras, kuri tvarko Juridinių asmenų registro, Nekilnojamojo turto kadastro, Nekilnojamojo turto registro, Adresų registro, Antstolių informacinės sistemos (kartu su Lietuvos antstolių rūmais), Piniginių lėšų apribojimų informacinės sistemos, Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (toliau – eSPBI IS) (kartu su kitomis valstybės institucijomis).

 

_______________

1 Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 (Žin., 2012, Nr. 61-3050), 7.7 p.

2 Ten pat, 7.8.3 p.

3 Konferencijos vyksta kas dvejus metus nuo 2001 m., jose priimamos deklaracijos aktualiais su elektronine valdžia susijusiais klausimais. Deklaracijose numatomi elektroninės valdžios prioritetai. Ankstesnės deklaracijos buvo priimtos Briuselyje, Romoje (2003 m.), Mančesteryje (2005 m.), Lisabonoje (2007 m.). Jas rengia Europos Sąjungai pirmininkaujanti valstybė narė kartu su Europos Komisija. Numatyta, kad 7-oji deklaracija turėtų būti priimta Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungai metu (2013 m. II pusmetis).

 

Centrinės hipotekos įstaigos tvarkomų valstybės registrų ir informacinių sistemų plėtros analizė

 

10. Centrinė hipotekos įstaiga dalyvauja įgyvendinant strateginius Teisingumo ministerijos tikslus ir įstaigai iškeltus uždavinius (kodas 03) ir vykdo programą „Paslaugos gyventojams ir verslui“. Centrinė hipotekos įstaiga elektroniniu būdu teikia šias viešąsias paslaugas:

10.1. Duomenų apie sudarytą hipotekos ar įkeitimo sandorį, nustatytą priverstinę hipoteką ar priverstinį įkeitimą teikimas Hipotekos registrui elektroniniu būdu ir šio registro duomenų teikimas internetu.

Šiuo metu veikia iš esmės patobulinta ir atnaujinta Hipotekos ir įkeitimo sudarymo ir registravimo elektroninė paslauga (toliau – HISREP). Atsisakius hipotekos ir įkeitimo registravimo procese hipotekos teisėjo, notaras, naudodamas HISREP, gali sudaryti hipotekos ar įkeitimo sandorį ir perduoti sandorio duomenis Hipotekos registrui. Šia paslauga naudojasi ir kiti Hipotekos registro duomenų teikėjai: teismai, Valstybinė mokesčių inspekcija, teikdama duomenis apie priimtus sprendimus steigti priverstinę hipoteką ar priverstinį įkeitimą, kreditoriai. Programoje sukurta sąveika su Gyventojų, Juridinių asmenų, Nekilnojamojo turto, Kelių transporto priemonių, Traktorių, savaeigių ir kitų žemės ūkio mašinų, Jūrų laivų, Vidaus vandenų laivų ir Ginklų registrais.

10.2. Turto arešto aktų teikimas Turto arešto aktų registrui elektroniniu būdu ir šio registro duomenų teikimas internetu.

Turto arešto aktų registras iš esmės pertvarkytas, sukurtos naujos šio registro elektroninės paslaugos, kurios užtikrina duomenų teikimą registrui elektroniniu būdu ir sąveiką su duomenų teikėjų informacinėmis sistemomis. Tačiau duomenų teikimo elektroniniu būdu Turto arešto aktų registrui galimybės tiesiogiai priklauso nuo duomenų teikėjų pasirengimo ir turimų informacinių sistemų. Pagrindinė problema yra tai, kad šiuo metu nė viena duomenų teikėjų grupė dar nėra pasirengusi teikti duomenų per elektroninę sąveiką, naudodama žiniatinklio paslaugas.

10.3. Pranešimų teikimas Testamentų registrui elektroniniu būdu ir šio registro duomenų teikimas internetu.

Įgyvendinamas projektas „Lietuvos Testamentų registro prijungimas prie Europos testamentų registrų tinklo (ENRW)“. Jį įgyvendinus Testamentų registras bus prijungtas prie Europos testamentų registro tinklo ir bus sudaryta galimybė operatyviai ir paprastai gauti duomenis apie kitose Europos Sąjungose valstybėse, prisijungusiose prie minėto tinklo, sudarytus testamentus ir teikti informaciją Europos Sąjungos valstybėms apie Lietuvos Respublikoje sudarytus testamentus. 2013 metų pradžioje planuojama pradėti teikti naują Testamentų registro elektroninę paslaugą ir sudaryti palankesnes sąlygas testatorių ir paveldėtojų, ypač Lietuvos Respublikos piliečių, gyvenančių ne Lietuvoje, ir užsienio valstybių piliečių, gyvenančių Lietuvoje, teisių apsaugai. Planuojama sukurti naują Testamentų registro elektroninę paslaugą, skirtą fiziniams ir juridiniams asmenims, teikiantiems notarams pareiškimus apie palikimo priėmimą ar apie palikimo atsisakymą. Ši paslauga apims ir paklausimų apie paveldimą turtą teikimą atitinkamiems turto registrams, taip pat bankams ir kredito įstaigoms.

10.4. Pranešimų teikimas Sutarčių registrui elektroniniu būdu ir šio registro duomenų teikimas internetu.

Šiuo metu tobulinamas Sutarčių registro internetinės programos funkcionalumas, siekiant maksimaliai automatizuoti sutarčių registravimo procesą, paskatinti duomenų teikimą registrui elektroniniu būdu. Plėtros projekto metu bus tobulinamas registro duomenų teikėjų prisijungimas prie registro panaudojant Viešojo administravimo institucijų informacinės sistemos galimybes. Atnaujintas ir naujai sukurtas Sutarčių registro elektronines paslaugas duomenų teikėjams planuojama pradėti teikti 2013 metų pradžioje.

10.5. Pranešimų teikimas Vedybų sutarčių registrui elektroniniu būdu ir šio registro duomenų teikimas internetu.

Sukurta elektroninė paslauga, leidžianti asmenis, sudariusius vedybų sutartį, informuoti elektroniniu paštu ir SMS žinute apie jų sutarties įregistravimą Vedybų sutarčių registre. Kuriama vedybų ir turto padalijimo sutarčių, sudarytų užsienio valstybėse, registravimo elektroninė paslauga. Įdiegus šią paslaugą bus sudarytos sąlygos asmenims, sudariusiems vedybų ar turto padalijimo sutartį, duomenis Vedybų sutarčių registrui pateikti elektroniniu būdu.

10.6. Pranešimų teikimas Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registrui elektroniniu būdu ir šio registro duomenų teikimas internetu.

10.7. Pranešimų teikimas Notarine tvarka patvirtintų įgaliojimų registrui elektroniniu būdu ir šio registro duomenų teikimas internetu.

Įvertinus didelį teikiamų pranešimų šiam registrui kiekį, nustačius visus galimus teikiamų duomenų tikrinimus, įdiegtos patobulintos šio registro programinės priemonės, leidžiančios net 82 proc. visų pranešimų automatiškai įregistruoti jų pateikimo momentu. Planuojama sukurti ir naują elektroninę Notarine tvarka patvirtintų įgaliojimų registro paslaugą, kuri sudarytų sąlygas įgaliotojui pasirašant saugiu elektroniniu parašu, naudojantis elektroninės bankininkystės paslaugomis arba kitomis saugiomis asmens identifikavimo galimybėmis prisijungti prie šio registro internetinės programos ir pasirinkus vieną iš įgaliojimo ruošinių (formų) parengti ir įregistruoti registre įgaliojimą, kuriam neprivalomas notarinis patvirtinimas. Kuriama nauja elektroninė paslauga, kuri, įrašant Notarine tvarka patvirtintų įgaliojimų registre įgaliotojo ir įgaliotinio duomenis, leis įkelti duomenis iš Gyventojų registro ir atlikti automatinę patikrą Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre. Nustačius aplinkybes, dėl kurių įgaliojimo sudaryti negalima (pavyzdžiui, įgaliotinis miręs, pripažintas neveiksniu ir pan.), bus automatiškai suformuotas pranešimas, kuriame nurodyta priežastis, dėl kurios įgaliojimo duoti negalima, ir programa automatiškai neleis tokio įgaliojimo registruoti.

10.8. Tvarkomų registrų duomenų užsakymas internetu ir atsiskaitymas internetu.

Įgyvendintas projektas „Centrinės hipotekos įstaigos tvarkomų registrų duomenų platinimo posistemio pertvarkymas ir galimybės atsiskaityti už paslaugas internetu sukūrimas“. Projekto metu sukurta unifikuota, efektyviai valdoma ir administruojama visų tvarkomų registrų duomenų platinimo sistema. Visos Centrinės hipotekos įstaigos teikiamos viešosios paslaugos sujungtos į vieną duomenų naudotojui patogią duomenų paieškos sistemą, kuri leidžia vieno prisijungimo metu išsirinkti ir gauti vieną ar keletą jį dominančių registro išrašų arba net kelių registrų išrašus ar informaciją.

10.9. Ataskaitų apie asmenis, kurie domėjosi registruose tvarkomais duomenų subjekto asmens duomenimis, peržiūra ir teikimas internetu.

Sukurta ir įdiegta nauja elektroninė paslauga – ataskaita apie asmenis, kurie domėjosi Centrinės hipotekos įstaigos registruose tvarkomais duomenų subjekto asmens duomenimis. Ši paslauga sukurta įgyvendinant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804) 25 straipsnio 1 dalies reikalavimus. Minėta paslauga galima pasinaudoti Elektroninių valdžios vartų portale, identifikavus save per elektroninės bankininkystės sistemą.

10.10. Elektroniniu būdu pateiktų politinių partijų narių sąrašų sutikrinimas su Gyventojų ir Neveiksnių ir ribotai veiksnių registro duomenimis, taip pat narystės politinėje partijoje pasitikrinimas internetu.

Sukurta ir veikia Politinių partijų narių sąrašų informacinė sistema (toliau – PPNSIS), kurioje kaupiami veikiančių politinių partijų narių sąrašai. Elektroniniu būdu pateikiami politinių partijų narių sąrašai elektroniniu būdu sutikrinami su Gyventojų registro ir Neveiksnių ir ribotai veiksnių registro duomenimis. Be to, nuo 2012 m. liepos 1 d. visiems Lietuvos piliečiams sudaryta galimybė internetu per PPNSIS pasitikrinti savo narystę politinėje partijoje. Toliau modernizuojant PPNSIS bus sudarytos visos teisinės ir techninės prielaidos suinteresuotiems asmenims nutraukti savo narystę politinėje partijoje ir apie tai elektroniniu būdu per PPNSIS pranešti politinei partijai.

 

Valstybės įmonės Registrų centro tvarkomų valstybės registrų ir informacinių sistemų plėtros analizė

 

11. Valstybės įmonė Registrų centras dalyvauja įgyvendinant strateginius Teisingumo ministerijos tikslus ir įstaigai iškeltus uždavinius (kodas 03) ir vykdo programą „Paslaugos gyventojams ir verslui“. Valstybės įmonė Registrų centras elektroniniu būdu teikia šias viešąsias paslaugas:

11.1. Nekilnojamojo turto sandorių viešosios elektroninės paslaugos (toliau – NETSVEP) teikimas ir Nekilnojamojo turto registro duomenų teikimas internetu.

Toliau nuosekliai plėtojama ir nuolat atnaujinama nekilnojamojo turto vidutinių rinkos verčių duomenų paieška ir jų teikimas internetu. Šiuo metu valstybės įmonė Registrų centras sėkmingai įgyvendino ir tobulina Nekilnojamojo turto registro Nekilnojamojo turto sandorių viešąją elektroninę paslaugą (NETSVEP). Ši Nekilnojamojo turto registro informacinė sistema modernizuojama atsižvelgiant į pastebėtus trūkumus ir notarų pageidavimus. Naudojantis šia informacine sistema 2012 metų pirmą pusmetį notaro elektroniniu parašu patvirtinta 91,9 tūkst. nekilnojamojo turto sandorių dokumentų, iš jų 84,4 tūkst. parengta NETSVEP elektroninio dokumento pavidalu ir 7,5 tūkst. – PDF formatu. Naudodamiesi NETSVEP, per šį laikotarpį notarai pateikė 219,6 tūkst. užsakymų, iš jų 101,3 tūkst. užsakymų dėl duomenų sandoriams rengti, 93,5 tūkst. užsakymų dėl juridinių faktų apie įvykusius sandorius ir 24,7 tūkst. užsakymų daiktinėms teisėms registruoti. Pažymėtina, kad 2012 metais su NETSVEP jau dirba visi Lietuvos notarai, kurių šiuo metu yra 267.

11.2. Juridinių asmenų registravimo elektroninės paslaugos (JAREP) teikimas, duomenų, dokumentų ir informacijos teikimas Juridinių asmenų registrui ir šio registro duomenų, dokumentų ir informacijos teikimas internetu.

Šiuo metu toliau plėtojama Juridinių asmenų registravimo elektroninė paslauga (JAREP). Įdiegtas pakeistų pavyzdinių steigimo dokumentų įregistravimas, teisinių statusų (išskyrus „likviduojamas“, „bankrutuojantis“, „bankrutavęs“) įregistravimas, kolegialių valdymo narių, duomenų pakeitimų įregistravimas, išplėstas elektroninio leidinio funkcionalumas ir įdiegta priemonė, leidžianti skelbti Juridinių asmenų registro tvarkytojo pranešimus ir skelbimus. Modernizuojama savitarnos sistema, sukurta ir įdiegta finansinių ataskaitų rinkinių priėmimo (kartu su metinių finansinių ataskaitų, taip pat konsoliduotųjų metinių finansinių ataskaitų) elektroninė paslauga (CEPS), taip pat sukurtas privalomas audito išvados ir audito ataskaitos pateikimo tikrinimas.

Elektroniniu būdu teikiamos jungtinės pažymos apie viešųjų pirkimų procedūroje dalyvaujantį juridinį asmenį (tiekėją), sukurta juridinių asmenų buveinių adresų sąsaja su Lietuvos žemėlapiu (juridinių asmenų buveinių atvaizdavimas žemėlapyje), kuria neatlygintinai gali naudotis visi asmenys. Tobulinamas individualių įmonių, asociacijų, viešųjų įstaigų, uždarųjų akcinių bendrovių, politinių partijų, religinių bendruomenių, mažųjų bendrijų registravimas, juridinių asmenų duomenų pakeitimų registravimas ir pavadinimų laikinas įtraukimas į registrą elektroniniu būdu. Šiuo metu Juridinių asmenų registre elektroniniu būdu jau įregistruotos 75 individualios įmonės ir 5705 uždarosios akcinės bendrovės (iš jų su vienu akcininku – 5504, su keliais akcininkais – 201), 47 asociacijos, 171 viešoji įstaiga, 327 mažosios bendrijos, 55 duomenų pakeitimai, 1 tradicinė religinė bendruomenė ir laikinai į Juridinių asmenų registrą įtraukti 7153 juridinių asmenų pavadinimai.

11.3. Duomenų ir dokumentų teikimas Adresų registrui elektroniniu būdu ir šio registro duomenų ir dokumentų teikimas internetu.

Sukurta galimybė atlikti Adresų registro objektų paiešką interaktyviame Lietuvos žemėlapyje. Toliau tobulinamos Adresų registro elektroniniu būdu teikiamos paslaugos, iš jų ir šiuo metu kuriama ir diegiama nauja virtualaus adreso viešoji elektroninė paslauga, kurios paskirtis – padėti asmeniui kuo greičiau ir patogiau gauti valstybės ir savivaldybių institucijų teikiamas viešąsias paslaugas. Įdiegus šią paslaugą, būtų sudarytos sąlygos asmenims, nekilnojamojo turto savininkams, virtualioje erdvėje turėti savo virtualų adresą, kurį atitiks jų nekilnojamojo turto adresas, ir per jį naudotis virtualaus adreso elektronine paslauga, t. y. siųsti ir gauti pranešimus ir elektroninius dokumentus, pasirašytus saugiu elektroniniu parašu. Tai neabejotinai paskatins informacinių technologijų plėtrą ir elektroninių paslaugų vartojimą, nes užtikrins asmenims paprastą pranešimų ir dokumentų prieinamumą virtualioje erdvėje ir greitą jų pristatymą.

11.4. Antstolių informacinės sistemos paslaugų teikimas elektroniniu būdu.

Šiuo metu iš esmės atnaujinama ir modernizuojama Antstolių informacinė sistema (AIS) įgyvendinant projektą „Dalyvavimo vykdymo procese, varžytynių ir aukcionų e. paslaugų sukūrimas“, finansuojamą Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ lėšomis. Įgyvendinus projektą bus sukurtos elektroninės vykdomosios bylos, elektroninių aukcionų ir elektroninių varžytynių paslaugos internetu. Elektroninės varžytynės pradės veikti jau nuo 2013 m. sausio 1 d.

11.5. Piniginių lėšų apribojimų informacinės sistemos paslaugų teikimas elektroniniu būdu.

Šiuo metu kuriama Piniginių lėšų apribojimų informacinė sistema (PLAIS). Lietuvos Respublikos Seimui pateiktas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymo 117, 330 ir 387 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas, kuriame numatyta, kad, naudodamiesi piniginių lėšų apribojimų informacine sistema, antstoliai ir kitos institucijos ar pareigūnai, turintys teisę areštuoti ar duoti nurodymus nurašyti skolininko lėšas arba nutraukti lėšų išmokėjimą iš skolininko sąskaitos, gali areštuoti ne tik bankų sąskaitose, bet ir kredito unijose, mokėjimo ir elektroninių pinigų įstaigose esančias skolininko lėšas. Priėmus siūlomą įstatymo pakeitimą ir įdiegus Piniginių lėšų apribojimų informacinę sistemą bus užtikrintas proporcingas išieškojimas elektroniniu būdu visiems kreditoriams.

11.6. Tvarkomų registrų duomenų užsakymas internetu.

Toliau modernizuojama ir tobulinama valstybės įmonės Registrų centro savitarnos sistema, per kurią užtikrinamas tvarkomų registrų ir valstybės informacinių sistemų duomenų, dokumentų ir informacijos užsakymas, apmokėjimas ir teikimas elektroniniu būdu.

11.7. Nekilnojamojo turto registro duomenų peržiūros suvestinių peržiūra ir teikimas internetu.

Tobulinama ir atnaujinama Nekilnojamojo turto registro duomenų peržiūros suvestinių (ataskaitų apie asmenis, kurie domėjosi Nekilnojamojo turto registre duomenų subjekto asmens duomenimis) peržiūros, užsakymo ir teikimo internetu paslauga.

11.8. Regionų geoinformacinės aplinkos paslaugų (toliau – REGIA) teikimas internetu.

Valstybės įmonė Registrų centras plėtoja savivaldybėms ir kitiems suinteresuotiems subjektams sukurtą Regionų geoinformacinės aplinkos paslaugą (REGIA). Šioje aplinkoje dirbantys administratoriai, naudodamiesi vien tik interneto naršykle, gali kurti ir valdyti savo duomenis ir informaciją apie teritorijų planavimą, statybą leidžiančius dokumentus, detaliuosius planus, privatizuojamus objektus, būsto fondą, inžinerinę infrastruktūrą, susisiekimą ir kelius, civilinę ir priešgaisrinę saugą, atliekų tvarkymą, administruojamus namus, rekreaciją ir turizmą. REGIA paslaugomis šiuo metu jau naudojasi 18 savivaldybių, o iki 2012 metų pabaigos analogiškas paslaugas planuojama teikti 21 savivaldybei.

Gyventojas, naudodamasis REGIA paslauga, gali greitai ir paprastai gauti informaciją apie savivaldybių veiklą ir priimamus sprendimus, nekilnojamojo turto objektus, jų adresus, vertę ir juose veikiančias įmones, įstaigas ir organizacijas. Kuriamos naujos REGIA priemonės, kurios gyventojams leis patiems per REGIA bendrauti su vietos valdžia ar verslo paslaugų teikėjais. Naudodamiesi REGIA priemonėmis verslininkai gali kurti ir platinti verslo paslaugas, o investuotojai – susipažinti su statybos ir teritorijų vystymo projektais. REGIA veikia debesų kompiuterijos principu – visa administratoriaus sukurta informacija, įvesti duomenys, įkelti dokumentai kaupiami ir saugomi REGIA serveriuose ir yra prieinami iš bet kurio kompiuterio. REGIA paslaugų naudojimas nekomerciniams tikslams savivaldybėms ir kitiems asmenims yra neatlygintinas.

11.9. Nekilnojamojo turto kadastro taikomosios programos „Geomatininkas“ paslaugų teikimas internetu.

Toliau tobulinama Nekilnojamojo turto registro ir kadastro taikomoji programa „Geomatininkas“. „Geomatininkas“ integruojamas su Nekilnojamojo turto registru ir kadastru, Adresų registru, nekilnojamojo turto Geografinės informacinės sistemos (toliau – GIS) duomenų baze, masinio vertinimo sistema ir kitų valstybės institucijų tvarkomais registrais ir kadastrais – Saugomų teritorijų, Kultūros paveldo, Valstybinio geodezinio pagrindo ir georeferencinio pagrindo, numatoma naudoti ir saugų elektroninį parašą. Nors pagrindiniai šios taikomosios programos vartotojai yra matininkai, Nacionalinės žemės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos specialistai ir kadastrų tvarkytojai, tačiau numatoma sukurti galimybę elektroninės kadastro duomenų bylos derinimo eigą stebėti ir pačiam žemės sklypo savininkui. Sukurta ir įdiegta šios taikomosios programos savitarnos elektroninė priemonė Nacionalinės žemės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos specialistams, kuria galima automatizuotai analizuoti ir kontroliuoti sukurtas žemės sklypo kadastro duomenų bylas, o matininkams sukurtos ir įdiegtos savitarnos paslaugos leidžia automatizuoti jų užsakymus, duomenis pateikti internetu, eliminuoti techninių klaidų galimybę rengiamoje kadastro duomenų byloje ir atlikti savikontrolės funkciją. Šie patobulinimai leidžia sutrumpinti kadastro duomenų bylos rengimo laiką ir pagerinti šios paslaugos kokybę. 2012 metais taikomosios programos „Geomatininkas“ vartotojų skaičius išaugo 255 vartotojais, t. y. net 33 proc., ir šiuo metu taikomąja programa naudojasi net 770 klientų.

 

III. VEIKSMŲ PLANO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

12. Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę plėtros 2013–2019 metų veiksmų plano tikslas – užtikrinti spartesnį Teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešųjų paslaugų perkėlimą į elektroninę erdvę, plečiant elektroniniu būdu teikiamų viešųjų paslaugų skaičių, gerinant jų prieinamumą viešojoje erdvėje ir kokybę, užtikrinant sumanios visuomenės ugdymą ir skatinant sumanios ekonomikos augimą.

13. Veiksmų plano uždaviniai:

13.1. tobulinti ir toliau plėtoti Teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę priemones;

13.2. skatinti asmenis naudotis Teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešosiomis paslaugomis elektroninėje erdvėje.

 

IV. VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

14. Siekiant įgyvendinti veiksmų plano tikslus ir uždavinius, parengtos veiksmų plano įgyvendinimo priemonės (toliau – Priemonės) (šio veiksmų plano priedas), kuriose, be įgyvendinimo priemonių, numatomi terminai ir atsakingi vykdytojai.

15. Veiksmų plano įgyvendinimo rezultatai ir vertinimo kriterijai:

15.1. įgyvendinus Priemonių 1 uždavinio priemones, bus pasiekta, kad 2019 metais visų Centrinės hipotekos įstaigos tvarkomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešosios paslaugos bus 99 proc. perkeltos į elektroninę erdvę ir teikiamos elektroniniu būdu;

15.2. įgyvendinus Priemonių 1 uždavinio priemones, bus pasiekta, kad 2019 metais visų valstybės įmonės Registrų centro tvarkomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešosios paslaugos bus 90 proc. perkeltos į elektroninę erdvę ir teikiamos elektroniniu būdu;

15.3. įgyvendinus Priemonių 1 uždavinio priemones, bus pasiekta, kad 2019 metais Teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešosiomis paslaugomis elektroninėje erdvėje naudosis daugiau negu 50 proc. asmenų, besinaudojančių šiomis paslaugomis;

15.4. įgyvendinus Priemonių 2 uždavinio priemones, bus pasiekta, kad 2019 metais apie Teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešąsias paslaugas elektroninėje erdvėje bus informuoti daugiau negu 70 proc. asmenų, kurie galėtų šiomis paslaugomis naudotis.

 

V. ATSKAITOMYBĖ IR FINANSAVIMAS

 

16. Atsakingi vykdytojai kiekvienų metų liepos 1 d. ir gruodžio 31 d. pateikia teisingumo ministrui informaciją apie tai, kaip vykdomos Priemonės.

17. Priemones numatoma bendrai finansuoti iš:

17.1. valstybės biudžeto lėšų;

17.2. lėšų, gautų už Centrinės hipotekos įstaigos teikiamas paslaugas (pervedamų į Centrinės hipotekos įstaigos sąskaitas ir naudojamas jos išlaidoms padengti ir materialinei techninei bazei stiprinti);

17.3. lėšų, gautų už valstybės įmonės Registrų centro teikiamas paslaugas (tvarkomų valstybės registrų ir informacinių sistemų duomenų, informacijos ir dokumentų teikimą, taip pat už elektroninių paslaugų teikimą);

17.4. valstybės įmonės Registrų centro investicijų lėšų;

17.5. Europos Sąjungos paramos struktūrinių fondų lėšų.

 

_________________


 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

valdomų valstybės registrų ir informacinių

sistemų viešųjų paslaugų perkėlimo į

elektroninę erdvę plėtros 2013–2019 metų

veiksmų plano

priedas

 

VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO PriemonĖS

 

Uždaviniai

Priemonės pavadinimas

Įvykdymo terminas

Atsakingi vykdytojai

1. Tobulinti ir toliau plėtoti Teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešųjų paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę priemones.

1.1. Juridinių asmenų registro teikiamų elektroninių paslaugų plėtra:

1) metinių finansinių ataskaitų pateikimo elektroniniu būdu tobulinimas;

2) galimybės elektroniniu būdu gauti registre saugomų dokumentų kopijas sudarymas.

2014 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.2. Juridinių asmenų registro teikiamų elektroninių paslaugų plėtra pagal projektą „Juridinių asmenų registravimo elektroninė paslauga (JAREP)“:

1) mažųjų bendrijų registravimas elektroniniu būdu;

2) labdaros ir paramos fondų, jų dokumentų ir duomenų registravimas elektroniniu būdu;

3) asociacijų su kolegialiu valdymo organu registravimas elektroniniu būdu;

4) Juridinių asmenų registro išrašo užsakymas elektroniniu būdu.

2014 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.3. Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos (JADIS) plėtra.

2015 m.

gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.4. Adresų registro elektroninių paslaugų plėtra:

1) virtualus elektroninis adresas;

2) adreso mobilumas;

3) Adresų registro techninių galimybių panaudojimas rinkimuose.

Nuolat

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.5. Nekilnojamojo turto masinio vertinimo paslaugų plėtra.

 

Nuolat

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.6. Piniginių lėšų apribojimų informacinės sistemos (PLAIS) sukūrimas.

2013 m.

liepos 1 d.

Teisingumo ministerija,

valstybės įmonė Registrų centras

1.7. E. sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo informacinės sistemos (eSPBI IS) sukūrimas ir plėtra.

2015 m.

liepos 1 d.

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.8. Regionų geoinformacinės aplinkos (REGIA) elektroninių paslaugų savivaldybėms ir gyventojams plėtra.

Nuolat

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.9. Taikomosios programos „Geomatininkas“ modernizavimas ir plėtra.

Nuolat

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.10. Nekilnojamojo turto sandorių viešosios elektroninės paslaugos (NETSVEP) informacinės sistemos plėtra ir modernizavimas (iPasas.lt platformos panaudojimas).

Nuolat

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.11. Hipotekos ir įkeitimo sudarymo ir registravimo (HISREP) elektroninės paslaugos plėtra.

2013 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija, Centrinė hipotekos įstaiga

1.12. Notarine tvarka patvirtintų įgaliojimų registro plėtra, suteikiant galimybes įgaliojimus, kuriems nereikia notaro tvirtinimo, sudaryti ir pateikti elektroniniu būdu.

2013 m. gegužės 1 d.

Teisingumo ministerija, Centrinė hipotekos įstaiga

1.13. Vedybų sutarčių registro plėtra:

1) galimybė Vedybų sutarčių registre registruoti vedybų ar turto padalijimo sutartis, sudarytas užsienio valstybėje, pateikiant šių sutarčių duomenis elektroniniu būdu;

2) asmenų, sudariusių vedybų sutartį, informavimas elektroniniu paštu ir (ar) SMS žinute apie jų sutarties įregistravimą Vedybų sutarčių registre.

2014 m.

liepos 1 d.

Teisingumo ministerija, Centrinė hipotekos įstaiga

1.14. Testamentų registro elektroninių paslaugų plėtra:

 

Teisingumo ministerija, Centrinė hipotekos įstaiga

1) galimybė teikti notarams pareiškimus apie palikimo priėmimą ar apie palikimo atsisakymą elektroniniu būdu;

1) 2015 m. liepos 1 d.

2) elektroninės paslaugos dėl duomenų apie užsienio valstybėse sudarytus testamentus užsakymo per Europos testamentų registrų tinklą (ENRW) sklaida visuomenei ir paslaugos plėtra.

2) 2013 m. kovo 31 d.

1.15. Politinių partijų narių sąrašų informacinės sistemos (PPNSIS) tobulinimas.

2014 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija,

Centrinė hipotekos įstaiga

1.16. „Sandorių be sienų“ (CROBECO) galimybių studija.

2019 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija,

valstybės įmonė

Registrų centras,

Centrinė hipotekos įstaiga

1.17. Teisinių ir techninių priemonių Europos nemokumo registrų sąveikai sukūrimas.

2019 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija,

valstybės įmonė Registrų centras, Centrinė hipotekos įstaiga

1.18. Jungtinės pažymos apie viešųjų pirkimų procedūroje dalyvaujantį tiekėją (juridinį asmenį) tobulinimas.

Nuolat

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.19. Pasiūlymų dėl kelių valstybės registrų ir informacinių sistemų bendrai teikiamų elektroninių viešųjų paslaugų tobulinimo ir efektyvumo didinimo (pvz., gyvenamosios vietos elektroniniu būdu deklaravimo paslaugos tobulinimo, visiškai atsisakant savivaldybių ir seniūnijų dalyvavimo deklaravimo procese ir pan.) teikimas ir svarstymas.

Nuolat

Teisingumo ministerija,

valstybės įmonė Registrų centras, Centrinė hipotekos įstaiga

1.20. Teisinių ir techninių priemonių Europos verslo registrų sąveikai sukūrimas.

2019 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija, valstybės įmonė Registrų centras

1.21. Dalyvavimas e. teisingumo ir e. kodekso projektuose.

2019 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija

1.22. Teisinių prielaidų vykdymo proceso skaidrumui užtikrinti sudarymas

(e. varžytinės).

2019 m. gruodžio 31 d.

Teisingumo ministerija,

valstybės įmonė Registrų centras

2. Skatinti asmenis naudotis Teisingumo ministerijos valdomų valstybės registrų ir informacinių sistemų viešosiomis paslaugomis elektroninėje erdvėje.

2.1. Teisinės informacijos portalo www.teisingumas.lt tobulinimas.

Nuolat

Teisingumo ministerija,

valstybės įmonė Registrų centras

2.2. Gyventojų skatinimas elektroninėmis priemonėmis teikti pastabas ir pasiūlymus internete paskelbtiems teisės aktų projektams (TAPIS).

Nuolat

Teisingumo ministerija

 

_________________