LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL „KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALSTYBINIŲ TECHNINIŲ APŽIŪRŲ TAISYKLIŲ“ DALINIŲ PAKEITIMŲ IR PAPILDYMŲ
1997 m. lapkričio 24 d. Nr. 433
Vilnius
ĮSAKAU:
Pakeisti ir papildyti Susisiekimo ministerijos 1993 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 445 patvirtintas „Kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų taisykles“ (Žin., 1993, Nr. 66 -1261; 1994, Nr. 91-1794; 1996, Nr. 34-848; Nr. 76-1839, Nr. 110-2520; 1997, Nr. 20-480; 1997, Nr. 78-1999).
1. 1.6 punktą papildyti žodžiais „o keleivinio ir krovininio kelių transporto turi teisę kontroliuoti ir Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos“ ir visą punktą išdėstyti taip:
2. 3 punkto „Apžiūrų atlikimo periodiškumas“ papildant ir pakeičiant 3.1 papunktį „Transporto priemonių apžiūros atliekamos“ ir 3.1 papunktį išdėstyti taip:
„3.1. Transporto priemonių apžiūros atliekamos:
3.1.3. lengvųjų automobilių: taksi, automobilių,
skirtų vairuotojų mokymui ir verslo tikslais naudojamų
žmonėms vežti kas 12 mėn.;
3.1.4. lengvųjų automobilių: taksi ir verslo
tikslais naudojamų žmonėms vežti, kurių eksploatacijos
laikotarpis yra didesnis negu 5 metai kas 6 mėn.;
3.1.13. lengvųjų automobilių priekabų kas 24 mėn.
Pastaba. Specialiosios transporto priemonės – tai transporto priemonės, pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos tik:
keleiviams ir (arba) kroviniams vežti, kurių transportavimui reikalinga speciali įranga, arba specialioms darbo funkcijoms atlikti.“
3. Techninių reikalavimų naudojamoms kelių transporto priemonėms 408 kodo „Stabdymo efektyvumas“ pastabą papildyti taip: „mokomosioms transporto priemonėms, esant sudvejintiems stabdžių pedalams, stabdymo jėgos ir stabdymo efektyvumas turi būti tikrinamas tiek su pagrindiniais, tiek su papildomai įrengtais stabdžių pedalais. Stabdymo jėgos ir stabdymo efektyvumas neturi skirtis.“ ir 408 kodą išdėstyti taip:
1 grupė. Įrengimas ir identifikavimas Kodas
Stabdymo efektyvumas 408
Reikalavimai: |
1. stabdant lengvuosius automobilius, taip pat tokius automobilius |
|
su lengvąja priekaba: |
|
darbiniu stabdžiu > 50%; |
|
stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15 %. |
|
2. stabdant autobusus ir troleibusus: |
|
*darbiniu stabdžiu > 45%; |
|
stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15 %. |
|
3. stabdant krovininius automobilius: |
|
*darbiniu stabdžiu > 45 %; |
|
stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15%. |
|
4. stabdant krovininių automobilių priekabas (puspriekabes): |
|
darbiniu stabdžiu > 40%; |
|
stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15%. |
Kontrolė: |
stabdymo efektyvumas nustatomas stabdžių tikrinimo stendu, o kai kuriais |
|
atvejais – kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu, tikrinant aikštelėje su kieta bei sausa |
|
kelio danga ir pradedant stabdyti esant greičiui 20 – 40 km/h. |
|
|
Pastaba: |
1. stabdymo efektyvumas z skaičiuojamas: |
|
1) tikrinant stabdžių tikrinimo stendu – pagal formulę |
|
z=[Pst / (ma× g)] ×100%, |
|
čia: Pst – suminė stabdymo jėga N; ma – transporto priemonės faktinė masė kg; |
|
g – laisvo kūno kritimo pagreitis m/s2; |
|
2) tikrinant kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu – pagal formulę |
|
z=(jst/ g) × 100%, |
|
čia: jst – lėtėjimo pagreitis m/s2. |
|
2. mokomosioms transporto priemonėms, esant sudvejintiems stabdžių pedalams, |
|
stabdymo jėgos ir stabdymo efektyvumas turi būti tikrinamas tiek su pagrindiniais, tiek su |
|
papildomiai įrengtais stabdžių pedalais. Stabdymo jėgos ir stabdymo efektyvumas neturi skirtis. |