LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL finansų ministro 2008 m. rugsėjo 25 d. įsakymo Nr. 1K-297 „dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo žmogiškųjų išteklių plėtros, ekonomikos augimo, sanglaudos skatinimo, techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms patvirtinimo“ pakeitimo

 

2013 m. kovo 1 d. Nr. 1K-091

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugsėjo 25 d. įsakymą Nr. 1K-297 „Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 112-4281; 2010, Nr. 16-775; 2011, Nr. 6-241, Nr. 114-5366):

1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698), 5.7.2.3 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 780 „Dėl techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 90-3606) 2.1.4 punktu,“.

2. Nurodytu įsakymu patvirtintame Projektų finansavimo sąlygų apraše Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms:

2.1. Išdėstau 1 punktą taip:

1. Projektų finansavimo sąlygų aprašas Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas techninės paramos gavėjams ir naujiems galimiems techninės paramos gavėjams ir jų įgyvendinamam veiksmų programų administravimui, finansuojamam iš techninės paramos pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. lapkričio 21 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2012)8453, 5 prioriteto „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ VP1-5.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, nustatytą Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722), Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. liepos 25 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2012)5383, 6 prioriteto „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP2-6.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, nustatytą Ekonomikos augimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721), Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. birželio 1 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2012)3491, 4 prioriteto „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP3-4.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, nustatytą Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720), ir Techninės paramos veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. K(2007)6717, su paskutiniais pakeitimais, padarytais Europos Komisijos 2012 m. lapkričio 21 d. sprendimu Nr. C(2012)8454, prioriteto „Techninė parama ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, administravimui“ VP4-1.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“, nustatytą Techninės paramos veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 782 (Žin., 2008, Nr. 90-3608). Aprašas skirtas techninės paramos gavėjams ir naujiems galimiems techninės paramos gavėjams, siekiantiems gauti finansavimą iš techninės paramos veiksmų programų administravimui.“

2.2. Išdėstau 2 punktą taip:

2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1081/2006 dėl Europos socialinio fondo ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1784/1999 (OL 2006 L 210, p. 12), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 396/2009 (OL 2009 L 126, p. 1), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 423/2012 (OL 2012 L 133, p. 1), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1084/2006, įsteigiančiu Sanglaudos fondą ir panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1164/94 (OL 2006 L 210, p. 79), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429), Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 780 (Žin., 2008, Nr. 90-3606), Metodiniais nurodymais dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo ir Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams vertinimo (toliau – Metodiniai nurodymai dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams), patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).“

2.3. Išdėstau 5 punktą taip:

5. Pagal šį Aprašą remiamos veiklos:

5.1. techninė parama pagal VP1-5.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ skiriama šioms veikloms finansuoti:

5.1.1. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos rengimas, įgyvendinimas, valdymas, priežiūra, kontrolė, auditas;

5.1.2. valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, atliekančių Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos administravimo funkcijas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (mokymas, suteikiantis bei tobulinantis kvalifikaciją 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo srityje ir bendruosius įgūdžius);

5.1.3. pasirengimas įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas;

5.1.4. projektų, finansuojamų iš Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioriteto „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“, administravimas;

5.1.5. Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento administravimas ir užbaigimas;

5.1.6. projektų, finansuotų iš 2000–2006 m. Sanglaudos fondo lėšų, užbaigimas;

5.2. techninė parama pagal VP2-6.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ skiriama šioms veikloms finansuoti:

5.2.1. Ekonomikos augimo veiksmų programos rengimas, įgyvendinimas, valdymas, priežiūra, kontrolė, auditas;

5.2.2. valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, atliekančių Ekonomikos augimo veiksmų programos administravimo funkcijas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (mokymas, suteikiantis bei tobulinantis kvalifikaciją 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo srityje ir bendruosius įgūdžius);

5.2.3. pasirengimas įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas;

5.2.4. projektų, finansuojamų iš Ekonomikos augimo veiksmų programos 6 prioriteto „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programos įgyvendinimui“, administravimas;

5.2.5. Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento administravimas ir užbaigimas;

5.2.6. projektų, finansuotų iš 2000–2006 m. Sanglaudos fondo lėšų, užbaigimas;

5.3. techninė parama pagal VP3-4.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ skiriama šioms veikloms finansuoti:

5.3.1. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos rengimas, įgyvendinimas, valdymas, priežiūra, kontrolė, auditas;

5.3.2. valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, atliekančių Sanglaudos skatinimo veiksmų programos administravimo funkcijas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (mokymas, suteikiantis bei tobulinantis kvalifikaciją 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo srityje ir bendruosius įgūdžius);

5.3.3. pasirengimas įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas;

5.3.4. projektų, finansuojamų iš Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 4 prioriteto „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programos įgyvendinimui“, administravimas;

5.3.5. Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento administravimas ir užbaigimas;

5.3.6. projektų, finansuotų iš 2000–2006 m. Sanglaudos fondo lėšų, užbaigimas;

5.4. techninė parama pagal VP4-1.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“ skiriama šioms veikloms finansuoti:

5.4.1. Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų rengimas, įgyvendinimas, valdymas, priežiūra, kontrolė, auditas;

5.4.2. valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, atliekančių 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal Konvergencijos tikslą, administravimo funkcijas, mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas (mokymas, suteikiantis bei tobulinantis kvalifikaciją 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos administravimo srityje ir bendruosius įgūdžius);

5.4.3. pasirengimas įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas;

5.4.4. projektų, finansuojamų iš Techninės paramos veiksmų programos, administravimas;

5.4.5. Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento administravimas ir užbaigimas;

5.4.6. projektų, finansuotų iš 2000–2006 m. Sanglaudos fondo lėšų, užbaigimas.“

2.4. Išdėstau 7 punktą taip:

7. Pagal šį Aprašą planuojama iš viso skirti 580 087 017 (penkis šimtus aštuoniasdešimt milijonų aštuoniasdešimt septynis tūkstančius septyniolika) litų techninės paramos:

7.1. 98 746 611 (devyniasdešimt aštuonis milijonus septynis šimtus keturiasdešimt šešis tūkstančius šešis šimtus vienuolika) litų iš Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priede VP1-5.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ finansavimo plane numatytų veiksmų programų administravimui galimų skirti finansavimo lėšų, kurias sudaro 100 procentų ES fondų lėšos;

7.2. 123 816 842 (vieną šimtą dvidešimt tris milijonus aštuonis šimtus šešiolika tūkstančių aštuonis šimtus keturiasdešimt du) litus iš Ekonomikos augimo veiksmų programos priede VP2-6.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ finansavimo plane numatytų veiksmų programų administravimui galimų skirti finansavimo lėšų, kurias sudaro 100 procentų ES fondų lėšos;

7.3. 123 816 842 (vieną šimtą dvidešimt tris milijonus aštuonis šimtus šešiolika tūkstančių aštuonis šimtus keturiasdešimt du) litus iš Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede VP3-4.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ finansavimo plane numatytų veiksmų programų administravimui galimų skirti finansavimo lėšų, kurias sudaro 100 procentų ES fondų lėšos;

7.4. 233 706 722 (du šimtus trisdešimt tris milijonus septynis šimtus šešis tūkstančius septynis šimtus dvidešimt du) litus iš Techninės paramos veiksmų programos priede VP4-1.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“ finansavimo plane numatytų veiksmų programų administravimui galimų skirti finansavimo lėšų, kurių 85 procentai, arba 198 650 714 (vienas šimtas devyniasdešimt aštuoni milijonai šeši šimtai penkiasdešimt tūkstančių septyni šimtai keturiolika) litų, yra ES fondų lėšos, 15 procentų, arba 35 056 008 (trisdešimt penki milijonai penkiasdešimt šeši tūkstančiai aštuoni) litai, – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.“

2.5. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Įgyvendinant Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo veiksmų programų techninės paramos prioritetus ir Techninės paramos veiksmų programą, vadovaujančiosios institucijos funkcijas atlieka Finansų ministerija, įgyvendinančiosios institucijos funkcijas – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).“

2.6. Išdėstau 12 punktą taip:

12. Nauji galimi techninės paramos gavėjai:

12.1. techninę paramą veiksmų programų administravimui pagal VP1-5.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ gali gauti ministerijos, pagal kompetenciją atsakingos už iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius, įgyvendinančiosios institucijos, administruojančios Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139, ir visuotinės dotacijos valdytojai, atrinkti vadovaujantis Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 1K-349 (Žin., 2008, Nr. 132-5093; 2010, Nr. 148-7606), nustatyta tvarka;

12.2. techninę paramą veiksmų programų administravimui pagal VP2-6.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ gali gauti ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius, įgyvendinančiosios institucijos, administruojančios Ekonomikos augimo veiksmų programą, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139, ir visuotinės dotacijos valdytojai, atrinkti vadovaujantis Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka;

12.3. techninę paramą veiksmų programų administravimui pagal VP3-4.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ gali gauti ministerijos, pagal kompetenciją atsakingos už iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius, įgyvendinančiosios institucijos, administruojančios Sanglaudos skatinimo veiksmų programą, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139, ir visuotinės dotacijos valdytojai, atrinkti vadovaujantis Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka;

12.4. techninę paramą veiksmų programų administravimui pagal VP4-1.1-FM-01-V priemonę „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“ gali gauti:

12.4.1. vadovaujančioji, tvirtinančioji ir mokėjimo institucijos, Viešųjų pirkimų tarnyba, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139;

12.4.2. ministerijos, pagal kompetenciją atsakingos už iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius, ir įgyvendinančiosios institucijos, administruojančios daugiau nei vieną veiksmų programą, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1139;

12.4.3. Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, kuriai Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. IX-1667 „Dėl pavedimo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei atlikti Lietuvos Respublikos gaunamos Europos Sąjungos struktūrinės paramos auditus“ (Žin., 2003, Nr. 70-3171; 2007, Nr. 108-4402) pavesta atlikti audito institucijos funkcijas.“

2.7. Papildau šiuo 211 punktu:

211. Projekto išlaidos negali būti finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES fondų, ES finansinės paramos priemonių, kitų Bendrijos finansinių priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, jei dėl to tos pačios išlaidos gali būti finansuotos kelis kartus.“

2.8. Išdėstau 5 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                       RIMANTAS ŠADŽIUS

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms

5 priedas

 

žmogiškųjų išteklių plėtros, ekonomikos augimo, sanglaudos skatinimo, Techninės parAmos veiksmų programų PRIeDUOSE NUMATYTŲ veiksmų programų administravimo priemonių įgyvendinimo stebėsenos rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodika

 

i. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytų veiksmų programų administravimo priemonių įgyvendinimo stebėsenos rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodika (toliau – metodika) taikoma apskaičiuojant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinančios Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioriteto „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ VP.1-5.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, Ekonomikos augimo veiksmų programos 6 prioriteto „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP.2-6.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 4 prioriteto „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programai įgyvendinti“ VP.3-4.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ ir Techninės paramos veiksmų programos 1 prioriteto „Techninė parama ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal Konvergencijos tikslą, administravimui“ VP.4-1.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos administravimo sistemos sukūrimas ir efektyvus jos funkcionavimas“ (toliau – 2007–2013 metų Europos Sąjungos techninė parama veiksmų programoms administruoti) įgyvendinimo stebėsenos rodiklius (toliau – stebėsenos rodikliai).

2. Šia metodika vadovaujasi techninės paramos gavėjai, kuriems skiriama 2007–2013 metų Europos Sąjungos (toliau – ES) techninė parama veiksmų programoms administruoti.

3. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioriteto „Techninė parama Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ VP.1-5.1-FM-01-V priemonės „ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimas“ stebėsenos rodikliuose minimi valstybės tarnautojai ir kiti pareigūnai šioje metodikoje prilyginami valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems ES struktūrinės paramos administravimo srityje arba atitinkamos veiksmų programos įgyvendinimo srityje.

 

II. bendri stebėsenos rodiklių apskaičiavimo principai

 

4. Techninės paramos gavėjai atlieka prieš ataskaitinius metus ėjusių ir ataskaitinių metų, už kuriuos yra teikiamos metinės veiksmų programų įgyvendinimo ataskaitos, analizę ir apskaičiuoja:

4.1. produkto rodiklį (skaičiais) – kiek institucijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų (toliau – darbuotojai) ataskaitiniais metais bent kartą dalyvavo mokymuose (į šio rodiklio reikšmę įtraukiamas bent kartą per ataskaitinius metus mokymuose dalyvavusių darbuotojų skaičius, neatsižvelgiant į tai, ar jie ataskaitiniais metais pradėjo dirbti institucijoje ES struktūrinės paramos administravimo srityje, ar nutraukė darbo santykius su institucija, ar jie toje institucijoje pradėjo dirbti kitoje srityje);

4.2. produkto bazinį rodiklį (skaičiais, iš kurių bus apskaičiuojama procentinė produkto rodiklio reikšmė tais atvejais, kai techninės paramos gavėjas turi atsiskaityti už pasiektą produkto rodiklį, išreikštą procentais) – kiek institucijos darbuotojų ataskaitiniais metais dirbo institucijoje ES struktūrinės paramos administravimo srityje;

4.3. produkto pokyčio rodiklį (skaičiais, iš kurių bus apskaičiuojama procentinė produkto rodiklio reikšmė tais atvejais, kai techninės paramos gavėjas turi atsiskaityti už pasiektą produkto rodiklį, išreikštą procentais) – kiek institucijos darbuotojų ataskaitiniais metais bent kartą dalyvavo mokymuose (į šio rodiklio reikšmę įtraukiamas bent kartą per ataskaitinius metus mokymuose dalyvavusių darbuotojų skaičius, neatsižvelgiant į tai, ar jie ataskaitiniais metais pradėjo dirbti institucijoje ES struktūrinės paramos administravimo srityje, ar nutraukė darbo santykius su institucija, ar jie toje institucijoje pradėjo dirbti kitoje srityje);

4.4. rezultato bazinį rodiklį (skaičiais, iš kurių bus apskaičiuojama procentinė rezultato rodiklio reikšmė) – kiek institucijos darbuotojų, dirbusių ES struktūrinės paramos administravimo srityje arba atitinkamos veiksmų programos įgyvendinimo srityje, prieš ataskaitinius metus ėjusiais metais bent kartą dalyvavo mokymuose;

4.5. rezultato pokyčio rodiklį (skaičiais, iš kurių bus apskaičiuojama procentinė rezultato rodiklio reikšmė) – kiek institucijos darbuotojų, kurie prieš ataskaitinius metus ėjusiais metais bent kartą dalyvavo mokymuose, visus ataskaitinius metus institucijoje dirbo ES struktūrinės paramos administravimo srityje arba atitinkamos veiksmų programos įgyvendinimo srityje.

5. Atsiskaitant už stebėsenos rodiklių įgyvendinimo reikšmes taikomi šie principai:

5.1. į stebėsenos rodiklių reikšmes įskaičiuojamas darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, kurių dalyvio mokestis ir (arba) kitos su dalyvavimu mokymuose susijusios išlaidos (transporto, gyvenamojo ploto nuomos, sveikatos draudimo, dienpinigių ir (arba) kitos išlaidos) visiškai arba tam tikra dalimi buvo finansuotos 2007–2013 metų ES techninės paramos veiksmų programoms administruoti lėšomis, skaičius;

5.2. į stebėsenos rodiklių reikšmes įskaičiuojamas mokymuose dalyvavusių darbuotojų skaičius nepriklausomai nuo mokymų skaičiaus, t. y. jei darbuotojas per metus dalyvavo keliuose mokymuose, į stebėsenos rodiklių įgyvendinimo reikšmes jis įskaičiuojamas tik vieną kartą;

5.3. į stebėsenos rodiklių reikšmes įskaičiuojamas darbuotojų, pilnai ar iš dalies atliekančių 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos administravimo funkcijas, skaičius;

5.4. į stebėsenos rodiklių reikšmes įskaičiuojamas darbuotojų, prieš ataskaitinius metus dalyvavusių mokymuose ir prieš ataskaitinius metus arba ataskaitiniais metais išėjusių nėštumo ir gimdymo ir (arba) tėvystės atostogų, ir (arba) atostogų vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai, skaičius;

5.5. darbuotojų, dalyvavusių kelerius metus vykusiuose ir pasibaigusiuose mokymuose, skaičius į stebėsenos rodiklių įgyvendinimo reikšmes įskaičiuojamas tais metais, kuomet mokymai buvo baigti;

5.6. į stebėsenos rodiklių reikšmes įskaičiuojamas darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, kurie įtraukti į institucijoje sudarytus individualius kvalifikacijos tobulinimo planus, skaičius, kai darbuotojas per metus dalyvavo bent vienuose mokymuose, numatytuose individualiame kvalifikacijos tobulinimo plane. Jei darbuotojas per metus dalyvavo bent vienuose mokymuose, numatytuose individualiame kvalifikacijos tobulinimo plane, tuomet laikoma, kad darbuotojas įvykdė individualiame kvalifikacijos tobulinimo plane numatytą metinį mokymo planą;

5.7. darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, kuriuos pagal sutartį dėl Europos Sąjungos struktūrinę paramą administruojančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų kvalifikacijos kėlimo Lietuvoje paslaugų organizavo vadovaujančioji institucija, skaičius įskaičiuojamas į tų institucijų stebėsenos rodiklių įgyvendinimo reikšmes, kuriose darbuotojai dirba.

6. Į stebėsenos rodiklių įgyvendinimo reikšmes gali būti įskaičiuojamas darbuotojų, vykusių į tarnybines komandiruotes darbo funkcijų atlikti ir tuo pačiu įgijusių naujų žinių, būtinų jų funkcijoms atlikti, skaičius.

7. Techninės paramos gavėjai apskaičiuodami stebėsenos rodiklių reikšmes įskaičiuoja tuos mokymus, už kuriuos patirtos išlaidos buvo ar bus deklaruotos teikiant mokėjimo prašymus, ir tuos mokymus, kuriuos organizavo ir išlaidas patyrė vadovaujančioji institucija.

8. Į stebėsenos rodiklių reikšmes taip pat gali būti įskaičiuoti ir tokie mokymai, kuriuose darbuotojas kėlė kvalifikaciją, tačiau jokių išlaidų patirta nebuvo.

9. Stebėsenos rodikliai apskaičiuojami skaitine arba procentine išraiška, apvalinama iki sveikojo skaičiaus.

10. Vadovaujančioji institucija pasibaigus kalendoriniam metų ketvirčiui per 15 dienų techninės paramos gavėjams pateikia darbuotojų, dalyvavusių jos organizuotose mokymuose, sąrašus.

 

III. Stebėsenos rodiklių išskaidymas pagal veiksmų programas

 

11. techninės paramos gavėjai turi atsiskaityti už tų veiksmų programų, iš kurių techninės paramos gavėjams skiriama 2007–2013 metų ES techninė parama veiksmų programoms administruoti, stebėsenos rodiklių įgyvendinimą. Jei techninės paramos gavėjui 2007–2013 metų ES techninė parama veiksmų programoms administruoti yra skiriama iš kelių veiksmų programų, jis atsiskaito už tų veiksmų programų, iš kurių jam skiriama 2007–2013 metų ES techninė parama veiksmų programoms administruoti, stebėsenos rodiklių įgyvendinimą.

12. Kai techninės paramos gavėjui 2007–2013 metų ES techninė parama veiksmų programoms administruoti yra skiriama iš kelių veiksmų programų, jis gautas stebėsenos rodiklių reikšmes išskaido atitinkamai pagal lėšų priskyrimo prie techninės paramos prioritetų proporcijas, kurios yra apskaičiuojamos atsižvelgiant į techninės paramos gavėjo projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nurodytą 2007–2013 metų ES techninės paramos veiksmų programoms administruoti dydį pagal atskiras veiksmų programas.

 

IV. Atsiskaitymas už įgyvendintus stebėsenos rodiklius

 

13. techninės paramos gavėjai už pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes atsiskaito kartą per metus ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 31 d. įgyvendinančiajai institucijai teikdami mokėjimo prašymus, kuriais nedeklaruoja įgyvendinančiajai institucijai patirtų išlaidų, o atsiskaito už ataskaitiniais metais pasiektus stebėsenos rodiklius (toliau – atsiskaitomieji mokėjimo prašymai). Kartu su atsiskaitomaisiais mokėjimo prašymais techninės paramos gavėjai įgyvendinančiajai institucijai pateikia techninės paramos gavėjo darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, sąrašą, kurio forma nustatyta šios metodikos priede.

14. Techninės paramos gavėjai, pildydami atsiskaitomuosius mokėjimo prašymus, mokėjimo prašymo dalies bendrosios dalies eilutėje „Ataskaitinis laikotarpis, už kurį teikiamas mokėjimo prašymas“ stulpelyje „Iki“ nurodo ataskaitinių metų gruodžio 31 d.

15. Techninės paramos gavėjai, vadovaudamiesi Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programos Techninės paramos prioritetų stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašyme nustatytais principais, atsiskaitomojo mokėjimo prašymo dalies „Stebėsenos rodikliai“ 3 stulpelyje „nuo projekto pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos pasiekta reikšmė“ nurodo pasiektą:

15.1. produkto rodiklio skaitinę reikšmę,

15.2. produkto rodiklio bazinę skaitinę reikšmę (kai tokia turi būti nurodyta),

15.3. produkto rodiklio pokyčio skaitinę reikšmę (kai tokia turi būti nurodyta),

15.4. rezultato rodiklio bazinę skaitinę reikšmę,

15.5. rezultato rodiklio pokyčio skaitinę reikšmę.

16. Techninės paramos gavėjai atsiskaitomojo mokėjimo prašymo dalies „Stebėsenos rodikliai“ 5 stulpelyje „Komentarai“ nurodo informaciją apie stebėsenos rodiklių nepasiekimo priežastis. Jei informacija apie stebėsenos rodiklių nepasiekimo priežastis stulpelyje „Komentarai“ netelpa, ji nurodoma mokėjimo prašymo lydraštyje.

17. Įgyvendinančioji institucija, gavusi iš techninės paramos gavėjų atsiskaitomuose mokėjimo prašymuose teikiamą informaciją apie ataskaitiniais metais įgyvendintus stebėsenos rodiklius, kasmet iki kovo 1 d. Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemoje (toliau – SFMIS) pildo stebėsenos rodiklių pasiekimus, registruodama uždavinio ir (ar) priemonės lygmens stebėsenos rodiklių pasiektas reikšmes.

18. Techninės paramos gavėjai, įgyvendinančiajai institucijai teikdami mokėjimo prašymus, mokėjimo prašymo dalyje „Rodikliai“ nurodo tas pačias pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes, iki kitais metais bus pateikti mokėjimo pašymai atsiskaitant už kitais ataskaitiniais metais pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes.

 

V. Baigiamosios nuostatos

 

19. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi techninės paramos gavėjų pateiktą informaciją apie visus ataskaitiniais metais įgyvendintus stebėsenos rodiklius, imasi priemonių, kad kitais metais būtų pasiektos techninės paramos gavėjų projektų finansavimo ir administravimo sutartyse nustatytos planuojamos pasiekti stebėsenos rodiklių reikšmės.

20. Vadovaujančioji institucija, įvertinusi įgyvendinančiosios institucijos SFMIS pateiktą informaciją apie visus ataskaitiniais metais įgyvendintus stebėsenos rodiklius, imasi priemonių, kad būtų pasiektos Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytoms veiksmų programų administravimo priemonėms nustatytos planuojamos pasiekti stebėsenos rodiklių reikšmės.

 

_________________

 

 

Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo, Techninės paramos veiksmų programų prieduose numatytų veiksmų programų administravimo priemonių įgyvendinimo stebėsenos rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodikos

priedas

 

(Techninės paramos gavėjo darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, sąrašo forma)

 

__________________________________________________________________________

(Institucijos, sudariusios sąrašą, pavadinimas)

 

TECHNINĖS PARAMOS GAVĖJO DARBUOTOJŲ, DALYVAVUSIŲ MOKYMUOSE, SĄRAŠAS

 

__________________________________________________________________________

(Projekto pavadinimas ir numeris)

 

___________Nr. ______

(data)

_______________

(sudarymo vieta)

 

___________________

(adresatas)

 

Eil. Nr.

Darbuotojo vardas, pavardė

Kvalifikacijos kėlimo data

Mokėjimo prašymas, kuriuo deklaruojamos išlaidos*

Darbo santykių nutraukimo data

 

 

Ataskaitiniai metai (nurodomi metai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prieš ataskaitinius metus ėję metai (nurodomi metai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Tuo atveju, kai techninės paramos gavėjas, kurio darbuotojas buvo apmokytas, išlaidų nepatyrė, nurodyti, kad mokymai buvo organizuoti vadovaujančiosios institucijos arba kad mokymai buvo nemokami. Jei patirtos išlaidos už mokymus dar nebuvo deklaruotos, nurodyti mokėjimo prašymą, kuriuo išlaidos bus deklaruotos.

 

_____________________

(techninės paramos gavėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)

______________

(parašas)

_________________

(vardas ir pavardė)

 

_________________