LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo, įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo ir restruktūrizavimo administravimo paslaugų teikimo laikinumo vertinimo taisyklių bei Teisės teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims suteikimo taisyklių PATVIRTINIMO

 

2011 m. balandžio 29 d. Nr. 4-281

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 3 d. nutarimo Nr. 831 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo, Bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės turto pardavimo iš varžytynių tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 58-2090; 2006, Nr. 44-1601; 2008, Nr. 13-441; 2010, Nr. 118-6007, Nr. 148-7584) 3.3 ir 3.4 punktais:

1. Tvirtinu:

1.1. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo, įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo ir restruktūrizavimo administravimo paslaugų teikimo laikinumo vertinimo taisykles (pridedama);

1.2. Teisės teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims suteikimo taisykles (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymą Nr. 4-376 „Dėl Teisės teikti įmonių bankroto ir restruktūrizavimo administravimo paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims suteikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 110-4180);

2.2. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. spalio 27 d. įsakymą Nr. 4-509 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 4-376 „Dėl Teisės teikti įmonių bankroto ir restruktūrizavimo administravimo paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims suteikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 126-4820);

2.3. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. gruodžio 5 d. įsakymą Nr. 4-622 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 4-376 „Dėl Teisės teikti įmonių bankroto ir restruktūrizavimo administravimo paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims suteikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 143-5753);

2.4. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymą Nr. 4-312 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymo Nr. 4-376 „Dėl Teisės teikti įmonių bankroto ir restruktūrizavimo administravimo paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims suteikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 79-3307).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Rimantas Žylius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2011 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 4-281

 

Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo, įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo ir restruktūrizavimo administravimo paslaugų teikimo laikinumo vertinimo TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo, įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo ir restruktūrizavimo administravimo paslaugų teikimo laikinumo vertinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas suteikimo Lietuvos Respublikos ar kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybės (toliau – valstybė narė) piliečiams, kitiems fiziniams asmenims, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktų jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis (toliau – fizinis asmuo), ir Lietuvos Respublikoje įsteigtiems juridiniams asmenims, Lietuvos Respublikoje įregistruotiems valstybių narių juridinių asmenų padaliniams (filialams) (toliau – juridinis asmuo), atitinkantiems Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo (Žin., 2001, Nr. 31-1012; 2010, Nr. 86-4529) nustatytus reikalavimus, tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įmonių restruktūrizavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme (Žin., 2001, Nr. 31-1010), Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 153-6901) ir kituose įstatymuose.

 

II. DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

3. Fizinis ar juridinis asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, Įmonių bankroto valdymo departamentui prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas) pateikia Taisyklių 4.1 ar 5.1 punkte nurodytą prašymą kartu su kitais Taisyklių 4 ar 5 punkte nurodytais dokumentais (toliau – Prašymas).

4. Fizinis asmuo, siekdamas įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, pateikia:

4.1. Taisyklių 1 priede nustatytos formos prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir įrašyti jį į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą (toliau – Sąrašas);

4.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir (ar) jo kopiją;

4.3. išsilavinimą patvirtinantį dokumentą ir (ar) jo kopiją;

4.4. dokumentus, patvirtinančius ne trumpesnį kaip 3 metų įmonės vadovo darbo stažą per paskutinius 5 metus arba 2 metų bankroto administratoriaus darbo stažą.

5. Juridinis asmuo, siekdamas įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, pateikia:

5.1. Taisyklių 2 priede nustatytos formos prašymą įrašyti jį į Sąrašą;

5.2. dokumentus, įrodančius, kad juridinio asmens vadovas turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas;

5.3. dokumentus, įrodančius, kad bent du pagal darbo sutartį dirbantys juridinio asmens darbuotojai ar savininkas, kai juridinis asmuo yra individualioji įmonė, ar tikrasis narys, kai juridinis asmuo yra ūkinė bendrija, turi restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą.

6. Prašymas (Taisyklių 4 ir 5 punktuose nurodyti dokumentai) gali būti pateikiamas asmeniškai, registruotu laišku ar elektroninėmis priemonėmis per atstumą (jeigu dokumentai pasirašyti saugiu elektroniniu parašu), tiesiogiai Departamentui arba per kontaktinį centrą.

7. Jei Prašymas pateikiamas asmeniškai, kartu su dokumentų kopijomis pateikiami dokumentų originalai. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Prašymų priėmimą ir restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimų išdavimą atsakingas Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas (toliau – Departamento atsakingas darbuotojas) dokumentų kopijas sutikrina su dokumentų originalais ir dokumentų originalus grąžina juos pateikusiam asmeniui Prašymo priėmimo metu. Jei teikiant Prašymą asmeniškai dokumentų originalai nepateikiami arba Prašymas siunčiamas registruotu laišku, pateikiamos notaro patvirtintos dokumentų kopijos. Jei teikiant Prašymą asmeniškai arba Prašymą siunčiant registruotu laišku dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos nepateikiamos, notaro patvirtintos dokumentų kopijos arba dokumentų originalai pateikiami egzamino laikymo dieną, sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti egzamino.

8. Prašymas jo gavimo dieną registruojamas Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Ši diena laikoma Prašymo gavimo Departamente diena, išskyrus Taisyklių 10 punkte nurodytą atvejį. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami institucijoje pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268).

9. Departamentas Taisyklėse nurodytus pranešimus ir informaciją Prašymą pateikusiam asmeniui pateikia Taisyklių 1 ar 2 priede nustatytos formos prašyme nurodytu būdu, išskyrus Taisyklėse nustatytas išimtis.

10. Jeigu Prašymas pateiktas nesilaikant teisės aktuose nustatytos tvarkos, yra neišsamus ar netinkamai įformintas, pateikti ne visi Taisyklių 4 ar 5 punktuose nurodyti dokumentai, Departamentas per 5 darbo dienas nuo tokio Prašymo gavimo informuoja Prašymą pateikusį asmenį apie informacijos ar dokumentų trūkumą ir nustato terminą, per kurį nurodyti trūkumai turi būti pašalinti. Visi vėliau gauti dokumentai jų gavimo dieną registruojami Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Prašymo pateikimo ir gavimo diena laikoma paskutinio tinkamai įforminto dokumento gavimo Departamente diena.

11. Jeigu per Departamento nurodytą terminą nepašalinami nurodyti Prašymo trūkumai, Departamentas išsiunčia Prašymą pateikusiam asmeniui pranešimą apie Prašymo atmetimą ir nurodo atmetimo priežastis.

12. Departamento atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos patikrina, ar Prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytus kvalifikacinius reikalavimus ir pateikia Departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui (toliau – Departamento direktorius):

12.1. motyvuotą siūlymą leisti (neleisti) fiziniam asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą;

12.2. motyvuotą siūlymą įrašyti (neįrašyti) juridinį asmenį į Sąrašą.

13. Departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 12.1 punkte nurodyto siūlymo gavimo dienos, jei Prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, priima sprendimą leisti jam laikyti kvalifikacijos egzaminą arba, jei Prašymą pateikęs asmuo neatitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytų kvalifikacinių reikalavimų, neleisti jam laikyti kvalifikacijos egzamino. Apie priimtą sprendimą Departamento raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama:

13.1 Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijai (toliau – Komisija), kai pateikusiam Prašymą asmeniui leidžiama laikyti kvalifikacijos egzaminą;

13.2. pateikusiam Prašymą asmeniui, kai jam neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino, ir nurodomos priežastys, dėl kurių neleidžiama jo laikyti.

14. Departamento direktorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo 12.2 punkte nurodyto siūlymo gavimo dienos, jei Prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytus reikalavimus, priima sprendimą įrašyti jį į Sąrašą arba, jei Prašymą pateikęs asmuo neatitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytų reikalavimų, neįrašyti jo į Sąrašą. Juridinis asmuo į Sąrašą Departamento interneto svetainėje įrašomas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka. Apie sprendimą neįrašyti juridinio asmens į Sąrašą Departamentas motyvuotu raštu ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos praneša registruotu laišku Prašymą pateikusiam juridiniam asmeniui.

 

III. KVALIFIKACIJOS EGZAMINAS

 

15. Kvalifikacijos egzaminą – fizinio asmens, siekiančio įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, žinių patikrinimą pagal Komisijos patvirtintą Restruktūrizavimo administratorių atestavimo programą – rengia Komisija. Komisijos sudėtį tvirtina ūkio ministras.

16. Komisijos sekretorius, Komisijai gavus Taisyklių 13.1 punkte nurodytą Departamento pranešimą apie sprendimą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą, pagal Prašymų pateikimo eiliškumą (Taisyklių 10 punkte nurodytą Prašymo pateikimo datą ir registravimo numerį) nustato kvalifikacijos egzamino laikymo datą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Departamento pranešimo gavimo dienos praneša Prašymą pateikusiam asmeniui apie kvalifikacijos egzamino laikymą. Pranešime nurodoma kvalifikacijos egzamino laikymo data, vieta ir laikas, pateikiama nuoroda į Departamento interneto svetainėje skelbiamą Restruktūrizavimo administratorių atestavimo programą, informacija apie rinkliavos už kvalifikacijos egzamino laikymą mokėjimą ir kita svarbi informacija.

17. Kvalifikacijos egzaminas laikomas Komisijos sekretoriui nustačius, kad asmuo sumokėjo rinkliavą už egzamino laikymą. Kvalifikacijos egzaminas laikomas lietuvių kalba, žodžiu Komisijos nuostatų nustatyta tvarka. Komisijos nuostatus tvirtina ūkio ministras.

18. Kvalifikacijos egzamino metu naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus egzaminuojamuosius, Komisijos narius ir kitus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir egzaminuojamųjų atsakymus. Su savo kvalifikacijos egzamino įrašu pateikę motyvuotą prašymą turi teisę susipažinti kvalifikacijos egzaminą laikę asmenys Komisijos nuostatuose nustatyta tvarka.

19. Fizinis asmuo, neišlaikęs kvalifikacijos egzamino arba neatvykęs jo laikyti, gali dar kartą jį laikyti ne anksčiau kaip po 3 mėnesių, pateikdamas Prašymą Taisyklių nustatyta tvarka. Kvalifikacijos egzamino perlaikymų skaičius neribojamas.

20. Fizinis asmuo, dėl pateisinamų priežasčių neatvykęs laikyti kvalifikacijos egzamino, gali Komisijai pateikti paaiškinimą apie neatvykimo priežastis ir jį patvirtinančius įrodymus ir prašyti Komisijos leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą pakartotinai nepraėjus 3 mėnesių laikotarpiui. Komisija, pripažinusi fizinio asmens neatvykimo laikyti kvalifikacijos egzamino priežastis svarbiomis, tokį fizinio asmens prašymą tenkina ir leidžia jam laikyti kvalifikacijos egzaminą nepraėjus 3 mėnesių laikotarpiui. Komisija apie šį sprendimą praneša asmeniui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šio sprendimo priėmimo dienos raštu ir Prašyme nurodytu būdu. Pranešime nurodoma kvalifikacijos egzamino laikymo data, vieta ir laikas ir, jei rinkliava už egzamino laikymą nebuvo sumokėta, – informacija apie rinkliavos už kvalifikacinio egzamino laikymą sumokėjimą.

 

IV. RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA

 

21. Komisijos nuostatuose nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo kvalifikacijos egzamino dienos surašytą ir pasirašytą Komisijos posėdžio protokolą Komisijos sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šio protokolo surašymo dienos pateikia Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai (toliau – Ūkio ministerija). Kartu su Komisijos posėdžio protokolu pateikiami parengti pasirašyti Taisyklių 3 priede nustatytos formos pažymėjimai, skirti fiziniams asmenims (toliau šiame skyriuje – asmuo), kuriems Komisija siūlo suteikti restruktūrizavimo administratoriaus kvalifikaciją.

22. Jei Komisijos siūlymas suteikti (nesuteikti) restruktūrizavimo administratoriaus kvalifikaciją egzaminą laikiusiam asmeniui priimtas nepažeidžiant Komisijos nuostatų, Ūkio ministerija priima Komisijos siūlymą atitinkantį sprendimą. Pažymėjimą pasirašo Departamento veiklą kuruojantis ūkio viceministras, o jo nesant – jį pavaduojantis viceministras (toliau – ūkio viceministras). Pažymėjimo išdavimo data yra jo pasirašymo data. Ūkio ministerija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 21 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos ūkio viceministro pasirašytu raštu informuoja Departamentą apie pažymėjimo išdavimą (neišdavimą) ir perduoda Departamentui pasirašytus pažymėjimus.

23. Jei Ūkio ministerija pagal Komisijos protokolą nustato, kad Komisijos siūlymas suteikti (nesuteikti) restruktūrizavimo administratoriaus kvalifikaciją egzaminą laikiusiam asmeniui priimtas pažeidus Komisijos nuostatus, Ūkio ministerija nepriima sprendimo dėl pažymėjimo išdavimo (neišdavimo) ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 21 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos ūkio viceministro pasirašytu raštu informuoja Departamentą ir Komisiją apie Komisijos nuostatų pažeidimą ir grąžina Komisijai klausimą dėl siūlymo suteikti (nesuteikti) restruktūrizavimo administratoriaus kvalifikaciją egzaminą laikiusiam asmeniui nagrinėti iš naujo.

24. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 22 ar 23 punkte nurodyto rašto gavimo dienos išsiunčia pranešimą Prašymą pateikusiam asmeniui apie Ūkio ministerijos priimtą sprendimą išduoti (neišduoti) pažymėjimą arba grąžinti Komisijai klausimą nagrinėti išnaujo. Pažymėjimas (originalas) perduodamas asmeniui Prašyme nurodytu būdu – išduodamas asmeniškai Departamente arba išsiunčiamas registruotu laišku. Pažymėjimo kopija lieka Departamente. Kai pažymėjimą pageidaujama atsiimti asmeniškai, pranešime apie Ūkio ministerijos priimtą sprendimą išduoti pažymėjimą nurodomas laikas, kada Departamente išduodami pažymėjimų originalai, ir nurodoma, kad pažymėjimas bus išduotas tik sumokėjus rinkliavą už pažymėjimo išdavimą. Kai pažymėjimą pageidaujama atsiimti registruotu laišku, Pranešime nurodoma, kad pažymėjimas bus išsiųstas registruotu laišku ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo rinkliavos už pažymėjimo išdavimą sumokėjimo dienos, o į Sąrašą asmuo, kuriam išduotas pažymėjimas, bus įrašomas tik pateikus deklaraciją, kad jis atitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytus reikalavimus ir nėra kitų kliūčių, dėl kurių įstatymų nustatyta tvarka jis negalėtų teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugų (asmuo nėra valstybės tarnautojas ar neina kitų pareigų, kurių atlikimas būtų nesuderinamas su restruktūrizavimo administratoriaus veikla ir kt.). Pranešime apie sprendimą neišduoti pažymėjimo nurodomos atsisakymo išduoti pažymėjimą priežastys, Ūkio ministerijos rašto data ir numeris bei pateikiama nuoroda į Komisijos posėdžio protokolo išrašo paskelbimą Departamento interneto svetainėje. Pažymėjimas išduodamas arba rašytinis motyvuotas atsisakymas išduoti pažymėjimą pateikiamas Prašymą pateikusiam asmeniui ne vėliau kaip per 30 dienų nuo kvalifikacijos egzamino laikymo dienos.

25. Kai pažymėjimas atsiimamas asmeniškai, asmuo, atvykęs į Departamentą, pasirašo Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintos formos pažymėjimų registravimo žurnale, patvirtindamas, kad pažymėjimą gavo ir kad jis atitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytus reikalavimus, ir nėra kitų kliūčių, dėl kurių įstatymų nustatyta tvarka jis negalėtų teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugų (asmuo nėra valstybės tarnautojas ar neina kitų pareigų, kurių atlikimas būtų nesuderinamas su restruktūrizavimo administratoriaus veikla ir kt.). Departamentas, patikrinęs, kad rinkliava už pažymėjimo išdavimą sumokėta, išduoda pažymėjimo originalą. Jei yra kliūčių, dėl kurių įstatymų nustatyta tvarka asmuo negali teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugų, pažymėjimas gali būti išduodamas, jei kliūtys nurodomos žurnale ir asmuo pateikia rašytinį sutikimą, kad į Sąrašą jis bus įrašytas tik pateikus Departamentui dokumentus, įrodančius, kad neliko kliūčių įrašyti jį į Sąrašą.

26. Kai pažymėjimas siunčiamas registruotu laišku, Departamento atsakingas darbuotojas pažymėjimų registravimo žurnale nurodo pažymėjimo išsiuntimo datą ir pasirašo žurnale, patvirtindamas, kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo išdavimą ir pateikta Taisyklių 24 punkte nurodyta deklaracija.

 

V. RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO DUBLIKATO IŠDAVIMO TVARKA

 

27. Asmuo, praradęs ar sugadinęs pažymėjimo originalą, Taisyklių 6–7 punktuose nustatyta tvarka pateikia Departamentui prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą ir nurodo pažymėjimo praradimo ar sugadinimo aplinkybes. Jei pažymėjimas yra sugadintas, kartu su šiuo prašymu asmuo pateikia ir sugadintą pažymėjimą. Departamentas, atlikdamas jam priskirtas restruktūrizavimo administratorių priežiūros funkcijas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto prašymo gavimo dienos patikrina Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje (ĮRBIS) esančius duomenis ir perduoda asmens prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą Komisijos sekretoriui.

28. Komisijos sekretorius, gavęs Taisyklių 27 punkte nurodytus dokumentus, pažymėjimo dublikato išdavimo klausimą įtraukia į artimiausio Komisijos posėdžio darbotvarkę. Komisija, nenustačiusi faktų, dėl kurių Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatytais atvejais pažymėjimo galiojimas turėtų būti panaikinamas, pasiūlo Ūkio ministerijai išduoti pažymėjimo dublikatą. Pažymėjimo dublikatas išduodamas Taisyklių 21–26 punktuose nustatyta tvarka.

 

VI. RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMO TVARKA

 

29. Sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytais atvejais Komisijos siūlymu priima Ūkio ministerija.

30. Departamentas kreipiasi į Komisiją dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo:

30.1. gavęs informacijos, kad Prašyme buvo pateikti neteisingi duomenys ar kad asmuo, turintis pažymėjimą, nebeatitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Šiuo atveju Departamentas gautą informaciją patikrina, raštu arba žodžiu apklausia informacijos teikėjus, asmenį, turintį pažymėjimą, ir nustatęs, kad nurodyta informacija pasitvirtino ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo informacijos gavimo raštu kreipiasi į Komisiją dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo ir nurodo priežastis, dėl kurių Ūkio ministerijai turėtų būti siūloma panaikinti pažymėjimo galiojimą;

30.2. Restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 4-886 (Žin., 2010, Nr. 143-7339) nustatyta tvarka, galiojant administratoriui Departamento paskirtai nuobaudai, nustatęs pakartotinai padarytų įmonių restruktūrizavimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimų, teismo procesinių dokumentų (sprendimų, įsakymų, nutarčių ir nutarimų), kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimų nevykdymo arba netinkamo vykdymo faktų ar kitų tikrinant restruktūrizavimo administratoriaus veiklą nustatytų pažeidimų;

30.3. asmeniui pateikus prašymą Ūkio ministerijai panaikinti jo pažymėjimo galiojimą ir išbraukti jį iš Sąrašo (jei asmuo buvo įrašytas į Sąrašą);

30.4. pažymėjimą turinčio asmens mirties atveju.

31. Taisyklių 30.1 punkte nurodyta informacija ar bet kuri kita informacija, susijusi su pažymėjimo galiojimo panaikinimu, pateikta (adresuota) Komisijai, registruojama Departamente, kaip nurodyta Taisyklių 8 punkte, ir nagrinėjama Taisyklių ir Restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklių nustatyta tvarka. Apie gautos informacijos nagrinėjimą Departamentas informuoja Komisiją artimiausiame po informacijos gavimo Komisijos posėdyje.

32. Ūkio ministerija, gavusi Taisyklių 30.3 punkte nurodytą prašymą, persiunčia jį Departamentui. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo kreipiasi į Komisiją dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo, jei, patikrinęs Departamente turimus duomenis, nustato, kad asmuo neadministruoja nė vienos restruktūrizuojamos įmonės (ir nėra administratoriaus – juridinio asmens įgaliotas asmuo restruktūrizuojamoje įmonėje), taip pat kad Departamente nėra nebaigtų nagrinėti skundų dėl šio fizinio asmens, kaip restruktūrizavimo administratoriaus (ar jo įgalioto asmens), veiklos, kuriuos išnagrinėjus galėtų atsirasti pagrindas panaikinti pažymėjimą Taisyklių 30.1 ar 30.2 punktuose nurodytais pagrindais. Jei asmuo administruoja restruktūrizuojamas įmones ar atlieka įmonių restruktūrizavimo procedūras kaip restruktūrizavimo administratoriaus įgaliotas asmuo ar yra nebaigtų nagrinėti skundų dėl jo kaip restruktūrizavimo administratoriaus (ar jo įgalioto asmens) veiklos, Departamentas informuoja asmenį, kad pažymėjimo galiojimo panaikinimo prašymo nagrinėjamas atidedamas iki Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatyta tvarka įmonės bus perduotos administruoti kitam restruktūrizavimo administratoriui (ar kitam restruktūrizavimo administratoriaus įgaliotam asmeniui) ir (ar) bus baigtas skundo nagrinėjimas.

33. Klausimas dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo Komisijos posėdyje turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Departamento kreipimosi į Komisiją dienos. Komisija, gavusi Departamento kreipimąsi dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo Taisyklių 30.1 ar 30.2 punktuose nurodytais pagrindais, priima sprendimą siūlyti Ūkio ministerijai panaikinti pažymėjimo galiojimą, išskyrus atvejus, kai Komisija nustato, kad pažymėjimo galiojimo panaikinimas yra neproporcingas nustatytiems teisės pažeidimams, atsižvelgus į teisės pažeidimo pobūdį, jo mastą, atsakomybę lengvinančias bei kitas reikšmingas aplinkybes ir, vadovaudamasi teisingumo, protingumo kriterijais, nusprendžia, kad pažymėjimo galiojimas nenaikintinas. Posėdyje, kuriame nagrinėjami pažymėjimo galiojimo panaikinimo klausimai, turi teisę dalyvauti asmuo, turintis pažymėjimą, kuriam apie Komisijos posėdį raštu praneša Komisijos sekretorius ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki Komisijos posėdžio dienos. Į Komisijos posėdį gali būti kviečiami ir Departamento atstovai.

34. Komisija, priėmusi sprendimą siūlyti Ūkio ministerijai panaikinti pažymėjimo galiojimą Taisyklių 30.1 ar 30.2 punktuose nustatytais pagrindais, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po Komisijos posėdžio protokolo pasirašymo šio protokolo išrašą išsiunčia Departamentui ir asmeniui, nurodžiusi ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą, per kurį asmuo gali pateikti atsiliepimą Komisijai dėl siūlymo panaikinti pažymėjimo galiojimą. Komisija ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo atsiliepimo gavimo dienos įvertinusi atsiliepime pateiktą naują informaciją pateikia motyvuotą siūlymą Ūkio ministerijai dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo arba motyvuotą pranešimą Departamentui dėl Komisijos sprendimo nesiūlyti Ūkio ministerijai naikinti pažymėjimo galiojimą.

35. Komisijos nuostatuose nustatyta tvarka surašytą ir pasirašytą Komisijos posėdžio protokolą Komisijos sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo protokolo pasirašymo dienos pateikia Ūkio ministerijai. Ūkio viceministras sprendimą panaikinti pažymėjimo galiojimą pagal Komisijos pateiktą siūlymą (posėdžio protokolą) pasirašo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio protokolo pateikimo dienos. Ūkio ministerijos sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą pasirašymo diena yra pažymėjimo galiojimo panaikinimo diena. Jei Ūkio ministerija pagal Komisijos protokolą nustato, kad Komisijos siūlymas panaikinti pažymėjimo galiojimą priimtas pažeidus Komisijos nuostatus, pažymėjimo galiojimo panaikinimo klausimas grąžinamas Komisijai nagrinėti iš naujo.

36. Ūkio ministerija ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Taisyklių 35 punkte nurodyto sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą pasirašymo dienos ar sprendimo pažymėjimo galiojimo panaikinimo klausimą grąžinti Komisijai nagrinėti iš naujo informuoja Departamentą apie priimtą sprendimą ir perduoda sprendimą (originalą) Departamentui.

37. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą gavimo dienos praneša asmeniui (išskyrus Taisyklių 30.4 punkte nurodytą atvejį) apie Ūkio ministerijos priimtą sprendimą panaikinti pažymėjimo galiojimą ir nurodo laiką, kada šis asmuo turi grąžinti Departamentui nebegaliojantį pažymėjimą.

38. Informacija apie pažymėjimo panaikinimą (nurodžius pažymėjimo numerį, jo išdavimo datą, jo galiojimo panaikinimo dieną bei asmens, kurio pažymėjimo galiojimas panaikintas, vardą ir pavardę) ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą priėmimo dienos paskelbiama Departamento interneto svetainėje ir yra matoma 6 mėnesius nuo pažymėjimo galiojimo panaikinimo datos. Departamento interneto svetainėje skelbiamas tęstinis pažymėjimų, kurių galiojimas panaikintas, sąrašas, jame nurodomas pažymėjimo numeris, jo išdavimo data ir jo galiojimo panaikinimo data.

 

VII. ĮMONIŲ RESTruKTŪRIZAVIMO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄrašo sudarymO tvarkA

 

39. Fiziniai ir juridiniai asmenys teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas įgyja nuo įrašymo į Sąrašą dienos.

40. Sąrašą sudaro ir tvarko Departamentas.

41. Į Sąrašą įrašomi:

41.1. fiziniai asmenys, Taisyklių 25 punkte nustatyta tvarka pasirašę pažymėjimų registravimo žurnale, – ne vėliau kaip kitą darbo dieną atsiėmę pažymėjimo originalą arba pateikę Departamentui dokumentus, įrodančius, kad neliko kliūčių įrašyti jį į Sąrašą, jei pažymėjimo atsiėmimo dieną tokių kliūčių buvo, taip pat ne vėliau kaip kitą darbo dieną pažymėjimą Taisyklių 26 punkte nustatyta tvarka išsiuntus registruotu laišku;

41.2. juridiniai asmenys, dėl kurių Departamento direktorius priėmė Taisyklių 12.2 punkte nurodytą sprendimą, – ne vėliau kaip kitą darbo dieną po Departamento direktoriaus spendimo priėmimo.

42. Apie teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas suteikimą pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo fizinio ar juridinio asmens įrašymo į Sąrašą dienos šių asmenų duomenys tampa ĮRBIS duomenų bazių duomenimis.

43. Sąrašą sudaro du skyriai:

43.1. I skyrius: fiziniai asmenys, teikiantys restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

43.1.1. Sąrašo eilės numeris, kuris susideda iš Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio. Kai pažymėjimas išduodamas kitos valstybės narės piliečiui, kitam fiziniam asmeniui, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktų jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, Sąrašo eilės numeris susideda iš I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio ir paslaugų teikimo laikinumą pažyminčios raidės „L“, kuri panaikinama atsiradus Taisyklių 55 punkte nurodytoms aplinkybėms;

43.1.2. asmens, teikiančio administravimo paslaugas, vardas, pavardė;

43.1.3. pažymėjimo numeris, jo išdavimo data;

43.1.4. fizinio asmens darbo vietos adresas, ryšio duomenys;

43.1.5. įrašymo į Sąrašą data;

43.2. II skyrius: juridiniai asmenys, teikiantys restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

43.2.1. Sąrašo eilės numeris, kuris susideda iš Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

43.2.2. juridinio asmens, teikiančio administravimo paslaugas, pavadinimas;

43.2.3. juridinio asmens kodas;

43.2.4. leidimo teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data (jei leidimas teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas buvo išduotas);

43.2.5. buveinės adresas, ryšio duomenys ir adresas korespondencijai arba veiklos adresas;

43.2.6. įrašymo į Sąrašą data.

44. Nuo Sąrašo sudarymo pradžios:

44.1. ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo kaupti duomenys apie restruktūrizavimo administratorius yra laikomi Sąrašo duomenimis;

44.2. fiziniai ir juridiniai asmenys, iki Sąrašo sudarymo dienos turėję teisę teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, laikomi įrašytais į Sąrašą nuo iki Sąrašo sudarymo dienos galiojusio restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo ar leidimo teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas išdavimo dienos.

45. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 43.1.2 ir (ar) 43.1.4 punktuose nurodytiems fizinių asmenų duomenims ar Taisyklių 43.2.2 ir (ar) 43.2.5 punktuose nurodytiems juridinių asmenų duomenims, Sąrašo duomenys keičiami Duomenų apie įmonės restruktūrizavimo procesą pateikimo ir skelbimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2005 m. gegužės 10 d įsakymu Nr. 4-194 (Žin., 2005, Nr. 61-2168), nustatyta tvarka.

46. Fiziniai ir juridiniai asmenys išbraukiami iš Sąrašo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo19 straipsnio 5 dalyje nustatytais pagrindais ir tvarka, nedelsiant, kai atsiranda pagrindas išbraukti asmenį iš Sąrašo ir Departamentui tai tampa žinoma teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Fizinis ar juridinis asmuo išbraukiamas iš Sąrašo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 19 straipsnio 5 dalies 1 punkte nustatytu pagrindu (asmens prašymu), jei asmuo, įrašytas į Sąrašą, neadministruoja nė vienos restruktūrizuojamos įmonės (ir nėra administratoriaus – juridinio asmens įgaliotas asmuo restruktūrizuojamoje įmonėje), taip pat kai nėra nebaigtų nagrinėti skundų dėl šio administratoriaus veiklos, kuriuos išnagrinėjus galėtų atsirasti pagrindas išbraukti jį iš Sąrašo kitais Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 19 straipsnio 5 dalyje nustatytais pagrindais.

48. Juridinis asmuo išbraukiamas iš Sąrašo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 19 straipsnio 5 dalies 4 ir 5 punktuose nustatytais pagrindais (paaiškėja, kad juridiniam asmeniui įrašyti į Sąrašą juridinis asmuo pateikė neteisingus duomenis, ir (ar) juridinis asmuo neatitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatytų reikalavimų), jei Departamentas, raštu įspėjęs juridinį asmenį dėl galimo išbraukimo iš Sąrašo, per 15 darbo dienų nuo šio įspėjimo išsiuntimo dienos negauna naujos informacijos ir dokumentų, dėl kurių juridinis asmuo neturėtų būti išbrauktas iš Sąrašo.

49. Fizinis asmuo Įmonių restruktūrizavimo 19 straipsnio 5 dalies 1 punkte nustatytu pagrindu išbrauktas iš Sąrašo, siekdamas vėl būti įrašytas į Sąrašą, pateikia prašymą įrašyti į Sąrašą, pažymėjimą ir tapatybę bei nuolatinį kvalifikacijos kėlimą patvirtinančius dokumentus. Nuolatiniu kvalifikacijos kėlimu laikomas fizinio asmens dalyvavimas mokymuose (kursuose, seminaruose ir t. t.) Komisijos patvirtintų programų temomis ne mažiau kaip 24 val. per metus (metų pradžia laikoma pažymėjimo išdavimo data, o jų pabaiga – kitų metų analogiška data). Jei asmuo kvalifikacijos kėlimą įrodančių dokumentų nepateikia, jis privalo išlaikyti kvalifikacijos egzaminą Taisyklių nustatyta tvarka.

50. Išbraukus fizinį ar juridinį asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas nesuteikiamas.

51. Sąrašas skelbiamas Departamento interneto svetainėje. Sąrašo duomenys interaktyvūs.

52. Departamentas, išbraukęs fizinį ar juridinį asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu praneša fiziniam ar juridiniam asmeniui ir nurodo fizinio ar juridinio asmens Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.

53. Departamentas, išbraukęs fizinį ar juridinį asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) restruktūrizavimo bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas administratoriumi, bei įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.

 

VIII. Restruktūrizavimo administravimo paslaugų teikimo laikinumo vertinimo tvarka

 

54. Kitos valstybės narės piliečių, kitų fizinių asmenų, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktų jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, įgijusių teisę teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka, paslaugų teikimo laikinumą vertina Departamentas.

55. Taisyklių 54 punkte nurodytiems laikinai teikiantiems restruktūrizavimo administravimo paslaugas asmenims suteiktas Taisyklių 43.1.1 punkte nurodytas įrašymo į Sąrašą eilės numeris, pasikeitus paslaugų teikimo pobūdžiui, įsisteigus Lietuvoje, nekeičiamas, tačiau iš Sąrašo eilės numerio eliminuojama paslaugų teikimo laikinumą pažyminti raidė „L“.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Komisiją techniškai aptarnauja Departamentas. Komisijos gaunamieji ir siunčiamieji raštai registruojami Departamente. Visi dokumentai, susiję su Komisijos veikla, ir negaliojantys ar sugadinti pažymėjimai, pažymėjimų registracijos žurnalai saugomi Departamento archyve teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimai, išduoti terminuotam laikotarpiui iki Taisyklių įsigaliojimo, galioja neterminuotai. Iki 2010 spalio 1 d. išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimai keičiami Taisyklių 3 priede nustatytos formos pažymėjimais Departamento direktoriaus nustatyta tvarka, kuri skelbiama Departamento interneto svetainėje.

 

_________________

 


Restruktūrizavimo administratoriaus

pažymėjimo išdavimo, įmonių

restruktūrizavimo administravimo paslaugas

teikiančių asmenų sąrašo sudarymo ir

restruktūrizavimo administravimo paslaugų

teikimo laikinumo vertinimo taisyklių

1 priedas

 

(Prašymo leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir įrašyti į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________

(asmens vardas ir pavardė)

________________________________________________________________________

(adresas, telefono Nr., elektroninio pašto adresas)

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

PRAŠYMAS
leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir įrašyti į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą

 

20_____ m. ___________ d.

_________________

(vieta)

 

Aš, ________________________, prašau leisti man laikyti restruktūrizavimo administratoriaus kvalifikacijos egzaminą ir, išlaikius egzaminą, įrašyti į Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą.

Atsakau į šiuos klausimus:

1. Ar esate Lietuvos Respublikos ar kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybės pilietis? _____________________________________________________________

Pateikiu šį faktą patvirtinančius dokumentus (dokumentus nurodo tik asmenys, į klausimą atsakę teigiamai): ___________________________________________________________________________

2. Ar Europos Sąjungos teisės aktai Jums suteikia judėjimo Europos Sąjungos valstybėse narėse arba Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybėse teises? (Atsako tik asmenys, į pirmą klausimą atsakę neigiamai)             

Pateikiu šį faktą patvirtinančius dokumentus: __________________________________

3. Ar buvote nuteistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą? ___________________________

4. Ar buvote nuteistas už kitą nusikalstamą veiką, nenurodytą trečiame klausime, ir teistumas neišnykęs?       

5. Ar buvote atleistas iš teisėjo, prokuroro, advokato, advokato padėjėjo, notaro, kandidato į notarus (asesoriaus), notaro atstovo, teismo antstolio, antstolio, antstolio atstovo, antstolio padėjėjo pareigų už profesinės ar tarnybinės veiklos pažeidimus arba atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų paskyrus tarnybinę nuobaudą – atleidimą iš pareigų ar iš darbo už šiurkštų darbo pareigų pažeidimą ir nuo atleidimo nepraėjo 3 metai? _________

6. Ar buvo panaikintas Jums išduoto restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimas ir nuo pažymėjimo galiojimo panaikinimo nepraėjo 3 metai? ___________________________________________

7. Ar piktnaudžiaujate psichotropinėmis, narkotinėmis, toksinėmis medžiagomis ar alkoholiu?

8. Ar turite aukštąjį universitetinį išsilavinimą? ______________________________________

Pateikiu šį faktą patvirtinančius dokumentus (diplomą ar kt.) ______________________

9. Ar turite ne trumpesnį kaip 3 metų įmonės vadovo darbo stažą per paskutinius 5 metus? ___

Pateikiu šį faktą patvirtinančius dokumentus (dokumentus nurodo tik asmenys, į klausimą atsakę teigiamai): ___________________________________________________________________________

10. Ar turite 2 metų bankroto administratoriaus darbo stažą? __________________________

11. Ar mokate lietuvių kalbą? ___________________________________________________

 

PRIDEDAMA:

1. _________________________________________________________________________

2. _________________________________________________________________________

 

Informaciją ir pranešimus pageidauju gauti: ________________________________________

(el. pašto adresas, jo nesant – adresas, kuriuo asmuo bus pasiekiamas)

 

Pažymėjimo originalą pageidauju atsiimti: _________________________________________

(asmeniškai arba registruotu laišku, nurodytu adresu)

 

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 


Restruktūrizavimo administratoriaus

pažymėjimo išdavimo, įmonių

restruktūrizavimo administravimo paslaugas

teikiančių asmenų sąrašo sudarymo ir

restruktūrizavimo administravimo paslaugų

teikimo laikinumo vertinimo taisyklių

2 priedas

 

(Prašymo įrašyti į Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________

(juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas)

________________________________________________________________________

(kiti juridinio asmens rekvizitai, nurodyti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.44 straipsnyje)

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

PRAŠYMAS
įrašyti į Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą

 

20_____ m. _______________ d.

___________________

(vieta)

 

Aš, ___________________________________________________________________ ,

(juridinio asmens (toliau – įmonė) atstovo vardas, pavardė)

atstovaudamas _______________________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

prašau įrašyti ________________________________________________  į Restruktūrizavimo

(įmonės pavadinimas)

administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą (toliau – Sąrašas) ir teikiu šią informaciją:

1. ______________________ vadovas ___________________________  turi teisę teikti

(įmonės pavadinimas)                                (vadovo vardas, pavardė)

įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, Sąrašo eilės Nr. _______________.

2. Pagal darbo sutartį dirbantys įmonės darbuotojai ar savininkas (individualios įmonės atveju) ar tikrasis narys (ūkinės bendrijos atveju), turintys restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimus:

2.1. ___________________________________________________________________

(vardas, pavardė, pažymėjimo Nr. ir išdavimo data)

2.2. ___________________________________________________________________

(vardas, pavardė, pažymėjimo Nr. ir išdavimo data)

...

Informaciją ir pranešimus prašome pateikti: ________________________________________

(el. pašto adresas, jo nesant – adresas, kuriuo informacija bus teikiama)

 

PRIDEDAMA:

1. Dokumentai, įrodantys vadovo paskyrimą.

2. Dokumentai, įrodantys, kad nurodyti restruktūrizavimo administravimo pažymėjimus turintys asmenys yra įmonės darbuotojai, dirbantys ar pagal darbo sutartis, savininkai (individualios įmonės atveju) ar tikrieji nariai (ūkinės bendrijos atveju).

3. Įmonės atstovui išduotas įgaliojimas, išskyrus atvejį, kai prašymą teikia pats įmonės vadovas.

 

________________________

(pareigos)

 

(parašas)

_________________

(vardas, pavardė)

 

_________________

 


Restruktūrizavimo administratoriaus

pažymėjimo išdavimo, įmonių

restruktūrizavimo administravimo paslaugas

teikiančių asmenų sąrašo sudarymo ir

restruktūrizavimo administravimo paslaugų

teikimo laikinumo vertinimo taisyklių

3 priedas

 

(Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo formos pavyzdys)

 

 

(herbas)

 

 

Lietuvos Respublikos

ūKIO MINISTERIJA

 

 

RestruktūrizAVIMO administratoriaus

pažymėjimas

 

Nr. _____

Vilnius

_________________________________

(vardas ir pavardė)

_______________________

(gimimo data)

 

atitinka Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytus kvalifikacinius reikalavimus restruktūrizavimo administravimo paslaugoms teikti, yra išlaikęs (-iusi) restruktūrizavimo administratoriaus kvalifikacinį egzaminą.

 

bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos

20___ m. ______________ d. protokolas Nr. ____.

 

 

Ūkio viceministras

(parašas)

 

A. V.

(vardas ir pavardė)

 

 

 

Išdavimo data 20 ... m. .......................... mėn. ...... d.   Reg. Nr. ........

 

 

 

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2011 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 4-281

 

TEISĖS TEIKTI ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS SUTEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios Teisės teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims suteikimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja teisės teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas suteikimą fiziniams ir juridiniams asmenims.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Komisija – Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisija (toliau – Komisija) – Lietuvos Respublikos ūkio ministro (toliau – ūkio ministras) įsakymu patvirtinta komisija.

Bankroto administratoriaus pažymėjimas – Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija) išduotas dokumentas, kuriuo fiziniam asmeniui suteikiama teisė teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas.

Leidimas teikti bankroto administravimo paslaugas – Ūkio ministerijos išduotas dokumentas, kuriuo juridiniam asmeniui suteikiama teisė teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas.

Kvalifikacijos egzaminas – fizinio asmens, siekiančio įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, žinių patikrinimas pagal Komisijos patvirtintas programas.

Nepriekaištinga reputacija – asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis buvo nuteistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, nepaisant to, ar išnyko teistumas, arba buvo nuteistas už kitą nusikalstamą veiką ir nėra išnykęs teistumas, ar piktnaudžiauja psichotropinėmis, narkotinėmis, toksinėmis medžiagomis ar alkoholiu, ar jam buvo panaikintas Ūkio ministerijos išduoto bankroto administratoriaus ar restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimas ir nepraėjo Ūkio ministerijos nustatytas terminas, per kurį asmuo negali pateikti prašymo laikyti kvalifikacijos egzaminą.

Kvalifikacijos kėlimas – bankroto administratoriaus (fizinio asmens) dalyvavimas ne mažiau kaip 32 val. per metus (metų pradžia laikoma bankroto administratoriaus pažymėjimo išdavimo data, o jų pabaiga – kitų metų analogiška data) mokymuose (kursuose, seminaruose ir t. t.) Komisijos patvirtintų programų temomis.

3. Kvalifikacijos egzaminus rengia ir fizinius asmenis, siekiančius įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, atestuoja Komisija.

4. Komisijos nuostatus tvirtina ūkio ministras.

 

II. REIKALAVIMAI FIZINIAMS ASMENIMS, SIEKIANTIEMS ĮGYTI TEISĘ TEIKTI ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS

 

5. Fizinis asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, privalo:

5.1. būti nepriekaištingos reputacijos;

5.2. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities teisės, ekonomikos krypties išsilavinimą (teisės ar ekonomikos bakalauro ir teisės ar ekonomikos magistro kvalifikacinį laipsnį) arba teisininko profesinį kvalifikacinį laipsnį (vienpakopį teisinį universitetinį išsilavinimą) arba teisės aktų nustatyta būti pripažintas advokatu;

5.3 per paskutinius 10 metų turėti 5 metų darbo patirtį ekonomikos arba teisės srityje arba teisės aktų nustatyta tvarka būti pripažintas advokatu. Šis reikalavimas netaikomas asmenims, turintiems bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimus ir ne vėliau kaip trims mėnesiams nuo jų galiojimo pabaigos siekiantiems įgyti (pateikusiems prašymą laikyti kvalifikacinį egzaminą) teisę teikti bankroto administravimo paslaugas;

5.4. išlaikyti kvalifikacijos egzaminą.

6. Kai, baigus galioti bankroto administratoriaus pažymėjimui (pažymėjimo formos pavyzdys nurodytas šių taisyklių 1 priede), fizinis asmuo siekia įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas kitam terminui (toliau – pakartotinai), šių taisyklių 5.3 punkto nuostatos netaikomos, o fiziniam asmeniui, įgijusiam teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas iki 2006 m. spalio 15 d., šių taisyklių 5.2 punkto nuostatos taikomos tik iš dalies, t. y. fizinis asmuo privalo turėti aukštąjį išsilavinimą.

7. Šių taisyklių 5 punkte nurodytas fizinis asmuo Departamentui pateikia šiuos dokumentus:

7.1. prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą (prašymo formos pavyzdys – šių taisyklių 3 priedas);

7.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

7.3. išsilavinimą patvirtinančio dokumento kopiją;

7.4. šių taisyklių 5.3 punkte nurodytą darbo patirtį patvirtinančių dokumentų kopijas arba advokato pažymėjimo kopiją;

7.5. šių taisyklių 6 punkte nurodytu atveju bankroto administratoriaus pažymėjimo kopiją, kvalifikacijos kėlimą patvirtinančių dokumentų kopijas ir ataskaitą, kurioje trumpai aprašyta atliktų bankroto procedūrų eiga, jei šios procedūros buvo atliekamos ilgiau nei dvejus metus. Tuo atveju, jeigu jis kėlė kvalifikaciją, taip pat gali pateikti prašymą išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą nelaikius kvalifikacijos egzamino.

 

III. REIKALAVIMAI JURIDINIAMS ASMENIMS, SIEKIANTIEMS ĮGYTI TEISĘ TEIKTI ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS

 

8. Juridinis asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, privalo:

8.1. savo įstatuose būti nurodęs veiklos tikslą, susijusį su verslo ir valdymo konsultacijų veikla;

8.2. užtikrinti, kad ne mažiau kaip 1/3, bet ne mažiau kaip 2 juridinio asmens darbuotojai, vykdantys įmonės įstatuose nurodytą veiklą, tarp jų juridinio asmens vadovas, turėtų teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas;

8.3. tinkamai vykdyti mokestines prievoles pagal mokesčių įstatymus ir mokestinės paskolos sutartį (jeigu ji buvo sudaryta).

9. Šių taisyklių 8 punkte nurodytas juridinis asmuo Departamentui pateikia šiuos dokumentus:

9.1. prašymą išduoti leidimą teikti bankroto administravimo paslaugas;

9.2. visų įmonės darbuotojų, vykdančių įmonės įstatuose nustatytą veiklą, sąrašą, kuriame nurodyti darbuotojai, turintys teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas (įrašyti darbuotojų turimų bankroto administratorių pažymėjimų numerius, jų išdavimo ir galiojimo datas);

9.3. įstatų kopiją.

10. Juridinis asmuo taip pat gali pateikti pažymas apie tai, kad jis neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) ar Muitinės departamentas (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, arba mokesčio mokėtojas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka kreipėsi į Mokestinių ginčų komisiją prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės dėl prašymo atsiskaityti turtu už šio mokesčio nepriemokas, delspinigius, baudas), nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ir vykdo įsipareigojimus muitinei.

Kai juridinis asmuo nepateikia šiame punkte nurodytų pažymų, Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio juridinio asmens prašymo registravimo dienos kreipiasi į teritorinę valstybinę mokesčių inspekciją, teritorinę muitinę, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinį skyrių dėl pažymų apie nurodytojo juridinio asmens mokestines nepriemokas Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, skolas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ar įsiskolinimus muitinei išdavimo.

 

IV. DOKUMENTŲ PATEIKIMO TVARKA

 

11. Šių taisyklių 7 ir 9 punktuose nurodyti prašymai (toliau – prašymas) kartu su šiuose punktuose išvardytų dokumentų kopijomis Departamentui gali būti pateikiami asmeniškai arba siunčiami registruotu laišku.

12. Jei prašymas pateikiamas asmeniškai, kartu su dokumentų kopijomis pateikiami dokumentų originalai. Už prašymų priėmimą atsakingas Departamento darbuotojas sutikrina pateikiamas dokumentų kopijas su dokumentų originalais ir dokumentų originalus juos pateikusiam asmeniui grąžina prašymo priėmimo metu.

13. Jei teikiant Prašymą asmeniškai dokumentų originalai nepateikiami arba Prašymas siunčiamas registruotu laišku, pateikiamos notaro patvirtintos dokumentų kopijos. Jei teikiant Prašymą asmeniškai arba Prašymą siunčiant registruotu laišku dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos nepateikiamos, notaro patvirtintos dokumentų kopijos arba dokumentų originalai pateikiami egzamino laikymo dieną, sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims, ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti egzamino.

14. Jei kartu su prašymu pateikiami ne visi šių taisyklių 11 punkte nurodyti dokumentai, prašymo pateikimo diena laikoma paskutinio dokumento gavimo Departamente diena.

15. Jeigu Departamentui nebuvo pateiktos šių taisyklių 10 punkte nurodytos pažymos, prašymo pateikimo diena laikoma paskutinės pažymos gavimo diena.

16. Prašymą kartu su visais gautais dokumentais Departamento darbuotojas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po pateikimo dienos perduoda Komisijos sekretoriui.

 

V. KVALIFIKACIJOS EGZAMINO LAIKYMO IR BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA

 

17. Prašymą Komisija turi išnagrinėti ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo prašymo registravimo Departamente dienos.

18. Sprendimą leisti ar neleisti laikyti kvalifikacijos egzaminą priima Komisija. Sprendimas netenkinti prašymo turi būti motyvuotas.

19. Komisija apie priimtą sprendimą leisti ar neleisti laikyti kvalifikacijos egzaminą pateikusiam prašymą asmeniui praneša raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Kai Komisija nusprendžia leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą, kartu pranešama kvalifikacijos egzamino laikymo data, vieta ir laikas.

20. Komisija gali leisti nelaikyti kvalifikacijos egzamino asmeniui, pateikusiam šių taisyklių 7.5 punkte nurodytą prašymą, atitinkančiam šiose taisyklėse keliamus reikalavimus, jeigu jam per paskutinius metus teisės aktų nustatyta tvarka nebuvo skirta nuobaudų už padarytus pažeidimus, atliekant įmonių bankroto procedūras, ir siūlyti Ūkio ministerijai išduoti jam bankroto administratoriaus pažymėjimą. Kai Komisija nusprendžia netenkinti šiame punkte nurodyto prašymo, apie šį sprendimą ji praneša šių taisyklių 19 punkte nurodyta tvarka ir kartu nurodo kvalifikacijos egzamino laikymo datą, vietą ir laiką.

21. Kvalifikacijos egzaminas laikomas Komisijos nuostatų nustatyta tvarka.

22. Asmuo, pirmą kartą neišlaikęs kvalifikacijos egzamino, gali jį dar kartą laikyti ne anksčiau kaip po 3 mėnesių, o neišlaikęs antrą kartą – ne anksčiau kaip po 6 mėnesių. Motyvuotą prašymą pateikusiam asmeniui Komisija gali leisti laikyti egzaminą anksčiau nei šiame punkte nurodytais terminais.

23. Komisijos nuostatuose išdėstyta tvarka surašytą ir pasirašytą Komisijos posėdžio protokolą Komisijos sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo protokolo pasirašymo dienos pateikia Ūkio ministerijai. Vadovaudamasi šiuo protokolu Ūkio ministerija išlaikiusiam kvalifikacijos egzaminą asmeniui išduoda bankroto administratoriaus pažymėjimą. Bankroto administratoriaus pažymėjimas turi būti išduotas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo kvalifikacijos egzamino išlaikymo dienos.

24. Šių taisyklių 3 punkte nurodytu atveju kvalifikacijos egzaminą išlaikiusiam asmeniui bankroto administratoriaus pažymėjimą Ūkio ministerija išduoda ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo šio egzamino išlaikymo dienos.

25. Bankroto administratoriaus pažymėjimą pasirašo Departamento veiklą kuruojantis ūkio viceministras. Jo nesant, šiuos pažymėjimus pasirašo jį pavaduojantis viceministras.

26. Asmuo, praradęs ar sugadinęs bankroto administratoriaus pažymėjimo originalą, pateikia Departamentui prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą, kuris registruojamas ir šių taisyklių 23 punkte nustatytu terminu perduodamas Komisijos sekretoriui. Jei bankroto administratoriaus pažymėjimas yra sugadintas, kartu su šiuo prašymu asmuo pateikia ir nurodytą pažymėjimą.

27. Komisijos sekretorius pagal Departamento turimus duomenis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 26 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos išrašo bankroto administratoriaus pažymėjimą su žyma „Dublikatas“ ir pateikia pasirašyti 25 punkte nurodytam asmeniui.

28. Jeigu pasikeičia fizinio asmens vardas, pavardė, bankroto administratoriaus pažymėjimas patikslinamas (išrašomas naujas pažymėjimas, kuriame nurodomi patikslinti rekvizitai).

29. Bankroto administratoriaus pažymėjimo turėtojas, prašantis patikslinti pažymėjimą, privalo šių taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo vardo, pavardės pakeitimo asmens dokumentuose dienos pateikti Departamentui prašymą, dokumentus, patvirtinančius pasikeitusius duomenis, taip pat bankroto administratoriaus pažymėjimo originalą (pateikiamas atsiimant patikslintą bankroto administratoriaus pažymėjimą).

30. Departamentas IV skyriuje nustatyta tvarka registruoja šį prašymą ir kartu su visais pateiktais dokumentais šių taisyklių 16 punkte nustatytu terminu perduoda Komisijos sekretoriui.

31. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 30 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos išrašo patikslintą pažymėjimą ir pateikia pasirašyti 25 punkte nurodytam asmeniui.

32. Už teisės teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas fiziniam asmeniui suteikimą, bankroto administratoriaus pažymėjimo dublikato išdavimą imama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1458 „Dėl konkrečių valstybės rinkliavos dydžių ir šios rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 108-3463) nustatyto dydžio valstybės rinkliava. Už patikslinto bankroto administratoriaus pažymėjimo išdavimą rinkliava neimama.

 

VI. LEIDIMO TEIKTI BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS IŠDAVIMO JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA

 

33. Prašymą išduoti leidimą teikti bankroto administravimo paslaugas Komisija turi išnagrinėti ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo šio prašymo registravimo Departamente dienos.

34. Prašymas išduoti leidimą teikti bankroto administravimo paslaugas netenkinamas, jeigu išaiškėja, kad juridinis asmuo neatitinka šiose taisyklėse jam keliamų reikalavimų arba pateiktuose dokumentuose nurodyti ne visi būtini arba klaidingi duomenys. Sprendimas netenkinti prašymo išduoti leidimą teikti bankroto administravimo paslaugas turi būti motyvuotas. Komisija apie šį sprendimą pateikusiam prašymą išduoti leidimą teikti bankroto administravimo paslaugas asmeniui praneša ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

35. Komisijos nuostatų nustatyta tvarka surašytą ir pasirašytą Komisijos posėdžio protokolą Komisijos sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo protokolo pasirašymo dienos pateikia Ūkio ministerijai. Vadovaudamasi šiuo protokolu Ūkio ministerija juridiniam asmeniui išduoda leidimą teikti bankroto administravimo paslaugas (toliau – leidimas). Leidimas turi būti išduotas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šiame punkte nurodyto protokolo surašymo dienos.

36. Leidimą pasirašo šių taisyklių 25 punkte nurodytas asmuo.

37. Juridinis asmuo, praradęs ar sugadinęs leidimo originalą, pateikia Departamentui prašymą išduoti leidimo dublikatą, kuris registruojamas ir šių taisyklių 16 punkte nustatytu terminu perduodamas Komisijos sekretoriui. Jei leidimas yra sugadintas, kartu su šiuo prašymu asmuo pateikia ir leidimo originalą (pateikiamas atsiimant patikslintą leidimą).

38. Komisijos sekretorius pagal Departamente turimus duomenis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 37 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos išrašo leidimą su žyma „Dublikatas“ ir pateikia pasirašyti šių taisyklių 25 punkte nurodytiems asmenims.

39. Leidimas patikslinamas (išrašomas leidimas, kuriame nurodomi patikslinti rekvizitai), jeigu pasikeičia juridinio asmens teisinė forma, pavadinimas, buveinė.

40. Leidimo turėtojas privalo šių taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo teisinės formos, pavadinimo, buveinės pakeitimo juridinio asmens dokumentuose dienos pateikti Departamentui prašymą, dokumentus, patvirtinančius pasikeitusius duomenis, taip pat leidimo originalą (pateikiamas atsiimant patikslintą leidimą).

41. Departamentas IV skyriuje nustatyta tvarka registruoja šį prašymą ir šių taisyklių 16 punkte nustatytu terminu perduoda Komisijos sekretoriui.

42. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 41 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos išrašo patikslintą leidimą ir pateikia šių taisyklių 25 punkte nurodytam asmeniui pasirašyti.

43. Už teisės teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas juridiniam asmeniui suteikimą, leidimo dublikato išdavimą imama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1458 nustatyto dydžio valstybės rinkliava. Už patikslinto leidimo išdavimą rinkliava neimama.

 

VII. BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO, LEIDIMO GALIOJIMAS IR JO PANAIKINIMAS

 

44. Kai bankroto administratoriaus pažymėjimas išduodamas pirmą kartą, jis galioja trejus metus nuo jo išdavimo dienos. Kai, baigus galioti šiam pažymėjimui, pagal šių taisyklių nuostatas jis yra išduodamas dar kartą, skaičiais parašytas jo numeris yra nekeičiamas, tik po šių skaičių įrašoma atitinkama abėcėlės raidė (a, b, c ir t. t.). Kai išduodant pažymėjimą pagal šio punkto nuostatas prie skaičiais parašyto jo numerio turi būti įrašyta raidė c ir t. t., Komisijos siūlymu Ūkio ministerija gali nustatyti ilgesnį nei trejų metų galiojimo terminą, tačiau jis negali būti ilgesnis kaip dešimt metų nuo jo išdavimo dienos.

45. Fizinis asmuo, teikiantis įmonių bankroto administravimo paslaugas, siekdamas įgyti šią teisę pakartotinai, šių taisyklių nustatyta tvarka, likus ne mažiau kaip mėnesiui iki pažymėjime nurodyto pažymėjimo galiojimo termino pabaigos, turi pateikti Departamentui šių taisyklių nustatytos formos prašymą ir šių taisyklių 7 punkte nurodytus dokumentus.

46. Tuo atveju, kai fizinis asmuo siekia įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas pakartotinai ir išaiškėja, kad jis teikė įmonių bankroto administravimo paslaugas pasibaigus bankroto administratoriaus pažymėjimo galiojimo terminui, pateiktas prašymas laikyti kvalifikacijos egzaminą yra netenkinamas, o kitą prašymą laikyti kvalifikacijos egzaminą fizinis asmuo gali pateikti ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo bankroto administratoriaus pažymėjimo galiojimo pasibaigimo dienos.

47. Bankroto administratoriaus pažymėjimo galiojimas panaikinamas, kai:

47.1. pažymėjimo turėtojas raštu kreipiasi į Ūkio ministeriją dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo;

47.2. paaiškėja, kad pažymėjimo turėtojas neatitinka šių taisyklių 2 punkte nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų;

47.3. paaiškėja, kad pažymėjimo turėtojas, teikdamas šių taisyklių 7 punkte nurodytus dokumentus, pateikė neteisingus duomenis;

47.4. nustatomi padaryti reikšmingi teisės aktų pažeidimai;

47.5. nustatomi dar galiojant Departamento paskirtai nuobaudai pakartotinai padaryti teisės aktų pažeidimai, išskyrus atvejus, kai Komisija nustato, kad pažymėjimo galiojimo panaikinimas yra neproporcingas nustatytiems teisės pažeidimams, atsižvelgus į teisės pažeidimo pobūdį, jo mastą, atsakomybę lengvinančias bei kitas reikšmingas aplinkybes ir, vadovaudamasi teisingumo, protingumo kriterijais, nusprendžia, kad pažymėjimo galiojimas nenaikintinas;

47.6. paaiškėja, kad pažymėjimo turėtojas pažeidė šių taisyklių 29 punkte nurodytus terminus.

48. Leidimas galioja neterminuotai.

49. Leidimo galiojimas panaikinamas, kai:

49.1. leidimo turėtojas raštu kreipiasi į Ūkio ministeriją dėl leidimo galiojimo panaikinimo;

49.2. leidimo turėtojui iškeliama bankroto byla (atliekamos bankroto procedūros ne teismo tvarka) ar restruktūrizavimo byla ar leidimo turėtojas yra likviduojamas;

49.3. paaiškėja, kad leidimo turėtojas, teikdamas šių taisyklių 13 punkte nurodytus dokumentus, pateikė neteisingus duomenis;

49.4. paaiškėja, kad leidimo turėtojas nebeatitinka šių taisyklių 8 punkte nustatytų reikalavimų;

49.5. paaiškėja, kad leidimo turėtojas pažeidė šių taisyklių 40 punkte nustatytus terminus.

50. Komisijos posėdyje, kuriame nagrinėjami šių taisyklių 47 ir 49 punktuose nurodyti klausimai, turi teisę dalyvauti bankroto administratoriaus pažymėjimo turėtojas, leidimo turėtojo vadovas ir (ar) jų įgalioti atstovai. Apie Komisijos posėdį nurodytiems asmenims raštu pranešama ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki Komisijos posėdžio dienos. Klausimas dėl pažymėjimo ar leidimo galiojimo panaikinimo Komisijos posėdyje turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Departamento kreipimosi į Komisiją dienos.

51. Panaikinus bankroto administratoriaus pažymėjimo arba leidimo galiojimą kartu nustatomas terminas, per kurį fizinis asmuo negali pateikti prašymo laikyti kvalifikacijos egzaminą ar juridinis asmuo pateikti prašymo išduoti leidimą. Šis terminas negali būti trumpesnis nei vieneri metai ir ilgesnis nei penkeri metai. Nustatant šį terminą turi būti atsižvelgta į padaryto pažeidimo pobūdį ir aplinkybes. Kai pažymėjimo ar leidimo galiojimas panaikinamas šių taisyklių 47.1 ir 49.1 punktuose nurodytais atvejais, šio punkto nuostatos netaikomos.

52. Kai Komisija priima sprendimą siūlyti Ūkio ministerijai panaikinti bankroto administratoriaus pažymėjimo ar leidimo galiojimą ir nustatyti terminą, per kurį fizinis asmuo negalėtų pateikti prašymo laikyti kvalifikacijos egzaminą ar juridinis asmuo pateikti prašymo išduoti leidimą Komisijos nuostatų nustatyta tvarka, surašytą ir pasirašytą Komisijos posėdžio protokolą Komisijos sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos pateikia Ūkio ministerijai.

53. Ūkio ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 52 punkte nurodyto protokolo gavimo dienos raštu praneša bankroto administratoriaus pažymėjimo ar leidimo turėtojui apie tai, kad pažymėjimo arba leidimo galiojimas panaikinamas, kartu nurodo galiojimo panaikinimo datą ir datą, iki kurios fizinis asmuo negali pateikti prašymo laikyti kvalifikacijos egzaminą ar juridinis asmuo pateikti prašymo išduoti leidimą. Šį raštą pasirašo šių taisyklių 25 punkte nurodytas asmuo, jo kopija yra išsiunčiama Departamentui.

54. Departamentas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šių taisyklių 53 punkte nurodyto rašto kopijos gavimo dienos apie tai, kad panaikintas bankroto administratoriaus pažymėjimo ar leidimo galiojimas, raštu praneša teismams, nagrinėjantiems įmonių, kuriose nebegaliojančio bankroto administratoriaus ar leidimo turėtojas yra paskirtas administratoriumi, bankroto bylas, bei šių įmonių kreditorių susirinkimo pirmininkams, kartu nurodo bankroto administratoriaus pažymėjimo ar leidimo galiojimo panaikinimo datą.

55. Asmuo ne vėliau kaip 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 53 punkte nurodyto rašto gavimo dienos privalo negaliojantį bankroto administratoriaus pažymėjimą ar leidimą grąžinti Departamentui.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Komisiją techniškai aptarnauja Departamentas. Komisijos gaunamieji ir siunčiamieji raštai registruojami Departamente. Visi dokumentai, susiję su Komisijos veikla, ir negaliojantys ar sugadinti pažymėjimai, leidimai saugomi Departamento archyve teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


Teisės teikti įmonių bankroto administravimo

paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims

suteikimo taisyklių

1 priedas

 

(Bankroto administratoriaus pažymėjimo formos pavyzdys)

 

 

(herbas)

 

 

Lietuvos Respublikos

ūKIO MINISTERIJA

 

 

BANKROTO administratoriaus

pažymėjimas

 

Nr. _____

Vilnius

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu,

 

_________________________________

(vardas ir pavardė)

 

_______________________

(gimimo data)

 

suteikiama teisė teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas.

 

 

bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos

20___ m. ____________ d. sprendimas Nr. ____.

 

 

Ūkio viceministras

(parašas)

A. V.

(vardas ir pavardė)

 

 

 

Išdavimo data ..... m. ............... mėn. ... d.                                                    Reg. Nr. ......

Galiojimo data ... m. ................ mėn. ... d.

 

 

 

 

 

_________________

 


Teisės teikti įmonių bankroto administravimo

paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims

suteikimo taisyklių

2 priedas

 

(Leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas formos pavyzdys)

 

 

(herbas)

 

 

Lietuvos Respublikos

ūKIO MINISTERIJA

 

 

Leidimas

teikti bankroto administravimo paslaugas

 

Nr. _____

Vilnius

 

Vadovaujantis Lietuvos respublikos įmonių bankroto įstatymu,

 

_________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

kodas:

_______________

adresas:

_______________

 

suteikiama teisė teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas.

 

bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos

20___ m. _____________ d. sprendimas Nr. ____.

 

 

Ūkio viceministras

 

A. V.

 

(parašas)

_____________________

(vardas ir pavardė)

 

 

 

Išdavimo data 20 ... m. ............... mėn. ... d.                                             Reg. Nr. ____

 

 

 

_________________


Teisės teikti įmonių bankroto administravimo

paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims

suteikimo taisyklių

3 priedas

 

(Prašymo formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________________

(asmens vardas ir pavardė)

___________________________________________________________________________

(adresas, telefono Nr., elektroninio pašto adresas)

 

bankroto ir restruktūrizavimo

administratorių atestavimo komisijai

 

PRAŠYMAS
DĖL KVALIFIKACIJOS EGZAMINO LAIKYMO

 

20     m.                      d.

 

Siekdamas įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, prašau leisti man laikyti kvalifikacijos egzaminą. Atsakau į šiuos klausimus:

1. Ar buvote nuteistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, nepaisant to, ar išnyko teistumas? Jeigu taip – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

2. Ar buvote nuteistas už kitą nusikalstamą veiką ir nėra išnykęs teistumas? Jeigu taip – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį ________________________________

___________________________________________________________________________

3. Ar buvo panaikintas Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos Jums išduoto bankroto administratoriaus ar restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimas? Jei taip – kada? ______________

___________________________________________________________________________

4. Ar piktnaudžiaujate psichotropinėmis, narkotinėmis, toksinėmis medžiagomis ar alkoholiu?

___________________________________________________________________________

PRIDEDAMA.

 

 

(parašas)

(vardas, pavardė)

 

_________________