VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. KOVO 24 D. ĮSAKYMO NR. 1K-41 „DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ, VAISTINIŲ BEI KITŲ ĮMONIŲ IR ĮSTAIGŲ, SUDARIUSIŲ SUTARTIS SU VALSTYBINE LIGONIŲ KASA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS AR TERITORINĖMIS LIGONIŲ KASOMIS, KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO“ PAKEITIMO
2008 m. gruodžio 18 d. Nr. 1K-194
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512) 31 straipsnio 7 punktu ir sveikatos apsaugos ministro 2006 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. V-234 (Žin., 2006, Nr. 37-1335; 2007, Nr. 75-2986) patvirtinto Valstybės paramos ortopedijos techninėms priemonėms įsigyti organizavimo tvarkos aprašo 49 punktu bei įgyvendindamas Valstybinio audito ataskaitoje „Valstybinės ligonių kasos veikla“ Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-581, 2 rekomendacijos 2.1 priemonę,
pakeičiu Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, kontrolės tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2006 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 1K-41 (Žin., 2006, Nr. 38-1371):
1. Išdėstau 1 punktą taip:
„1. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) ar teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK), kontrolės tvarkos aprašas reglamentuoja asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto, kiekio ir kokybės, šių paslaugų ir jų teikimo reikalavimų atitikimo, kompensuojamųjų vaistų, medicinos pagalbos priemonių (toliau – MPP) ir ortopedijos techninių priemonių (toliau – OTP) išrašymo ir išdavimo teisėtumo bei su tuo susijusios šių įstaigų ir įmonių veiklos kontrolės, kurią vykdo VLK ar TLK, tikslus, būdus, rūšis, kontroliuojančiųjų asmenų teises ir pareigas, kontrolės procedūrą ir jos rezultatų dokumentavimą.“
2. Išdėstau 2 punktą taip:
„2. VLK ir TLK, kontroliuodamos asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto, kiekį ir kokybę, šių paslaugų ir jų teikimo reikalavimų atitikimą, kompensuojamųjų vaistų, MPP ir OTP išrašymo ir išdavimo teisėtumą bei su tuo susijusią šių įstaigų ir įmonių veiklą, savo darbe taiko šiuos pagrindinius kontrolės būdus:
2.1. vykdo asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių bei kitų įmonių ir įstaigų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK (toliau – kontroliuojamųjų įstaigų), veiklos nuolatinę kontrolę pagal šių įstaigų teikiamas ataskaitas;
3. Išdėstau 8.5 punktą taip:
4. Išdėstau 9.1 punktą taip:
5. Išdėstau 10.2 punktą taip:
„10.2. reikalauti ir gauti visus su patikrinimu susijusius dokumentus, tarp jų – ligonių medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenis bei duomenis iš įstaigos administracijos apie įstaigos darbo organizavimą, finansinę veiklą, stacionarinių, ambulatorinių ir sanatorinių bei reabilitacinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir lėšų panaudojimą, vaistų, MPP ir OTP, kompensuojamų iš PSDF biudžeto, išrašymą bei išdavimą ir prireikus daryti dokumentų kopijas arba išrašus;“.
6. Papildau 18 punktą nauju antruoju sakiniu:
7. Papildau 28 punktą nauju trečiuoju sakiniu:
8. Išdėstau 43 punktą taip:
„43. Duomenis apie kontrolės procedūros eigą ir rezultatus kontroliuojančiosios įstaigos vadovo įgaliotas asmuo išdėsto santraukoje. Santraukos originalas saugomas kontroliuojančiojoje institucijoje. Jeigu kontrolę atliko TLK, kiekvieno mėnesio santraukų duomenys elektroniniu paštu pateikiami VLK ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5-tos dienos.“
9. Išdėstau 44 punktą taip:
„44. Santraukoje turi būti nurodoma:
44.1. kontrolės procedūrų (toliau – KP) duomenys:
44.1.7. ar buvo įtartos arba identifikuotos neatitiktys bei tikslinė kontroliuojamoji imtis, suformuota naudojant informacines technologijas (toliau – IT);
44.1.9. patikrintų stacionaro medicinos dokumentų, ambulatorinių medicinos dokumentų, 3 formos receptų skaičius;
44.2. nustatytų neatitikčių duomenys:
11. Papildau 46 punktą nauju antruoju sakiniu:
12. Išdėstau 47 punktą taip:
„47. TLK kartą per metų ketvirtį teikia VLK atliktų KP ataskaitą raštu ir elektroniniu paštu ne vėliau kaip iki po ataskaitinio laikotarpio einančio kito mėnesio 10-tos dienos. KP ataskaitoje nurodoma: 47.1. bendras KP kiekis;
47.6. KP, kurių metu buvo vertintas sąskaitų pateikimo apmokėti teisėtumas ir (ar) kompensuojamųjų vaistų ir MPP bei OTP skyrimo bei išrašymo pagrįstumas, kiekis;
47.9. KP, kurių metu buvo įtartos arba identifikuotos neatitiktys bei tikslinė kontroliuojamoji imtis, suformuota naudojant IT, kiekis;
47.16. KP, kurių išvados po svarstymo taikinimo komisijoje pakeistos kontroliuojamosios įstaigos naudai, kiekis;
13. Išdėstau 48 punktą taip:
„48. Kas pusmetį VLK atlieka KP lyginamąją analizę pagal šias kryptis:
48.1. pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.2. siuntimų konsultuoti, hospitalizuoti ir (ar) atlikti brangiuosius tyrimus ir procedūras tinkamumo bei pagrįstumo kontrolė;
48.3. palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų, slaugos namuose bei paliatyviojo gydymo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.4. greitosios medicinos pagalbos paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.5. gydytojų specialistų suteiktų ambulatorinių paslaugų kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.6. dienos chirurgijos, dienos stacionaro, stebėjimo ir trumpalaikių stacionarinių paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.7. antrinio ir tretinio lygio stacionarinių paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.8. dantų protezavimo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.9. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo siuntimų išdavimo pagrįstumo kontrolė;
48.10. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.13. brangiųjų tyrimų ir procedūrų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, prieinamumo ir tinkamumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.14. prevencinių programų vykdymo tinkamumo, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
48.15. OTP gamybos, išrašymo ir išdavimo pagrįstumo, kiekio, apskaitos, medicinos dokumentų pildymo kokybės bei norminių dokumentų laikymosi kontrolė;
14. Išdėstau 49 punktą taip: