LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2004 m. gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymO Nr. 3-586 „Dėl transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo IR PAPILDYMO

 

2010 m. rugpjūčio 10 d. Nr. 3-487

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 3-586 „Dėl Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 6-165; 2006, Nr. 81-3232; 2007, Nr. 118-4839):

1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004, Nr. 72-2489) 7 straipsnio 3 dalies 4 punktu ir 30 straipsniu, Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 92-2542) ir įgyvendindamas 2008 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos bendrijoje (nauja redakcija) (OL 2008 L 191, p. 1):“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklėse:

2.1. Išdėstau 3 punkto 12 pastraipą taip:

Europos specifikacija – bendra techninė specifikacija, Europos techninis liudijimas arba Europos standartą perkeliantis nacionalinis standartas, kaip apibrėžta Direktyvos 2004/17/EB XXI priede.“

2.2. Išdėstau 3 punkto 14 pastraipą taip:

Pagrindiniai parametrai – svarbus sąveikai bet koks norminis, techninis arba eksploatacinis reikalavimas, nurodytas atitinkamose TSS.“

2.3. Papildau 3 punktą šia 18 pastraipa:

Perkančioji organizacija – posistemio projektavimą ir (arba) statybą, atnaujinimą arba patobulinimą užsakantis viešasis arba privatus subjektas. Šis subjektas gali būti geležinkelio įmonė (vežėjas), geležinkelių infrastruktūros valdytojas ar geležinkelių riedmens valdytojas arba už posistemio projekto įgyvendinimą atsakingas koncesininkas.“

2.4. Išdėstau 10.5 punktą taip:

10.5. TSS ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, kurie prireikus priimami TSS taikymui užtikrinti, reikalavimai. Neprivaloma taikyti naujų ar persvarstytų TSS gerokai pažengusiems projektams, kurie vykdomi pagal sutartį tuo metu, kai skelbiamos atitinkamos TSS.“

2.5. Papildau šiuo 131 punktu:

131. Techninės specifikacijos, nurodytos Direktyvos 2004/17/EB 34 straipsnyje, kurios yra būtinos tam, kad papildytų Europos specifikacijas arba kitus standartus, naudojamus Europos Sąjungoje, privalo atitikti esminius reikalavimus.“

2.6. Išdėstau 30 punktą taip:

30. Įvykdžius šių taisyklių 31–33 punktuose nustatytus reikalavimus arba jeigu TSS nustato atitinkamus specifinius atvejus, vienos ar daugiau TSS taikyti nereikia, įskaitant tas, kurios yra susijusios su geležinkelių riedmenimis, esant šiems atvejams ir šioms aplinkybėms:

30.1. siūlomam naujam posistemiui, esamam posistemiui modernizuoti ar rekonstruoti arba bet kuriam šių taisyklių 5 punkte nurodytam atvejui, kai paskelbus atitinkamas TSS darbai yra gerokai pažengę arba jie atliekami pagal vykdomą sutartį;

30.2. bet kuriam esamo posistemio rekonstravimo ar modernizavimo projektui, jei šių TSS ir esamos posistemio pakrovos gabaritas, vėžės plotis, tarpukelės plotis arba elektrifikavimo įtampa yra nesuderinami;

30.3. siūlomam naujam posistemiui arba siūlomam esamo posistemio rekonstravimo ar modernizavimo projektui, kai Europos Sąjungos valstybės narės teritorijoje jos geležinkelių tinklas yra jūra atskirtas ar izoliuotas arba dėl ypatingų geografinių sąlygų atskirtas nuo likusios Europos Sąjungos dalies geležinkelių tinklo;

30.4. siūlomam esamo posistemio projektui, kai dėl atitinkamos TSS taikymo nukentėtų šio projekto ekonominis perspektyvumas ir (arba) Lietuvos geležinkelių transporto sistemos suderinamumas;

30.5. kai po geležinkelių transporto eismo įvykio, katastrofos ar stichinės nelaimės geležinkelių tinklo skubaus atkūrimo sąlygos ekonomiškai ir techniškai neužtikrina galimybės iš dalies ar visiškai taikyti atitinkamų TSS;

30.6. geležinkelių riedmenims, važiuojantiems į trečiąsias šalis ar iš jų, kur vėžės plotis skiriasi nuo pagrindinio Europos Sąjungos geležinkelių tinklo vėžės pločio.“

2.7. Papildau šiuo 321 punktu:

321. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija per vienerius metus nuo kiekvienos TSS įsigaliojimo parengia ir pateikia Europos Komisijai Lietuvos Respublikos teritorijoje vykdomų gerokai pažengusių projektų sąrašą.“

2.8. Išdėstau 33 punktą taip:

33. Šių taisyklių 30.1, 30.3 ir 30.5 punktuose nurodytais atvejais išlygą galima suteikti tik gavus raštišką Europos Komisijos suderinimą.

Dėl kiekvieno prašymo šių taisyklių 30.2, 30.4 ir 30.6 punktuose nurodytais atvejais Europos Komisija direktyvos 2008/57/EB 29 straipsnio nustatyta tvarka priima sprendimą dėl prašymo taikyti išlygą. Tačiau šių taisyklių 30.2 punkte nurodytu atveju Europos Komisijos sprendimas negali būti susijęs su pakrovos gabaritu ir vėžės pločiu. Šių taisyklių 30.6 punkte nurodytu atveju, kol Europos Komisija priima sprendimą, galima taikyti 5 priede nurodytas alternatyvias nuostatas.“

2.9. Išdėstau 45 punktą taip:

45. Sąveikos sudedamoji dalis visoje Europos Sąjungos teritorijoje pripažįstama atitinkančia esminius reikalavimus, jeigu jai, vadovaujantis šiose taisyklėse nustatyta procedūra ir atitinkama TSS bei joje nurodytomis Europos specifikacijomis, parengta Europos bendrijos atitikties arba tinkamumo naudoti deklaracija. Nauja tinkamumo naudoti deklaracija turi būti rengiama kiekvieną kartą, kai keičiasi arba išplečiama sąveikos sudedamosios dalies naudojimo sritis. Posistemių, kurie buvo naudojami dar iki atitinkamos TSS įsigaliojimo, atsarginės dalys šiuose posistemiuose gali būti įdiegiamos netaikant šių taisyklių nuostatų.“

2.10. Papildau šiuo 581 punktu:

581. Kol TSS taikymo sritis bus papildyta ir įtrauktas visas geležinkelių tinklas, leidimai bent iš dalies pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, traukinių kontrolės ir valdymo bei signalizacijos sistemas, priklausančias geležinkelių tinklo dalims, kurios dar neįtrauktos į TSS taikymo sritį, leidimai pradėti naudoti geležinkelių infrastruktūrą, energijos ir privažiuojamųjų geležinkelio kelių kontrolės ir valdymo bei signalizacijos posistemius, priklausančius geležinkelių tinklo dalims, kurios dar neįtrauktos į TSS taikymo sritį, taip pat leidimai pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, skirtus kartais naudoti tose geležinkelių tinklo dalyse, kurios dar neįtrauktos į TSS taikymo sritį, išduodami pagal nacionalines eismo saugos taisykles ir posistemių technines taisykles.“

2.11. Papildau šiuo 691 punktu:

691. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga gali išduoti visos posistemių grupės arba tam tikrų tų posistemių dalių atitikties sertifikatus, jei tai numatoma atitinkamose TSS.“

2.12. Pakeičiu 2 priedo 1.5 punktą ir jį išdėstau taip:

 

1.5. Geležinkelių sistemos suderinamumas

 

Geležinkelių transporto paslaugų kokybė, eksploatacinės charakteristikos, eismo sauga, sąnaudos Europoje priklauso, inter alia, nuo geležinkelių tinklo charakteristikų (plačiausiąja prasme, t. y. visų susijusių posistemių nejudančios dalys) ir geležinkelių riedmenų (įskaitant visų susijusių posistemių įmontuotuosius komponentus) tarpusavio suderinamumo.“

2.13. Pripažįstu netekusiu galios 5 priedo IV skyrių.

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis