LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1995 m. sausio 23 d. Nr. 106
Vilnius
Patvirtinti Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1995 m. sausio 23 d. nutarimu
Nr. 106
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALDYMO REFORMŲ IR
SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI
BENDRIEJI NUOSTATAI
1. Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija (toliau vadinama – Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija sprendžia jos kompetencijai priklausančius klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.
2. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.
3. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos aparato darbuotojų metinį darbo užmokesčio fondą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ
MINISTERIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
5. Svarbiausieji Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos uždaviniai yra:
5.1. rengti valdymo reformų strategiją, pagrįstą Lietuvos Respublikos gyventojų, valstybinių institucijų, vietos savivaldybių bei visų ekonominės veiklos subjektų interesų pusiausvyra, ir dalyvauti ją įgyvendinant;
5.2. įgyvendinti valstybės valdymo decentralizavimą ir savivaldybėms suteiktą išskirtinę teisę – demokratinės savivaldos pagrindu tvarkyti gyventojų bendruomenės reikalus, atsižvelgiant į teisėtus jų interesus;
5.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu vykdyti valstybės valdymo tarnybos tvarkomąsias funkcijas;
6. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius:
6.1. rengia valstybės valdymo reformų strategiją, teikia atitinkamus siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei, analizuoja ir koordinuoja šių reformų vykdymą;
6.2. rengia valstybės valdymo modernizavimo programą, apimančią konkrečių valstybinių institucijų veiklos tobulinimo projektus, koordinuoja priimtų aktų įgyvendinimą valstybės valdymo organizavimo ir valstybės valdymo tarnybos funkcionavimo požiūriais;
6.3. rengia ir dalyvauja rengiant įstatymų, kitų teisės aktų valstybės valdymo reformų srityje projektus ir teisės aktų pakeitimus, prireikus atlieka jų ekspertizę, koordinuoja kitų ministerijų darbą šioje srityje;
6.4. kaupia, sistemina ir apibendrina informaciją apie valstybės valdymo reformų eigą, teikia išvadas ir siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
6.5. analizuoja ir koordinuoja tarptautinės pagalbos programas, skirtas valstybės valdymo reformoms bei savivaldos plėtrai, rengia atitinkamus siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
6.6. įgyvendina administracinę teritorinę ir savivaldos reformą, kad būtų sukurta efektyvi savivaldos sistema;
6.7. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl vietos savivaldos vykdomųjų institucijų veiklos tobulesnio organizavimo, rengia vietos savivaldos institucijų pavyzdinius nuostatus (įstatus);
6.8. rengia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl valstybės ir vietos savivaldybių turtinių tarpusavio santykių formuojant savivaldybių nuosavybę;
6.9. dalyvauja rengiant vietos savivaldos finansinės ir ekonominės veiklos teisės aktus ir normatyvus, teikia metodinę pagalbą šioje srityje;
6.10. rengia išvadas, siūlymus ir rekomendacijas dėl dotacijų ir užsienio bei vidaus paskolų teikimo vietos savivaldos institucijoms;
6.11. dalyvauja nustatant bendras socialinės infrastruktūros (sveikatos ir socialinės apsaugos, švietimo ir kultūros) plėtojimo kryptis apskrityse pagal gyventojų bendruomenės poreikius;
6.12. metodiškai vadovauja apskričių valdymo bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovų institucijų veiklai ir ją koordinuoja, teikia Ministrui Pirmininkui siūlymus dėl apskričių valdytojų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovų paskyrimo;
6.13. rengia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl apskričių formavimo ir panaikinimo, jų teritorijų ribų bei centrų nustatymo ir keitimo, pavadinimų apskritims ir gyvenamosioms vietovėms suteikimo ir keitimo, nagrinėja vietos savivaldos institucijų siūlymus dėl savivaldybių steigimo ir panaikinimo, jų teritorijų ribų bei centrų nustatymo ir keitimo, pavadinimų savivaldybėms suteikimo ir keitimo, atlieka Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių registro vyriausiojo tvarkytojo funkcijas;
6.14. teikia metodinę pagalbą Valstybinei kadastrų tarnybai, koordinuoja visų valstybinių kadastrų, klasifikatorių bei registrų tvarkytojų veiklą;
6.15. bendradarbiauja su respublikine savivaldybių asociacija, nagrinėja jos siūlymus bei jų realizavimo galimybes;
6.16. padeda vietos savivaldos institucijoms užmegzti tarptautinio bendradarbiavimo ryšius, juos skatina, koordinuoja ir teikia metodinę pagalbą šioje srityje;
6.17. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu valstybės valdymo tarnybos tvarkomąsias funkcijas: sudaro ir kaupia valstybės, vietos savivaldybių ir jų institucijų darbuotojų duomenų banką, nustato jų bendrus kvalifikacinius reikalavimus ir kvalifikacinių kategorijų suteikimo tvarką, teikia rekomendacijas dėl šių institucijų darbuotojų perkėlimo į kitas pareigas įstatymų nustatyta tvarka, koordinuoja valstybės tarnautojų tobulinimąsi;
6.18. gerina valstybinių institucijų aprūpinimą analitine- ekspertine informacija valstybės valdymo reformų socialiniais ekonominiais klausimais, informuoja visuomenę apie ministerijos veiklą;
6.20. analizuoja valstybines turizmo plėtojimo programas, koordinuoja jų įgyvendinimą ir skatina atitinkamos infrastruktūros plėtotę;
6.21. nustatytąja tvarka palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, rengia tarptautinių sutarčių projektus, pasirašo šias sutartis ir organizuoja jų vykdymą. Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba Ministro Pirmininko pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai užsienio valstybėse ir tarptautinėse organizacijose;
6.22. dalyvauja organizuojant Lietuvos Respublikoje ir užsienyje konferencijas, seminarus, kitus tarptautinius renginius, skirtus valstybinių institucijų bei vietos savivaldybių veiklos problemoms nagrinėti;
VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ
MINISTERIJOS TEISĖS
7. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:
7.1. gauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, mokslo ir studijų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų išvadas dėl ministerijos rengiamų Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų projektų ir, susitarusi su jų vadovais, pasitelkti jų atstovus bei specialistus šiems projektams rengti;
VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ
MINISTERIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.
10. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras yra asmeniškai atsakingas už valdymo reformų ir savivaldos klausimų sprendimą.
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministrą gali laikinai pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.
11. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras:
11.2. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, vykdomi Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai ir kiti teisės aktai;
11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;
11.5. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Ministro leidžiami įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.
Prireikus leidžia kartu su kitais ministrais bendrus įsakymus arba kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus.
Ministro įsakymai ir kiti teisės aktai valdymo reformų įgyvendinimo klausimais yra privalomi ministerijoms ir kitoms Vyriausybės įstaigoms;
11.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui ministerijos veiklos ataskaitas ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;
11.7. teikia Ministrui Pirmininkui siūlymus dėl ministerijos sekretorių skyrimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, taip pat siūlymus dėl drausminių nuobaudų jiems skyrimo;
11.8. tvirtina ministerijos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatytojo metinio darbo užmokesčio fondo;
11.9. tvirtina ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų ir inspekcijų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių ar jos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų bei organizacijų nuostatus (įstatus);
11.10. skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų ir inspekcijų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių ar jos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų bei organizacijų vadovus, taip pat kitus ministerijos darbuotojus arba tai padaryti įgalioja vieną iš ministerijos sekretorių;
12. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos vidaus reikalų tvarkymą organizuoja ministerijos sekretoriai.
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos sekretoriai yra tiesiogiai atsakingi ministrui. Jų kompetenciją nustato ministras.
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras vadovauja ministerijos struktūriniams padaliniams tiesiogiai ar per ministerijos sekretorius, o departamentams, tarnyboms ir inspekcijoms prie ministerijos, kitoms ministerijai pavaldžioms ar jos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms bei organizacijoms – per šių institucijų vadovus.
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro įgaliotas ministerijos sekretorius leidžia įsakymus dėl ministerijos personalo darbo organizavimo ir raštvedybos tvarkymo.
13. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijoje gali būti sudaroma kolegija, kuri yra ministro patariamoji institucija. Kolegiją sudaro ministras (kolegijos pirmininkas), ministerijos sekretoriai (pagal pareigas), kiti ministerijos darbuotojai, taip pat departamentų, tarnybų, inspekcijų prie ministerijos vadovai. Į kolegijos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų ministerijų, valstybinių institucijų atstovai bei mokslininkai, šiems sutikus.
Kolegijos narių skaičių nustato ir jos personalinę sudėtį tvirtina ministras.
14. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos kolegija svarsto svarbiausiuosius ministerijos veiklos klausimus, svarbiausiųjų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektus, išklauso ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų, inspekcijų prie ministerijos bei kitų ministerijai pavaldžių įstaigų vadovų ataskaitas, svarsto, kaip parenkami ir ugdomi tinkami darbuotojai, kaip tikrinamas sprendimų vykdymas.
______________