ENERGETIKOS VALSTYBINĖS INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL IKITEISMINIŲ GINČŲ DĖL NUTRAUKTO VARTOTOJŲ APRŪPINIMO ELEKTROS ENERGIJA, NESANT JŲ KALTĖS, SPRENDIMO TVARKOS

 

2001 m. gruodžio 29 d. Nr. 63

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 41 str. 2 dalies reikalavimais ir įvertindamas Ūkio ministerijos komisijos posėdžio dėl teisės aktų, būtinų Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymui įgyvendinti, nutarimą (2001 m. gruodžio 6 d. protokolo Nr. 3 2.2 p.),

tvirtinu Ikiteisminių ginčų dėl nutraukto vartotojų aprūpinimo elektros energija, nesant jų kaltės, sprendimo tvarką (pridedama).

Šio įsakymo vykdymo kontrolę pavedu EVI priežiūros skyriaus viršininkui V. Jurkšaičiui.

 

 

VIRŠININKAS                                                                                             VYTAUTAS MIŠKINIS

______________


PATVIRTINTA

Energetikos valstybinės inspekcijos

prie Ūkio ministerijos viršininko

2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 63

 

Ikiteisminių ginčų dėl nutraukto vartotojų aprūpinimo elektros energija, nesant jų kaltės, sprendimo tvarka

 

I. SĄVOKOS

 

Elektros energijos vartotojas (toliau – vartotojas) – įmonės, organizacijos, įstaigos, cecho, objekto, aikštelės, statinio ir t. t. savininkas ar jo įgaliotas asmuo, kurio elektros įrenginiai prijungti prie elektros tinklo ir vartoja elektros energiją, turintis sudarytą su operatoriumi ar tiekėju elektros energijos tiekimo ir vartojimo sutartį ir nustatytą elektros tinklo nuosavybės ribą.

Elektros energijos buitinis vartotojas (toliau – vartotojas) – individualaus gyvenamojo namo, ūkinio pastato, buto, kambario bendrabučio tipo daugiabučiame gyvenamajame name, vasarnamio, sodo sklypo, automobilio garažo savininkas ar jo įgaliotas asmuo, kurio elektros įrenginiai prijungti prie elektros tinklo ir vartoja elektros energiją, turintis sudarytą su operatoriumi ar tiekėju elektros energijos tiekimo ir vartojimo sutartį ir nustatytą elektros tinklo nuosavybės ribą.

Laisvasis vartotojas (toliau – vartotojas) – vartotojas, turintis teisę laisvai pasirinkti tiekėją Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo nustatyta tvarka.

Naujasis vartotojas (toliau – vartotojas) – vartotojas, pirmą kartą jungiantis prie tinklo savo elektros įrenginius, taip pat esamas vartotojas, pageidaujantis padidinti leistinąją galią, keisti anksčiau suteiktą elektros įrenginiams elektros energijos tiekimo patikimumo kategoriją ar vienfazį atvadą keisti trifaziu.

Naujuoju nelaikomas tas vartotojas, kuris yra ankstesniojo vietoje, naudojasi atvadu anksčiau leistinosios galios ribose.

Operatorius – perdavimo arba skirstymo tinklų operatorius.

Perdavimo tinklų operatorius – juridinis asmuo, valdantis perdavimo tinklus, atliekantis gamybos bei vartojimo balansavimą ir rezervavimą.

Skirstymo tinklų operatorius – juridinis asmuo, valdantis skirstymo tinklus savo aptarnaujamoje teritorijoje.

Visuomeninis tiekėjas (toliau – tiekėjas) – skirstymo įmonė, įpareigota tiekti elektros energiją jos aptarnaujamoje teritorijoje esantiems vartotojams, kurie to pageidauja.

Nepriklausomas tiekėjas (toliau – tiekėjas) – juridinis ar fizinis asmuo, teikiantis elektros energijos tiekimo paslaugas laisviesiems vartotojams pagal sutartis.

Elektros energijos tiekėjas (toliau – tiekėjas) – fizinis arba juridinis asmuo, tiekiantis elektros energiją vartotojui pagal tarpusavyje sudarytą elektros energijos tiekimo ir vartojimo sutartį.

Tiekimas – nupirktos ar pagamintos elektros energijos perdavimas ir (ar) jos pardavimas vartotojui.

Interesantas – juridinis asmuo, fizinis asmuo ar šių asmenų grupė.

Pareiškimas – rašytinis (taip pat gautas elektroninėmis ryšio priemonėmis) interesanto kreipimasis į Energetikos valstybinę inspekciją prie Ūkio ministerijos (toliau – EVI) ar kitų institucijų persiųstas nagrinėti.

Atsakymas – institucijos teikiamas konkretaus klausimo išaiškinimas raštu ar žodžiu.

Informacija – vieša ir privati informacija, kuria disponuoja EVI ir kurią asmuo iš valstybės įstaigų įstatymo nustatyta tvarka turi teisę gauti.

 

iI. Bendrosios nuostatos

 

1. Visi gaunami (tarp jų gaunami elektroninėmis bei kitomis ryšių priemonėmis) bei kitų institucijų persiųsti nagrinėti pareiškimai registruojami ir nagrinėjami remiantis su „Ikiteisminių ginčų dėl nutraukto vartotojų aprūpinimo elektros energija, nesant jų kaltės, sprendimo tvarka“ (toliau – Tvarka).

2. Ši Tvarka privaloma tiriant prašymus, pareiškimus, pasiūlymus, skundus bei ginčus (toliau – pareiškimus) tarp operatoriaus ar tiekėjo ir vartotojo.

3. Avarijos ir sutrikimai energetikos įrenginiuose tiriami pagal „Energetikos įrenginių avarijų ir sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatus“. Tiriant energetikos įrenginių avarijas ir sutrikimus dalyvauja EVI pareigūnas.

4. Asmenų žodiniai ar telefoniniai pareiškimai priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 06 06 nutarimu Nr. 654 patvirtinta „Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose pavyzdine tvarka“ (Žin., 2000, Nr. 48-1389).

5. EVI nagrinėja tik tuos pareiškime išdėstytus teiginius, kurie yra jos kompetencijoje.

6. Pareiškėjui pageidaujant, EVI pareigūnai suteikia informaciją apie klausimo sprendimo procedūrą (eigą).

7. Anoniminiai pareiškimai neregistruojami ir nenagrinėjami.

8. Pareiškimai asmenų, kurie, nenurodydami naujų aplinkybių, pakartotinai kreipėsi dėl klausimų, į kuriuos jau buvo paruoštas atsakymas, nenagrinėjami.

9. Pareiškimus draudžiama persiųsti nagrinėti toms institucijoms ar tiems darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

10. EVI pareigūnas neturi teisės nagrinėti interesanto pareiškimo, jeigu jį ir interesantą sieja giminystės (pagal Baudžiamajame ir Civiliniame kodeksuose apibrėžtas sąvokas) ar svainystės (sutuoktinio giminaitis) ryšiai arba jeigu yra kitų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.

11. Jeigu EVI nėra įgaliota spręsti pareiškime išdėstytų klausimų, tai prašymas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai raštu pranešama pareiškėjui.

12. EVI pareigūnas turi teisę kreiptis į pareiškėją dėl papildomos informacijos, reikalingos tyrimui (jei tokia informacija disponuoja pareiškėjas), pateikimo.

13. Kai į EVI kreipiasi fizinio ar juridinio asmens įgaliotas asmuo, prie skundo turi būti pridėtas dokumentas, patvirtinantis jo tokius įgaliojimus. Nurodomas įgalioto asmens vardas, pavardė, adresas, telefonas bei asmens, kurio vardu jis kreipiasi, vardas, pavardė, adresas.

 

III. Pareiškimų nagrinėjimas

 

14. Pareiškimus, gaunamus centre, nagrinėja EVI viršininko nurodytas skyrius, o Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus, Utenos skyriuose – tų skyrių viršininkų pavedimu atitinkamo skyriaus pareigūnas.

15. EVI tiria pareiškimus, ginčus tarp operatoriaus ar tiekėjo ir vartotojo, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos, elektros energetikos įstatymais, kitais LR įstatymais bei norminiais teisės aktais.

16. Tiriant pareiškimą vietoje kviečiami tiek vartotojas, tiek tiekėjo ar operatoriaus atstovas dalyvauti pareiškimo tyrime. Esant reikalui, EVI pareigūnas gali pasikviesti dalyvauti tyrime ir kitų suinteresuotų įmonių ar įstaigų atstovus.

17. EVI pareigūnas turi teisę pasikviesti nepriklausomus ekspertus, kurių paslaugas apmoka ginčą pralaimėjusi šalis.

18. Esant sudėtingai konfliktinei situacijai EVI viršininkas turi teisę skirti pareiškimo tyrimo komisiją, į kurią gali būti skiriami ir kitų, reikalingų konfliktui išspręsti, institucijų atstovai, suderinus su tų institucijų vadovais.

19. Interesantų pateikti pareiškimai turi būti išnagrinėti ir į juos atsakyta raštu ne vėliau kaip:

19.1. per 14 kalendorinių dienų, kai pareiškimo tyrimui nereikia išvykti į vietą bei surinkti iš kitų institucijų papildomą medžiagą;

19.2. per 30 kalendorinių dienų, kai tiriant skundą reikia išvykti į vietą atlikti ekspertizę ar kai dalis informacijos, reikalingos atsakymui parengti, yra kitoje įstaigoje.

20. Kai pareiškimui išnagrinėti reikia specialaus tikrinimo, papildomos medžiagos arba kitokių priemonių, jo nagrinėjimo terminas išimties tvarka EVI viršininko sprendimu gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui. Apie tai raštu pranešama interesantui.

21. Pareiškimas laikomas išnagrinėtu, jei atsakyta į visus jame pateiktus klausimus pagal EVI kompetenciją ir išsiųstas atsakymas pareiškėjui.

22. Tiriant pareiškimus, ginčus tarp operatoriaus ar tiekėjo ir vartotojo bei energetikos įrenginių avarijas ir sutrikimus, EVI pareigūnas dėl nustatytų norminių teisės aktų reikalavimų pažeidimų ir jų pašalinimo surašo nurodymą ir, esant reikalui, administracinių nusižengimų protokolus.

23. Jei pavedama pareiškimą nagrinėti keliems vykdytojams, už pavedimo vykdymą, savalaikį atsakymo paruošimą ir išsiuntimą atsako vykdytojas, pavedime nurodytas pirmuoju. Kiti vykdytojai yra vienodai su juo atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku ir nurodytu pirmuoju vykdytoju reikalavimu turi pateikti visą būtiną medžiagą bei atitinkamus pasiūlymus.

 

IV. Atsakymai į pareiškimus

 

24. Atsakymas interesantui turi būti įformintas EVI firminiame blanke. Jame turi būti nurodyta atsakymo data, numeris, pareiškimo, į kurį atsakoma, data ir numeris (jei šie duomenys yra), adresatas (adresatai), trumpa atsakymo antraštė, darbuotojo, priėmusio sprendimą, pareigos, vardo raidė ir pavardė bei darbuotojo, rengusio sprendimo projektą, vardo raidė, pavardė ir telefono numeris. Apie raštu pateikto pareiškimo nagrinėjimo rezultatus interesantui turi būti pranešta raštu. Atsakymas turi būti pagrįstas norminių teisės aktų nuostatomis.

25. Interesantui turi būti atsakyta į visus pareiškime iškeltus klausimus nepriklausomai nuo to, ar šie klausimai buvo išspręsti teigiamai ar neigiamai. Kai pareiškime iškelti klausimai išspręsti neigiamai, visais atvejais atsakymas duodamas raštu ir pareiškėjui nurodomos priežastys, dėl ko nebuvo galima jų išspręsti.

26. Atsakyme interesantui teikiama informacija turi būti tiksli ir išsami.

 

V. Apskundimo tvarka

 

27. Interesantas, nesutinkantis su pareiškimo nagrinėjimo rezultatais, gali juos apskųsti teismui. Prieš tai skundas gali būti paduotas tyrusios skundą institucijos vadovui. Interesantas, nesutinkantis su žodinio prašymo nagrinėjimo rezultatais, savo pareiškimą įformina raštu, kuris nagrinėjamas pagal šios Tvarkos II skyriaus nuostatas.

______________