RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ II DALIES „BENDROJO JUDRIOJO TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS“ PATVIRTINIMO
2002 m. rugsėjo 16 d. Nr. 117
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548) 6 straipsnio 2 dalies 11 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. 798 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų ir Ryšių reguliavimo tarnybos tarybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 57-1687) patvirtintų Ryšių reguliavimo tarnybos nuostatų 5.12 punktu:
1. Tvirtinu Telekomunikacinių paslaugų teikimo taisyklių II dalį „Bendrojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės“ (pridedama).
2. Nustatau, kad šių Taisyklių 17 punktas ta apimtimi, kiek jis reglamentuoja sąskaitos turinį, įsigalioja nuo 2003 m. sausio 1 d., o 34.4 punktas galioja iki 2002 m. gruodžio 31 d.
PATVIRTINTA
Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos
Respublikos Vyriausybės direktoriaus
2002 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 117
TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLių II DALIS viešojo JUDRIOJO telefono RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato viešojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikimo tvarką, viešojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjų ir jų abonentų teises bei pareigas.
2. Taisyklėse vartojamos pagrindinės sąvokos:
Atsiskaitomasis laikotarpis – abonento sutartyje su paslaugų Teikėju ar jo įgaliotu atstovu nustatytas paslaugų gavimo periodas, už kurį abonentai periodiškai atsiskaito.
Paslaugų teikimo nutraukimas – atvejai, kai paslaugos neteikiamos ir sutartis nutraukiama.
Paslaugų teikimo sustabdymas – atvejai, kai sutartis lieka galioti, o paslaugos neteikiamos.
II. SUTARČIŲ SUDARYMO TVARKA
4. Viešojo judriojo telefono ryšio paslaugos asmeniui teikiamos sudarius paslaugų teikimo sutartį su viešojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikėju (toliau – Teikėjas) arba jo įgaliotu atstovu.
5. Sutarčiai sudaryti Teikėjas arba jo įgaliotas atstovas gali prašyti asmens pateikti šiuos dokumentus:
6. Asmens duomenys tvarkomi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2000, Nr. 64-1624) nustatyta tvarka.
7. Teikėjas arba įgaliotas atstovas turi teisę nesudaryti sutarties, jei:
8. Sutarčių nuostatos negali prieštarauti šių Taisyklių, Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2000, Nr. 32-892, Nr. 61-1830) bei kitų teisės aktų nuostatoms.
9. Teikėjas ar įgaliotas atstovas, prieš sudarydamas paslaugų teikimo sutartį, privalo supažindinti asmenį su Teikėjo paslaugų teikimo sąlygomis, Teikėjo telekomunikacijų tinklo veikimo zona bei kitokia informacija, turinčia įtakos asmens apsisprendimui sudaryti sutartį, taip pat sudaryti galimybę susipažinti su šiomis Taisyklėmis.
III. PASLAUGŲ TEIKIMO IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
10. Paslaugų teikimo pradžia, papildomų paslaugų, susijusių su sutartimi, sąlygos aptariamos tarp šalių pasirašomoje sutartyje. Jei sutartis tarp Teikėjo ar įgalioto atstovo ir abonento nepasirašoma, o sudaroma konkliudentiniais veiksmais, paslaugų teikimo sąlygas ir tvarką nustato tų paslaugų teikimo taisyklės, kurios negali prieštarauti šioms Taisyklėms.
11. Teikiamų paslaugų kokybės rodikliai turi būti nustatomi pagal Ryšių reguliavimo tarnybos patvirtintas metodikas ir skelbiami Ryšių reguliavimo tarnybos nustatyta tvarka. Kokybė turi atitikti Ryšių reguliavimo tarnybos nustatytus privalomuosius reikalavimus.
12. Teikėjas turi užtikrinti, kad jo teikiamos paslaugos atitiktų Lietuvos Respublikos teisės aktų privalomuosius reikalavimus bei telekomunikacijų veiklos licencijų sąlygas.
13. Teikėjas turi užtikrinti paslaugų teikimą ir atsako už jų kokybę iki tinklo galinio taško ištisą parą.
IV. PASLAUGŲ APMOKĖJIMO TVARKA
15. Mokestį už praėjusį atsiskaitomąjį laikotarpį suteiktas paslaugas, abonentinį mokestį ir (arba) kitus mokesčius už suteiktas paslaugas abonentas turi sumokėti per trisdešimt dienų nuo atsiskaitomojo laikotarpio pabaigos, o jei sąskaitoje nurodyta vėlesnė data – iki sąskaitoje nurodytos dienos. Teikėjas privalo priimti iš abonento mokestį už suteiktas paslaugas sumokant tiesiogiai Teikėjui arba per Teikėjo nurodytą banką ar įgaliotą atstovą. Abonentui atsiskaitant už suteiktas paslaugas tiesiogiai Teikėjui ar per sąskaitoje nurodytą banką, įgaliotą atstovą, su atsiskaitymu susijusias papildomas išlaidas padengia Teikėjas.
16. Teikėjas neapmokestina pokalbių, trumpesnių negu telefoninių pokalbių laiko apskaitos sistemos pokalbių trukmės fiksavimo paklaidos norma, kuri yra nurodyta matavimo priemonės – telefoninių pokalbių laiko apskaitos sistemos – tipo tvirtinimo pažymėjime, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos.
17. Sąskaita už praėjusį atsiskaitomąjį laikotarpį suteiktas paslaugas abonentui siunčiama nemokamai sutartyje nurodytu adresu arba kitu abonento nurodytu adresu. Sąskaitoje už suteiktas paslaugas išskiriama kiekviena suteiktos paslaugos rūšis, nurodomas abonentinis ir kiti mokesčiai, permoka ar skola (jeigu ji yra) ir bendra suma, kurią reikia sumokėti. Teikėjas ar įgaliotas atstovas, abonentui ar jo įgaliotam atstovui paprašius, privalo jam pateikti sąskaitos kopiją.
18. Abonentui laiku neatsiskaičius už suteiktas paslaugas ir (arba) nesumokėjus abonentinio mokesčio ir (arba) kitų mokesčių už suteiktas paslaugas, paslaugų teikimas gali būti sustabdytas laikantis šių Taisyklių reikalavimų, jei abonentas neatsiskaito per įspėjimo terminą.
19. Sustabdžius paslaugų teikimą, abonentui turi būti užtikrinta galimybė skambinti pagalbos tarnybų ir Teikėjo nemokamais telefono numeriais. Už laikotarpį, kai paslaugų teikimas abonentui sustabdytas, Teikėjas turi teisę imti abonentinį mokestį.
20. Paslaugų teikimas turi būti atnaujintas per 1 darbo dieną nuo informacijos apie visišką atsiskaitymą su Teikėju gavimo dienos. Informacijos apie visišką atsiskaitymą su Teikėju gavimo diena yra ta diena, kai abonentas pateikia Teikėjui ar jo įgaliotam atstovui apmokėjimą įrodantį dokumentą arba abonento mokėtinos sumos yra įskaitomos į Teikėjo sąskaitą. Jei įsiskolinimas atsirado naudojantis paslaugomis už Lietuvos Respublikos ribų, tai sutartyje gali būti numatyti kiti paslaugų teikimo atnaujinimo terminai, tačiau ne didesni nei 10 dienų.
21. Abonentas, likus 10 dienų iki atsiskaitymo termino pabaigos, negavęs sąskaitos už praėjusį atsiskaitomąjį laikotarpį suteiktas paslaugas, privalo kreiptis į Teikėją ar įgaliotą atstovą ir apmokėti už suteiktas paslaugas pagal Teikėjo ar įgalioto atstovo pateiktą sąskaitos kopiją arba informaciją, gautą nemokamu Teikėjo tarnybos telefonu.
22. Jei abonentas negalėjo naudotis Teikėjo teikiamomis paslaugomis ne dėl abonento kaltės, abonentinis mokestis už tą laikotarpį, kai abonentas negalėjo naudotis teikėjo teikiamomis paslaugomis, neimamas.
V. ABONENTO TEISĖS IR PAREIGOS
24. Abonentas privalo naudoti galinius įrenginius, atitinkančius Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus.
25. Abonentas privalo pranešti Teikėjui ar įgaliotam atstovui apie sutartyje nurodytų duomenų pasikeitimą.
26. Abonentas ar jo įgalioti asmenys, pateikę asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar kitaip identifikavus asmens tapatybę, turi teisę už papildomą mokestį, pagrįstą duomenų pateikimo sąnaudomis, gauti detalią informaciją apie jam suteiktas paslaugas (atskirai nurodant telefono numerį, iš kurio abonentui buvo skambinta bei į kurį abonentas skambino, skambučio datą ir laiką, pokalbio trukmę ir kainą).
27. Abonentas turi teisę laikinai atsisakyti Teikėjo teikiamų paslaugų sutartyje nurodytu būdu. Šiuo atveju už laikotarpį, kai paslaugų teikimas abonentui sustabdytas, abonentinis mokestis neimamas ir abonentui turi būti užtikrinta galimybė skambinti pagalbos tarnybų ir Teikėjo nemokamais telefono numeriais. Už laikiną Teikėjo teikiamų paslaugų atsisakymą gali būti imamas paslaugų atsisakymo sąnaudomis pagrįstas mokestis.
VI. TEIKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
29. Paslaugų teikimo sutrikimus Teikėjas ar jo įgaliotas atstovas privalo pašalinti per kiek įmanoma trumpesnį laiką, bet ne ilgesnį nei 24 valandas.
30. Paslaugų teikimo sutrikimus, įvykusius ne dėl abonento kaltės, Teikėjas ar įgaliotas atstovas šalina nemokamai.
31. Teikėjas turi teisę keisti teikiamų paslaugų technologiją tik tokiu būdu, kad nepablogintų jau teikiamų paslaugų kokybės.
32. Teikėjas turi teisę telekomunikacijų tinklu siųsti abonentui reklaminio pobūdžio su tinklo veikimu, paslaugomis ar jų apmokėjimu nesusijusią informaciją, tik gavęs abonento sutikimą.
33. Teikėjas turi teisę didinti paslaugų kainas, keisti tarifus, informavęs abonentą apie kainų už paslaugas pakeitimą ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų sutartyje numatytu būdu.
34. Teikėjas ar jo įgaliotas atstovas turi teisę pareikalauti iš sutartį pasirašiusio abonento išankstinio mokesčio už paslaugas, jei:
34.1. abonentui neatsiskaičius už paslaugas bent du kartus per paskutiniuosius dvejus kalendorinius metus buvo sustabdytas arba nutrauktas paslaugų teikimas;
34.2. abonentas yra užsienio valstybės juridinis asmuo ar nėra nuolatinis Lietuvos Respublikos gyventojas;
35. Teikėjas turi teisę:
35.1. keisti abonento telefono numerį tik tuo atveju, kai keičiamas Nacionalinis telefono ryšio numeracijos planas, apie tai pranešus abonentui ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų;
36. Teikėjas, nepagrįstai sustabdęs ar nutraukęs paslaugų teikimą, privalo atlyginti abonentui dėl to patirtą žalą.
37. Teikėjas privalo teikti abonentui informaciją telefono numeriais, kuriuos Teikėjas ar įgaliotas atstovas privalo viešai paskelbti:
37.1. telefono numeriu 117 turi būti nemokamai teikiama abonentų aptarnavimo informacija apie Teikėjo paslaugas, tarifus, sąskaitų dydžius. Ši bei kita bendrojo pobūdžio informacija gali būti teikiama ir kitais Teikėjo informaciniais telefonais;
37.2. telefono numeriu 118 tinklo abonentams turi būti teikiama informacija apie kitų to paties tinklo abonentų telefono ryšio numerius. Šiuo telefono ryšio numeriu gali būti teikiama ir kita bendrojo pobūdžio informacija (kitų paslaugos teikėjų abonentų numeriai, naujienos, įmonių adresai ir pan.);
VII. PASLAUGŲ TEIKIMO NUTRAUKIMAS
38. Paslaugų teikimas gali būti nutrauktas Teikėjo ar įgalioto atstovo iniciatyva, apie tai raštu pranešus abonentui prieš 30 dienų, jeigu:
38.1. abonentas per vieną mėnesį nuo sąskaitoje nurodyto apmokėjimo termino nesumokėjo už suteiktas paslaugas bei neatsiskaitė su Teikėju per įspėjimo terminą;
39. Teikėjas ar jo įgaliotas atstovas turi teisę nutraukti paslaugų teikimą neperspėjęs abonento, jei dėl abonento veiksmų kyla grėsmė visuomenės saugumui arba kyla grėsmė Teikėjo tinklo veikimui, jo vientisumui, patikimumui, paslaugų suderinamumui, duomenų apsaugos užtikrinimui.
40. Abonentas, pranešdamas Teikėjui ar įgaliotam atstovui, gali nutraukti sutartį ir atsisakyti paslaugų teikimo sutartyje numatytu būdu.
41. Terminuotą sutartį abonentas, pranešdamas Teikėjui ar įgaliotam atstovui, gali nutraukti anksčiau termino, jei Teikėjas ar įgaliotas atstovas nevykdo Taisyklių 11, 12, 13, 14, 29, 30, 31, 32 punktų arba padidina paslaugų tarifus pagal Taisyklių 33 punktą. Šiuo atveju Teikėjas ar įgaliotas atstovas negali taikyti abonentui sankcijų už priešlaikinį sutarties nutraukimą.
42. Teikėjas privalo, esant techninėms galimybėms, nutraukti paslaugų teikimą užfiksavus abonentą naudojant neteisėtai įgytą įrenginį arba įrenginį su pakeistu identifikaciniu kodu. Apie tokius atvejus Teikėjas ar jo įgaliotas atstovas privalo informuoti kitus Teikėjus.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. Sutartys, kurios buvo sudarytos iki šių Taisyklių įsigaliojimo, galioja tiek, kiek neprieštarauja šioms Taisyklėms.
45. Jei sutartys nustato abonentui palankesnes paslaugų teikimo sąlygas, nei nustatytos šiose Taisyklėse, taikomos atitinkamos tų sutarčių nuostatos.
46. Ginčai tarp abonento ir Teikėjo ar jo įgalioto atstovo dėl paslaugų teikimo nagrinėjami įstatymų nustatyta tvarka.