Lietuvos Respublikos Vyriausybės
n u t a r i m a s
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. KOVO 17 D. NUTARIMO Nr. 285 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖS ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2013 m. lapkričio 20 d. Nr. 1054
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 17 d. nutarimą Nr. 285 „Dėl Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 42-1379; 2009, Nr. 108-4544; 2011, Nr. 119-5629):
1.1. Išdėstyti preambulę taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918) (toliau – Aviacijos įstatymas) 14 straipsnio 2 dalimi ir atsižvelgdama į 2005 m. gruodžio 23 d. Europos Komisijos reglamentą (EB) Nr. 2150/2005, nustatantį lankstaus oro erdvės naudojimo bendrąsias taisykles (OL 2005 L 342, p. 20) (toliau – Reglamentas Nr. 2150/2005), ir 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010 (OL 2012 L 281, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 923/2012), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.
1.2. Nurodytu nutarimu patvirtintose Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklėse:
1.2.1. Išdėstyti 5 punktą taip:
„5. Orlaiviuose, skrendančiuose Lietuvos Respublikos valdomąja oro erdve, virš draudžiamų zonų viršutinės ribos, taip pat užsienio šalių valstybės orlaiviuose, skrendančiuose Lietuvos Respublikos nevaldomąja oro erdve, turi būti įrengta radijo ryšio aparatūra, kuria būtų galima palaikyti abipusį radijo ryšį su oro eismo paslaugų teikėju, ir radiolokacinis atsakiklis (angl. transponder), veikiantis „A+C“ arba „S“ režimu.
Skrydžiai orlaiviais, išskyrus užsienio šalių valstybės orlaivius, kuriuose nėra nurodytos įrangos, Lietuvos Respublikos valdomąja oro erdve galimi tik gavus oro eismo paslaugų teikėjo leidimą. Apie suteiktus leidimus oro eismo paslaugų teikėjas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 12 valandų, informuoja karinių oro pajėgų vadą ar jo įgaliotą karininką.“
1.2.2. Išdėstyti 6 punktą taip:
„6. Civilinių orlaivių ir valstybės orlaivių skrydžiai pasienio zonoje galimi, jeigu:
6.3. orlaivyje įrengtas radiolokacinis atsakiklis, veikiantis „A+C“ arba „S“ režimu (netaikoma sklandytuvų skrydžiams);
6.4. skrydžiui gautas karinių oro pajėgų vado ar jo įgalioto karininko leidimas, išduotas Lietuvos kariuomenės vado nustatytomis sąlygomis ir tvarka (netaikoma tarptautiniams skrydžiams ir valstybės orlaivių skrydžiams).
Šio punkto reikalavimai netaikomi visų orlaivių skrydžiams, vykdomiems aerodromų, esančių pasienio zonoje, oro eismo zonose.“
1.2.3. Taisyklių 8 punkte:
1.2.3.2. Išdėstyti devintąją pastraipą taip:
1.2.3.3. Išdėstyti vienuoliktąją pastraipą taip:
„Pasienio zona – 4 jūrmylių Lietuvos Respublikos nevaldomos oro erdvės dalis nuo Lietuvos Respublikos valstybės sienos, kuri ribojasi su ne Europos Sąjungos valstybe nare, į teritorijos gilumą. Atnaujinus vidaus sienų kontrolę, pasienio zona yra 4 jūrmylių Lietuvos Respublikos oro erdvės dalis nuo Lietuvos Respublikos valstybės sienos į teritorijos gilumą.“
1.2.4. Išdėstyti 50 punktą taip:
„50. Laikinai išskirtų ir specialiųjų sklandymo zonų užsakymo, informavimo apie planuojamą vykdyti veiklą pavojingose zonose, kuriose gali būti nesaugu skraidyti orlaiviams, ir informacijos apie numatomus karinių orlaivių skrydžius ribojamose zonose pateikimo, vykdant oro erdvės valdymą, tvarką, suderinęs su Lietuvos kariuomenės vadu, nustato oro eismo paslaugų teikėjas.“