LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

dėl bankroto ir RESTRUKTŪRIZAVIMO administratorių elgesio kodekso PATVIRTINIMO

 

2010 m.  gruodžio 2 d. Nr. 4-887

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 3 d. nutarimo Nr. 831 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo, Bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės turto pardavimo iš varžytynių tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 58-2090; 2010, Nr. 118-6007) 3.7 punktu:

1. T v i r t i n u Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių elgesio kodeksą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. liepos 7 d. įsakymą Nr. 4-337 „Dėl Bankroto administratorių elgesio kodekso patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 83-3480).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2010 m. gruodžio 2 d.

įsakymu Nr. 4-887

 

BANKROTO ir restruktūrizavimo ADMINISTRATORIŲ Elgesio KODEKSAS

 

I. bendrosios nuostatos

 

1. Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių elgesio kodeksas (toliau – Kodeksas) reglamentuoja bankroto ir restruktūrizavimo administratorių (toliau – administratorių) profesinės veiklos etikos principus, kuriais jie turi vadovautis, atlikdami savo funkcijas.

2. Kodekse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme (Žin., 2001, Nr. 31-1010) ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatyme (Žin., 2001, Nr. 31-1012; 2010, Nr. 86-4529) apibrėžtas sąvokas.

3. Kodeksas taikomas administratoriams – fiziniams ir juridiniams asmenims bei administratorių – juridinių asmenų darbuotojams, turintiems teisę teikti įmonių bankroto ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas (toliau – administravimo paslaugos).

 

II. ADMINISTRATORIAUS ELGESYS IKI JO PASKYRIMO

 

4. Administratorius negali niekam mokėti už tai, kad jis buvo rekomenduotas administruoti įmonę, ir (ar) reikalauti atlygio už tarpininkavimą administravimo paslaugoms teikti.

5. Administratorius asmeniui, ketinančiam pasiūlyti jį teismui ar kreditorių susirinkimui, kai bankroto procesą numatoma atlikti ne teismo tvarka, ar Įmonių bankroto valdymo departamentui prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas), kai įstatymų nustatytais atvejais bankroto administratoriaus kandidatūrą siūlo Departamentas, ar siekiančios restruktūrizavimo įmonės valdymo organams privalo pateikti išsamią informaciją apie galimybes ir gebėjimą atlikti įmonės bankroto ar restruktūrizavimo procedūras (toliau – procedūras) bei apie savo profesinį pasirengimą.

6. Administratorius turi atsisakyti siūlymo administruoti įmonę, matydamas, kad anksčiau pradėtų procedūrų atlikimas neleis tinkamai ir laiku atlikti procedūrų ir užbaigti procesą.

7. Administratorius negali imtis veiksmų, kuriais siektų, kad siūlomas administruoti įmonę administratorius būtų nepaskirtas arba siekti nušalinti administratorių su tikslu užimti jo vietą.

 

III. ADMINISTRATORIAUS ELGESYS ATLIEKANT PROCEDŪRAS

 

8. Administratorius, atlikdamas procedūras, turi siekti, kad jo veikla atitiktų bankrutuojančios, bankrutavusios ar restruktūrizuojamos įmonės ir jos kreditorių interesus bei sudarytų sąlygas teismui tinkamai nagrinėti bylą.

9. Administratorius negali siekti sau naudos ir (ar) priimti atlygio už palankius kreditoriui ar kitam bankroto ar restruktūrizavimo proceso dalyviui veiksmus ir (ar) neatitinkančius teisės aktų nuostatų.

10. Administratorius, atlikdamas procedūras, turi būti visiškai nepriklausomas nuo bet kokios asmenų įtakos.

11. Administratorius savo veikloje vadovaujasi šiais principais:

11.1. pagarbos žmogui principugerbti žmogų, jo teises ir laisves;

11.2. profesionalumo principu – administratorius gali administruoti bankrutuojančią, bankrutavusią ar restruktūrizuojamą įmonę tik turėdamas pakankamai žinių ir patirties, būti gerai susipažinęs su įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais bankroto ir restruktūrizavimo procesus, ir kurių reikia procedūroms atlikti. Administratorius turi aiškiai dėstyti savo mintis, nuolat kelti kvalifikaciją, gilinti profesines žinias, palaikyti gerus dalykinius ryšius su administruojamos bankrutuojančios, bankrutavusios ar restruktūrizuojamos įmonės darbuotojais, kitais asmenimis;

11.3. efektyvumo principu – administratorius, atlikdamas procedūras, turi siekti, kad kreditorių reikalavimai būtų patenkinti kiek įmanoma didesne dalimi, atliekant procedūras būtų efektyviai naudojami žmogiškieji, laiko ir materialiniai ištekliai; aktyviai talkinti teismo ir kreditorių susirinkimų darbui, nevilkinti proceso savo veiksmais ar neveikimu. Šis principas negali būti aiškinamas kaip užkertantis kelią administratoriui gauti tinkamą apmokėjimą už atliktą darbą;

11.4. konfidencialumo principu – administratorius privalo diskretiškai elgtis su visa informacija, gauta proceso metu, nenaudoti savo darbinėje veikloje ir privačiame gyvenime informacijos apie proceso dalyvius, išskyrus atvejus, kai jos panaudojimas darbinėje veikloje yra būtinas. Administratorius – juridinis asmuo turi užtikrinti, kad proceso metu gautos informacijos neatskleistų administratoriaus darbuotojai, kuriems ši informacija tapo žinoma darbo metu. Administratorius, naudodamas savo darbe kompiuterines duomenų bazes, privalo pasirūpinti reikalingomis apsaugos priemonėmis, kad pašaliniai asmenys neturėtų galimybės pasinaudoti jose sukaupta informacija;

11.5. nešališkumo principu – administratorius, paskirtas administruoti įmonę, kuri turi tiesioginių kreditorių ar debitorių su kita administratoriaus administruojama įmone, privalo informuoti apie tai vienos ir kitos įmonės kreditorius;

11.6. garbės, moralės, sąžinės principu – administratorius procese atsirandančius partnerystės santykius su proceso dalyviais grindžia garbės, moralės ir sąžinės principu. Sutartys dėl įmonių administravimo (pavedimo ar atlygintinų paslaugų teikimo sutartys) vykdomos, remiantis abipuse pagarba, geranoriškumu ir tarpusavio pasitikėjimu;

11.7. pavyzdingumo ir padorumo principu – administratorius privalo būti nepriekaištingos reputacijos ir ją saugoti; nesinaudoti kito asmens nežinojimu ar klaidomis; nemenkinti kitų proceso dalyvių, elgtis pagarbiai, konfliktines situacijas spręsti taikiai ir mandagiai, nereikšti paniekos; pareigas atlikti nepriekaištingai, laiku ir dalykiškai; susilaikyti nuo viešų pasisakymų savireklamos tikslais informuojant apie galimybes, gebėjimus ir administratoriaus profesinį pasirengimą; visada veikti profesionaliai, saugoti savo profesijos garbę ir prestižą, būti tolerantiškas, paslaugus;

11.8. bendradarbiavimo principuadministratoriaus bendradarbiavimas su kitais administratoriais ir kitų profesijų atstovais turi būti grindžiamas abipusio pasitikėjimo, sąžiningumo, mandagumo ir profesinio solidarumo principais; kai to reikalauja teisės aktai, bendradarbiavimas turi būti įteisintas atitinkamomis sutartimis, apie šį bendradarbiavimą turi būti informuotas teismas ir įmonės kreditoriai. Administratoriai turi vienas kitam padėti profesinėje veikloje, jei tai neprieštarauja teisės aktų reikalavimams. Bet kokį tarpusavio nesutarimą ar ginčą administratoriai pirmiausia turi stengtis išspręsti abipusiu susitarimu.

 

IV. ADMINISTRATORIAUS ATSAKOMYBĖ UŽ ŠIO KODEKSO PAŽEIDIMUS

 

12. Administratorius, pažeidęs šį Kodeksą, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________