CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2004 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO Nr. 4R-236 „DĖL TREČIŲJŲ ŠALIŲ ORLAIVIŲ PATIKROS LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO UOSTUOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. spalio 29 d. Nr. 4R-241

Vilnius

 

 

Įgyvendinamas 2008 m. balandžio 16 d. Komisijos direktyvą 2008/49/EB, iš dalies keičiančią Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2004/36/EB II priedą dėl orlaivių, kurie naudojasi Bendrijos oro uostais, tikrinimo perone kriterijų, bei atsižvelgdamas į 2009 m. spalio 12–14 dienomis Civilinės aviacijos administracijoje vykusio užsienio šalių orlaivių saugos įvertinimo (SAFA) standartizavimo audito išvadas, numatančias būtinybę parengti tam tikras SAFA procedūras (saugos informacijos rinkimo, saugojimo, perdavimo, patikrinimų planavimo ir organizavimo, inspektorių kvalifikacijos kontrolės ir kitose srityse),

p a k e i č i u 2004 m. gruodžio 29 d. Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus įsakymu Nr. 4R-236 patvirtintas Trečiųjų šalių orlaivių patikros Lietuvos Respublikos oro uostuose taisykles (Žin., 2005, Nr. 3-65; 2008, Nr. 123-4705):

1. Išdėstau 4 punktą taip:

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

draudimas išskristi – oficialus draudimas orlaiviui palikti oro uostą ir būtini veiksmai jį sulaikyti;

tarptautiniai saugos standartai – Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijoje (Čikagos konvencija) ir jos prieduose nurodyti saugos standartai, kurie galioja patikrinimo metu;

patikrinimas perone (arba SAFA patikrinimas) – užsienio valstybės orlaivio apžiūra pagal šių taisyklių 2 priede nustatytas procedūras;

kompetentinga institucija – atitinkama bet kurios valstybės institucija, atsakinga už skrydžių saugą toje valstybėje.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 94-2918; 2002, Nr. 112-4979; 2003, Nr. 94-4248; 2004, Nr. 73-2531, Nr. 120-4438)“.

2. Išdėstau nauja redakcija 2 priedą (pridedamas).

 

 

 

Direktorius                                                                                       Kęstutis Auryla


 

Trečiųjų šalių civilinių orlaivių patikros

Lietuvos Respublikos oro uostuose

taisyklių

2 priedas

 

SAFA procedūrų vadovas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. SAFA procedūrų vadovas (toliau – vadovas) nustato veiksmus, kurie įgyvendina priemones, skirtas įvertinti užsienio valstybių orlaivių saugą (toliau – SAFA programa) ir vykdomas siekiant 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje Nr. 2004/36/EB dėl trečiųjų šalių orlaivių, kurie naudojasi Bendrijos oro uostais, nustatytų tikslų. SAFA programa yra kuruojama Europos Komisijos kartu su Europos aviacijos saugos agentūra (toliau – EASA).

2. Vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

SAFA nacionalinis koordinatorius – CAA direktoriaus už SAFA programos koordinavimą ir SAFA darbo grupės veiklos organizavimą paskirtas atsakingas CAA darbuotojas;

Nacionalinių naudotojų koordinatorius – CAA direktoriaus paskirtas CAA darbuotojas, įgaliotas vykdyti šio vadovo 10 punkte numatytas funkcijas;

SAFA inspektorius – CAA darbuotojas, atitinkantis 2008 m. rugpjūčio 29 d. EASA direktoriaus sprendime Nr. 2008/001/S dėl SAFA inspektorių kvalifikacijos (toliau – Kvalifikacijos sprendimas) bei šio vadovo 25 punkte nustatytus reikalavimus ir CAA direktoriaus įgaliotas atlikti patikrinimus perone;

SAFA vyresnysis inspektorius – CAA direktoriaus paskirtas SAFA inspektorius, atitinkantis Kvalifikacijos sprendime nustatytus reikalavimus SAFA vyresniajam inspektoriui;

SAFA informacijos specialistas – CAA direktoriaus paskirtas CAA darbuotojas, atsakingas už SAFA darbo grupės informacinį palaikymą ir įgaliotas vykdyti 16 punkte nustatytas funkcijas;

SAFA darbo grupė – CAA darbuotojų, įgyvendinančių SAFA programą ir įgaliotų vykdyti šiame vadove nustatytas funkcijas ar veiksmus, grupė;

SAFA duomenų bazė – informacijos sistema, numatyta 2006 m. gegužės 19 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 768/2006 (toliau – Reglamentas Nr. 768/2006) įgyvendinančiu Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/36/EB informacijos apie Bendrijos oro uostais besinaudojančių orlaivių saugą rinkimo ir keitimosi ta informacija bei informacijos sistemos valdymo atžvilgiu.

3. Šiame vadove nustatyti veiksmai negali prieštarauti Kvalifikacijos sprendimui ir 2009 m. liepos 22 d. EASA direktoriaus sprendimui Nr. 2009/001/S (toliau – Patikrinimų metodikos sprendimas) dėl patikrinimo perone atlikimo metodinės medžiagos patvirtinimo ir vėlesniems jų pakeitimams. Priešingu atveju vadovaujamasi pastaraisiais teisės aktais ir naujausia EASA parengta aiškinamąja bei metodine medžiaga.

 

II. SAFA darbo grupĖ. JOS SUDĖTIS IR FUNKCIJOS

 

4. Lietuvos Respublikos teritorijoje SAFA programą vykdo SAFA darbo grupė. Įgyvendindami SAFA programą SAFA darbo grupės nariai vadovaujasi CAA direktoriaus įsakymu patvirtintomis Trečiųjų šalių civilinių orlaivių patikros Lietuvos Respublikos oro uostuose taisyklėmis (toliau – taisyklės), šiuo vadovu, Kvalifikacijos sprendimu, Patikrinimų metodikos sprendimu, EASA parengta aiškinamąja bei metodine medžiaga, CAA direktoriaus įsakymu patvirtintomis Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklėmis, taip pat kitais Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktais.

5. SAFA darbo grupę sudaro SAFA nacionalinis koordinatorius, Nacionalinių naudotojų koordinatorius, SAFA inspektoriai, SAFA informacijos specialistas ir kiti CAA darbuotojai, kurie yra įgalioti vykdyti šiame vadove nustatytus veiksmus. SAFA darbo grupei vadovauja ir jos darbą organizuoja SAFA nacionalinis koordinatorius.

6. SAFA nacionalinį koordinatorių skiria CAA direktorius. Apie tokį paskyrimą informuojama EASA.

7. SAFA nacionalinio koordinatoriaus funkcijos:

7.1. koordinuoti SAFA programos vykdymą bei organizuoti SAFA darbo grupės veiklą;

7.2. užtikrinti, kad patikrinimo perone ataskaitų duomenys būtų įtraukiami į SAFA duomenų bazę per 21 kalendorinę dieną nuo patikrinimo atlikimo dienos. Užtikrinti pateiktų duomenų kokybės kontrolę;

7.3. planuoti ir organizuoti patikrinimus perone taip, kad būtų atsižvelgiama į 2008 m. balandžio 16 d. Komisijos reglamento Nr. 351/2008 (toliau – Reglamentas Nr. 351/2008) dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2004/36/EB taikymo nustatant prioritetus, pagal kuriuos peronuose tikrinami į Bendrijos oro uostus atskridę orlaiviai, reikalavimus;

7.4. rengti ir tvirtinti patikrinimų perone metų planą bei kontroliuoti kaip jis vykdomas;

7.5. nominuoti atstovus dalyvauti SAFA programos tarptautinėse darbo grupėse;

7.6. planuoti ir organizuoti SAFA programą vykdančių CAA darbuotojų mokymus;

7.7. užtikrinti, kad patikrinimus perone atliktų tik SAFA inspektoriai, atitinkantys Kvalifikacijos sprendime nustatytus reikalavimus;

7.8. informuoti SAFA darbo grupės narius apie pasikeitusius teisės aktus, reikalavimus, procedūras ir naujas EASA SAFA programos vykdymo rekomendacijas;

7.9. gavus svarbią saugos informaciją, nedelsti ir supažindinti su ja SAFA darbo grupės narius;

7.10. atstovauti CAA Europos SAFA valdymo ekspertų grupės (ESSG) ir kituose su SAFA programos įgyvendinimu susijusiuose posėdžiuose. Supažindinti SAFA darbo grupės narius su ESSG svarstytais klausimais ir posėdžių medžiaga;

7.11. vykdyti ir skatinti EASA kuruojamos SAFA inspektorių mainų programos įgyvendinimą;

7.12. pagal konfidencialumo reikalavimus siekiant skatinti SAFA programos plėtrą ir visuomenės informuotumą teisės aktų nustatyta tvarka teikti informaciją apie SAFA programos vykdymą;

7.13. pasikeitus reglamentuojantiems teisės aktams, koreguoti atitinkamas procedūras. Su naujais reikalavimais supažindinti SAFA darbo grupės narius;

7.14. organizuoti reguliarius pasitarimus su SAFA darbo grupės nariais SAFA procedūrų, SAFA ataskaitų duomenų kokybės, personalo ir kitais aktualiais klausimais;

7.15. EASA atliekant CAA standartizavimo auditą SAFA programos įgyvendinimo srityje, vykdyti nacionalinio koordinatoriaus funkcijas, numatytas 2006 m. gegužės 16 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 736/2006 dėl Europos aviacijos saugos agentūros darbo metodų vykdant standartizacijos patikrinimus 6 straipsnio 4 dalyje;

7.16. teikti informaciją EASA bei keistis ja su EASA ir kitų valstybių narių kompetentingomis institucijomis;

7.17. palaikyti ryšius su EASA padaliniu, atsakingu už SAFA programos vykdymo priežiūrą;

7.18. palaikyti tinkamus ryšius su kitų valstybių narių už SAFA programos įgyvendinimą paskirtais atsakingaisiais asmenimis;

7.19. užtikrinti, kad informacija apie patikrinimo perone metu nustatytus 2 ar 3 kategorijos trūkumus orlaivio naudotojui būtų pateikiama su reikalavimu teikti korekcinių veiksmų įrodymus. Palaikyti ryšius su Lietuvos Respublikos teritorijoje patikrintų orlaivių naudotojais, sprendžiant įvairius, su minėtais patikrinimais susijusius, klausimus;

7.20. gavus informaciją apie Lietuvos Respublikoje orlaivių naudotojų naudojamų orlaivių ir orlaivių, esančių Lietuvos Respublikos registre, patikrinimus perone, bendradarbiauti su patikrinimą atlikusios šalies atsakinga institucija visais patikrinimo klausimais;

7.21. teisės aktų nustatyta tvarka platinti taisyklių II skyriuje nurodytą informaciją ir keistis ja;

7.22. vykdyti kitas funkcijas, numatytas Patikrinimų metodikos sprendime.

8. Nesant SAFA nacionalinio koordinatoriaus darbo vietoje, jį pavaduoja Nacionalinių naudotojų koordinatorius. Nesant darbo vietoje Nacionalinių naudotojų koordinatoriaus, jo funkcijas vykdo SAFA nacionalinis koordinatorius. Nesant abiejų koordinatorių, jų funkcijas vykdo CAA direktoriaus paskirtas CAA darbuotojas.

9. Nacionalinių naudotojų koordinatorių skiria CAA direktorius. SAFA nacionalinis koordinatorius apie šį paskyrimą praneša EASA.

10. Nacionalinių naudotojų koordinatoriaus funkcijos:

10.1. palaikyti ryšius su Lietuvos Respublikoje registruotais orlaivių naudotojais ir teikti jiems informaciją apie užsienio valstybėse atliktus jų naudojamų orlaivių patikrinimus perone;

10.2. kontroliuoti, kad Lietuvos Respublikoje registruoti orlaivių naudotojai teiktų informaciją apie patikrinimo perone metu nustatytų trūkumų taisymą CAA ir valstybės, kurioje buvo atliktas patikrinimas, atsakingai institucijai;

10.3. teikti informaciją apie užsienio valstybėse atliktų Lietuvos Respublikos orlaivių naudotojų orlaivių patikrinimo perone rezultatus atitinkamiems CAA skyriams pagal jų kompetenciją, jei ši informacija yra reikšminga vykdant skrydžių saugos priežiūrą;

10.4. konsultuotis su SAFA darbo grupės nariais ir kitais kompetentingais CAA specialistais dėl taisomųjų veiksmų tinkamumo ir, esant valstybės, kurioje buvo atliktas patikrinimas, atsakingos institucijos prašymui bei įsitikinus taisomųjų veiksmų tinkamumu, patvirtinti, kad sutinkama su taisomaisiais veiksmais.

11. CAA direktorius SAFA inspektoriumi paskiria CAA darbuotoją, atitinkantį vadovo 25.1 punkto kvalifikacijos reikalavimus ir sėkmingai baigusį vadovo 25.2 punkte nurodytus mokymus. Atsižvelgdamas į skiriamo SAFA inspektoriaus kompetenciją, CAA direktorius suteikia jam įgaliojimus atlikti orlaivių patikrinimą perone pagal atitinkamus taisyklių 2 priedo 2 priedėlio Patikrinimo patvirtinimo formos kontrolinio sąrašo punktus.

12. SAFA inspektoriaus funkcijos:

12.1. vykdyti SAFA nacionalinio koordinatoriaus nurodymus;

12.2. atlikti patikrinimus perone;

12.3. informuoti SAFA nacionalinį koordinatorių apie patikrinimų rezultatus;

12.4. vykdyti draudimo išskristi orlaiviu nustatymo veiksmus, kaip numatyta CAA direktoriaus įsakymu patvirtintose Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklėse;

13. CAA direktorius gali paskirti SAFA inspektorių SAFA vyresniuoju inspektoriumi, jei jis atitinka šiame vadove bei Kvalifikacijos sprendime SAFA vyresniojo inspektoriaus nustatytus reikalavimus. SAFA nacionalinis koordinatorius praneša EASA apie vyresniojo inspektoriaus paskyrimą, nurodydamas jam suteiktus patikrinimų įgaliojimus.

14. SAFA vyresnysis inspektorius vykdo 12 punkte nurodytas funkcijas, taip pat SAFA nacionaliniam koordinatoriui nurodžius vykdo SAFA inspektorių praktinius mokymus ir mokymus darbo vietoje pagal Kvalifikacijos sprendime nustatytus mokymų reikalavimus.

15. CAA direktorius paskiria SAFA informacijos specialistą, atsakingą už informacijos teikimą SAFA darbo grupei. SAFA nacionalinis koordinatorius kreipiasi į EASA, prašydamas užtikrinti, kad SAFA informacijos specialistas galėtų tiesiogiai naudotis SAFA duomenų baze (turėtų autorizuotą priėjimą).

16. SAFA informacijos specialisto funkcijos:

16.1. kaupti, saugoti ir sisteminti informaciją, susijusią su orlaivių patikrinimais perone, taip pat ir Lietuvos Respublikos orlaivių naudotojų orlaivių patikrinimais užsienio valstybių oro uostuose. SAFA nacionalinio koordinatoriaus nurodymu atlikti šios informacijos analizę, rengti ataskaitas;

16.2. pagal kompetenciją teikti informaciją SAFA darbo grupės nariams, rengti raštų projektus dėl atliktų perono patikrinimų informacijos;

16.3. informaciją apie atliktus patikrinimus perone įtraukti į SAFA duomenų bazę per 21 kalendorinę dieną nuo patikrinimo atlikimo dienos;

16.4. rengti standartines ataskaitas, numatytas taisyklių 1 priede ir įtraukti jas į SAFA duomenų bazę;

16.5. rengti mėnesio ataskaitas apie veiksmų, kurių ėmėsi užsienio orlaivių naudotojai po patikrinimo perone, ir iki kiekvieno kito mėnesio 14 dienos pateikti jas EASA;

16.6. rinkti ir saugoti taisyklių II skyriuje nurodytą informaciją;

16.7. vadovaujantis SAFA duomenų bazės informacija teikti SAFA darbo grupei apibendrintą informaciją apie numatomus tikrinti orlaivius ar jų naudotojus. Pagal savo kompetenciją teikti kitą patikrinimams perone pasirengti reikalingą informaciją;

16.8. sudaryti ir tvarkyti SAFA inspektorių personalo bylas (elektronines ir popierines);

16.9. vesti Lietuvos Respublikoje atliktų patikrinimų perone statistiką.

 

III. PATIKRINIMŲ PERONE PLANAVIMAS ir PasirENGIMAS jiems

 

17. Patikrinimų perone planavimą vykdo SAFA nacionalinis koordinatorius. Jis kontroliuoja, kaip vykdomas planas.

18. Iki kiekvienų metų sausio 15 d. SAFA nacionalinis koordinatorius patvirtina metų patikrinimų planą. Plane nurodomas planuojamų patikrinimų per ateinančius metus skaičius. Šis skaičius ir tikrinimų periodiškumas nustatomas pagal EASA rekomendacijas dėl minimalaus patikrinimų skaičiaus nustatymo pagal tokius principus:

18.1. ilgalaikis planavimas:

18.1.1. toks planavimas, kad kiekviename Lietuvos Respublikos tarptautiniame oro uoste bent kartą per metus būtų tikrinami reguliarius skrydžius į juos vykdantys naudotojai. Jei nustatomi saugos standartų neatitikimai, gali būti atliekami pakartotini tikrinimai;

18.1.2. kai tikrinami orlaivių naudotojai, atliekantys bent po kelis nereguliarius skrydžius į Lietuvos Respublikos oro uostus;

18.2. trumpalaikis patikrinimų planavimas – patikrinimų planavimas, kai yra įtarimų, kad orlaivio naudotojas nesilaiko skrydžių saugos standartų. Įtarimus pagrindžianti informacija gaunama iš tokių šaltinių:

18.2.1. valstybių narių atliktų SAFA patikrinimų rezultatai;

18.2.2. Reglamentu Nr. 2111/2005 patvirtintas orlaivių naudotojų, kuriems yra draudžiama vykdyti veiklą Europos Bendrijoje, sąrašas;

18.2.3. Europos Komisijos prioritetinis tikrinimų sąrašas, sudarytas pagal Reglamento Nr. 351/2008 2 straipsnį;

18.2.4. Eurokontrolės siunčiami elektroniniai pranešimai, informuojantys apie skrydžius, kuriuos vykdo naudotojai, įtraukti į Reglamentu Nr. 2111/2005 patvirtintą sąrašą, ir orlaivių naudotojai, esantys Europos Komisijos prioritetiniame tikrinimų sąraše;

18.2.5. SAFA duomenų bazės analizės rezultatai;

18.2.6. CAA skyrių, oro navigacijos paslaugų teikėjo, oro uosto tarnybų, techninės priežiūros organizacijų pranešimai apie saugos pažeidimų įtarimus;

18.2.7. keleivių skundai;

18.2.8. SAFA duomenų bazėje esančios standartinės ataskaitos;

18.2.9. valstybių narių ar EASA pateikta saugos informacija;

18.2.10. įvykių pranešimai, teikiami CAA pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu patvirtintas pranešimų apie civilinės aviacijos įvykius taisykles,

18.3. neplaninis patikrinimas. Metų plane turi būti numatyta neplaninių patikrinimų galimybė. Neplaniniai patikrinimai paprastai atliekami neturint išankstinės informacijos apie galimus saugos reikalavimų neatitikimus, kai yra tinkamos aplinkybės, pavyzdžiui, jei yra laiko tarp planinių patikrinimų ar neįvykus planiniam patikrinimui. Orlaiviai pasirenkami neplaniniam patikrinimui 42 punkte nustatytą procedūrą.

19. SAFA nacionalinis koordinatorius, kontroliuodamas plano vykdymą, priima sprendimus dėl konkrečių orlaivių ar orlaivių naudotojų tikrinimo. Informacija apie užsienio orlaivių skrydžius į Lietuvos Respublikos oro uostus gaunama iš:

19.1. pagal paklausimą oro eismo paslaugų teikėjo žiniavietės teikiamų dienos skrydžių planų;

19.2. Eurokontrolės siunčiamų elektroninių pranešimų, informuojančių apie skrydžius, kuriuos vykdo naudotojai, įtraukti į Reglamentu Nr. 2111/2005 patvirtintą sąrašą, ir orlaivių naudotojai, esantys Europos Komisijos prioritetiniame tikrinimų sąraše;

19.3. CAA Oro transporto skyriaus informacijos apie suteiktus leidimus skrydžiams;

19.4. Eurokontrolės Centrinio srautų valdymo padalinio (CFMU) sistemos informacijos, skirtos autorizuotiems vartotojams.

20. Sprendimą dėl tam tikro orlaivio patikrinimo perone SAFA nacionalinis koordinatorius priima vadovaudamasis Reglamentu Nr. 351/2008 ir atsižvelgdamas į metų plano vykdymą bei vertindamas visą turimą, 18.2 punkte nurodytą, informaciją.

21. Pasirinkęs tikrinamąjį objektą, SAFA nacionalinis koordinatorius nurodo SAFA inspektoriams atlikti perono patikrinimą. Konkrečiam patikrinimui atlikti SAFA nacionalinis koordinatorius paskiria ne mažesnę kaip dviejų SAFA inspektorių grupę. Skiriant inspektorius atsižvelgiama į jiems suteiktus patikrinimo įgaliojimus, turimą kvalifikaciją, užimtumą, taip pat būtinybę atlikti perono patikrinimą, kad būtų laikomasi Kvalifikacijos sprendime nustatyto reikalavimo atitikties – atlikti ne mažiau 12 patikrinimų per metus.

22. SAFA inspektoriai privalo pasirengti patikrinimui: pagal galimybes susipažinti su patikrinimui reikalinga informacija (paskirties ir atsarginių aerodromų schemos; NOTAM informacija; maršruto, išskridimo, paskirties ir atsarginių aerodromo meteorologinė informacija, informacija apie navigacijos žemėlapių rinkinių galiojimą; konkretaus orlaivio tipo orlaivio techninius reikalavimus nustatantys dokumentai ir kt.).

23. SAFA informacijos specialistas SAFA inspektoriaus prašymu pagal savo kompetenciją pateikia tokią informaciją:

23.1. skrydžio planą;

23.2. duomenis apie Lietuvos Respublikos oro uostose atliktus konkretaus orlaivio naudotojo orlaivių patikrinimus, įskaitant nustatytus trūkumus ir atliktus korekcinius veiksmus;

23.3. SAFA duomenų bazėje esančius duomenis apie konkretaus orlaivio naudotojo orlaivių patikrinimus bet kuriame SAFA programoje dalyvaujančios valstybės oro uoste ir nustatytus trūkumus;

23.4. kitą turimą saugos informaciją.

24. SAFA inspektoriai vykdo patikrinimus perone vadovaudamiesi šio vadovo VI–IX skyriuose nustatytomis procedūromis ir laikydamiesi Patikrinimų metodikos sprendime nustatytų reikalavimų.

 

IV. SAFA INSPEKTORIŲ KVALIFIKACIJA

 

25. Lietuvos Respublikos teritorijoje patikrinimus perone gali atlikti tik SAFA inspektoriai, atitinkantys šiuos kriterijus:

25.1. turi aviacinį išsilavinimą ir (arba) praktinių žinių skrydžių vykdymo, personalo licencijavimo, orlaivių tinkamumo skraidyti ar pavojingų krovinių gabenimo srityje;

25.2. sėkmingai baigė mokymo kursą, kurį sudaro šie moduliai:

25.2.1. pradinis teorijos mokymas, organizuojamas 28 punkte nurodytos SAFA mokymo organizacijos;

25.2.2. praktinis mokymas, kurį vykdo 28 punkte nurodytos SAFA mokymo organizacijos instruktorius arba CAA ar užsienio valstybės už skrydžių saugos priežiūrą atsakingos institucijos pagal Kvalifikacijos sprendimo reikalavimus paskirtas vyresnysis inspektorius;

25.2.3. mokymas darbo vietoje, t. y. kandidato į SAFA inspektorius dalyvavimas perono patikrinimuose, kuriems vadovauja vyresnysis inspektorius;

25.3. palaiko turimą kvalifikaciją:

25.3.1. dalyvaudami kartotiniuose mokymuose (teorijos kursai, kuriuos organizuoja 28 punkte nurodyta SAFA mokymo organizacija);

25.3.2. kas 12 mėnesių, skaičiuojant nuo paskutinio SAFA mokymo, atlikdami mažiausiai 12 tikrinimų perone. Jeigu SAFA inspektorius taip pat yra ir CAA skrydžių priežiūros ar tinkamumo skraidyti inspektorius ir reguliariai tikrina šalies orlaivių naudotojų orlaivius, šis reikalavimas yra sumažinamas pagal atliekamų tokių patikrinimų skaičių.

26. Kvalifikacijos reikalavimai, nurodyti 25 punkte, yra detaliai išdėstyti Kvalifikacijos sprendime.

27. SAFA pradinį teorijos ir kartotinį mokymą gali teikti tik SAFA mokymo organizacijos. SAFA mokymo organizacija gali būti CAA arba kitos valstybės narės kompetentingos institucijos sudėtyje ar nepriklausoma mokymo organizacija. SAFA mokymo organizacijos rengiami SAFA mokymo kursai turi būti vykdomi pagal EASA sudarytą ir paskelbtą programą.

28. SAFA mokymo organizacijos paslaugomis galima naudotis tik tuo atveju, jei CAA atliko tokios organizacijos įvertinimą ir nustatė, kad ši atitinka Kvalifikacijos sprendime numatytus reikalavimus, privalomus SAFA mokymo organizacijai, ir mokymas yra organizuojamas pagal programą, kurią parengė ir paskelbė EASA. Atlikdama įvertinimą, CAA gali pasinaudoti kitos valstybės narės atsakingos institucijos atlikto įvertinimo rezultatais arba prašyti EASA įvertinti mokymo organizaciją.

29. Atliekant SAFA mokymo organizacijų vertinimą turi būti vadovaujamasi SAFA mokymų organizacijoms taikomais reikalavimais, nurodytais Kvalifikacijos sprendime.

30. Pagal šio vadovo 13 punktą paskirtieji vyresnieji inspektoriai privalo atitikti Kvalifikacijos sprendime nustatytus reikalavimus, keliamus vyresniųjų inspektorių kvalifikacijai.

31. Vyresniųjų inspektorių teikiamas praktinis mokymas ir (arba) mokymas darbo vietoje turi būti vykdomas pagal EASA parengtą ir paskelbtą programą.

32. SAFA nacionalinio koordinatoriaus nurodymu CAA direktoriaus paskirti vyresnieji inspektoriai gali teikti praktinį mokymą ir mokymą darbo vietoje kitų valstybių narių stažuotojams.

 

V. SAFA inspektorių kvalifikacijos kontrolė iR BYLOS

 

33. Siekiant nuolat kontroliuoti paskirtų SAFA inspektorių kvalifikacijos atitiktį Kvalifikacijos sprendime nurodytiems reikalavimams, CAA kaupia ir saugo SAFA inspektorių duomenis asmens bylose. Duomenys kaupiami popierinėje ir elektroninėje (elektroninė byla) laikmenose. Už bylos sudarymą ir tvarkymą atsako SAFA informacijos specialistas.

34. Byloje kaupiami šie duomenys ir dokumentai:

34.1. CAA darbuotojo pažymėjimo kopija;

34.2. informacija apie SAFA inspektoriaus įgytą išsilavinimą ir darbo patirtį (diplomų, pažymėjimų kopijos ir kt.);

34.3. informacija apie turimą kvalifikaciją ir jos kėlimą (kursų baigimo pažymėjimų kopijos ir kt.);

34.4. SAFA pradinio teorijos ir praktinio mokymo baigimo pažymėjimų kopijos;

34.5. informacija, susijusi su atliktu mokymu darbo vietoje (mokymų baigimo pažymėjimas, jei buvo išduotas, mokymų metu atliktų patikrinimų sąrašas, SAFA vyresniojo inspektoriaus įvertinimas ir kt.);

34.6. informacija apie atliktą kartotinį mokymą (kursų baigimo pažymėjimo kopija);

34.7. CAA direktoriaus įsakymų SAFA veiklos klausimais dėl atitinkamo SAFA inspektoriaus kopijos;

34.8. SAFA inspektoriaus atliktų patikrinimų perone duomenys;

34.9. kita, susijusi su SAFA funkcijų vykdymu, svarbi informacija.

35. SAFA inspektorius, įgijęs naują kvalifikaciją ar baigęs kvalifikacijos kėlimo ar kitus mokymus, kurie būtų naudingi patikrinimų perone metu, nedelsia ir pateikia mokymų baigimo pažymėjimo kopiją SAFA informacijos specialistui.

36. Reguliariai, t. y. kartą per kalendorinį mėnesį, SAFA informacijos specialistas peržiūri bylas ir sudaro ar atnaujina bylos suvestinę. Suvestinėje nurodomi tokie duomenys: suvestinės parengimo data, paskutinių atliktų SAFA mokymų data, atliktų patikrinimų skaičius per 12 mėnesių laikotarpį, skaičiuojant nuo paskutinio mokymo datos, SAFA inspektoriui suteikti inspektavimo įgaliojimai, jų suteikimo datos. Taip pat parengiama suvestinės elektroninė versija. Elektroninė versija atnaujinama nedelsiant, kai tik gaunami nauji 34 punkte nurodyti duomenys.

37. Jeigu paaiškėja, kad faktiniai bylos duomenys neatitinka Kvalifikacijos sprendime nustatytų reikalavimų (pavyzdžiui, per 12 mėnesių SAFA inspektorius atliko mažiau kaip 12 perono patikrinimų), apie tai nedelsiant informuojamas SAFA nacionalinis koordinatorius. Pastarasis imasi priemonių, kad atitinkamam SAFA inspektoriui nebūtų leista atlikti patikrinimų perone, ir atsižvelgdamas į Kvalifikacijos sprendime nustatytas sąlygas kvalifikacijai atnaujinti, jei būtina atnaujinti SAFA inspektoriaus kvalifikaciją, planuoja bei organizuoja šias priemones.

38. Tiek popierinėse, tiek elektroninėse laikmenose esančios bylos bet kuriuo metu turi būti prieinamos SAFA nacionaliniam koordinatoriui. Atsižvelgdamas į SAFA inspektorių bylose esamą kvalifikacijos informaciją, SAFA nacionalinis koordinatorius organizuoja patikrinimus perone taip, kad patikrinimui atlikti nebūtų skiriamas SAFA inspektorius, kurio kvalifikacija esamu momentu neatitinka nustatytų reikalavimų.

39. SAFA nacionalinis koordinatorius planuoja ir organizuoja SAFA inspektorių kartotinius mokymus atsižvelgdamas į SAFA inspektorių bylose esamą kvalifikacijos informaciją bei į EASA periodiškai leidžiamą mokymų biuletenį, kuriame yra svarbios SAFA programos naujovės.

 

VI. TIKRINIMAS PERONE

 

40. Patikrinimus perone atlieka inspektoriai, atitinkantys šio aprašo IV skyriuje nurodytus reikalavimus. Atsižvelgdamas į patikrinimą perone atliekančių SAFA inspektorių turimą kvalifikaciją ir patirtį, SAFA nacionalinis koordinatorius vienam iš jų paveda vadovauti patikrinimui (jei patikrinime dalyvauja vienas SAFA vyresnysis inspektorius, jis automatiškai yra pripažįstamas patikrinimo grupės vadovu). Jei SAFA nacionalinis koordinatorius neturi galimybės paskirti patikrinimo grupės vadovo, tikrinimui vadovauja SAFA inspektorius, per pastaruosius 12 mėnesių atlikęs daugiausiai patikrinimų.

41. Atsižvelgdamas į patikrinimo tikslus, turimą laiką, dalyvaujančių SAFA inspektorių skaičių ir jų kvalifikaciją, grupės vadovas nustato patikrinimo apimtį bei paskirsto ją kiekvienam patikrinime dalyvaujančiam SAFA inspektoriui. Jeigu laiko yra nedaug arba ištekliai riboti, gali būti patikrinta tik dalis kontrolinio sąrašo punktų.

42. Numačius atlikti neplaninį patikrinimą, patikrinimui vadovauja tą dieną paskutiniam patikrinimui vadovavęs SAFA inspektorius. Jei neplaninio patikrinimo dieną patikrinimai nebuvo vykdomi, pagal 40 punkte nurodytą procedūrą skiriamas patikrinimo grupės vadovas. Jis išsirenka patikrinimo objektą, atsižvelgdamas į faktines aplinkybes. Pirmenybė teikiama orlaiviams, kurių patikrinimas labiausiai atitinka SAFA programos tikslus (t. y. ne ES naudotojų orlaiviai, orlaiviai, esantys Reglamentu Nr. 2111/2005 nustatytame sąraše, Europos Komisijos prioritetiniame sąraše ir kt). Taip pat atsižvelgiama į patikrinimui tinkamų orlaivių pasirinkimo, laiko, patikrinime dalyvaujančių SAFA inspektorių kvalifikacijos, konkretaus orlaivio naudotojo tikrinimo dažnio ir kitas aplinkybes. Taikant šią procedūrą orlaivių naudotojų negalima būti diskriminuoti nacionalinės priklausomybės požiūriu, pagal orlaivio tipą ar atliekamų skrydžių pobūdį.

43. Prieš pradėdamas patikrinimą orlaivio viduje, patikrinimui vadovaujantis SAFA inspektorius turi prisistatyti orlaivio vadui arba, jeigu jo nėra, orlaivio įgulos nariui ar vyriausiajam orlaivio naudotojo atstovui ir informuoti jį apie numatomą atlikti patikrinimą. Kai orlaivyje ar prie jo nėra jokio orlaivio naudotojo atstovo, patikrinimo perone nedaroma. Tačiau ypatingomis aplinkybėmis gali būti nuspręsta atlikti tik orlaivio išorės vizualią apžiūrą.

44. Patikrinimas perone negali būti orlaivio skrydžio atidėjimo pagrįsta priežastis. Skrydis gali būti atidėtas, jei yra abejonių, ar tinkamai pasirengta skrydžiui ir orlaivis tinkamas skraidyti arba esama kitų aplinkybių, tiesiogiai susijusių su orlaivio ir jame esančių asmenų sauga.

45. Tikrinant orlaivius perone pagal SAFA programą, nustatoma ar orlaivių naudotojai laikosi Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos prieduose nustatytų standartų ir Europai skirtų papildomų regioninių procedūrų. Tikrinant orlaivio techninę būklę taip pat turi būti atsižvelgiama į orlaivio gamintojo nustatytus standartus.

 

VII. TIKRINIMO PROCEDŪRA

 

46. Orlaivis tikrinamas pagal patikrinimo patvirtinimo formos (taisyklių 2 priedo 2 priedėlis) kontrolinio sąrašo punktus.

47. Kiekvieno kontrolinio sąrašo punktas tikrinimas pagal Patikrinimų metodikos sprendimo nustatytus tikrinimo apimties ir būdo taikomus reikalavimus.

48. Atlikus patikrinimą perone užpildoma patikrinimo perone ataskaitos forma (taisyklių 2 priedo 1 priedėlis).

49. Su patikrinimo perone ataskaita, net jei nebuvo rasta jokių trūkumų, kuo skubiau supažindinamas SAFA nacionalinis koordinatorius. Pastarasis šią ataskaitą perduoda SAFA informacijos specialistui, kuris per 21 kalendorinę dieną nuo tikrinimo atlikimo dienos įtraukia patikrinimo duomenis į SAFA duomenų bazę.

 

VIII. NUSTATYTŲ TRŪKUMŲ KLASIFIKAVIMAS

 

50. Nustatyti pagal bet kurį kontrolinio sąrašo punktą trūkumai skirstomi į tris kategorijas:

50.1. 1 kategorija – nustatytas trūkumas neturi didelės įtakos skrydžių saugai;

50.2. 2 kategorija – nustatytas trūkumas gali turėti įtakos skrydžių saugai;

50.3. 3 kategorija – nustatytas trūkumas gali turėti didelės įtakos skrydžių saugai.

51. Nustatyti trūkumai klasifikuojami vadovaujantis Patikrinimų metodikos sprendimu.

 

IX. VEIKSMAI PO PATIKRINIMO

 

52. Baigus patikrinimą perone užpildoma patikrinimo patvirtinimo forma (taisyklių 2 priedo 2 priedėlis), kurios kopija yra įteikiama orlaivio vadui arba, jeigu jo nėra, orlaivio įgulos nariui arba vyriausiam orlaivyje ar netoli jo esančiam orlaivio naudotojo atstovui. SAFA inspektorius paprašo gavėjo pasirašyti užpildytą patikrinimo patvirtinimo formą ir ją pasilieka. Jeigu gavėjas atsisako pasirašyti, šis faktas yra fiksuojamas minėtoje formoje.

53. Veiksmų pobūdis, kurių SAFA inspektorius, atlikęs patikrinimą, gali imtis arba inicijuoti, priklauso nuo konkretaus tikrinamo punkto nustatyto trūkumo kategorijos. Trūkumo kategoriją atitinkantis veiksmas charakterizuojamas veiksmo klase. Veiksmų klasifikavimą ir išsamias instrukcijas nustato Patikrinimų metodikos sprendimas.

54. 1 klasės veiksmas. Apie SAFA tikrinimo perone rezultatus orlaivio vadas arba, jeigu jo nėra, kitas orlaivio įgulos narys arba vyriausiasis orlaivio naudotojo atstovas informuojamas žodžiu, taip pat jam įteikiama užpildytos patikrinimo patvirtinimo formos kopija. 1 klasės veiksmas atliekamas po kiekvieno patikrinimo nepriklausomai nuo to, ar rasta trūkumų.

55. 2 klasės veiksmą sudaro:

55.1. SAFA nacionalinio koordinatoriaus vardu parengtas rašytinis pranešimas atitinkamam orlaivio naudotojui, kuriame nurodomi patikrinimo metu nustatyti trūkumai ir prašoma pranešti, kokių veiksmų buvo imtasi trūkumams taisyti, ir pateikti įrodymus; ir

55.2. SAFA nacionalinio koordinatoriaus vardu parengtas rašytinis pranešimas atsakingos valstybės (orlaivio naudotojo valstybė ir (arba) registravimo valstybė) atsakingai institucijai. Jame nurodomi orlaivio patikrinimo metu nustatyti trūkumai. Pranešime gali būti prašoma patvirtinti, kad sutinkama su trūkumų taisymo veiksmais;

55.3. kartą per mėnesį iki einamojo mėnesio 14 dienos parengiama ir EASA pateikiama ataskaita apie patikrinimų perone metu nustatytų trūkumų taisymo veiksmus.

56. 2 klasės veiksmas atliekamas tikrinimo metu nustačius 2 arba 3 kategorijos trūkumus.

57. 3 klasės veiksmas atliekamas tikrinimo metu nustačius 3 kategorijos trūkumą. Atsižvelgus į galimą įtaką orlaivio ir jame esančių asmenų saugai, 3 klasės veiksmai skirstomi į šias klases:

57.1. 3a klasė. Orlaiviui taikomas skrydžių apribojimas. Tikrinimą perone atlikęs inspektorius nusprendžia, kad dėl patikrinimo metu nustatyto trūkumo orlaivis gali išskristi su tam tikrais apribojimais;

57.2. 3b klasė. Taisomieji veiksmai prieš skrydį. Kad orlaivis galėtų išskristi, būtina taisyti patikrinimo perone metu nustatytą trūkumą.

57.3. 3c klasė. Draudimas orlaiviui išskristi. Orlaiviui draudžiama išskristi, kai, nustatę 3 kategorijos (didelius) trūkumus, SAFA inspektoriai nėra įsitikinę, kad orlaivio naudotojas atliks taisomuosius veiksmus prieš skrydį ir dėl to kyla tiesioginis pavojus orlaivio ir jame esančių asmenų saugai;

57.4. 3d klasė. Jei yra tiesioginis ir akivaizdus skrydžių saugos pavojus, CAA, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos ir Bendrijos teisės aktais, gali uždrausti vykdyti veiklą;

57.5. veiksmams, nurodytiems 57.2 ir 57.3 punktuose, gali būti priskirtas ir orlaivio nekomercinis skrydis (be keleivių) į techninės priežiūros bazę.

58. Jeigu patikrinimo metu kyla abejonių dėl orlaivio tinkamumo skraidyti, ir nustatoma, kad būtina imtis 3a, 3b ar 3c klasės veiksmų, SAFA inspektoriai vadovaujasi CAA direktoriaus įsakymu patvirtintomis Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklėmis.

 

X. Informacijos rinkimas, jos apsauga, platinimas ir keitimasis ja

 

59. Taisyklių II skyriuje nurodytą informaciją renka ir saugo SAFA informacijos specialistas. Šią informaciją platina ir ja keičiasi teisės aktų nustatyta tvarka SAFA nacionalinis koordinatorius arba jo įgaliotas SAFA informacijos specialistas.

60. Su skrydžių sauga susijusi svarbi informacija, nurodyta taisyklių 5.1 punkte, yra saugoma CAA pagal CAA direktoriaus įsakymu patvirtintą informacijos apie civilinės aviacijos įvykius rinkimo tvarkos aprašą. Už šios informacijos rinkimą ir saugojimą atsakingas CAA darbuotojas turimas įvykių, susijusių su užsienio orlaivių skrydžių sauga, ataskaitas pateikia SAFA informacijos specialistui.

61. Informacija apie veiksmus, kurių buvo imtasi po patikrinimo perone (taisyklių 5.2 punktas), pagal CAA direktoriaus įsakymu patvirtintų Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklių reikalavimus yra perduodama SAFA nacionaliniam koordinatoriui. Pastarasis šią informaciją pateikia SAFA informacijos specialistui.

62. SAFA nacionalinis koordinatorius, gavęs informaciją apie orlaivio naudotojo atliktus korekcinius veiksmus ir neatitikčių pasikartojimo faktus (taisyklių 5.3 punktas), apie tai informuoja SAFA informacijos specialistą.

63. SAFA informacijos specialistas, gavęs 60–62 punktuose nurodytą informaciją, ją saugo ir, remdamasis jos duomenimis, užpildo standartinės ataskaitos formą (taisyklių 1 priedas), kurią pasirašo SAFA nacionalinis koordinatorius. Užpildytos standartinės ataskaitos formos yra saugomos CAA.

64. SAFA informacijos specialistas standartinės ataskaitos duomenis nedelsdamas įtraukia į atitinkamą SAFA duomenų bazės sritį.

65. Kai iš standartinės ataskaitos matyti, kad egzistuoja potenciali grėsmė skrydžių saugai, SAFA nacionalinis koordinatorius nedelsdamas apie tai elektroniniu paštu informuoja Europos Komisiją, EASA ir valstybių narių kompetentingas institucijas. Kontaktinių duomenų sąrašas yra skelbiamas Europos Komisijos elektroniniame SINAPSE portale, SAFA darbo grupės srityje.

66. SAFA nacionalinis koordinatorius, vadovaudamasis Reglamento Nr. 768/2006 3 straipsnio 2 dalimi, apie bet kokią turimą saugos informaciją, kuri gali būti svarbi SAFA programos tikslams įgyvendinti bei EASA vykdyti savo funkcijas, elektroniniu paštu informuoja EASA.

67. SAFA nacionalinis koordinatorius iš kitų valstybių narių atsakingų institucijų, EASA ar Europos Komisijos gavęs informaciją, kuri yra analogiška nurodytai 60–62 ir 65 punktuose, ar sužinojęs kitą svarbią skrydžių saugos informaciją, nedelsia ir elektroniniu paštu informuoja visus SAFA darbo grupės narius, o ypatingais atvejais – žodžiu.

 

_________________


 

Trečiųjų šalių civilinių orlaivių patikros

Lietuvos Respublikos oro uostuose

taisyklių

2 priedo 1 priedėlis

 

(Patikrinimo perone ataskaitos forma)

 

CIVIL AVIATION ADMINISTRATION

 

REPUBLIC OF LITHUANIA

 

SAFA

 

Ramp Inspection Report

 

Nr. _._._._._-_._._._-_._._._

 

Source:

RI

Place:

Date:

 

 

Local Time:

 

 

 

 

 

Operator:  

 

AOC Number:

State:  

 

Type of Operation:

 

 

 

Route from:

 

Flight number:

Route to: 

 

Flight number:

 

 

 

Chartered  by Operator:

 

Charterer's State: 

 

 

 

Aircraft Type:  

 

Registration mark:

Aircraft Configuration:

 

Construction number:

 

Flight Crew:

State of Licensing:

 

 

second  State of Licensing:

 

 

 

 

Findings:

 

 

Code

Std

Ref

Cat

Finding

Detailed Description

___

___

___

___

 

 

___

___

___

___

 

 

___

___

___

___

 

 

___

___

___

___

 

 

___

___

___

___

 

 

 

 

 

 

 

 

Class of actions taken:

Detailed Description

£[] 3(d) Entry permit repercussions

 

£[] 3(c) Aircraft detained by inspecting NAA ("grounding")

 

£[] 3(b) Corrective actions before flight

 

£[] 3(a) Restriction on the aircraft flight operation

 

£[] 2 Information to the Authority and the Operator

 

£[] 1 Information to Captain

 

 

Additional information (if any)

 

Inspectors‘ names or numbers:

- This report represents an indication of what was foundon this occasion  and must not be construed as the determination that the aircraft is fit for the intended flight.

- Data submitted in this reportcan be subject to changes for correct wording upon entering into the SAFA database.

 

CIVIL AVIATION ADMINISTRATION

REPUBLIC OF LITHUANIA

 

Item code

Checked

Remark

 

 

A    Flight Deck

 

 

 

 

 

 

 

 

 

General

 

 

 

 

 

 

 

 

A01

General Condition

 

 

 

 

 

 

 

 

A02

Emergency Exit

 

 

 

 

 

 

 

 

A03

Equipment

 

 

 

 

 

 

 

 

A04

Manuals

 

 

 

 

 

 

 

 

A05

Checklists

 

 

 

 

 

 

 

 

A06

Radio Navigation Charts

 

 

 

 

 

 

 

 

A07

Minimum Equipment List

 

 

 

 

 

 

 

 

A08

Certificate of registration

 

 

 

 

 

 

 

 

A09

Noise certificate (where applicable)

 

 

 

 

 

 

 

 

A10

AOC or equivalent

 

 

 

 

 

 

 

 

A11

Radio license

 

 

 

 

 

 

 

 

A12

Certificate of Airworthiness (C of A )

 

 

 

 

 

 

 

 

A13

Flight Preparation

 

 

 

 

 

 

 

 

A14

Weight and balance sheet

 

 

 

 

 

 

 

 

A15

Hand fire extinguishers

 

 

 

 

 

 

 

 

A16

Life jackets / flotation device

 

 

 

 

 

 

 

 

A17

Harness

 

 

 

 

 

 

 

 

A18

Oxygen equipment

 

 

 

 

 

 

 

 

A19

Flash light

 

 

 

 

 

 

 

 

A20

Flight crew license

 

 

 

 

 

 

 

 

A21

Journey log book or equivalent

 

 

 

 

 

 

 

 

A22

Maintenance release

 

 

 

 

 

 

 

 

A23

Defect notification and rectification (including Tech Log)

 

 

 

 

 

 

 

 

A24

Preflight Inspection

 

 

 

 

 

 

 

 

B    Safety /  Cabin

 

 

 

 

 

 

 

 

B01

General Internal Condition

 

 

 

 

 

 

 

 

B02

Cabin Attendant's Station/Crew Rest Area

 

 

 

 

 

 

 

 

B03

First Aid Kit / Emergency Medical Kit

 

 

 

 

 

 

 

 

B04

Hand fire extinguishers

 

 

 

 

 

 

 

 

B05

Life jackets / Flotation devices

 

 

 

 

 

 

 

 

B06

Seat belt and seat condition

 

 

 

 

 

 

 

 

B07

Emergency exit, lighting and marking, Torches

 

 

 

 

 

 

 

 

B08

Slides/Life-Rafts (as required), ELT

 

 

 

 

 

 

 

 

B09

Oxygen Supply

 

 

 

 

 

 

 

 

B10

Safety Instructions

 

 

 

 

 

 

 

 

B11

Cabin crew members

 

 

 

 

 

 

 

 

B12

Access to emergency exits

 

 

 

 

 

 

 

 

B13

Safety of passenger baggage

 

 

 

 

 

 

 

 

B14

Seat capacity

 

 

 

 

 

 

 

 

C    Aircraft Condition

 

 

 

 

 

 

 

 

C1

General External Condition

 

 

 

 

 

 

 

 

C2

Doors and Hatches

 

 

 

 

 

 

 

 

C3

Flight Controls

 

 

 

 

 

 

 

 

C4

Wheels, tyres and brakes

 

 

 

 

 

 

 

 

C5

Undercarriage, skids/floats

 

 

 

 

 

 

 

 

C6

Wheel well

 

 

 

 

 

 

 

 

C7

Powerplant and Pylon

 

 

 

 

 

 

 

 

C8

Fan blades

 

 

 

 

 

 

 

 

C9

Propellers, rotors (main/tail)

 

 

 

 

 

 

 

 

C10

Obvious repairs

 

 

 

 

 

 

 

 

C11

Obvious unrepaired damage

 

 

 

 

 

 

 

 

C12

Leakage

 

 

 

 

 

 

 

 

D   Cargo

 

 

 

 

 

 

 

 

D1

General Condition of Cargo Compartment

 

 

 

 

 

 

 

 

D2

Dangerous Goods

 

 

 

 

 

 

 

 

D3

Safety of Cargo on Board

 

 

 

 

 

 

 

 

E    General

 

 

 

 

 

 

 

 

E1

General

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________


 

Trečiųjų šalių civilinių orlaivių patikros

Lietuvos Respublikos oro uostuose

taisyklių

2 priedo 2 priedėlis

 

(Patikrinimo patvirtinimo forma)

 

Proof of Inspection

 

Date:

Time:

Place:

(CAA ženklas)

CIVIL AVIATION ADMINISTRATION

REPUBLIC OF LITHUANIA

 

Rodūnios kelias 2,

LT-02188 Vilnius, Lithuania

 

Tel.: + 370 5 273 9243

Fax: + 370 5 273 9248

 

E-mail: safa@caa.lt

 

Operator:

State:

AOC No:

Route from

Flight No:

Route to:

Flight No

Flight type:

 

Chartered by Operator:

Aircraft type:

Aircraft configuration:

Charterer's state:

Registration mark:

Construction No:

Flight crew state(s) of licensing:

Acknowledgement of Receipt (*)

Name: ……………..

 

Functions: ………….

Signature: ………..

 

 

 

Check remark

 

Check remark

 

Check remark

 

A

Flight deck

 

Flight crew

C

Aircraft condition

1

General condition

 

 

20

Flight crew license

 

 

1

General external condition

 

 

2

Emergency exit

 

 

 

Journey log book/Technical Log or equivalent

2

Doors and hatches

 

 

3

Equipment

 

 

21

Journey log book or equivalent

 

 

3

Flight controls

 

 

 

Documentation

22

Maintenance release

 

 

4

Wheels, tyres and brakes

 

 

4

Manuals

 

 

23

Defect notification and rectification (incl. Tech Log)

 

 

5

Undercarriage, skid/floats

 

 

5

Checklists

 

 

24

Pre-flight inspection

 

 

6

Wheel well

 

 

6

Radio navigation charts

 

 

 

7

Powerplant and pylon

 

 

7

Minimum equipment list

 

 

C

Safety/Cabin

8

Fan blades

 

 

8

Certificate of registration

 

 

1

General internal condition

 

 

9

Propellers, Rotors (main, tail)

 

 

9

Noise certificate (where applicable)

 

 

2

Cabin attendant’s station and crew rest area

 

 

10

Obvious repairs

 

 

10

AOC or equivalent

 

 

3

First aid kit/Emergency medical kit

 

 

11

Obvious unrepaired damage

 

 

11

Radio license

 

 

4

Hand fire extinguishers

 

 

12

Leakage

 

 

12

Certificate of Airworthiness (C o A)

 

 

5

Life jackets/flotation devices

 

 

 

 

Flight data

6

Seat belts and seat condition

 

 

D

Cargo

13

Flight preparation

 

 

7

Emergency exit, lightning and marking, Torches

 

 

1

General condition of cargo compartment

 

 

14

Weight and balance sheet

 

 

8

Slides/Life-Rafts (as required), ELT

 

 

2

Dangerous goods

 

 

 

Safety equipment

9

Oxygen Supply (Cabin Crew and Passengers)

 

 

3

Safety of cargo on board

 

 

15

Hand fire extinguishers

 

 

10

Safety instructions

 

 

 

16

Life jackets/flotation devices

 

 

11

Cabin crew members

 

 

E

General

17

Harness

 

 

12

Access to emergency exits

 

 

1

General

 

 

18

Oxygen equipment

 

 

13

Safety of passenger baggage

 

 

 

 

 

 

19

Flash light

 

 

14

Seat capacity

 

 

 

 

 

 

 

 

Action taken

 

Item

Remarks

 

 

 

(3c) Aircraft grounded by inspecting NAA

 

 

 

 

(3b) Corrective actions before flight

 

(3a) Restrictions on the aircraft operation

 

 

 

 

(2) Information to the authority and operator

 

(1) Information to the captain

 

 

 

 

(0) No remarks

 

Inspector(s) sign or number

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Crew comments (optional)

 

 

 

 

 

(*) signature by any member of the crew or other representative of the inspected operator does in no way imply acceptance of the listed but simply a confirmation that the aircraft has been inspected on the date at the place indicated on this document . This report represents an indication on what was found on this occasion and must not be construed as the determination that the aircraft is fit for the intended flight. Data submitted in this report can be subject to changes for correct wording upon entering into the SAFA database.

 

 

 

 

 

_________________