LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2004 M. LIEPOS 16 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-1162 „DĖL REIKALAVIMŲ VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ NUOSTATAMS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2007 m. gruodžio 6 d. Nr. ISAK-2349

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo (Žin., 2007, Nr. 80-3214) 20 straipsnio 3 dalimi:

1. Pakeičiu Reikalavimus valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. ISAK-1162 „Dėl Reikalavimų valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 124-4495):

1.1. išdėstau 4.3 punktą taip:

4.3. mokinių priėmimas į Mokyklą ir perėjimas į kitą Mokyklą;“;

1.2. išdėstau 4.6 punktą taip:

4.6. struktūra ir valdymas;“;

1.3. įrašau 8 punkte po žodžio „švietimo“ žodžius „ir švietimo pagalbos“;

1.4. išdėstau 9 punktą taip:

9. Nuostatuose išdėstomos pagrindinės mokyklos funkcijos turi tiesiogiai išplaukti iš ugdymo ir mokymo programų tikslų ir atspindėti visą Mokyklos veiklą: mokinių dorinį, tautinį, pilietinį, patriotinį ugdymą, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymą, pagarbos tėvams, mokytojams, kalbai, kultūrai, talentui ir gabumų ugdymą, vengiančiųjų privalomo mokymosi kontrolės, ugdymo kokybės užtikrinimą, ugdymo proceso organizavimą (nurodant ir mokslo metų pradžios datą), demokratinį valdymą, specialiųjų poreikių mokinių ugdymą, mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikių tenkinimą, mokinių organizacijų veiklą, egzaminų organizavimą ir vykdymą, mokyklos bibliotekos veiklos organizavimą, laisvalaikio ir pramogų kultūros kūrimą, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevenciją, vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių vykdymą, nepamokinę veiklą, mokamų paslaugų teikimą, dalyvavimą projektuose, ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose, sutartų įsipareigojimų vykdymą, vidaus audito vykdymą, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos teikimą ir t. t.“;

1.5. išdėstau 10 punktą taip:

10. Nustatant mokyklos funkcijas vadovaujamasi ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ar vidurinį ugdymą, profesinį mokymą, neformalųjį vaikų ar suaugusiųjų švietimą, švietimo pagalbą, vaiko minimalią ir vidutinę priežiūrą reglamentuojančiais teisės aktais.“;

1.6. išdėstau IV skyriaus pavadinimą taip:

IV. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ IR PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ“;

1.7. išdėstau 11 punktą taip:

11. Šiame skyriuje, vadovaujantis Mokyklos steigėjo nustatyta priėmimo į pavaldžias Mokyklas tvarka, detalizuojami esminiai mokinių priėmimo toje Mokykloje reikalavimai. Atsižvelgus į Mokyklos vykdomas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo, profesinio mokymo ar neformaliojo švietimo programas, teikiamą švietimo pagalbą, vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių vykdymą, aprašomi mokinių priėmimo į Mokyklą, perėjimo į kitą Mokyklą, atvykusių (grįžusių) iš užsienio asmenų, neturinčių mokymosi pasiekimų ar išsilavinimo dokumentų priėmimo, mokymosi sutarčių sudarymo ypatumai.“;

1.8. pripažįstu netekusiais galios 11.1 ir 11.2 punktus;

1.9. pripažįstu netekusiu galios 12 punktą;

1.10. išdėstau 17 punktą taip:

17. Švietimo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Profesinio mokymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627), Specialiojo ugdymo (Žin., 1998, Nr. 115-3228), Neformaliojo suaugusiųjų švietimo (Žin., 1998, Nr. 66-1909), Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros (Žin., 2007, Nr. 80-3214) įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytos teisės ir pareigos sukonkretinamos atsižvelgus į Mokyklos tipą, Mokyklos veiklos pobūdį ir pritaikomos tos Mokyklos bendruomenės nariams.“;

1.11. išdėstau 19 punktą taip:

19. Mokinių, jų tėvų teisės, pareigos ir atsakomybė turi atspindėti Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 33-807), Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nuostatų įgyvendinimą.“;

1.12. išdėstau VII skyriaus pavadinimą taip:

VII. STRUKTŪRA IR VALDYMAS“;

1.13. išdėstau 30 punktą taip:

30. Šiame skyriuje išdėstoma Mokyklos struktūra atsižvelgus į Mokyklos grupę, tipą, Mokyklos veiklos pobūdį, Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų, struktūrinių padalinių vadovų funkcijos.“;

1.14. išdėstau 31.4 punktą taip:

31.4. ugdymo proceso organizavimas ir švietimo pagalbos teikimo organizavimas;“;

1.15. išdėstau 31.5 punktą taip:

31.5. specialiųjų poreikių mokinių, vaikų, kuriems skirtos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, ugdymo, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos jiems teikimo organizavimas;“;

1.16. išdėstau 33 punkto pirmąją pastraipą taip:

33. Direktoriaus pavaduotojams, skyriaus vedėjams, struktūrinių padalinių vadovams vadybines funkcijas paskirsto Mokyklos direktorius, atsižvelgdamas į priskirtas Mokyklos veiklos kuravimo sritis:“;

1.17. išdėstau 34 punktą taip:

34. Šiame skyriuje nurodoma, kas skiria ir atleidžia Mokyklos direktorių, priima į darbą ir atleidžia iš jo kitus darbuotojus.“;

1.18. išdėstau 35 punktą taip:

35. Atskiruose punktuose tikslinga nurodyti, kaip nustatoma Mokyklos direktoriaus ir kitų darbuotojų pareiginė alga, kokie teisės aktai reglamentuoja darbo apmokėjimo tvarką.“

2. Šis įsakymas įsigalioja nuo 2008 m. sausio 1 d.

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRĖ                                                  ROMA ŽAKAITIENĖ