LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

DĖL IŠPLAUKIANČIŲ Į JŪRĄ LAIVŲ KONTROLĖS SUGRIEŽTINIMO

 

1995 m. balandžio 4 d. Nr. 195

Vilnius

 

Pastaruoju metu padažnėjo atvejų, kai nedideli žvejybiniai ir kiti mažieji laivai nekontroliuojami išplaukia iš uosto į jūrą, ypač tie, kurie yra įregistruoti Vandens transporto valstybinės kontrolės ir saugaus plaukiojimo Inspekcijoje, nes jų uosto laivybos priežiūros tarnyba netikrina. Neretai laivų savininkai ir kapitonai tiesiog apgauna uosto laivybos priežiūros muitinės ir pasienio policijos tarnybų pareigūnus, nurodydami bendrojoje deklaracijoje, kad neturi krovinio ar plaukia žvejoti, tuo tarpu jūroje užsiima visai kitokia veikla. Tam turi įtakos ir tai, kad Lietuvos Respublikos teritoriniai vandenys ir ekonominė zona nėra kontroliuojami ir saugomi.

Ryšium su tuo,

įsakau:

1. Vandens transporto valstybinės kontrolės ir saugaus plaukiojimo inspekcijos viršininkui p. H. Butkui visus jūrų laivus, kurių variklių galingumas ne mažesnis kaip 55 kW (75 AG) ir kurių savininkai planuoja panaudoti šiuos laivus jūrų verslui, nepažeidžiant Laivų registravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 09 03 nutarimu Nr. 373, išregistruoti ir įspėti jų savininkus, kad laivus įregistruotų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitono valdyboje.

2. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonui p. N. Severinčik:

2.1. visus Inspekcijoje išregistruotus laivus, jų savininkams pateikus reikalingus registracijai dokumentus, įregistruoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitono valdybos jūrų laivų Rejestre;

2.2. griežtai kontroliuoti visų be išimties (ypač mažųjų) išplaukiančių į jūrą laivų pasiruošimą saugiam plaukiojimui, neleisti išplaukti iš uosto, kol nebus pašalinti visi, net menkiausi, taisyklių reikalavimų pažeidimai;

2.3. neleisti išplaukti į jūrą visų tipų laivams, vežantiems keleivius ir krovinius, jeigu jie neturi Susisiekimo ministerijos išduotų licencijų, taip pat žvejybiniams laivams, jeigu jie neturi Aplinkos apsaugos ministerijos išduotų licencijų žvejoti;

2.4. visiems perregistruotiems laivams, kaip ir bet kuriems kitiems jūrų laivams taikyti visus įplaukimo ir išplaukimo įforminimo reikalavimus.

Nustačius laivų savininkų ar kapitonų apgavystės, patvirtintų taisyklių bei klasifikacinių bendrovių raštiškų nurodymų pažeidimų faktus (nesilaikymas nustatytų plaukiojimo rajono ribų ir plaukiojimo sąlygų; užsiėmimas jūroje veikla, neatitinkančia nurodytos bendrojoje deklaracijoje; skirtingų deklaracijų pateikimas uosto kapitono valdybos, pasienio ir muitinės tarnyboms ir pan.), teikti atitinkamoms ministerijoms siūlymus dėl išduotų licencijų (leidimų) panaikinimo; iš laivų kapitonų laikotarpiui nuo šešių mėnesių iki trejų metų atimti jūrų diplomo patvirtinimą, o iš mažųjų laivų savininkų (kapitonų) atimti pažymą, leidžiančią mažajam laivui plaukioti uosto akvatorijoje ir jo prieigose;

2.5. supažindinti su šio įsakymo reikalavimais visus laivų savininkus.

3. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonui p. N. Severinčik ir Vandens transporto valstybinės kontrolės ir saugaus plaukiojimo inspekcijos viršininkui H. Butkui griežtai laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 10 25 nutarimu Nr. 1028 patvirtintų Lietuvos Respublikos pasienio ruožo režimo laikinųjų taisyklių reikalavimų, glaudžiai bendradarbiauti su Pasienio policijos departamento pareigūnais sprendžiant laivybos kontrolės sugriežtinimo problemą.

4. Įpareigoti Susisiekimo ministerijos Vandens transporto departamentą kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                              JONAS BIRŽIŠKIS

______________