LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL MOKYMOSI PAGAL ADAPTUOTĄ VIDURINIO UGDYMO PROGRAMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2004 m. birželio 3 d. Nr. ISAK-839

Vilnius

 

Tvirtinu Mokymosi pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro

2004 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. 839

 

MOKYMOSI PAGAL ADAPTUOTĄ VIDURINIO UGDYMO PROGRAMĄ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis aprašas skirtas reglamentuoti specialiųjų poreikių turinčių asmenų priėmimą mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą, ugdymo proceso organizavimo ypatumus bei mokymosi pasiekimų įteisinimą mokyklos ir asmens dokumentuose.

2. Adaptuota vidurinio ugdymo programa – valstybiniams vidurinio išsilavinimo standartams neprilygstanti dvejų metų ugdymo programa, pritaikyta specialiųjų poreikių turinčių asmenų gebėjimams ir realiam mokymosi lygiui.

3. Specialiųjų poreikių turinčio asmens mokymąsi pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą gali organizuoti bendrojo lavinimo ir profesinė mokykla, vykdanti vidurinio ugdymo programą, vyresnio kaip 21 metų specialiųjų poreikių turinčio asmens mokymąsi pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą – mokykla, vykdanti suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą.

 

II. PRIĖMIMAS MOKYTIS

 

4. Mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą priimami specialiųjų poreikių turintys asmenys, baigę adaptuotą pagrindinio ugdymo programą (ugdymo turinio sudedamosios dalys: dalykai, dalykų grupės, privalomieji ir pasirenkamieji dalykai yra tokie patys, kaip pagrindinio ugdymo programos).

5. Asmuo mokyklos direktoriui pateikia:

5.1. prašymą ir Mokymosi pasiekimų pažymėjimą apie adaptuotos pagrindinio ugdymo programos baigimą;

5.2. pažymą apie 10 klasės bendrojo lavinimo dalyko(ų) programos(ų) adaptavimą ir mokymosi pasiekimus (ko išmoko). Šią pažymą pateikia asmuo, atvykęs iš kitos mokyklos.

6. Asmens, atvykusio į mokyklą, ir mokinio, pageidaujančio tęsti mokymąsi toje pačioje mokykloje, priėmimas mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą įforminamas vadovaujantis „Nuosekliojo mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas tvarka“ (Žin., 2004, Nr. 18-557).

7. Specialiųjų poreikių turintis asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą, priimamas tik į tą III pakopos profesinio mokymo programą, kuriai vykdyti pakanka adaptuotos bendrojo lavinimo dalyko programos žinių ir gebėjimų, jeigu jo pasiekimai (pagal 5.2 punkte nurodytą pažymą) leidžia tęsti mokymąsi ir įgyti kvalifikaciją.

8. Specialiųjų poreikių turintys asmenys ugdomi bendrosiose klasėse, grupėse. Atskira specialiųjų poreikių turinčių mokinių mobili grupė sudaroma, jeigu pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą klasėje mokosi ne mažiau kaip 5 specialiųjų poreikių turintys mokiniai. Jeigu klasėje mokosi mažiau specialiųjų poreikių turinčių mokinių, mobili mokinių grupė sudaroma iš visų pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą besimokančių specialiųjų poreikių turinčių mokinių.

 

III. UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMAS

 

9. Specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymas organizuojamas vadovaujantis Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendraisiais ugdymo planais (Žin., 2003, Nr. 44-2005; 2003, Nr. 80-3669).

10. Mokykla, vadovaudamasi pridedamu Specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymo pagal adaptuotas vidurinio ugdymo programas planu, suderinusi su tėvais ir mokiniu, atsižvelgusi į mokinio raidos sutrikimus, parengia individualų ugdymo planą dvejiems metams, sudarydama sąlygas mokinio socializacijos ugdymui ir technologijų mokymuisi.

11. Mokykla, nepažeisdama privalomo savaitinio pamokų skaičiaus, individualų ugdymo planą per mokslo metus gali koreguoti.

12. Dalyko, kurio mokymas pagrindinio ugdymo programoje buvo adaptuotas, mokymas tęsiamas tik pagal adaptuotą programą.

13. Užtikrindamas adaptuotos pagrindinio ugdymo programos tęstinumą ir atsižvelgdamas į realų mokinio pasiekimų lygį, adaptuotą vidurinio ugdymo programą bei teminį planą rengia dalyko mokytojas, konsultuojamas mokyklos specialiojo pedagogo ar logopedo, o jeigu jų nėra – pedagoginės psichologinės tarnybos specialistų.

14. Specialiųjų poreikių turintis mokinys dalyko mokytis išplėstiniu ar bendruoju kursu neprivalo.

15. Mokyklos specialiojo ugdymo komisijos raštišku teikimu mokiniui leidžiama nesimokyti 1–3 dalykų, šių dalykų savaitinės pamokos skiriamos mokytis kitų dalykų. Jei kurio nors dalyko mokinys nesimokė, jo nesimoko ir tęsdamas mokymąsi pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą.

16. Rekomenduojama per kai kurių dalykų pamokas dirbti dviem to paties dalyko mokytojams: dalyko mokytojui ir mokytojui, padedančiam specialiųjų poreikių turintiems mokiniams.

17. Visuomenei naudinga veikla siejama su mokinio socializacijos ugdymu, rengimusi savarankiškam gyvenimui, įgūdžių ugdymu ir jai skirtos valandos įskaitomos į savaitinių valandų skaičių.

18. Papildomojo ugdymo veikla gali būti vykdoma pamokų metu, panaudojant susidariusias laisvas pamokas, „langus“.

19. Specialiųjų poreikių turinčiam mokiniui teikiama specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.

 

IV. DIENYNŲ PILDYMAS

 

20. Mokytojas specialiųjų poreikių turinčių mokinių mokymosi pagal adaptuotą dalyko programą apskaitai 3-iosios pakopos I dalies dienyne skiria atskirą lapą. Eilutėje „Dalykas, kursas, modulis“ po dalyko pavadinimo įrašoma „adaptuota“.

21. Trečiosios pakopos 2 dalies dienyno mokinio mokymosi apskaitos rezultatams surašyti „Moksleivių mokymosi apskaitos suvestinės“ skiltyje „Eil. Nr.“ įrašoma „Adaptuota“.

 

V. MOKYMOSI PASIEKIMŲ VERTINIMAS IR ĮTEISINIMAS

 

22. Mokinio pasiekimai vertinami dešimtbalės sistemos pažymiais, atsižvelgus į jo daromą pažangą ugdymo procese.

23. Specialiųjų poreikių turintis mokinys, besimokantis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą, brandos egzaminų nelaiko.

24. Baigusiam adaptuotą vidurinio ugdymo programą (kodas 307001002) specialiųjų poreikių turinčiam mokiniui išduodamas Mokymosi pasiekimų pažymėjimas.

______________


Priedas

 

Specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymo pagal adaptuotas vidurinio ugdymo programas planas

 

Dalykai

Bendrojo lavinimo branduolys (bendrasis kursas)

Skiriamas savaitinis pamokų skaičius per dvejus metus

humanitarinis profilis

realinis profilis

technologinis profilis

1

2

3

4

5

Dorinis ugdymas

2

2

2

2

Tikyba

 

 

 

 

Etika

 

 

 

 

Lietuvių kalba

7

7

7

7

Užsienio kalba

6

6

6

6

Užsienio kalba

 

4

 

 

Socialinis ugdymas:

4

 

4

4

Istorija ir politologija

 

4

 

 

Geografija ir politologija

 

 

 

 

Socialinių mokslų integruotas kursas

 

 

 

 

Matematika

5

5

5

5

Informacinės technologijos

2

2

2

2

Gamtamokslinis ugdymas:

4

4

 

4

Biologija

 

 

4

 

Fizika ir astronomija

 

 

4

 

Chemija

 

 

4

 

Gamtos mokslų integruotas kursas

 

 

 

 

Menai:

2

2

2

2

Dailė

 

 

 

 

Muzika

 

 

 

 

Teatras

 

 

 

 

Šokis

 

 

 

 

Meninė raiška

1

3

1

1

Kūno kultūra:

4

4–6

4–6

4–6

Bendroji kūno kultūra

 

 

 

 

Pasirinkta sporto šaka

 

 

 

 

Technologijos:

 

4–6

4–6

 

Ekonomika

 

 

 

 

Verslo pagrindai

 

 

 

 

·                           Pasirenkamieji dalykai

 

 

 

 

Projektai

 

 

 

 

Visuomenei naudinga veikla ir (ar) socialinė adaptacija

 

1–2

1–2

 

IŠ VISO (privalomas profilio turinys)

37

48

56

37

Pakraipos turinys

 

8

 

23

Mokinių laisvai pasirinkti kursai

 

 

 

 

Privalomas savaitinių pamokų skaičius

28 pamokos humanitariniam ir realiniam profiliui, 30 pamokų technologiniam profiliui

PAPILDOMASIS UGDYMAS

8 savaitinės valandos (4–11 kl. ir 4–12 kl.)

Mobilios grupės

20 savaitinių valandų per dvejus metus realiniam ir humanitariniam profiliui, 12 savaitinių valandų technologiniam profiliui

Pastabos: 1. Realinio profilio mokiniai, jiems pageidaujant, vietoj dviejų (jei pasirinko technologijas) ar trijų gamtos mokslų gali rinktis vieną gamtos mokslų integruotą kursą.

2. Kūno kultūros pamokos (dalis jų ar visos), gydytojui rekomendavus, gali būti skiriamos gydomajai gimnastikai.

3. Jei mokykloje nėra nei specialiojo pedagogo, nei logopedo, mokyklos specialiojo ugdymo komisijai rekomendavus, nustatytam laikotarpiui mokiniui gali būti skiriama iki 2 valandų per savaitę, neviršijant turimo mokos fondo.

______________