LIETUVOS BANKO VALDYBOS

N U T A R I M A S

 

DĖL Lietuvos banko valdybos 2012 m. liepos 12 d. nutarimo Nr. 03-151 „Dėl Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme nustatytų leidimų išdavimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2013 m. kovo 19 d. Nr. 03-64

Vilnius

 

 

Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1. Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2012 m. liepos 12 d. nutarimą Nr. 03-151 „Dėl Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme nustatytų leidimų išdavimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 86-4514) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYME IR PAPILDOMO SAVANORIŠKO PENSIJŲ KAUPIMO ĮSTATYME NUrodytų LEIDIMŲ IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo (Žin., 1994, Nr. 99-1957; 2001, Nr. 28-890; 2004, Nr. 54-1830; 2009, Nr. 153-6895; 2011, Nr. 145-6812) 42 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo (Žin., 2003, Nr. 74-3424; 2011, Nr. 146-6820; 2012, Nr. 77-3977) 15 straipsnio 8 punktu ir Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 55-1765; 2003, Nr. 75-3473; 2011, Nr. 146-6823; 2012, Nr. 155-7980) 8 straipsnio 11 punktu, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Patvirtinti Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme nurodytų leidimų išdavimo taisykles (toliau – Taisyklės) (pridedama).“

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos 2004 m. balandžio 13 d. nutarimą Nr. N-41 „Dėl Dalyvių informavimo apie draudimo įmonės ketinimą perleisti teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, bei leidimo perleisti teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, išdavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 56-1981).

3. Nustatyti, kad pensijų fondų valdymo įmonės arba draudimo įmonės, kurioms iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos buvo išduoti leidimai investuoti į vieno emitento vertybinius popierius ilgesniam nei vienų metų laikotarpiui, ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo dienos turi kreiptis į Lietuvos banką, kad gautų naują leidimą investuoti į vieno emitento vertybinius popierius, ir pateikti Taisyklių 34 punkte nurodytą informaciją. Pensijų fondų valdymo įmonės arba draudimo įmonės, nusprendusios neteikti Lietuvos bankui prašymo išduoti leidimą investuoti į vieno emitento vertybinius popierius, investicijų į vieno emitento vertybinius popierius dalis turi būti sumažinta iki Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 47 straipsnio 5 dalyje nustatytos 35 procentų ribos ne vėliau kaip per 9 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo dienos.

 

 

 

Valdybos pirmininko pavaduotojas,

pavaduojantis Valdybos pirmininką                         Darius Petrauskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos 2012 m. liepos 12 d.

nutarimu Nr. 03-151

(Lietuvos banko valdybos 2013 m. kovo 19 d.

nutarimo Nr. 03-64

redakcija)

 

KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYME IR PAPILDOMO SAVANORIŠKO PENSIJŲ KAUPIMO ĮSTATYME NURODYTŲ LEIDIMŲ IŠDAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme nurodytų leidimų išdavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato leidimų, nurodytų Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 1–3, 6, 7 punktuose ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1–3, 5 punktuose ir 47 straipsnio 5 dalyje, išdavimo valdymo įmonėms ir investicinėms bendrovėms tvarką, taip pat leidimų, nurodytų Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 ir 5 punktuose, 47 straipsnio 5 dalyje ir Pensijų kaupimo įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje, išdavimo pensijų kaupimo veiklą vykdančioms gyvybės draudimo įmonėms tvarką.

2. Taisyklių teisinis pagrindas – Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 15, 66 ir 72 straipsniai, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 8 straipsnis ir Pensijų kaupimo įstatymo 21 ir 22 straipsniai.

3. Kai Taisyklių nuostatos nustato leidimų, nurodytų Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, išdavimo valdymo įmonėms arba investicinėms bendrovėms, kurių valdymas neperduotas valdymo įmonei, tvarką, vartojama sąvoka „kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė“ arba „investicinės bendrovės valdymo įmonė“. Kai Taisyklių nuostatos nustato leidimų, nurodytų Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme, išdavimo valdymo įmonėms tvarką, vartojama sąvoka „pensijų fondų valdymo įmonė“. Kai Taisyklių nuostatos taikomos valdymo įmonėms ir investicinėms bendrovėms, kurių valdymas neperduotas valdymo įmonei, veikiančioms pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, ir valdymo įmonėms, veikiančioms pagal Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymą, vartojama sąvoka „valdymo įmonė“. Kai Taisyklių nuostatos nustato leidimų, nurodytų Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme, išdavimo pensijų kaupimo veiklą vykdančioms gyvybės draudimo įmonėms tvarką, vartojama sąvoka „draudimo įmonė“. Taisyklių IV ir VII skyriuose vartojama sąvoka „valdymo įmonė“ apima ir draudimo įmones.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme ir Pensijų kaupimo įstatyme.

5. Lietuvos bankas, gavęs Taisyklėse nurodytus dokumentus, turi ne vėliau kaip per 20 darbo dienų raštu pranešti valdymo įmonei arba draudimo įmonei savo sprendimą išduoti leidimą arba motyvuotą sprendimą atsisakyti išduoti leidimą, jeigu Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme arba Taisyklėse nenustatyta kitaip. Per tą laikotarpį Lietuvos bankas turi teisę raštu reikalauti papildomos informacijos arba dokumentų, reikalingų sprendimui priimti, ir nurodyti reikalavimo motyvus. Tokiu atveju šio punkto pirmajame sakinyje nustatytas terminas pradedamas skaičiuoti nuo papildomos medžiagos gavimo dienos. Jeigu Lietuvos bankas per 20 darbo dienų arba per kitą Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme arba Taisyklėse nustatytą terminą po atitinkamo prašymo arba papildomos medžiagos gavimo dienos nepateikia motyvuoto prieštaravimo, laikoma, kad leidimas duotas.

6. Lietuvos bankas priima sprendimą išduoti leidimą tik tada, jeigu:

6.1. pateikti visi Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme ir Taisyklėse nurodyti duomenys ir dokumentai ir jie atitinka teisės aktų reikalavimus;

6.2. leidimo išdavimas neprieštarauja Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymui, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymui, Pensijų kaupimo įstatymui, Akcinių bendrovių įstatymui arba kitiems įstatymams ir teisės aktams;

6.3. išdavus leidimą kolektyvinio investavimo subjekto dalyvių padėtis nepasidarys blogesnė, negu nustatyta Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme arba kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose, arba pensijų fondo dalyvių padėtis nepasidarys blogesnė, negu nustatyta Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme ir (arba) Pensijų kaupimo įstatyme, arba kitaip nebus pažeisti teisėti dalyvių interesai.

 

II. LEIDIMAS PATVIRTINTI, PAKEISTI ARBA PAPILDYTI kolektyvinio investavimo subjekto STEIGIMO DOKUMENTUS, PASIRINKTI KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTO DEPOZITORIUMĄ ir valdyti suderintąjį kolektyvinio investavimo subjektą

 

7. Privalomos kolektyvinio investavimo subjekto steigimo dokumentų (toliau – steigimo dokumentai) nuostatos nustatytos Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir (arba) Akcinių bendrovių įstatyme. Be privalomų nuostatų, steigimo dokumentuose gali būti ir kitų Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymui ir kitiems Lietuvos Respublikos teisės aktams neprieštaraujančių nuostatų.

8. Leidimas patvirtinti, pakeisti arba papildyti investicinio fondo taisykles turi būti gautas prieš kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonės atitinkamam kompetentingam organui priimant sprendimą patvirtinti, pakeisti arba papildyti investicinio fondo taisykles. Leidimas patvirtinti investicinės bendrovės priimtus įstatus ir sprendimus dėl jų pakeitimo arba papildymo išduodamas tada, kai atliekami atitinkami veiksmai.

9. Leidimas patvirtinti steigimo dokumentus, pasirinkti depozitoriumą ir valdyti Lietuvos Respublikoje įsteigtą suderintąjį kolektyvinio investavimo subjektą (kai kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė licencijuota kitoje valstybėje narėje) reglamentuotas Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 6, 7 ir 124 straipsniuose. Nepažeisdama minėtuose Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo straipsniuose nustatytų reikalavimų, kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė, kuri kreipiasi dėl leidimo patvirtinti steigimo dokumentus, pasirinkti depozitoriumą ir (arba) leisti valdyti Lietuvos Respublikoje įsteigtą suderintąjį kolektyvinio investavimo subjektą (kai kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė licencijuota kitoje valstybėje narėje), Lietuvos bankui pateikia:

9.1. prašymą su pridedamų dokumentų, duomenų ir informacijos sąrašu;

9.2. steigimo dokumentus arba investicinės bendrovės tinkamai patvirtintas šių dokumentų kopijas (jeigu leidimas išduodamas investicinei bendrovei), arba steigimo dokumentų projektą (jeigu leidimas išduodamas valdymo įmonei) (2 egzempliorius);

9.3. kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonės kompetentingo organo posėdžio sprendimo dėl steigimo dokumentų ir investiciniam fondui steigti skiriamos pradinės sumos patvirtinimo ir depozitoriumo pasirinkimo priėmimo protokolą arba šios valdymo įmonės tinkamai patvirtiną jo kopiją;

9.4. kolektyvinio investavimo subjekto prospektą;

9.5. pagrindinės informacijos investuotojams dokumentą;

9.6. sutarties su depozitoriumu projektą;

9.7. informaciją apie depozitoriumo vadovus arba jų atstovus (vardus ir pavardes);

9.8. dokumentus, patvirtinančius, kad kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonės rizikos valdymo procesas yra tinkamas ir veiksmingas;

9.9. kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė, licencijuota kitoje valstybėje narėje, Lietuvos bankui papildomai pateikia:

9.9.1. kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonės prašymą leisti valdyti Lietuvos Respublikoje įsteigtą kolektyvinio investavimo subjektą;

9.9.2. valdymo įmonės veiklos licenciją arba notaro patvirtintą jos kopiją;

9.9.3. Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 32 straipsnio 7 dalyje nurodytą rašytinį susitarimą su depozitoriumu dėl keitimosi informacija arba nuorodą į šį dokumentą (Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 124 straipsnio 3 dalyje nurodytu atveju);

9.9.4. jei taikoma, informaciją apie kolektyvinio investavimo subjekto investicijų valdymo ir administravimo funkcijų perdavimo tvarką arba nuorodą į šią informaciją (Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 124 straipsnio 3 dalyje nurodytu atveju);

9.10. dokumentą, patvirtinantį, kad sumokėta teisės aktuose nustatyta valstybės rinkliava.

10. Apie Taisyklių 9 punkte nurodyto leidimo išdavimą arba atsisakymą jį išduoti Lietuvos bankas prašymą pateikusiai kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonei praneša per 2 mėnesius nuo visų reikalingų dokumentų, duomenų ir paaiškinimų pateikimo Lietuvos bankui dienos.

11. Kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė, kuri kreipiasi į Lietuvos banką dėl steigimo dokumentų pakeitimo arba papildymo, Lietuvos bankui pateikia:

11.1. prašymą su pridedamų dokumentų sąrašu;

11.2. pakeistus arba papildytus steigimo dokumentus arba investicinės bendrovės tinkamai patvirtintas šių dokumentų kopijas (jeigu leidimas išduodamas investicinei bendrovei), arba steigimo dokumentų pakeitimų arba papildymų projektą (jeigu leidimas išduodamas valdymo įmonei) (2 egzempliorius);

11.3. kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonės kompetentingo organo posėdžio atitinkamų sprendimų priėmimo protokolą arba šios valdymo įmonės tinkamai patvirtintą jo kopiją;

11.4. dokumentą, patvirtinantį, kad sumokėta teisės aktuose nustatyta valstybės rinkliava.

12. Kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė, kuri kreipiasi dėl leidimo patvirtinti steigimo dokumentus, turi Lietuvos bankui pateikti šių dokumentų (arba jų projekto) spausdintinę ir elektroninę versijas. Jeigu kreipiamasi dėl steigimo dokumentų pakeitimų arba papildymų, Lietuvos bankui pateikiama steigimo dokumentų projekto spausdintinė versija ir projekto lyginamojo varianto (angl. track changes) elektroninė versija. Elektroninės steigimo dokumentų arba jų projekto versijos Lietuvos bankui siunčiamos elektroninio pašto adresu: ivs@lb.lt, arba pateikiamos skaitmeninėse laikmenose.

13. Lietuvos bankui nusprendus išduoti atitinkamą leidimą, kartu su pranešimu kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonei grąžinamas vienas steigimo dokumentų egzempliorius su spaudu „LEISTA PATVIRTINTI“, kuriame nurodoma atitinkamo Lietuvos banko sprendimo priėmimo data ir numeris. Kiti steigimo dokumentų lapai antspauduojami Lietuvos banko spaudu. Antras steigimo dokumentų egzempliorius saugomas Lietuvos banke.

14. Norint atnaujinti steigimo dokumentus, reikalavimas gauti išankstinį Lietuvos banko leidimą netaikomas, tačiau kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 7 dienas nuo steigimo dokumentų atnaujinimo dienos, pateikti Lietuvos bankui:

14.1. paaiškinimą, kokia informacija keičiama;

14.2. atnaujintų steigimo dokumentų spausdintinę versiją (1 egzempliorius);

14.3. elektronines atnaujintų steigimo dokumentų ir jų lyginamojo varianto versijas, pateiktas Taisyklių 12 punkte nurodytu būdu.

15. Steigimo dokumentų atnaujinimu laikoma:

15.1. pasikeitusių adresų, telefono, fakso numerių, asmenų vardų ir pavardžių, elektroninio pašto ir interneto svetainės adresų atnaujinimas;

15.2. kiti redakcinio pobūdžio taisymai (sakinių struktūros arba tam tikrų žodžių pakeitimai, kai tai nekeičia prieš tai pateiktos informacijos prasmės ir esmės).

16. Jeigu keičiama sutartis su depozitoriumu, kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė turi nedelsdama pateikti Lietuvos bankui naują sutartį su depozitoriumu arba pakeistą sutartį ir nurodyti priežastis, dėl kurių ji keičiama.

 

III. LEIDIMAS PASIRINKTI ARBA PAKEISTI INVESTICINĖS BENDROVĖS VALDYMO ĮMONĘ

 

17. Leidimas pasirinkti arba pakeisti investicinės bendrovės valdymo įmonę turi būti gautas prieš sudarant sutartį su valdymo įmone.

18. Investicinė bendrovė, kuri kreipiasi į Lietuvos banką dėl leidimo pasirinkti arba pakeisti valdymo įmonę, Lietuvos bankui turi pateikti:

18.1. prašymą su pasirinktos valdymo įmonės duomenimis, leidžiančiais ją identifikuoti, ir pridedamų dokumentų sąrašu (jeigu valdymo įmonė keičiama, prašyme taip pat turi būti nurodomos priežastys);

18.2. investicinės bendrovės kompetentingo organo sprendimą dėl valdymo įmonės pasirinkimo arba pakeitimo arba investicinės bendrovės tinkamai patvirtintą jo kopiją.

 

IV. LEIDIMAS PERDUOTI INVESTICINIO FONDO VALDYMĄ ARBA VALDYMO ĮMONĖS TEISES IR PAREIGAS, ATSIRANDANČIAS IŠ PENSIJŲ KAUPIMO SUTARČIŲ, KITAI VALDYMO ĮMONEI

 

19. Leidimas perduoti investicinio fondo valdymą arba valdymo įmonės teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, kitai valdymo įmonei turi būti gautas prieš sudarant sutartį su naująja valdymo įmone.

20. Prašant išduoti leidimą perduoti investicinį fondą arba valdymo įmonės teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, kitai valdymo įmonei, Lietuvos bankui pateikiama:

20.1. prašymas su pasirinktos valdymo įmonės duomenimis, leidžiančiais ją identifikuoti, ir pridedamų dokumentų sąrašu;

20.2. valdymo įmonės kompetentingo organo sprendimas investicinio fondo valdymą arba valdymo įmonės teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, perduoti valdyti kitai valdymo įmonei arba valdymo įmonės tinkamai patvirtinta jo kopija;

20.3. investicinio fondo turto valdymo perdavimo arba valdymo įmonės teisių ir pareigų, atsirandančių iš pensijų kaupimo sutarčių, perdavimo sutarties projektas;

20.4. paaiškinimas, kodėl investicinio fondo turto valdymas arba valdymo įmonės teisės ir pareigos, atsirandančios iš pensijų kaupimo sutarčių, perduodamos kitai valdymo įmonei, kokią reikšmę ir kokios įtakos valdymo įmonės pakeitimas turės investicinio fondo arba pensijų fondo veiklai, finansinei padėčiai, taip pat dalyvių interesams;

20.5. jeigu valdymo įmonės teisės ir pareigos, atsirandančios iš pensijų kaupimo sutarčių, perduodamos kitai valdymo įmonei, be dokumentų, nurodytų Taisyklių 20.120.4 punktuose, Lietuvos bankui taip pat pateikiami dokumentai, patvirtinantys pensijų fondo dalyvių sutikimą perduoti teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, kitai valdymo įmonei, kai šio sutikimo reikia.

21. Išdavus Taisyklių 19 punkte nurodytą leidimą, valdymo įmonė privalo informaciją apie sprendimą perduoti teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, paskelbti savo interneto tinklalapyje, taip pat raštu informuoti visus pensijų kaupimo dalyvius. Šiame pranešime nurodoma:

21.1. valdymo įmonių, ketinančių perleisti ir priimti teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, duomenys (pavadinimas, adresas, kodas, telefonas, faksas, elektroninis paštas);

21.2. pensijų fondo, su kuriuo susijusios teisės ir pareigos, kurias ketinama perduoti, pavadinimas;

21.3. informacija apie dalyvio teisę prieš perduodant teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, per 3 mėnesius nuo informacijos apie sprendimą perduoti šias teises ir pareigas išsiuntimo jam dienos pačiam pereiti į kitą savo pasirinktą pensijų fondą nedarant jokių atskaitymų arba, jei tai papildomas savanoriškas pensijų kaupimas, nutraukti pensijų kaupimo sutartį ir pabaigti dalyvavimą pensijų fonde.

 

V. LEIDIMAS PAKEISTI DEPOZITORIUMĄ

 

22. Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme nurodytas leidimas pakeisti depozitoriumą turi būti gautas prieš sudarant sutartį su naujuoju depozitoriumu.

23. Prašant išduoti leidimą pakeisti depozitoriumą, Lietuvos bankui pateikiama:

23.1. prašymas, kuriame nurodoma priežastis, dėl kurios keičiamas depozitoriumas, ir pridedamų dokumentų sąrašas;

23.2. valdymo įmonės arba draudimo įmonės kompetentingo organo sprendimas dėl depozitoriumo pakeitimo arba valdymo įmonės ar draudimo įmonės tinkamai patvirtinta jo kopija;

23.3. sutarties su naujuoju depozitoriumu projektas.

 

VI. LEIDIMAS REORGANIZUOTI, PERTVARKYTI arBA atskirti VALDYMO ĮMONĘ

 

24. Leidimas reorganizuoti, pertvarkyti arba atskirti valdymo įmonę turi būti gautas prieš priimant atitinkamą sprendimą.

25. Prašant išduoti leidimą reorganizuoti, pertvarkyti arba atskirti valdymo įmonę, Lietuvos bankui pateikiama:

25.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu;

25.2. paaiškinimas, kokią reikšmę ir kokios įtakos valdymo įmonės reorganizavimas, pertvarkymas arba atskyrimas turės kolektyvinio investavimo subjektų ir (arba) pensijų fondų veiklai, finansinei padėčiai, dalyvių interesams;

25.3. sprendimų reorganizuoti, pertvarkyti arba atskirti valdymo įmonę projektai;

25.4. dėl reorganizavimo – reorganizavimo sąlygų projektas.

26. Jeigu reorganizuojama valdymo įmonė perduoda kolektyvinio investavimo subjektų turto valdymą ir (arba) valdymo įmonės teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, kitai valdymo įmonei, be Taisyklių 25 punkte nurodytų dokumentų, Lietuvos bankui taip pat pateikiami dokumentai, patvirtinantys, kad kolektyvinio investavimo subjektų turto valdymą ir (arba) valdymo įmonės teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, perimanti valdymo įmonė perima ir visus atitinkamų kolektyvinio investavimo subjektų ir (arba) pensijų fondų taisyklėse ir pensijų kaupimo sutartyse nurodytus įsipareigojimus dalyviams.

 

VII. LEIDIMAS PANAIKINTI PENSIJŲ FONDĄ

 

27. Leidimas panaikinti pensijų fondą turi būti gautas prieš priimant atitinkamą valdymo įmonės sprendimą.

28. Leidimas panaikinti valstybinio socialinio draudimo įmokos dalies kaupimo pensijų fondą dėl ketinimo likviduoti valdymo įmonę gali būti išduotas tik tada, jeigu valdymo įmonė, prieš kreipdamasi dėl leidimo panaikinti pensijų fondą, ėmėsi reikiamų priemonių, kad valdymo įmonės teisės ir pareigos, atsirandančios iš pensijų kaupimo sutarčių, būtų perduotos kitai valdymo įmonei.

29. Prašant išduoti leidimą panaikinti pensijų fondą, Lietuvos bankui pateikiama:

29.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu;

29.2. paaiškinimas, kokią reikšmę ir kokios įtakos pensijų fondo panaikinimas turės pensijų fondo dalyvių interesams;

29.3. dokumentai, patvirtinantys Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas;

29.4. sprendimo panaikinti pensijų fondą projektas.

30. Prašant išduoti leidimą panaikinti valstybinio socialinio draudimo įmokos dalies kaupimo pensijų fondą dėl ketinimo likviduoti valdymo įmonę, be dokumentų, nurodytų Taisyklių 29 punkte, Lietuvos bankui taip pat pateikiami dokumentai, patvirtinantys, kad valdymo įmonė ėmėsi reikiamų priemonių, kad valdymo įmonės teisės ir pareigos, atsirandančios iš pensijų kaupimo sutarčių, būtų perduotos kitai valdymo įmonei, taip pat paaiškinimas, dėl kokių priežasčių valdymo įmonės teisės ir pareigos, atsirandančios iš pensijų kaupimo sutarčių, nebuvo perduotos.

31. Lietuvos bankas atsisako išduoti leidimą panaikinti valstybinio socialinio draudimo įmokos dalies kaupimo pensijų fondą dėl ketinimo likviduoti valdymo įmonę, jeigu valdymo įmonė nesiėmė reikiamų priemonių, kad valdymo įmonės teisės ir pareigos, atsirandančios iš pensijų kaupimo sutarčių, būtų perduotos kitai valdymo įmonei.

32. Valdymo įmonei priėmus sprendimą panaikinti valstybinio socialinio draudimo įmokos dalies kaupimo pensijų fondą Taisyklių 28 punkte nurodyto leidimo pagrindu, pensijų fondo dalyviai turi pereiti arba yra perkeliami į kitos valdymo įmonės valdomą pensijų fondą teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Valdymo įmonei priėmus sprendimą panaikinti papildomo savanoriško pensijų kaupimo pensijų fondą Taisyklių 28 punkte nurodyto leidimo pagrindu, pensijų fondo dalyviai turi pereiti į kitos valdymo įmonės valdomą pensijų fondą arba pensijų fondo turtas padalijamas pensijų fondo dalyviams teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. LEIDIMAS investuoti didesnę pensijų turtą sudarančių grynųjų aktyvų vertės dalį į vieno emitento perleidžiamuosius vertybinius popierius arBA pinigų rinkos priemones

 

34. Prašymas išduoti leidimą investuoti didesnę nei 35 procentai pensijų turtą sudarančių grynųjų aktyvų vertės dalį į valstybės narės arba jos savivaldybių, kitos valstybės arba tarptautinės organizacijos, kuriai priklauso bent viena valstybė narė, išleistus arba garantuotus vieno emitento perleidžiamuosius vertybinius popierius ar pinigų rinkos priemones (toliau – leidimas investuoti į vieno emitento vertybinius popierius) Lietuvos bankui turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki atitinkamo pensijų fondų valdymo įmonės ar draudimo įmonės sprendimo priėmimo dienos arba iki Lietuvos banko išduoto leidimo investuoti į vieno emitento vertybinius popierius galiojimo pabaigos.

35. Prašant išduoti leidimą investuoti į vieno emitento vertybinius popierius, Lietuvos bankui pateikiama:

35.1. prašymas, kuriame nurodomos rinkoje vyraujančios išskirtinės, ypatingos sąlygos ir kiekybiškai pagrindžiamos priežastys, lėmusios didesnių investicijų į vieno emitento perleidžiamuosius vertybinius popierius arba pinigų rinkos priemones (toliau – vertybiniai popieriai) poreikį, ir pridedamų dokumentų sąrašas;

35.2. pagal pensijų fondų valdymo įmonės arba draudimo įmonės pasirinktus rizikos vertinimo kriterijus atlikta emitento, į kurio vertybinius popierius norima investuoti daugiau, analizė ir pagrindimas, kodėl pasirinktas šis emitentas, kuo ir kiek jo rizikos ir pelningumo parametrai yra pranašesni už kitų rinkoje veikiančių emitentų;

35.3. informacija apie tai, kiek ir kokių vertybinių popierių, palyginti su visu pensijų fondo finansinių priemonių portfeliu, būtų mažinama, jeigu būtų suteiktas prašomas leidimas;

35.4. paaiškinimas, kaip pasikeistų viso finansinių priemonių portfelio rizikos parametrai (modifikuota trukmė, kredito rizikos lygis, pasirinkti likvidumo vertinimo rodikliai, atviroji valiutos pozicija) ir svertinis portfelio pelningumo rodiklis padidinus investicijas į vieno emitento vertybinius popierius;

35.5. paaiškinimas, kiek pasikeistų ir ar išliktų pakankamas turimų emitento vertybinių popierių likvidumas, jeigu rinkose vykstant neigiamiems pokyčiams ir siekiant apsaugoti pensijų fondo dalyvių interesus reikėtų gerokai sumažinti šių vertybinių popierių dalį, palyginti su visu pensijų fondo finansinių priemonių portfeliu;

35.6. informacija apie tai, per kiek laiko pensijų fondų valdymo įmonė arba draudimo įmonė galėtų sumažinti emitento vertybinių popierių dalį, palyginti su visu portfeliu, iki 35 procentų pensijų turtą sudarančių grynųjų aktyvų vertės be reikšmingos įtakos vertybinių popierių kainoms ir likvidumui rinkoje, darant prielaidą, kad prašomas leidimas bus suteiktas;

35.7. informacija apie tai, kokių emisijų vertybinių popierių būtų įsigyjama išpirkus portfelyje turimus vertybinius popierius leidimo galiojimo laikotarpiu, jeigu numatomi šie išpirkimai;

35.8. informacija apie ketinamų įsigyti emitento vertybinių popierių valiutą, nurodant preliminarią procentinę kiekviena skirtinga valiuta denominuotų vertybinių popierių dalį, palyginti su visu finansinių priemonių portfeliu;

35.9. nustatytos formos informacija apie prašymo teikimo metu finansinių priemonių portfelyje turimų nagrinėjamo emitento vertybinių popierių struktūrą pagal trukmę (1 priedo 1 lentelė);

35.10. nustatytos formos informacija apie ketinamų parduoti prašymo teikimo metu turimų nagrinėjamo emitento vertybinių popierių struktūrą (1 priedo 2 lentelė);

35.11. nustatytos formos informacija apie ketinamų įsigyti nagrinėjamo emitento vertybinių popierių struktūrą (1 priedo 3 lentelė).

36. Leidimas investuoti į vieno emitento vertybinius popierius išduodamas ne ilgesniam kaip vienų metų laikotarpiui.

 

_________________


 

Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir

Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme

nurodytų leidimų išdavimo taisyklių

1 priedas

 

1 lentelė. Prašymo teikimo metu portfelyje turimų emitento vertybinių popierių arba pinigų rinkos priemonių (toliau – vertybiniai popieriai) struktūra pagal trukmę

 

Vertybinio popieriaus pavadinimas

ISIN kodas

Išpirkimo data

Valiuta

Vertė portfelyje, Lt

Išpirkimas numatytas vėliau, negu baigsis leidimo galiojimas

(+/–)

Iki išpirkimo likęs laikas, metais

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma:

Pozicijų vertė su (+):

Svertinis rodiklis:

 

2 lentelė. Planuojamų parduoti prašymo teikimo metu turimų nagrinėjamo emitento vertybinių popierių (toliau – VP) struktūra

 

Trukmė, metais

Vidutinis iki išpirkimo likęs laikas,

metais

VP dalis, išliksianti iki leidimo galiojimo pabaigos,

proc.

VP dalis, planuojama laikyti iki išpirkimo dienos galiojant leidimui,

proc.

Planuojama parduoti VP dalis (išskyrus išpirkimo atvejį), proc.

< 2

 

 

 

 

2–5

 

 

 

 

5–7

 

 

 

 

7–10

 

 

 

 

> 10

 

 

 

 

 

3 lentelė. Planuojamų įsigyti nagrinėjamo emitento vertybinių popierių struktūra

 

Trukmė, metais

Vidutinis iki išpirkimo dienos likęs laikas, metais

Atitinkamos trukmės VP dalis, palyginti su visu planuojamų įsigyti VP portfeliu, proc.

Iš jų

VP dalis, planuojama laikyti iki leidimo galiojimo pabaigos, proc.

Iš jų

VP dalis, planuojama laikyti iki išpirkimo dienos galiojant leidimui, proc.

Iš jų

planuojama parduoti VP dalis (išskyrus išpirkimo atvejį),

proc.

Planuojamų nurodytos trukmės emisijų VP pirkimo sandorių, tarp kurių bus didesnis nei 2 mėn. laiko tarpas, dalis,

proc.

< 2

 

 

 

 

 

 

2–5

 

 

 

 

 

 

5–7

 

 

 

 

 

 

7–10

 

 

 

 

 

 

> 10

 

 

 

 

 

 

 

_________________