Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL nevyriausybinių organizacijų reikalų koordinavimo komisijos  SUDARYMO IR JOS nuostatų patvirtinimo

 

2010 m. birželio 7 d. Nr. 722

Vilnius

 

Įgyvendindama Nevyriausybinių organizacijų plėtros koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. sausio 20 d. nutarimu Nr. 85 (Žin., 2010, Nr. 12-566), priedo 1 priemonę, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131; 2000, Nr. 92-2843; 2007, Nr. 72-2831; 2008, Nr. 117-4442; 2009, Nr. 85-3576) 22 straipsnio 15 punktu ir 27 straipsnio 1, 4 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Sudaryti šią Nevyriausybinių organizacijų reikalų koordinavimo komisiją (toliau – komisija):

socialinės apsaugos ir darbo viceministras (komisijos pirmininkas);

nevyriausybinių organizacijų atstovas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

valstybės institucijų ir įstaigų bei Lietuvos savivaldybių asociacijos ir nevyriausybinių organizacijų atstovai – 18 narių.

2. Patvirtinti Nevyriausybinių organizacijų reikalų koordinavimo komisijos nuostatus (pridedama).

3. Pavesti socialinės apsaugos ir darbo ministrui per 1 mėnesį nuo šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti komisijos personalinę sudėtį.

4. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. sausio 20 d. nutarimo Nr. 85 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų plėtros koncepcijos patvirtinimo“ 3 punktą.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS             DONATAS JANKAUSKAS

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 722

 

nevyriausybinių organizacijų reikalų koordinavimo komisijos nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų reikalų koordinavimo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Nevyriausybinių organizacijų reikalų koordinavimo komisijos (toliau – komisija) funkcijas, teises, komisijos sudarymą ir darbo organizavimą.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, taip pat Nuostatais.

3. Komisija nėra juridinis asmuo. Komisijos nariams už darbą komisijoje nemokama.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS

 

4. Komisijos uždavinys – teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų bei nevyriausybinių organizacijų bendradarbiavimo įgyvendinant nevyriausybinių organizacijų plėtros politiką.

5. Komisija atlieka šias funkcijas:

5.1. vertina nevyriausybinių organizacijų veiklą reglamentuojančius teisės aktus ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl jų tobulinimo;

5.2. vertina teisės aktų projektus, susijusius su nevyriausybinių organizacijų veikla, ir teikia dėl jų išvadas Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

5.3. teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų bei nevyriausybinių organizacijų bendradarbiavimo plėtojimo;

5.4. analizuoja Nevyriausybinių organizacijų plėtros koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2010 m. sausio 20 d. nutarimu Nr. 85, priemonių įgyvendinimą ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei išvadas ir pasiūlymus dėl šių priemonių įgyvendinimo.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS

 

6. Atlikdama jai pavestą uždavinį ir funkcijas, komisija turi teisę:

6.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų organizacijų informaciją ir dokumentus, kurių reikia komisijos uždaviniams ir funkcijoms atlikti;

6.2. kviesti į komisijos posėdžius ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų organizacijų atstovus ir kitus asmenis spręsti klausimų, susijusių su jos uždavinių ir funkcijų atlikimu.

 

IV. KOMISIJOS SUDARYMO TVARKA

 

7. Komisiją sudaro 20 narių: 9 valstybės institucijų, 1 Lietuvos savivaldybių asociacijos ir 10 nevyriausybinių organizacijų atstovų. Nevyriausybinių organizacijų atstovus bendru sutarimu deleguoja nacionalinės skėtinės nevyriausybinių organizacijų asociacijos, pasirašiusios 2009 m. gruodžio 16 d. bendradarbiavimo susitarimo protokolą: 8 nevyriausybines organizacijas vienijančių asociacijų atstovus, įskaitant vietos bendruomenių organizacijas vienijančių asociacijų atstovus, ir 2 nevyriausybinių organizacijų, analizuojančių bendrą nevyriausybinio sektoriaus būklę ir teikiančių pasiūlymus dėl sektoriaus stiprinimo, atstovus.

8. Komisijos personalinę sudėtį kas 2 metus tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras. Siūlomi kandidatai turi turėti reikiamą kompetenciją spręsti klausimus, susijusius su nevyriausybinių organizacijų plėtros politikos įgyvendinimu.

 

V. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Komisijai vadovauja pirmininkas, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas, kuris išrenkamas balsuojant pirmojo komisijos posėdžio metu iš nevyriausybinių organizacijų atstovų.

10. Komisijos pirmininkas:

10.1. planuoja ir organizuoja komisijos darbą;

10.2. šaukia komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja, sudaro komisijos posėdžių darbotvarkę;

10.3. pasirašo komisijos posėdžių protokolus ir kitus su komisijos veikla susijusius dokumentus;

10.4. atstovauja komisijai valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir organizacijose ar įgalioja jai atstovauti kitus komisijos narius;

10.5. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministerijų ir Vyriausybės įstaigų posėdžiuose ir pasitarimuose, kuriuose svarstomi su nevyriausybinėmis organizacijomis susiję klausimai.

11. Komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, o komisiją techniškai aptarnauja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Komisijos sekretorius:

11.1. likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki komisijos posėdžio, praneša komisijos nariams ir kitiems į posėdį kviečiamiems asmenims apie komisijos posėdžio laiką, vietą, pateikia jiems su komisijos pirmininku suderintą posėdžio medžiagą ir darbotvarkę;

11.2. rašo komisijos posėdžių protokolus;

11.3. tvarko su komisijos darbu susijusius dokumentus, kaupia ir sistemina surinktą medžiagą;

11.4. vykdo kitus komisijos pirmininko nurodymus.

12. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

13. Komisijos posėdžiai teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 komisijos narių.

14. Eiliniai komisijos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kas 2 mėnesius. Neeiliniai komisijos posėdžiai šaukiami komisijos pirmininko arba 1/3 komisijos narių iniciatyva.

15. Komisijos posėdžiai atviri. Posėdyje savo nuomonę turi teisę pareikšti komisijos nariai ir kiti posėdžio dalyviai.

16. Komisija priima sprendimus atviru balsavimu bendru sutarimu. Kai bendro sutarimo nėra, sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Jeigu komisijos narys nesutinka su sprendimu ir balsuoja prieš, jo atskira nuomonė jo prašymu įrašoma protokole.

17. Komisijos sprendimai įforminami komisijos posėdžio protokolais. Komisijos sprendimai yra rekomenduojamojo pobūdžio.

18. Komisijos pirmininko pasirašyti protokolai išsiunčiami komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams ne vėliau kaip per 5 dienas po posėdžio.

 

_________________