LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL NACIONALINIO ORGANŲ TRANSPLANTACIJOS BIURO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2000 m. rugpjūčio 12 d. Nr. 457

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 2000, Nr. 61-1811) 29 straipsniu,

1. Tvirtinu Nacionalinio organų transplantacijos biuro nuostatus (pridedama).

2. Laikau netekusiu galios Sveikatos apsaugos ministerijos 1996 05 07 įsakymą Nr. 242 „Dėl Nacionalinio organų transplantacijos biuro įstatų patvirtinimo“.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                 RAIMUNDAS ALEKNA

 

PATVIRTINTA

sveikatos apsaugos ministro

2000 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. 457

 

Nacionalinio organų transplantacijos biuro nuostatai

 

I. Bendroji dalis

 

1. Nacionalinis organų transplantacijos biuras (toliau – Biuras) – asmens sveikatos priežiūros biudžetinė įstaiga, propaguojanti donorystę, tvarkanti Žmogaus audinių ir organų donorų bei recipientų registrą, organizuojanti, koordinuojanti, kontroliuojanti ir analizuojanti donorų ruošimą, audinių ir organų paėmimą, pervežimą ir paskirstymą, recipientų parinkimą, audinių bankų veiklą.

2. Spermos, kiaušialąstės, embriono, vaisiaus, kraujo ar jo sudėtinių dalių transplantacija yra kitų įstaigų veiklos objektas.

3. Biuro adresas: Santariškių g. 2, Vilnius.

4. Biuras yra juridinis asmuo, turintis savo antspaudą, banko sąskaitą ir simboliką.

5. Biuro steigėjas – Sveikatos apsaugos ministerija, Vilniaus g. 33, Vilnius.

6. Biuras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. Biuro uždaviniai ir funkcijos

 

7. Biuro uždaviniai:

7.1. Propaguoti donorystę, formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į donorystę ir transplantaciją.

7.2. Inicijuoti transplantacijos programų ruošimą ir įgyvendinimą.

7.3. Inicijuoti Žmogaus audinių ir organų donorų bei recipientų registro sukūrimą, užtikrinti jo funkcionavimą ir tvarkymą.

7.4. Siekti, kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos teiktų Biurui informaciją apie smegenų mirties atvejus ir gautų visą reikiamą informaciją apie donorų ruošimą.

7.5. Inicijuoti teisės aktų, reglamentuojančių donorystę ir transplantaciją, rengimą, užtikrinti jų vykdymą.

7.6. Inicijuoti Žmogaus audinių bankų sukūrimą, užtikrinti jų funkcionavimą ir tvarkymą, kontroliuoti, koordinuoti ir analizuoti jų veiklą.

7.7. Bendradarbiauti su kitomis visuomeninėmis organizacijomis, propaguojančiomis donorystę.

7.8. Bendradarbiauti su transplantacijos srityje dirbančiais medikais, jų asociacijomis (organizacijomis).

7.9. Palaikyti ryšius su užsienio šalių transplantacijų koordinavimo centrais.

7.10. Atstovauti šalies ir tarptautiniuose renginiuose transplantacijų klausimais.

8. Biuro funkcijos:

8.1. Per žiniasklaidos ir kitas priemones teikia informaciją visuomenei apie donorystę ir transplantaciją.

8.2. Asmens sveikatos priežiūros įstaigoms teikia metodinę ir konsultacinę pagalbą ruošiant donorus.

8.3. Kontroliuoja ir analizuoja smegenų mirties nustatymo atvejus.

8.4. Koordinuoja ir kontroliuoja donorų ruošimą, organizuoja organų ir (ar) audinių paėmimą, pervežimą, paskirstymą ir recipientų parinkimą.

8.5. Tvarko Žmogaus audinių ir organų donorų bei recipientų registro centrinę duomenų bazę: renka, kaupia, apdoroja, sistemina, naudoja ir teikia duomenis apie gyvus, mirusius donorus, recipientus, asmenis, pareiškusius sutikimą arba nesutikimą, kad jų audiniai ir (ar) organai po mirties būtų panaudoti transplantacijai.

8.6. Asmenims, sutikusiems, kad jų audiniai ir (ar) organai po mirties būtų panaudoti transplantacijai, remiantis nustatyta tvarka, išduoda Donoro kortelę.

8.7. Analizuoja transplantacijos situaciją Lietuvoje ir teikia informaciją medikams bei kitiems suinteresuotiems asmenims įstatymų nustatyta tvarka.

8.8. Bendradarbiauja su užsienio šalių transplantacijų koordinacijos centrais.

8.9. Analizuoja užsienio šalių transplantacijų koordinacinių centrų patirtį, Europos sveikatos komiteto rekomendacijas, adaptuoja, taiko jas, derinant su galiojančiais įstatymais bei teisės aktais, Lietuvoje.

8.10. Koordinuoja audinių bankų veiklą.

8.11. Ruošia ir įgyvendina transplantacijos programas, teisės aktus ir dokumentus, susijusius su donoryste bei transplantacija, Lietuvoje.

8.12. Rengia konferencijas, dalyvauja Lietuvoje ir užsienyje vykstančiuose renginiuose transplantacijų klausimais.

 

III. Biuro valdymas ir struktūra

 

9. Biuro valdymo funkcijas atlieka administracija, kurią sudaro direktorius ir jo pavaduotojai.

10. Biuro struktūrą sudaro: direktorius, pavaduotojai, administratoriai (biuro ir registro), koordinatoriai, vairuotojai, finansininkas, valytoja.

11. Biurui vadovauja direktorius, kuris skiriamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

12. Direktoriaus kompetencija:

12.1. Biuro direktorius vadovauja Biuro veiklai ir už ją atsako.

12.2. Leidžia įsakymus ir tikrina, kaip jie vykdomi.

12.3. Neviršydamas darbo apmokėjimo fondo, tvirtina Biuro organizacinę struktūrą ir darbuotojų sąrašą, nustato darbuotojų darbo užmokesčius.

12.4. Skiria į pareigas, taiko skatinamąsias priemones, skiria tarnybines nuobaudas ir atleidžia iš pareigų Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

12.5. Tvirtina pareigines instrukcijas ir vidaus darbo tvarką.

12.6. Peržiūri ir keičia išlaidų sąmatas ir jų straipsnius, neviršydamas bendros turimų lėšų sumos.

12.7. Sudaro praktinės, mokslinės ir kitokios veiklos sutartis su juridiniais ir fiziniais asmenimis.

12.8. Atstovauja Biurą teisme, valdymo institucijose bei santykiuose su kitais juridiniais bei fiziniais asmenimis arba įgalioja tai atlikti kitus darbuotojus.

12.9. Atlieka kitus steigėjo pavedimus.

 

IV. Lėšų šaltiniai ir lėšų naudojimo tvarka

 

13. Biuras finansuojamas iš Sveikatos apsaugos ministerijos skirtų biudžetinių asignavimų.

14. Biuras disponuoja jam patikėtu valstybiniu turtu.

15. Nebiudžetines Biuro lėšas sudaro: paaukotos lėšos arba lėšos, gautos pagal sutartis su Lietuvos ir užsienio sveikatos priežiūros, mokslo bei kitomis įstaigomis.

16. Nebiudžetinės lėšos negali būti pagrindu Biuro baziniam biudžetiniam finansavimui mažinti.

 

V. Finansinės veiklos kontrolė

 

17. Biuro finansinė apskaita ir atskaitomybė tvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. Biuro teisės ir pareigos

 

18. Biuras turi teisę:

18.1. Siekti organizacinės, finansinės ir kitokios paramos Biuro veiklai gerinti.

18.2. Įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti Biurui reikalingą aparatūrą, kitas Biuro veiklai vystyti reikalingas priemones.

18.3. Reikalauti iš Sveikatos apsaugos ministerijos skirti sąmatoje patvirtintas lėšas.

18.4. Įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su asmens sveikatos priežiūros įstaigų medicinine dokumentacija, teikti joms rekomendacijas pagal Biuro kompetenciją.

18.5. Gauti iš valstybės valdymo, savivaldos institucijų, asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų žinybų informaciją, reikalingą funkcijoms vykdyti.

18.6. Teikti pagal savo kompetenciją pasiūlymus dėl Biuro veiklos plėtimo.

19. Biuro pareigos:

19.1. Atsiskaityti už savo darbą Sveikatos apsaugos ministerijai.

19.2. Vykdyti Biuro nuostatuose apibrėžtas funkcijas.

19.3. Savo veikloje laikytis Lietuvos Respublikos žmogaus audinių ir organų donorystės ir transplantacijos, Asmens duomenų teisinės apsaugos, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymų, Žmogaus audinių ir organų donorų bei recipientų registro nuostatų, kitų įstatymų ir teisės aktų.

 

VII. Biuro likvidavimas ir reorganizavimas

 

20. Biuras likviduojamas arba reorganizuojamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________