LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2007 M. GRUODŽIO 3 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-2333 „DĖL PRAKTINIO PROFESINIO MOKYMO IŠTEKLIŲ PLĖTROS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. spalio 29 d. Nr. V-1512

Vilnius

 

P a k e i č i u Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 „Dėl Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919; 2010, Nr. 67-3371; 2011, Nr. 34-1628, Nr.132-6290; 2012, Nr. 22-1038, Nr. 54-2681) (toliau – Programa):

1. Papildau Programą nauju 20.2.13 punktu:

20.2.13. plėtoti pameistrystės mokymo formas.“

2. Išdėstau Programos 22 punktą taip:

„22. Projektų finansavimo ir administravimo sutarčių (toliau – Sutartis) pasirašymo grafikas ir Programos įgyvendinimo laikotarpiu planuojamos Sutarčių lėšų sumos:

 

Nr.

Programos veiklų grupės

Bendra suma

(mln. litų)

Metai

2008

2009

2010

2011

2012

2013

 

 

Sutarties(-čių) vertė (mln. litų)

 

 

1.

Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas

9,97

 

 

9,97

 

 

 

2.

Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas

20,00

 

 

20,00

 

 

 

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas

397,65

 

107,00

 

274,65

16,00

 

4.

Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra

10,86

 

10,86

 

 

 

 

5.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra

25,00

 

 

6,29

 

18,71

 

6.

Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas

16,28

 

 

6,75

 

9,53

 

7.

Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas

11,85

 

 

 

 

11,85

 

8.

Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose 

27,92

 

 

 

 

27,92

 

9.

Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose

5,72

 

 

 

5,72

 

 

10.

Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas

3,99

 

 

 

3,99

 

 

11.

Pameistrystės mokymo formų plėtojimas: profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis

2,51

 

 

 

 

 

2,51

“.

3. Išdėstau Programos 24.1 punktą taip:

„24.1. Programos įgyvendinimo stebėsenos rodikliai (veiksmų programų (toliau – VP) lygmens):

 

Veiksmų programa

2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa

Prioritetas

2 prioritetas „Mokymasis visą gyvenimą“

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Pradinė situacija

Pagal Programą numatoma pasiekti reikšmė

(iki 2015 metų)

Skaičiais išreikšti uždaviniai

2015 metais

(VP lygmuo)

Produkto

Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

skaičius

14 838

1 000

7 000

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

skaičius

4 942

1 750

4 000

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

skaičius

46 920

5 580

25 000

Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

skaičius

2 461

120

5 000

Mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojai, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

skaičius

60

36

6900

Socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir socialinės atskirties asmenys, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

skaičius

528

2000

8800

Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas

skaičius

42

60

60

Profesinio mokymo institucijų (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas, dalis nuo visų profesinio mokymo institucijų

procentai

2,7

65

65

Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu

skaičius

82

90

90

Rezultato

Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

procentai

28,4

80

80

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

procentai

28,4

80

80

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

procentai

88,4

90

90

Dėstytojų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

procentai

88,4

90

90

Mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

procentai

61,7

90

90

Socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir (arba) socialinę atskirtį patiriančių asmenų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

procentai

68,2

90

90

Dalis mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu

procentai

3,7

30

30

Veiksmų programa

 

 

2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programa

 

 

Prioritetas

 

 

2 prioritetas „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“

 

 

Produkto

Projektai

skaičius

51

38

100

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

skaičius

919 075

18 890

110 000

“.

4. Išdėstau Programos 24.2 punktą taip:

„24.2. Programos įgyvendinimo stebėsenos rodikliai pagal veiklų grupes:

Nr.

Veiklų grupė

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Lygmuo

Matavimo vienetai

Iki 2015 metų numatoma pasiekti rodiklio reikšmė

1.

Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

Programos lygmuo (toliau – NAC)

skaičius

1

Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų

NAC

skaičius

25

Ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai

NAC

skaičius

5

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Rezultato

Švietimo posričių, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, dalis nuo visų švietimo posričių

NAC

procentai

56

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

2.

Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

NAC

skaičius

1

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

580

Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

70

Rezultato

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

Dėstytojų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas

Produkto

Projektai

VP

skaičius

33

Sukurti sektoriniai praktinio mokymo centrai

NAC

skaičius

33

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

8 250

4.

Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra

Produkto

Projektai

VP

skaičius

1

Modernizuoti švietimo centrai

NAC

skaičius

48

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

10 000

5.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

NAC

skaičius

1

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

4 850

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

VP

skaičius

650

Mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojai, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

360

Rezultato

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

VP

procentai

80

Mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

6.

Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas

Produkto

Išleisti suaugusiųjų mokymui(-si) skirti mokymosi leidiniai

NAC

skaičius

2

Suaugusieji, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

NAC

skaičius

4 000

Socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir socialinės atskirties asmenys, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

2 000

Rezultato

Suaugusiųjų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

NAC

procentai

90

Socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir (arba) socialinę atskirtį patiriančių asmenų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

7.

Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas

Produkto

Projektai

VP

skaičius

4

Institucijos, pagerinusios profesinio arba technologinio mokymo infrastruktūrą

NAC

skaičius

4

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

640

8.

Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose

Produkto

Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Rezultato

Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

VP

procentai

80

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

9.

Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose

Produkto

Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas

VP

skaičius

60

Profesinio mokymo institucijų (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas, dalis nuo visų profesinio mokymo institucijų

VP

procentai

65

10.

Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas

Produkto

Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu

VP

skaičius

90

Rezultato

Dalis mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu

VP

procentai

30

11.

Pameistrystės mokymo formų plėtojimas: profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis

Produkto

Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

VP

skaičius

900

Rezultato

Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

VP

procentai

80

“.

5. Išdėstau Programos 30 punktą taip:

 

„30. Kryžminis finansavimas galimas iki 10 proc. nuo visų Programos veiklų grupėms skirtų 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ lėšų (iki 11,1 mln. Lt).“

 

6. Išdėstau Programos 31 punktą taip:

 

„31. Programą sudaro vienuolika tarpusavyje susijusių veiklų grupių, iš kurių aštuonios veiklų grupės skirtos 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ įgyvendinimui ir trys – 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ įgyvendinimui. Projektai apima profesinio rengimo sistemos prisitaikymą prie naujų besikeičiančios aplinkos sąlygų, mokytojų ir dėstytojų kvalifikacijos tobulinimą bei mokymo bazių būklės gerinimą. Taip siekiama užtikrinti praktinio mokymo išteklių plėtros nuoseklumą, vienovę ir tęstinumą.“

 

 

7. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 5.3 eilutę taip:

5.3.

Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai

Laikotarpis (ketvirčiais)

Finansavimo suma, mln. Lt

1. Pedagogų ir vaikų globos įstaigų auklėtojų perkvalifikavimo organizavimas.

2. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo poreikių tyrimas, modelio parengimas (modelis suderinamas su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija).  

2010 m. II ketv.

2011 m. IV ketv.

6,29

1. Pedagogų ir vaikų globos įstaigų auklėtojų perkvalifikavimo organizavimas (tęsiamas).

2. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo organizavimas pagal patvirtintą modelį.

2012 m. I ketv.

2013 m. IV ketv.

13,68

1. Pedagogų ilgalaikių stažuočių vykdymas.

2. Pedagogų ilgalaikių stažuočių įvertinimas ir pedagogų ilgalaikių stažuočių reglamentavimo sukūrimas.

2012 m. IV ketv.

2015 m. II ketv.

4,92

„.

8. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 5.6 eilutę taip:

 

5.6.

Tikslinės grupės

Mokytojai, mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojai (mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų darbuotojai, švietimo konsultantai), švietimo pagalbos specialistai.

.

 

9. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 5.10 eilutę taip:

 

5.10.

Finansavimo intensyvumas

I ir II veiklos įgyvendinimo etapams – 98 proc., III veiklos įgyvendinimo etapui – 100 proc.

.

 

10. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 6.3 eilutę taip:

 

6.3.

Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai

Laikotarpis (ketvirčiais)

Finansavimo suma,

mln. Lt

1. Suaugusiųjų švietimo institucijų plėtros analizė.

2. Bendrųjų kompetencijų mokymo programų kūrimas.

3. Suaugusiųjų mokymui adaptuotų bendrojo lavinimo dalykų vadovėlių rengimas.

4. Metodinių ir teorijos leidinių, mokomųjų laidų mokymosi visą gyvenimą tematika rengimas.

5. Suaugusiųjų švietimo organizavimo modelio savivaldybėse kūrimas.

6. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimas, vykdoma stebėsena.

7. Informavimo apie mokymosi visą gyvenimą galimybes priemonių įgyvendinimas.

8. Suaugusiųjų švietimo institucijų sąveikos stiprinimas nacionaliniu, regioniniu ir tarptautiniu lygiu.

2010 m. I ketv.

2012 m. I ketv.

6,75

1. Suaugusiųjų švietimo institucijų stiprinimo veikla ir bendradarbiavimo tinklų sukūrimas.

2. Bendrųjų kompetencijų mokymų organizavimas.

3. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimas, vykdoma stebėsena.

4. Metodinių ir teorijos leidinių, mokomųjų laidų, vaizdo klipų mokymosi visą gyvenimą tematika rengimas, transliavimas, leidyba.

5. Suaugusiųjų švietimo organizavimo modelio savivaldybėse diegimas.

6. Suaugusiųjų mokymui adaptuotų bendrojo lavinimo dalykų vadovėlių rengimas.

7. Informavimo apie mokymosi visą gyvenimą galimybes priemonių įgyvendinimas.

8. Suaugusiųjų švietimo institucijų sąveikos stiprinimas nacionaliniu, regioniniu ir tarptautiniu lygiu. 

9. Tarptautinio suaugusiųjų kompetencijų vertinimo tyrimo atlikimas.

10. Suaugusiųjų Trečiojo amžiaus universitetų sistemos plėtra.

11. Aukštos kvalifikacijos andragogų mokymai.

12. Bendrųjų kompetencijų mokymai socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir socialinės atskirties asmenims.

2012 m. I ketv.

2014 m. I ketv.

9,53

 

11. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.3 eilutės skiltyje „Finansavimo suma, mln. Lt“ vietoj skaičiaus „30,43“ skaičių „27,92“.

 

12. Papildau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelę šiomis naujomis 11–11.10 eilutėmis:

11.

Pameistrystės mokymo formų plėtojimas: profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis

11.1.

Veiklų grupe įgyvendinamas šis specialusis Programos tikslas:

- gerinti besimokančiųjų asmenų pasirengimą praktinei veiklai.

Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys:

- plėtoti pameistrystės mokymo formas.

11.2.

Remiamos veiklos:

1. Profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis.

2. Priemonių ir idėjų, kaip palengvinti efektyvų pameistrystės plėtojimą ir įgyvendinimą Lietuvos profesiniame mokyme, parengimas.

11.3.

Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai

Laikotarpis (ketvirčiais)

Finansavimo suma, mln. Lt

1. Profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis: mokymai pameistrystės forma profesiniam mokymui paklausa pasižyminčiuose ūkio sektoriuose.

2. Priemonių ir idėjų, kaip palengvinti efektyvu? pameistrystės plėtojimą ir įgyvendinimą Lietuvos profesiniame mokyme, parengimas: mokymų pameistrystės forma vertinimas, rekomendacijų pameistrystės diegimui ir plėtrai parengimas (rekomendacijų suderinimas su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija).

2013 m. I ketv. –

2015 m. I ketv.

2,51

11.4.

Pareiškėjas

Viešoji įstaiga Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras

11.5.

Partneriai

Viešoji įstaiga Klaipėdos darbo rinkos mokymo centras, viešoji įstaiga Panevėžio darbo rinkos mokymo centras, viešoji įstaiga Šiaulių darbo rinkos mokymo centras, viešoji įstaiga Vilniaus Žirmūnų darbo rinkos mokymo centras

11.6.

Tikslinės grupės

Mokiniai (nesimokantis ir neturintis kvalifikacijos jaunimas (16–29 metų amžiaus žmonių grupė), bedarbiai arba dirbantys asmenys, kuriems reikia įgyti arba tobulinti kvalifikaciją), mokytojai (profesinio mokymo įstaigų mokytojai, įmonių, įstaigų, organizacijų darbuotojai, kurie vykdys praktinį mokymą)

11.7.

Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai

Projektas turi atitikti:

1. Šios Programos nuostatas.

2. Projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdymo patirties.

11.8.

Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

11.9.

Įgyvendinančioji institucija

Europos socialinio fondo agentūra

11.10.

Finansavimo intensyvumas

100 proc.

.

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius