LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL NEUŽPILDYTŲ SPECIALIŲ APSKAITOS DOKUMENTŲ BLANKŲ DINGIMO

 

1997 m. balandžio 18 d. Nr. 47

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymu (Žin., 1992, Nr. 20-588; 1995, Nr. 83-1882; 1996, Nr. 18-463, Nr. 64-1509) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. spalio 24 d. nutarimu Nr. 1230 „Dėl specialių apskaitos dokumentų blankų užsakymo, gamybos, technologinės apsaugos, platinimo, įsigijimo, naudojimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin.,1996, Nr. 104-2384, Nr. 119-2792; 1997, Nr. 6-107, Nr. 20-462), įsakau:

Patvirtinti Neužpildytų specialių apskaitos dokumentų blankų dingimo įforminimo tvarką (pridedama).

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                                  ALGIRDAS ŠEMETA

______________


PATVIRTINTA

finansų ministro įsakymu

1997 m. balandžio 18 d. Nr. 47

 

Neužpildytų specialių apskaitos dokumentų blankų dingimo įforminimo tvarka

 

1. Specialių apskaitos dokumentų blankai, kaip ir kiti apskaitos dokumentai, privalo būti saugomi įmonių, įstaigų ir organizacijų (toliau – įmonių) vadovų nustatyta tvarka, užtikrinančia dokumentų išsaugojimą.

2. Išaiškėjus neužpildytų specialių apskaitos dokumentų blankų dingimo faktui, darbuotojas, atsakingas už jų saugojimą, nedelsdamas parašo aiškinamąjį raštą ir įteikia jį įmonės vadovui. Aiškinamajame rašte nurodoma: dingusių specialių apskaitos dokumentų blankų serijos ir numeriai, dingimo priežastys ir aplinkybės.

3. Blankų dingimo faktas per vieną darbo dieną įforminamas aktu, kurio vienas egzempliorius perduodamas teritorinei mokesčių inspekcijai, o kitas lieka įmonėje. Akte nurodoma: dingusių specialių apskaitos dokumentų blankų serijos ir numeriai, dingimo priežastys ir aplinkybės. Aktą pasirašo asmenys (asmuo), vykdantys įmonės vadovo, vyriausiojo buhalterio ir darbuotojo, materialiai atsakingo už prarastus specialių apskaitos dokumentų blankus, funkcijas.

4. Jeigu specialių apskaitos dokumentų blankų dingimo faktas buvo užregistruotas teisėsaugos organuose, tuomet teritorinei mokesčių inspekcijai su aktu pristatoma ir pažymos apie šio įvykio užregistravimą kopija.

5. Jeigu dingo ne visas specialių apskaitos dokumentų blankų komplektas, išlikusi komplekto dalis kartu su aktu pristatoma teritorinei mokesčių inspekcijai.

6. Teritorinės mokesčių inspekcijos aktą su atitinkamais priedėliais dėl specialių apskaitos dokumentų blankų dingimo per tris dienas perduoda Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai prie Finansų ministerijos (sau pasilieka nuorašus).

7. Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos per tris dienas nuo akto su atitinkamais priedėliais dėl specialių apskaitos dokumentų blankų dingimo gavimo iš teritorinės mokesčių inspekcijos įteikia „Valstybės žinių“ redakcijai skelbimą dėl dingusių specialių apskaitos dokumentų blankų pripažinimo negaliojančiais.

______________