TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2008 m. rugpjūčio 27 d. Nr. V-113

Vilnius

 

Vadovaudamasis Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų (Žin., 2003, Nr. 17-733) 10.5 punktu:

1. Pripažįstu netekusias galios Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 22 d. generalinio direktoriaus įsakymu Nr. V-61 patvirtintas departamento vidaus tvarkos taisykles.

2. Tvirtinu Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento naują redakciją.

3. Įpareigoju:

3.1. Personalo ir teisės tarnybos vyriausiąją specialistę Justą Kalinauskienę paskelbti šį įsakymą „Valstybės žiniose“

3.2. Patarėją informacijai ir viešiesiems ryšiams Bertą Veckaitį paskelbti šį įsakymą Departamento interneto tinklapyje.

 

GENERALINIO DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS,

PAVADUOJANTIS GENERALINĮ DIREKTORIŲ                   STANISLAV VIDTMANN

_________________

 

PATVIRTINTA

Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008-08-27 įsakymu Nr. V-113

 

TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – departamentas) darbo reglamentas nustato departamento darbo tvarką.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, tarptautiniais teisės aktais, įstatymais, Respublikos Prezidento dekretais, Vyriausybės programa, nutarimais, kitais teisės aktais, departamento nuostatais, šiuo darbo reglamentu ir savo veiklą derina su Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 patvirtinta Valstybės ilgalaikės raidos strategija (Žin., 2002, Nr. 113-5029).

3. Departamento veikla grindžiama teisėtumo, įstatymo viršenybės, kolegialumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, viešumo ir kitais demokratinio administravimo principais.

 

II. DEPARTAMENTO STRUKTŪRA

 

4. Departamento struktūra formuojama atsižvelgiant į Viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) įtvirtintas nuostatas, įstatymų ir kitų teisės norminių aktų departamentui nustatytus uždavinius ir funkcijas. Departamento struktūra tvirtinama generalinio direktoriaus įsakymu.

5. Departamentui vadovauja generalinis direktorius, kuris asmeniškai atsakingas už departamentui pavestų uždavinių vykdymą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos departamento kompetencijai priklausančiais klausimais įgyvendinimą. Generalinis direktorius koordinuoja ir kontroliuoja departamento skyrių ir tarnybų (toliau – struktūriniai padaliniai) veiklą.

6. Generalinis direktorius yra pavaldus Ministrui Pirmininkui.

7. Generalinis direktorius turi pavaduotojus, kuriems nustato jų funkcijas.

8. Generalinio direktoriaus nesant, jo pareigas eina jo įgaliotas pavaduotojas.

9. Departamento struktūriniams padaliniams vadovauja skyrių/tarnybų vadovai (toliau – padalinių vadovai). Padalinio vadovo nesant, jį pavaduoja generalinio direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, kuriam tokios funkcijos nustatytos pareigybės aprašyme.

10. Departamento struktūriniai padaliniai savo veikloje vadovaujasi generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintais struktūrinių padalinių nuostatais, padalinių vadovai ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953; 2007, Nr. 50-1922), kiti darbuotojai – pareigybių aprašymais.

11. Departamento darbo ir pietų pertraukos laiką, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. 990 „Dėl darbo laiko nustatymo valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose“ (Žin., 2003, Nr. 79-3593), įsakymu nustato generalinis direktorius.

 

III. DEPARTAMENTO PATARIAMOSIOS INSTITUCIJOS

 

12. Įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 14 d. nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 24 d. nutarimo Nr. 1370 „Dėl Regioninių problemų ir tautinių mažumų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės reorganizavimo į Tautinių mažumų ir išeivijos departamentą prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir šio departamento nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr.17-733) departamente sudaroma:

12.1. Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės kolegija (toliau – Kolegija). Kolegijos veikla organizuojama pagal kolegijos nuostatus, patvirtintus generalinio direktoriaus 2003 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. 23 „Dėl Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės kolegijos sudėties ir jos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 38-1763; Žin., 2008, Nr. 75-2989).

12.2. Departamento Tautinių bendrijų tarybos (toliau – Taryba). Tarybos veikla organizuojama vadovaujantis generalinio direktoriaus 2003 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 20 „Dėl Tautinių bendrijų tarybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 68-2536).

12.3. Departamento Nuolatinės ekspertų grupės (toliau – Grupė). Grupės veikla organizuojama vadovaujantis generalinio direktoriaus 2003 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuolatinės ekspertų grupės sudėties ir jos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 43-2000).

 

IV. DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais, generalinio direktoriaus patvirtintais ir viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312). Strateginiams planams ir programoms įgyvendinti sudaromi einamųjų metų planai, kuriuos tvirtina generalinis direktorius.

14. Departamento strateginio veiklos plano rengimą koordinuoja generalinio direktoriaus pavaduotojai pagal jų kuruojamą veiklos sritį. Departamento generalinis direktorius įsakymu gali sudaryti komisijas strateginiam veiklos planui rengti.

15. Departamento veiklos ataskaitą Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia generalinis direktorius iki einamųjų metų kovo 1 d. Ataskaitos projektą rengia generalinio direktoriaus pavaduotojai pagal struktūrinių padalinių vadovų ir darbuotojų iki einamųjų metų vasario 1 d. pateiktus metų veiklos duomenis.

16. Departamento einamieji veiklos klausimai aptariami generalinio direktoriaus, generalinio direktoriaus pavaduotojų ir padalinių vadovų pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose generalinio direktoriaus nurodymu gali dalyvauti ir kiti departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

17. Generalinio direktoriaus pavaduotojai gali kviesti padalinių vadovų ir kitų departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo ar kuruojamų veiklos sričių klausimais.

 

V. DEPARTAMENTO TEISĖS AKTŲ LEIDIMAS

 

18. Generalinis direktorius leidžia norminius įsakymus departamentui teisės aktų priskirtos veiklos klausimais ir individualius įsakymus vidaus administravimo klausimais. Prireikus leidžiami generalinio direktoriaus ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų vadovų bendri norminiai įsakymai.

19. Generalinio direktoriaus leidžiami norminiai įsakymai, susiję su kitų institucijų valdymo sritimi ar kompetencija (toliau vadinama – suinteresuotos institucijos), turi būti su jomis suderinti.

20. Generalinio direktoriaus norminiai įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144) nustatyta tvarka.

21. Generalinio direktoriaus norminiai įsakymai įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo „Valstybės žiniose“, jei pačiuose įsakymuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.

Generalinio direktoriaus individualūs įsakymai jo nuožiūra gali būti skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir įsigalioja jų pasirašymo ir registravimo dieną, neatsižvelgiant į tai, ar jie bus (buvo) paskelbti, jei pačiuose įsakymuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.

22. Generalinio direktoriaus įsakymus oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ar jų priede „Informaciniai pranešimai“ ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų pasirašymo ir registravimo „Valstybės žinių“ redakcijai pateikia jų rengėjai.

23. Generalinio direktoriaus norminiai įsakymai per 3 darbo dienas nuo jų oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“ skelbiami Departamento interneto tinklalapyje. Prireikus departamento interneto tinklalapyje generalinio direktoriaus pritarimu gali būti skelbiami ir kiti generalinio direktoriaus įsakymai. Generalinio direktoriaus įsakymą skelbti departamento interneto tinklalapyje teikia įsakymo rengėjas.

24. Su individualiais ar norminiais vidaus administravimo įsakymais, kurie nėra skelbiami, pasirašytinai supažindinami su jais susiję departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, arba jiems pateikiama įsakymo kopija, pažymint įsakymo originalo paskutiniojo lapo antroje pusėje apie kopijos įteikimą.

 

VI. SUTARČIŲ RENGIMAS

 

25. Departamente yra sudaromos paramos, dotacinės, pavediminės ir kitos sutartys.

26. Sutarčių projektus rengia departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai. Prieš pasirašant sutartys turi būti vizuotos padalinių vadovų, generalinio direktoriaus pavaduotojų pagal kuruojamą sritį, Personalo ir teisės tarnybos vyriausiojo specialisto (teisininko), Finansų ir buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjo.

27. Visi sutarčių, kurios yra sudarytos ant kelių lapų, puslapiai privalo būti suantspauduoti specialiu sutartims antspauduoti skirtu antspaudu.

28. Generalinio direktoriaus pasirašytos sutartys privalo būti registruojamos sutarčių registracijos žurnale, už kurį atsakingas yra už dokumentų registravimą atsakingas asmuo.

29. Visos sutartys rengiamos, vizuojamos ir pasirašomos teisės aktų ir generalinio direktoriaus įsakymų nustatyta tvarka.

 

VII. LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS, MINISTRO PIRMININKO PAVEDIMŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

30. Generalinis direktorius užtikrina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų deramai ir laiku įvykdyti. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą koordinuoja generalinio direktoriaus pavaduotojai pagal jų kuruojamas veiklos sritis.

31. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti savo rezoliucija nurodo generalinis direktorius.

32. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės norminio akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo ir užregistravimo departamente dienos, jei pavedime nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo ir užregistravimo dienos, jei pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

33. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimo kelių institucijų kompetencijai priklausančiais klausimais vykdymą organizuoja departamentas, jei jis pavedime nurodytas pirmasis.

Jei pavedime departamentas nurodytas ne pirmasis, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuriam pavesta pavedimą vykdyti, per 5 darbo dienas nuo pavedimo gavimo departamente dienos turi parengti atitinkamus siūlymus institucijai ar įstaigai, kuri pavedime nurodyta pirmoji.

34. Informaciją apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimų įvykdymo terminus generaliniam direktoriui teikia už dokumentų registravimą atsakingas asmuo.

 

VIII. DEPARTAMENTO VIDAUS PAVEDIMAI

 

35. Departamente pavedimus duoti turi teisę:

35.1. generalinis direktorius – generalinio direktoriaus pavaduotojams pagal jų kuruojamas veiklos sritis, padalinių vadovams pagal struktūriniams padaliniams nustatytas funkcijas, generaliniam direktoriui tiesiogiai pavaldiems darbuotojams pagal jų pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

35.2. generalinio direktoriaus pavaduotojai – padalinių vadovams pagal struktūriniams padaliniams nustatytas funkcijas, kitiems departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams pagal jų pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, informuojant apie tai jų tiesioginį vadovą;

35.3. padalinių vadovai – struktūrinio padalinio valstybės tarnautojams ir darbuotojams pagal jų pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

36. Generalinio direktoriaus pavedimai gali būti duodami generalinio direktoriaus įsakymais, rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

37. Generalinio direktoriaus pavaduotojų pavedimai gali būti duodami papildomomis rezoliucijomis, jei generalinio direktoriaus rezoliucijoje jiems nurodytą užduotį jie paveda vykdyti konkretiems departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kitokia rašytine ar žodine forma.

38. Padalinių vadovai generalinio direktoriaus rezoliucijoje jiems nurodytos užduoties vykdymą gali raštu ar žodžiu pavesti struktūrinio padalinio konkretiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

39. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamo teisės norminio akto projektą) turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, jei pavedime nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės norminio akto projektą turi būti įvykdyti ne vėliau kaip per 3 mėnesius, jei pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

40. Jei raštu duoto pavedimo per nustatytą laiką negalima įvykdyti dėl objektyvių priežasčių, rašomas tarnybinis pranešimas, išdėstant priežastis. Prireikus rašomas tarnybinis pranešimas ir dėl žodinių generalinio direktoriaus, generalinio direktoriaus pavaduotojų pavedimų vykdymo.

41. Informaciją apie generalinio direktoriaus, generalinio direktoriaus pavaduotojų pavedimų, duotų raštu departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams įvykdymo terminą teikia už gautų pavedimų registravimą atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, informuodamas apie tai pavedimą davusį asmenį.

 

IX. DOKUMENTŲ RENGIMAS

 

42. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, vykdydami jiems nustatytas funkcijas, generalinio direktoriaus, generalinio direktoriaus pavaduotojų ar padalinių vadovų pavedimus, rengia generalinio direktoriaus įsakymų, kitų dokumentų projektus.

43. Generalinio direktoriaus įsakymai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 41-991) ir turi atitikti Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923 (toliau vadinama – Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijos), ir Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169 (toliau vadinama – Dokumentų rengimo taisyklės), reikalavimus.

44. Generalinio direktoriaus įsakymo rengiamas tik vienas egzempliorius (originalas). Jei yra rengiamas kelių institucijų bendras įsakymas, jo originalo egzempliorių rengiama tiek, kiek vadovų pasirašo įsakymą.

45. Nustatyta tvarka parengtus ir generaliniam direktoriui teikiamus pasirašyti įsakymus vizuoja:

45.1. už įsakymo projekto parengimą atsakingas valstybės tarnautojas, nurodydamas „Parengė“, vardas pavardė, parašas ir data;

45.2. personalo ir teisės tarnybos vyriausiasis specialistas (teisininkas), kitų padalinių vadovai pagal struktūrinio padalinio kompetenciją;

45.3. generalinio direktoriaus pavaduotojas pagal jo kuruojamą veiklos sritį.

46. Departamente liekantį siunčiamo dokumento egzempliorių prieš teikiant generaliniam direktoriui pasirašyti vizuoja rengėjas, pagal kompetenciją padalinių vadovai ir generalinio direktoriaus pavaduotojai, jei jie nėra dokumento rengėjai arba jo nepasirašo.

47. Valstybės tarnautojų ar darbuotojų parengti departamento dokumentai turi atitikti Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. gegužės 25 d. įsakymu patvirtintas Dokumentų rengimo taisykles.

48. Parengtus dokumentus pasirašo:

48.1. generalinis direktorius – dokumentus, siunčiamus valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, privatiems juridiniams ir fiziniams asmenims, kitų valstybių institucijoms ir įstaigoms ar jų vadovams, atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių paklausimus, kitus jam priskirtus pasirašyti dokumentus;

48.2. generalinio direktoriaus pavaduotojai pagal kuruojamas veiklos sritis gali pasirašyti dokumentus, siunčiamus valstybės ir savivaldybių įstaigoms, privatiems juridiniams ir fiziniams asmenims, kitų valstybių institucijomis ir įstaigoms, kitus jiems priskirtus pasirašyti dokumentus, taip pat vizuoti viešojo pirkimo sąskaitas faktūras ir tvirtinti mažaverčio turto nurašymo, perdavimo–priėmimo aktus.

49. Kitus dokumentus (aktus, pažymas ir kt.), parengtus vykdant nustatytas funkcijas, pasirašo jų rengėjai.

 

X. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS NORMINIŲ AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, TEIKIMAS DERINTI IR TEIKIMAS VYRIAUSYBEI

 

50. Departamentas, vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus, rengia ir per Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministrą, priskirtą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 17 d. nutarimu Nr. 1124 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teikiamų teisės aktų projektų vizavimo“ (Žin., 1998, Nr. 83-2331; 2001, Nr. 35-1193) (toliau – Vyriausybės priskirtas ministras), teikia Vyriausybei įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės norminių aktų projektus (toliau vadinama – teisės aktų projektai).

51. Teisės aktų projektus generalinio direktoriaus pavedimu ar vykdydami planines užduotis pagal kompetenciją rengia departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį.

52. Parengtus teisės aktų projektus svarsto ir vertina Personalo ir teisės tarnybos vyriausiasis specialistas (teisininkas), generalinio direktoriaus pavaduotojai, pagal kompetenciją kitų struktūrinių padalinių vadovai ir/ar jų nurodymu kiti valstybės tarnautojai.

53. Generalinio direktoriaus įsakymu teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės iš departamento, kitų suinteresuotų valstybės institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis.

54. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo nuostatas, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių nustatytus reikalavimus.

55. Įstatymų koncepcijos rengiamos pagal Įstatymų koncepcijų rengimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10).

56. Kai teisės aktu derinami ir įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai, vadovaujamasi nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijomis, patvirtintomis Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 106 k (Žin., 2002, Nr. 125-5720).

57. Rengiant galiojančio įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto pakeitimo projektą, kartu rengiamas ir atitinkamo teisės akto pakeitimo projekto lyginamasis variantas. Prireikus kartu su įstatymo projektu parengiamas ir įstatymo įgyvendinimo tvarkos įstatymo projektas, taip pat projektai dėl susijusių įstatymų pakeitimo, papildymo ar pripažinimo netekusiais galios.

58. Parengti ir Vyriausybei teikiami teisės aktų projektai turi būti suderinti su suinteresuotomis institucijomis Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

59. Derinti teikiamą teisės akto projektą (ir priedus, jei jų yra, taip pat projekto lyginamąjį variantą, jei jis būtinas, teisės akto projekto aiškinamąjį raštą, jei derinti teikiamas įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektas) vizuoja generalinis direktorius ir Personalo ir teisės tarnybos vyriausiasis specialistas (teisininkas). Kartu su derinamu teisės akto projektu teikiama Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23-975), 2 arba 4 priede nustatytos formos sprendimo projekto poveikio vertinimo pažyma (išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus, kai tokia pažyma nėra būtina), kurią vizuoja generalinis direktorius. Kai teikiamas derinti teisės akto projektas, į kurį perkeliamos Europos Sąjungos direktyvų nuostatos, pridedama Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 (Žin., 2004, Nr. 8-184; 2005, Nr. 57-1950), 7 priede nustatytos formos direktyvų (kitų ES teisės aktų) ir Lietuvos Respublikos nacionalinių teisės aktų (teisės aktų projektų) atitikties lentelė (toliau vadinama – atitikties lentelė), kurią vizuoja generalinis direktorius ir Personalo ir teisės tarnybos vyriausiasis specialistas (teisininkas).

60. Raštą, kuriuo teikiamas derinti teisės akto projektas ir kuriame turi būti Vyriausybės darbo reglamento 45.1–45.4, 45.6–45.9, 45.11 ir 45.12 punktuose nurodyta informacija, pasirašo generalinis direktorius.

61. Didelės apimties teisės akto projektas gali būti teikiamas derinti elektroniniu paštu. Tokiu atveju suinteresuotai institucijai išsiunčiamas šio Reglamento 60 punkte nurodytas raštas, taip pat sprendimo projekto poveikio vertinimo pažyma ir atitikties lentelė (jeigu jos yra būtinos), o teisės akto projektas išsiunčiamas elektroniniu paštu ir/ar ne vėliau kaip per vieną dieną nuo rašto išsiuntimo paskelbiamas departamento interneto tinklalapyje. Kai teisės akto projektas skelbiamas interneto tinklalapyje, rašte, kuriuo teikiamas derinti teisės akto projektas, pateikiama tiksli nuoroda į interneto tinklalapyje paskelbtą teisės akto projektą. Prieš išsiunčiant suinteresuotoms institucijoms elektroniniu paštu arba paskelbiant interneto tinklalapyje, teisės akto projektas turi būti vizuotas šio Reglamento 60 punkte nustatyta tvarka ir įdėtas į departamento atitinkamą bylą.

62. Teisės akto projektas laikomas suderintu, jei suinteresuotų institucijų vadovai ar jų pavedimu kiti atsakingi asmenys vizuoja projektą (ir priedus, jei jie yra) be pastabų arba raštu patvirtina, kad pritaria projektui ir pastabų neturi. Suinteresuotų institucijų raštų, kuriais projektui pritariama be pastabų, kopijos Vyriausybei teikiamos kartu su projektu.

63. Jei derinant su suinteresuotomis institucijomis projektas pasikeitė iš esmės, derinimo faktas turi būti patvirtintas vizomis ar suinteresuotų institucijų raštais, kuriais projektui pritariama be pastabų.

64. Jei teisės akto projekto suderinti nepavyksta, rengiama projekto derinimo pažyma. Pažymą, kurioje turi būti Vyriausybės darbo reglamento 52.1 – 52.5 punktuose nurodyta informacija, vizuoja Personalo ir teisės tarnybos vyriausiasis specialistas (teisininkas), pasirašo generalinis direktorius.

65. Departamento parengtus ir nustatyta tvarka suderintus teisės aktų projektus Vyriausybei svarstyti teikia Vyriausybės priskirtas ministras.

66. Teikiant Vyriausybei įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektą, Vyriausybės darbo reglamento 44, 45 punktuose nustatyta tvarka rengiamas lydraštis-teikimas, kurį pasirašo generalinis direktorius. Prie lydraščio-teikimo pridedama: Seimo statuto reikalavimus atitinkantis teikiamo teisės akto projekto aiškinamasis raštas, vizuotas generalinio direktoriaus, Personalo ir teisės tarnybos vyriausiojo specialisto (teisininko) ir pasirašytas Vyriausybės priskirto ministro; teisės akto projektas, jo lyginamasis variantas ir atitikties lentelė (jei jie būtini), vizuoti generalinio direktoriaus, Personalo ir teisės tarnybos vyriausiojo specialisto (teisininko) ir Vyriausybės priskirto ministro; teisės akto projekto derinimo pažyma, vizuota Personalo ir teisės tarnybos vyriausiojo specialisto (teisininko) ir pasirašyta generalinio direktoriaus; sprendimo projekto poveikio vertinimo pažyma (jei tokia buvo rengiama), vizuota generalinio direktoriaus; suinteresuotų institucijų raštų, kuriais projektui pritariama be pastabų, kopijos; Vyriausybės nutarimo dėl teikiamo teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas, vizuotas generalinio direktoriaus, Personalo ir teisės tarnybos vyriausiojo specialisto (teisininko) ir Vyriausybės priskirto ministro. Kartu Vyriausybės kanceliarijai pateikiama kompiuterinė laikmena su įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto ir su juo susijusiais įrašais, arba jie Vyriausybės kanceliarijai persiunčiami elektroniniu paštu.

67. Teikiant Vyriausybės nutarimo projektą, rengiamas lydraštis – teikimas, kurį pasirašo generalinis direktorius. Prie lydraščio – teikimo pridedama: nutarimo projektas ir priedai (jei jie yra), nutarimo projekto lyginamasis variantas ir atitikties lentelė (jei jie būtini), vizuoti generalinio direktoriaus, Personalo ir teisės tarnybos vyriausiojo specialisto (teisininko) ir Vyriausybės priskirto ministro; teisės akto projekto derinimo pažyma, vizuota Personalo ir teisės tarnybos vyriausiojo specialisto (teisininko) ir pasirašyta generalinio direktoriaus; sprendimo projekto poveikio vertinimo pažyma (jei tokia buvo rengiama), vizuota generalinio direktoriaus; suinteresuotų institucijų raštų, kuriais projektui pritariama be pastabų, kopijos. Vyriausybės kanceliarijai papildomai pateikiama kompiuterinė laikmena su teisės akto projekto įrašu, arba teisės akto projektas jai persiunčiamas elektroniniu paštu.

68. Kai teisės norminių aktų nustatyta tvarka su suinteresuotomis institucijomis suderintas teisės akto projektas teikiamas vizuoti priskirtam ministrui, į departamento bylą dedamas lydraštis be jame nurodytų pridedamų dokumentų – teisės akto projekto ir su juo susijusių dokumentų. Teikiant Vyriausybei teisės akto projektą, vizuotą ir pasirašytą nustatyta tvarka, lydraštyje, kuriuo teisės akto projektas buvo teikiamas vizuoti priskirtam ministrui, šalia rengėjo nuorodos nurodoma, kad teisės akto projektas ir su juo susiję dokumentai pridėti prie lydraščio-teikimo Vyriausybei.

69. Pakeistas (papildytas) ir/ar papildomai suderintas teisės akto projektas Vyriausybei pakartotinai teikiamas generalinio direktoriaus pasirašytu lydraščiu-teikimu, vizuotas generalinio direktoriaus, Personalo ir teisės tarnybos vyriausiojo specialisto (teisininko) ir Vyriausybės priskirto ministro.

70. Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamų teisės aktų projektai skelbiami departamento tinklalapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 „Dėl įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle“ (Žin., 1999, Nr. 15-389) nustatyta tvarka.

 

XI. KITŲ VALSTYBĖS INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS

 

71. Departamentas, vadovaudamasis Vyriausybės darbo reglamento 49.9, 49.12 punktais, derina jam pateiktus kitų valstybės institucijų ir įstaigų parengtus teisės aktų projektus.

72. Išvadas ar pastabas ir siūlymus dėl pateiktų teisės aktų projektų generalinio direktoriaus pavedimu rengia departamento struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją.

Tais atvejais, kai teisės akto projektą įvertinti pavedama keliems struktūriniams padaliniams, kiekvienas padalinys rengia išvadą pagal savo kompetenciją, o jas apibendrina parengdamas raštą struktūrinio padalinio, kuris rezoliucijoje nurodytas pirmasis, valstybės tarnautojas.

73. Išvados ar pastabos ir siūlymai dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų pateikiami ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo ir užregistravimo departamente dienos, o kai pateikiami didelės apimties ir (ar) sudėtingi projektai, – ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jų gavimo ir užregistravimo departamente dienos, iš anksto informuojant projektą pateikusią instituciją ar įstaigą, kad projektas bus nagrinėjamas kaip didelės apimties ir (ar) sudėtingas.

74. Jei valstybės institucijos ar įstaigos, teikiančios teisės aktų projektus, raštu motyvuotai prašo juos derinti skubos tvarka, išvados ar pastabos ir siūlymai dėl tokių projektų pateikiami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ir užregistravimo departamente dienos.

75. Jei derinant su suinteresuotomis institucijomis projektas pasikeitė iš esmės, pastabos ir siūlymai dėl pakartotinai teikiamo teisės akto projekto arba raštas, kuriuo projektui pritariama be pastabų, teikiamas, arba projektas derinamas (vizuojamas) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo ir užregistravimo departamente dienos, jei projektas sudėtingas ir (ar) didelės apimties – ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo jo gavimo ir užregistravimo departamente dienos.

76. Valstybės institucijų ar įstaigų departamentui derinti (vizuoti) pateiktus teisės aktų projektus generalinis direktorius derina (vizuoja) tik po to, kai juos pakartotinai peržiūri išvadas dėl šių teisės aktų projektų rengę valstybės tarnautojai.

77. Jei dėl pateikto teisės akto projekto generalinis direktorius turi neesminių pastabų, jis gali vizuoti projektą su pastaba, įrašydamas ją rašte.

 

XII. TARPTAUTINIŲ SUTARČIŲ IR SUSITARIMŲ RENGIMAS IR SUDARYMAS

 

78. Departamentas pagal savo kompetenciją gali inicijuoti Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių sudarymą ir sudaryti departamento vardu tarptautinius susitarimus su kitų valstybių ar tarptautinių organizacijų institucijomis, jei šiuose susitarimuose nėra teisiškai privalomų įpareigojimų Lietuvos Respublikos Vyriausybei, kitoms ministerijoms ir Vyriausybės įstaigoms. Tarptautinės sutartys ir susitarimai rengiami ir sudaromi vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1948), Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2001, Nr. 84-2938).

79. Generalinio direktoriaus įsakymu tarptautinių sutarčių ir susitarimų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės iš departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, arba generalinio direktoriaus pavedimu šiuos projektus pagal savo kompetenciją rengia konkretūs valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

 

XIII. DOKUMENTŲ VALDYMO ORGANIZAVIMAS

 

80. Departamento veiklos dokumentai tvarkomi, apskaitomi ir saugomi teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.

81. Departamente parengti ir su jo veikla susiję gauti dokumentai nustatyta tvarka registruojami atitinkamuose dokumentų registruose, kurių sąrašą įsakymu tvirtina generalinis direktorius.

82. Generalinio direktoriaus leidžiamus norminius ir individualius įsakymus, vizuotus šio Reglamento 45 punkte nustatyta tvarka, generaliniam direktoriui pasirašyti pagal kompetenciją teikia generalinio direktoriaus pavaduotojai, padalinių vadovai, valstybės tarnautojai ar darbuotojai.

83. Pasirašytus individualius įsakymus personalo klausimais nustatyta tvarka registruoja ir deda į bylas už personalo tvarkymą atsakingas valstybės tarnautojas; norminius ir kitus individualius įsakymus vidaus administravimo klausimais – už dokumentų registravimą atsakingas asmuo.

84. Kitus departamente parengtus dokumentus, vizuotus ir pasirašytus nustatyta tvarka, į bylas deda dokumentų rengėjai.

85. Gautus dokumentus priima, patikrina, nustatyta tvarka registruoja ir perduoda generaliniam direktoriui susipažinti bei paskirti vykdyti už dokumentų registravimą atsakingas asmuo.

86. Korespondencija su žyma „Visiškai slaptai“, „Slaptai“, „Konfidenciali“ arba „Riboto naudojimo“ registruojama ir apskaitoma vadovaujantis valstybės ir tarnybos paslapčių apsaugą reguliuojančiais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis taisyklėmis, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento įsakymais ir kitais teisės aktais.

87. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų elektroninio pašto adresais gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, persiunčiami į oficialią departamento pašto dėžutę adresu: info@tmid.lt. Oficialiu elektroninio pašto adresu gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, atspausdinami ir registruojami bendra tvarka.

88. Dokumentus su generalinio direktoriaus rezoliucija už dokumentų registravimą atsakingas asmuo perduoda vykdytojui, prieš tai įrašęs rezoliuciją į dokumentų registrą. Kai generalinio direktoriaus pavaduotojai jiems nurodytą užduotį savo rezoliucija paveda vykdyti kitam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dokumentų registre įrašoma papildoma generalinio direktoriaus pavaduotojų rezoliucija.

89. Jei rezoliucijoje nurodytas pavedimas duotas keliems vykdytojams, dokumento originalas perduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris organizuoja pavedimo vykdymą ir atsako už tai, kad jis būtų įvykdytas laiku. Kitiems rezoliucijoje nurodytiems vykdytojams perduodamos dokumento kopijos.

90. Pasirašytus ir nustatyta tvarka užregistruotus siunčiamus dokumentus tvarko už dokumentų registravimą atsakingas asmuo:

90.1. tvirtina departamente liekančius siunčiamojo dokumento egzempliorius, vizuotus šio Reglamento 49 punkte nustatyta tvarka, ir deda juos į atitinkamas bylas, jei jis yra atsakingas už tų bylų sudarymą, arba perduoda kitiems už atitinkamų bylų sudarymą atsakingiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams;

90.2. išsiunčia adresatams skirtus dokumentus.

91. Dokumentai, kurių užduotys įvykdytos, dedami į bylas pagal dokumentacijos planą, parengtą, suderintą ir patvirtintą teisės norminių aktų nustatyta tvarka.

92. Dokumentacijos planą (prireikus – jo papildymų sąrašą) ir dokumentacijos plano suvestinę rengia už dokumentų registravimą atsakingas asmuo.

93. Už struktūriniuose padaliniuose sudaromų bylų saugojimą ir tvarkymą iki jų perdavimo užbaigtų bylų apskaitai tvarkyti atsako struktūrinio padalinio valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atsakingi už tų bylų sudarymą pagal dokumentacijos planą; už kitų departamente sudaromų bylų saugojimą ir tvarkymą atsako už dokumentų registravimą atsakingas asmuo (toliau vadinama – už bylų saugojimą ir tvarkymą atsakingi valstybės tarnautojai ir darbuotojai).

94. Praėjus vieneriems metams nuo bylų užbaigimo, už bylų saugojimą ir tvarkymą atsakingi valstybės tarnautojai ir darbuotojai:

94.1. teisės aktų nustatyta tvarka sutvarko nuolatinio saugojimo bylas ir bylas, kurių saugojimo terminas ilgesnis negu 10 metų;

94.2. sudaro vienarūšių bylų sąrašus;

94.3. sudaro bylų, kurių saugojimo terminas iki 10 metų, sąrašus ir teikia juos už užbaigtų bylų apskaitą atsakingam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, kuriam tokios funkcijos nustatytos pareigybės aprašyme (toliau vadinama – už bylų apskaitą atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas);

94.4. nustatyta tvarka sutvarkytas nuolatinio saugojimo bylas ir bylas, kurių saugojimo terminas ilgesnis negu 10 metų, pagal bylų perėmimo aktą perduoda už bylų apskaitą atsakingam valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

95. Už bylų apskaitą atsakingi valstybės tarnautojai ar darbuotojai:

95.1. pagal bylų perėmimo aktą priima į departamento archyvą nuolatinio saugojimo bylas ir bylas, kurių saugojimo terminas ilgesnis negu 10 metų, patikrina jų sutvarkymą ir įforminimą;

95.2. sudaro nuolatinio saugojimo bylų ir bylų, kurių saugojimo terminas ilgesnis negu 10 metų, bylų aprašus (jų tęsinius);

95.3. sudaro naikinti atrinktų bylų (dokumentų) aktus;

95.4. teikia tvirtinti generaliniam direktoriui nustatyta tvarka sudarytus ir suderintus bylų apskaitos dokumentus (bylų aprašus (jų tęsinius) ir naikinti atrinktų bylų (dokumentų) aktus;

95.5. vykdo bylų apskaitos kontrolę.

96. Bylos, kurioms nustatytas saugojimo terminas iki 10 metų, saugomos struktūriniuose padaliniuose iki jų saugojimo termino pabaigos arba, praėjus dvejiems metams nuo jų užbaigimo, pagal bylų perėmimo aktą perduodamos į departamento archyvą tolesniam saugojimui.

 

XIV. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ IR KITŲ SVEČIŲ PRIĖMIMAS

 

97. Užsienio valstybių oficialių ir kitų svečių susitikimus departamente generalinio direktoriaus pavedimu organizuoja struktūriniai padaliniai ir/ar valstybės tarnautojai ar darbuotojai, o šiuos susitikimus koordinuoja generalinio direktoriaus pavaduotojai pagal kuruojamą sritį.

98. Susitikimo darbotvarkė ir kita su susitikimu susijusi medžiaga ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas pateikiama generaliniam direktoriui.

99. Apie numatomus generalinio direktoriaus susitikimus su užsienio valstybių oficialiais svečiais teisės aktų nustatyta tvarka informuojama Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija.

100. Svečių priėmimo išlaidos padengiamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“ (Žin., 2002, Nr. 62-2511; 2004, Nr. 128-4597) ir departamento generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. V-150 „Dėl reprezentacinių išlaidų panaudojimo departamente“ nustatyta tvarka. Departamento gautas dovanas (leidinius, suvenyrus ir kt.) įvertina generalinio direktoriaus įsakymu patvirtinta komisija. Remiantis komisijos sudarytu aktu, dovanos įtraukiamos į apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XV. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

101. Visuomenės informavimu apie departamento veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie departamentą formavimu rūpinasi patarėjas informacijai ir viešiesiems ryšiams.

102. Patarėjas informacijai ir viešiesiems ryšiams kartu su administracinių padalinių vadovais ir kitais departamento valstybės tarnautojais teikia informaciją Lietuvos Respublios Vyriausybės spaudos tarnybai, visuomenės informavimo priemonėms bei visuomenei apie departamento vadovų arba tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus bei kitus su departamento veikla susijusius klausimus, taip pat rengia pranešimus visuomenės informavimo priemonėms departamento veiklos klausimais. Pranešimus patarėjas informacijai ir viešiesiems ryšiams suderina su generaliniu direktoriumi ir jo pavaduotojais. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

103. Patarėjas informacijai ir viešiesiems ryšiams fiksuoja ir operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodančias žinias apie tikrovės neatitinkančius faktus ir, suderinęs su generaliniu direktoriumi, generalinio direktoriaus pavaduotojais pagal nustatytas administravimo sritis, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią departamento poziciją probleminiais klausimais, organizuoja departamento vadovų ir valstybės tarnautojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.

104. Patarėjas informacijai ir viešiesiems ryšiams atsako už informacijos tvarkymą departamento interneto tinklalapyje. Išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms privalo atspindėti oficialią generalinio direktoriaus poziciją.

 

XVI. ASMENŲ APTARNAVIMAS, JŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

105. Asmenys departamente aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimo Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779), departamento generalinio direktoriaus 2008 m. vasario 19 d. įsakymu patvirtintomis „Dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Tautinių mažumų ir išeivijos departamente prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės taisyklėmis“ (Žin., 2008, Nr. 37-1361) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

106. Už informacijos teikimą asmenims ryšio priemonėmis ar jiems apsilankius departamente ir aptarnavimą taikant „vieno langelio“ principą atsako valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

 

XVII. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

107. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimo į tarnybines komandiruotes klausimus, vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555; 2007, Nr. 37-1371), sprendžia generalinis direktorius.

108. Vykdamas į komandiruotę į užsienį ilgiau kaip vienai dienai, generalinis direktorius turi apie tai iš anksto raštu informuoti Ministrą Pirmininką ir gauti jo leidimą.

109. Generalinis direktorius, numatydamas savo oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes, ne vėliau kaip prieš savaitę (išskyrus iš anksto nenumatytus vizitus) informuoja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją apie išvykimo laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus, šių susitikimų tikslus.

110. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų siuntimas į komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir į užsienį įforminamas generalinio direktoriaus įsakymu.

111. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai generaliniam direktoriui rengia tarnybinius pranešimus (forma Nr. 1) dėl vykimo į tarnybinę komandiruotę, kuriuose nurodomas komandiruotės tikslas, vieta, laikas. Jei į tarnybinę komandiruotę vyksta keletas valstybės tarnautojų ar darbuotojų, tarnybinį pranešimą rengia komandiruotės iniciatorius. Tarnybinį pranešimą vizuoja struktūrinio padalinio vadovas. Generalinis direktorius, atsižvelgdamas į tarnybiniame pranešime nurodytą komandiruotės tikslą, priima sprendimą ir, jei sprendimas teigiamas, savo rezoliucija paveda už dokumentų registravimą atsakingam asmeniui parengti įsakymo dėl komandiruotės projektą.

112. Už poilsio ir švenčių dienas, per kurias komandiruotėje tenka dirbti, išskyrus kelionėje praleistas dienas, valstybės tarnautojo ar darbuotojo rašytiniu prašymu suteikiamos atitinkamos poilsio dienos, kurias jis turi išnaudoti per mėnesį arba šios dienos gali būti pridedamos prie atostogų.

Prašymas, vizuotas struktūrinio padalinio vadovo ir generalinio direktoriaus pavaduotojo kuruojančio tą veiklos sritį, įteikiamas už personalo tvarkymą atsakingam asmeniui, kuris pažymi tai darbo laiko apskaitos žiniaraštyje ir parengia generalinio direktoriaus įsakymo projektą.

113. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš komandiruočių užsienyje ir Lietuvos Respublikos teritorijoje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas generaliniam direktoriui pateikia rašytinę arba žodinę atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaitą. Kai į komandiruotę vyksta keletas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gali būti rengiama bendra atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaita, kurią pasirašo visi į komandiruotę vykę valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

114. Ataskaitų pateikimo termino kontrolę vykdo už personalo tvarkymą atsakingas asmuo.

115. Generalinis direktorius, jei jis komandiruojamas į užsienį Ministro Pirmininko nurodymu, grįžęs iš komandiruotės per 5 darbo dienas rašytinę ataskaitą pateikia Ministrui Pirmininkui.

 

XVIII. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

116. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas departamento valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708 (toliau vadinama – Valstybės tarnybos įstatymas) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos departamento valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka. Kasmetinės, tikslinės atostogos departamento darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka. Generaliniam direktoriui atostogos suteikiamos Valstybės tarnybos įstatymo ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

117. Mokymosi ar kūrybinės atostogos departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos ir apmokėjimo sąlygos nustatomos jų ir generalinio direktoriaus susitarimu.

118. Kasmetinės atostogos už kiekvienus darbo metus departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos tais pačiais darbo metais pagal departamento generalinio direktoriaus patvirtintus atostogų grafikus.

119. Departamento padalinių vadovai kasmet iki vasario 1 d. už personalo tvarkymą atsakingam asmeniui pateikia informaciją apie savo ir vadovaujamo struktūrinio padalinio valstybės tarnautojų ir darbuotojų planuojamą atostogų laiką, nurodydami vadovo pareigas eisiantį (pavaduosiantį) tarnautoją. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, einamaisiais metais planuojantys išeiti ir tikslinių atostogų (mokymosi, nemokamų, kūrybinių, kvalifikacijos tobulinimo ar kitų), derindami kasmetinių atostogų laiką tiesioginiam vadovui privalo pateikti informaciją apie planuojamą tikslinių atostogų laiką.

120. Už personalo tvarkymą atsakingas asmuo kasmet iki vasario 15 d. sudaro atostogų grafikus. Grafiko sudarytojas turi užtikrinti, kad būtų suderintas generalinio direktoriaus pavaduotojų, padalinių vadovų ir juos pavaduojančių valstybės tarnautojų atostogų laikas. Departamento padalinių vadovai turi planuoti ir užtikrinti, kad jų vadovaujamų struktūrinių padalinių valstybės tarnautojams ir darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

121. Kasmetines atostogas perkelti ar pratęsti galima tik esant Lietuvos Respublikos darbo kodekso 174 straipsnio 1 dalyje nustatytoms arba kitoms svarbioms priežastims. Jeigu priežastys, dėl kurių kasmetinės atostogos negali būti panaudotos, atsirado iki kasmetinių atostogų pradžios, į atostogų grafiką įrašytas asmuo, dėl tam tikrų priežasčių negalintis eiti atostogų grafike nurodytu laiku (pageidaujantis eiti atostogų dalimis), pateikia generaliniam direktoriui prašymą. Departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo prašymą vizuoja padalinio vadovas. Padalinio vadovo prašymą vizuoja vienas iš generalinio direktoriaus pavaduotojų. Jeigu priežastys, dėl kurių kasmetinės atostogos negali būti panaudotos, atsirado kasmetinių atostogų metu, pateikus prašymą atostogos pratęsiamos atitinkamą dienų skaičių, arba nepanaudotų kasmetinių atostogų dalis, suderinus su padalinio ar tiesioginiu vadovu, perkeliama į kitą laiką. Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, nepanaudojęs kasmetinių atostogų dalies, iki einamųjų metų gruodžio 31 d. generaliniam direktoriui turi pateikti prašymą perkelti nepanaudotą atostogų dalį (pridėti ją prie kitų darbo metų kasmetinių atostogų). Perkeltos kasmetinės atostogos paprastai suteikiamos tais pačiais arba kitais darbo metais.

122. Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams atostogos suteikiamos generalinio direktoriaus įsakymu. Įsakymų projektus rengia už personalo tvarkymą atsakingas asmuo. Įsakymus dėl atostogų suteikimo departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams vizuoja įsakymo projekto rengėjas, už personalo tvarkymą atsakingas asmuo, struktūrinio padalinio vadovas, generalinio direktoriaus pavaduotojas, Finansų ir buhalterinės apskaitos skyriaus vadovas.

123. Esant tarnybiniam būtinumui departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti atšaukti iš kasmetinių atostogų tik tuo atveju, kai generaliniam direktoriui yra pateiktas motyvuotas padalinio vadovo ar kito valstybės tarnautojo tarnybinis pranešimas, vizuotas generalinio direktoriaus pavaduotojo, apie esantį tarnybinį būtinumą atšaukti valstybės tarnautoją, darbuotoją iš kasmetinių atostogų ir yra gautas iš atostogų atšaukiamo asmens rašytinis sutikimas.

 

XIX. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMAS

 

124. Departamento valstybės tarnautojų mokymas organizuojamas Valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės norminių aktų nustatyta tvarka.

125. Valstybės tarnautojų mokymo poreikis nustatomas kasmet, vadovaujantis Valstybės tarnautojų mokymo 2007–2010 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 22 d. nutarimu Nr. 1163 (Žin., 2006, Nr. 127-4845), ir Valstybės tarnautojų mokymo organizavimo tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 340 (Žin., 2002, Nr. 77-3311).

126. Padalinių vadovai iki kiekvienų metų sausio 15 d. pateikia už personalo tvarkymą atsakingam asmeniui paraišką dėl valstybės tarnautojų mokymo poreikio. Už personalo tvarkymą atsakingas asmuo kasmet iki vasario 1 d. sudaro ir teikia generaliniam direktoriui tvirtinti suderintą valstybės tarnautojų mokymo planą.

 

XX. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

127. Už nepriekaištingą tarnybinių pareigų atlikimą departamento valstybės tarnautojai gali būti skatinami generalinio direktoriaus padėka, vardine dovana, o už ypatingus nuopelnus valstybės tarnybai gali būti teikiami valstybės apdovanojimui gauti.

128. Departamento valstybės tarnautojai gali būti skatinami vienkartine pinigine išmoka vadovaujantis Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 (Žin., 2002, Nr. 74-3166). Departamento darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, gali būti skatinami vienkartine pinigine išmoka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655; 2002, Nr. 113-5056) nustatyta tvarka.

129. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, skatinami:

129.1. padėka;

129.2. vienkartine pinigine išmoka.

129.3. vardine dovana.

130. Už ypatingus nuopelnus valstybės tarnybai valstybės tarnautojai gali būti teikiami valstybės apdovanojimui gauti.

131. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai už nepriekaištingą tarnybinių pareigų atlikimą skatinami šiais atvejais:

131.1. labai gerai ar gerai įvertinus valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą kalendoriniais metais ir už labai gerą darbuotojo darbą kalendoriniais metais;

131.2. valstybės tarnautojams ir darbuotojams atlikus vienkartines ypatingos svarbos užduotis;

131.3. įstatymo nustatytų švenčių progomis;

131.4. valstybės tarnautojų ir darbuotojų gyvenimo ir darbo metų tarnyboje jubiliejinių sukakčių progomis;

131.5. valstybės tarnautojams ir darbuotojams išeinant į pensiją.

Kiekvienu atveju, nurodytu 131.1–131.5 punktuose, vienkartinė piniginė išmoka gali būti skiriama ne daugiau kaip kartą per metus ir negali viršyti 100 procentų nustatytosios valstybės tarnautojo pareiginės algos ar darbuotojo tarnybinio atlyginimo. Vienkartinė piniginė išmoka neskiriama valstybės tarnautojui ir darbuotojui, kuriems per paskutiniuosius 12 mėnesių paskirta tarnybinė (drausminė) nuobauda.

132. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių, šeimos narių ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, gali būti skiriama iki 5 MMA dydžio pašalpa teisės aktų nustatyta tvarka iš darbo užmokesčiui skirtų lėšų.

 

XXI. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

133. Departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už departamentui padarytą materialią žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

134. Departamento darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už departamentui padarytą materialią žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

135. Įstatymų nustatytais atvejais departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XXII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS IR DARBUOTOJAMS

 

136. Keičiantis generaliniam direktoriui, departamento reikalai perduodami Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

137. Keičiantis generalinio direktoriaus pavaduotojui ar padalinio vadovui, reikalai (nebaigti vykdyti pavedimai ir su jais susiję dokumentai, turimos bylos) generalinio direktoriaus pavedimu perduodami kitam valstybės tarnautojui. Paskyrus naują generalinio direktoriaus pavaduotoją ar padalinio vadovą, reikalai perduodami naujai paskirtam generalinio direktoriaus pavaduotojui ar padalinio vadovui. Reikalai perduodami pagal reikalų perdavimo ir perėmimo aktą, kurį parašu tvirtina generalinis direktorius.

138. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo įvykdyti visas jiems pavestas užduotis, likus 3 dienoms iki išėjimo iš darbo privalo atsiskaityti už trumpalaikį ir ilgalaikį turtą, už kurį valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsakingas (forma Nr. 2).

139. Finansų ir buhalterinės apskaitos skyrius paskutinę atleidžiamo žmogaus darbo dieną privalo išmokėti visas darbuotojui priklausančias sumas. Jei atleidžiamas iš darbo žmogus nėra atsiskaitęs, tai atskiru generalinio direktoriaus ir atleidžiamo iš darbo žmogaus susitarimu jam priklausančios sumos gali būti išmokamos ir kitu laiku, bet ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų.

140. Keičiantis valstybės tarnautojams ar darbuotojams, atsakingiems už atitinkamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perdavimo–priėmimo akte (jei jis nesurašomas – generalinio direktoriaus įsakyme) turi būti nurodyta, kam pavedama toliau įgyvendinti atitinkamą įstatymą, Vyriausybės nutarimą ar kitą teisės aktą ir kontroliuoti jo įgyvendinimą.

 

XXIII. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

141. Departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu. Departamento antspaudai su Lietuvos valstybės herbu gaminami, saugomi, apskaitomi ir sunaikinami vadovaujantis Leidimų užsakyti pagaminti antspaudus su Lietuvos valstybės ar savivaldybės herbu išdavimo, antspaudų saugojimo, apskaitos, sunaikinimo bei veiklos ataskaitos pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 657 (Žin., 2002, Nr. 127-5767).

142. Departamento antspaudas su Lietuvos valstybės herbu naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

143. Departamento antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako generalinis direktorius. Jo nesant, departamento antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako generalinio direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Departamento antspaudas saugomas seife.

 

XXIV. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

144. Departamento tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2003, Nr. 121-5486) ir Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. liepos 15 d. įsakymo Nr. V-105 „Dėl departamento lengvųjų automobilių naudojimo taisyklių“ nustatyta tvarka.

145. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941, Nr. 52-2018) nustatyta tvarka.

146. Finansų ir buhalterinės apskaitos skyrius parengia, o generalinis direktorius įsakymu patvirtina naudojimosi mobiliaisiais telefonais sąrašą ir nustato mobilaus ryšio paslaugų limitą.

 

XXV. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAŽYMĖJIMŲ IR DARBUOTOJŲ DARBO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS IR LAIKYMAS

 

147. Valstybės tarnautojų pažymėjimai išduodami ir keičiami Valstybės tarnautojo pažymėjimo išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 338 „Dėl Valstybės tarnautojo pažymėjimo formos ir Valstybės tarnautojo pažymėjimo išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 77-3309; 2006, Nr. 51-1902), nustatyta tvarka.

148. Darbuotojų darbo pažymėjimai išduodami vadovaujantis Darbuotojo tapatybę patvirtinančio dokumento išdavimo, nešiojimo ir pateikimo kontroliuojančioms institucijoms tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. 503 (Žin., 2003, Nr. 40-1822; 2006, Nr. 102-3948), reikalavimais.

149. Valstybės tarnautojų pažymėjimus ir darbuotojų darbo pažymėjimus (toliau vadinama –pažymėjimas) rengia ir išduoda už personalo tvarkymą atsakingas asmuo.

150. Darbuotojų, priimtų dirbti pagal neterminuotą darbo sutartį, darbo pažymėjimas galioja 5 metus nuo jo išdavimo dienos.

151. Praradęs pažymėjimą, darbuotojas generaliniam direktoriui pateikia raštišką prašymą dėl naujo pažymėjimo išdavimo, nurodydamas pažymėjimo praradimo aplinkybes.

152. Pažymėjimas keičiamas pasibaigus jo galiojimo terminui arba pasikeitus valstybės tarnautojo ar darbuotojo asmens duomenims ar pareigoms. Pažymėjimui susidėvėjus, išduodamas naujas.

153. Atleistas iš užimamų pareigų valstybės tarnautojas ar darbuotojas atleidimo dieną grąžina pažymėjimą už personalo tvarkymą atsakingam asmeniui.

154. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas pažymėjimą privalo nešiotis ar darbo metu laikyti darbo vietoje, taip pat pateikti jį kontroliuojančių institucijų reikalavimu.

155. Už šiame Reglamente nustatytų pažymėjimo nešiojimosi ar laikymo darbo metu, pateikimo kontroliuojančioms institucijoms reikalavimų vykdymą atsako darbuotojas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XXVI. KITI DARBO ORGANIZAVIMO KLAUSIMAI

 

156. Departamento darbuotojams nustatoma 40 valandų trukmės 5 darbo dienų savaitė.

157. Darbo pradžią ir pabaigą nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Pietų pertraukos trukmė – 45 min. Poilsio dienos – šeštadienis ir sekmadienis. Švenčių dienų išvakarėse darbo dienos trukmė sutrumpinama viena valanda.

158. Už darbą poilsio ir švenčių dienomis valstybės tarnautojo ar darbuotojo rašytiniu prašymu jam gali būti kompensuojama dvejopai: per mėnesį suteikiama kita poilsio diena arba ta diena pridedama prie kasmetinių atostogų.

Prašymas, kuriame turi būti nurodytas tikslus skaičius valandų, kurias valstybės tarnautojas ar darbuotojas dirbs, vizuotas struktūrinio padalinio vadovo ir generalinio direktoriaus pavaduotojo, kuruojančio tą veiklos sritį, įteikiamas už personalo tvarkymą atsakingam asmeniui, kuris pažymi tai darbo laiko apskaitos žiniaraštyje ir parengia generalinio direktoriaus įsakymo projektą.

159. Departamento darbuotojai turi ateiti į darbą ir išeiti iš jo nustatytu laiku. Jeigu į darbą neateinama dėl svarbių priežasčių (liga, avarija, nelaimingas atsitikimas ar pan.), būtina apie tai pranešti kaip galima greičiau tiesioginiam vadovui.

160. Departamente pildomi darbo apskaitos žiniaraščiai. Šiuos žiniaraščius rengia ir pildo už dokumentų registravimą atsakingas asmuo kartu su už personalo tvarkymą atsakingu asmeniu. Generalinio direktoriaus patvirtintas tabelis pateikiamas Finansų ir buhalterinės apskaitos skyriui iki kiekvieno mėnesio 1 dienos.

161. Bendrųjų reikalų skyrius turi užtikrinti, kad departamente būtų sudarytos tinkamos darbo sąlygos darbuotojams. Šio skyriaus paskirtas darbuotojas apžiūri departamento patalpas ir nustatęs gedimų ar kitų techninių nesklandumų, kviečia atitinkamas tarnybas ar specialistus.

162. Departamento darbuotojai privalo ekonomiškai naudotis telefono, telefakso ir elektroninio pašto ryšiu, tik tarnybiniais tikslais naudoti interneto tinklą. Taupiai naudoti popierių, kitas kanceliarines, organizacines bei technines priemones.

163. Kompiuterinė bei kita įranga turi būti naudojama kvalifikuotai, racionaliai ir tik tarnybos tikslams. Elektroninėse priemonėse (kompiuteriuose) laikomi ir naudojami tik su departamento darbu susiję duomenys ir programos. Neleidžiama kompiuterine bei kita departamento įranga naudotis pašaliniams asmenims. Draudžiama savavališkai perkelti į kitą kabinetą arba į kitą darbo vietą kompiuterinę ir kitą įrangą.

164. Laikraščiai ir žurnalai prenumeruojami, atsižvelgiant į struktūrinių padalinių paraiškas. Prenumeruotinų leidinių sąrašas turi būti suderintas su generaliniu direktoriumi. Prenumeruojami tik darbui būtini leidiniai.

165. Departamento darbuotojai, pastebėję techninių nesklandumų ar įvykusią avariją departamento patalpose, privalo nedelsiant apie tai informuoti Bendrųjų reiklų skyrių arba administraciją. Avarijos likvidavimo darbams vadovauja Bendrųjų reiklų skyriaus vedėjas.

166. Departamento kabinetuose, sandėliuose ir kitose patalpose turi būti griežtai laikomasi priešgaisrinės apsaugos reikalavimų:

166.1. departamento darbuotojai privalo laikytis saugos darbe instrukcijų reikalavimų, su kuriais jie supažindinami prieš pradedant dirbti departamente;

166.2. išeinant iš kabineto, baigus darbą, būtina patikrinti, ar išjungti kompiuteriai, dauginimo aparatai bei kiti elektros prietaisai, taip pat kabineto apšvietimas;

166.3. departamento patalpose ar priklausančioje teritorijoje leidžiama rūkyti tik tam skirtose specialiai įrengtose ir pažymėtose vietose. Kitose vietose rūkyti draudžiama;

166.4. departamento patalpos atidaromos, išjungus apsaugos signalizaciją 6.30 val. ir uždaromos įjungiant signalizaciją 22 val.;

166.5. darbuotojai dirba jiems paskirtuose kabinetuose, naudojasi telefono linijomis bei organizacine technika pagal patvirtintą planą (sąrašą). Savavališkai keisti darbo vietą, telefono liniją ar organizacinę techniką neleidžiama;

166.6. departamento darbuotojai, dirbantys su kompiuterine technika ir kopijavimo įrengimais, kasmet tikrinasi sveikatą. Apmokėjimus už sveikatos tikrinimą pateikia Finansų ir buhalterinės apskaitos skyriui.

167. Departamento darbuotojams draudžiama darbo metu vartoti alkoholinius gėrimus, kitas toksines ar narkotines medžiagas, būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių, toksinių medžiagų ar medicininių preparatų.

168. Departamente bendro naudojimo turtas naudojamas vadovaujantis finansų kontrolės taisyklėmis.

169. Už departamento patalpų, materialinių vertybių apsaugos organizavimą atsakingas Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas.

170. Departamento patalpų nuolatinę apsaugą vykdo departamento budėtojai:

171.1. asmenys, pateikę budėtojui nustatytos formos Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojo pažymėjimą, į departamento patalpas įleidžiami be atskiro leidimo;

171.2. valstybės tarnautojo pažymėjimo neturintys asmenys į departamento patalpas įleidžiami darbuotojų kvietimu arba patikrinus, ar galės darbuotojas priimti lankytoją. Šie asmenys registruojami lankytojų žurnale;

171.3. už departamente besilankančius asmenis atsakingas juos kvietęs darbuotojas ir budėtojas.

172. Darbuotojams įeiti į departamento patalpas ne darbo metu galima tik generaliniam direktoriui ar pavaduotojui leidus (forma Nr. 3).

_________________

 

Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento forma Nr. 1

 

(Paraiškos komandiruotei forma)

 

TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTAS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

 

PARAIŠKA
DĖL KOMANDIRUOTĖS

 

_______________

(Data)

Vilnius

 

Komandiruoti _____ d.

Dienpinigių norma _____ proc.

Komandiruotės ataskaita ___________

(reikalinga, ne)

 

Generalinis direktorius

 

Antanas Petrauskas

 

Vardas, pavardė _____________________________________________________________

Pareigos ___________________________________________________________________

 

Struktūrinis padalinys _________________________________________________________

Komandiruoti į ______________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Komandiruotės tikslas ________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Komandiruotės trukmė _____________ dienų

nuo______________________________

(data)

 

Skyriaus (tarnybos) vadovas     ______________                       _____________________

(parašas)                                    (vardas, pavardė)

 

_________________

 

Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento

forma Nr. 2

 

TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTAS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

 

ATSISKAITYMO LAPAS

 

______________ Nr. _____

(Data)

Vilnius

 

___________________________________________________________________________

(padalinio pavadinimas)

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

 

Yra atsiskaitęs:

Už kompiuterinę techniką

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)

Archyvui

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)

 

Struktūriniam padaliniui:

Tautinių mažumų skyriui

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)

Užsienio lietuvių skyriui

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)

Bendrųjų reikalų skyriui

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)

Finansų ir buhalterinės apskaitos skyriui

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)

Personalo ir teisės tarnybai

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas pavardė, parašas, data)

 

________________                              ______________________

(parašas)                                               (vardas ir pavardė)

 

_________________

 

Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento

forma Nr. 3

 

(Leidimo forma)

 

TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTAS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

 

LEIDIMAS
DĖL DARBO DEPARTAMENTO PATALPOSE NE DARBO METU

 

_____________ Nr. _____

(Data)

Vilnius

 

Departamento darbuotojui _____________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

leidžiu dirbti savo kabinete

___________________________________________________________________________

(kabineto Nr.)                                                 (data)

nuo _______ val. iki _______ val.

 

Generalinis direktorius

 

_________________