LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO 2013 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2013 m. liepos 4 d. Nr. A1-365
Vilnius
Vadovaudamasi 2007 m. gegužės 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 573/2007/EB dėl Europos pabėgėlių fondo 2008–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo, panaikinančio Tarybos sprendimą 2004/904/EB (OL 2007 L 144, p. 1), 20 straipsniu:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos
ir darbo ministro 2013 m. liepos 4 d.
įsakymu Nr. A1-365
|
|
|
EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO 2013 METŲ PROGRAMA
Valstybė narė – Lietuva
Fondas – Europos pabėgėlių fondas
Atsakinga institucija – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija
Programos metai – 2013 m. |
1. BENDROSIOS PROJEKTŲ, KURIE BUS FINANSUOJAMI PAGAL PROGRAMĄ, ATRANKOS TAISYKLĖS
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – atsakinga institucija) parengė ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. A1-297 (Žin., 2010, Nr. 78-4045) patvirtino Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programas, teikimo, vertinimo ir atrankos taisykles (toliau – Atrankos taisyklės). Projektų atrankos ir vertinimo procedūros bus atliekamos atsižvelgiant į šias taisykles, Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje daugiametę 2008–2013 m. programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. A1-236 (Žin., 2008, Nr. 79-3126), Europos Parlamento ir Tarybos 2007 m. gegužės 23 d. sprendimą Nr. 573/2007/EB dėl Europos pabėgėlių fondo 2008–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo ir panaikinantį Tarybos sprendimą 2004/904/EB (OL 2007 L 144, p. 21; toliau – Europos Parlamento ir Tarybos sprendimas Nr. 573/2007/EB) bei 2007 m. gruodžio 19 d. Europos Komisijos sprendimą 2008/22/EB, nustatantį Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 573/2007/EB dėl Europos pabėgėlių fondo 2008–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo įgyvendinimo taisykles, susijusias su valstybių narių valdymo ir kontrolės sistemomis, administracinio ir finansų valdymo taisyklėmis bei fondo bendrai finansuojamų projektų išlaidų tinkamumu (OL 2008 L 7, p. 68), 2009 m. liepos 9 d., 2010 m. kovo 8 d., 2011 m. kovo 3 d. Europos Komisijos sprendimais 2009/533/EB, 2010/163/ES ir 2011/152/ES, iš dalies keičiančiais sprendimą 2008/22/EB (OL 2009 L 179, p. 62; OL 2010 L 69, p. 16; OL 2011 L 62, p. 59; toliau – Europos Komisijos sprendimas 2008/22/EB).
Projektų vertinimo ir atrankos procese dalyvauja atsakinga ir įgaliota institucijos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. A1-219 „Dėl Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai valdymo ir kontrolės sistemos patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 68-3423), įgaliotos institucijos funkcijas atlieka Europos socialinio fondo agentūros Projektų valdymo skyrius. Europos pabėgėlių fondo (toliau – EPF) programos Lietuvoje projektų atrankos ir priežiūros komitetas, kurį sudaro įvairių kompetentingų institucijų ir socialinių partnerių atstovai, taip pat dalyvauja projektų atrankos procese. Atsakinga institucija organizuoja projektų atrankos ir paramos skyrimo procedūras bendram EPF finansavimui gauti. Šios procedūros organizuojamos vadovaujantis skaidrumo ir nediskriminavimo principais bei imantis visų priemonių, kad būtų išvengta bet kokio galimo interesų konflikto ir dvigubo finansavimo galimybės.
Atsakinga institucija kartu su įgaliota institucija rengia ir derina Gaires pareiškėjams, paraiškos formą, paraiškos pildymo instrukciją ir kitą kvietimo teikti paraiškas dokumentaciją. Minėta dokumentacija tvirtinama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
Kvietimas teikti paraiškas gali būti skelbiamas, kai Europos Komisija informuoja valstybę narę, ar EPF metinė programa gali būti patvirtinta, kaip tai nustatyta Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 573/2007/EB 20 straipsnio 5 dalyje.
Projektų atrankos planas:
Gairių pareiškėjams patvirtinimas ir kvietimo teikti paraiškas paskelbimas |
2013 m. III ketvirtis |
Gautų paraiškų vertinimas |
2013 m. IV ketvirtis |
Sprendimas dėl paramos skyrimo ir paramos sutarčių pasirašymas |
2013 m. IV ketvirtis – 2014 m. I ketv. |
Projektų įgyvendinimas |
2013 m. IV ketvirtis – 2015 m. birželio 30 d. |
Įgaliota institucija skelbia kvietimą teikti paraiškas, priima ir registruoja gautas paraiškas, jas sistemina ir vertina. Paraiškų vertinimą sudaro trys etapai: administracinio atitikimo, tinkamumo, projekto naudos ir kokybės vertinimas.
Administracinio atitikimo, tinkamumo, projektų naudos ir kokybės vertinimą atlieka įgaliota institucija. Projektų atranka vyksta atsižvelgiant į Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 573/2007/EB 14 straipsnio 5 dalyje numatytus kriterijus. Pasibaigus visiems trims vertinimo etapams, įgaliota institucija rengia vertinimo ataskaitą pagal įgaliotos institucijos parengtą projektų tikrinimo ir vertinimo vidaus tvarką, Atrankos taisykles bei pateikia ją atsakingai institucijai. Atsakinga institucija pateikia įgaliotos institucijos parengtą projektų vertinimo ataskaitą projektų atrankos ir priežiūros komitetui, kuris teikia atsakingai institucijai rekomendacijas dėl paramos skyrimo projektams. Sprendimas dėl paramos skyrimo priimamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Apie sprendimą dėl paramos skyrimo atsakinga institucija raštu informuoja įgaliotą instituciją, kuri savo ruožtu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėjus. Taip pat informacija apie priimtą sprendimą dėl paramos projektams skyrimo skelbiama atsakingos institucijos interneto svetainėje www.socmin.lt (skyriuje „ES parama“) ir svetainėje www.epf-eif.lt.
Paramos projektams sutartis rengia įgaliota institucija kartu su atsakinga institucija. Paramos projektams sutartis pasirašo atsakingos institucijos, įgaliotos institucijos ir projekto vykdytojo atstovai. Pasirašę sutartis projekto vykdytojai pradeda įgyvendinti projektus, o įgaliota institucija atlieka tiesioginę projektų įgyvendinimo priežiūrą (tikrina projektų vykdytojų teikiamas ataskaitas, atlieka patikras vietose ir pan.). Atsakinga institucija bei projektų atrankos ir priežiūros komitetas vertina EPF programos įgyvendinimo eigą ir pažangą.
2. VEIKSMAI, KURIE BUS REMIAMI PAGAL PROGRAMĄ, ATSIŽVELGIANT Į PASIRINKTUS PRIORITETUS
Europos Komisija nustatė strateginius EPF 2012–2013 metų programų tikslus:
– Didesnis dėmesys ES standartams per veiksmų, susijusių su Bendros Europos prieglobsčio sistemos (toliau – BEPS) skirtingų direktyvų reikalavimais, įgyvendinimą. Tai susiję su veiksmais, kuriais siekiama atkreipti dėmesį į ypatingus pažeidžiamų žmonių poreikius, kur reikalinga, prieglobsčio prašytojų priėmimo, apgyvendinimo sąlygų gerinimu, prieglobsčio procedūrų gerinimu.
Prieglobsčio prašytojai, laukdami sprendimo dėl apsaugos suteikimo (nesuteikimo), gyvena Užsieniečių registracijos centre (toliau – URC) Pabradėje. Prieglobsčio prašytojams URC suteiktos gyvenimo sąlygos turi būti gerinamos, ypač atsižvelgiant į tai, kad gyvenamosios patalpos greitai nusidėvi.
Įgyvendinant EPF finansuojamus projektus, 2008 metais buvo įsteigtas dienos centras, kur prieglobsčio prašytojams teikiamos įvairios paslaugos: konsultacijos, mokymai, materialinė pagalba ir pan.
Šio Europos Komisijos EPF 2012 ir 2013 metų programose nustatyto tikslo bus siekiama 2.1.1 punkte nurodyto veiksmo „Priėmimo sąlygų ir prieglobsčio procedūrų gerinimas“ veiklomis.
– Nacionalinių gebėjimų stiprinimas per valstybių narių bendradarbiavimą. Tai susiję su veiksmais, kuriais siekiama plėtoti informacines paslaugas apie kilmės šalis ir didinti valstybės institucijų specialistų, dirbančių prieglobsčio srityje, patirtį. Ši veikla taip pat yra remiama pagal EPF 2011 metų programą Lietuvoje, buvo atrinkti 3 projektai. Šie projektai skirti nacionaliniams pajėgumams, užtikrinant aktualios ir išsamios informacijos apie kilmės šalis rinkimą, vertinimą ir sklaidą, pagerinti, sprendimų priėmimo kokybei prieglobsčio bylose pirmojoje instancijoje pagerinti, ES prieglobsčio teisyno įgyvendinimo Lietuvoje būklei įvertinti.
Šio Europos Komisijos EPF 2012 ir 2013 metų programose nustatyto tikslo bus siekiama 2.2.1 punkte nurodyto veiksmo „Valstybių narių gebėjimų plėtoti, stebėti ir vertinti savo prieglobsčio politiką, visų pirma, siekiant praktinio valstybių narių bendradarbiavimo, tobulinimas“ veiklomis.
– Padidintas persikėlimo ir perkėlimo veiklų skaičius.
Lietuvos atsakinga institucija nėra pasirinkusi EPF trečiojo prioriteto ir nevykdo trečiųjų šalių piliečių arba asmenų be pilietybės persikėlimo bei perkėlimo veiklų savo metinėse programose, todėl nevykdys šios veiklos ir pagal EPF 2013 metų programą.
I prioritetas: Bendrijos acquis prieglobsčio srityje, įskaitant su integracijos tikslais susijusias sritis, nustatytų principų ir priemonių įgyvendinimas.
Šio prioriteto tikslas – padėti užtikrinti tinkamas priėmimo sąlygas, sąžiningas ir veiksmingas procedūras bei visapusišką ir visiems galiojantį 1951 m. Ženevos konvencijos taikymą EPF tikslinės grupės atstovams.
Specialieji prioritetai:
– veiksmai, kuriais siekiama atsižvelgti į ypatingus pažeidžiamų žmonių, pirmiausia nelydimų mažamečių, poreikius ir specifines priemones, kuriomis siekiama geriau apibrėžti sąvokas ir valstybių narių taikomą tvarką, nustatant pažeidžiamus prieglobsčio prašytojus, bei tinkamai reaguoti į tokius poreikius;
– veiksmai, dėl kurių pagerės asmenų, kuriems reikalinga tarptautinė apsauga, nustatymas ir (arba) prieglobsčio prašymų pasienyje tvarkymas, pirmiausia plėtojant specialiąsias mokymo programas.
2.1.1. Veiksmas „Priėmimo sąlygų ir prieglobsčio procedūrų gerinimas“
2.1.1.1. Veiksmo tikslas ir taikymo sritis
Šio veiksmo tikslas – gerinti prieglobsčio suteikimo procedūras bei priėmimo ir apgyvendinimo sąlygas.
Pagal EPF 2011 metų programą šiam veiksmui įgyvendinti buvo atrinkti du projektai. EPF 2013 metų programoje šis veiksmas ir toliau bus įgyvendinamas, nes tokių projektų poreikis yra realus, jais siekiama suteikti prieglobsčio prašytojams visas pagal įstatymus jiems priklausančias juridines teises (teisinės pagalbos, vertimo paslaugų iš „netradicinių“ kalbų teikimas ir pan.).
Prieglobsčio sistemos pagrindinis tikslas yra poreikio apsaugai nustatymas bei apsaugos suteikimo asmenims, turintiems teisę į ją, užtikrinimas, todėl yra reikalingos veiksmingos prieglobsčio suteikimo procedūros. Kad būtų pasiektas šis tikslas, reikia suteikti prieglobsčio prašytojams teisinę pagalbą ir (arba) konsultacijas, vertimo paslaugas, informaciją apie prieglobsčio procedūrą ar atskirus jos etapus, prieglobsčio prašytojų teises, pareigas, jiems suteikiamas garantijas, pateikti jiems spausdintinius informacinius pranešimus, lankstinukus ar atmintines. Nepilnamečiams skirta informacija turi būti parengta atskirai ir skirta tik jiems. Taip prieglobsčio prašytojai būtų geriau informuojami apie savo teises, pareigas, prieglobsčio procedūrą Lietuvoje.
Užsieniečiai prašymą suteikti prieglobstį gali pateikti Lietuvos Respublikos valstybės sienos perėjimo punkte, miesto, rajono teritorinėje policijos įstaigoje arba URC. Teisėtai į Lietuvos Respubliką atvykę prieglobsčio prašytojai, kuriems suteiktas laikinas teritorinis prieglobstis (2004 m. balandžio 29 d. Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 79 straipsnio 2 dalis (Žin., 2004, Nr. 73-2539), apgyvendinami URC (nelydimi nepilnamečiai – Pabėgėlių priėmimo centre Rukloje), kur nuo trijų iki šešių mėnesių, o kartais ir ilgiau, laukia sprendimo dėl prieglobsčio suteikimo (nesuteikimo). Šis laikotarpis jiems tampa dideliu išbandymu, ypač vaikams ir moterims. Prieglobsčio prašytojams URC suteiktos gyvenimo sąlygos turi būti gerinamos, ypač atsižvelgiant į tai, kad gyvenamosios patalpos greitai nusidėvi.
Prieglobsčio prašytojams turi būti sudarytos galimybės gauti paslaugas, kurios būtinos jų visaverčiam gyvenimui laukiant sprendimo dėl prieglobsčio suteikimo. Visų pirma, prieglobsčio prašytojams būtina turėti galimybę mokytis lietuvių kalbos, internetu bendrauti su artimaisiais savo kilmės šalyse, gauti konsultacijas ir praktinę pagalbą aktualiais jiems klausimais per prieglobsčio suteikimo procesą, bendrauti tarpusavyje, dalyvauti susitikimuose su vietos bendruomenės atstovais, kad būtų mažinamas negatyvus vietos bendruomenės nusiteikimas jų atžvilgiu.
2.1.1.2. Numatomi paramos gavėjai
Norėdamas gauti paramą, pareiškėjas privalo būti viešasis juridinis asmuo, registruotas ir veikiantis Lietuvos Respublikoje, arba viešasis juridinis asmuo, kurio registracija Lietuvos Respublikoje pagal nacionalinius teisės aktus yra neprivaloma.
2.1.1.3. Prašome nurodyti, jeigu būtina, priežastis, dėl kurių projektą (-us) tiesiogiai įgyvendina atsakinga institucija, veikianti kaip pagrindinis pareiškėjas
Netaikoma.
2.1.1.4. Numatomi rezultatai ir rodikliai
Bendra pastaba. Tikslus paraiškų skaičius bus žinomas tik įvykdžius kvietimą teikti paraiškas ir pasirašius paramos sutartis su konkursą laimėjusiais projektų vykdytojais. Tikslų tikslinės grupės atstovų (toliau – TGA) skaičių galima įvertinti tik baigus įgyvendinti projektus ir gavus galutines projektų ataskaitas.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio tipas |
Planuojamas rezultatas |
Galutinis rezultatas |
Projektų pagal veiksmą Nr. 2.1.1 skaičius |
Rezultatas |
2 |
Įgyvendinti projektai |
Suremontuotų objektų skaičius |
Rezultatas |
1 |
Pagerintos šio veiksmo TGA gyvenimo sąlygos URC |
Materialinės pagalbos ir (arba) paramos gavusių TGA skaičius |
150 |
||
Teisinę pagalbą ir (arba) konsultacijas gavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
70 |
Geresnės TGA galimybės pasinaudoti prieglobsčio suteikimo procedūra, pagerintos TGA žinios apie savo teises ir pareigas |
Atspausdintų informacinių pranešimų ir (arba) brošiūrų ir (arba) lankstinukų apie prieglobsčio procedūrą Lietuvoje skaičius |
1500 |
||
TGA, kuriems buvo suteiktos vertimo paslaugos, skaičius |
50 |
||
Socialinę pagalbą gavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
30 |
Pagerinta TGA ir ypač pažeidžiamų asmenų psichosocialinė, kultūrinė adaptacija, pagerintos TGA galimybės pradėti integracijos procesą |
Sveikatos priežiūros paslaugas gavusių TGA skaičius |
30 |
||
Psichologinę pagalbą ir (arba) konsultacijas gavusių TGA skaičius |
10 |
||
Laisvalaikio užimtumo užsiėmimuose dalyvavusių TGA skaičius |
50 |
||
Lietuvių kalbos mokymuose dalyvavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
30 |
Pagerintos TGA lietuvių kalbos žinios, IT kompetencijos, pagerinta TGA adaptacija; pagerintos TGA galimybės pradėti integracijos procesą |
IT mokymuose, kursuose dalyvavusių TGA skaičius |
50 |
||
Renginiuose dalyvavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
50 |
Padidintas visuomenės informuotumas apie TGA, tolerancija TGA atžvilgiu, geresnė TGA komunikacija su vietos bendruomene |
Renginių, skirtų TGA kartu su vietos bendruomene, skaičius |
4 |
2.1.1.5. Informuotumas apie ES finansinę paramą
Informuotumas apie ES finansinę paramą užtikrinamas vykdant informavimo ir viešinimo priemones. Šiomis priemonėmis siekiama informuoti galimus paramos gavėjus apie galimybes, kurias teikia bendra ES ir Lietuvos Respublikos parama, taip pat informuoti visuomenę apie ES bendradarbiavimo su Lietuvos Respublika vaidmenį teikiant paramą ir jos rezultatus. Atsakinga institucija kartu su įgaliota institucija parengė Informavimo apie Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programų Lietuvoje paramą ir suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-105 (Žin., 2011, Nr. 25-1225).
Informavimas ir viešinimas vykdomas dviem lygmenimis – EPF programos lygmeniu ir EPF remiamų projektų lygmeniu. Programos lygmeniu informavimo ir viešinimo priemones vykdo atsakinga institucija. Vadovaudamasi Europos Komisijos sprendimo 2008/22/EB 33 straipsniu, atsakinga institucija įvairiais būdais ir priemonėmis pristato EPF programos tikslus, prioritetus, veiksmus, įgyvendinimo rezultatus, užtikrina daugiamečių ir metinių programų prieinamumą ir pan. Informacija viešai skelbiama atsakingos institucijos interneto svetainėje www.socmin.lt (skyriuje „ES parama“) ir interneto svetainėje www.epf-eif.lt.
Projektų lygmeniu informavimo ir viešinimo priemones įgyvendina įgaliota institucija ir projektų vykdytojai. Įgaliota institucija planuoja ir vykdo visuomenės informavimo ir viešinimo veiksmus. Projektų vykdytojai taip pat privalo vykdyti informavimo ir viešinimo veiklą, naudodami plakatus, informacinę medžiagą, leidinius, skelbdami pranešimus žiniasklaidoje ir pan. Visose informavimo ir viešinimo priemonėse turi būti naudojamas ES ženklas su nuoroda apie ES finansavimą ir kiti privalomi ženklai.
2.1.1.6. Jeigu būtina, šių veiksmų ir panašių pagal kitas ES priemones finansuojamų veiksmų papildomumas
EPF programos remiami veiksmai papildo Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai (toliau – EIF) programos ir Europos socialinio fondo (toliau – ESF) įgyvendinamas priemones.
Atsižvelgiant į šių ir kitų ES instrumentų bei nacionalinių programų remiamus veiksmus, EPF programos Lietuvoje projektai atrenkami, kad būtų išvengta dvigubo finansavimo. Atsakinga ir įgaliota institucijos siekia užtikrinti, kad EPF programos teikiama parama nesidubliuotų su minėtų instrumentų ir nacionalinių programų remiamais veiksmais. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija administruoja kitų ES fondų finansuojamas programas ir priemones, tarp jų EIF ir ESF, todėl bendradarbiauti nėra sudėtinga. Suderinamumas bus pasiektas atrankos etape konsultuojantis su atitinkamas programas administruojančiomis institucijomis, su projektų atrankos ir priežiūros komitetu užtikrinant reguliarius ryšius tarp šių institucijų, įtraukiant į Gaires pareiškėjams nuostatą, kad dvigubas finansavimas draudžiamas – EPF finansuojama veikla negali būti tuo pačiu metu remiama pagal kitas ES ir nacionalines programas ir pan.
2.1.2. Veiksmas „Užsieniečių, gavusių prieglobstį Lietuvos Respublikoje, integracija“
2.1.2.1. Veiksmo tikslas ir taikymo sritis
Lietuva siekia būti draugiška, tolerantiška šalis, kurioje prieglobstį gavę užsieniečiai gali jaustis saugiai ir patogiai. Tikslas – padėti atvykėliams iš trečiųjų šalių (EPF šio veiksmo TGA) sėkmingai integruotis į Lietuvos visuomenę ir jos darbo rinką. Kalbos barjeras, bendravimo problemos, kultūriniai skirtumai, žinių apie šalies teisinę ir socialinę sistemas trūkumas – tai tik dalis problemų, su kuriomis susiduria užsieniečiai, atvykę gyventi į Lietuvą.
Kaip ir ankstesnėse EPF Lietuvoje programose, EPF 2013 metų programoje taip pat bus remiamas šis veiksmas. Dėmesys ir toliau skiriamas integracijos projektams, o nevyriausybines organizacijas (toliau – NVO) įtraukti į šią sritį yra labai naudinga. Dažnai tikslinės grupės atstovai labiau pasitiki NVO, nes šios organizacijos yra lankstesnės dirbdamos socialinį darbą ir atlikdamos TGA instruktavimą bei mokymą nei valstybinės įstaigos.
Veiksmu „Užsieniečių, gavusių prieglobstį Lietuvos Respublikoje, integracija“ EPF rems šio veiksmo TGA, kurių gyvenimas Lietuvoje yra ilgalaikis ir nuolatinis, integraciją į Lietuvos visuomenę. Šio veiksmo taikymo sritis apima:
– materialinės pagalbos, sveikatos priežiūros ar psichologinės pagalbos teikimą TGA;
– teisinės pagalbos ir (arba) konsultacijų teikimą TGA;
– socialinės pagalbos TGA teikimą;
– priemones, skirtas TGA lietuvių kalbos įgūdžiams ir IT kompetencijoms gerinti;
– profesinio konsultavimo paslaugas ir asmeninių kompetencijų kėlimo užsiėmimus TGA;
– priemones, užtikrinančias TGA laisvalaikio užimtumo užsiėmimus, tarpkultūrinius renginius, skatinančius lengviau bendrauti TGA ir vietos bendruomenę.
Prieglobstį gavusio užsieniečio sėkmingai integracijai svarbios visos minėtos priemonės, tačiau aktualiausia – TGA užimtumas, kuris tiek per integraciją, tiek pradedant savarankišką gyvenimą jam šiuo metu yra nepakankamas.
2.1.2.3. Prašome nurodyti, jeigu būtina, priežastis, dėl kurių projektą (-us) tiesiogiai įgyvendina atsakinga institucija, veikianti kaip pagrindinis pareiškėjas
Žiūrėti 2.1.1.3 punktą.
2.1.2.4. Numatomi rezultatai ir rodikliai
Bendra pastaba. Tikslus paraiškų skaičius bus žinomas tik įvykdžius kvietimą teikti paraiškas ir pasirašius paramos sutartis su konkursą laimėjusiais projektų vykdytojais. Tikslų tikslinės grupės atstovų (TGA) skaičių galima įvertinti tik baigus įgyvendinti projektus ir gavus galutines projektų ataskaitas.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio tipas |
Planuojamas rezultatas |
Galutinis rezultatas |
Projektų pagal veiksmą Nr. 2.1.2 skaičius |
Rezultatas |
3 |
Įgyvendinti projektai |
Materialinės pagalbos ir (arba) paramos gavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
30 |
Pagerintos TGA pragyvenimo sąlygos |
Teisinę pagalbą ir (arba) konsultacijas gavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
20 |
Pagerintos TGA žinios apie savo teises ir pareigas |
Socialinę pagalbą gavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
50 |
Pagerinta TGA ir ypač pažeidžiamų asmenų psichosocialinė, kultūrinė adaptacija, palengvintas integracijos procesas |
Sveikatos priežiūros paslaugas gavusių TGA skaičius |
30 |
||
Psichologinę pagalbą ir (arba) konsultacijas gavusių TGA skaičius |
20 |
||
Laisvalaikio užimtumo užsiėmimuose dalyvavusių TGA skaičius |
20 |
||
Lietuvių kalbos mokymuose dalyvavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
15 |
Pagerintos TGA lietuvių kalbos žinios, IT kompetencijos, pagerinta TGA adaptacija ir integracijos procesas |
IT mokymuose, kursuose dalyvavusių TGA skaičius |
10 |
||
Profesinio konsultavimo paslaugas gavusių ir (arba) mokymuose dalyvavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
5 |
Pagerinti TGA gebėjimai pasirūpinti savo socialine, ekonomine padėtimi, efektyvesnė TGA integracija į Lietuvos darbo rinką |
Asmeninių kompetencijų kėlimo užsiėmimus lankiusių TGA skaičius |
30 |
||
Renginiuose dalyvavusių TGA skaičius |
Rezultatas |
60 |
Padidintas visuomenės informuotumas apie TGA, tolerancija TGA atžvilgiu, geresnė TGA komunikacija su vietos bendruomene |
Renginių, skirtų TGA kartu su vietos bendruomene, skaičius |
4 |
2.1.2.6. Jeigu būtina, šių veiksmų ir panašių pagal kitas ES priemones finansuojamų veiksmų papildomumas
Žiūrėti 2.1.1.6 punktą.
II prioritetas: orientacinių priemonių ir vertinimo metodikos kūrimas, kad būtų galima įvertinti ir pagerinti prašymų suteikti tarptautinę apsaugą nagrinėjimo tvarką ir remti administracines struktūras joms stengiantis klausimams, kilusiems dėl glaudesnio praktinio bendradarbiavimo su kitomis valstybėmis narėmis, spręsti.
Pagrindinis praktinio bendradarbiavimo tikslas – tobulinti valstybių narių sprendimų priėmimą pagal ES prieglobsčio teisės aktų nustatytų taisyklių sistemą.
Specialieji prioritetai:
– priemonės, skirtos nepriklausomai nacionalinės prieglobsčio sistemos darbo ir galimybių ją patobulinti peržiūrai atlikti;
– priemonės, kuriomis siekiama nacionaliniu lygmeniu nuosekliau priimti sprendimus dėl acquis taikymo, pvz., siekiant kurti prieigą prie teisminės praktikos duomenų bazių visoms atitinkamoms suinteresuotosioms šalims;
– priemonės, kurios didintų nacionalinių prieglobsčio tarnybų pajėgumą bendradarbiauti su kitų valstybių narių prieglobsčio tarnybomis, ypač rinkti, analizuoti ir vertinti informaciją apie kilmės šalis arba kilmės regionus, kad tokia informacija būtų galima keistis su kitomis valstybėmis narėmis.
2.2.1. Veiksmas „Valstybių narių gebėjimų plėtoti, stebėti ir vertinti savo prieglobsčio politiką, visų pirma, siekiant praktinio valstybių narių bendradarbiavimo, tobulinimas“
2.2.1.1. Veiksmo tikslas ir taikymo sritis
Kaip ir ankstesnėse EPF Lietuvoje programose, EPF 2013 metų programoje šis veiksmas taip pat bus remiamas. Lietuvos ir kitų ES valstybių narių prieglobsčio sistemos institucijų bendradarbiavimas prieglobsčio klausimais turi būti naudingai plėtojamas, kad būtų patobulinta sprendimų priėmimo kokybė, prieglobsčio suteikimo proceso valdymo veiksmingumas ir efektyvumas, todėl bus remiami veiksmai, kuriais skatinama rinkti, kaupti, naudoti ir skleisti informaciją apie kilmės šalis, įskaitant vertimą, kurie galėtų prisidėti siekiant minėtų tikslų. Be to, parama bus teikiama priemonėms, kuriomis stiprinami gebėjimai rinkti, analizuoti ir skleisti statistinius duomenis apie prieglobsčio procedūras, priėmimą, integraciją ir tarptautine apsauga besinaudojančius asmenis, kuriomis stiprinami gebėjimai vertinti prieglobsčio prašymus, įskaitant apeliacinius skundus.
2.2.1.3. Prašome nurodyti, jeigu būtina, priežastis, dėl kurių projektą (-us) tiesiogiai įgyvendina atsakinga institucija, veikianti kaip pagrindinis pareiškėjas
Žiūrėti 2.1.1.3 punktą.
2.2.1.4. Numatomi rezultatai ir rodikliai
Bendra pastaba. Tikslus paraiškų skaičius bus žinomas tik įvykdžius kvietimą teikti paraiškas ir pasirašius paramos sutartis su konkursą laimėjusiais projektų vykdytojais. Tikslų tikslinės grupės atstovų (TGA) skaičių galima įvertinti tik baigus įgyvendinti projektus ir gavus galutines projektų ataskaitas.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio tipas |
Planuojamas rezultatas |
Galutinis rezultatas |
Projektų pagal veiksmą Nr. 2.2.1 skaičius |
Rezultatas |
1 |
Įgyvendinti projektai |
Pažymų apie kilmės šalis skaičius |
Rezultatas |
25 |
Pagerinti prieglobsčio srities valstybės įstaigų specialistų gebėjimai, pažymų apie kilmės šalis kokybė, pagerinta sprendimų dėl prieglobsčio suteikimo kokybė |
Informacijos apie kilmės šalis sklaida, platinimas informacinėje sistemoje |
Rezultatas |
1 |
|
Apmokytų valstybės įstaigų specialistų skaičius |
Rezultatas |
5 |
2.2.1.6. Jeigu taikytina, šių veiksmų ir panašių pagal kitas EB priemones finansuojamų veiksmų papildomumas
Žiūrėti 2.1.1.6 punktą.
3. TECHNINĖ PAGALBA
3.1. Techninės pagalbos tikslas
Pagrindinis techninės pagalbos tikslas yra remti metinės programos įgyvendinimą suteikiant galimybę atsakingai, įgaliotai, tvirtinančiai ir audito institucijoms pasinaudoti reikalingomis paslaugomis. Techninė pagalba iš ES biudžeto finansuojama 100 procentų, t. y. Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis techninė pagalba nefinansuojama.
Vadovaujantis Europos Komisijos sprendimu 2008/22/EB, techninės pagalbos lėšomis gali būti finansuojamos:
– išlaidos, susijusios su veiksmų parengimu, atranka, vertinimu, valdymu ir priežiūra (įskaitant ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto nuomą, komandiruočių išlaidas ES ir nacionaliniu lygiu, atsargas ir pan.);
– išlaidos, susijusios su audito ir patikrų vietose veikla;
– išlaidos, susijusios su veiksmų ir projektų vertinimu;
– išlaidos, susijusios su informacija, jos sklaida ir veiksmų skaidrumu;
– išlaidos, skirtos EPF valdyti, stebėti ir vertinti reikalingoms kompiuterinėms sistemoms įsigyti, įdiegti ir prižiūrėti;
– išlaidos, susijusios su projektų atrankos ir priežiūros komitetų, darbo grupių susitikimais (įskaitant išlaidas ekspertams);
– išlaidos, susijusios su EPF veiklai vykdyti reikalingų administracinių gebėjimų stiprinimu;
– išlaidos, susijusios su darbo užmokesčiais (pagal ES nustatytas taisykles).
4. FINANSINIO PLANO PROJEKTAS
Valstybė narė: |
Lietuvos Respublika |
|||||||
Metinė programa: |
2013 metų programa |
|||||||
Fondas: |
Europos pabėgėlių fondas |
|||||||
(visos sumos nurodytos eurais) |
Prioriteto Nr. |
Specialaus prioriteto Nr. |
Bendrijos įnašas |
Valstybės asignavimai |
Privačių šaltinių asignavimai |
IŠ VISO |
EB dalis, proc. |
Bendrijos sumos dalis |
(a) |
(b) |
(c) |
(d=a+b+c) |
(e=a/d) |
(d/iš viso d) |
|||
Priėmimo sąlygų ir prieglobsčio procedūrų gerinimas |
1 |
2 |
229 074,62 |
76 358,21 |
0,00 |
305 432,83 |
75 |
39,90 % |
Užsieniečių, gavusių prieglobstį Lietuvos Respublikoje, integracija |
1 |
1 |
256 287,58 |
85 429,20 |
0,00 |
341 716,78 |
75 |
44,65 % |
Valstybių narių gebėjimų plėtoti, stebėti ir vertinti savo prieglobsčio politiką, visų pirma, siekiant praktinio valstybių narių bendradarbiavimo, tobulinimas |
2 |
3 |
48 565,80 |
16 188,60 |
0,00 |
64 754,40 |
75 |
8,46 % |
Techninė pagalba |
- |
- |
53 497,00 |
0,00 |
0,00 |
53 497,00 |
100 |
6,99 % |
IŠ VISO |
- |
- |
587 425,00 |
177 976,01 |
0,00 |
765 401,01 |
76,75 |
100 % |
Projektų išlaidų tinkamumo finansuoti pradžia – 2013 m. sausio 1 d.
Projektų išlaidų tinkamumo finansuoti pabaiga – 2015 m. birželio 30 d.
Techninės pagalbos lėšų naudojimo pradžia – 2013 m. sausio mėn.
Techninės pagalbos lėšų naudojimo pabaiga – 2016 m. kovo mėn.