Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 21 STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-1697(3)

 

2011 m. sausio 12 d. Nr. 27

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2010 m. gruodžio 10 d. sprendimo Nr. SV-S-968 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 21 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. XIP-1697(3) (toliau – įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Įgyvendinant Analoginės antžeminės televizijos išjungimo ir skaitmeninės televizijos skatinimo Lietuvoje programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. rugsėjo 24 d. nutarimu Nr. 969 (Žin., 2008, Nr. 116-4416), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. sausio 20 d. nutarimo Nr. 81 „Dėl Išlaidų, skirtų skaitmeninės televizijos priėmimo įrangai įsigyti, kompensavimo mažas pajamas gaunančioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 11-536) nustatyta tvarka, pagal kurią mažas pajamas gaunančioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims galės būti kompensuojamos šių asmenų patirtos skaitmeninės televizijos priėmimo įrangos įsigijimo išlaidos. Minėto teisės akto įgyvendinimas leis užtikrinti, kad skaitmeninės televizijos priėmimo įrangos įsigijimo išlaidos bus kompensuojamos neturtingiausioms ir socialiai jautriausioms gyventojų grupėms.

2. Vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), antros dalies („Krizės įveikimo planas“) 15 punktą, persvarstytos gyventojų pajamų mokesčio lengvatos (įskaitant leidžiamas atimti iš pajamų išlaidas) ir paliktos tik socialiniu požiūriu pagrįstos išlygos, taip pat į taupymą orientuotos lengvatos. Įstatymo projekte siūloma lengvata negali būti laikoma socialiai orientuota, kadangi, kaip minėta 1 punkte, socialiai jautriausioms gyventojų grupėms skaitmeninės televizijos priėmimo įrangos įsigijimo išlaidos bus kompensuojamos tiesiogiai ir kompensacija bus didesnė už gyventojų pajamų mokestį nuo tokių išlaidų.

3. Įstatymo projekte siūloma lengvatą taikyti skaitmeninės televizijos imtuvui, kurio įsigijimo kaina neviršytų 2 000 litų, tačiau skaitmeninę televiziją priimti galima ir turint skaitmeninę televiziją iškoduojančius tinkamo standarto priedėlius, kurių kaina šiuo metu – nuo 150 iki 250 litų, t. y. vidutiniškai – 200 litų. Taigi sieti skaitmeninės televizijos plėtrą tik su naujų televizijos imtuvų įsigijimu nebūtų tikslu.

4. Ryšių reguliavimo tarnybos užsakymu atlikto šalies gyventojų naudojimosi skaitmenine televizija tyrimo duomenimis, 2010 metų pradžioje 11 procentų namų ūkių jau turėjo televizorių arba televizoriaus priedėlį, priimantį skaitmeninę televiziją. Jeigu kiti šalies namų ūkiai kiekvienam iš turimų televizorių pirktų priedėlį už 200 litų, tam būtų išleista 393 mln. litų. Jeigu šiai sumai būtų taikoma lengvata ir visi šie gyventojai atitiktų Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo reikalavimus, Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas ir savivaldybių biudžetai netektų 59 mln. litų.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

_________________