LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1999 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1090

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin.,1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809) 5 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. liepos 17 d. nutarimo Nr. 773 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 69-1756) 1 punktą;

2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 23 d. nutarimą Nr. 769 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. liepos 17 d. nutarimo Nr. 773 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr. 59-1675).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                       Rolandas Paksas

 

Žemės ūkio ministras,

pavaduojantis ūkio ministrą                                                     Edvardas Makelis

______________


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1999 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1090

 

Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatai

 

I. Bendroji dalis

 

1. Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – tarnyba) yra biudžetinė įstaiga.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos pasirašytomis tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

3. Tarnyba yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

 

II. Tarnybos UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4. Svarbiausieji tarnybos uždaviniai yra šie:

4.1. kartu su Ūkio ministerija ir kitomis valstybės institucijomis įgyvendinti valstybės viešųjų pirkimų politiką;

4.2. siekti, kad taupiai būtų naudojamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, kitų valstybės pinigų fondų bei Lietuvos banko lėšos, valstybės vardu gauta labdara ar kita piniginė parama, kurią suteikęs subjektas nenurodo, kaip ją panaudoti, valstybės vardu gaunamos paskolos arba paskolos su valstybės garantija, jeigu sutartyse dėl šių paskolų panaudojimo nėra numatyta kitokių sąlygų, taip pat valstybės ar savivaldybės kontroliuojamų įmonių, veikiančių vandentvarkos, energetikos, transporto ir telekomunikacijų srityse, bei įmonių, turinčių valstybės ar savivaldybės suteiktą specialiąją ar išimtinę teisę vykdyti veiklą šiose srityse, lėšos.

5. Įgyvendindama jai pavestus uždavinius, tarnyba vykdo šias funkcijas:

5.1. analizuoja bei vertina pirkimų sistemą ir rengia pasiūlymus, kaip ją tobulinti;

5.2. koordinuoja viešųjų pirkimų veiklą;

5.3. rengia ir nustatytąja tvarka teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei teisės aktus, reglamentuojančius viešuosius pirkimus;

5.4. pagal kompetenciją rengia ir priima viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus;

5.5. kontroliuoja, kad atliekant viešuosius pirkimus būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau vadinama – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų;

5.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka kaupia informaciją apie numatomus ir vykdomus viešuosius pirkimus, sudarytas pirkimų sutartis bei sutarčių įvykdymo rezultatus ir teikia ją valstybės (savivaldybių) institucijoms bei visuomenei;

5.7. organizuoja perkančiųjų organizacijų darbuotojų, atsakingų už viešuosius pirkimus, mokymą, juos moko;

5.8. konsultuoja perkančiąsias organizacijas bei tiekėjus (rangovus) ar organizuoja jų konsultavimą viešųjų pirkimų klausimais;

5.9. spręsdama viešųjų pirkimų klausimus, palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis bei tarptautinėmis organizacijomis;

5.10. sudaro ir keičia Nepriklausomos viešųjų pirkimų ginčų nagrinėjimo komisijos (toliau vadinama – Nepriklausoma komisija) narių sąrašą bei skelbia jį „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

5.11. organizuoja tiekėjų (rangovų) skundų nagrinėjimą Nepriklausomoje komisijoje;

5.12. rengia ir teikia informaciją skundus nagrinėjančiai Nepriklausomai komisijai;

5.13. vykdo Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

6. Tarnyba, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

6.1. gauti iš valstybės, vietos savivaldos institucijų duomenis tarnybos kompetencijos klausimais;

6.2. gauti iš perkančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją;

6.3. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių bei pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų veiksmų ir sprendimų, susijusių su pirkimu, paaiškinimus;

6.4. pateikti pirkimo dokumentus ir tiekėjų (rangovų) pasiūlymus papildomai ekspertizei;

6.5. nustačius įstatymų pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją panaikinti arba pakeisti Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus;

6.6. įstatymų nustatyta tvarka traukti administracinėn atsakomybėn Viešųjų pirkimų įstatymą pažeidusius asmenis;

6.7. sudaryti komisijas (darbo grupes) teisės aktų ir kitų dokumentų projektams rengti bei svarbioms problemoms nagrinėti, įtraukti į jas kitų valstybės ir savivaldos vykdomųjų institucijų specialistus (jų sutikimu). Prireikus į šias komisijas gali būti pakviesti ir užsienio valstybių specialistai.

7. Tarnyba turi ir kitų įstatymais bei kitais teisės aktais suteiktų teisių.

 

IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Vyriausybės sekretoriaus teikimu skiria ir atleidžia iš pareigų Ministras Pirmininkas. Tarnybos direktorius yra pavaldus Ministrui Pirmininkui. Ministras Pirmininkas skatina tarnybos direktorių, prireikus skiria jam drausmines nuobaudas. Tarnybos direktoriaus veiklą koordinuoja Vyriausybės sekretorius. Konkretų direktoriaus tarnybinio atlyginimo dydį Ministro Pirmininko pritarimu nustato Vyriausybės sekretorius, o tarnybinio atlyginimo priedą – Ministras Pirmininkas. Tarnybos direktorius turi pavaduotoją, kurį direktoriaus teikimu skiria Ministras Pirmininkas arba Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės sekretorius.

9. Tarnybos direktorius:

9.1. sprendžia tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus;

9.2. asmeniškai atsako už tai, kad tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius;

9.3. užtikrina, kad tarnybos veikloje būtų laikomasi įstatymų, vykdomi kiti teisės aktai;

9.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei teisės aktų projektus tarnybos kompetencijos klausimais;

9.5. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Tarnybos direktoriaus įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka. Prireikus direktorius kartu su kitų valstybės institucijų vadovais leidžia bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus;

9.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui bei Vyriausybės sekretoriui tarnybos veiklos ataskaitas ir Ministro Pirmininko ar Vyriausybės sekretoriaus reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

9.7. neviršydamas nustatyto didžiausio leistino etatų skaičiaus, tvirtina tarnybos struktūrą ir etatų sąrašą;

9.8. tvirtina tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus;

9.9. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų tarnybos darbuotojus, nustato jiems tarnybinius atlyginimus, skatina juos, prireikus skiria drausmines nuobaudas;

9.10. vykdo kitus įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko bei Vyriausybės sekretoriaus jam pavestus uždavinius bei suteiktus įgaliojimus.

10. Direktoriaus nesant, jo pareigas laikinai eina pavaduotojas.

 

V. TARNYBOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

11. Tarnyba finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Biudžeto lėšos naudojamos tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

12. Tarnyba įstatymų nustatyta tvarka gali turėti ir nebiudžetinių lėšų.

 

VI. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

13. Tarnyba buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko Finansų ministerijos nustatyta tvarka.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Tarnyba reorganizuojama arba likviduojama biudžetinėms įstaigoms nustatyta tvarka.

______________