MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MUITINĖS ATLIEKAMO MOKESTINIO TYRIMO IR PRANEŠIMO MOKESČIŲ MOKĖTOJUI APIE NUSTATYTUS TRŪKUMUS BEI PRIEŠTARAVIMUS ĮTEIKIMO TAISYKLIŲ IR MOKESTINIO TYRIMO ATASKAITOS FORMOS PATVIRTINIMO

 

2004 m. balandžio 29 d. Nr. 1B-442

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) 135 ir 136 straipsniais:

1. Tvirtinu pridedamas:

1.1. Muitinės atliekamo mokestinio tyrimo ir pranešimo mokesčių mokėtojui apie nustatytus trūkumus bei prieštaravimus įteikimo taisykles;

1.2. Mokestinio tyrimo ataskaitos formą.

2. Pavedu Muitinio įvertinimo skyriui (A. Belzus) šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJA                

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                                   RAMUTĖ LIUPKEVIČIENĖ

______________


PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie

Lietuvos Respublikos finansų

ministerijos direktoriaus

2004 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 1B-442

 

MUITINĖS ATLIEKAMO MOKESTINIO TYRIMO IR PRANEŠIMO MOKESČIŲ MOKĖTOJUI APIE NUSTATYTUS TRŪKUMUS BEI PRIEŠTARAVIMUS ĮTEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Muitinės atliekamo mokestinio tyrimo ir pranešimo mokesčių mokėtojui apie nustatytus trūkumus bei prieštaravimus įteikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos muitinės (toliau – muitinė) pareigūnų veiksmus atliekant mokestinį tyrimą ir pranešimo mokesčių mokėtojui apie šio tyrimo metu nustatytus trūkumus bei prieštaravimus įteikimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243), 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą (toliau – Bendrijos muitinės kodeksas) nuostatomis, 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatomis (toliau – Bendrijos muitinės kodekso įgyvendinimo nuostatos) ir galiojančiais mokesčių įstatymais.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Bendrijos muitinės kodekso, Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo ir kitų mokesčių įstatymų nustatytas sąvokas.

 

II. TYRIMO ATLIKIMAS

 

4. Šaltiniai pirminės informacijos tyrimo atlikimui yra šie:

4.1. muitinės informacinės sistemos duomenų bazės apie muitinės deklaracijomis deklaruotas prekes;

4.2. prekių muitinio įvertinimo duomenų bazė;

4.3. muitinės pareigūno (toliau – pareigūnas), atliekančio prekių muitinį įforminimą, pateikta informacija apie įtariamus arba galimus pažeidimus muitinėje;

4.4. rizikos muitinėje požymiai arba informacija, gauta iš kitų šaltinių apie galimus pažeidimus.

5. Tyrimas atliekamas po muitinio įforminimo be atskiro pavedimo pareigūnams vykdant pareigybės aprašyme nustatytas pareigas, remiantis dokumentais, įformintais teritorinėje muitinėje (muitinės deklaracijos ir prie jų pridėti krovinį lydintys prekių kilmės, komerciniai ir krovinio gabenimo dokumentai), ir dokumentais, mokesčių mokėtojo pateiktais atsižvelgiant į gautą teritorinės muitinės pranešimą apie nustatytus trūkumus bei prieštaravimus.

6. Tyrimą atlieka teritorinių muitinių struktūrinių padalinių, kurių nuostatuose yra numatyta muitinės deklaracijų, dokumentų ir kitos informacijos apie mokesčių mokėtoją analizė bei jo veiklos kontrolė, pareigūnai. Sudėtingų tyrimų atvejais pareigūnai gali kreiptis į Muitinės departamentą dėl kvalifikuotos išvados gavimo atliekamo tyrimo atžvilgiu. Muitinės departamentas savo išvadą turi pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

7. Pareigūnas, įvertinęs turimus dokumentus (muitinės deklaracijas, prie jų pridėtus krovinį lydinčius kilmės, komercinius ir krovinio gabenimo dokumentus ir t. t.) bei juose esančią informaciją, gali pradėti tyrimą, įtariant galimą importo mokesčių nepriemokos atsiradimą dėl neteisingo prekių klasifikavimo, neteisingai deklaruotos prekių kilmės, neteisingai nustatytos importuotų prekių muitinės vertės, neteisingai apskaičiuoto mokesčio pagrindo bei dėl kitų veiksnių, turėjusių arba galinčių turėti įtakos importo mokesčių apskaičiavimui.

8. Pareigūnas, pripažinęs, kad prekės suklasifikuotos teisingai, pateikti dokumentai įrodo prekių kilmės statusą, prekių muitinė vertė nustatyta vadovaujantis prekių muitinį įvertinimą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis bei patikrinęs kitus veiksnius, kurie galėjo turėti įtakos teisingam muitų ir mokesčių apskaičiavimui, baigia tyrimą, neįregistravęs mokestinės nepriemokos, ir užpildo Mokestinio tyrimo ataskaitą.

9. Pareigūnas, nustatęs, kad muitinės turimų dokumentų ir informacijos nepakanka tyrimui atlikti, įteikia mokesčių mokėtojui rašytinį pranešimą šių Taisyklių 18–20 punktų nustatyta tvarka, pasiūlydamas pateikti reikalingą papildomą informaciją ir dokumentus.

10. Tyrimo metu nustačius mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo ir sumokėjimo trūkumus ir prieštaravimus, teritorinės muitinės viršininkas arba jo įgaliotas pavaduotojas, vadovaudamiesi Muitinės įstatymu ir mokesčių įstatymais, priima sprendimą įregistruoti importo mokesčių nepriemoką muitinėje.

11. Teritorinės muitinės viršininko arba jo įgalioto pavaduotojo priimtas sprendimas yra nusiunčiamas mokesčių mokėtojui.

12. Jei atlikus tyrimą išlieka prieštaravimų, netikslumų ar abejonių dėl mokesčių mokėtojo pateiktų duomenų teisingumo arba jei mokesčių mokėtojas nepateikia muitinės prašomos papildomos informacijos ir dokumentų arba atsisako juos pateikti, pareigūnas, atliekantis tyrimą, gali kreiptis į teritorinės muitinės Ūkio subjektų patikrinimų skyrių dėl mokesčių mokėtojo ūkinės komercinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės, susijusios su muitų teisės aktų taikymo, patikrinimo ir užpildo Mokestinio tyrimo ataskaitą. Pareigūnas teritorinės muitinės Ūkio subjektų patikrinimų skyriui perduoda motyvuotą teikimą, pasirašytą struktūrinio padalinio viršininko arba jo pavaduotojo, kuriame nurodo tyrimo metu nustatytus trūkumus ir (arba) prieštaravimus bei visus tyrimo metu surinktus dokumentus ir informaciją.

13. Pareigūnas turi patikrinti kitus importo atvejus per teisės aktų, reglamentuojančių mokesčių mokėjimą muitinėje, nustatytą importo mokesčių išieškojimo laikotarpį, kai nustatomi kilmės dokumentų klastojimo atvejai ir kai prekių muitinė vertė sumažinta ir įregistruoti mokestinę nepriemoką vadovaudamasis mokesčių įstatymais.

14. Atsižvelgęs į atlikto tyrimo rezultatus ir nustatęs, kad išnaudotos visos turimos tyrimo ir informacijos gavimo galimybės Lietuvoje, pareigūnas, vadovaudamasis muitinėje galiojančia tvarka, gali inicijuoti kreipimąsi į eksportuojančios šalies muitinės administraciją dėl informacijos ir dokumentų pateikimo atliekamo tyrimo atžvilgiu.

15. Informacija apie įmonę, klastojančią dokumentus bei mažinančią arba didinančią prekių muitinę vertę apgaulės būdu, perduodama Muitinės kriminalinei tarnybai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai.

16. Užpildytos Mokestinių tyrimų ataskaitos registruojamos ir saugomos teritorinės muitinės nustatyta tvarka.

17. Muitinės departamentas gali atlikti tyrimų eigos, priimtų sprendimų, Mokestinių tyrimų ataskaitų patikrinimą. Nustačius, kad tyrimas atliktas netinkamai, teritorinė muitinė gali būti įpareigota atnaujinti tyrimą.

 

III. PRANEŠIMO MOKESČIŲ MOKĖTOJUI APIE TYRIMO METU NUSTATYTUS TRŪKUMUS BEI PRIEŠTARAVIMUS ĮTEIKIMAS

 

18. Tyrimo atlikimo metu nustačius, kad muitinės deklaracija užpildyta neteisingai, pridėti ne visi reikalingi dokumentai, dokumentuose pateikta prieštaringa informacija, teritorinė muitinė įteikia mokesčių mokėtojui teritorinės muitinės viršininko arba jo pavaduotojo pasirašytą pranešimą, kuriame nurodo tyrimo metu nustatytus mokesčių apskaičiavimui reikšmingus trūkumus ir (arba) prieštaravimus ir siūlo juos ištaisyti. Rašytinis pranešimas įteikiamas tuo atveju, jei su mokesčių mokėtoju nepavyksta susitarti žodžiu. Pranešime nurodomas siūlomas trūkumų ir (arba) prieštaravimų pašalinimo būdas ir terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 dienų nuo pranešimo įteikimo mokesčių mokėtojui dienos. Mokesčių mokėtojas taip pat informuojamas apie galimą mokesčių nepriemokos įregistravimą, jeigu trūkumai ir (arba) prieštaravimai nebus pašalinti per nurodytą terminą.

19. Teritorinės muitinės viršininkas arba jo pavaduotojas gali pratęsti taisyklių 18 punkte nurodytą terminą, jeigu mokesčių mokėtojas raštu kreipiasi į teritorinę muitinę, nurodydamas svarbias (objektyvias) priežastis, dėl kurių per nustatytą terminą negali teritorinės muitinės pasiūlytu būdu pašalinti nustatytų trūkumų ir (arba) prieštaravimų.

20. Jeigu mokesčių mokėtojas nepašalina trūkumų ir (arba) prieštaravimų, nustatytų atliekant tyrimą, vadovaujantis Taisyklių 12 punktu yra inicijuojamas mokestinis patikrinimas.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Skundai dėl Tyrimo metu priimtų sprendimų pateikiami ir nagrinėjami Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo nustatyta tvarka.

______________


PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie

Lietuvos Respublikos finansų

ministerijos direktoriaus

2004 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 1B-442

 

 

MOKESTINIO TYRIMO ATASKAITA Nr. __________

_______________________

(data)

Bendroji dalis

1. Struktūrinio padalinio, atliekančio tyrimą, pavadinimas

2. Struktūrinio padalinio pareigūno, atliekančio tyrimą, vardas pavardė, pareigos:

 

3. Rizikos sritys (požymiai), dėl kurių atliekamas tyrimas:

 

 

4. Asmens (mokesčių mokėtojo), dėl kurio muitinėje įformintų dokumentų atliekamas tyrimas, tikslus pavadinimas, kodas, adresas:

 

 

Tyrimo eiga:

5. Pirminės tyrimo analizės rezultatai (kokie konkretūs dokumentai, informacija buvo tikrinti, kokie trūkumai, neatitikimai, prieštaravimai ar pažeidimai išryškėjo ir pan.):

 

6. Veiksmai, kurių buvo imtasi, priklausomai nuo mokestinio tyrimo rezultatų (taisyklių 9, 14 p.), nurodant jų vykdymo datas, trumpą turinį:

6.1.

 

6.2.

 

7. Pastabos:

 

 

 

Pareigūno, atlikusio tyrimą, parašas

 

______________