LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL „KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALSTYBINIŲ TECHNINIŲ APŽIŪRŲ TAISYKLIŲ“ DALINIŲ PAKEITIMŲ IR PAPILDYMŲ

 

1997 m. lapkričio 24 d. Nr. 433

Vilnius

 

Tobulinant valstybinių techninių apžiūrų veiklą ir siekiant užtikrinti keleivių pasyvųjį saugumą,

ĮSAKAU:

Pakeisti ir papildyti Susisiekimo ministerijos 1993 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 445 patvirtintas „Kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų taisykles“ (Žin., 1993, Nr. 66 -1261; 1994, Nr. 91-1794; 1996, Nr. 34-848; Nr. 76-1839, Nr. 110-2520; 1997, Nr. 20-480; 1997, Nr. 78-1999).

1. 1.6 punktą papildyti žodžiais „o keleivinio ir krovininio kelių transporto turi teisę kontroliuoti ir Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos“ ir visą punktą išdėstyti taip:

1.6. Apžiūrų atlikimą nustatytu periodiškumu kontroliuoja Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Kelių policijos tarnyba, o keleivinio ir krovininio kelių transporto turi teisę kontroliuoti ir Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos“.

2. 3 punkto „Apžiūrų atlikimo periodiškumas“ papildant ir pakeičiant 3.1 papunktį „Transporto priemonių apžiūros atliekamos“ ir 3.1 papunktį išdėstyti taip:

3.1. Transporto priemonių apžiūros atliekamos:

3.1.1. motociklų                                                                                           kas 24 mėn.;

3.1.2. lengvųjų automobilių                                                                          kas 24 mėn.;

3.1.3. lengvųjų automobilių: taksi, automobilių,

skirtų vairuotojų mokymui ir verslo tikslais naudojamų

žmonėms vežti                                                                                                         kas 12 mėn.;

3.1.4. lengvųjų automobilių: taksi ir verslo

tikslais naudojamų žmonėms vežti, kurių eksploatacijos

laikotarpis yra didesnis negu 5 metai                                                                       kas 6 mėn.;

3.1.5. gyvenamiesiems automobiliams                                                         kas 24 mėn.;

3.1.6. autobusų                                                                                             kas 6 mėn.;

3.1.7. troleibusų                                                                                            kas 6 mėn.;

3.1.8. krovininių automobilių                                                                       kas 12 mėn.;

3.1.9. krovininių automobilių, pritaikytų žmonėms vežti                             kas 6 mėn.;

3.1.10. transporto priemonių pavojingiems kroviniams vežti                       kas 6 mėn.;

3.1.11. specialiųjų transporto priemonių                                                      kas 12 mėn.;

3.1.12. krovininių automobilių priekabų ir puspriekabių                              kas 12 mėn.;

3.1.13. lengvųjų automobilių priekabų                                                         kas 24 mėn.

Pastaba. Specialiosios transporto priemonės – tai transporto priemonės, pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos tik:

keleiviams ir (arba) kroviniams vežti, kurių transportavimui reikalinga speciali įranga, arba specialioms darbo funkcijoms atlikti.“

3. Techninių reikalavimų naudojamoms kelių transporto priemonėms 408 kodo „Stabdymo efektyvumas“ pastabą papildyti taip: „mokomosioms transporto priemonėms, esant sudvejintiems stabdžių pedalams, stabdymo jėgos ir stabdymo efektyvumas turi būti tikrinamas tiek su pagrindiniais, tiek su papildomai įrengtais stabdžių pedalais. Stabdymo jėgos ir stabdymo efektyvumas neturi skirtis.“ ir 408 kodą išdėstyti taip:

1 grupė. Įrengimas ir identifikavimas                                                           Kodas

Stabdymo efektyvumas                                                                                     408

Reikalavimai:

1. stabdant lengvuosius automobilius, taip pat tokius automobilius

 

su lengvąja priekaba:

 

darbiniu stabdžiu > 50%;

 

stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15 %.

 

2. stabdant autobusus ir troleibusus:

 

*darbiniu stabdžiu > 45%;

 

stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15 %.

 

3. stabdant krovininius automobilius:

 

*darbiniu stabdžiu > 45 %;

 

stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15%.

 

4. stabdant krovininių automobilių priekabas (puspriekabes):

 

darbiniu stabdžiu > 40%;

 

stovėjimo (atsarginiu) stabdžiu > 15%.

Kontrolė:

stabdymo efektyvumas nustatomas stabdžių tikrinimo stendu, o kai kuriais

 

atvejais – kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu, tikrinant aikštelėje su kieta bei sausa

 

kelio danga ir pradedant stabdyti esant greičiui 20 – 40 km/h.

 

 

Pastaba:

1. stabdymo efektyvumas z skaičiuojamas:

 

1) tikrinant stabdžių tikrinimo stendu – pagal formulę

 

z=[Pst / (ma× g)] ×100%,

 

čia: Pst – suminė stabdymo jėga N; ma – transporto priemonės faktinė masė kg;

 

g – laisvo kūno kritimo pagreitis m/s2;

 

2) tikrinant kilnojamuoju lėtėjimo matavimo prietaisu – pagal formulę

 

z=(jst/ g) × 100%,

 

čia: jst – lėtėjimo pagreitis m/s2.

 

2. mokomosioms transporto priemonėms, esant sudvejintiems stabdžių pedalams,

 

stabdymo jėgos ir stabdymo efektyvumas turi būti tikrinamas tiek su pagrindiniais, tiek su

 

papildomiai įrengtais stabdžių pedalais. Stabdymo jėgos ir stabdymo efektyvumas neturi skirtis.

 

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                     ALGIS ŽVALIAUSKAS



* Transporto priemonių, pagamintų iki 1994 01 01, darbinių stabdžių stabdymo efektyvumas > 40%.