LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2008 M. GRUODŽIO 8 D. ĮSAKYMO NR. D1-659 „DĖL PRIEMONĖS „VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO SISTEMŲ RENOVAVIMAS IR PLĖTRA“ VEIKLOS „DUMBLO TVARKYMO INFRASTRUKTŪROS KŪRIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. kovo 26 d. Nr. D1-122
Vilnius
Pakeičiu priemonės „Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sistemų renovavimas ir plėtra“ veiklos „Dumblo tvarkymo infrastruktūros kūrimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. D1-659 „Dėl priemonės „Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sistemų renovavimas ir plėtra“ veiklos „Dumblo tvarkymo infrastruktūros kūrimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 6-186):
1. Išdėstau priemonės „Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sistemų renovavimas ir plėtra“ veiklos „Dumblo tvarkymo infrastruktūros kūrimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 34 punkto pirmąjį sakinį taip:
2. Išdėstau Aprašo 1 priedo „Administracinės atitikties vertinimo lentelė“ 16 punktą taip:
16. |
Pridėta pirkimo dokumentų dalis, kurioje pateikti darbų kainų/kiekių žiniaraščiai ir darbų sąmata. |
|
|
|
3. Pakeičiu Aprašo 2 priedą „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“:
3.1. išdėstau 1 punkto 1.2.4 papunktį taip:
1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus (2009 m. sausio 16 d. Stebėsenos komiteto nutarimas Nr. 11) ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus: – Valstybinio strateginio atliekų tvarkymo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31d. nutarimu Nr. 1224, I priedo 6.5.4 punkto nuostatas; – regiono plėtros planą. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projektas tenkina visus Stebėsenos komiteto patvirtintus specialiuosius projektų atrankos kriterijus. Būtina įsitikinti: – ar finansuojami projektai įgyvendina Valstybinio strateginio atliekų tvarkymo plano I priedo 6.5.4 punkte nurodytą priemonę; – ar projektas įtrauktas į regioninio plėtros plano įgyvendinimo priemonių sąrašą.
Informacijos šaltinis – paraiškos B dalis. |
3.2. išdėstau 9 punkto 9.1.2 papunktį taip:
9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (taikoma projektams, kurių vertė didesnė nei 3,453 mln. Lt) |
|
|
|
Projekto skaičiavimai remiasi pagrįstomis busimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis.
Informacijos šaltinis – paraiška pagal Reglamento Nr. 1828/2006 XXI priedą. |
3.3. išdėstau 9 punkto 9.3.1 papunktį taip:
9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio: 9.3.1.1. negaunama pajamų; 9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis); 9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis). (Taikoma projektams, kurių vertė didesnė nei 3,453 mln. Lt) |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą prie vienos iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects).
Informacijos šaltinis – paraiškos B dalis. Didelės apimties projektams – paraiška pagal Reglamento Nr. 1828/2006 XXI priedą. |
3.4. išdėstau 9 punkto 9.3.2 papunktį taip:
9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis (taikoma projektams, kurių vertė didesnė nei 3,453 mln. Lt). |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie Tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų teisingai. Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą taip, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects).
Informacijos šaltinis – paraiškos B dalis. Didelės apimties projektams – paraiška pagal Reglamento Nr. 1828/2006 XXI priedą. |
4. Pakeičiu 3 priedą „Paraiškos dėl projekto finansavimo specialioji (B) dalis“:
4.1. išdėstau 2 punktą taip:
„2. PROJEKTAS ATITINKA STEBĖSENOS KOMITETO PATVIRTINTUS SPECIALIUOSIUS ATITIKTIES KRITERIJUS
Trumpas projekto atitikties Stebėsenos komiteto patvirtintiems specialiesiems atitikties kriterijams aprašymas. |
Išdėstyti, kaip projektas atitiks: – Valstybinio strateginio atliekų tvarkymo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1224, I priedo 6.5.4 punkto nuostatas; – regiono plėtros planą.“ |
4.2. išdėstau 5 punktą taip:
„5. FINANSINĖ ANALIZĖ (netaikoma didelės apimties projektams)
5.1. Pagrindiniai finansinės analizės rezultatai |
||||
Finansinė analizė turi būti atlikta vadovaujantis „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinių gairių“ (Europos Komisijos darbo dokumentas Nr. 4) nuostatomis (gairės lietuviu ir anglų kalbomis pateiktos interneto tinklalapyje http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/ena), „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovo“ nuostatomis (šis vadovas pateiktas interneto tinklalapyje http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/eaires/pajamų ir „Investicinių projektų kaštų-naudos analizės gairių“ nuostatomis (gairės anglų kalba pateiktos interneto tinklalapyje http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/pareiškejas/cba).
Prie Paraiškos pridėti finansinės analizės skaičiavimus, o pagrindinius rezultatus pateikti užpildant šią lentelę. |
||||
Diskonto norma, % |
Grynoji dabartinė vertė (prieš paramą), Lt |
Grynoji dabartinė vertė (po paramos), Lt |
Vidinė grąžos norma (prieš paramą), % |
Vidinė grąžos norma (po paramos), % |
5.2. Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies skaičiavimai (taikoma projektams, kurių vertė didesnė nei 3,453 mln. Lt) |
Skaičiavimai reikalaujami pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006L 210,p. 25), 55 straipsnio nuostatas. Prašome pažymėti, kuriai kategorijai priskiriamas projektas, dėl kurio finansavimo teikiama paraiška. |
Projekto priskyrimas kategorijai pagal gaunamas pajamas: negaunama pajamų; gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto; gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto. |
Jeigu pažymimas 3 punktas, Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies skaičiavimai turi būti atlikti vadovaujantis „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovo“ nuostatomis. Sis vadovas pateiktas interneto tinklalapyje http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/gaires/paiamu. Toliau pateikta lentelė pildoma „Excel“ formatu. Lentelės forma pateikta interneto tinklalapyje http://www.esparama.lt/es parama pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu skaiciavimo_vadovas_2009_02_02.xls |
Projekto pavadinimas (1) |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Nurodykite projekto ataskaitinį laikotarpį, metai (2) |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Diskonto norma, % (3) |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
Metai |
|
||||||||||||||||||||||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
|
|||
Bendros investicijų išlaidos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
||
Bendros investicijų išlaidos, litai (4) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Projekto veiklos išlaidos, litai |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
||
Išlaidos 1 (5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Išlaidos 2 (5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Išlaidos 3 (5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
... (5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Projekto pajamos, litai |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
Pajamos 1 (6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Pajamos 2 (6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Pajamos 3 (6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
... (6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Grynosios projekto pajamos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
Likutinė vertė, litai (7) |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Tinkamų išlaidų suma, litai (8) |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Projekto investicijų dabartinė vertė |
0,00 Lt |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Dabartinė turto likutinė vertė |
0,00 Lt |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Grynųjų projekto pajamų dabartinė vertė |
0,00 Lt |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Apskaičiuotos numatytos gauti grynosios pajamos (9) |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma (10) |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
* Pildomi tik žalia spalva pažymėti langeliai.
5.3. Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas (taikoma projektams, kurių vertė didesnė nei 3,453 mln. Lt) |
|
Projekto ataskaitinis laikotarpis |
Pasirinkto projekto ataskaitinio laikotarpio pagrindimas |
|
(2a) |
Diskonto norma |
Pasirinktos diskonto normos pagrindimas |
|
(3a) |
Projekto veiklos išlaidos |
Veiklos išlaidų apimties ir priskyrimo projektui pagrindimas |
Išlaidos 1 (5) |
(5a) |
Išlaidos 2 (5) |
(5a) |
Išlaidos 3 (5) |
(5a) |
... (5) |
(5a) |
Projekto pajamos |
Veiklos pajamų apimties ir priskyrimo projektui pagrindimas |
Pajamos 1 (6) |
(6a) |
Pajamos 2 (6) |
(6a) |
Pajamos 3 (6) |
(6a) |
... (6) |
(6a) |
Likutinė vertė |
Likutinės vertės apskaičiavimo pagrindimas |
0 |
(7a)“. |
5. išdėstau 4 priedą „Įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo metodika“ taip:
„Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio paaiškinimas |
Matavimo vienetas |
Skaičiavimo būdas |
Informacijos šaltinis |
Laikas |
Atsakingas už informacijos pateikimą |
Gyvenamųjų vietovių, kuriose renovuota/ pastatyta vandens tiekimo ir/ar nuotekų sistema, skaičius |
Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietovės skirstomos į miesto ir kaimo gyvenamąsias vietoves. Miesto gyvenamosioms vietovėms priskiriami miestai, kaimo gyvenamosioms vietovėms priskiriami miesteliai ir kaimai (LR teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymas (Žin., 1994, Nr. 60-1183). Gyvenamoji vietovė, nepriklausomai nuo projektų skaičiaus, sudaro vieną vienetą. Gyvenamoji vietovė, kurios teritorijoje ar jos dalyje renovuotas/ pastatytas bent vienas vandens tiekimo ir/ar nuotekų sistemos elementas, skaičiuojama kaip vienas vienetas. Vandens tiekimo ir/ar nuotekų sistemą sudaro šie elementai: geriamojo vandens tiekimo tinklai, vandens gerinimo įrenginiai, nuotekų surinkimo tinklai, nuotekų valymo įrenginiai. Renovuota/pastatyta sistema laikoma pasirašius darbų priėmimo–perdavimo aktą. |
Skaičius |
Viena gyvenamoji vietovė = 1 vnt. |
Pirminis šaltinis – darbų priėmimo–perdavimo aktai. Antrinis šaltinis – mokėjimo prašymai. |
Visą projekto įgyvendinimo laikotarpį duomenys nurodomi mokėjimo prašymuose kiekvieną ketvirtį. |
Projekto vykdytojas“ |