VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. KOVO 24 D. ĮSAKYMO NR. 1K-41 „DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ BEI KITŲ ĮMONIŲ IR ĮSTAIGŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO“ PAKEITIMO

 

2008 m. gruodžio 18 d. Nr. 1K-194

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512) 31 straipsnio 7 punktu ir sveikatos apsaugos ministro 2006 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. V-234 (Žin., 2006, Nr. 37-1335; 2007, Nr. 75-2986) patvirtinto Valstybės paramos ortopedijos techninėms priemonėms įsigyti organizavimo tvarkos aprašo 49 punktu bei įgyvendindamas Valstybinio audito ataskaitoje „Valstybinės ligonių kasos veikla“ Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-581, 2 rekomendacijos 2.1 priemonę,

pakeičiu Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, kontrolės tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2006 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 1K-41 (Žin., 2006, Nr. 38-1371):

1. Išdėstau 1 punktą taip:

1. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) ar teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK), kontrolės tvarkos aprašas reglamentuoja asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto, kiekio ir kokybės, šių paslaugų ir jų teikimo reikalavimų atitikimo, kompensuojamųjų vaistų, medicinos pagalbos priemonių (toliau – MPP) ir ortopedijos techninių priemonių (toliau – OTP) išrašymo ir išdavimo teisėtumo bei su tuo susijusios šių įstaigų ir įmonių veiklos kontrolės, kurią vykdo VLK ar TLK, tikslus, būdus, rūšis, kontroliuojančiųjų asmenų teises ir pareigas, kontrolės procedūrą ir jos rezultatų dokumentavimą.“

2. Išdėstau 2 punktą taip:

2. VLK ir TLK, kontroliuodamos asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto, kiekį ir kokybę, šių paslaugų ir jų teikimo reikalavimų atitikimą, kompensuojamųjų vaistų, MPP ir OTP išrašymo ir išdavimo teisėtumą bei su tuo susijusią šių įstaigų ir įmonių veiklą, savo darbe taiko šiuos pagrindinius kontrolės būdus:

2.1. vykdo asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK (toliau – kontroliuojamųjų įstaigų), veiklos nuolatinę kontrolę pagal šių įstaigų teikiamas ataskaitas;

2.2. nagrinėja apdraustųjų ir kitų asmenų skundus ir prašymus;

2.3. vykdo kontroliuojamųjų įstaigų veiklos planinę ir neplaninę kontrolę.“

3. Išdėstau 8.5 punktą taip:

8.5. kompensuojamų vaistų, MPP ir OTP išrašymo bei išdavimo teisėtumo ir su tuo susijusios kontroliuojamųjų įstaigų veiklos įvertinimas;“.

4. Išdėstau 9.1 punktą taip:

9.1. planinė kontrolė – vykdoma pagal patvirtintus metinius teminius ir ketvirtinius planus;“.

5. Išdėstau 10.2 punktą taip:

10.2. reikalauti ir gauti visus su patikrinimu susijusius dokumentus, tarp jų – ligonių medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenis bei duomenis iš įstaigos administracijos apie įstaigos darbo organizavimą, finansinę veiklą, stacionarinių, ambulatorinių ir sanatorinių bei reabilitacinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir lėšų panaudojimą, vaistų, MPP ir OTP, kompensuojamų iš PSDF biudžeto, išrašymą bei išdavimą ir prireikus daryti dokumentų kopijas arba išrašus;“.

6. Papildau 18 punktą nauju antruoju sakiniu:

„Jeigu patikrinimo metu nepateikiami visi pareikalauti dokumentai, šis faktas fiksuojamas patikrinimo pažymoje.“

7. Papildau 28 punktą nauju trečiuoju sakiniu:

„Ekspertų komisijai vienu įsakymu gali būti pavesta atlikti kelių patikrinimų ekspertizę.“

8. Išdėstau 43 punktą taip:

43. Duomenis apie kontrolės procedūros eigą ir rezultatus kontroliuojančiosios įstaigos vadovo įgaliotas asmuo išdėsto santraukoje. Santraukos originalas saugomas kontroliuojančiojoje institucijoje. Jeigu kontrolę atliko TLK, kiekvieno mėnesio santraukų duomenys elektroniniu paštu pateikiami VLK ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5-tos dienos.“

9. Išdėstau 44 punktą taip:

44. Santraukoje turi būti nurodoma:

44.1. kontrolės procedūrų (toliau – KP) duomenys:

44.1.1. santraukos parengimo data ir numeris;

44.1.2 patikrinimo pažymos ir ekspertizės protokolo data ir numeris;

44.1.3. tikslus kontroliuojamosios įstaigos pavadinimas;

44.1.4. kontrolės kryptis pagal šio aprašo 48 punktą;

44.1.5. tikrinamas laikotarpis;

44.1.6. laikotarpis tarp šios ir ankstesniosios KP kontroliuojamojoje įstaigoje;

44.1.7. ar buvo įtartos arba identifikuotos neatitiktys bei tikslinė kontroliuojamoji imtis, suformuota naudojant informacines technologijas (toliau – IT);

44.1.8. ar KP buvo planinė;

44.1.9. patikrintų stacionaro medicinos dokumentų, ambulatorinių medicinos dokumentų, 3 formos receptų skaičius;

44.1.10. ar KP metu buvo nustatyta neatitiktis;

44.2. nustatytų neatitikčių duomenys:

44.2.1. santraukos numeris;

44.2.2. patikrintos paslaugos kodas ar patikrinto vaisto ir MPP bei OTP pavadinimas bei kiekis;

44.2.3. nustatytų neatitikčių kiekis;

44.2.4. koks teisės aktas buvo pažeistas;

44.2.5. nustatyta žala PSDF biudžetui;

44.2.6. ar nustatyta neatitiktis kartotinė;

44.2.7. pastabos ir trumpas neatitikties apibūdinimas.“

10. Laikau netekusiu galios 45 punktą.

11. Papildau 46 punktą nauju antruoju sakiniu:

„Ikiteisminės stadijos metu išsprendus ginčą kontroliuojamosios įstaigos naudai, kontroliuojančiosios įstaigos vadovas savo vidaus teisės aktu pakeičia ekspertizės komisijos sprendimą dėl žalos PSDF biudžetui dydžio ir reikalavimo jį atlyginti.“

12. Išdėstau 47 punktą taip:

47. TLK kartą per metų ketvirtį teikia VLK atliktų KP ataskaitą raštu ir elektroniniu paštu ne vėliau kaip iki po ataskaitinio laikotarpio einančio kito mėnesio 10-tos dienos. KP ataskaitoje nurodoma: 47.1. bendras KP kiekis;

47.2. planinių KP kiekis;

47.3. kontrolės krypčių, pagal kurias atliktos KP, kiekis;

47.4. kartotinių KP kiekis;

47.5. KP, kurių metų nenustatyti kartotiniai pažeidimai, kiekis;

47.6. KP, kurių metu buvo vertintas sąskaitų pateikimo apmokėti teisėtumas ir (ar) kompensuojamųjų vaistų ir MPP bei OTP skyrimo bei išrašymo pagrįstumas, kiekis;

47.7. KP, kurių metu buvo nustatyta žala PSDF biudžetui, kiekis;

47.8. bendras nustatytos žalos PSDF biudžetui dydis;

47.9. KP, kurių metu buvo įtartos arba identifikuotos neatitiktys bei tikslinė kontroliuojamoji imtis, suformuota naudojant IT, kiekis;

47.10. patikrintų ASPĮ kiekis;

47.11. patikrintų vaistinių kiekis;

47.12. patikrintų stacionaro medicinos dokumentų kiekis;

47.13. patikrintų ambulatorinių medicinos dokumentų kiekis;

47.14. patikrintų 3 formos receptų kiekis;

47.15. KP, kurių išvadas svarsto taikinimo komisija, kiekis;

47.16. KP, kurių išvados po svarstymo taikinimo komisijoje pakeistos kontroliuojamosios įstaigos naudai, kiekis;

47.17. KP, kurių išvados ginčijamos teisme, kiekis;

47.18. KP, kurių išvados teismo sprendimu pakeistos kontroliuojamosios įstaigos naudai, kiekis;

47.19. PSDF biudžetui grąžintos žalos dydis;

47.20. pasiūlymai tobulinti galiojančius teisės aktus.“

13. Išdėstau 48 punktą taip:

48. Kas pusmetį VLK atlieka KP lyginamąją analizę pagal šias kryptis:

48.1. pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.2. siuntimų konsultuoti, hospitalizuoti ir (ar) atlikti brangiuosius tyrimus ir procedūras tinkamumo bei pagrįstumo kontrolė;

48.3. palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų, slaugos namuose bei paliatyviojo gydymo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.4. greitosios medicinos pagalbos paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.5. gydytojų specialistų suteiktų ambulatorinių paslaugų kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.6. dienos chirurgijos, dienos stacionaro, stebėjimo ir trumpalaikių stacionarinių paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.7. antrinio ir tretinio lygio stacionarinių paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.8. dantų protezavimo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.9. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo siuntimų išdavimo pagrįstumo kontrolė;

48.10. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.11. kompensuojamųjų vaistų ir MPP skyrimo ir išrašymo pagrįstumo kontrolė;

48.12. kompensuojamųjų vaistų ir MPP išdavimo (pardavimo) vaistinėje teisėtumo kontrolė;

48.13. brangiųjų tyrimų ir procedūrų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.14. prevencinių programų vykdymo tinkamumo, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.15. OTP gamybos, išrašymo ir išdavimo pagrįstumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;

48.16. dėl kitų priežasčių atliktų KP skaičius.“

14. Išdėstau 49 punktą taip:

49. Atliktų KP duomenis VLK ir TLK skelbia savo interneto svetainėse.“

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                    ALGIS SASNAUSKAS