VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOJE PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PAKEITIMO

 

2007 m. sausio 5 d. Nr. V-9

Vilnius

 

 

Siekdamas pagerinti piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo naujos redakcijos (Žin., 2006, Nr. 77-2975) nuostatomis bei LR Vyriausybės 2006 m. spalio 25 d. nutarimu Nr. 1054 patvirtintų Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo 18 punktu,

1. Keičiu Fondo valdybos direktoriaus 2006 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. V-273 patvirtintas Asmenų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos taisykles (toliau – Taisyklės):

1.1. Išdėstau 11 punktą taip:

„11. Fondo valdyboje nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti. Jeigu su prašymu ar skundu kreipiasi pareiškėjo atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pareiškėjas, kurio vardu jis kreipiasi.

Pareiškėjas, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, prašyme turi nurodyti savo asmens kodą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi pareiškėjo atstovas, jis pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu ir sudaryti taip, kad Fondo valdyba galėtų nustatyti prašymą ar skundą sudariusį asmenį, suprasti prašymo ar skundo turinį. Elektroniniu būdu pateikti ir elektroniniu parašu pasirašyti asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami taip pat kaip rašytiniai prašymai ir skundai. Atsakymai į šiuos prašymus ar skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu prašyme ar skunde nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas elektroniniu būdu turi būti parengtas ir pasirašytas Fondo valdybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie LR Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12(Žin., 2006, Nr. 7-268), nustatyta tvarka.“

1.2. Išdėstau 13 punktą taip:

„13. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas -fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) arba kurie pareiškėjo nepasirašyti, Fondo valdybos direktoriaus sprendimu paliekami nenagrinėti.“

1.3. Išdėstau 22.4 punktą taip:

„22.4. jeigu asmens klausimas iš karto neišsprendžiamas, Priimamojo darbuotojas nekompetentingas konsultuoti atvykusio pareiškėjo, iškviečia atitinkamo Fondo valdybos padalinio valstybės tarnautoją ar darbuotoją, kompetentingą išaiškinti atvykusio asmens klausimą. Jei klausimo esmė reikalauja papildomo nagrinėjimo, Priimamojo darbuotojas priima rašytinį ar elektroniniu būdu pateikiamą jo prašymą ar skundą ir perduoda spręsti Fondo valdybos reglamento nustatyta tvarka.“

1.4. Išdėstau 27 punktą taip:

„27. Jei dėl objektyvių priežasčių sprendimo priėmimas ar atsakymo pateikimas pareiškėjui gali trukti ilgiau kaip 20 darbo dienų, Fondo valdyba gali šį terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Apie termino pratęsimą pranešama pareiškėjui.“

1.5. Išdėstau 29 punktą taip:

„29. Jeigu Fondo valdyba nėra įgaliota spręsti prašyme arba skunde išdėstytų klausimų, prašymas arba skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos turi būti persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai turi būti pranešama pareiškėjui.

Kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą arba skundą, jis per 5 darbo dienas grąžinamas pareiškėjui nurodžius grąžinimo priežastis.

Jeigu pareiškėjas prašo informacijos, kuri yra kitoje įstaigoje, prašymas persiunčiamas kitai kompetentingai įstaigai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo įstaigoje ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo informuojamas pareiškėjas.

Persiunčiant prašymus arba skundus, kuriuose yra privačios informacijos, turi būti laikomasi šių Taisyklių 28 punkto nuostatų.“

1.6. Išdėstau 33 punktą taip:

„33. Pareiškėjo prašymas arba skundas turi būti išnagrinėtas ir atsakymas pateiktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo Fondo valdyboje dienos, išskyrus tuos atvejus, kai įstatymų nustatyta kitaip arba dėl objektyvių priežasčių sprendimo priėmimas ar atsakymo pateikimas pareiškėjui gali trukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo Fondo valdyboje dienos.“

1.7. Išdėstau 32 punktą taip:

„32. Fondo valdyboje yra nagrinėjami prašymai ir skundai, susiję su Valstybinio socialinio draudimo organizavimu ir Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšų tvarkymu bei apskaita, užtikrinant priskaičiuotų valstybinio socialinio draudimo įmokų sumų, baudų, delspinigių surinkimą ir išieškojimą į Valstybinio socialinio draudimo fondą, teisingą duomenų apie apdraustuosius asmenis tvarkymą bei įstatymuose nustatytų Valstybinio socialinio draudimo išmokų ir išmokų iš valstybės biudžeto, kurias pavesta mokėti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms, paskyrimą ir mokėjimą, klausimais.

Nagrinėjant asmenų prašymus ir skundus, šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja įstatymai.“

1.8. Išdėstau 34 punktą taip:

„34. Tuo atveju, kai prašymas ar skundas adresuotas kelioms institucijoms ir jo nagrinėjimas priklauso kelių institucijų kompetencijai, o Fondo valdyba yra pirmasis adresatas, nagrinėjimą privalo organizuoti ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priimti Fondo valdyba. Tuo atveju, kai kitos institucijos pagal savo kompetenciją per 10 darbo dienų terminą Fondo valdybai nepateikia savo pasiūlymų dėl prašymo ar skundo sprendimo, ji toms institucijoms gali nusiųsti priminimą pateikti pasiūlymus.“

1.9. Išdėstau 35 punktą taip:

„35. Pareiškėjų prašymai ir skundai, kuriuos Fondo valdybai persiunčia Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir valstybės politikai, turi būti išnagrinėti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Fondo valdyboje dienos, jeigu pavedime nenurodyta kitaip. Valstybės politikai ir minėtos institucijos turi būti informuojamos apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.“

1.10. Išdėstau 44 punktą taip:

„44. Fondo valdyboje už pirminį asmenų aptarnavimą telefonu atsakingas Priimamojo darbuotojas, jeigu kitu teisės aktu nenustatyta kitaip.

Taupant valstybės tarnautojų ir darbuotojų bei kitų asmenų darbo laiką, asmenims informuoti socialinio draudimo klausimais gali būti naudojamas bendras klientų informavimo telefonas.“

1.11. Papildau Taisykles nauju IX skirsniu atitinkamai pakeičiant kitų skirsnių ir punktų numeraciją ir jį išdėstau taip:

IX. ATSAKYMŲ Į KLAUSIMUS ELEKTRONINIU PAŠTU RENGIMAS

 

48. Fondo valdybos interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ arba elektroniniu paštu sodrainfo@sodra.lt galima pateikti tik su taisyklių 32 punkte nustatytomis sritimis susijusius informacinio pobūdžio klausimus ir gauti į juos atsakymus elektroniniu paštu.

49. Fondo valdybos Komunikacijos skyrius administruoja Fondo valdybos interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ gaunamus klausimus ir organizuoja atsakymų į juos išsiuntimą klausimus teikusiems asmenims.

50. Fondo valdybos Komunikacijos skyrius atrenka Fondo valdybos interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ gautus klausimus, susijusius su Taisyklių 32 punkte nustatytomis sritimis. Atrinktus klausimus šio skyriaus atsakingas asmuo nukreipia Fondo valdybos padaliniams pagal jų kompetenciją, kurie per 10 darbo dienų parengia atsakymus į juos. Parengtą atsakymą vizuoja rengėjas ir pasirašo struktūrinio padalinio vadovas. Po to atsakymas į paklausimą išsiunčiamas, o jo elektroninė kopija perduodama Fondo valdybos Komunikacijos skyriui.

51. Prašymai ir skundai, reikalaujantys tyrimo, teisinės medžiagos parengimo ar oficialaus atsakymo, teikiami raštu arba elektroniniu paštu sodrainfo@sodra.lt ir pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, yra nagrinėjami šiose Taisyklėse nustatyta tvarka.

52. Fondo valdybos Komunikacijos skyriaus atsakingas asmuo paklausimus ir atsakymus į juos saugo „Elektroninių paklausimų byloje“ ir ne rečiau kaip kartą per pusmetį elektroninių paklausimų apibendrintą analizę teikia Fondo valdybos Priimamojo darbuotojui.“

2. Įpareigoju:

2.1. Fondo valdybos Teisės skyrių šį įsakymą paskelbti leidinyje „Valstybės žinios“;

2.2. Fondo valdybos Komunikacijos skyrių paskelbti Taisyklių pakeitimus Fondo valdybos interneto tinklalapyje bei Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intranetinėje svetainėje;

2.3. Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrių šio įsakymo kopijas įteikti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams, Vidaus audito tarnybai bei išsiųsti Fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Fondo įstaigoms.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                         MINDAUGAS MIKAILA