LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIŲ PENSIJŲ ĮSTATYMO 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1020

 

2006 m. rugsėjo 11 d. Nr. 865

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2006 m. birželio 21 d. sprendimą Nr. 1013, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo 11 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1020 (toliau vadinama – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Pagal šiuo metu galiojantį teisinį reglamentavimą visiems nukentėjusiems asmenims nukentėjusiųjų asmenų valstybinės pensijos skiriamos Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatyme (Žin., 1994, Nr. 101-2018) (toliau vadinama – Įstatymas) nustatytomis sąlygomis. Įstatymo projekto aiškinamojo rašto nuostatos leidžia manyti, kad siūlomais pakeitimais siekiama netaikyti jokių nukentėjusiųjų asmenų valstybinių pensijų skyrimo sąlygų skiriant nukentėjusiųjų asmenų valstybines pensijas Įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje išvardytų asmenų tėvams, sutuoktiniams ir vaikams, taigi šiai netiesiogiai nukentėjusiųjų asmenų grupei nustatyti palankesnę nei patiems nukentėjusiems asmenims nukentėjusiųjų asmenų valstybinių pensijų skyrimo tvarką. Įteisinus tokią nuostatą, būtų supriešintos nukentėjusiųjų asmenų grupės ir sudarytas precedentas kitoms šių asmenų grupėms taip pat siekti sau palankesnių sąlygų.

2. Priėmus siūlomą Įstatymo projekto nuostatą, galiojantis Įstatymo teisinis reguliavimas nebūtų pakeistas. Skiriant nukentėjusiųjų asmenų valstybines pensijas Įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nurodytiems asmenims, būtų vadovaujamasi kituose Įstatymo straipsniuose šiems asmenims nustatytomis nukentėjusiųjų asmenų valstybinių pensijų skyrimo sąlygomis. Nepasikeitus Įstatymo teisiniam reguliavimui, abejotina, ar būtų įgyvendintas ir aiškinamajame rašte nurodytas Įstatymo projekto tikslas – pasiekti, kad Įstatymo nuostatos, reguliuojančios pensijų skyrimo sąlygas Įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nurodytiems asmenims, būtų vienodai taikomos.

3. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad Įstatymo projektas suderina Įstatymo nuostatas su galiojančiu Lietuvos Respublikos asmenų, nukentėjusiųjų nuo 1939–1990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymu (Žin., 1997, Nr. 66-1609) (toliau vadinama – Teisinio statuso įstatymas). Teisinio statuso įstatymo paskirtis – apibrėžti nuo 1939–1990 metų okupacijų nukentėjusių asmenų kategorijas, Įstatymo paskirtis – nustatyti nukentėjusiųjų asmenų valstybinių pensijų skyrimo ir mokėjimo tvarką. Tačiau ne visi asmenys, kuriems pagal Teisinio statuso įstatymą pripažįstamas nukentėjusio asmens statusas, turi teisę gauti nukentėjusiųjų asmenų valstybines pensijas. Be to, asmenų, kuriems skiriamos nukentėjusiųjų asmenų valstybinės pensijos, teisinį statusą reguliuoja ir kiti specialūs įstatymai – Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų ir kitų nukentėjusių nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenų teisinio statuso pripažinimo įstatymas (Žin., 2000, Nr. 5-124) ir Lietuvos Respublikos pasipriešinimo 1940–1990 metų okupacijoms dalyvių teisinio statuso įstatymas (Žin., 1997, Nr. 12-230).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                           Vilija Blinkevičiūtė

______________