LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS AUDITO IR APSKAITOS TARNYBOS PERTVARKYMO Į BIUDŽETINĘ ĮSTAIGĄ
2012 m. kovo 26 d. Nr. 1K-115
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262; 2009, Nr. 159-7202) 2.104 straipsniu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752; 2007, Nr. 17-631) 16 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 4 ir 6 straipsniais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 29 d. nutarimu Nr. 230 „Dėl viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos ir viešosios įstaigos Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo instituto pertvarkymo“ (Žin., 2012, Nr. 29-1308):
1. P e r t v a r k a u viešąją įstaigą Audito ir apskaitos tarnybą į biudžetinę įstaigą Audito ir apskaitos tarnybą nuo 2012 m. gegužės 1 d.
3. P a v e d u viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriui Audriui Linartui:
3.1. ne vėliau kaip pirmąją šio įsakymo įsigaliojimo dieną apie įstaigos pertvarkymą pranešti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2012 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 1K-115
AUDITO IR APSKAITOS TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
2. Tarnybos savininkė yra valstybė, Tarnybos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendina Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija).
3. Finansų ministerija, įgyvendindama Tarnybos savininko teises ir pareigas, atlieka šias funkcijas:
4. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699), Lietuvos Respublikos audito įstatymu (Žin., 1999, Nr. 59-1916, Nr. 60; 2008, Nr. 82-3233; 2011, Nr. 121-5706, Nr. 146-6851), Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2011, Nr. 121-5707), kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, finansų ministro įsakymais, metiniais veiklos planais, tvirtinamais pagal Strateginio planavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), taip pat šiais nuostatais.
5. Tarnyba yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Tarnybai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos įstatymų nustatyta tvarka gautos lėšos.
6. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitų bankuose, antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas: Ukmergės g. 222, Vilnius, Lietuvos Respublika.
II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
8. Tarnybos veiklos tikslas – įgyvendinti valstybės politiką finansinės atskaitomybės ir audito srityje.
9. Tarnyba, siekdama jai nustatyto veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:
9.1. prižiūri sprendimų dėl auditoriaus vardo suteikimo, audito įmonės pažymėjimo išdavimo ir jos įrašymo į audito įmonių sąrašą priėmimo procesą (atsitiktinės atrankos būdu ir pagal asmenų pareiškimus tikrina sprendimų dėl auditoriaus vardo suteikimo, audito įmonės pažymėjimo išdavimo ir jos įrašymo į audito įmonių sąrašą priėmimo pagrįstumą ir kt.);
9.2. prižiūri auditoriaus pažymėjimo išdavimo ir auditoriaus įtraukimo į auditorių sąrašą procesą (vertina auditorių sąrašo ir išduotų auditoriaus pažymėjimų turinio atitiktį sprendimams dėl auditoriaus vardo suteikimo ir kt.);
9.4. nagrinėja asmenų, neišlaikiusių kvalifikacinių auditoriaus egzaminų ir nesutikusių su šių egzaminų įvertinimu, apeliacijas;
9.5. stebi, kaip organizuojami auditorių kvalifikacijos kėlimo kursai, teikia pastabas dėl jų organizavimo ir tobulinimo (atsitiktinės atrankos būdu dalyvauja auditorių kvalifikacijos kėlimo kursuose ir teikia pasiūlymus Lietuvos auditorių rūmams dėl auditorių mokymo programų);
9.6. stebi, kaip Lietuvos auditorių rūmai verčia Buhalterių profesionalų etikos kodeksą, tarptautinius audito standartus ir Tarptautinį kokybės kontrolės standartą į lietuvių kalbą (vertina Buhalterių profesionalų etikos kodekso, tarptautinių audito standartų ir Tarptautinio kokybės kontrolės standarto vertimo į lietuvių kalbą kokybę ir esant netikslumų teikia pastabas ir pasiūlymus Lietuvos auditorių rūmams ir kt.);
9.7. kartu su Lietuvos auditorių rūmais įgyvendina auditorių ir audito įmonių atlikto audito kokybės užtikrinimą, atlieka tyrimus, skiria nuobaudas ir duoda nurodymus teisės aktų nustatyta tvarka;
9.8. Lietuvos bankui, Finansų ministerijai, Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingoms institucijoms teisės aktų nustatyta tvarka teikia konfidencialią ir nekonfidencialią informaciją, reikalingą jų priežiūros funkcijoms atlikti;
9.9. bendradarbiauja su Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingomis institucijomis, kurios Europos Komisijos sprendimu yra pripažintos tinkamomis bendradarbiauti ir keistis informacija, pasirašant bendradarbiavimo susitarimus;
9.12. teikia pasiūlymus ir teisės aktų projektus, susijusius su veiklos tikslu, Finansų ministerijai;
9.13. pagal kompetenciją perkelia į nacionalinę teisę ir įgyvendina Europos Sąjungos teisę, vykdo kitus Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje įsipareigojimus, susijusius su auditorių ir audito įmonių viešąja priežiūra bei verslo apskaitos standartais. Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;
9.14. rengia pavyzdinį sąskaitų planą, skirtą ribotos civilinės atsakomybės juridiniams asmenims, savo veikla siekiantiems pelno;
III. TARNYBOS TEISĖS
10. Tarnyba, siekdama jai nustatyto veiklos tikslo ir atlikdama funkcijas, turi teisę:
10.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų informaciją, kurios reikia jos veiklos tikslui pasiekti bei funkcijoms atlikti;
10.2. sudaryti iš Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingų institucijų, kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovų komisijas (darbo grupes), susijusias su auditorių, audito įmonių viešąja priežiūra bei verslo apskaitos standartų klausimų nagrinėjimu;
10.4. dalyvauti Lietuvos auditorių rūmų ir kitų auditorius vienijančių profesinių organizacijų visuotiniuose narių susirinkimuose, valdymo ir kolegialių organų posėdžiuose be balsavimo teisės;
10.5. tikrinti, kaip Lietuvos auditorių rūmai atlieka jiems pavestas funkcijas, teikti privalomus nurodymus dėl šių funkcijų atlikimo ir tobulinimo;
10.6. kreiptis į Lietuvos auditorių rūmus, siekdama išsiaiškinti, ar auditorius ir (arba) audito įmonė laikosi jiems privalomų teisės aktų reikalavimų;
10.7. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka naudoti jai skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitas teisėtai gautas lėšas;
10.9. dalyvauti kitų institucijų ar įstaigų organizuojamuose pasitarimuose ir kituose renginiuose, svarstant klausimus, susijusius su auditorių ir audito įmonių viešąja priežiūra ar verslo apskaitos standartais;
10.10. dalyvauti nacionaliniuose ir tarptautiniuose renginiuose auditorių ir audito įmonių viešosios priežiūros atlikimo ar verslo apskaitos standartų rengimo klausimais;
IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
12. Tarnybos direktorių Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka (Žin., 2002, Nr. 64-2569) priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų, skatina, skiria drausmines nuobaudas ir pašalpas, taip pat priedus ir priemokas, nustato jų dydį, suteikia atostogas ir siunčia į komandiruotes finansų ministras.
14. Tarnybos direktorius:
14.1. vadovauja Tarnybai, sprendžia Tarnybos kompetencijos klausimus ir yra atsakingas už Tarnybos funkcijų atlikimą, siekiant Tarnybos veiklos tikslo;
14.3. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, finansų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų įgyvendinimą;
14.8. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos darbuotojus, juos skatina, skiria jiems drausmines nuobaudas ir pašalpas, taip pat priedus ir priemokas, nustato jų dydį, suteikia atostogas ir siunčia į komandiruotes;
14.9. užtikrina, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos, taip pat savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka teikiamos veiklos ataskaitos būtų teisingi;
14.10. užtikrina racionalų ir taupų Tarnybos lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Tarnybos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
14.11. užtikrina Tarnybos metinės darbų programos ir metinės veiklos ataskaitos rengimą, teikimą finansų ministrui tvirtinti;
14.12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie savo veiklą Tarnybos interneto svetainėje, o esant galimybei – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
15. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, jo funkcijas atlieka finansų ministro nurodytas Tarnybos darbuotojas.
V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
18. Tarnybos buhalterinė apskaita tvarkoma, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai sudaromi ir teikiami teisės aktų nustatyta tvarka.
19. Tarnybos finansinį (teisėtumo) ir veiklos auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS