LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIO ĮTRAUKIMO Į VIDURINIO UGDYMO PROGRAMĄ IR ĮSKAITYMO TĘSIANT MOKYMĄSI PAGAL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. gruodžio 29 d. Nr. ISAK-2474

Vilnius

 

Įgyvendindama Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 24 d. nutarimu Nr. 82 (Žin., 2005, Nr. 12-391), priedo priemonių plano II krypties „Infrastruktūros tobulinimas“ 1.2 priemonę,

tvirtinu Profesinio mokymo programos modulio įtraukimo į vidurinio ugdymo programą ir įskaitymo tęsiant mokymąsi pagal profesinio mokymo programą tvarkos aprašą (pridedama).

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRĖ                                                            ROMA ŽAKAITIENĖ

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro

2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu

Nr. ISAK-2474

 

PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIO ĮTRAUKIMO Į VIDURINIO UGDYMO PROGRAMĄ IR ĮSKAITYMO TĘSIANT MOKYMĄSI PAGAL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMĄ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Profesinio mokymo programos modulio įtraukimo į vidurinio ugdymo programą ir įskaitymo tęsiant mokymąsi pagal profesinio mokymo programą tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) siekiama suartinti dvi mokymo kryptis: akademinį ir profesinį mokymą, sudaryti prielaidas profesinei kvalifikacijai įgyti mokantis bendrojo lavinimo mokykloje.

2. Šiuo Aprašu vadovaujasi bendrojo lavinimo mokyklos (toliau – Mokykla), įgyvendinančios vidurinio ugdymo programą, ir profesinės mokyklos, įskaitydamos profesinio mokymo programos modulį.

3. Į vidurinio ugdymo programą įtraukiami tik Studijų ir mokymo programų registre registruotų profesinio mokymo programų moduliai.

4. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

Profesinio mokymo programa – įvairiai formalizuota švietimo programa, kurios turiniu, perteikimo būdais ir metodais siekiama suteikti numatytas kompetencijas.

Profesinio mokymo programos modulis – iš anksto apibrėžta savarankiška profesinio mokymo programos dalis.

Kitas profesinio mokymo teikėjas – bendrojo lavinimo mokykla, įstaiga, organizacija, įmonė, kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė veikla, įstatymų nustatyta tvarka turintis teisę vykdyti profesinio mokymo programas.

Įgytų kompetencijų aprašas – dokumentas, kurį išduoda mokykla mokiniui, baigusiam atitinkamos profesinio mokymo programos modulį, ir kuriame yra aprašytos kompetencijos.

 

II. PASIRENGIMAS MOKYTI PAGAL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULĮ

 

5. Mokykla, atsižvelgdama į mokinių poreikius ir suderinusi su steigėju, inicijuoja vidurinio ugdymo programos, į kurią yra įtrauktas profesinio mokymo programos modulis, įgyvendinimą.

6. Steigėjas, įvertindamas regione esančių profesinių mokyklų ir profesinio mokymo programų tinklą, numato finansavimą atitinkamos profesinio mokymo programos moduliui įgyvendinti Mokykloje.

7. Mokykla, įtraukdama į vidurinio ugdymo programą profesinio mokymo programos modulį, naudojasi parengtomis profesinio mokymo programomis, kurios yra įregistruotos Studijų ir mokymo programų registre ir saugomos Programų duomenų bazėje.

8. Mokykla, rinkdamasi profesinio mokymo programos modulį, derina jį su profesine mokykla (ar mokyklomis), užtikrindama galimybę mokiniui tęsti mokymąsi pagal atitinkamą profesinio mokymo programą.

9. Mokykla profesinio mokymo programos modulį pasirenka atsižvelgdama į galimybę jį įgyvendinti:

9.1. mokykla turi bazę ir mokytojus, reikalingus pasirinktam moduliui įgyvendinti,

9.2. yra pasirašiusi sutartis su profesine mokykla ar kitu profesinio mokymo teikėju dėl teorinio ir(ar) praktinio mokymo.

10. Mokykla, gavusi steigėjo pritarimą dėl vidurinio ugdymo programos, į kurią įtraukiamas atitinkamos profesinio mokymo programos modulis, įgyvendinimo nuo rugsėjo 1 d., teikia paraišką Švietimo ir mokslo ministerijai iki tų metų vasario 1 d.

11. Mokykla paraiškoje pateikia: pasirinktos profesinio mokymo programos (-ų) (valstybinis kodas) modulį (-ius), mokyklos ugdymo plano projektą, duomenis apie turimus materialinius, metodinius ir žmogiškuosius išteklius.

12. Mokyklos pasirengimą vykdyti profesinio mokymo programos modulį vertina Profesinio mokymo metodikos centro sudaryta ekspertų komisija.

13. Vertinama:

13.1. mokyklos pateiktų duomenų apie turimus materialinius, metodinius bei žmogiškuosius išteklius atitiktis realiems ištekliams;

13.2. teorinio ir praktinio mokymo vietų skaičiaus atitiktis numatomam mokinių skaičiui.

14. Kai Mokykla, įgyvendindama atitinkamos profesinio mokymo programos modulį sutarties pagrindu, naudosis profesinės mokyklos ar kito profesinio mokymo teikėjo, turinčio licenciją tai programai įgyvendinti, baze ir mokytojais, vertinimas nebus atliekamas.

15. Ekspertų komisijai teigiamai įvertinus mokyklos pasirengimą, švietimo ir mokslo ministras įsakymu suteikia teisę vykdyti vidurinio ugdymo programą, į kurią yra įtrauktas profesinio mokymo programos modulis, arba raštu informuoja apie nustatytų reikalavimų neatitikimą per 10 darbo dienų nuo ekspertų komisijos išvadų pateikimo dienos.

 

III. MOKYMO ORGANIZAVIMAS

 

16. Mokykla ugdymą organizuoja vadovaudamasi bendraisiais ugdymo planais.

17. Profesinio mokymo programos moduliui per dvejus mokslo metus skiriama 1120 val.

18. Mokymas pagal profesinio mokymo programos modulį organizuojamas mokyklos nuožiūra: teoriniam ir praktiniam ar tik praktiniam mokymui galima skirti atskiras savaitės dienas.

19. Mokinio įgytos kompetencijos nustatomos jam baigus visą profesinio mokymo programos modulį.

20. Mokinio įgytas kompetencijas pagal atitinkamos profesinio mokymo programos modulį vertina mokyklos direktoriaus įsakymu sudaryta vertinimo komisija – komisijos pirmininkas ir 2 vertintojai.

21. Komisijos pirmininku skiriamas atitinkamos kompetencijų srities specialistas (profesinės mokyklos, su kuria buvo derintas profesinio mokymo programos modulis, atstovas), vertintojais – atitinkamos profesinio mokymo programos profesijos mokytojai.

22. Mokinio įgytų kompetencijų vertinimas atliekamas pagal parengtas kontrolines teorijos ir praktikos užduotis, kurias tvirtina vertinimo komisijos pirmininkas.

22.1. Kontrolines teorijos ir praktikos užduotis rengia mokinį mokęs profesijos mokytojas.

23. Mokinys, baigęs vidurinio ugdymo programą, į kurią buvo integruotas pasirinktos profesinio mokymo programos modulis, ir nustatyta tvarka išlaikęs brandos egzaminus, gauna brandos atestatą ir mokyklos parengtą įgytų kompetencijų aprašą.

24. Įgytų kompetencijų aprašo būtinos dalys:

24.1. profesinio mokymo programos (valstybinis kodas), kurios modulis įtrauktas į vidurinio ugdymo programą, pavadinimas;

24.2. profesinio mokymo dalykas ir apimtis (valandos per dvejus mokslo metus);

24.3. įgytos kompetencijos.

25. Įgytų kompetencijų aprašą išduoda mokykla, kurioje mokinys baigė vidurinio ugdymo programą, pasirašo mokyklos direktorius ir vertinimo komisijos pirmininkas.

26. Įgytas kompetencijų aprašas registruojamas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

 

IV. MODULIŲ ĮSKAITYMAS

 

27. Mokinys, stodamas į profesinę mokyklą, kartu su kitais dokumentais priėmimo komisijai pateikia įgytų kompetencijų aprašą.

28. Mokiniui pasirinkus profesinio mokymo programą, kurios modulis buvo įtrauktas į vidurinio ugdymo programą, baigtas modulis užskaitomas kaip dalis profesinio mokymo programos.

29. Profesinė mokykla, atsižvelgusi į mokinio įgytas kompetencijas, informuoja mokinį apie jo mokymosi galimybes aukštesniame kurse renkantis atitinkamą profesinio mokymo programą.

30. Mokinys, baigęs vidurinio ugdymo programą, į kurią yra įtrauktas 1120 val. profesinio mokymo programos modulis, gali tęsti mokymąsi pagal atitinkamą trečiosios pakopos ar ketvirtosios pakopos profesinio mokymo programą.

______________