LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL valstybės įmonės „Infostruktūra“ įstatų patvirtinimo

 

2012 m. balandžio 24 d. Nr. 1V-327

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo (Žin., 1994, Nr. 102-2049; 2004, Nr. 4-24; 2010, Nr. 1-16; 2011, Nr. 150-7051) 4 straipsnio 4 dalies 2 punktu:

1. T v i r t i n u Valstybės įmonės „Infostruktūra“ įstatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2010 m. liepos 7 d. įsakymą Nr. 1V-454 „Dėl Valstybės įmonės „Infostruktūra“ įstatų patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo šio įsakymo 1 punktu patvirtintų Valstybės įmonės „Infostruktūra“ įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                    Artūras Melianas

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2012 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. 1V-327

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS „INFOSTRUKTŪRA“ ĮSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės įmonė „Infostruktūra“ (toliau – įmonė) yra iš valstybės turto įsteigta įmonė, kuri nuosavybės teise priklauso valstybei. Įmonei perduotą ir jos įgytą turtą ji valdo, naudoja ir disponuoja juo patikėjimo teise.

2. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija).

3. Įmonė yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo.

4. Įmonė turi antspaudą su savo pavadinimu – valstybės įmonė „Infostruktūra“, taip pat turi prekių ženklą ir simboliką.

5. Įmonė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu, kitais teisės aktais ir šiais įstatais.

6. Įmonė turi atsiskaitomąją ir valiutinę sąskaitas Lietuvos Respublikos bankuose, gali turėti valiutinių sąskaitų užsienio valstybėse.

7. Įmonės finansiniai metai yra kalendoriniai metai.

 

II. ĮMONĖS TIKSLAS IR veiklos rūšys

 

8. Įmonės tikslas – užtikrinti tinkamą Saugaus valstybinio duomenų perdavimo tinklo funkcionavimą, teikti Saugaus valstybinio duomenų perdavimo tinklo ir kitas elektroninių duomenų perdavimo, telefono ryšio viešąsias paslaugas, vykdyti kitą veiklą, siekiant tenkinti viešuosius interesus.

9. Įmonė, įgyvendindama 8 punkte nustatytą įmonės tikslą, gali vykdyti šias veiklas:

9.1. Saugaus valstybinio duomenų perdavimo tinklo paslaugų bei susijusių paslaugų teikimo veikla;

9.2. Lietuvos interneto srautų mainų mazgo eksploatavimas ir administravimas;

9.3. laidinio ryšio paslaugų veikla;

9.4. belaidžio ryšio paslaugų veikla;

9.5. palydovinio ryšio paslaugų veikla;

9.6. kitų ryšių paslaugų veikla;

9.7. kompiuterių programavimo veikla;

9.8. kompiuterinės įrangos tvarkyba;

9.9. duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusi veikla;

9.10. interneto vartų paslaugų veikla;

9.11. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas;

9.12. gaminių sertifikavimas, jų normatyvinių dokumentų reikalavimų kontrolė;

9.13. įstaigos mašinų ir įrangos, įskaitant kompiuterius, nuoma ir išperkamoji nuoma;

9.14. kompiuterių ir išorinės įrangos remontas;

9.15. ryšių įrangos remontas;

9.16. sertifikatų, leidžiančių atlikti juose įrašytų modelių kasos aparatų ir su jais susijusių įrenginių techninės priežiūros ir remonto darbus, išdavimas juridiniams asmenims ir jų darbuotojams bei jų panaikinimas;

9.17. išvadų dėl įtraukimo į Lietuvos Respublikoje leidžiamų naudoti kasos aparatų ir prekybos automatų modelių sąrašą teikimas;

9.18. kasos aparatų ir prekybos automatų, įtrauktų į Lietuvos Respublikoje leidžiamų naudoti kasos aparatų ir prekybos automatų modelių sąrašą, techninė ekspertizė.

10. Licencijuojamą veiklą įmonė gali vykdyti tik gavusi būtinas licencijas (leidimus).

 

III. ĮMONĖS TEISĖS IR PAREIGOS

 

11. Įmonė gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises ir prisiimti tik tokias pareigas, kurios neprieštarauja įmonės įstatams ir jos veiklos tikslams.

12. Įmonė įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per įmonės direktorių. Įmonė negali įgyti civilinių teisių ir prisiimti pareigų per įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją.

13. Įmonei draudžiama būti kitų juridinių asmenų dalyve.

14. Savo prievolių įvykdymui užtikrinti įmonė gali įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė.

15. Įmonė gali nustatyti savo produkcijos ir teikiamų paslaugų kainas bei tarifus, išskyrus atvejus, kai juos teisės aktų nustatyta tvarka nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar kita įstatymų nustatyta institucija.

16. Įmonė turi teisę steigti filialus ir atstovybes Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse.

17. Įmonė turi teisę sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus.

 

IV. ĮMONĖS SAVININKAS ir jo kompetencija

 

18. Įmonės savininkė yra valstybė.

19. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija:

19.1. nustato įmonės veiklos strategiją;

19.2. tvirtina įmonės įstatus ir įstatų pakeitimus;

19.3. priima sprendimą pakeisti įmonės buveinę;

19.4. skiria ir atšaukia įmonės direktorių, nustato darbo sutarties su juo sąlygas, įmonės vardu sudaro ir nutraukia darbo sutartį su įmonės direktoriumi, tvirtina jo pareigybės nuostatus;

19.5. skiria ir atšaukia įmonės valdybos narius, taip pat ir įmonės valdybos pirmininką;

19.6. tvirtina įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir pelno (nuostolių) paskirstymą;

19.7. parenka audito įmonę;

19.8. priima sprendimą reorganizuoti įmonę;

19.9. priima sprendimą pertvarkyti įmonę, išskyrus Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatytas išimtis;

19.10. priima sprendimus likviduoti įmonę ir atšaukti įmonės likvidavimą;

19.11. paskiria ir atleidžia įmonės likvidatorių;

19.12. teisės aktų nustatyta tvarka tvirtina įmonės produkcijos ir teikiamų paslaugų kainas bei tarifus.

20. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia kitus Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme bei kituose teisės aktuose ir įmonės įstatuose jos, kaip įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, kompetencijai priskirtus klausimus.

21. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimai turi būti įforminami raštu.

 

V. ĮMONĖS VALDYMAS

 

22. Įmonės organai yra įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, kolegialus įmonės valdymo organas – įmonės valdyba, vienasmenis valdymo organas – įmonės direktorius.

23. Įmonės direktorius ir įmonės valdybos nariai turi vengti situacijos, kai jų asmeniniai interesai prieštarautų ar galėtų prieštarauti įmonės interesams. Susidarius tokiai situacijai, įmonės valdybos narys ir įmonės direktorius per 10 dienų privalo apie tai raštu pranešti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.

24. Įmonės organai privalo veikti įmonės naudai, laikytis įstatymų bei kitų teisės aktų ir vadovautis įmonės įstatais. Įmonės organai neturi teisės priimti sprendimų ar atlikti kitų veiksmų, kurie akivaizdžiai viršija normalią gamybinę ūkinę riziką ar yra akivaizdžiai nuostolingi.

25. Įmonės valdybos nariais gali būti tik įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos valstybės tarnautojai ir įmonės direktorius.

26. Įmonės valdybą sudaro 5 nariai, iš kurių vienas yra skiriamas įmonės valdybos pirmininku. Įmonės valdybos pirmininku negali būti įmonės direktorius.

27. Įmonės valdybos pirmininkas ir nariai skiriami ir atšaukiami įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu.

28. Įmonės valdybos pirmininkas ir nariai skiriami 4 metų laikotarpiui.

29. Įmonės valdyba:

29.1. nustato įmonės struktūrą;

29.2. pritaria įmonės darbuotojų apmokėjimo ir premijavimo taisyklėms;

29.3. nustato įmonės veiklos rodiklius;

29.4. pritaria įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinio projektui bei įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projektui;

29.5. tvirtina įmonės metinius turto įsigijimo ir skolinimosi planus;

29.6. analizuoja įmonės ūkinę komercinę veiklą ir vertina šios veiklos efektyvumą;

29.7. pritaria įmonės sandoriams, kurių vertė didesnė kaip 500 (penki šimtai) tūkstančių litų įskaitant pridėtinės vertės mokestį;

29.8. vykdo kitas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme ir įmonės įstatuose įmonės valdybos kompetencijai priskirtas funkcijas.

30. Įmonės valdybos nariai veiklą pradeda nuo jų paskyrimo dienos.

31. Įmonės valdyba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai posėdyje dalyvauja(-o) daugiau kaip pusė įmonės valdybos narių. Įmonės valdybos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsavo daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių įmonės valdybos narių. Įmonės valdybos nariais paskirti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos valstybės tarnautojai balsuoja pagal įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos duotą įgaliojimą.

32. Įmonės valdyba veikia pagal jos patvirtintą darbo reglamentą.

33. Už veiklą įmonės valdyboje jos nariams neatlyginama.

34. Įmonės direktorius pradeda eiti pareigas nuo paskyrimo į pareigas dienos. Įmonės direktorius organizuoja įmonės veiklą ir veikia įmonės vardu esant santykiams su kitais asmenimis.

35. Įmonės direktorius:

35.1. priima į darbą ir atleidžia darbuotojus, sudaro ir nutraukia su jais darbo sutartis, nustato įmonės darbuotojų darbo užmokestį;

35.2. tvirtina įmonės filialų ir atstovybių nuostatus, skiria ir atšaukia įmonės filialų bei atstovybių valdymo organus;

35.3. turėdamas įmonės valdybos pritarimą, nustato įmonėje taikomus turto nusidėvėjimo skaičiavimo metodus ir normatyvus;

35.4. parengia ir, pritarus įmonės valdybai, tvirtina įmonės darbuotojų darbo apmokėjimo ir premijavimo taisykles;

35.5. nustato piniginių lėšų ir kitų materialinių išteklių naudojimo kryptis;

35.6. tvirtina įmonės produkcijos ir teikiamų paslaugų kainas bei tarifus, išskyrus atvejus, kai juos teisės aktų nustatyta tvarka nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar kita teisės aktų nustatyta institucija;

35.7. turi teisę vienvaldiškai sudaryti sandorius, kurių vertė ne didesnė nei 500 (penki šimtai) tūkstančių litų įskaitant pridėtinės vertės mokestį;

35.8. teikia informaciją įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai apie įmonės veiklos prognozes ir planus, nurodydamas reikalingų investicijų ateinančiais finansiniais metais sumas, ir apie įvykius, turinčius esminę reikšmę įmonės veiklai;

35.9. leidžia įsakymus, organizuoja jų vykdymą, vykdo kitus teisės aktais jam suteiktus neišvardytus įmonės įstatuose įgaliojimus, gali įgalioti kitus įmonės darbuotojus atlikti dalį savo funkcijų.

36. Įmonės direktorius atsako už:

36.1. įmonės veiklos organizavimą;

36.2. pranešimą įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai apie įvykius, turinčius esminę reikšmę įmonės veiklai;

36.3. įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinio sudarymą ir jo pateikimą kartu su auditoriaus išvada bei audito ataskaita įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai per 3 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos;

36.4. įmonės veiklos ataskaitos pateikimą įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

36.5. įmonės duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui;

36.6. viešos informacijos paskelbimą;

36.7. dokumentų ir kitos informacijos apie įmonę saugojimą;

36.8. įmonės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo įstatuose nustatyta tvarka ir sąlygomis;

36.9. kitus veiksmus, kurie įmonės direktoriui nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme, kituose teisės aktuose ir įmonės įstatuose.

37. Įmonės direktoriumi negali būti asmuo, kuriam įstatymų nustatyta tvarka atimta teisė eiti tokias pareigas. Įmonės direktorius negali būti tos įmonės vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu). Jeigu įmonės buhalterinę apskaitą tvarko įmonės apskaitos tarnyba (struktūrinis padalinys), įmonės direktorius negali būti šios tarnybos (struktūrinio padalinio) vadovu.

38. Įmonės direktorius negali būti ar tapti kito juridinio asmens valdymo organo nariu, vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu) ar buhalterinę apskaitą tvarkančios apskaitos tarnybos (jos struktūrinio padalinio) vadovu. Jeigu įmonės direktoriumi skiriamas asmuo, kuris yra kito juridinio asmens valdymo organo narys, vyriausiasis buhalteris (buhalteris) ar buhalterinę apskaitą tvarkančios apskaitos tarnybos (struktūrinio padalinio) vadovas, per 1 mėnesį po paskyrimo įmonės direktoriumi jis privalo atsistatydinti iš pareigų, kurias ėjo kitame juridiniame asmenyje. Įmonės direktorius, pažeidęs šioje dalyje nustatytą reikalavimą, įstatymų nustatyta tvarka atleidžiamas iš iki tol eitų įmonės direktoriaus pareigų.

39. Įmonės direktorius, nevykdantis arba netinkamai vykdantis pareigas, nurodytas Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme ir kituose įstatymuose bei įmonės įstatuose, privalo atlyginti visą įmonei padarytą žalą.

 

VI. ĮMONĖS NUOSAVAS KAPITALAS, turtas ir pelno (NUOSTOLIŲ) paskirstymas

 

40. Įmonės nuosavą kapitalą sudaro:

40.1. įmonės savininko kapitalas;

40.2. turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, atitinkantis kapitalas;

40.3. privalomasis rezervas;

40.4. perkainojimo rezervas (rezultatai);

40.5. kiti rezervai;

40.6. nepaskirstytasis pelnas (nuostoliai).

41. Įmonės savininko kapitalą sudaro įmonės savininko jai perduoto turto, jei tai nėra turtas, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė ar dotacija, vertė.

42. Turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, atitinkančio kapitalo dydį sudaro turto, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, teisės aktų nustatyta tvarka perduoto įmonei patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti, vertė.

43. Įmonėje turi būti sudaromas privalomasis rezervas. Privalomasis rezervas sudaromas iš įmonės paskirstytinojo pelno, taikant įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyto dydžio metinius atskaitymus. Atskaitymai į privalomąjį rezervą turi sudaryti ne mažiau kaip 1/20 paskirstytinojo pelno. Jie turi būti vykdomi tol, kol privalomojo rezervo dydis sudarys 1/10 savininko kapitalo vertės. Nustatytą dydį viršijanti privalomojo rezervo dalis gali būti perskirstyta skirstant įmonės pelną. Privalomasis rezervas naudojamas tik įmonės nuostoliams dengti. Padengus nuostolius, privalomojo rezervo dydis turi būti atkuriamas, laikantis šiame punkte nustatytos tvarkos.

44. Perkainojimo rezervas (rezultatai) – tai įmonės nuosavo kapitalo pasikeitimas dėl ilgalaikio materialiojo turto ir finansinio turto perkainojimo. Perkainojimo rezervas mažinamas, kai perkainotas turtas nurašomas, nudėvimas, nukainojamas ar perleidžiamas kitiems asmenims. Perkainojimo rezervu negalima mažinti įmonės nuostolių.

45. Įmonės tikslams įgyvendinti, suderinus su įmonės valdyba, įmonės direktoriaus sprendimu gali būti sudaromi kiti rezervai. Šie rezervai gali būti sudaromi tik po to, kai yra atliktas įstatų 43 punkte nustatyto dydžio atskaitymas į privalomąjį rezervą. Skirstant finansinių metų pelną kiti nepanaudoti rezervai gali būti pervedami į paskirstytinąjį pelną (nuostolius). Šie rezervai naikinami įmonės direktoriaus sprendimu, suderinus su įmonės valdyba.

46. Įmonės turto vertės padidėjimas savininko kapitalo ar turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, atitinkančio kapitalo dalyje registruojamas:

1) iš įmonės lėšų, tai yra iš nepaskirstytojo pelno (nuostolių) ir kitų rezervų (išskyrus privalomąjį rezervą) sukurto turto verte;

2) iš įmonės savininko turtui įsigyti, sukurti ar jo vertei padidinti skirtų lėšų sukurto turto verte;

3) įmonės savininko perduoto turto verte.

47. Įmonei įmonės savininko perduotas ir įmonės įgytas turtas nuosavybės teise priklauso įmonės savininkui.

48. Įmonei gali būti perduodamas bet koks valstybės turtas, kurį pagal Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymą galima perduoti įmonei patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti. Turtas perduodamas teisės aktų nustatyta tvarka, turto perdavimo akte nurodant jo balansinę vertę. Valstybės perduotą turtą įmonė valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise įmonės įstatuose nustatyta tvarka ir sąlygomis, nepažeisdama kitų įstatymų bei kitų asmenų teisių ir interesų.

49. Įmonei įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka gali būti skiriamos lėšos įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu. Sprendimą iš įmonės lėšų arba iš įmonei skirtų lėšų, sukurto turto verte registruoti įmonės savininko kapitalo ar turto, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, atitinkančio kapitalo dalies padidėjimą priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

50. Iš įmonei skirtų lėšų sukurtas turtas laikomas dotacija, kai lėšos skiriamos infrastruktūrai įsigyti ar sukurti, taip pat įmonės valdomos infrastruktūros vertei padidinti, jeigu infrastruktūra, kuri būtų įsigyta, sukurta ar kurios vertė būtų padidinta, priskirtina turtui, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė.

51. Dalis įmonės turto Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka gali būti perduota kitiems asmenims nuosavybės ar patikėjimo teise, jeigu įmonės įsipareigojimai po įmonės turto sumažėjimo neviršytų 1/3 likusio įmonės savininko kapitalo.

52. Apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimą perduoti įmonės turto dalį įmonės vadovas per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo turi viešai paskelbti įmonės įstatų 74 punkte nurodytame dienraštyje arba raštu pranešti kiekvienam įmonės kreditoriui. Įmonė privalo suteikti papildomą prievolių įvykdymo užtikrinimą to pareikalavusiam kreditoriui, jeigu yra pagrindas manyti, kad prievolę įvykdyti bus sunkiau. Kreditorius reikalavimus gali pateikti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo viešo paskelbimo apie sprendimą perduoti įmonės turto dalį dienos arba nuo rašytinio pranešimo įteikimo jam dienos.

53. Atlikus turto vertinimą, įmonės turtas apskaitoje turi būti registruojamas pagal turto būklę jo vertinimo dieną turto vertinimo ataskaitoje nurodyta verte.

54. Įmonės finansinių ataskaitų rinkinys sudaromas buhalterinę apskaitą ir finansinę atskaitomybę reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

55. Įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinį ne vėliau kaip per 4 mėnesius, pasibaigus įmonės finansiniams metams, turi patvirtinti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

56. Tvirtinamas tik audituotas metinių finansinių ataskaitų rinkinys.

57. Patvirtintas įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinys per 30 dienų nuo jo patvirtinimo kartu su auditoriaus išvada ir audito ataskaita turi būti pateiktas Juridinių asmenų registrui.

58. Įmonės tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti sudaromas per 25 dienas, pasibaigus įmonės finansinių metų ketvirčiui. Įmonės tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius įmonės direktorius pateikia įmonės valdybai ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.

59. Įmonės paskirstytinasis pelnas (nuostoliai) turi būti paskirstytas (paskirstyti) ne vėliau kaip per 4 mėnesius, pasibaigus įmonės finansiniams metams.

60. Įmonės direktorius rengia ir, pritarus įmonės valdybai, kartu su įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkiniu pateikia įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai tvirtinti sprendimo dėl įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projektą. Projekte turi būti nurodyta:

60.1. ankstesnių finansinių metų nepaskirstytasis pelnas (nuostoliai) ataskaitinių finansinių metų pabaigoje;

60.2. ataskaitinių finansinių metų grynasis pelnas (nuostoliai);

60.3. pelno (nuostolių) ataskaitoje nepripažintas ataskaitinių finansinių metų pelnas (nuostoliai);

60.4. paskirstytinasis pelnas (nuostoliai) ataskaitinių finansinių metų pabaigoje;

60.5. pervedimai iš rezervų;

60.6. paskirstytinasis pelnas (nuostoliai);

60.7. pelno dalis, skiriama į privalomąjį rezervą;

60.8. pelno dalis, skiriama į kitus rezervus;

60.9. pelno dalis, skiriama į rezervus, naudojamus darbuotojų premijoms, socialiniams, kultūriniams ir panašiems tikslams (gali būti skiriama ne daugiau kaip 1/10 paskirstytinojo pelno);

60.10. į valstybės biudžetą įmokama įmonės pelno dalis;

60.11. nepaskirstytasis pelnas (nuostoliai) perkeliamas į kitus finansinius metus.

61. Įmonės paskirstytinąjį pelną (nuostolius) sudaro ataskaitinių finansinių metų pelno (nuostolių) ir ankstesnių finansinių metų nepaskirstytojo pelno (nuostolių) ataskaitinių finansinių metų pabaigoje bei pervedimų iš rezervų suma.

62. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija negali tvirtinti jai pateikto 60 punkte nurodyto sprendimo dėl įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projekto, kuriame numatyta į valstybės biudžetą mokama įmonės pelno įmoka, jeigu tenkinama bent viena iš šių sąlygų:

1) įmonė yra nemoki ar po į valstybės biudžetą sumokėtos pelno įmokos taptų nemoki;

2) paskirstytinojo pelno (nuostolių) suma yra neigiama (gauta nuostolių);

3) įmonės nuosavas kapitalas yra mažesnis arba įmokėjus į valstybės biudžetą ne mažesnę negu šių įstatų 63 punkte nustatyto dydžio įmonės pelno įmoką taptų mažesnis už įmonės savininko kapitalo, privalomojo rezervo, perkainojimo rezervo sumą;

4) įmonės pajamų ir sąnaudų struktūrą ir pelno paskirstymą tiesiogiai reglamentuoja Europos Sąjungos teisės aktai.

63. Įmonė ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo sprendimo paskirstyti pelną priėmimo dienos iš įmonės paskirstytinojo pelno į valstybės biudžetą turi įmokėti įmonės pelno įmoką, kurios dydis yra 50 procentų įmonės ataskaitinių finansinių metų pelno.

 

VII. ĮMONĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

64. Įmonės direktorius turi parengti ir kartu su įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkiniu pateikti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ataskaitinių finansinių metų įmonės veiklos ataskaitą.

65. Įmonės veiklos ataskaitoje turi būti pateikiama įmonės veiklos per ataskaitinius finansinius metus apžvalga, informacija apie darbuotojų skaičiaus įmonėje pasikeitimą (naujų darbo vietų sukūrimą), apie įmonės turto padidėjimą arba sumažėjimą, nurodytos šio turto padidėjimo arba sumažėjimo priežastys, įmonės nuosavo kapitalo dydis ataskaitinių finansinių metų pradžioje ir pabaigoje, taip pat informacija apie įmonės filialus bei atstovybes ir ataskaitinių finansinių metų svarbiausius įvykius įmonėje.

66. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija turi teisę nustatyti papildomus informacijos, kuri turi būti pateikiama įmonės veiklos ataskaitoje, reikalavimus.

67. Įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinį turi patikrinti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos parinktas auditorius audito įmonė. Auditorius ar audito įmonė parenkama Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Įmonės vardu sutartį su auditoriumi ar audito įmone sudaro įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. Už audito paslaugas sumoka įmonė.

68. Atlikus auditą, įmonei pateikiama auditoriaus išvada ir audito ataskaita.

69. Įmonės valstybinis veiklos auditas atliekamas įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka.

70. Įmonės vidaus auditas atliekamas vadovaujantis vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

VIII. ĮMONĖS PERTVARKYMAS, REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS BEI ĮSTATŲ KEITIMAS

 

71. Įmonės reorganizavimas, pertvarkymas ir likvidavimas bei įstatų keitimas atliekamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatyta tvarka.

72. Iniciatyvos teisę keisti įmonės įstatus turi įmonės direktorius, įmonės valdyba ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

73. Pakeisti įmonės įstatai tvirtinami įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu. Pakeisti įstatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

 

IX. ĮMONĖS PRANEŠIMŲ SKELBIMO TVARKA

 

74. Įmonės pranešimai apie esminius įvykius ir kita informacija, kurią įmonė privalo viešai skelbti įstatymų nustatytais atvejais, skelbiami viešai (dienraščiuose „Lietuvos rytas“ ir (arba) „Verslo žinos“) arba įteikiami pasirašytinai ar išsiunčiami registruotais laiškais.

 

_________________