LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL NACIONALINIO ORGANŲ TRANSPLANTACIJOS BIURO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2000 m. rugpjūčio 12 d. Nr. 457
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 2000, Nr. 61-1811) 29 straipsniu,
2. Laikau netekusiu galios Sveikatos apsaugos ministerijos 1996 05 07 įsakymą Nr. 242 „Dėl Nacionalinio organų transplantacijos biuro įstatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
sveikatos apsaugos ministro
2000 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. 457
Nacionalinio organų transplantacijos biuro nuostatai
I. Bendroji dalis
1. Nacionalinis organų transplantacijos biuras (toliau – Biuras) – asmens sveikatos priežiūros biudžetinė įstaiga, propaguojanti donorystę, tvarkanti Žmogaus audinių ir organų donorų bei recipientų registrą, organizuojanti, koordinuojanti, kontroliuojanti ir analizuojanti donorų ruošimą, audinių ir organų paėmimą, pervežimą ir paskirstymą, recipientų parinkimą, audinių bankų veiklą.
2. Spermos, kiaušialąstės, embriono, vaisiaus, kraujo ar jo sudėtinių dalių transplantacija yra kitų įstaigų veiklos objektas.
II. Biuro uždaviniai ir funkcijos
7. Biuro uždaviniai:
7.3. Inicijuoti Žmogaus audinių ir organų donorų bei recipientų registro sukūrimą, užtikrinti jo funkcionavimą ir tvarkymą.
7.4. Siekti, kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos teiktų Biurui informaciją apie smegenų mirties atvejus ir gautų visą reikiamą informaciją apie donorų ruošimą.
7.5. Inicijuoti teisės aktų, reglamentuojančių donorystę ir transplantaciją, rengimą, užtikrinti jų vykdymą.
7.6. Inicijuoti Žmogaus audinių bankų sukūrimą, užtikrinti jų funkcionavimą ir tvarkymą, kontroliuoti, koordinuoti ir analizuoti jų veiklą.
7.8. Bendradarbiauti su transplantacijos srityje dirbančiais medikais, jų asociacijomis (organizacijomis).
8. Biuro funkcijos:
8.1. Per žiniasklaidos ir kitas priemones teikia informaciją visuomenei apie donorystę ir transplantaciją.
8.2. Asmens sveikatos priežiūros įstaigoms teikia metodinę ir konsultacinę pagalbą ruošiant donorus.
8.4. Koordinuoja ir kontroliuoja donorų ruošimą, organizuoja organų ir (ar) audinių paėmimą, pervežimą, paskirstymą ir recipientų parinkimą.
8.5. Tvarko Žmogaus audinių ir organų donorų bei recipientų registro centrinę duomenų bazę: renka, kaupia, apdoroja, sistemina, naudoja ir teikia duomenis apie gyvus, mirusius donorus, recipientus, asmenis, pareiškusius sutikimą arba nesutikimą, kad jų audiniai ir (ar) organai po mirties būtų panaudoti transplantacijai.
8.6. Asmenims, sutikusiems, kad jų audiniai ir (ar) organai po mirties būtų panaudoti transplantacijai, remiantis nustatyta tvarka, išduoda Donoro kortelę.
8.7. Analizuoja transplantacijos situaciją Lietuvoje ir teikia informaciją medikams bei kitiems suinteresuotiems asmenims įstatymų nustatyta tvarka.
8.9. Analizuoja užsienio šalių transplantacijų koordinacinių centrų patirtį, Europos sveikatos komiteto rekomendacijas, adaptuoja, taiko jas, derinant su galiojančiais įstatymais bei teisės aktais, Lietuvoje.
8.11. Ruošia ir įgyvendina transplantacijos programas, teisės aktus ir dokumentus, susijusius su donoryste bei transplantacija, Lietuvoje.
III. Biuro valdymas ir struktūra
10. Biuro struktūrą sudaro: direktorius, pavaduotojai, administratoriai (biuro ir registro), koordinatoriai, vairuotojai, finansininkas, valytoja.
12. Direktoriaus kompetencija:
12.3. Neviršydamas darbo apmokėjimo fondo, tvirtina Biuro organizacinę struktūrą ir darbuotojų sąrašą, nustato darbuotojų darbo užmokesčius.
12.4. Skiria į pareigas, taiko skatinamąsias priemones, skiria tarnybines nuobaudas ir atleidžia iš pareigų Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
12.7. Sudaro praktinės, mokslinės ir kitokios veiklos sutartis su juridiniais ir fiziniais asmenimis.
12.8. Atstovauja Biurą teisme, valdymo institucijose bei santykiuose su kitais juridiniais bei fiziniais asmenimis arba įgalioja tai atlikti kitus darbuotojus.
IV. Lėšų šaltiniai ir lėšų naudojimo tvarka
15. Nebiudžetines Biuro lėšas sudaro: paaukotos lėšos arba lėšos, gautos pagal sutartis su Lietuvos ir užsienio sveikatos priežiūros, mokslo bei kitomis įstaigomis.
V. Finansinės veiklos kontrolė
VI. Biuro teisės ir pareigos
18. Biuras turi teisę:
18.2. Įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti Biurui reikalingą aparatūrą, kitas Biuro veiklai vystyti reikalingas priemones.
18.4. Įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su asmens sveikatos priežiūros įstaigų medicinine dokumentacija, teikti joms rekomendacijas pagal Biuro kompetenciją.
18.5. Gauti iš valstybės valdymo, savivaldos institucijų, asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų žinybų informaciją, reikalingą funkcijoms vykdyti.
19. Biuro pareigos:
VII. Biuro likvidavimas ir reorganizavimas