LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROGRAMOS 2009 METAIS ĮGYVENDINIMO
2009 m. vasario 10 d. Nr. A1-52
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 12 d. nutarimo Nr. 1000 „Dėl Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros 2007–2009 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 111-4213) 4 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymo Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 65-2534; 2008, Nr. 114-4375) 2 punktą:
1. Sudarau šios sudėties Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos 2009 metų projektų atrankos komisiją:
Alfredas Nazarovas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių ir socialinės integracijos departamento direktorius (komisijos pirmininkas);
Aušrinė Garbačiauskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinio darbo ir socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);
Daiva Buivydaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinio darbo ir socialinių paslaugų skyriaus vedėja;
Kristina Eismontė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių skyriaus vyriausioji specialistė;
Rūta Pabedinskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vaikų ir jaunimo skyriaus vyriausioji specialistė;
Aldona Šlajutė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinio darbo ir socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė;
Daina Urbonaitienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vaikų ir jaunimo skyriaus vedėja;
2. Tvirtinu Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos projektų atrankos 2009 metų konkurso nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2009 m. vasario 10 d.
įsakymu Nr. A1-52
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROGRAMOS PROJEKTŲ ATRANKOS 2009 METŲ KONKURSO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos projektų atrankos 2009 metų konkurso nuostatai (toliau vadinama – nuostatai) nustato Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros 2009 m. programos projektų, finansuojamų iš valstybės biudžeto lėšų, įgyvendinimo prioritetus ir kryptis, reikalavimus projektų teikėjams, pagrindinius reikalavimus projektams, dokumentų pateikimą konkursui, projektų atranką, projektų atrankos komisijos darbo organizavimą, projektų vykdymą ir kontrolę.
2. Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos (toliau vadinama – Programa) paskirtis – sudaryti sąlygas plėtoti socialines paslaugas savivaldybėse, užtikrinant gyventojams galimybę naudotis socialinėmis paslaugomis, skatinant nevyriausybinių organizacijų, teikiančių socialines paslaugas, savivaldybių institucijų, viešo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimą.
3. Programos projektų atrankos 2009 metais konkursą (toliau vadinama – konkursas) organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau vadinama – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos internetiniame puslapyje www.socmin.lt ir viename iš pagrindinių Lietuvos dienraščių.
II. 2009 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIORITETAI
III. PROJEKTŲ TEIKĖJAI
6. Konkursui projektus gali teikti šie projektų teikėjai (toliau visi kartu vadinami – projektų teikėjai):
6.2. nevyriausybinės organizacijos (viešosios įstaigos, labdaros ir paramos fondai, asociacijos, religinės bendruomenės (bendrijos) centrai) (toliau vadinama – nevyriausybinės organizacijos);
7. Potencialūs projektų teikėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:
7.1. projekto teikėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
7.2. projekto teikėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
7.3. projekto teikėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;
7.4. projekto teikėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;
7.6. projekto teikėjo vadovas turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
IV. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO KRYPTYS
9. Rengdami projektus, projektų teikėjai turi vadovautis šiomis Programos įgyvendinimo kryptimis:
9.3. socialinių paslaugų įstaigų tinklo plėtros, siekiant kuo įvairesnių kompleksinių socialinių paslaugų teikimo bendruomenėse;
9.4. socialinių paslaugų kokybės gerinimo, modernizuojant socialinių paslaugų įstaigų materialinę bazę;
V. PAGRINDINIAI REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
10. Projektuose turi būti numatyta:
10.5. veiklos tęstinumą užtikrinantys ištekliai (pateikiami duomenys apie numatomos plėsti, modernizuoti arba steigti įstaigos patalpas, darbuotojų skaičių, numatomą finansavimą pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui);
11. Projekte turi būti numatoma atskiros socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) plėtra, modernizavimas, steigimas.
12. Projekte numatomos plėsti, modernizuoti arba steigti atskiros socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) nuostatuose (įstatuose) turi būti nustatyta, kad pagrindinė šios įstaigos arba padalinio veikla yra socialinių paslaugų teikimas.
13. Projektuose numatomus rekonstruoti (remontuoti) pastatus ar žemės sklypus, kuriuose planuojama statyti pastatus, projekto teikėjai turi valdyti, naudoti ar disponuoti jais nuosavybės ar patikėjimo teise, panaudos ar nuomos pagrindais. Panaudos ar nuomos sutarčių tęstinumas turi būti užtikrintas ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui po projekto įgyvendinimo.
14. Projekte numatomo rekonstruoti (remontuoti) pastato (jo dalies) rinkos vertė turi būti ne mažesnė kaip 25 procentai pastato rekonstrukcijos (remonto) sąmatoje numatomos kainos.
15. Pastatai po rekonstrukcijos (remonto), statybos darbų turi visiškai atitikti socialinių paslaugų įstaigų pastatams keliamus reikalavimus.
16. Pagrindiniai reikalavimai projektų turiniui:
16.1. projektų aktualumo ir poreikio konkrečioms socialinėms paslaugoms pagrindimas įvertinant aktualiasius toje teritorijoje gyvenančių žmonių socialinius poreikius;
17. Prioritetas teikiamas tiems projektams, kurie turi papildomą finansavimą iš savivaldybės ar kitų šaltinių bei piniginį indėlį iš kitų šaltinių (savivaldybių, įvairių tarptautinių fondų ir kt.) ne šiam projektui, bet projektu numatomos finansuoti socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) plėtrai, modernizavimui, steigimui.
VI. FINANSUOJAMOS PROJEKTŲ VYKDYMO IŠLAIDOS
18. Iš Programai įgyvendinti 2009 metais skirtų lėšų finansuojama:
18.1. statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto darbai (ilgalaikio materialiojo turto kūrimas);
VII. DOKUMENTŲ PATEIKIMAS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSUI
20. Konkursui teikiami projektai turi būti aprašomi užpildant tipinę paraiškos formą (1 priedas). Projekto teikėjas privalo pateikti užantspauduotame voke tris paraiškos egzempliorius (vieną originalą ir dvi kopijas, tituliniame lape pažymėdamas „Originalas“ arba „Kopija“) ir tiek pat šių nuostatų 22 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių bei 1 paraiškos įrašą kompiuterinėje laikmenoje (lanksčiame diskelyje arba kompaktiniame diske). Prie paraiškos pridedami priedai turi būti pateikti nurodyta eilės tvarka. Ant voko užrašyti „Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos 2009 m. konkursui“. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu arba pristatomi į ministeriją. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Kiekvienas paraiškos ir papildomos medžiagos egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas, puslapiai sunumeruoti.
21. Paraiška turi būti pasirašyta projekto vadovo ir projekto teikėjo vadovo bei patvirtinta projekto teikėjo vadovo antspaudu. Jei paraišką teikia šių nuostatų 6.3 punkte nurodyti projekto teikėjai, tai ją pasirašo abiejų projekto teikėjų vadovai ir patvirtina antspaudais.
22. Su paraiška konkursui privaloma pateikti:
22.1. savivaldybės institucijos pritarimą dėl:
22.1.2. įsipareigojimo laimėjimo atveju sudaryti sutartį su ministerija ar jos įgaliota įstaiga dėl projekto įgyvendinimo,
22.2. projekte numatomos finansuoti įstaigos registracijos pažymėjimo bei nuostatų (įstatų) ir, jei projekte numatomas finansuoti padalinys, padalinio nuostatų (įstatų) kopijas, patvirtintas juridinio asmens antspaudu ir vadovo parašu, o jei įstaiga (padalinys) dar neįsteigta – nuostatų (įstatų) projektą;
22.3. projekto teikėjo vadovo parašu patvirtintą numatomą Programos sąmatą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 (Žin., 2009, Nr. 7-237) patvirtintą formą Nr. BFP-1;
22.4. numatomų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ar paprastojo remonto darbų preliminarią projektinę dokumentaciją, teisės aktus atitinkančias šių darbų preliminarią objektinę ir preliminarias lokalines sąmatas;
22.5. projekto teikėjo vadovo parašu patvirtintą numatomų pirkti prekių ir pagrindinių priemonių išsamią sąmatą pagal programos sąmatos klasifikacijos straipsnius;
22.6. projekte numatomo rekonstruoti ar remontuoti pastato nuotraukas (visų fasadų ir numatomų remontuoti patalpų);
22.7. nuosavybės, patikėjimo teisės į pastatus, kurie bus rekonstruojami, remontuojami ar įrengiami, arba žemę, kurioje numatoma statyti statinius, patvirtinančių dokumentų, o jei pastatus ar žemę valdo ir naudoja nuomos ar panaudos pagrindais – nuomos ar panaudos sutarčių kopijas, patvirtintas juridinio asmens antspaudu ir projekto teikėjo vadovo parašu;
22.8. pažymą apie projektu numatomo rekonstruoti (kapitališkai remontuoti) pastato (jo dalies) rinkos vertę (tūkst. Lt);
22.9. projekto teikėjo vadovo įsipareigojimą nuo projekto įvykdymo dienos 5 kalendorinius metus nekeisti pagal projektą finansuotos socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) veiklos krypties patvirtinančius dokumentus;
22.10. projekto teikėjo vadovo įsipareigojimą dėl socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) įsteigimo, įgyvendinus projektą, jei projekte numatoma steigti naują socialinių paslaugų įstaigą (padalinį);
22.11. raštus, patvirtinančius apie iš kitų šaltinių numatomą gauti papildomą piniginį indėlį projektu finansuojamai socialinių paslaugų įstaigai (padaliniui) plėsti, modernizuoti, steigti;
22.12. informaciją apie Programos atrankos konkursui teikto projekto dalyvavimą kituose konkursuose ir numatomas gauti lėšas šiam projektui įgyvendinti iš kitų finansavimo šaltinių;
VIII. PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
24. Programos konkursui pateiktus projektus vertina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta Programos 2009 metų projektų atrankos komisija (toliau vadinama – komisija), o sprendimą dėl projektų finansavimo priima ministras ar jo įgaliotas asmuo.
25. Komisijos nariai per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės nustatytos projektų pateikimo konkursui dienos raštu įvertina jiems priskirtus projektus, užpildydami projekto paraiškos vertinimo anketą (2 priedas).
26. Komisijos nariai turi įvertinti:
26.1. projektų turinį (aktualumą bei originalumą, projektų turinio tinkamumą numatomoms asmenų grupėms);
26.2. projektų kokybę (rezultatų įgyvendinimo realumą, rezultatų sklaidą, pagrįstumą, įgyvendinamos veiklos prieinamumą numatomoms asmenų grupėms, projekto išbaigtumą);
27. Jeigu paraiškos neatitinka bent vieno VII skyriuje nurodytų reikalavimų, komisijos sprendimu jos yra nevertinamos. Jeigu komisijai kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, komisija turi teisę raštu ar elektroniniu paštu paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją per 5 kalendorines dienas nuo šio prašymo gavimo.
28. Komisijos nariai turi teisę:
29. Komisija siūlomus finansuoti projektus atrenka pagal nustatytus vertinimo kriterijus, išvesdama kiekvieno projekto vidutinį balą. Aukščiausias galimas projekto įvertinimas yra 100 balų.
31. Komisija, atrinkusi siūlomus finansuoti projektus, per 5 kalendorines dienas jų sąrašą pateikia ministrui ar jo įgaliotam asmeniui. Ministras ar jo įgaliotas asmuo per 5 kalendorines dienas priima sprendimą dėl projektų finansavimo.
32. Ministro ar jo įgalioto asmens patvirtintas finansuojamų projektų sąrašas yra viešai skelbiamas ministerijos interneto tinklalapyje.
33. Projektų teikėjai per 5 darbo dienas po ministro ar jo įgalioto asmens sprendimo priėmimo raštu informuojami apie projektų atrankos konkurso rezultatus. Apie ministro ar jo įgalioto asmens sprendimą projektams skirti lėšas informuojamos ir projektams pritarusios savivaldybės. Projektų teikėjai, kurių paraiškos buvo atmestos, informuojami, nurodant atmetimo priežastį.
IX. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
34. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko įgaliotas kitas komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, šiais nuostatais, valstybės biudžeto lėšų efektyvaus ir taupaus naudojimo bei veiklos skaidrumo principais.
36. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.
37. Pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti:
37.1. konfidencialumo pasižadėjimą dėl konkurso informacijos konfidencialumo užtikrinimo, šios informacijos viešo neskelbimo ir neplatinimo;
38. Už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus komisijos nariai traukiami tarnybinėn arba drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.
39. Jeigu yra pagrindo manyti, kad komisijos nario dalyvavimas svarstant ir priimant sprendimą dėl konkretaus projekto sukels interesų konfliktą, tas komisijos narys pats arba komisijos pirmininkui pareikalavus turi nusišalinti nuo šios procedūros. Į komisijos posėdžio protokolą įrašoma informacija apie galimą interesų konfliktą.
40. Programai pateikti projektai komisijos nariams paskirstomi komisijos posėdyje. Projektai turi būti paskirstomi taip, kad vieną projektą įvertintų ne mažiau kaip trys komisijos nariai.
42. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.
43. Jeigu, svarstant projektus, kuris nors komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.
X. PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ
45. Ministerija ar jos įgaliota įstaiga projekto įgyvendinimo sutartį sudaro su projektui pritarusia savivaldybe (toliau – projekto vykdytojas).
46. Projekto įgyvendinimo sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo dienos, kai projekto teikėjas ir projekto vykdytojas buvo raštu informuoti apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui finansuoti.
47. Gavęs pranešimą apie projektui skirtą finansavimą, projekto vykdytojas ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai nedelsdamas raštu pateikia projekto įgyvendinimo sutarčiai sudaryti reikalingą informaciją. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, projekto vykdytojas nedelsdamas patikslina Programos sąmatą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 (Žin., 2009, Nr. 7-237) patvirtintą formą Nr. BFP-1 bei patvirtina, kad priimtas sprendimas iš dalies finansuoti projektą neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus.
48. Nesudarius projekto įgyvendinimo sutarties per šių nuostatų 46 punkte numatytą terminą, komisija teikia ministrui ar jo įgaliotam asmeniui pasiūlymą dėl sprendimo skirti finansavimą panaikinimo.
49. Projekto vykdytojas privalo gautas valstybės biudžeto lėšas naudoti tikslingai, tik projekto įgyvendinimo sutartyje numatyto projekto nurodytoms veikloms vykdyti.
50. Įgyvendindamas projektą, projekto vykdytojas privalo:
50.1. organizuoti konkursą projekte numatytiems darbams atlikti ir prekėms įsigyti, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
50.2. kontroliuoti, kad išlaidos, daromos pagal prekių, pagrindinių priemonių ar darbų pirkimo sutartis, atitiktų išlaidas, numatytas projekte ir projekto įgyvendinimo sutartyje;
50.3. užtikrinti, kad būtini projekto ir projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimai būtų raštu suderinti su ministerija ar jos įgaliota įstaiga;
50.4. per 14 kalendorinių dienų nuo viešųjų pirkimo–pardavimo sutarčių sudarymo ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai pateikti šių viešųjų pirkimų metu sudarytų prekių, pagrindinių priemonių bei darbų atlikimo sutarčių ir statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ar einamojo remonto darbų objektinių ir lokalinių sąmatų kopijas;
50.5. kontroliuoti, kad vykdomi ilgalaikio materialiojo turto rekonstrukcijos, statybos, kapitalinio ar einamojo remonto darbai būtų atliekami kokybiškai;
50.6. kiekvienam mėnesiui arba ketvirčiui pasibaigus, iki kito mėnesio arba ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos, ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai teikti Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21; 2006, Nr. 19-661), bei dokumentus, patvirtinančius patirtas išlaidas. Biudžetiniams metams pasibaigus, iki 2010 m. sausio 5 d., ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai pateikti metinę biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą pagal formą Nr. 2;
50.7. kiekvienam mėnesiui arba ketvirčiui pasibaigus, iki kito mėnesio arba ketvirčio pirmo mėnesio 8 d., ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai teikti projekto veiklos ataskaitą. Biudžetiniams metams pasibaigus, iki 2010 metų sausio 10 d., ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai pateikti metinę projekto veiklos ataskaitą;
50.10. informuoti ministeriją ar jos įgaliotą įstaigą apie projekto įgyvendinimo metu gautą (ar numatytą ir negautą) finansavimą iš kitų šaltinių (savivaldybių, įvairių tarptautinių fondų, kt.);
50.11. kontroliuoti, kad paraiškoje numatyta ir pagal projektą finansuota atskira socialinių paslaugų įstaiga (padalinys), būtų įsteigtą jei projekte numatoma steigti naują socialinių paslaugų įstaigą (padalinį) ir ne vėliau kaip iki 2010 m. kovo 1 d. pateikti ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai įsteigimą įrodančių dokumentų kopijas;
50.12. kasmet, iki kovo 1 d., 5 kalendorinius metus po projekto įgyvendinimo ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai teikti ataskaitas už praėjusius metus apie socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) veiklą;
50.13. garantuoti, kad turtas, įsigytas už gautas valstybės biudžeto lėšas, būtų teisės aktų nustatyta tvarka įtrauktas į ilgalaikio turto apskaitą
50.14. kontroliuoti, kad 5 kalendorinius metus po projekto įgyvendinimo nebūtų keičiama pagal projektą finansuotos socialinių paslaugų įstaigos veiklos kryptis;
50.15. viešinti projektą kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projektą ir projekto rezultatus;
51. Ministerija ar jos įgaliota įstaiga turi teisę tikrinti, ar finansavimą gavęs projekto vykdytojas laikosi šių nuostatų reikalavimų ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų, o prireikus ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslingo panaudojimo auditą.
52. Ministerija ar jos įgaliota įstaiga nutraukia sutartį su projekto vykdytojais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:
XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Socialinių paslaugų infrastruktūros
plėtros programos 2009 metų projektų
atrankos konkurso nuostatų
1 priedas
(Paraiškos dalyvauti Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos projektų atrankos 2009 metų konkurse forma)
__________________________________________________________________
(paraišką teikiančios įstaigos, organizacijos pavadinimas)
__________________________________________________________________
(kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai
A. Vivulskio g. 11
LT-03610 Vilnius
PARAIŠKA
DALYVAUTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROGRAMOS PROJEKTŲ ATRANKOS 2009 METAIS KONKURSE
________________ Nr. ___________
(data)
2. Informacija apie projekto teikėją
Pavadinimas |
|
Adresas |
|
Miestas ir pašto indeksas |
|
Telefonas (su tarpmiestiniu kodu) |
|
Faksas (su tarpmiestiniu kodu) |
|
Elektroninis paštas |
|
3. Informacija apie pagal šį projektą numatomą finansuoti įstaigą (padalinį)
Pavadinimas |
|
||
Adresas |
|
||
Miestas ir pašto indeksas |
|
||
Telefonas (su tarpmiestiniu kodu) |
|
||
Faksas (su tarpmiestiniu kodu) |
|
||
Elektroninis paštas |
|
||
Įstaigos steigėjas |
|
||
Ar numatoma finansuoti įstaiga (jos padalinys) įsteigta (pažymėti tinkantį) |
įstaiga |
taip |
ne |
įstaigos padalinys |
taip |
ne |
4. Informacija apie projekto vadovą
Vardas ir pavardė |
|
Darbovietės pavadinimas |
|
Pagrindinės pareigos |
|
Telefonas pasiteirauti |
|
Faksas (su tarpmiestiniu kodu) |
|
Elektroninis paštas |
|
Informacija (adresas susirašinėti) |
|
5. Informacija apie numatomos finansuoti socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) anksčiau remtus projektus iš Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos:
5.1. ar socialinių paslaugų įstaiga anksčiau buvo finansuojama iš Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos:
Taip Ne
Jei taip, kuriais metais ir kokia suma buvo skirta
1998 |
________________________ tūkst. Lt |
1999–2002 |
________________________ tūkst. Lt |
2003 |
________________________ tūkst. Lt |
2004 |
________________________ tūkst. Lt |
2005 |
________________________ tūkst. Lt |
2006 |
________________________ tūkst. Lt |
2007 |
________________________ tūkst. Lt |
2008 |
________________________ tūkst. Lt |
6. Informacija apie ________________________ savivaldybės institucijos pritarimą (sprendimo data, numeris) _______________________________.
7. Esama padėtis (socialinės problemos pateikimas):
7.1. socialinės žmonių grupės, kuriai skirtas projektas, apibūdinimas (nurodyti socialinę asmenų grupę, jų skaičių, amžių, specialius poreikius) ______________________________________________ ;
7.2. problemos mastą nusakanti statistika (nurodyti socialinių paslaugų poreiki konkrečios savivaldybės teritorijos specifiką ir kt.) _______________________________________________________ ;
8. Projekto tikslas (nurodyti, kokią problemą numatoma išspręsti, išplėsti socialinių paslaugų tinklą pagerinti socialinių paslaugų kokybę ir (ar) kt.):
___________________________________________________________________________
9. Projekto uždaviniai (nurodykite ne mažiau kaip 3—4 uždavinius):
10. Trumpas projekto aprašymas:
10.1. numatytai socialinei žmonių grupei (-ėms) šiuo metu teikiamos ir (ar) planuojamos pradėti teikti socialinės paslaugos pagal Socialinių paslaugų kataloge (Žin., 2006, Nr. 43-1570) numatytas socialinių paslaugų rūšis (nurodyti: BSP – bendrosios socialinės paslaugos, SP – socialinė priežiūra, DSG – dienos socialinė globa, SG – ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa)
Asmenų grupės |
Buvo teikiamos iki projekto pateikimo |
Bus teikiamos įgyvendinus projektą |
||
asmenims |
jų šeimoms |
asmenims |
jų šeimoms |
|
1. Senyvo amžiaus asmenys (jų šeimos) |
|
|
|
|
2. Suaugę asmenys su negalia (jų šeimos) |
|
|
|
|
3. Vaikai su negalia (jų šeimos) |
|
|
|
|
4. Likę be tėvų globos vaikai (jų šeimos) |
|
|
|
|
5. Socialinės rizikos vaikai (jų šeimos) |
|
|
|
|
6. Socialinės rizikos suaugę asmenys (jų šeimos) |
|
|
|
|
7. Bendruomenės nariai |
|
|
|
|
8. Kiti (nurodykite) |
|
|
|
|
10.2. projekto naujoviškumas, lyginant su kitais savivaldybės teritorijoje vykdomais ar įgyvendintais projektais ___________________________________________________________________________ ;
10.3. projekto aprėptis: miesto teritorija miestelio teritorija
kaimo vietovė geografiškai neribota;
10.4. projekto tipas: vienų metų baigtims projektas
vienas iš socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) steigimo, plėtros, modernizavimo etapų
vienas iš grupės projektų;
10.5. jei šis projektas yra tik vienas iš socialinių įstaigos (padalinio) plėtros ar modernizavimo etapų ar grupės projektų, kaip jūs įsivaizduojate tolesnę įstaigos (padalinio) plėtros ar modernizavimo eigą, kokios numatomos finansinės, techninės, institucinės galimybės ir kt. ___________________________________ ;
12. 2009 m. socialinių paslaugų įstaigai (padaliniui) steigti, plėsti ar modernizuoti skiriamos papildomos lėšos (tūkst. Lt)
|
Lėšų šaltiniai ir natūrinio indėlio išraiška |
Lėšų suma ar piniginė natūrinio indėlio išraiška, tūkst. Lt |
12.1. savivaldybės ar kitų šaltinių 2009 m. papildomai skiriamos lėšos socialinių paslaugų įstaigai (padaliniui) steigti, plėsti ar modernizuoti |
|
|
12.2. natūrinis įnašas (jei įmanoma, nurodyti piniginę išraišką): |
|
|
12.2.1. savivaldybės indėlis (pastatai, įranga ir (ar) kt.) |
|
|
12.2.2. kitų šaltinių (nurodyti, kokių) indėlis (pastatai, įranga ir (ar) kt.) |
|
|
13. Jei projektas yra vienas iš socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) steigimo, plėtros ar modernizavimo etapų arba vienas iš grupės projektų, nurodyti socialinių paslaugų įstaigai (padaliniui) plėsti, modernizuoti, steigti reikalingą lėšų sumą iš viso
|
___________ tūkst. Lt |
14. Detalus lėšų, reikalingų projektui įgyvendinti, apibūdinimas:
14.1. nurodykite, kokiems darbams pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), Statybos techninį reglamentą STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 622 (Žin., 2002, Nr. 119-5372), kokioms pagrindinėms priemonėms bei kitoms prekėms pirkti prašoma lėšų
|
Lėšos iš Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros programos, tūkst. Lt |
Savivaldybės lėšos, tūkst. Lt |
Kiti finansavimo šaltiniai, tūkst. Lt |
Lėšos iš viso 2008 metams, tūkst. Lt |
1. Statybos darbai |
|
|
|
|
2. Objekto rekonstrukcijos darbai |
|
|
|
|
3. Objekto kapitalinis remontas |
|
|
|
|
4. Pagrindinių priemonių įsigijimas (vnt. kaina daugiau nei 1000 Lt su PVM) |
|
|
|
|
5. Statinio paprastasis remontas |
|
|
|
|
4. Prekių įsigijimas (vnt. kaina mažiau nei 1000 Lt su PVM) |
|
|
|
|
IŠ VISO |
|
|
|
|
14.2. projekto biudžete nurodytų visų išlaidų trumpas pagrindimas (nurodyti, kodėl šios išlaidos yra būtinos ir kaip jos padės pasiekti projekto tikslus)
|
Pagrindimas |
Statybos darbai |
|
Objekto rekonstrukcijos darbai |
|
Objekto kapitalinis remontas |
|
Pagrindinių priemonių įsigijimas (vnt. kaina daugiau nei 1000 Lt su PVM) |
|
Paprastasis remontas |
|
Prekių įsigijimas (vnt. kaina mažiau nei 1000 Lt su PVM) |
|
15. Laukiami rezultatai:
15.1. projekto svarba esamai socialinių paslaugų sistemai regione (nurodyti, kaip pagal projektą finansuota socialinių paslaugų įstaiga (padalinys) papildys tam tikros teritorijos socialinių paslaugų įstaigų sistemą užtikrinančią įvairių rūšių socialinių paslaugų atsiradimą konkrečios socialinės Žmonių grupės asmenims (jų šeimoms) ir kokybiškos bei nuoseklios pagalbos jiems suteikimą) __________________________________
___________________________________________________________________________ ;
15.2. projekto poveikis bendruomenei (nurodyti, kiek žmonių (jų šeimų) gaus socialines paslaugas, kiek bus įkurta darbo vietų ir kt.) ________________________________________________________ ;
15.3. projekto tęstinumas (nurodyti, kaip bus užtikrinamas socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) veiklos tolesnis finansavimas pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui) _____________________
___________________________________________________________________________ ;
16. Pavojai ir projekto rizika (apibūdinti, pvz.: finansinė, ekonominė (technologinė, aplinkosauginė, socialinė), institucinė, politinė, konkretizuojant ir nurodant apsaugos (rizikos valdymo) priemones, jei tokios numatomos) _________________________________________________________________ ;
17. Kita informacija apie projektą:
17.1. projekto partneriai (nurodyti: savivaldybės, nevyriausybinės organizacijos, tarptautiniai fondai, fiziniai asmenys ir kt.) _______________________________________________________________
___________________________________________________________________________ ;
17.3. projekte nurodytų patalpų ir numatytų atlikti darbų tipas (pažymėkite +)
Naujai statomas pastatas; įstaiga, padalinys dar nefunkcionuoja ar funkcionuoja kitose patalpose |
Seno pastato remontas, kai įstaiga, padalinys dar nefunkcionuoja ar funkcionuoja kitose patalpose |
Pastato, kuriame funkcionuoja įstaiga (padalinys), remontas, siekiant pagerinti jau teikiamų socialinių paslaugų kokybę |
Pastato papildomų patalpų remontas, siekiant išplėsti įstaigos, padalinio teikiamas socialines paslaugas |
|
|
|
|
17.4. techniniai duomenys apie projekte numatomą statyti, rekonstruoti (kapitališkai remontuoti) pastatą (užpildyti lentelę)
Bendras plotas (m2) |
1 m2 rekonstrukcijos (remonto, statybos) kaina |
|
|
17.5. bendra informacija apie projektą (užpildyti lentelę)
Darbo vietos, įsteigtos iki pateikiant projektą |
Naujos darbo vietos, kurios bus įsteigtos įgyvendinus projektą |
Maksimalus klientų (asmenų, jų šeimų) skaičius per dieną |
Klientų (asmenų, jų šeimų), kuriems bus sudarytos geresnės socialinių paslaugų gavimo sąlygos įgyvendinus projektą, skaičius |
|||
iš viso |
iš jų socialinį darbą dirbančių darbuotojų |
iš viso |
iš jų socialinį darbą dirbančių darbuotojų |
iki pateikiant projektą |
numatoma įgyvendinus projektą |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. Klek pagal projektą įkurta, suremontuota ar rekonstruota įstaiga (padalinys) atitinka reikalavimus, keliamus socialinių paslaugų įstaigoms:
19. PRIDEDAMA:
19.2. projekte numatomos finansuoti įstaigos (padalinio) registracijos pažymėjimo bei nuostatų (įstatų) ir, jei projekte numatomas finansuoti padalinys, padalinio nuostatų (įstatų) kopijos, patvirtintos juridinio asmens antspaudu ir vadovo parašu, o jei įstaiga (padalinys) dar neįsteigta – nuostatų (įstatų) projektas, ___________ lapai;
19.3. projekto teikėjo vadovo parašu patvirtinta numatoma Programos sąmata pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 (Žin., 2009, Nr. 7-237) patvirtintą formą Nr. BFP-1, ______________ lapas;
19.4. numatomų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ar paprastojo remonto darbų preliminari projektinė dokumentacija, teisės aktus atitinkančios šių darbų preliminari objektinė ir preliminari lokalinė sąmata, ___________ lapai;
19.5. projekto teikėjo vadovo parašu patvirtinta numatomų pirkti prekių ir pagrindinių priemonių išsami sąmata pagal programos sąmatos klasifikacijos straipsnius, ______ lapai;
19.6. projekte numatomo rekonstruoti ar remontuoti pastato nuotraukos (visų fasadų ir numatomų remontuoti patalpų), _______ lapai;
19.7. nuosavybės, patikėjimo teisės į pastatus, kurie bus rekonstruojami, remontuojami ar įrengiami, arba žemę, kurioje numatoma statyti statinius, patvirtinančių dokumentų, o jei pastatus ar žemę valdo ir naudoja nuomos ar panaudos pagrindais – nuomos ar panaudos sutarčių kopijos, patvirtintos juridinio asmens antspaudu ir projekto teikėjo vadovo parašu, _______ lapai;
19.8. pažyma apie projektu numatomo rekonstruoti (kapitališkai remontuoti) pastato (jo dalies) rinkos vertę (tūkst. Lt), _______ lapai;
19.9. projekto teikėjo vadovo įsipareigojimą nuo projekto įvykdymo dienos 5 kalendorinius metus nekeisti pagal projektą finansuotos socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) veiklos krypties patvirtinančius dokumentus, _____ lapai;
19.10. projekto teikėjo vadovo įsipareigojimą dėl socialinių paslaugų įstaigos (padalinio) įsteigimo, įgyvendinus projektą, jei projekte numatoma steigti naują socialinių paslaugų įstaigą (padalinį), ______ lapai;
19.11. raštai, patvirtinantys apie iš kitų šaltinių numatomą gauti papildomą piniginį indėlį projektu finansuojamai socialinių paslaugų įstaigai (padaliniui) plėsti, modernizuoti, steigti, _______ lapai;
19.12. informacija apie Programos atrankos konkursui teikto projekto dalyvavimą kituose konkursuose ir numatomas gauti lėšas šiam projektui įgyvendinti iš kitų finansavimo šaltinių, ______ lapai;
19.13. projekto teikėjo vadovo pasirašyta pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių nuostatų 7 punkte, ______ lapai.
Esu susipažinęs (-usi), kad Programa remia tik socialinių paslaugų plėtojimo projektus, kuriais nesiekiama gauti pelno. Programa neremia įstaigų ir organizacijų išlaikymo. Gavęs paramą, pasižadu vykdyti visus Programos reikalavimus, laikytis ministerijos nustatytų projekto įgyvendinimo terminų ir atsiskaitymo už lėšų panaudojimą sąlygų, nekeisti projekto per visą jo įgyvendinimo laikotarpį, o iškilus būtinybei – tai daryti tik iš anksto suderinus ir gavus ministerijos sutikimą. Patvirtinu, kad šiame dokumente ir jo prieduose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.
Projekto teikėjo vadovas
______________________ _______________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
A.V.
Projekto vadovas
______________________ _______________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Socialinių paslaugų infrastruktūros
plėtros programos 2009 metų projektų
atrankos konkurso nuostatų
2 priedas
PROJEKTO PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA
________________________________________
(projekto teikėjo (įstaigos ar organizacijos) pavadinimas)
_____________________________________ Nr. __________________
(pateikto projekto pavadinimas ) (registracijos numeris)
Eil. Nr. |
Dalykinio vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Rekomenduojamos balų ribos |
Skirtų balų skaičius |
1. |
Kiek projekto paraiška atitinka keliamus reikalavimus (projekto paraiška pateikta kvalifikuotai ir tvarkingai, pagal patvirtintą paraiškos pateikimo formą, yra visi reikalingi dokumentai) |
10 |
10 balų (visiškai atitinka) 3–9 balai (iš dalies atitinka) 0 balų (neatitinka) |
|
2. |
Kiek projektas atitinka Programos prioritetus (projektas numato socialinių paslaugų įstaigų likusiems be tėvų globos vaikams, socialinės rizikos šeimoms ir vaikams, senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms bei bendruomenės centrų plėtrą) |
20 |
11–20 balų (atitinka prioritetus) 1–10 balų (iš dalies atitinka prioritetus) 0 balų (neatitinka prioritetų) |
|
3. |
Projekto tikslas ir uždaviniai (aiškūs, realiai įgyvendinami, numatantys aktualių socialinių problemų sprendimą ir pan.) |
10 |
7–10 balų (aiškūs ir realūs) 1–6 balai (iš dalies aiškūs ar realūs) 0 balų (neaiškūs ar nerealūs) |
|
4. |
Sprendžiama socialinė problema (problema yra tiksliai įvardyta, aktuali vietinei bendruomenei) |
15 |
9–15 balų (aktuali) 1–8 balai (nelabai aktuali) 0 balų (neaktuali) |
|
5. |
Projekto vykdymas (nuoseklūs ir gerai suplanuoti projekto vykdymo etapai) |
10 |
7–10 balų (nuoseklus ir detalus) 1–6 balai (trūksta nuoseklumo ar detalumo) 0 balų (nedetalus) |
|
6. |
Projekto biudžetas (projekto išlaidos yra aiškios, detalios, pagrįstos, realios, suplanuotos atsižvelgiant į vidutines kainas) |
10 |
7–10 balų (gerai pagrįstas) 1–6 balai (vidutiniškai pagrįstas) 0 balų (nepagrįstas) |
|
7. |
Papildomas finansavimas (savivaldybės ar kitų šaltinių papildomas piniginis indėlis ne šiam projektui, bet projektu numatomai finansuoti socialinių paslaugų įstaigai (padaliniui) plėsti, modernizuoti, steigti) |
10 |
10 balų (daugiau kaip 30 proc. projekto įgyvendinimui prašomų lėšų) 5–9 balų (nuo 10 iki 30 proc. projekto įgyvendinimui prašomų lėšų) 0–4 balai (iki 10 proc. projekto įgyvendinimui prašomų lėšų) |
|
8. |
Laukiamas projekto įgyvendinimo rezultatas (žymus ir ilgalaikis poveikis bendruomenės gyventojams; bus išspręstos tam tikros socialinės problemos; teikiamos naujos ir kokybiškos socialinių paslaugų rūšys; sukurtos naujos darbo vietos; užtikrintas finansavimas veiklos tęstinumui ir pan.) |
15 |
9–15 balų ( žymus) 1–8 balai ( nelabai žymus) 0 balų (jokio poveikio bendruomenei) |
|
|
Bendra balų suma |
100 |
|
|
Komisijos nario komentarai (stipriosios ir silpnosios projekto pusės) ________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Išvada _________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Komisijos narys _________________ __________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________
(data)