LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2003 M. SAUSIO 14 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-15 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS SEKTORINĖS ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. balandžio 1 d. Nr. 1V-200
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. sausio 14 d. įsakymą Nr. 1V-15 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sektorinės antikorupcinės programos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2007 m. balandžio 18 d. įsakymo Nr. 1V-15 redakcija) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297) 7 straipsnio 5 dalimi ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos nacionalinę kovos su korupcija programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 (Žin., 2002, Nr. 10-355; 2009, Nr. 60-2346),
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2003 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1V-15
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2010 m. balandžio 1 d. įsakymo Nr. 1V-200 redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos kovos su korupcija programos (toliau – Programa) paskirtis – sukurti ilgalaikę, veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos ir jos kontrolės sistemą Vidaus reikalų ministerijos (toliau – VRM) administracijos padaliniuose, Asmens dokumentų išrašymo centre prie VRM, Gyventojų registro tarnyboje prie VRM, Informatikos ir ryšių departamente prie VRM, Migracijos departamente prie VRM (toliau – MD), Turto valdymo ir ūkio departamente prie VRM (toliau – TVŪD), Sveikatos priežiūros tarnyboje prie VRM, Valstybės tarnybos departamente prie VRM, Viešojo saugumo tarnyboje prie VRM (toliau – įstaigos prie VRM), VRM Autoūkyje, VRM Medicinos centre, Sveikatos priežiūros tarnybos prie VRM Trakų medicininės reabilitacijos centre ir VRM Reprezentaciniame pučiamųjų orkestre (toliau – VRM įstaigos), numatyti veiksmingą ir kryptingą kovos su korupcija priemonių planą, kurį įgyvendinus bus sudarytos prielaidos mažėti korupcijos plitimui VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose.
Kitos Programoje nepaminėtos įstaigos prie VRM rengia ir tvirtina savo įstaigų kovos su korupcija programas.
II. PADĖTIES ANALIZĖ
3. Vadovaujantis Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 (Žin., 2002, Nr. 98-4339), paskutinis korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas VRM buvo atliktas 2009 m. III ketvirtį. Atlikus korupcijos pasireiškimo tikimybės VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose analizę, buvo padarytos išvados, kad juose egzistuoja didelė korupcijos tikimybė, nes jų veiklos sritys atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297) 6 straipsnio 3 dalyje ir Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nurodytus kriterijus.
4. Korupcijos tikimybė VRM administracijos padaliniuose atitinka vieną iš septynių Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų, t. y. korupcija gali pasireikšti naudojant valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančią informaciją.
MD veikla atitinka tris iš septynių Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų kriterijų, t. y. korupcija gali pasireikšti naudojant valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančią informaciją, priimant sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo, ir suteikiant leidimus.
TVŪD veikla atitinka vieną iš septynių Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkoje nustatytų kriterijų – anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę, buvo nustatyta veiklos trūkumų.
5. Pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nuostatas valstybės institucijoje, kurios veiklos srityse egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, gali būti atliekama korupcijos rizikos analizė. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba 2009 m. atliko TVŪD nuo 2006 m. iki 2008 m. veiklos analizę antikorupciniu požiūriu. Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2009 m. gegužės 13 d. raštu Nr. 4-01-1476 „Dėl korupcijos rizikos analizės“ pateiktas išvadas ir rekomendacijas, TVŪD parengė ir TVŪD direktorius 2009 m. liepos 14 d. patvirtino 2009 m. gegužės 13 d. Turto valdymo ir ūkio departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos veiklos analizės antikorupciniu požiūriu Nr. L-01-1049 išvadų ir rekomendacijų įgyvendinimo priemonių planą.
III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
6. Programos tikslas – sustiprinti korupcijos prevenciją, užkirsti kelią korupcijos atsiradimui VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose, pašalinti teisės aktų, procedūrų ir kitų veiklos sričių spragas, dėl kurių gali atsirasti sąlygos korupcijai.
7. Programos tikslui pasiekti numatomi tokie uždaviniai:
7.1. sukurti ir įdiegti VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose veiksmingą prevencinę kovos su korupcija sistemą, procedūras, užkertančias kelią korupcijos plėtrai ir šalinančias korupcinio pobūdžio veiksnius;
7.2. užtikrinti, kad VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose būtų greitai atskleisti, išsamiai ir kokybiškai ištirti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimai, būtų užtikrintas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės už šiuos teisės pažeidimus neišvengiamumas;
IV. LAUKIAMI REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
8. Įgyvendinus Programą, siekiama šių rezultatų:
8.1. sukurta VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose veiksminga prevencinė kovos su korupcija sistema;
8.2. sumažintos prielaidos korupcijai atsirasti VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose;
8.3. bus sukurta veiksmingai veikianti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimų tyrimo bei atsakomybės taikymo sistema VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose;
9. Programos įgyvendinimo veiksmingumas vertinamas pagal šiuos vertinimo kriterijus:
9.1. VRM administracijos padalinių, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų veiklos skaidrumo tyrimo rezultatai, atskleidžiantys prielaidas korupcijai mažėti;
9.2. tyrimų rezultatai, atskleidžiantys korupcijos paplitimo mažėjimą VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose;
10. Programos 9.1–9.3 punktuose nurodytus tyrimus atliks VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti.
V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA IR ATSKAITOMYBĖ
12. Už Programos įgyvendinimo koordinavimą atsakinga VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti, kuri sudaroma ir jos nuostatai tvirtinami vidaus reikalų ministro įsakymu.
13. VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti vykdo Programos priemonių plano įgyvendinimo stebėseną ir įvertinimą, taip pat periodiškai, du kartus per metus – iki einamųjų metų liepos 1 d. ir gruodžio 31 d. pateikia Programos priemonių plano įgyvendinimo stebėsenos ir įvertinimo rezultatus vidaus reikalų ministrui.
14. Periodiškai, keturis kartus per metus, pasibaigus metų ketvirčiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 1 dienos informaciją apie Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą ir tai pagrindžiančius duomenis VRM administracijos padaliniai (išskyrus Vidaus audito skyrių), įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos pateikia VRM komisijai kovai su korupcija koordinuoti.
VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
UŽDAVINIAI |
PRIEMONĖ |
VYKDYTOJAS |
VERTINIMO KRITERIJAI |
ĮVYKDYMO TERMINAS |
1. Sukurti ir įdiegti Vidaus reikalų ministerijos (toliau – VRM) administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose veiksmingą prevencinę kovos su korupcija sistemą, procedūras, užkertančias kelią korupcijos plėtrai ir šalinančias korupcinio pobūdžio veiksnius |
1.1. Parengti ir pateikti vidaus reikalų ministrui tvirtinti VRM komisijos kovai su korupcija koordinuoti sudėtį ir jos nuostatus |
VRM Viešojo saugumo politikos departamentas |
VRM komisijos kovai su korupcija koordinuoti sudarymas
|
2010 m. II ketvirtis |
1.2. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojų elgesio kodeksą, parengti šio teisės akto įgyvendinamuosius teisės aktus (Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 (Žin., 2002, Nr. 10-355; 2009, Nr. 60-2346), priedo (toliau – priedas) 35 punktas) |
VRM Viešojo valdymo politikos departamentas, Valstybės tarnybos departamentas prie VRM, VRM Viešojo saugumo politikos departamentas |
Parengti ir priimti teisės aktai |
Iki Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojų elgesio kodekso įsigaliojimo, jeigu įstatyme nebus nustatyti kiti terminai |
|
1.3. Parengti teisės aktų pakeitimo ir papildymo projektus, siekiant viešai skelbti statistinę informaciją apie valstybės tarnautojų gautus paskatinimus ir jiems skirtas nuobaudas bei dėl viešai skelbtinos informacijos apie valstybės tarnautojų tarnybinės atsakomybės rezonansinius atvejus (priedo 37 punktas) |
VRM Viešojo valdymo politikos departamentas, VRM Personalo departamentas |
Parengti ir priimti teisės aktai |
2010 m. II ketvirtis |
|
1.4. Atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės įvertinimą, nustatyti VRM administracijos padalinių, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos apraiškų tikimybė |
VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti, VRM administracijos padaliniai, įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos |
Atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės įvertinimas |
Kasmet, IV ketvirtis |
|
1.5. Atlikti teisės aktų, susijusių su VRM ir jos valdymo sritimi, analizę ir nustatyti teisės aktų, vertintinų antikorupciniu požiūriu, grupes, pagal nustatytas teisės aktų grupes atlikti teisės aktų antikorupcinį vertinimą |
VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti, VRM administracijos padaliniai, įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos |
Atlikta teisės aktų, susijusių su VRM ir jos valdymo sritimi, analizė ir antikorupcinis šių teisės aktų vertinimas |
Kasmet, II ir IV ketvirtis |
|
1.6. Pagal nustatytas veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, parengti konkrečias priemones galimoms korupcijos apraiškoms valdyti ir paskirti asmenis, atsakingus už šių priemonių vykdymą |
VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti, VRM administracijos padaliniai, įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos |
Parengtų priemonių galimoms korupcijos apraiškoms valdyti skaičius |
2010 m. III ketvirtis |
|
1.7. Apibendrinti VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose nustatytus korupcijos tikimybės rezultatus ir motyvuotą išvadą dėl veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, pateikti Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai (toliau – Specialiųjų tyrimų tarnyba) |
VRM Viešojo saugumo politikos departamentas |
Parengta išvada |
Kasmet, IV ketvirtis |
|
1.8. Sukurti VRM interneto svetainėje skyrių „Korupcijos prevencija“, jame paskelbti išvadas dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės sričių VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ar VRM įstaigose |
VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti, Informatikos ir ryšių departamentas prie VRM |
Sukurto VRM interneto svetainėje skyriaus „Korupcijos prevencija“ išsamumas, interneto vartotojų susidomėjimas nauju skyriumi |
Sukurti – 2010 m. II ketvirtis Skelbti išvadas –kasmet, IV ketvirtis |
|
1.9. Organizuoti VRM administracijos padalinių ir įstaigų prie VRM valstybės tarnautojų (darbuotojų) mokymus dėl teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu (priedo 41 punktas) |
VRM Personalo departamentas, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų personalo padaliniai |
Mokymus išklausiusių dalyvių skaičius. Mokymų valandų skaičius, tenkantis vienam mokymus išklausiusiam valstybės tarnautojui (darbuotojui) |
Kasmet |
|
1.10. Specialiųjų tyrimų tarnybai pateikus korupcijos rizikos VRM, įstaigose prie VRM, VRM įstaigose analizės motyvuotas išvadas, prireikus parengti (jei Specialiųjų tyrimų tarnyba nutaria taikyti korupcijos prevencijos priemones) naujas kovos su korupcija priemones ir (ar) atnaujinti (patobulinti) esamas |
VRM komisija kovai su korupcija koordinuoti |
Pagal Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadas parengtų naujų ir atnaujintų priemonių skaičius |
Kasmet, per 2 mėnesius po Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadų gavimo |
|
1.11. Atsižvelgiant į VRM, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų uždavinių ir funkcijų specifiką, organizuoti (prisidėti prie organizavimo) korupcijos prevencijos ir kontrolės seminarus (paskaitas) VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose |
VRM Personalo departamentas, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų personalo padaliniai |
Seminarų (paskaitų) ir jų dalyvių skaičius |
Kasmet |
|
1.12. Parengti ir pateikti vidaus reikalų ministrui tvirtinti Turto valdymo ir ūkio departamento prie VRM nuostatų pakeitimo projektą, kuriame būtų peržiūrėtos ir patikslintos funkcijos, susijusios su įslaptintos informacijos naudojimu |
Turto valdymo ir ūkio departamentas prie VRM |
Parengtas ir priimtas teisės aktas |
2010 m. II ketvirtis |
|
2. Užtikrinti, kad VRM administracijos padaliniuose, įstaigose prie VRM ir VRM įstaigose būtų greitai atskleisti, išsamiai ir kokybiškai ištirti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimai, būtų užtikrintas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės už šiuos teisės pažeidimus neišvengiamumas |
2.1. Analizuoti ir prireikus tobulinti valstybės tarnautojų ir vidaus tarnybos sistemos pareigūnų tarnybinių nusižengimų ir nuobaudų skyrimo apskaitą Valstybės tarnautojų registre bei Vidaus reikalų pareigūnų registre |
Valstybės tarnybos departamentas prie VRM, VRM Personalo departamentas |
Tarnybinių nusižengimų ir nuobaudų skyrimo apskaitos Valstybės tarnautojų registre bei Vidaus reikalų pareigūnų registre patobulinimas |
Kasmet |
2.2. Prižiūrėti, ar VRM administracijos padalinių, įstaigų prie VRM ir VRM įstaigų valstybės tarnautojai, kurių privačių interesų deklaracijų duomenys nėra vieši, deklaracijas pateikia laiku ir tinkamai |
VRM Personalo departamentas, įstaigų prie VRM personalo padaliniai |
Išaiškintų valstybės tarnautojų, laiku nepateikusių privačių interesų deklaracijas, skaičiaus sumažėjimas |
Teisės aktų nustatyta tvarka, nuolat |
|
2.3. Patikslinti, jei reikia, asmenų, atsakingų už VRM administracijos padaliniams, įstaigoms prie VRM ir VRM įstaigoms priskirtų Programos priemonių įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę, pareigybių aprašymus |
VRM administracijos padaliniai, įstaigos prie VRM ir VRM įstaigos |
Patikslinti atsakingų asmenų pareigybių aprašymai |
2010 m. II ketvirtis |
|
3. Supažindinti gyventojus su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti juos aktyviai su ja kovoti, didinti antikorupcinio švietimo sklaidą pasitelkiant visuomenės informavimo ir kitas priemones |
3.1. Įtraukti visuomenę į diskusijas antikorupcine tema VRM interneto svetainėje (komentarų ir kitomis formomis) |
VRM Ryšių su visuomene skyrius |
Visuomenės susidomėjimas antikorupcine tema, komentarų skaičius |
Nuolat |
3.2. Rengti ir nuolat skelbti VRM interneto svetainėje visuomenės nuomonių apie korupcijos keliamus pavojus apžvalgas, organizuoti susitikimus su visuomene korupcijos prevencijos tema, per visuomenės informavimo priemones skleisti informaciją apie korupcijos apraiškas ir jų keliamą pavojų. |
VRM Ryšių su visuomene skyrius |
Apžvalgų, susitikimų skaičius, pateikiamos informacijos dažnumas ir jos aktualumas |
Nuolat |
Pastaba. Šiame priemonių plane VRM administracijos padaliniais laikomi visi padaliniai, išskyrus Vidaus audito skyrių.