STATISTIKOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ĮMONĖSE, VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGOSE STATISTINIŲ ATASKAITŲ FORMŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. lapkričio 20 d. Nr. DĮ-251

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalies nuostatas ir atsižvelgdama į 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 16 skyrius, 2 tomas, p. 49), 2007 m. liepos 18 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 847/2007, įgyvendinantį Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2007 L 187, p. 5):

1. Tvirtinu pridedamas metinio periodiškumo:

1.1. Informacinių technologijų panaudojimo įmonėse 2008 m. statistinę ataskaitos formą LTP-01;

1.2. Informacinių technologijų panaudojimo valstybės ir savivaldybių įstaigose 2008 m. statistinę ataskaitos formą ITP-02.

2. Laikau netekusiais galios:

2.1. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. lapkričio 27 d. įsakymą Nr. DĮ-230 „Dėl Informacinių technologijų panaudojimo įmonėse ir sveikatos priežiūros įstaigose statistinių ataskaitų formų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 131-4982);

2.2. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2005 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. DĮ-304 „Dėl Informacinių technologijų panaudojimo statistinio tyrimo įmonėse, valstybės ir savivaldybių įstaigose bei finansinio tarpininkavimo įmonėse ataskaitų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 7-274).

 

 

 

L. E. GENERALINIO DIREKTORIAUS PAREIGAS                         VILIJA LAPĖNIENĖ

 

 

_________________

** TIC pastaba. Formą žr.

Žin., 2007, Nr. 124-5080, 73-78 psl. **

 

 

 

 

 

 

 

_________________

 

Informacinių technologijų panaudojimo

įmonėse metinės ataskaitos ITP-01

1 priedas

 

INFORMACIJA DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO STATISTINIO TYRIMO

(ataskaita ITP-01 metinė)

 

STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 16 skyrius, 2 tomas, p. 49).

2007 m. liepos 18 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 847/2007, įgyvendinantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2007 L 187, p. 5).

STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS

Atrankinis tyrimas.

Ataskaitą pildo įmonės, kurių veikla pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, tvirtinamą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu yra priskiriama D-K, O sekcijoms.

Tiriamasis laikotarpis – 2008 m. sausis, e. verslo – 2007 m.

Tyrimo tikslas – informacinių technologijų panaudojimo įmonėse įvertinimas.

STATISTINĖS INFORMACIJOS PASKELBIMO LAIKAS IR VIETA

2008 m. liepos 30 d. pranešimas spaudai;

2008 m. rugpjūčio mėnesiniame pranešime „Lietuvos ekonominė ir socialinė raida“;

interneto svetainėje www.stat.gov.lt, leidinys „IT panaudojimas įmonėse 2008 m.“;

2008 m. spalio mėn. leidinyje „Informacinės technologijos Lietuvoje 2008“;

Lietuvos statistikos metraštyje.

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis:

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis:

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis:

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557):

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

_________________

 

Informacinių technologijų panaudojimo

įmonėse metinės ataskaitos ITP-01

2 priedas

 

PAAIŠKINIMAI INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ĮMONĖSE ATASKAITAI ITP-01 METINEI PILDYTI

 

1. Kompiuterių skaičius – įmonėje naudojamų visų rūšių kompiuterių skaičius. įtraukiami visi darbui naudojami kompiuteriai, neatsižvelgiant į tai, kam jie nuosavybės teise priklauso (t. y. gali būti nuomojami, išperkamosios nuomos būdu įsigyti, patronuojančios įmonės kompiuteriai). Išnuomoti kitai įmonei kompiuteriai neįtraukiami.

2. Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius – įmonės veikloje naudojamų kompiuterių, per kuriuos galima naudotis internetu, skaičius. įtraukiami visi kompiuteriai, per kuriuos yra dirbama internete (neatsižvelgiant į tai, ar yra tiesioginė interneto jungtis, ar per kitą kompiuterį).

3. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriais bent kartą per savaitę, skaičius – darbuotojų, kurie naudojasi įmonės kompiuterine technika, skaičius. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius gali būti didesnis nei įmonės turimų kompiuterių skaičius.

4. LAN – vietinis kompiuterių tinklas, dažniausiai jungiantis vienos įmonės ar atskiro padalinio kompiuterius bei jų išorinius įrenginius (spausdintuvus, duomenų saugyklas ir pan.). Toks tinklas sudaro sąlygas dalytis bendrais ištekliais.

5. Intranetas – įmonės vidinis tinklas, naudojantis interneto protokolus duomenims persiųsti, galintis turėti ryšį su internetu. Dažniausiai jį susikuria įmonė savo specifiniams poreikiams tenkinti.

6. Ekstranetas (Extranet)vidinis įmonės kompiuterių tinklas, naudojantis interneto (IP) protokolus ir leidžiantis įmonei dalytis informacija su tiekėjais, pardavėjais, klientais ar kitais verslo partneriais. Tai gali būti įmonės vidaus tinklo (intraneto) saugus priedas, leidžiantis išorės vartotojams prisijungti prie dalies vidinio tinklalapio (intraneto) arba dalis įmonės interneto tinklalapio, prie kurio galima prisijungti tik identifikavus save specialiomis autentiškumo nustatymo priemonėmis.

7. Įmonės išteklių planavimo IT sistema (ERP – Enterprise Resource Planning)IT sistemos, padedančios valdyti verslą ir apimančios modulius su tokiu funkcionalumu, kaip planavimas, gamyba, pardavimai, marketingas, distribucija, buhalterija, finansų, personalo, projektų, atsargų valdymas, aptarnavimas ir palaikymas, transportavimas bei e. verslas. Dar vadinamos verslo valdymo sistemomis (VVS).

8. Ryšių su klientais valdymo IT sistema (CRM – Customer Relationship Management)IT sistema, skirta įmonės rinkodaros, pardavimų ir klientų aptarnavimo veiklai. CRM apima klientų poreikių ir galimybių valdymą (integruotos projektų valdymo, sąskaitybos, automatinio ataskaitų rengimo priemonės), ryšių su klientais istoriją, automatinį incidentų valdymą ir duomenų bazę informacijai valdyti.

9. Atvirojo kodo programinė įranga, atvirojo kodo programa, atviroji programa (open source software)programinė įranga ar programa, kurios pirminis tekstas yra viešas ir nemokamai platinamas, leidžiama jį taisyti, tobulinti laikantis viešųjų licencijų (pvz. Linux, OpenOffice ir kt.).

10. Elektroninė sąskaita faktūra (e-invoice)specialia programine įranga automatiškai parengiamos sąskaitos faktūros, kurias pagal poreikį galima siųsti elektroniniais tinklais.

11. Interneto ryšys per tradicinį modemą ryšys su internetu per analoginį modemą ir standartinę telefono liniją.

12. Skaitmeninė telefono linija (ISDN) – skaitmeninis balso ir kitokios informacijos perdavimo būdas naudojant telefono liniją.

13. Skaitmeninė abonentinė linija (DSL) – plačiajuosčio ryšio technologija, skirta duomenims perduoti dideliu greičiu tradicinėmis telefono linijomis (IDSL, HDSL, SDSL, ADSL, RADSL, VDSL, DSL-Lite).

14. Programinės ar techninės įrangos užkarda („ugniasienė“, Firewall)IT įranga (programinė ar techninė), reguliuojanti išorinę prieigą prie uždarojo tinklo (kompiuterio) pagal iš anksto nustatytas taisykles.

15. Saugus serveris (Secure server)tarnybinė stotis, naudojanti saugius duomenų perdavimo protokolus, pvz., SSL (Secure Socket Layer) duomenims šifruoti, siekiant sumažinti neturinčių teisių asmenų prieigą prie informacijos.

16. Elektroninis parašas – skaitmeninis kodas, suteikiamas elektroniniu būdu siunčiamam pranešimui ir vienareikšmiškai identifikuojantis siuntėją.

17. Elektroninė paraiškų sistema (e-procuremenf)sistema, leidžianti tiekėjams pasirinkti viešąjį konkursą, atsisiųsti susijusius dokumentus ir teikti pasiūlymus elektroniniu būdu, gauti elektroninius atsakymus į pasiūlymą.

18. E. prekyba – produktų (prekių ar paslaugų) pirkimo ir / ar pardavimo sandoriai, sudaromi elektroniniais tinklais. Tinklais atliekami prekių ar paslaugų užsakymai, tačiau mokėjimas už produktus ir pristatymas gali būti autonomiškas (ne tinklu). Užsakymai, priimti ar siunčiami telefonu, faksu ar rankiniu būdu rašytu elektroniniu paštu, nėra elektroninė prekyba.

19. Kiti neinternetiniai kompiuteriniai tinklai – elektroniniai tinklai, nenaudojantys interneto (IP) protokolų. Pvz., elektroninis duomenų apsikeitimas (EDI), Minitel arba dialoginės (sąveikiosios) telefonų sistemos.

20. Automatinis duomenų apsikeitimas – apsikeitimas e. pranešimais (užsakymai, sąskaitos faktūros (e-invoices), mokėjimo sandoriai ir pan.) internetu ar kitais elektroniniais tinklais, naudojant specialius skaitmeninius formatus (pvz., XML, EDIFACT ir pan.), leidžiančius siunčiamus (gaunamus) pranešimus automatiškai apdoroti (pranešimai, rašyti rankiniu būdu, nėra įtraukiami).

21. Tiekimo (atsargų) grandinės valdymo sistema (SCM – Supply Chain Management)IT sistema, jungianti įmonę su jos tiekėjais ar klientais ir padedanti optimizuoti tiekimo grandinę, padidinti procesų efektyvumą.

 

_________________

 

_________________

** TIC pastaba. Formą žr.

Žin., 2007, Nr. 124-5080, 81-83 psl. **

 

 

 

 

_________________

 

 

Informacinių technologijų panaudojimo valstybės ir savivaldybių įstaigose metinės ataskaitos ITP-02

1 priedas

 

INFORMACIJA DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO STATISTINIO TYRIMO

(ataskaita ITP-02 metinė)

 

STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 16 skyrius, 2 tomas, p. 49).

2007 m. liepos 18 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 847/2007, įgyvendinantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2007 L 187, p. 5).

STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS

Ištisinis tyrimas.

Ataskaitą pildo valstybės ir savivaldybių įstaigos, kurių veikla pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, tvirtinamą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu yra priskiriama L sekcijai.

Tiriamasis laikotarpis – 2008 m. sausis.

Tyrimo tikslas – įvertinti informacinių technologijų panaudojimą valstybės ir savivaldybių valdymo įstaigose.

STATISTINĖS INFORMACIJOS PASKELBIMO LAIKAS IR VIETA

2008 m. gegužės mėnesiniame pranešime „Lietuvos ekonominė ir socialinė raida“;

interneto svetainėje www.stat.gov.lt, leidinys „IT panaudojimas valstybės ir savivaldybių įstaigose 2008 m.“;

2008 m. spalio mėn. leidinyje „Informacinės technologijos Lietuvoje 2008“;

Lietuvos statistikos metraštyje.

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis:

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis:

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis:

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557):

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

_________________

 

Informacinių technologijų panaudojimo

valstybės ir savivaldybių įstaigose metinės

ataskaitos ITP-02

2 priedas

 

PAAIŠKINIMAI INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ĮSTAIGOSE ATASKAITAI ITP-02 METINEI PILDYTI

 

1. Kompiuterių skaičius – įstaigoje naudojamų visų rūšių kompiuterių skaičius. įtraukiami visi darbui naudojami kompiuteriai, neatsižvelgiant į tai, kam jie nuosavybės teise priklauso (t. y. gali būti nuomojami, išperkamosios nuomos būdu įsigyti, patronuojančios įstaigos kompiuteriai).

2. Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius – įstaigos darbe naudojamų kompiuterių, per kuriuos galima naudotis internetu, skaičius. įtraukiami visi kompiuteriai, per kuriuos yra dirbama internete (neatsižvelgiant į tai, ar yra tiesioginė interneto jungtis, ar per kitą kompiuterį).

3. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriais bent kartą per savaitę, skaičius – darbuotojų, kurie naudojasi įmonės kompiuterine technika, skaičius. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius gali būti didesnis nei įstaigos turimų kompiuterių skaičius.

4. LAN – vietinis kompiuterių tinklas, dažniausiai jungiantis vienos įstaigos ar atskiro padalinio kompiuterius bei jų išorinius įrenginius (spausdintuvus, duomenų saugyklas ir pan.). Toks tinklas sudaro sąlygas dalytis bendrais ištekliais.

5. Intranetas – įstaigos vidinis tinklas, naudojantis interneto protokolus duomenims persiųsti, galintis turėti ryšį su internetu. Dažniausiai kuriamas įstaigos specifiniams poreikiams tenkinti.

6. Ekstranetas (Extranef) – vidinis įstaigos kompiuterių tinklas, naudojantis interneto (IP) protokolus ir leidžiantis įstaigai dalytis informacija su partneriais. Tai gali būti įstaigos vidaus tinklo (intraneto) saugus priedas, leidžiantis išorės vartotojams prisijungti prie dalies vidinio tinklalapio (intraneto) arba dalis įstaigos interneto tinklalapio, prie kurio galima prisijungti tik identifikavus save specialiomis autentiškumo nustatymo priemonėmis.

7. Atvirojo kodo programinė įranga (atvirojo kodo programa, atviroji programa (open source software))programinė įranga ar programa, kurios pirminis tekstas yra viešas ir nemokamai platinamas, leidžiama jį taisyti, tobulinti laikantis viešųjų licencijų (pvz. Linux, OpenOffice ir kt.).

8. Interneto ryšys per tradicinį modemą – ryšys su internetu per analoginį modemą ir standartinę telefono liniją.

9. Skaitmeninė telefono linija (ISDN) – skaitmeninis balso ir kitokios informacijos perdavimo būdas naudojant telefono liniją.

10. Skaitmeninė abonentinė linija (DSL) – plačiajuosčio ryšio technologija, skirta duomenims perduoti dideliu greičiu tradicinėmis telefono linijomis (IDSL, HDSL, SDSL, ADSL, RADSL, VDSL, DSL-Lite).

11. Programinės ar techninės įrangos užkarda („ugniasienė“, Firewall) – IT įranga (programinė ar techninė), reguliuojanti išorinę prieigą prie uždarojo tinklo (kompiuterio) pagal iš anksto nustatytas taisykles.

12. Saugus serveris (Secure server)tarnybinė stotis naudojanti saugius duomenų perdavimo protokolus, pvz., SSL (Secure Socket Layer) duomenims šifruoti, siekiant sumažinti neturinčių teisių asmenų prieigą prie informacijos.

13. Elektroninis parašas – skaitmeninis kodas, suteikiamas elektroniniu būdu siunčiamam pranešimui ir vienareikšmiškai identifikuojantis siuntėją.

14. Elektroninė paraiškų sistema (e-procurement)sistema, leidžianti tiekėjams pasirinkti viešąjį konkursą, atsisiųsti susijusius dokumentus ir teikti pasiūlymus elektroniniu būdu, gauti elektroninius atsakymus į pasiūlymą.

15. IT įgūdžiai (e-SkilIs)e. įgūdžiai yra dviejų rūšių:

15.1 IT specialistu įgūdžiai: IT sistemų nustatymas, planavimas, kūrimas, diegimas, naudojimas, palaikymas, techninis aptarnavimas, valdymas, vertinimas ir tyrimas.

15.2 IT vartotoju įgūdžiai: sistemų taikymas savo darbe, bendro pobūdžio ir specialiųjų programinių priemonių naudojimas įstaigos funkcijoms atitinkamame sektoriuje atlikti.

16. Viešojo interneto prieigos taškas – instrukcijų teikiamos interneto naudojimosi vietos (t.y. centrai, skirti plačiajai visuomenei, kuriuose kiekvienas gali pasinaudoti interneto paslaugomis, neatsižvelgiant į tai, ar priėjimas yra mokamas, ar nemokamas).

 

_________________